Ze hebben je post gelezen.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:32 schreef capricia het volgende:
Ik hoop dat Oekrane het zuiden eens gaat bevrijden van de Russen. Dat ze daar hun aandacht eens op gaan vestigen.
Krijg je de Russen zo in paniek. Omdat ze hun logistiek dan opeens om moeten gooien, en dat is de Russische zwakte.
Er is al 3x gezegd dat ze een offensief zouden hebben in het zuiden. Laten we hopen dat het nu echt zo is.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Hebben ze het augustus offensief naar voren gehaald omdat de HIMARS onverwachts succesvol is?
[ twitter ]
quote:Op zondag 10 juli 2022 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben je post gelezen.
Kan Rusland lekker zijn troepen met minimaal 1000 km verplaatsen.quote:
Dat BBC artikel is de moeite van het lezen zeker waard.quote:
Weet jij er veel van of ben je onredelijk optimistisch.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:32 schreef capricia het volgende:
Ik hoop dat Oekrane het zuiden eens gaat bevrijden van de Russen. Dat ze daar hun aandacht eens op gaan vestigen.
Krijg je de Russen zo in paniek. Omdat ze hun logistiek dan opeens om moeten gooien, en dat is de Russische zwakte.
Volgens mij win je er niets mee om het offensief geheim te houden. De Russen hebben spionnen op de grond en satellieten in de ruimte. Voor hun zal het geen verrassing zijn als een grote groep Ukrainse tanks opruktquote:Op zondag 10 juli 2022 21:49 schreef BEFEM het volgende:
Waarom zou je berhaupt zoiets aankondigen? Kan je jezelf toch alleen maar mee in de voet schieten? De mensen die er van zouden moeten weten, weten het toch wel.
Stel je valt nu niet aan, heb je zo'n boer-wolf effect. Stel het faalt gigantisch, is dat slecht voor het moraal omdat je het groot aankondigde.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Volgens mij win je er niets mee om het offensief geheim te houden. De Russen hebben spionnen op de grond en satellieten in de ruimte. Voor hun zal het geen verrassing zijn als Ukrainse tanks oprukken
Bekijk de kaart maar. Er lopen geen snelle wegen zomaar van Oost Oekrane waar de Russische troepen nu zitten naar het zuiden van Oekrane via Russisch bezet gebied in Oekrane. Moet je via Rostov.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weet jij er veel van of ben je onredelijk optimistisch.
Das waar.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:53 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Stel je valt nu niet aan, heb je zo'n boer-wolf effect. Stel het faalt gigantisch, is dat slecht voor het moraal omdat je het groot aankondigde.
boer-wolf effect?quote:Op zondag 10 juli 2022 21:53 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Stel je valt nu niet aan, heb je zo'n boer-wolf effect. Stel het faalt gigantisch, is dat slecht voor het moraal omdat je het groot aankondigde.
Je weet wel, de boer die roept dat er een wolf is. Dat 10x doet en steeds zegt dat het een grapje is. Tot er echt een wolf kwam, toen geloofde niemand hem meer.quote:
mooi toch?quote:Op zondag 10 juli 2022 22:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je weet wel, de boer die roept dat er een wolf is. Dat 10x doet en steeds zegt dat het een grapje is. Tot er echt een wolf kwam, toen geloofde niemand hem meer.
Volgens mij veel bekender als 'The Boy Who Cried Wolf'quote:Op zondag 10 juli 2022 22:01 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je weet wel, de boer die roept dat er een wolf is. Dat 10x doet en steeds zegt dat het een grapje is. Tot er echt een wolf kwam, toen geloofde niemand hem meer.
Zo kan je het ook zien jaquote:Op zondag 10 juli 2022 22:02 schreef sp3c het volgende:
dat boer wolf effect is wel lekker als je een keer wel aanvalt
dan denken ze ... joooh, dat doen ze iedere week, die gasten komen toch niet
dat is juist mooi man
zijn genoeg voorbeelden van ookquote:
En Oekrainse troepen kunnen dan een bedreiging voor de Krim worden. En dat ligt heel gevoelig bij de Russen.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Bekijk de kaart maar. Er lopen geen snelle wegen zomaar van Oost Oekrane waar de Russische troepen nu zitten naar het zuiden van Oekrane via Russisch bezet gebied in Oekrane. Moet je via Rostov.
En de Russen doen veel via het spoor. En dat wordt helemaal een uitdaging als je troepen en voorraden moet verplaatsen.
Deze afstand is voor de Oekrainse strijdkrachten veel korter.
Ik heb het vermoeden dat de moderne inlichtingen methoden het vrijwel onmogelijk maken zoiets als D-Day te herhalen. Bovendien was de luftwaffe al zo uitgedund dat verkenning niet meer goed mogelijk was.quote:Op zondag 10 juli 2022 21:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Maar misschien is het misleiding idd. Kondigen ze groots aan dat ze het zuiden/Kherson aanvallen en blijkt het echte doel Mariupol te zijn. Deden ze in WW2 toch ook met D-Day en Normandy? De Duitsers dachten dat het op een heel andere plek zou zijn
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Overlord#Deception
quote:Op zondag 10 juli 2022 18:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wierd Duk pro Russisch. Ja ja, wat een simpele data analyse. Zegt helemaal niets.
Hij is/was wel gewoon een Poetin-apologeet. Er zijn voorbeelden te over, een paar jaar geleden durfde hij nog te beweren dat Rusland absoluut geen dictatuur was:quote:Op zondag 10 juli 2022 19:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wierd Duk zou ik inderdaad ook niet per se pro-Russisch willen noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |