abonnement Unibet Coolblue
pi_205674186
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:25 schreef namliam het volgende:
Aan de andere kant, wil je, moet je willen als single te wonen in een rijtjes huis met 3 of meer slaapkamers?
Of zelfs een appartement met 3 slaapkamers en 100m2 ?

75% van het aanbod ben je als Single al niet in geintresseerd denk ik...
Maakt e.a. wel wat minder "rampzalig"

Overigens kon ik begin 2000 ook niet zomaar even in mijn eentje met mijn starters salaris een appartement/huis kopen van mijn inkomen... dus is het een enorme ramp dat een gemiddelde starter niet meteen een penthouse van 200 m2 op een AAA locatie kan kopen... Neh...
Het gaat hier over een 'modaal inkomen'. Voor veel mensen zit een starterssalaris nog wel onder modaal hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_205674242
Maar een starter op de woning markt heeft ook niet heel snel een modaal inkomen...

De vergelijking is nogal krom .... hoe dan ook, al gaat het alleen al om de vergelijking single vs hele woning markt.

Probeer eens voor een "starter" van 70 een specifiek 65+ appartement te kopen met een modaal inkomen.
  Moderator donderdag 18 augustus 2022 @ 11:57:12 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205674481
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:25 schreef namliam het volgende:
Aan de andere kant, wil je, moet je willen als single te wonen in een rijtjes huis met 3 of meer slaapkamers?
Of zelfs een appartement met 3 slaapkamers en 100m2 ?

75% van het aanbod ben je als Single al niet in geintresseerd denk ik...
Maakt e.a. wel wat minder "rampzalig"

Overigens kon ik begin 2000 ook niet zomaar even in mijn eentje met mijn starters salaris een appartement/huis kopen van mijn inkomen... dus is het een enorme ramp dat een gemiddelde starter niet meteen een penthouse van 200 m2 op een AAA locatie kan kopen... Neh...
Volgens mij is dat zomaar even en huis kopen met je eerste salaris nooit aan de orde geweest, het kon altijd wel maar niet zonder daarvoor heel veel te laten en elk dubbeltje om te draaie. Alleen nu krijg je niet eens de hypotheek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205674701
quote:
88s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Volgens mij is dat zomaar even en huis kopen met je eerste salaris nooit aan de orde geweest, het kon altijd wel maar niet zonder daarvoor heel veel te laten en elk dubbeltje om te draaie. Alleen nu krijg je niet eens de hypotheek.
Mwah. In 2007 keek ik met mijn toenmalige vriendin naar een paar huizen, zij studeerde toen nog (medicijnen), ik was niet lang afgestudeerd. Er was genoeg aanbod, en hypotheek was geen probleem toen op basis van alleen mijn salaris. En dat was vlak voor de crash.
pi_205674724
https://www.nu.nl/economie/6218182/te-veel-compensatie-voor-inflatie-leidt-tot-meer-prijsstijgingen-waarschuwt-dnb.html

quote:
"Tekorten in het aanbod los je niet op door financiële steun te geven aan kopers. Dat stimuleert de vraag, terwijl het aanbod achterblijft. Een economische les is dat de prijzen dan zullen stijgen."
Daar hebben ze anders bij het kopen van huizen nooit echt rekening gehouden. Denk aan de HRA en jubelton bijv.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:15:41 #256
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_205674726
Het was altijd normaal met een appartementje te beginnen en langzaam door te stromen naar groter. Die verschuiving naar meteen met een kant en klaar huis willen beginnen op de woningmarkt is al langer gaande.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_205674969
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
https://www.nu.nl/economie/6218182/te-veel-compensatie-voor-inflatie-leidt-tot-meer-prijsstijgingen-waarschuwt-dnb.html
[..]
Daar hebben ze anders bij het kopen van huizen nooit echt rekening gehouden. Denk aan de HRA en jubelton bijv.
Ze hebben wel gelijk maar vergeten even de grootste veroorzaker: die ene vijandige EU-instelling in Frankfurt.
pi_205675175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:15 schreef laziness het volgende:
Het was altijd normaal met een appartementje te beginnen en langzaam door te stromen naar groter. Die verschuiving naar meteen met een kant en klaar huis willen beginnen op de woningmarkt is al langer gaande.
Toch snap ik die verschuiving wel. Ik denk dat hoe lastiger het wordt hoe veeleisend sommige mensen misschien ook worden. Als je dan toch veel geld uit geeft wil je er ook iets voor terug.
Ook hebben mensen misschien gezien hoe snel je uit een startersappartement kan groeien en dat het dan toch lastig is door te stromen.
pi_205675201
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Mwah. In 2007 keek ik met mijn toenmalige vriendin naar een paar huizen, zij studeerde toen nog (medicijnen), ik was niet lang afgestudeerd. Er was genoeg aanbod, en hypotheek was geen probleem toen op basis van alleen mijn salaris. En dat was vlak voor de crash.
Deel van het probleem toen was juist de enorm ruime leenmogelijkheid.
  Moderator donderdag 18 augustus 2022 @ 13:11:30 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205675271
Het is natuurlijk ook gewoon het investerings denken, een huis kopen biedt zekerheid voor later denkt men. Zal ook komen dat starters opgegroeid zijn in een economische crisis, ze zijn veel meer bezig met banen en zekerheid dan ik en mijn leeftijdsgenoten waren op de net afgestudeerde leeftijd. Het is natuurlijk ook een ander gevoel om in een tijd op te groeien waar banen en huizen geen probleem waren. Wat dat betreft kon je veel beter puberen in de 90s, toen voelde te de toekomst nog als niets om je zorgen over te maken, dat veranderde in 2001...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_205675675
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:25 schreef namliam het volgende:
Aan de andere kant, wil je, moet je willen als single te wonen in een rijtjes huis met 3 of meer slaapkamers?
Of zelfs een appartement met 3 slaapkamers en 100m2 ?

75% van het aanbod ben je als Single al niet in geintresseerd denk ik...
Maakt e.a. wel wat minder "rampzalig"

Overigens kon ik begin 2000 ook niet zomaar even in mijn eentje met mijn starters salaris een appartement/huis kopen van mijn inkomen... dus is het een enorme ramp dat een gemiddelde starter niet meteen een penthouse van 200 m2 op een AAA locatie kan kopen... Neh...
Altijd maar die veronderstelling dat een single niet in rijtjeshuis of wat groter appartment zou willen of moeten wonen. Als single woon ik heerlijk in mijn rijtjeshuis van 115m2. Lekker met tuintje en ruimte voor de hobby (boeken).

Voor een alleenstaande (en vooral jonge) starter ligt dat anders. Klein beginnen en dan later doorstromen. Ik ben zelf ook begonnen in een 2 kamer appartement, gelukkig wel in de goede tijd, ik had nog één van de laatste Premie A appartementen toen en was toen 23.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 16:38:22 #262
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_205676959
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:15 schreef laziness het volgende:
Het was altijd normaal met een appartementje te beginnen en langzaam door te stromen naar groter. Die verschuiving naar meteen met een kant en klaar huis willen beginnen op de woningmarkt is al langer gaande.
Maar dat appartementje huur ik al. Als mijn vriendin en ik straks de koopmarkt op ga is het toch zeker wel met de intentie er langere tijd te blijven wonen.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 18:28:54 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205678009
Hier toch wat meer uitdaging in het hogere segment, zeker gezien het feit dat er een energielabel G aan hangt en de boel verder ook nog flink opgeknapt mag worden, in april te koop voor ¤ 945.000 en pas miste ik het huis al op Funda, nu weer te koop voor ¤ 875.000 met nieuwe zonnige foto's.
Originele brochure.
Originele video.

Huidige Fundalink: https://www.funda.nl/koop/garderen/huis-42818132-speulderweg-23/

Ik blijf een zwak voor het huis hebben trouwens, ik weet nog dat het het huis van de dokter was, en het ligt natuurlijk ook mooi tussen twee straten waarvan de een aan de achterkant heel rustig is, maar ik heb de moed niet om het te gaan verbouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205678521
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 18:28 schreef Leandra het volgende:
Hier toch wat meer uitdaging in het hogere segment, zeker gezien het feit dat er een energielabel G aan hangt en de boel verder ook nog flink opgeknapt mag worden, in april te koop voor ¤ 945.000 en pas miste ik het huis al op Funda, nu weer te koop voor ¤ 875.000 met nieuwe zonnige foto's.
Originele brochure.
Originele video.

Huidige Fundalink: https://www.funda.nl/koop/garderen/huis-42818132-speulderweg-23/

Ik blijf een zwak voor het huis hebben trouwens, ik weet nog dat het het huis van de dokter was, en het ligt natuurlijk ook mooi tussen twee straten waarvan de een aan de achterkant heel rustig is, maar ik heb de moed niet om het te gaan verbouwen.
Maar nieuwbouw dan weer wel... Dat lijkt mij oprecht veel overzichtelijker

Edit:
quote:
VOORZIENINGEN

- Spotjes op eerste verdieping
Ik neem het terug. Als dat al voorzieningen zijn. "Er is licht"
  donderdag 18 augustus 2022 @ 19:21:09 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205678572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Maar nieuwbouw dan weer wel... Dat lijkt mij oprecht veel overzichtelijker
Ja, er staan hier ook 2 verschillende huizen te koop in hetzelfde segment: de een gasloze nieuwbouw, de ander uit 2004, niet gasloos, voorlopig wel een heel fraai uitzicht, maar ik zou er niet op in durven zetten dat dat zo blijft, aan de andere kant kan het over 20 jaar nog net zo zijn als nu.

Ik denk dat de eerste over een maand verkocht is, ongeacht het geweldige uitzicht van de tweede.

Die in Garderen zou ik niet durven slopen, dat zou ik echt zonde vinden, maar je moet het huis wel vrijwel volledig strippen en het liefst met een nieuwe buitenmuur en isolatie weer opbouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205678610
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, er staan hier ook 2 verschillende huizen te koop in hetzelfde segment: de een gasloze nieuwbouw, de ander uit 2004, niet gasloos, voorlopig wel een heel fraai uitzicht, maar ik zou er niet op in durven zetten dat dat zo blijft, aan de andere kant kan het over 20 jaar nog net zo zijn als nu.

Ik denk dat de eerste over een maand verkocht is, ongeacht het geweldige uitzicht van de tweede.

Die in Garderen zou ik niet durven slopen, dat zou ik echt zonde vinden, maar je moet het huis wel vrijwel volledig strippen en het liefst met een nieuwe buitenmuur en isolatie weer opbouwen.
En mn edit 😂
  donderdag 18 augustus 2022 @ 19:30:33 #267
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205678656
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En mn edit 😂
Voor nieuwbouw heb ik ook wel een kavel op het oog, maar N wil daar niet zitten; te dicht bij de rondweg ;(
En ik denk dat de bouwkosten nu te hoog zijn voor wat ik als volgend huis zou willen bouwen.
Ik ben ook nog bewust niet gaan tekenen, want ik denk dat als ik ga tekenen dat ik de aannemer dan ook een offerte ga vragen :') :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205678769
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Voor nieuwbouw heb ik ook wel een kavel op het oog, maar N wil daar niet zitten; te dicht bij de rondweg ;(
En ik denk dat de bouwkosten nu te hoog zijn voor wat ik als volgend huis zou willen bouwen.
Ik ben ook nog bewust niet gaan tekenen, want ik denk dat als ik ga tekenen dat ik de aannemer dan ook een offerte ga vragen :') :X
Jij hebt ook geen rust in je kont he?
pi_205680234
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:44 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Jij hebt ook geen rust in je kont he?
Handelsgeest, huizen bouwen kan je leren enz enz :)
  donderdag 18 augustus 2022 @ 21:32:00 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205680252
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:44 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Jij hebt ook geen rust in je kont he?
Nah, ik vond het gewoon zo leuk, een huis tekenen en de bouw en alles.
Echt, als ik een miljoen win dan maak ik er mijn hobby van :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205680275
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nah, ik vond het gewoon zo leuk, een huis tekenen en de bouw en alles.
Echt, als ik een miljoen win dan maak ik er mijn hobby van :')
En dat miljoen word dan alleen maar meer
  donderdag 18 augustus 2022 @ 21:34:57 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205680315
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:33 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En dat miljoen wordt dan alleen maar meer
Ja, maar ik kan niet een huis gaan bouwen terwijl we hier wonen, als ik het nu zou moeten doen dan zouden we in een stacaravan op de kavel moeten gaan wonen, nou ja, ieder een eigen stacaravan lijkt me dan beter :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205680854
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 19:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Voor nieuwbouw heb ik ook wel een kavel op het oog, maar N wil daar niet zitten; te dicht bij de rondweg ;(
En ik denk dat de bouwkosten nu te hoog zijn voor wat ik als volgend huis zou willen bouwen.
Ik ben ook nog bewust niet gaan tekenen, want ik denk dat als ik ga tekenen dat ik de aannemer dan ook een offerte ga vragen :') :X
Wij hebben net een 3e woning gekocht en krijgen ook veel te horen dat we waarschijnlijk 'weer' weggaan als de verbouwing klaar is :+. Geluk bij een ongeluk zit er enorm lange levertijd op de warmtepomp :P.

Maarja ik herken het wel wat jij zegt :D .
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:35:19 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205681100
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:14 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Wij hebben net een 3e woning gekocht en krijgen ook veel te horen dat we waarschijnlijk 'weer' weggaan als de verbouwing klaar is :+. Geluk bij een ongeluk zit er enorm lange levertijd op de warmtepomp :P.

Maarja ik herken het wel wat jij zegt :D .
Ik vond het hele traject zo geweldig, ik heb er echt van genoten.
Behalve de tegelzetter, dat was een lul, maar ik was niet de enige die een probleem met hem had, dus het lag niet aan mij :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205681180
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:14 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Wij hebben net een 3e woning gekocht en krijgen ook veel te horen dat we waarschijnlijk 'weer' weggaan als de verbouwing klaar is :+. Geluk bij een ongeluk zit er enorm lange levertijd op de warmtepomp :P.

Maarja ik herken het wel wat jij zegt :D .
+1

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik vond het hele traject zo geweldig, ik heb er echt van genoten.
Behalve de tegelzetter, dat was een lul, maar ik was niet de enige die een probleem met hem had, dus het lag niet aan mij :D
N is misschien niet het beste referentie materiaal. Die woont immers met je samen
  donderdag 18 augustus 2022 @ 22:56:53 #276
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205681416
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 18:28 schreef Leandra het volgende:
Hier toch wat meer uitdaging in het hogere segment, zeker gezien het feit dat er een energielabel G aan hangt en de boel verder ook nog flink opgeknapt mag worden, in april te koop voor ¤ 945.000 en pas miste ik het huis al op Funda, nu weer te koop voor ¤ 875.000 met nieuwe zonnige foto's.
Originele brochure.
Originele video.

Huidige Fundalink: https://www.funda.nl/koop/garderen/huis-42818132-speulderweg-23/

Ik blijf een zwak voor het huis hebben trouwens, ik weet nog dat het het huis van de dokter was, en het ligt natuurlijk ook mooi tussen twee straten waarvan de een aan de achterkant heel rustig is, maar ik heb de moed niet om het te gaan verbouwen.
Dit is echt een bodemloze put qua geld om het op te knappen en te verduurzamen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 23:08:47 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205681555
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
+1
[..]
N is misschien niet het beste referentie materiaal. Die woont immers met je samen
N had geen gedoe met de tegelzetter, de loodgieter wel en ik hoorde later van de loodgieter dat een collega bij een ander huis ook gedoe met diezelfde tegelzetter had.
Dus N was niet mijn referentiemateriaal *)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 18 augustus 2022 @ 23:10:16 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205681566
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit is echt een bodemloze put qua geld om het op te knappen en te verduurzamen.
Ja Scorpie, ik weet, maar het huis van de dokter.... zucht.....

Ik kom letterlijk al mijn hele leven langs dat huis, en dan denk ik: O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205681765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik vond het hele traject zo geweldig, ik heb er echt van genoten.
Behalve de tegelzetter, dat was een lul, maar ik was niet de enige die een probleem met hem had, dus het lag niet aan mij :D
Ja wij genieten er ook van. Iedere keer 'krijgen' we ook weer iets nieuws.

De meeste leveranciers zijn best ok, alleen de vloerverwarmingfrezer maakte er een potje van.
En de elektricien die de meterkast kwam vervangen ivm de pv panelen bleek ook een beunhaas. De slaapkamer op de 2e zit op dezelfde groep als de kelder 8)7 alles zit door elkaar.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 23:48:54 #280
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205681860
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 23:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja Scorpie, ik weet, maar het huis van de dokter.... zucht.....

Ik kom letterlijk al mijn hele leven langs dat huis, en dan denk ik: O+
Wat ben je toch ook een emotioneel weekdier :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205682092
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 21:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nah, ik vond het gewoon zo leuk, een huis tekenen en de bouw en alles.
Echt, als ik een miljoen win dan maak ik er mijn hobby van :')
Waarom zou je een bedrijf opzetten met eigen geld? Vind wat investeerders en overtuig ze dat jij met jou kunde, kennis en inzet hun inverstering terug kunt verdienen met het bouwen van unieke, duurzame huizen uit het luxe segment op A lokaties, of is het dan niet meer zo leuk?
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 01:00:53 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205682215
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 00:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Waarom zou je een bedrijf opzetten met eigen geld? Vind wat investeerders en overtuig ze dat jij met jou kunde, kennis en inzet hun inverstering terug kunt verdienen met het bouwen van unieke, duurzame huizen uit het luxe segment op A lokaties, of is het dan niet meer zo leuk?
Ik weet dat er dan redenen zijn dat ik de verwachtingen die daarbij horen niet waar kan maken.

Het is heel leuk maar kost ook heel veel energie, en dat gaat ten koste van mijn gezin, die dat wel kunnen hebben als het eens per X jaar is en ze uiteindelijk zelf de vruchten er ook van plukken.

Ik kan er niet ieder jaar een doen, laat staan 2 of 3 per jaar.
Dat lukt me simpelweg niet.
Dit begon in oktober 2019 en in juni 2021 was het huis af, het werkt simpelweg niet als dat op een schaal en snelheid moet dat je anderen hun investering moet laten terugverdienen.

Anderen kunnen dat misschien wel, maar ik niet, en dat ligt aan mij.
1 kindje per keer, dan kan ik me volledig inzetten en mijn hoofd er ook bij houden, en na de "bevalling" heb ik tijd nodig om te "ontzwangeren" :')
Los van de issues waardoor ik dat niet kan weet ik ook niet of ik me zo in kan zetten als het niet een huis voor mezelf is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 10:24:13 #283
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205809835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit is echt een bodemloze put qua geld om het op te knappen en te verduurzamen.
Ja, dan kun je beter direct goed doen:

Scorpie in K&W / [Het grote nieuwbouw-topic] Voor iedeeen met een nieuwbouw woning
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 september 2022 @ 10:27:10 #284
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205809863
quote:
Nou ja, met 26 zonnepanelen kom ik een heel eind ja :D en dan maakt die paar K ook niet meer uit op een totaalbedrag van 2.5 ton aan verbouwen _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 10:28:02 #285
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205809879
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nou ja, met 26 zonnepanelen kom ik een heel eind ja :D en dan maakt die paar K ook niet meer uit op een totaalbedrag van 2.5 ton aan verbouwen _O-
Nee naja, het is even wat geld, maar aangezien het nieuwbouw kun je het beter in 1x af maken dan dat je jarenlang dan dit dan dat dan zus dan zo doet / moet doen.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 september 2022 @ 10:30:36 #286
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205809911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee naja, het is even wat geld, maar aangezien het nieuwbouw kun je het beter in 1x af maken dan dat je jarenlang dan dit dan dat dan zus dan zo doet / moet doen.
Ik had echt geen zin in 10 jaar lang elk jaar een apart projectje. Dan maar 1 keer even doorzetten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205809918
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik had echt geen zin in 10 jaar lang elk jaar een apart projectje. Dan maar 1 keer even doorzetten.
Dat heb je sowieso wel. Die panelen hebben de eeuwigheid niet.
  donderdag 1 september 2022 @ 10:40:29 #288
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205810009
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:31 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat heb je sowieso wel. Die panelen hebben de eeuwigheid niet.
Als ze die 30 jaar maar halen die ze promoten, zien we daarna wel verder
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205810047
quote:
6s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Als ze die 30 jaar maar halen die ze promoten, zien we daarna wel verder
Daar zou ik zeker niet vanuit gaan. Accus/batterijen worden bij gebruik nu eenmaal minder in de loop der jaren. Idem voor een accu in een EV auto. Straks leg je nieuwe panelen met meer capaciteit maar die hebben natuurlijk weer hun eigen omvormer etc nodig. Zo blijven we aan de gang natuurlijk
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 10:45:26 #290
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205810081
Ja, laten we vooral even focussen op dat de panelen misschien niet hun gepromote levensduur halen van die hele post inderdaad :D
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 september 2022 @ 10:48:19 #291
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205810119
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:45 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, laten we vooral even focussen op dat de panelen misschien niet hun gepromote levensduur halen van die hele post inderdaad :D
Inderdaad. Maak me daar totaal geen zorgen om. Gewoon keihard 100% duurzaam worden is het doel _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator donderdag 1 september 2022 @ 10:52:50 #292
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_205810164
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Inderdaad. Maak me daar totaal geen zorgen om. Gewoon keihard 100% duurzaam worden is het doel _O_
Naja dat is 1, en 2, ik gok zomaar dat er een andere reden is om daar de focus op te leggen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_205810169
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Inderdaad. Maak me daar totaal geen zorgen om. Gewoon keihard 100% duurzaam worden is het doel _O_
Dat gaat niet gebeuren. Er zal altijd een verdienmodel achterhangen vanuit overheid en nuts bedrijven.
pi_205810230
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit is echt een bodemloze put qua geld om het op te knappen en te verduurzamen.
Wat een prachtig huis. Slechts het dubbele in prijs van een standaard rijtjeshuis. Eigenlijk geen geld.

Maar ja .. stookkosten ..
pi_205810617
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 22:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik vond het hele traject zo geweldig, ik heb er echt van genoten.
Behalve de tegelzetter, dat was een lul, maar ik was niet de enige die een probleem met hem had, dus het lag niet aan mij :D
Ik vond het een lijdensweg en zelfs ik kijk nog naar kavels en verwaarloosde woningen op mooie locaties. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 1 september 2022 @ 11:50:45 #296
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205810805
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren. Er zal altijd een verdienmodel achterhangen vanuit overheid en nuts bedrijven.
Ach op een huis van 600k en een verbouwing van 250k maak ik me niet zo zorgen over de zonnepanelen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 september 2022 @ 11:52:09 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205810824
quote:
7s.gif Op donderdag 1 september 2022 11:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ach op een huis van 600k en een verbouwing van 250k maak ik me niet zo zorgen over de zonnepanelen.
Dat is en/en?

Had je dan niet beter zelf een huis kunnen laten bouwen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 1 september 2022 @ 12:03:23 #298
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205810929
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 10:53 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren. Er zal altijd een verdienmodel achterhangen vanuit overheid en nuts bedrijven.
Gelukkig heb jij ze in de smiezen en laat jij je niet in de maling nemen door niet mee te doen aan die duurzaamheidsgekte. Pak ze tijger!

:') .
Huilen dan.
  donderdag 1 september 2022 @ 12:30:43 #299
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_205811155
Deze stond https://www.funda.nl/koop(...)ordtsestraatweg-735/ voor 5 ton vorige maand, 2 wkn eraf, en nu terug voor 4 ton (nog steeds 2 teveel imho)
Dum de dum
  donderdag 1 september 2022 @ 12:39:54 #300
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205811238
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 12:30 schreef Fe2O3 het volgende:
Deze stond https://www.funda.nl/koop(...)ordtsestraatweg-735/ voor 5 ton vorige maand, 2 wkn eraf, en nu terug voor 4 ton (nog steeds 2 teveel imho)
Energie label G
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')