Ik haal niets door elkaar, die afspraken is precies waar ik op doel.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Je haalt denk ik wat door elkaar.
Europese afspraken omtrent natura2000. Dan hebben we het over het begin van deze eeuw.
Handig overzichtsartikel idd, die van de nos.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sterker nog, de RvS riep het al voor die hele wet überhaupt was ingevoerd in het advies dat ze meegaven. Een advies dat uiteraard door iedereen op een handjevol partijen (GL en PvdD in de Tweede Kamer en GL, SP, 50PLUS, PvdD en de OSF in de Eerste Kamer) genegeerd werd.
Nou die landbouwgrond hoeft dus niet bebouwd te worden als we de steden verdichten.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan.
Er zijn echter genoeg mensen die niet in een appartement willen wonen, er zijn er juist ook die dat wél willen omdat het makkelijk is (geen tuinonderhoud, etc).
Maar hoe je het ook uitrekent: maar een heel klein percentage van landbouwgrond die vrij komt wordt bebouwd met woningen.
In 1992.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik haal niets door elkaar, die afspraken is precies waar ik op doel.
Wat ik zou willen is (nu) niet haalbaar en wmb iemand straffen is buiten genoegdoening, al helemaal geen doel.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat ook de overheid in de afgelopen 40 jaar zich teveel heeft laten bewegen richting de boeren, die daar zelf ook een rol in hebben gespeeld. Door constant maar voor de boeren te kiezen en ze zo te laten groeien (zowel boeren als overheid), ondanks dat de problemen al die tijd duidelijk waren, is de situatie nu dat men ineens wordt gedwongen een flinke stap terug te nemen. Dus niet alleen Rutte, maar al die regeringen van de afgelopen 40 jaar durfden het niet aan om veranderingen aan te brengen, onder druk van de boeren die door wilde groeien.
Nu heeft de hoogste bestuursrechter van Nederland een uitspraak gedaan dat het echt niet zo langer kan en omdat men zo lang heeft gewacht is de stap nu groter en moet het in een kortere tijd. Dus men kan protesteren wat ze willen, maar het gaat weinig veranderen, de uitspraak ligt er en de reden is wel degelijk een urgent probleem, dat 40 jaar geleden al 'opgelost' had kunnen worden.
Ik begrijp ook het gevoel dat 'de overheid ermee wegkomt', maar wat wil je dan, alle politici van de afgelopen 40 jaar arresteren? Af laten treden, terwijl dit al 40 jaar loopt? Boetes?
Sorry, het was maar een vraag. Jij stelde dat de bestuursrechter dat alleen maar doet vanwege de EU en ik vulde idd in dat het een verkapt 'ik moet de EU niet' uitspraak was. Nogmaals mijn excuses.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, waar haal je dat vandaan?Ik ben ook niet tegen de EU an sich, wat een vreemde dingen haal je uit mijn post.
Nee, dat is de bron van de ellende. Samen met het lukraak aanwijzen van gebieden als natura2000.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:47 schreef probeer het volgende:
[..]
In 1992.
Ging dus al zeker 2 decennia prima met die natura2000 regelgeving.
Vreemde reactie, maar goed.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Sorry, het was maar een vraag. Jij stelde dat de bestuursrechter dat alleen maar doet vanwege de EU en ik vulde idd in dat het een verkapt 'ik moet de EU niet' uitspraak was. Nogmaals mijn excuses.
Niet overal. Afgelopen jaren ben ik op een aantal plekken geweest waar het juist beleidsmatig werd uitgesproken om scheefwoners in diverse wijken niet aan te pakken. Heb zelfs nog een keer met een paar scheefhuurders bij de wethouder koffie gedronken om te laten zien waarom dat goed beleid kan zijn. Wethouder wilde in eerste instantie dat de corporaties scheefhuur gingen aanpakken en zag daar nadien van af.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het dé oplossing is, maar het is onderdeel van de oplossing. Ze worden nu ook aangepakt zoals ook in het artikel staat.
Ik heb klasgenoten van de basisschool die nu boer zijn geworden (familiebedrijf) en toch lopen te huilen dat ze het allemaal niet aan konden zien komen. Compleet vergetend dat het destijds het mestoverschot heette. 30 jaar wegkijken.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Alsof het opeens allemaal uit een heldere hemel komt vallen, inderdaad.
En de boeren protesteren ook al jaren. In 2019 hebben ze nog van alles geblokkeerd. Ook vanwege het stikstof verhaal. En ieder overleg zaten ze bij.
De afgelopen jaren zijn die bedrijven alleen maar gegroeid. En dan nu moord en brand schreeuwen...
In de categorie 'we beschermen je winkel in deze achterbuurt tegen bendes als je ons betaalt. En als je niet betaalt komen we terug'.quote:
Raar dat het dan overal goed gaat, zelfs in Nederland, totdat de overheid in 2014 gaat lopen kloten met PAS.quote:
Lukraak? Toon dat maar aan. Want volgens mij lul je hier uit je nek.quote:Samen met het lukraak aanwijzen van gebieden als natura2000.
Jup. Van welke bekende organisatie kennen we dit ook alweer? Begon met een m geloof ik.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
In de categorie 'we beschermen je winkel in deze achterbuurt tegen bendes als je ons betaalt. En als je niet betaalt komen we terug'.
Wegkijken door de betreffende boeren, maar ook door de overheid steeds maar weer gecompenseerd en hun zin gekregen. Vooral het CDA heeft daar flink schuld aan, die hebben de boeren al die tijd de hand boven het hoofd gehouden in hoop op stemmen.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb klasgenoten van de basisschool die nu boer zijn geworden (familiebedrijf) en toch lopen te huilen dat ze het allemaal niet aan konden zien komen. Compleet vergetend dat het destijds het mestoverschot heette. 30 jaar wegkijken.
Ow absoluut.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wegkijken door de betreffende boeren, maar ook door de overheid steeds maar weer gecompenseerd en hun zin gekregen. Vooral het CDA heeft daar flink schuld aan, die hebben de boeren al die tijd de hand boven het hoofd gehouden in hoop op stemmen.
Heerlijk, die 4-jaar termijn elke keer. Ga je zo goed van lange termijn plannen.
Dit zijn maffiapraktijken inderdaad.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
In de categorie 'we beschermen je winkel in deze achterbuurt tegen bendes als je ons betaalt. En als je niet betaalt komen we terug'.
Alsof er niks is veranderd sindsdien. Valse staatspropaganda dit.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb klasgenoten van de basisschool die nu boer zijn geworden (familiebedrijf) en toch lopen te huilen dat ze het allemaal niet aan konden zien komen. Compleet vergetend dat het destijds het mestoverschot heette. 30 jaar wegkijken.
Criminele afpersing en intimidatie.quote:
Er is genoeg veranderd sindsdien. Maar dat is altijd veranderd met sterke inspraak van de boerenlobby en het CDA. Totdat opeens bleek dat ze de boel wilden veranderen op een manier die niet mocht. Iets waar ze veelvuldig op gewezen zijn voordat het te laat was.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alsof er niks is veranderd sindsdien. Valse staatspropaganda dit.
De waarheid ligt wel wat in het midden. Het is niet dat er niet al decennialang een zwaard van damocles boven het boerenbedrijf hangt. Steeds om andere redenen, maar het mag volstrekt duidelijk zijn dat het al heel lang een bedrijfsvorm is waar bovengemiddelde risico's aan kleven.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Sindsdien hebben de boeren inderdaad meer dan de helft van hun collega's zover gekregen om te stoppen zodat ze hun bedrijf over konden nemen.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat de boeren het probleem gaan erkennen, die voeren er al jaren actie tegen. Dus ja, in mijn optiek klinkt het vooral mooi dat we 'samen' het probleem moeten erkennen, maar het probleem speelt al 40 jaar en dan is het toch niet gek om te stellen dat het 'samen' erkennen van het probleem een utopie is?quote:Op maandag 4 juli 2022 12:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat ik zou willen is (nu) niet haalbaar en wmb iemand straffen is buiten genoegdoening, al helemaal geen doel.
Teruggrijpen op historie is net zo geldig voor mensen die daar vanuit gingen dat ze goed deden door de (lastige) regels exact op te volgen.
Ik geeft opnieuw in herinnering dat de "bestuursrechter" niet kan kijken naar rechtvaardigheid van een wet en alleen maar kan toetsen of de woorden tot op de letter van kracht zijn. Het idiote is dat de EU "alles" prima vindt en nergens eist dat Nederland haar beleid hier zo toepast. Het zal de EU in principe een worst zijn hoe NL haar eigen natuur bedisseld. Wat de EU wel doet is druk leggen dat iemand doet wat die daarin heeft toegezegd en een boete uitdeelt wanneer dat niet wordt nagekomen.
Wat prima kunnen het saneringsbeleid in afwachting van overleg, compleet te bevriezen zodat de sector en aanverwanten die financieren) weer de rust in de kont krijgen om hun hoofden te laten werken.
Hierbij is het van belang dat alle kaarten worden bekeken met al leidraad dat er zo min sprake is van uitstoot ter plaatse. Laat de boeren en sector maar komen met voorstellen en accepteer ook dat iets minder goed onhaalbaar is.
Dat dit andere "uitstel" dan "moeilijk" zou vallen in de EU, roest mij letterlijk aan mijn ongekozen kont.
Het begin van een probleem en die oplossen, is die samen onderkennen. Wat al een begin zou zijn is dat men boeren niet wegzet als nietsontziende vernietigers van andermans zienswijze op natuur.
Dat kan pas (is pas terecht) als de doorstroommogelijkheden er daadwerkelijk zijn en er alsnog geen gebruik van wordt gemaakt.quote:Op maandag 4 juli 2022 12:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan moet je wel eens een keer de scheefhuurders aan gaan pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |