quote:Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten
Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.
Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.
De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.
Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.
Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.
Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.
Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.
Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.
Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.
Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.
De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.
"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."
https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
quote:Boeren steken hooibalen en containers in brand na politieschoten op 16-jarige collega
Op meerdere plekken in Noord-Holland staan op dit moment hooibalen en afvalcontainers in brand. Het is een reactie van boeren op de schoten van de politie op een trekker gisteravond in Friesland. "Gericht schieten op een boer van pas 16 jaar gaat te ver", zegt een boze boer tegen NH Nieuws.
De Veiligheidsregio meldt aan NH Nieuws dat er bij Lutjebroek, Stompetoren, Medemblik en de afslag van de A7 bij Abbekerk brandjes zijn gesignaleerd. Alleen bij die laatste is de brandweer aanwezig. "Omdat dit langs de snelweg is en er bij mogelijke rookontwikkelingen omstanders last kunnen krijgen", aldus een woordvoerder.
Verslaggever Tom de Vos staat langs de Westfrisiaweg tussen Oudijk en Blokker. "Ik zie een tractor met een Nederlandse vlag en zwarte rookwolken uit containers." Er rijden volgens hem toeterende vrachtwagens voorbij en er zijn ook familieleden van boeren aanwezig om hun steun te betuigen.
"Het gericht schieten op een trekker gaat te ver. Daarom ben ik hier. Voor mijn familie", aldus de broer van een boer. Gisteravond is bij boerenprotesten bij de oprit van de A32 bij Heerenveen door de politie gericht geschoten en zijn waarschuwingsschoten gelost op een boer van 16.
Volgens de politie omdat bestuurders van trekkers probeerden in te rijden op agenten en dienstvoertuigen. Er gaan video's rond van het incident. "Heb je de beelden gezien?", reageert boer Ad Baltus uit Zuidschermer boos tegen NH Nieuws.
Hij stelt dat de branden van hooibalen, ook in de regio van Alkmaar, geen 'gecoördineerde' actie is, maar er wel over wordt gesproken in app-groepen met boeren. "Ik begrijp de boosheid wel. De landelijke politiek negeert een complete beroepsgroep. Dan krijg je dit soort dingen."
Meerdere boeren stellen dat de boerenactie langs de A32 al afgelopen was en de politie daarna pas schoten loste. Wat als de politie zich nou echt zo bedreigd voelde en zich genoodzaakt zag om te schieten? "Dat kan ik gewoon niet geloven", reageert Baltus. "Deze jongen is pas zestien. Zestien. Het is een boer, geen bankovervaller."
Ook auto's buiten politiebureau
Baltus wil benadrukken dat hij vindt dat de politie zijn werk moet kunnen doen en hij keurt geweld en dingen die wettelijk niet mogen af. Spreekt hij zijn boerencollega's dan ook aan op strafbaar gedrag? "Dat is niet aan mij, maar aan de politie. Ik ben een individuele boer. Ik ben niet boos op de politie, maar wel op de politiek."
De Alkmaarse politie heeft voorzorgsmaatregelen getroffen bij het bureau: de meeste voertuigen zijn buiten het hek gezet. Dit is met oog op de boerenactie van vorige week. Toen kwamen boeren op trekkers opgepakte mannen ophalen en werd de uitgang geblokkeerd.
"Er is maar één uitgang. Dus uit voorzorg hebben we voertuigen aan de Kanaalkade gezet", aldus een politiewoordvoerder. "Op deze manier kunnen we altijd noodhulp bieden." Of er concrete aanwijzingen voor boerenacties richting het politiebureau zijn, wil ze niet zeggen.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)op-16-jarige-collega
Mooi groen en manshoog inmiddels, ik kon vanuit het slaapkamerraam nog net naar mijn zusje zwaaien toen ze vanmorgen aan de andere kant liep, maar als de 11-jarige langsfietst zie ik hem niet meer, vanaf de begane grond ook al even niet meer. Het is snel gegroeid, wel laat ingezaaid door het natte voorjaar.quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En hoe staat het erbij. Laat me raden niet zo best. Het is te tegenwoordig.
Don't touch my Field of Dreams!quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zullen we in het maisveld een graancirkel in de vorm van het WEF logo maken?
Het lijkt me weinig uitmaken of je door een knul van 16 wordt doodgereden of door een vent van 50quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
Moet de politie eigenlijk van te voren vragen hoe oud iemand is voor ze er op schieten? Want dat punt lijken de simplistischere boeren te willen maken.
Behalve als het om een Marokkaan gaat. Dan moeten ze eerst schieten en dan pas praten.quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
Moet de politie eigenlijk van te voren vragen hoe oud iemand is voor ze er op schieten? Want dat punt lijken de simplistischere boeren te willen maken.
Sorryyyquote:
Ik verdenk de politie er vooral van etnisch geprofileerd te hebben tijdens het schieten.quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
Weinig verrassends dus dusver.quote:
Je kunt je kinderen ook gewoon in de hand houdenquote:,,De jongens hebben gisteren heel de dag gewerkt, daarna waren ze een beetje aan het twijfelen: gaan we wel of niet naar de protesten?” vertelt Joukes moeder Tjitske over wat er is gebeurd. Jouke was laatst al bij het grote boerenprotest in Stroe. ,,Ik zei nog: moeten jullie wel gaan? Want de sfeer is best agressief. Maar ze zijn 16 en 17, hè, dus ze hadden ‘s avonds toch afgesproken bij Thialf.” Uiteindelijk ging een groep boeren naar het distributiecentrum van de Spar bij Heerenveen. Rond een uur of tien besloten de broers nog even langs de vlakbij gelegen McDonalds te gaan en daarna naar huis te rijden. ,,Want de wekker gaat ‘s ochtends weer om vijf uur.”
Bij de oprit van de A32 stuitten de broers op een politieafzetting. Volgens moeder Tjitske reed haar zoon niet in op agenten. ,,Hij wilde eromheen rijden, over het talud. Ik begrijp niet waarom ze op de trekker geschoten hebben, echt niet. En als je schiet, waarom dan niet op de banden? Het kogelgat zit bij de cabine, hij had wel dood kunnen zijn.”
Ja wtfquote:Op woensdag 6 juli 2022 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
Dit heeft niets meer met boeren en hun bestaansrecht te maken. Ik zei het al eerder, dit is grotendeels hetzelfde clubje staatsrechtondermijners dat misbruik maakt van het thema van de week om onrust te zaaien.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:00 schreef TheVulture het volgende:
Delen van persoonlijke gegevens van politieagenten, beweren dat politieagenten onterecht op iemand schieten. Maar verder zijn het allemaal zo'n fijne mensen
waarom zou je over het talud om een politieversperring heen gaan rijden?quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:02 schreef TheVulture het volgende:
Moeder in het AD:
[..]
Je kunt je kinderen ook gewoon in de hand houden
Het is wel heel interessant waar het klagen over de politie in deze vandaan komt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:00 schreef TheVulture het volgende:
Delen van persoonlijke gegevens van politieagenten, beweren dat politieagenten onterecht op iemand schieten. Maar verder zijn het allemaal zo'n fijne mensen
En dan is er ook nog zo'n rare fascinatie met agenten in burger (Romeo's in wappiejargon). Net of die er niet zouden mogen zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:00 schreef TheVulture het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ij-bureau-vrijlatingquote:Op woensdag 6 juli 2022 16:08 schreef timmmmm het volgende:
Opmerkelijk dat men de grens trekt bij het schieten op een trekker en niet bij een trekker die op agenten in wil rijden
En staat daar ook op wat er voor gebeurde?quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:10 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ij-bureau-vrijlating
Staat daar gewoon het filmpje van de schietpartij en die trekker rijdt van agenten weg en niet er naartoe.
Natuurlijk niet, dan klopt zijn complotje niet meer.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En staat daar ook op wat er voor gebeurde?
Precies, altijd mooi dit soort geknipte beeldenquote:Op woensdag 6 juli 2022 16:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En staat daar ook op wat er voor gebeurde?
Die trekker rijdt op het moment van het schot niet weg van de agent. Die zit dan nog in de omtrekkende beweging. Je kan ervan uitgaan dat hij hem weer rechtzet en wegrijdt of ervan uitgaan dat hij door draait en op jou of de auto's verderop inrijdt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:10 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Staat daar gewoon het filmpje van de schietpartij en die trekker rijdt van agenten weg en niet er naartoe.
Dat dreigende gevaar, dat lijkt nogal mee te vallen, als ik de video bekijk.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:16 schreef timmmmm het volgende:
Dan geef je heldere instructies en worden die niet opgevolgd ben je helemaal in je recht een vuurwapen te gebruiken om dreigend gevaar af te wenden.
Tis mijn complot niet hoor. NOS zet het filmpje neer en daar zie je toch echt dat die trekker in kwestie van achteruit de trekker rij aankomt rijden en er langs gaat. Heeft niets met op agenten inrijden te maken. Kan best dat een van die andere trekkers dat deed. Maar deze iig niet.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dan klopt zijn complotje niet meer.
Op het moment van schieten is die trekker al voorbij de agenten in dat filmpje zichtbaar zijn. Lijkt mij vrij laat om nog gericht te schieten. Maar goed, zal ongetwijfeld onderzoek naar gedaan worden.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die trekker rijdt op het moment van het schot niet weg van de agent. Die zit dan nog in de omtrekkende beweging. Je kan ervan uitgaan dat hij hem weer rechtzet en wegrijdt of ervan uitgaan dat hij door draait en op jou of de auto's verderop inrijdt.
Dan geef je heldere instructies en worden die niet opgevolgd ben je helemaal in je recht een vuurwapen te gebruiken om dreigend gevaar af te wenden.
Zo'n agent heeft 4 seconden om die afweging te maken en het zou de afgelopen dagen niet de eerste zijn die op agenten inrijdt
Je mag ook gericht schieten als iemand een dergelijk misdrijf pleegt en daarna doorrijdt.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Tis mijn complot niet hoor. NOS zet het filmpje neer en daar zie je toch echt dat die trekker in kwestie van achteruit de trekker rij aankomt rijden en er langs gaat. Heeft niets met op agenten inrijden te maken. Kan best dat een van die andere trekkers dat deed. Maar deze iig niet.
[..]
Op het moment van schieten is die trekker al voorbij de agenten in dat filmpje zichtbaar zijn. Lijkt mij vrij laat om nog gericht te schieten. Maar goed, zal ongetwijfeld onderzoek naar gedaan worden.
Die tank zou wel makkelijk terug te vinden moeten zijn op teh interwebs.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:18 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Er staat nr 34 op en de filmer heeft het over Nouri. @:Caland
Je ziet niet wat eraan vooraf is gegaan. Dat de politie bij een wagen ook al met pistool in de hand staat, geeft wel iets aan over die sfeer daar op dat moment.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat dreigende gevaar, dat lijkt nogal mee te vallen, als ik de video bekijk.
mAaR hIj WaS pAs 16!!!!quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:23 schreef marsan het volgende:
[..]
Je ziet niet wat eraan vooraf is gegaan. Dat de politie bij een wagen ook al met pistool in de hand staat, geeft wel iets aan over die sfeer daar op dat moment.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die tank zou wel makkelijk terug te vinden moeten zijn op teh interwebs.
quote:
Als in nieuwe fase bedoel je een Canadese ophitser die zich met Nederland wil bemoeien?quote:
..of de door de agent ervaren sfeer...quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:23 schreef marsan het volgende:
Dat de politie bij een wagen ook al met pistool in de hand staat, geeft wel iets aan over die sfeer daar op dat moment.
Dat accountquote:
En meteen een donatieknop er onder.quote:The World Economic Forum controlled Dutch government announced last week an end to modern farming – putting harsh controls on nitrogen, and spelling the end to thousands of family farms.
Op zich is dat prima, we mogen allemaal onze mening ergens over hebben maar het is vooral opvallend dat het van mensen afkomt die meestal juist meer geweld willen zien van de politie tegen wat zij als relschoppers zien.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:25 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso het betwijfelen dat wanneer een agent een schot lost of dat wel terecht is. In een notendop wat er mis is met een deel van deze maatschappij.
Veel (alle?) boeren lopen achter deze man aan maar ik vind dat 'ie weinig charisma heeft of iets dergelijks. Iets wat een beetje volksmenner toch wel moet hebben. Hij struikelt over zn woorden, heeft een opbouw van niks in z'n verhaal. Gewoon wat gehakkel en geschreeuw over democratie, het kabinet en de overheid. Hoe komt het dat hij zo trouw wordt gevolgd?quote:
Ik ken geen mensen die voor gericht schieten zijn op (vreedzame) demonstrantenquote:Op woensdag 6 juli 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich is dat prima, we mogen allemaal onze mening ergens over hebben maar het is vooral opvallend dat het van mensen afkomt die meestal juist meer geweld willen zien van de politie tegen wat zij als relschoppers zien.
Moet je ff terug komen als er weer wat Mocro's op scootertjes een rotonde onveilig maken.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:30 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik ken geen mensen die voor gericht schieten zijn op (vreedzame) demonstranten
Je hebt het filmpje niet gezien?quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:25 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso het betwijfelen dat wanneer een agent een schot lost of dat wel terecht is. In een notendop wat er mis is met een deel van deze maatschappij.
Wat is dit voor een figuur? En wie betaald hem?quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat account
[..]
En meteen een donatieknop er onder.
Mastermiloquote:
Dit soort filmpjes laten nooit de hele context zien. En daarnaast hoef ik zo'n filmpje niet te zien om standaard mensen die het wettelijk gezag vertegenwoordigen in beginsel te vertrouwen.quote:
Incapabele agenten.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:23 schreef marsan het volgende:
[..]
Je ziet niet wat eraan vooraf is gegaan. Dat de politie bij een wagen ook al met pistool in de hand staat, geeft wel iets aan over die sfeer daar op dat moment.
Of gewoon idiote niet luisterende boeren die boven de wet denken te staan.quote:
Het was niet vreedzaam. De politie lost geen 5 waarschuwingsschoten in Nederland als alles vreedzaam is.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:30 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik ken geen mensen die voor gericht schieten zijn op (vreedzame) demonstranten
Plottwist, WEF!quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is dit voor een figuur? En wie betaald hem?
[ twitter ]
Die is niet helemaal goed.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ twitter ]
Daar stond een artikel over in de NRC, dat blijkt heel lastig te zijn omdat de boeren officieel geen organisatie voor deze acties hebben die je verantwoordelijk kan houden daarvoor.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:39 schreef nixxx het volgende:
Weet iemand trouwens of de supermarkt ketens civiele procedures voor schadevergoeding gaan aanspannen tegen de boeren die blokkades hebben veroorzaakt en te identificeren zijn dmv filmpjes etc?
Vandaar dat FDF zeker roept dat ze nergens bij betrokken zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar stond een artikel over in de NRC, dat blijkt heel lastig te zijn omdat de boeren officieel geen organisatie voor deze acties hebben die je verantwoordelijk kan houden daarvoor.
De vorige keer konden ze naar de rechter stappen voor een verbod omdat de FDF het organiseerde, dat kan nu niet.
Een schadevergoeding kun je natuurlijk proberen te eisen van elke boer op individuele basis. Dan moet je wel een beetje redelijk zijn qua eis en niet van elke boer de volledige schade eisen maar als je een miljoen schade hebt en er waren honderd boeren dan zou je 10k kunnen eisen van elke boer die je kunt identificeren?quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar stond een artikel over in de NRC, dat blijkt heel lastig te zijn omdat de boeren officieel geen organisatie voor deze acties hebben die je verantwoordelijk kan houden daarvoor.
De vorige keer konden ze naar de rechter stappen voor een verbod omdat de FDF het organiseerde, dat kan nu niet.
Ja, ik snap je insteek maar ik vermoed dat de supermarkten daar geen zin in hebben omdat het nogal matige publiciteit voor ze is, natuurlijk.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Een schadevergoeding kun je natuurlijk proberen te eisen van elke boer op individuele basis. Dan moet je wel een beetje redelijk zijn qua eis en niet van elke boer de volledige schade eisen maar als je een miljoen schade hebt en er waren honderd boeren dan zou je 10k kunnen eisen van elke boer die je kunt identificeren?
Niet een verbod vooraf proberen te regelen, maar een schadevergoeding achteraf.
En zijn naam en adres gaan op social media rond, begreep ik. Het is weer fraai.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:49 schreef xpompompomx het volgende:
Boze boeren/wappies/maatschappelijk teleurgestelden hebben ondertussen al uitgevonden wie de agent was.
Daar kwam ik het net ook tegen ja.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En zijn naam en adres gaan op social media rond, begreep ik. Het is weer fraai.
Gelukkig verkeer ik niet in social media circles waarin ik dat soort dingen voorbij zie komen, ik vind het echt weer een dieptepunt voor Nederland.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar kwam ik het net ook tegen ja.
Gelukkig deel jij het niet.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:54 schreef capricia het volgende:
Die Raisa Blommenstijn en Sietske Bergsma hebben meteen een foto van de minderjarige verdachte de wereld ingeslingerd.
Dan ben je toch ook niet goed bezig.
https://twitter.com/rblom(...)g1J2or10HYvAVug&s=19
https://twitter.com/SBerg(...)-YdhaJfxP7E32Yg&s=19
Law and order behalve als het ons goed uitkomt omdat de verdachte blank is. Zoiets?quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:54 schreef capricia het volgende:
Die Raisa Blommenstijn en Sietske Bergsma hebben meteen een foto van de minderjarige verdachte de wereld ingeslingerd.
Ik kan me zo voorstellen dat dat anders is als je een meter van die trekker staat zoals oom agentquote:Op woensdag 6 juli 2022 16:17 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat dreigende gevaar, dat lijkt nogal mee te vallen, als ik de video bekijk.
Die Blommenstein is slim genoeg om te weten hoe zulke dingen in de echte wereld in zijn werk gegaan. Ergo, het is gewoon een nare, antidemocratische ophitster.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:54 schreef capricia het volgende:
https://twitter.com/rblom(...)g1J2or10HYvAVug&s=19
https://twitter.com/SBerg(...)-YdhaJfxP7E32Yg&s=19
Ja de dommige onderlaag heeft iets gevonden waar ze weer boos over kunnen zijn danwel elkaar kunnen opnaaien.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Idd. Zodra zij die foto offline halen, kun je niet meer op die link klikken. Daarom post ik die foto hier niet.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:56 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Gelukkig deel jij het niet.
Het is niet wat extreem, het is helemaal van God los.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:02 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij wordt het niet zo gewaardeerd als in NWS (waar meningen redelijk gepolariseerd kunnen zijn) users uitgescholden worden.
En militiair wapentuig inzetten tegen burgers die Nederland terroriseren is wellicht een wat extreme opvatting, maar lijkt me verder geen reden om tot holbewonergedrag over te gaan.
Feitelijk geef je nu carte blanche aan de rest van de users om elkaar verrot te schelden.
Ik zou zeggen dat jou taak dan is om het originele bericht weg te halen omdat dat 'van god los' was. Maar blijkbaar is jouw takenpakket dan bij mij niet duidelijk.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is niet wat extreem, het is helemaal van God los.
En als een andere user hem voor iets anders soortgelijks had uitgemaakt was dat gewoon blijven staan, want verontwaardiging op dat soort berichten vind ik op z'n zachts gezegd niet meer dan terecht.
quote:Meneer Rutte,
Dinsdag 28 juni stond er een oud vrouwtje te schelden tegen de vrouw van CDA-Kamerlid Derk Boswijk.
Donderdag 30 juni was er een spoeddebat in de Tweede Kamer over hoe de Nederlandse politie omging met de boerenprotesten.
De boodschap: te vriendelijk.
Politieagenten die naar dat debat keken, konden net als wij de indruk krijgen dat er een stoet van woedende boeren op trekkers naar het huis van CDA-Kamerlid Derk Boswijk was opgetrokken en dreigde de voorgevel te rammen.
Of erger.
FvD-Kamerlid Gideon van Meijeren deed een poging uit te zoeken wat er echt gebeurd was bij het huis van CDA-Kamerlid Derk Boswijk, omdat hij informatie had dat er alleen maar een scheldend oud vrouwtje aan Boswijks deur had gestaan.
GroenLinks-fractievoorzitter Jesse Klaver, D66-fractievoorzitter Jan Paternotte, CDA-fractievoorzitter Pieter Heerma en D66-Kamervoorzitter Vera Bergkamp (met backing vocals van gillende keukenmeid Attje Kuiken van de PvdA en dodende ogen van Vrouwtje Tassendrager van de VVD) wilden níets weten van deze poging tot waarheidsvinding.
Sterker: ze spraken er schande van.
Terwijl zij, omdat ze contact hadden gehad met Boswijk of elkaar, precies wisten wat er echt gebeurd was: een oud vrouwtje had staan schelden.
Toch wilden zij per se dat iedereen die het debat volgde de indruk hield (of kreeg) dat de boeren halve of hele terroristen zijn.
Hele of halve terroristen waartegen keihard moet worden opgetreden.
Gisteravond, dinsdag 5 juli 2022, bleek dat de opruiing door een deel van de Tweede Kamer succes heeft gehad.
Omstreeks 22.40 uur schoot de Friese politie bij het knooppunt Heerenveen gericht op een boer die met zijn trekker langs een politieauto reed.
De politie meldt in een bericht “dat er door trekkerbestuurders geprobeerd is in te rijden op agenten en dienstvoertuigen” en dat er daarom gericht geschoten is.
Ik weet nog niet of er “door trekkerbestuurders geprobeerd is in te rijden op agenten en dienstvoertuigen”.
Ik sluit het niet uit, want wanhopige mensen doen gekke dingen.
We zullen de beelden daarvan wel te zien krijgen, toch?
Of zouden die er toevallig niet zijn?
Net als het bonnetje van de Teevendeal, uw sms’jes tijdens de coronapandemie en al die andere dingen die kwijtgeraakt (of kwijtgemaakt) zijn.
Ik weet inmiddels wel dat de trekkerbestuurder op wie gericht is geschoten, op dat moment níet probeerde in te rijden op agenten en dienstvoertuigen.
Daar zijn namelijk wél beelden van (zolang uw mannetjes ze niet van internet laten verwijderen).
Wat we zien?
Een trekkerbestuurder die agenten passeert.
Op ruime afstand.
En op wie toch gericht geschoten wordt.
Die trekkerbestuurder was zogezegd het oude vrouwtje voor het huis van CDA-Kamerlid Derk Boswijk.
Ik ben niet zo van het vlaggen, maar ook hier gaat straks een omgekeerde Nederlandse vlag aan het huis.
Als steun voor de boeren, die dankzij de opruiiers Jesse Klaver, Jan Paternotte, Pieter Heerma, Vera Berkamp, Attje Kluiken en Vrouwtje Tassendrager hun leven niet meer zeker zijn.
Ik heb trouwens geen trekker (en mijn Lada Niva staat bij de garage).
Dus misschien wilt u even aan Dilan vragen om aan de politie door te geven dat ze niet gericht op me moeten schieten als ze in de buurt zijn.
Je kunt in Rutte- en Kaagland elk risico maar beter uitsluiten.
Groet,
JanD
Wtfquote:Op woensdag 6 juli 2022 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ twitter ]
De Russen natuurlijk.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ twitter ]
quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Die agent die heeft gewoon een grove fout gemaakt, de situatie was grimmig, hij was schijnbaar zwaar gefrustreerd, en schoot gericht op de bestuurder. Dat zie je toch? Dat kan echt niet.
Wat de boeren doen ook niet laten we dat voorop stellen, maar gericht schieten in NL dan mag er zich wel wat voordoen.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie een agent schieten op een trekker. Dat wat vooraf is gegaan weten wij niet.quote:
Met zijn schietkunsten lijkt me dat wel verstandig ja.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
Hopelijk krijgt hij en zijn gezin bewapende bewaking voor de deur.
Die agenten lijken mij te schieten op het moment dat de tractor dat als ie gas geeft op dat punt en met die richting, ze eronder zitten, alleen op hetzelfde moment gaat hij toch naar een koers dat hij wegrijdt en schieten ze opeens op een tractor die probeert weg te rijden. Ziet er daardoor onnodig uit.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:10 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Is dat gebruikelijk daar? Met trekkers savonds afspreken bij een ijsstadion? Denk niet dus bewust dat opgezocht.quote:Op woensdag 6 juli 2022 16:02 schreef TheVulture het volgende:
Moeder in het AD:
[..]
Je kunt je kinderen ook gewoon in de hand houden
Dom gelulquote:Op woensdag 6 juli 2022 17:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zie een agent schieten op een trekker. Dat wat vooraf is gegaan weten wij niet.
Hoezo dom gelul. Wat er vooraf gegaan is weten wij niet. Of was jij erbij?quote:
Je zie toch wat er gebeurde, dat is wat het is.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoezo dom gelul. Wat er vooraf gegaan is weten wij niet. Of was jij erbij?
Neehoor. Alleen een schuimbekkende BBB mevrouw, FvD'ers en FDF terroristen.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:52 schreef Zwoerd het volgende:
Ik ben wel blij dat hij niet is doodgeschoten, dan had nu echt het hele land in brand gestaan.
De trekker staat stil achter een ander, de trekker besluit om weg te rijden via dezelfde route als waar 15 seconden eerder een andere trekker langs kwam waar niet op werd geschoten, politie besluit om op de trekker te schieten die de agenten passeert aangezien de kogel zich recht in het deurportier heeft geboord. Met geen mogelijkheid was hij in die positie een gevaar voor ze.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zie een agent schieten op een trekker. Dat wat vooraf is gegaan weten wij niet.
Dat is 5 seconde beeld manquote:Op woensdag 6 juli 2022 17:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zie toch wat er gebeurde, dat is wat het is.
Mja ik vind het dan wel weer ergerlijk dat er meteen een klopjacht op die agent geopend is met naam en toenaam op de socials.quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:52 schreef Zwoerd het volgende:
Ik ben wel blij dat hij niet is doodgeschoten, dan had nu echt het hele land in brand gestaan.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je zie toch wat er gebeurde, dat is wat het is.
Lijkt mij een goed idee! Waar kan ik mij melden als vrijwilliger?quote:Op woensdag 6 juli 2022 17:54 schreef OllieA het volgende:
Als de politie niet mag schieten als er op ze ingereden wordt door een 16-jarige boer (ik ga even uit van de versie van de mensen in blauw) misschien is het dan een idee om brandende hooibalen onder blokkerende trekkers te schuiven? Brandende hooibalen schijnen een door de Boerenrepubliek goedgekeurd middel te zijn om het land weer in goede richting te sturen.
Verder is het misschien ook wel een goede optie om met waterkanonnen gevuld met glyfosaat bij de privéadressen van voormannen van FDF langs te gaan.
Hakselaarkanonnen tenslotte, lijken me een handig middel om puberende hangboeren te verspreiden.
Kortom, meer zware landbouwmachines voor onze machteloze politie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |