abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 juli 2022 @ 06:19:52 #1
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_205195891
quote:
Facebook-moederbedrijf Meta gaat geen enorm datacenter bouwen in Zeewolde. Het Amerikaanse bedrijf zet definitief een streep door de plannen. Er was veel kritiek op de komst van het datacenter, onder meer vanwege het grote stroomverbruik.

Meta zegt in een verklaring dat de bouw van het datacenter in Zeewolde 'niet de juiste investering' is. "We beëindigen onze ontwikkelingsplannen en we werken nauw samen met de gemeente en provincie om dit project efficiënt af te sluiten", aldus een woordvoerder van het bedrijf.

Volgens Meta ontbrak het aan 'een goede match met de omgeving'. Het moederbedrijf van Facebook, Instagram en WhatsApp had eind maart de plannen voor het datacenter, dat met 166 hectare de grootste in zijn soort in Europa had moeten worden, al opgeschort.

Gemeenteraad tegen, grond niet verkocht
Het datacentrum kon in eerste instantie rekenen op de steun van de gemeenteraad van Zeewolde, dat er in december 2021 mee instemde. Tegenstanders van het plan wonnen echter in maart de gemeenteraadsverkiezingen, waardoor de meerderheid van de reed tegen de komst van het complex was.

Ook besloot het Rijk onlangs de grond waarop het datacenter zou komen nog niet te verkopen, omdat Meta niet aan de gestelde voorwaarden rond duurzaamheid en energiegebruik voldeed.

Kritiek op stroomgebruik en restwarmte
Grote datacenters zijn steeds meer omstreden, omdat het grote stroomgebruik veel beslag legt op het elektriciteitsnet, waar al zeer beperkte ruimte is.

Daarnaast zijn er ook zorgen over het watergebruik en wat er gebeurt met de restwarmte. Die restwarmte kan schadelijk zijn voor het milieu en de omliggende natuur. Ook zou er volgens tegenstanders waardevolle landbouwgrond verloren gaan en steken de enorme panden van datacenters af in het landschap.

Voorstanders van het datacenter hadden gewezen op de extra banen en belastingopbrengsten. Of Meta op zoek gaat naar een andere Nederlandse locatie voor een datacenter, wil het bedrijf niet zeggen.

'Overwinning voor de kiezer'
"Ik had niet verwacht dat Meta er zelf zo snel de stekker uit zou trekken. We zijn blij dat ze dit besluit hebben genomen", reageert Tom Zonneveld, fractievoorzitter van Leefbaar Zeewolde. "Dit is een overwinning voor de kiezer. Ook is in heel Nederland nu duidelijk wat de nadelen van zulke grote datacenters zijn."

Strengere regels
In Nederland lopen er zo'n 20 tot 25 projecten voor de vestiging en uitbreiding van nieuwe datacenters. Deze week werd bekend dat er voorlopig ook geen groot datacenter komt bij de Groningse stad Appingedam. De Groningse gemeente ziet geen ruimte voor het geplande datacenter van 22 hectare.

Het kabinet kondigde onlangs strengere regels aan voor grote datacenters, waardoor ze alleen in een paar gebieden in Groningen en Noord-Holland mogen worden toegelaten. In februari zei het kabinet al dat er zeker tot november geen bouwaanvragen in behandeling mogen worden genomen voor datacenters van 10 hectare of meer.
bron
  vrijdag 1 juli 2022 @ 06:31:55 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205195901
Lesje geleerd. Stem nooit voor landelijke partijen tijdens je gemeenteraadsverkiezingen. Als het aan de lokale fracties van GL, PvdA en VVD had gelegen dan stond het ding er al.
pi_205195917
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 06:31 schreef Twiitch het volgende:
Lesje geleerd. Stem nooit voor landelijke partijen tijdens je gemeenteraadsverkiezingen. Als het aan de lokale fracties van GL, PvdA en VVD had gelegen dan stond het ding er al.
hahaha wat is dit nou weer voor gelul. Ook op de landelijke partijen kan je prima stemmen als die het dichts bij jou staan natuurlijk, los van wat je van de datacenters vindt :)
pi_205195922
Laatst nog een paar dikke toeters geklapt in de Meta in Groningen, komt wel dichtbij zo
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 juli 2022 @ 06:47:52 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205195925
Mooi nieuws :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport vrijdag 1 juli 2022 @ 06:50:39 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_205195930
quote:
"We beëindigen onze ontwikkelingsplannen en we werken nauw samen met de gemeente en provincie om dit project efficiënt af te sluiten"
Klinkt alsof ze nog wel even een dikke vergoeding voor het afblazen willen hebben...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_205195981
Daar gaat een hele zure ambtenaar rondlopen lol. Spijtig voor hen dat de doofpot uiteindelijk is opengebroken.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  vrijdag 1 juli 2022 @ 07:30:41 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205196059
Laat ze maar naar Turkije gaan met die datacenters.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 1 juli 2022 @ 07:40:09 #10
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205196062
Goedzo! Opflikkeren ermee
pi_205196415
Ok, maar wat gaat er nu gebeuren met dat stuk land? Hoeveel woningen komen er?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 08:46:54 #12
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205196434
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 08:44 schreef MoreDakka het volgende:
Ok, maar wat gaat er nu gebeuren met dat stuk land? Hoeveel woningen komen er?
Mooie plek voor een grote extra grote opvang voor kansloze veiligelanders wellicht :D
https://www.parool.nl/ned(...)sielzoeker~be0e7893/
Van de regen in de drup :')
pi_205196492
Heel jammer, weer een paar miljard die ergens anders geïnvesteerd gaan worden. echt de pensioenada's, nationalisten en communisten verknallen de toekomst van dit land.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 08:57:47 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205196511
Prachtig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205196535
Niet te vroeg juichen.

Er kan gewoon een ander bedrijf komen om daar wel een datacentrum neer te zetten.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:06:04 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_205196546
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 08:54 schreef Korenfok het volgende:
Heel jammer, weer een paar miljard die ergens anders geïnvesteerd gaan worden. echt de pensioenada's, nationalisten en communisten verknallen de toekomst van dit land.
Facebook die een zooi computercontainers in je land pleurt is geen toekomst die je moet begeren.

dat is eenmalig wat geld. Verder misschien leuk voor vattenfal omdat ze een leuke klant hebben. maar een datacenter gaat niet het zaadje zijn om van zeewolde de nieuwe silicon valley te maken, he. Als dat je droomtoekomst was.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_205196552
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 07:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Daar gaat een hele zure ambtenaar rondlopen lol. Spijtig voor hen dat de doofpot uiteindelijk is opengebroken.
Doofpot gaat pas open als de omkoping van de gemeenteraad door meta naar buiten komt.
Groenlinks die voor de komst van het datacenter stemde :')
pi_205196556
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:06 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Doofpot gaat pas open als de omkoping van de gemeenteraad door meta naar buiten komt.
Groenlinks die voor de komst van het datacenter stemde :')
Heb je inderdaad gelijk in. Hopen dat alsnog de onderste steen boven komt!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_205196566
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Facebook die een zooi computercontainers in je land pleurt is geen toekomst die je moet begeren.

dat is eenmalig wat geld. Verder misschien leuk voor vattenfal omdat ze een leuke klant hebben. maar een datacenter gaat niet het zaadje zijn om van zeewolde de nieuwe silicon valley te maken, he. Als dat je droomtoekomst was.
nu weet je zeker dat je de innovatie buiten de deur houdt als dat je droom toekomst is.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:11:42 #20
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205196585
Prima, opgelost dus.
pi_205196588
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
nu weet je zeker dat je de innovatie buiten de deur houdt als dat je droom toekomst is.
Wat is er innoverend aan een datacenter? Dat is alleen maar schaalvergroting.
pi_205196594
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 08:54 schreef Korenfok het volgende:
Heel jammer, weer een paar miljard die ergens anders geïnvesteerd gaan worden. echt de pensioenada's, nationalisten en communisten verknallen de toekomst van dit land.
Waarom zouden we dit willen hebben? Het levert amper banen, belasting en innovatie op en vernaggelt de energie- en waterhuishouding van de regio.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205196595
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
nu weet je zeker dat je de innovatie buiten de deur houdt als dat je droom toekomst is.
Gelukkig maar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:13:30 #24
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205196601
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:12 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Wat is er innoverend aan een datacenter? Dat is alleen maar schaalvergroting.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Waarom zouden we dit willen hebben? Het levert amper banen, belasting en innovatie op en vernaggelt de energie- en waterhuishouding van de regio.
Dit is zulk genottelijk commentaar in het licht van een andere hoogoplopende discussie twee draadjes verderop. _O-
pi_205196609
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gelukkig maar
Nederland bestaat niet zonder innovatie, half Nederland is alleen gemaakt door menselijke innovatie, de rest is afvallige Duitse lage gebieden. dus innovatie is Nederland.
pi_205196617
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
[..]
Dit is zulk genottelijk commentaar in het licht van een andere hoogoplopende discussie twee draadjes verderop. _O-
ik weet niet waar je op doelt :?
pi_205196619
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
[..]
Dit is zulk genottelijk commentaar in het licht van een andere hoogoplopende discussie twee draadjes verderop. _O-
Link?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:19:42 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205196646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 08:54 schreef Korenfok het volgende:
Heel jammer, weer een paar miljard die ergens anders geïnvesteerd gaan worden. echt de pensioenada's, nationalisten en communisten verknallen de toekomst van dit land.
Op zich levert een datacenter niet veel werkgelegenheid op. Eenmaal afgebouwd heb je niet veel mensen meer nodig wat beveiliging bij de deur en veel meer is het niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205196664
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nederland bestaat niet zonder innovatie, half Nederland is alleen gemaakt door menselijke innovatie, de rest is afvallige Duitse lage gebieden. dus innovatie is Nederland.
Dan wordt het tijd om ermee te stoppen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205196669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:19 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich levert een datacenter niet veel werkgelegenheid op. Eenmaal afgebouwd heb je niet veel mensen meer nodig wat beveiliging bij de deur en veel meer is het niet.
Klopt en de shit blijft achter lokaal en het voordeel is voor de wereld.

Ik ben een voorstander van een datacenter als deze alleen gebruikt mag worden doir de lokale bevolking. Die dragen de shit, dus de voordelen mogen alleen voor hun zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:30:55 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205196716
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nederland bestaat niet zonder innovatie, half Nederland is alleen gemaakt door menselijke innovatie, de rest is afvallige Duitse lage gebieden. dus innovatie is Nederland.
Een Facebook datacenter heeft niets met innovatie te maken, het is gewoon een pakhuis, met data.
Een pakhuis dat stroom vreet en de regionale waterhuishouding compleet om zeep helpt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205196743
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een Facebook datacenter heeft niets met innovatie te maken, het is gewoon een pakhuis, met data.
Een pakhuis dat stroom vreet en de regionale waterhuishouding compleet om zeep helpt.
En het is lelijk ook nog.

Plaats die dingen maar in mali, niger of tjaad.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:35:12 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205196765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

Plaats die dingen maar in mali, niger of tjaad.
Sorry maar dit is wel heel erg dom. Deze landen hebben helemaal geen voorzieningen voor dit soort zaken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205196775
Datacenters op aarde zijn zo achterhaald. Die dingen horen in de ruimte. Gaat SpaceX ook doen als update van Starlink voor zover ik het begrepen heb. De oorlog in Ukraine maakt duidelijk dat dergelijke centers op de grond veel beperkingen opleveren ten tijde van oorlog.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:37:11 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205196791
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een Facebook datacenter heeft niets met innovatie te maken, het is gewoon een pakhuis, met data.
Een pakhuis dat stroom vreet en de regionale waterhuishouding compleet om zeep helpt.
Dat hoeft niet. Koelwater kan weer hergebruikt worden voor een deel. En meer werken met groene energie is ook mogelijk. Maar dat kost centjes extra natuurlijk. En Meta is geen liefdadigheidsinstelling.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205196798
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:35 schreef Megumi het volgende:

[..]
Sorry maar dit is wel heel erg dom. Deze landen hebben helemaal geen voorzieningen voor dit soort zaken.
Jawel hoor. Er is ruimte en niemand heeft er last van. De rest leg je aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205196812
Hoe zit het met thuiswerken en de infrastructuur daarvoor? Hoe staat dat in verhouding tot zo'n datacenter? Voor thuiswerken zullen er ook een x servers draaien, maar is dat veel meer/minder dan een datacenter om de Facebooks en TikToks van vandaag de dag in de lucht te houden?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:39:23 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205196817
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:36 schreef Digi2 het volgende:
Datacenters op aarde zijn zo achterhaald. Die dingen horen in de ruimte. Gaat SpaceX ook doen als update van Starlink voor zover ik het begrepen heb. De oorlog in Ukraine maakt duidelijk dat dergelijke centers op de grond veel beperkingen opleveren ten tijde van oorlog.
Het in de ruimte bouwen van dit soort objecten zeker als de grondstoffen vanaf de aarde komen is peperduur. Zie dit dus niet snel gebeuren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205196821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat hoeft niet. Koelwater kan weer hergebruikt worden voor een deel. En meer werken met groene energie is ook mogelijk. Maar dat kost centjes extra natuurlijk. En Meta is geen liefdadigheidsinstelling.
Zolang er geen overvloed aan groene energie is zorgt extra vraag altijd voor meer verbruik van fossiele brandstof. Want zonder datacenter wordt nu de groene stroom gebruikt door huizen die met datacenter grijze stroom moeten afnemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:40:24 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205196830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Jawel hoor. Er is ruimte en niemand heeft er last van. De rest leg je aan.
Onzin natuurlijk zeker in Mali.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205196836
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:39 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het in de ruimte bouwen van dit soort objecten zeker als de grondstoffen vanaf de aarde komen is peperduur. Zie dit dus niet snel gebeuren.
Sterker nog het gaat gebeuren en met subsidie van de USgov die er de voordelen van inziet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205196846
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:40 schreef Megumi het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk zeker in Mali.
Geen onzin natuurlijk. Duh...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205196864
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Sterker nog het gaat gebeuren en met subsidie van de USgov die er de voordelen van inziet.
De voordelen wegen inderdaad niet op tegen de nadelen. Ik zie het ook nog wel gebeuren binnenkort.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205196892
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 07:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Daar gaat een hele zure ambtenaar rondlopen lol. Spijtig voor hen dat de doofpot uiteindelijk is opengebroken.
Die heeft zijn smeergeld toch allang binnen. :P
Het is koud, het is guur....
pi_205196909
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:47 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Die heeft zijn smeergeld toch allang binnen. :P
De ambtenaren in de kleine gehuchtjes in NL zijn wel de lul. Die zien hun natte droom van mogen praten met meta nu uit elkaar spatten.

De ambtenaren in die kleine gehuchtjes ontbreekt het aan kennis, geld en ballen om ook maar iets tegen meta te doen, daarom komt die bagger ook vaak bij hun. Gelukkig pakt de landelijke overheid nu meer de leiding en hopelijk drogen de aanvragen hiervoor nu op.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:59:49 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205197012
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat hoeft niet. Koelwater kan weer hergebruikt worden voor een deel. En meer werken met groene energie is ook mogelijk. Maar dat kost centjes extra natuurlijk. En Meta is geen liefdadigheidsinstelling.
Dat is het punt; het kan wel, maar dan is de investering ze te groot.

Als je ze het laat plaatsen zonder die investeringen dan is de omgeving de grote verliezer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:00:51 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205197025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Jawel hoor. Er is ruimte en niemand heeft er last van. De rest leg je aan.
En er is ook nog veel meer zon, en dus duurzame energie :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:03:39 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205197056
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De ambtenaren in de kleine gehuchtjes in NL zijn wel de lul. Die zien hun natte droom van mogen praten met meta nu uit elkaar spatten.

De ambtenaren in die kleine gehuchtjes ontbreekt het aan kennis, geld en ballen om ook maar iets tegen meta te doen, daarom komt die bagger ook vaak bij hun. Gelukkig pakt de landelijke overheid nu meer de leiding en hopelijk drogen de aanvragen hiervoor nu op.
Snoepreisjes naar Silicon Valley, 2 dagen Vegas er aan vast, zou me niet eens verbazen als ze een voorraad chips krijgen (voor Vegas).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205197059
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
En er is ook nog veel meer zon, en dus duurzame energie :D
Precies, dus een pv veld erbij en dan mist alleen nog een dikke waterleiding, riool en datakabel.
Dat pv veld moet dan alleen gebruikt worden voor het datacenter.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205197073
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nederland bestaat niet zonder innovatie, half Nederland is alleen gemaakt door menselijke innovatie, de rest is afvallige Duitse lage gebieden. dus innovatie is Nederland.
Een datacenter is geen innovatie.
Het is een resultaat van innovaties.

En als je hier de capaciteit aan stroom niet hebt dan moet je zoiets niet hier plaatsen.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:08:00 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205197097
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Precies, dus een pv veld erbij en dan mist alleen nog een dikke waterleiding, riool en datakabel.
Dat pv veld moet dan alleen gebruikt worden voor het datacenter.
En als de nacht valt in Nigeria kan tante Annie niet meer bij haar FB plaatjes :D

Laat ze maar eens flink inzetten op innovatie, dus zorgen dat ze de overdag opgewekte energie deels opslaan om 's nachts te kunnen gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:11:02 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205197118
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Geen onzin natuurlijk. Duh...
Ze hebben daar niet de infrastructuur en technologie voor dit soort installaties. Wat jij wilt is net zo iets als in Afghanistan een kernreactor bouwen en die laten bedienen door de Taliban.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205197168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Sterker nog het gaat gebeuren en met subsidie van de USgov die er de voordelen van inziet.
Als het materiaal in de ruimte te krijgen is zou het een ideale oplossing kunnen zijn. Geen problemen met geluidsoverlast en volgens mij is het in de ruimte niet echt warm dus minder koeling van toepassing
Energie/stroom te krijgen via zonnepanelen
pi_205197176
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
En als de nacht valt in Nigeria kan tante Annie niet meer bij haar FB plaatjes :D

Laat ze maar eens flink inzetten op innovatie, dus zorgen dat ze de overdag opgewekte energie deels opslaan om 's nachts te kunnen gebruiken.
Je kan energie opslaan voor de nacht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205197181
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ze hebben daar niet de infrastructuur en technologie voor dit soort installaties. Wat jij wilt is net zo iets als in Afghanistan een kernreactor bouwen en die laten bedienen door de Taliban.
Als afghanistan dat nodig heeft dan doen ze dat toch? Alles is aan te leggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205197248
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:15 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Als het materiaal in de ruimte te krijgen is zou het een ideale oplossing kunnen zijn. Geen problemen met geluidsoverlast en volgens mij is het in de ruimte niet echt warm dus minder koeling van toepassing
Energie/stroom te krijgen via zonnepanelen
Omdat het transport per Kg gewicht in orbit flink gedaald is heeft zich deze mogelijkheid geopend, daarnaast maakt snelle directe laser communicatie tussen sats het gebruik van vele kleine datatcenters in orbit mogelijk. De afstanden tussen de minidatacenters kan groot zijn omdat de laserpulsen nauwelijks in intensiteit afnemen in vacuum en in vacuum de lichtsnelheid ook echt gehaald wordt i.t.t. het gebruik van glasvezel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Digi2 op 01-07-2022 10:32:52 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:29:45 #57
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205197284
Zouden we niet moeten inzetten om het gedeelte bot en spam verkeer op het internet te verminderen? Of heeft dat niet zoveel impact op datacenters?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:30:14 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205197288
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als afghanistan dat nodig heeft dan doen ze dat toch? Alles is aan te leggen.
Maar in landen als Mali, en dergelijke mag je blij zijn als je een paar uur per dag stroom en water hebt. Het oplossen daarvan gaat Meta/Schijtboek niet betalen. Landen als China proberen dat wel maar ook met vaak middelmatig resultaat. Afrika is een verloren continent waar zakelijke bedrijven geen geld in gaan stoppen. Tenzij het gaat om het wegroven van grondstoffen waarmee wel een hoop winst is te maken. Vandaar dus China die wat probeert. Maar een datacenter neerzetten in een gebied met mensen die eigenlijk in een soort van middeleeuwen leven valt daar niet onder. En kijk dan ook met een schuin oog naar Afghanistan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205197410
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:30 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar in landen als Mali, en dergelijke mag je blij zijn als je een paar uur per dag stroom en water hebt. Het oplossen daarvan gaat Meta/Schijtboek niet betalen. Landen als China proberen dat wel maar ook met vaak middelmatig resultaat. Afrika is een verloren continent waar zakelijke bedrijven geen geld in gaan stoppen. Tenzij het gaat om het wegroven van grondstoffen waarmee wel een hoop winst is te maken. Vandaar dus China die wat probeert. Maar een datacenter neerzetten in een gebied met mensen die eigenlijk in een soort van middeleeuwen leven valt daar niet onder. En kijk dan ook met een schuin oog naar Afghanistan.
Dan bouwen ze maar geen datacenter
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:42:25 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205197422
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:29 schreef nixxx het volgende:
Zouden we niet moeten inzetten om het gedeelte bot en spam verkeer op het internet te verminderen? Of heeft dat niet zoveel impact op datacenters?
Veel bedrijven maken gebruik van (domme) bots en zelfs de overheid voor hun communicatie? En spammen je soms ook met overbodige informatie?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:43:53 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205197438
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan bouwen ze maar geen datacenter
Doen ze dus blijkbaar ook. En ook hier dankzij de democratie. :) Wat niet bestaat in de landen die jij eerder noemde.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205197447
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:43 schreef Megumi het volgende:

[..]
Doen ze dus blijkbaar ook. En ook hier dankzij de democratie. :) Wat niet bestaat in de landen die jij eerder noemde.
Mooi zo, opgeruimd staat netjes. Nu nog de bestane slopen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205197457
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Mooi zo, opgeruimd staat netjes. Nu nog de bestane slopen
Goed idee, alle gebouwen slopen die sjorsie niet leuk vindt.
pi_205197461
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:42 schreef Megumi het volgende:

[..]
Veel bedrijven maken gebruik van (domme) bots en zelfs de overheid voor hun communicatie? En spammen je soms ook met overbodige informatie?
Elke ca 3 maanden moet ik mijn reclame folder legen omdat de TB aan mailbox dan vol is.
Over de map spam nog maar niet te spreken want maandelijks deze geautomatiseerd legen is voor mij ook vaak onvoldoende
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205197465
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Goed idee, alle gebouwen slopen die sjorsie niet leuk vindt.
#teamvoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205197471
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
#teamvoor
Nu moet je nog wel even zorgen dat je dictator wordt natuurlijk.
pi_205197480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nu moet je nog wel even zorgen dat je dictator wordt natuurlijk.
Oh maar ik verwacht niet dat er ook maar iemand luistert naar mijn geblaat hoor, dus dat hoeft niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205198896
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 06:44 schreef Raw85 het volgende:
Laatst nog een paar dikke toeters geklapt in de Meta in Groningen, komt wel dichtbij zo
Lekker zuckie van een instagrammetje hashtag.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 13:29:44 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
  Beste debater 2022 vrijdag 1 juli 2022 @ 13:42:23 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205199381
Geen probleem, komen binnenkort nog wat weilanden vrij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 1 juli 2022 @ 13:47:53 #71
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205199433
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 08:54 schreef Korenfok het volgende:
Heel jammer, weer een paar miljard die ergens anders geïnvesteerd gaan worden. echt de pensioenada's, nationalisten en communisten verknallen de toekomst van dit land.
Ja, die anderhalve man en een paardenkop die daar zouden gaan werken in ruil voor de stroom van 10 procent wat onze windmolens nu opwekken en wat 460.000 gezinnen nu gebruiken, zou het echt waard zijn hoor.
pi_205199638
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:07 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Heb je inderdaad gelijk in. Hopen dat alsnog de onderste steen boven komt!
Ik hoop het ook, maar het zal wel niet.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 15:10:10 #73
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205200298
Erg mooi, nu de reeds gevestigde datacenters nog het land uit zien te krijgen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205200303
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:47 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja, die anderhalve man en een paardenkop die daar zouden gaan werken in ruil voor de stroom van 10 procent wat onze windmolens nu opwekken en wat 460.000 gezinnen nu gebruiken, zou het echt waard zijn hoor.
Wat is het wel waard dan?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 15:41:52 #75
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205200555
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Elke ca 3 maanden moet ik mijn reclame folder legen omdat de TB aan mailbox dan vol is.
Over de map spam nog maar niet te spreken want maandelijks deze geautomatiseerd legen is voor mij ook vaak onvoldoende
Daar zijn oplossingen voor waardoor je daar geen last van hoeft te hebben. Maar dat is off topic. En heeft op zich niets met een datacenter te maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205201775
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

En als je hier de capaciteit aan stroom niet hebt dan moet je zoiets niet hier plaatsen.
Precies. De energietransitie, wat je daar verder ook van mag vinden, wordt al voldoende vertraagd door ontoereikende infrastructuur en dan zou je ook nog eens ruimte moeten maken (en Facebook kennende, voorrang verlenen) voor een datacenter. Dat moet je helemaal niet willen.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_205202102
Degenen die hier voor zijn moeten eens proberen om een stuk of 3 voordelen te posten.
Geen loze kreten als "innovatie". Innovatie betekent niks zonder de voor- en nadelen afgewogen te hebben.
Anders is het niets als een holle term zoals politici die ook graag gebruiken.
Dus shoot. :) De nadelen zijn iets makkelijker op te sommen vermoed ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205202220
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:47 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ja, die anderhalve man en een paardenkop die daar zouden gaan werken in ruil voor de stroom van 10 procent wat onze windmolens nu opwekken en wat 460.000 gezinnen nu gebruiken, zou het echt waard zijn hoor.
Dansende bananen en glitterplaatjes mogen wat kosten blijkbaar. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 17:34:32 #79
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205203322
IK heb het gevoel dat je over vijf jaar de helft minder ruimte nodig hebt voor datacenters.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')