Dagvaarden kan altijd toch? Of je het uiteindelijk ook in een rechtszaak aangetoond krijgt is dan weer een ander verhaal.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:02 schreef maan_man het volgende:
Die boeren worden wel steeds slimmer: "De voorman van Agractie, Bart Kemp, legde uit dat dit soort acties in de regio's ontstaat, ongecoördineerd, en niet geregeld zijn door organisaties."
Geen organisatie die je in kortgeding kan dagvaarden als je wil dat de blokkades van jouw distributiecentrum worden opgeheven.
Ja, natuurlijk. Ik kan ook mijn buurman dagvaarden omdat ik vind dat hij van mijn zolder af moet komen, maar dat komt wel enigszins vreemd over als hij niet op mijn zolder zit.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dagvaarden kan altijd toch? Of je het uiteindelijk ook in een rechtszaak aangetoond krijgt is dan weer een ander verhaal.
Je kunt de boerenbedrijven waarvan de trekkers zijn dagvaardigen om hun materiaal daar weg te halen of voor een onrechtmatige daad.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:02 schreef maan_man het volgende:
Die boeren worden wel steeds slimmer: "De voorman van Agractie, Bart Kemp, legde uit dat dit soort acties in de regio's ontstaat, ongecoördineerd, en niet geregeld zijn door organisaties."
Geen organisatie die je in kortgeding kan dagvaarden als je wil dat de blokkades van jouw distributiecentrum worden opgeheven.
Dankzij deze trekkerterroristen geen voedsel.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:09 schreef Zwoerd het volgende:
Ze blokkeren distributiecentra met de boodschap: zonder boer geen voedsel. Maar is het dan niet 'zonder distributiecentrum geen voedsel'
Ja want het eten groeit daar op locatie ofzo?quote:Op maandag 4 juli 2022 14:09 schreef Zwoerd het volgende:
Ze blokkeren distributiecentra met de boodschap: zonder boer geen voedsel. Maar is het dan niet 'zonder distributiecentrum geen voedsel'
Uiteraard.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:09 schreef Zwoerd het volgende:
80% komt uit het buitenland.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja want het eten groeit daar op locatie ofzo?
Nee, vooral in Spanje, Marokko, Italië en Kenia.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja want het eten groeit daar op locatie ofzo?
Je hebt het maar druk met die wappies volgen.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:12 schreef EinarBoe het volgende:
Op de wappie-stream: bloemetjes in de berm, dus we hebben geen stikstofprobleem!
Het doel van intimidatie is dan ook zelden om begrip te kweken bij anderen.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:13 schreef Seeburg54 het volgende:
"Lege schappen is het doel"..
Lees ik ergens.
Niet geheel handig als je begrip wilt houden van de mensen die geen schuld hebben aan dit beleid maar hier wel de dupe van zijn.
Is dat zo? Hoezo denk je dat?quote:Op maandag 4 juli 2022 14:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je hebt het maar druk met die wappies volgen.
Subsidie vangen, dieren exploiteren, Nederland vervuilen en dan boos de boel platleggen als duidelijk wordt dat het zo niet langer kanquote:
Waarom zit het je zo dwars? Wanneer is dat ontstaan?quote:
Waar heb je het over?quote:Op maandag 4 juli 2022 14:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Waarom zit het je zo dwars? Wanneer is dat ontstaan?
Er was al zodanige regelgeving omtrent natura2000 en stikstof, dat het mogelijk was voor de RvS om in 2012 te zeggen 'hej regering, die nieuwe Programmatische Aanpak vermindering Stikstofdepositie regelgeving die jullie in de crisis en herstelwet proberen te proppen, die is niet juridisch houdbaar tov Europese regelgeving mbt natura2000 en stikstof.'quote:Op maandag 4 juli 2022 13:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die dingen hebben helemaal niets met elkaar te maken. Bij de aanwijzing van natura2000 gebieden had men al rekening moeten houden met stikstof. Dat is niet gebeurd.
Denk dat we weg moeten met onze huidige ecologen en deze mensen op die plaats moeten zettenquote:Op maandag 4 juli 2022 14:12 schreef EinarBoe het volgende:
Op de wappie-stream: bloemetjes in de berm, dus we hebben geen stikstofprobleem!
Ah, maar wat wel kan is dieren over de grens laten exploiteren natuurlijk. Vooral gezien ze het overal zoveel liever doen dan hier.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:15 schreef Perrin het volgende:
Subsidie vangen, dieren exploiteren, Nederland vervuilen en dan boos de boel platleggen als duidelijk wordt dat het zo niet langer kan
Ja dat vraag ik jou dus. Iets met wappies en bloemetjes en stikstof?quote:
Dat vraag je helemaal niet aan mij. Je zei allemaal vage dingen over mijn gevoel enzo.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:17 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik jou dus. Iets met wappies en bloemetjes en stikstof?
Ik snap niet waarom je een paar dorpsgekken zoveel aandacht geeft en zelfs actief en op de voet volgt.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:18 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat vraag je helemaal niet aan mij. Je zei allemaal vage dingen over mijn gevoel enzo.
Wat snap je niet aan die uitspraak over de berm?
Valse tegenstelling. Er blijven meer dan genoeg boeren over om voor de Nederlandse markt te produceren (en meer dan dat).quote:Op maandag 4 juli 2022 14:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ah, maar wat wel kan is dieren over de grens laten exploiteren natuurlijk. Vooral gezien ze het overal zoveel liever doen dan hier.
Liever ook niet, wat mij betreft. Maar als mensen erop staan om dood beestenlichaam te eten dan liever zo diervriendelijk mogelijk gefokt in een land waar daar de ruimte voor is.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ah, maar wat wel kan is dieren over de grens laten exploiteren natuurlijk. Vooral gezien ze het overal zoveel liever doen dan hier.
Hoezo, aandacht geven en op de voet volgen? Er is hier gewoon een streampje gedeeld en ik heb dat voor de verandering eens aangezet.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je een paar dorpsgekken zoveel aandacht geeft en zelfs actief en op de voet volgt.
Het lijkt zo onlogisch.
Het is niet vals; het roept de vraag op of je dit punt daadwerkelijk wenst door te trekken tot dat je stelt dat er hier simpelweg ook geen dier dat leed heeft ervaren geconsumeerd mag worden. Zo niet, dan is het een non-punt.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Valse tegenstelling. Er blijven meer dan genoeg boeren over om voor de Nederlandse markt te produceren (en meer dan dat).
Fair enough. Pure fictie natuurlijk. En dan met de vervuilboot hierheen?quote:Op maandag 4 juli 2022 14:20 schreef Perrin het volgende:
Liever ook niet, wat mij betreft. Maar als mensen erop staan om dood beestenlichaam te eten dan liever zo diervriendelijk mogelijk gefokt in een land waar daar de ruimte voor is.
Waar haal je het idee vandaan dat de Nederlandse bio-industrie met megastallen diervriendelijk is?quote:Op maandag 4 juli 2022 14:22 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het is niet vals; het roept de vraag op of je dit punt daadwerkelijk wenst door te trekken tot dat je stelt dat er hier simpelweg ook geen dier dat leed heeft ervaren geconsumeerd mag worden. Zo niet, dan is het een non-punt.
Ja, en daar ligt het probleem. Die regelgeving is niet doordacht genoeg. Waarom je constant die PAS erbij haalt snap ik niet, daar hebben we het helemaal niet over.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:16 schreef probeer het volgende:
[..]
Er was al zodanige regelgeving omtrent natura2000 en stikstof
Ik heb nog nooit naar een wappie-stream geluisterd, ik wist niet eens dat ze bestonden.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:20 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hoezo, aandacht geven en op de voet volgen? Er is hier gewoon een streampje gedeeld en ik heb dat voor de verandering eens aangezet.
quote:Op maandag 4 juli 2022 14:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 juni 2022 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
"Nederland moet Oeigoeren uitbuiten want anders doet China dat en wij kunnen dat veel efficiënter".
Waar staat dat?quote:Op maandag 4 juli 2022 14:22 schreef EinarBoe het volgende:
Waar haal je het idee vandaan dat de Nederlandse bio-industrie met megastallen diervriendelijk is?
Ik bouw verder op het standpunt dat het prima is om ze uit te buiten, hè. Dat is de implicatie van het niks doen aan zijde van de consumptie. Dus:quote:
Dit is een totaal andere discussie. Wat mij betreft importeren we geen vlees. Maar wat mij betreft importeren we ook geen groente en fruit. In elk geval niet van buiten Europa.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:22 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het is niet vals; het roept de vraag op of je dit punt daadwerkelijk wenst door te trekken tot dat je stelt dat er hier simpelweg ook geen dier dat leed heeft ervaren geconsumeerd mag worden. Zo niet, dan is het een non-punt.
Opmerkelijk dat je dan net even de posts gemist hebt waarin die stream voorbij zijn gekomen maar verder wel druk bezig bent met reageren op alle posts eromheen.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:23 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit naar een wappie-stream geluisterd, ik wist niet eens dat ze bestonden.
Goed dat jij ze in de gaten houdt voor ons en alle onzinnige dingen die ze zeggen met ons wilt delen.
quote:
Leuk dat je er zo mee bezig bent dat je niet eens de draad kan lezen die je zelf onderspamt.quote:Op maandag 4 juli 2022 13:33 schreef Tourniquet het volgende:
Ze staan nu bij het DC van Hoogvliet, maar er wordt (nog) niets geblokkeerd. Trekkers staan in het gras naast de weg.
Dus als je mensen de keuze geeft tussen enorme akkers/weides met Engels raaigras waar een enkele boom al teveel gevraagd is omdat dat niet efficiënt is voor de boer of een gevarieerd landschap met kleinschaligere landbouw,met volop ruimte voor bomen en struwelen, dan kiezen ze voor het Engels raaigras?quote:Op maandag 4 juli 2022 12:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aha.
Mensen willen dus graag wat ruimte... wat platteland in de omgeving misschien?
Voor wat betreft het netto aan dierenleed maakt het eigenlijk niet uit waar de import gecompenseerd zal moeten worden.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dit is een totaal andere discussie. Wat mij betreft importeren we geen vlees. Maar wat mij betreft importeren we ook geen groente en fruit. In elk geval niet van buiten Europa.
Dat heeft alleen niet zo veel te maken met wel of geen striktere eisen voor boeren hier, omdat minder boeren hier niet betekent dat we meer moeten importeren.
Als je dierenleed een probleem vindt, dan moet je stoppen met het consumeren van vlees en zuivel.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:27 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik bouw verder op het standpunt dat het prima is om ze uit te buiten, hè. Dat is de implicatie van het niks doen aan zijde van de consumptie. Dus:
"Ik vind het prima om Oeigoeren exploiteren voor eigen winst, maar liever over de grens."
quote:
Dit suggereert dat jij denkt dat er ook maar enige terughoudendheid is in Nederland als het aankomt op dierenleed in de bio-industrie. Die is er niet.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:17 schreef Complotwappie het volgende:
Vooral gezien ze het overal zoveel liever doen dan hier.
Als dierenleed een issue is, moeten we volgens jou dus al het vee ter wereld maar in Nederland gaan houden?quote:Op maandag 4 juli 2022 14:29 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Voor wat betreft het netto aan dierenleed maakt het eigenlijk niet uit waar de import gecompenseerd zal moeten worden.
Klopt. Wij zijn in Nederland gewoon wat beschaafder. Ietsjes. Ik zie alleen niet in waarom wij daar voor moeten compenseren. Bovendien pleit ik juist voor een veel kleinschaliger en diervriendelijker boerenbedrijf in Nederland. Dat compenseert niet in aantallen, maar wel in dat de dieren hier het nog beter krijgen. Laat het dan maar als voorbeeld dienen voor de rest van Europa dat je met zelfvoorzienende voedselvoorziening prima kan.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:29 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Voor wat betreft het netto aan dierenleed maakt het eigenlijk niet uit waar de import gecompenseerd zal moeten worden.
quote:Op maandag 4 juli 2022 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als dierenleed een issue is, moeten we volgens jou dus al het vee ter wereld maar in Nederland gaan houden?
Of moeten we misschien hogere eisen stellen aan het vlees dat we importeren, zoals de omstandigheden waarin die dieren leven?
Ik heb alleen gezegd dat als je het leed vandaag inzet tegen de boer, dat je het dan ook moet doortrekken. Dat ging dus verder niet over wat ik persoonlijk van het leed denk.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als je dierenleed een probleem vindt, dan moet je stoppen met het consumeren van vlees en zuivel.
Er worden alleen al ~1 miljoen kalfjes per jaar geslacht.
Waarom?
Omdat koeien nadat ze bevallen zijn zo'n 10 maand lang melk geven.
Dus ieder jaar weer kunstmatig geïnsemineerd, ieder jaar weer kalfjes, kalfjes die direct weggehaald worden. Na 6 tot 8 maand slachten we ze en exporteren we daar 95% van naar het buitenland.
Ik zeg niet dat wij iets zouden moeten compenseren, maar dat degene die uit Nederland importeren nu elders hun spul vandaan moeten halen en dat het leed daardoor netto gelijk blijft of zelfs groter wordt.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Klopt. Wij zijn in Nederland gewoon wat beschaafder. Ietsjes. Ik zie alleen niet in waarom wij daar voor moeten compenseren. Bovendien pleit ik juist voor een veel kleinschaliger en diervriendelijker boerenbedrijf in Nederland. Dat compenseert niet in aantallen, maar wel in dat de dieren hier het nog beter krijgen. Laat het dan maar als voorbeeld dienen voor de rest van Europa dat je met zelfvoorzienende voedselvoorziening prima kan.
Sluit ook goed aan in deze tijd van minder vlees eten en dat een stukje kwaliteit(sbeleving) best iets meer mag kosten. Dat arme mensen dan minder vlees kunnen eten is dan maar zo.
Zonder boeren wel voedsel.quote:Op maandag 4 juli 2022 14:09 schreef Zwoerd het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |