abonnement bol.com Coolblue
pi_205196617
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
[..]
Dit is zulk genottelijk commentaar in het licht van een andere hoogoplopende discussie twee draadjes verderop. _O-
ik weet niet waar je op doelt :?
pi_205196619
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:13 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
[..]
Dit is zulk genottelijk commentaar in het licht van een andere hoogoplopende discussie twee draadjes verderop. _O-
Link?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:19:42 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205196646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 08:54 schreef Korenfok het volgende:
Heel jammer, weer een paar miljard die ergens anders geďnvesteerd gaan worden. echt de pensioenada's, nationalisten en communisten verknallen de toekomst van dit land.
Op zich levert een datacenter niet veel werkgelegenheid op. Eenmaal afgebouwd heb je niet veel mensen meer nodig wat beveiliging bij de deur en veel meer is het niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205196664
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:14 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nederland bestaat niet zonder innovatie, half Nederland is alleen gemaakt door menselijke innovatie, de rest is afvallige Duitse lage gebieden. dus innovatie is Nederland.
Dan wordt het tijd om ermee te stoppen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205196669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:19 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op zich levert een datacenter niet veel werkgelegenheid op. Eenmaal afgebouwd heb je niet veel mensen meer nodig wat beveiliging bij de deur en veel meer is het niet.
Klopt en de shit blijft achter lokaal en het voordeel is voor de wereld.

Ik ben een voorstander van een datacenter als deze alleen gebruikt mag worden doir de lokale bevolking. Die dragen de shit, dus de voordelen mogen alleen voor hun zijn.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:30:55 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205196716
quote:

[..]
Nederland bestaat niet zonder innovatie, half Nederland is alleen gemaakt door menselijke innovatie, de rest is afvallige Duitse lage gebieden. dus innovatie is Nederland.
Een Facebook datacenter heeft niets met innovatie te maken, het is gewoon een pakhuis, met data.
Een pakhuis dat stroom vreet en de regionale waterhuishouding compleet om zeep helpt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205196743
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een Facebook datacenter heeft niets met innovatie te maken, het is gewoon een pakhuis, met data.
Een pakhuis dat stroom vreet en de regionale waterhuishouding compleet om zeep helpt.
En het is lelijk ook nog.

Plaats die dingen maar in mali, niger of tjaad.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:35:12 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205196765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

Plaats die dingen maar in mali, niger of tjaad.
Sorry maar dit is wel heel erg dom. Deze landen hebben helemaal geen voorzieningen voor dit soort zaken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_205196775
Datacenters op aarde zijn zo achterhaald. Die dingen horen in de ruimte. Gaat SpaceX ook doen als update van Starlink voor zover ik het begrepen heb. De oorlog in Ukraine maakt duidelijk dat dergelijke centers op de grond veel beperkingen opleveren ten tijde van oorlog.
Be careful what you desire, you may get it.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:37:11 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205196791
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat hoeft niet. Koelwater kan weer hergebruikt worden voor een deel. En meer werken met groene energie is ook mogelijk. Maar dat kost centjes extra natuurlijk. En Meta is geen liefdadigheidsinstelling.
pi_205196798
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:35 schreef Megumi het volgende:

[..]
Sorry maar dit is wel heel erg dom. Deze landen hebben helemaal geen voorzieningen voor dit soort zaken.
Jawel hoor. Er is ruimte en niemand heeft er last van. De rest leg je aan.
pi_205196812
Hoe zit het met thuiswerken en de infrastructuur daarvoor? Hoe staat dat in verhouding tot zo'n datacenter? Voor thuiswerken zullen er ook een x servers draaien, maar is dat veel meer/minder dan een datacenter om de Facebooks en TikToks van vandaag de dag in de lucht te houden?
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:39:23 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205196817
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:36 schreef Digi2 het volgende:
Datacenters op aarde zijn zo achterhaald. Die dingen horen in de ruimte. Gaat SpaceX ook doen als update van Starlink voor zover ik het begrepen heb. De oorlog in Ukraine maakt duidelijk dat dergelijke centers op de grond veel beperkingen opleveren ten tijde van oorlog.
Het in de ruimte bouwen van dit soort objecten zeker als de grondstoffen vanaf de aarde komen is peperduur. Zie dit dus niet snel gebeuren.
pi_205196821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat hoeft niet. Koelwater kan weer hergebruikt worden voor een deel. En meer werken met groene energie is ook mogelijk. Maar dat kost centjes extra natuurlijk. En Meta is geen liefdadigheidsinstelling.
Zolang er geen overvloed aan groene energie is zorgt extra vraag altijd voor meer verbruik van fossiele brandstof. Want zonder datacenter wordt nu de groene stroom gebruikt door huizen die met datacenter grijze stroom moeten afnemen.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:40:24 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_205196830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk zeker in Mali.
pi_205196836
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:39 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het in de ruimte bouwen van dit soort objecten zeker als de grondstoffen vanaf de aarde komen is peperduur. Zie dit dus niet snel gebeuren.
Sterker nog het gaat gebeuren en met subsidie van de USgov die er de voordelen van inziet.
Be careful what you desire, you may get it.
pi_205196846
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:40 schreef Megumi het volgende:

[..]
Onzin natuurlijk zeker in Mali.
Geen onzin natuurlijk. Duh...
pi_205196864
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Sterker nog het gaat gebeuren en met subsidie van de USgov die er de voordelen van inziet.
De voordelen wegen inderdaad niet op tegen de nadelen. Ik zie het ook nog wel gebeuren binnenkort.
pi_205196892
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 07:10 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Daar gaat een hele zure ambtenaar rondlopen lol. Spijtig voor hen dat de doofpot uiteindelijk is opengebroken.
Die heeft zijn smeergeld toch allang binnen. :P
pi_205196909
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:47 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Die heeft zijn smeergeld toch allang binnen. :P
De ambtenaren in de kleine gehuchtjes in NL zijn wel de lul. Die zien hun natte droom van mogen praten met meta nu uit elkaar spatten.

De ambtenaren in die kleine gehuchtjes ontbreekt het aan kennis, geld en ballen om ook maar iets tegen meta te doen, daarom komt die bagger ook vaak bij hun. Gelukkig pakt de landelijke overheid nu meer de leiding en hopelijk drogen de aanvragen hiervoor nu op.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:59:49 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205197012
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:37 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is het punt; het kan wel, maar dan is de investering ze te groot.

Als je ze het laat plaatsen zonder die investeringen dan is de omgeving de grote verliezer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:00:51 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205197025
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
En er is ook nog veel meer zon, en dus duurzame energie :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:03:39 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205197056
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 09:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De ambtenaren in de kleine gehuchtjes in NL zijn wel de lul. Die zien hun natte droom van mogen praten met meta nu uit elkaar spatten.

De ambtenaren in die kleine gehuchtjes ontbreekt het aan kennis, geld en ballen om ook maar iets tegen meta te doen, daarom komt die bagger ook vaak bij hun. Gelukkig pakt de landelijke overheid nu meer de leiding en hopelijk drogen de aanvragen hiervoor nu op.
Snoepreisjes naar Silicon Valley, 2 dagen Vegas er aan vast, zou me niet eens verbazen als ze een voorraad chips krijgen (voor Vegas).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205197059
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 10:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
En er is ook nog veel meer zon, en dus duurzame energie :D
Precies, dus een pv veld erbij en dan mist alleen nog een dikke waterleiding, riool en datakabel.
Dat pv veld moet dan alleen gebruikt worden voor het datacenter.
  vrijdag 1 juli 2022 @ 10:05:58 #50
38065 TheFreshPrince
Ik doe ook maar wat.
pi_205197073
quote:

[..]
Een datacenter is geen innovatie.
Het is een resultaat van innovaties.

En als je hier de capaciteit aan stroom niet hebt dan moet je zoiets niet hier plaatsen.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')