abonnement Unibet Coolblue
pi_205191807
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:24 schreef J.B. het volgende:

[..]
Omdat je nog wat achter de hand wil houden voor het moment dat de Russen afdoende verzwakt zijn en de Oekraïeners genoeg westers wapentuig bezitten om in het offensief te gaan.
Volgens mij heeft niet iedere 25jarige zin in een gehaktmolen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:25:26 #52
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205191808
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:24 schreef J.B. het volgende:

[..]
Omdat je nog wat achter de hand wil houden voor het moment dat de Russen afdoende verzwakt zijn en de Oekraïeners genoeg westers wapentuig bezitten om in het offensief te gaan.
UA heeft tussen de 700.000 en 900.000 man onder de wapens,

Een plaatje wat hij meent ergens gezien te hebben betekent natuurlijk niks.
&lt;signature here&gt;.
pi_205191831
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:25 schreef riazop het volgende:

[..]
Volgens mij heeft niet iedere 25jarige zin in een gehaktmolen.
Zo werkt het niet in een land in oorlog. Een aanzienlijk deel van de mannelijke bevolking is gewoonweg (nog) niet opgeroepen. Lijkt me ook logisch gezien de tactiek die Oekraïne erop nahoudt. Van de twee Oekraïense bekenden die ik zelf heb is ook nog geen familie opgeroepen, ondanks dat ze wel beschikbaar zijn.
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:30:01 #54
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205191850
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:24 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik stop er mee. Eerlijk gezegd ben je al weken deze draad aan het verklooien.
Ja, deze materie houd me idd redelijk bezig.

Een gevolg daarvan is dat er ik er heel veel over lees.

En ik kan me voorstellen dat iemand die er dan ff factfree inspringt, en met cliché argumenten aan komt zeilen dan niet wil horen dat die er naast zit.
&lt;signature here&gt;.
pi_205191892
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:27 schreef J.B. het volgende:

[..]
Zo werkt het niet in een land in oorlog. Een aanzienlijk deel van de mannelijke bevolking is gewoonweg (nog) niet opgeroepen....
Ze hebben al 7 mobilisatierondes gehad en de volgende komt over 9 dagen
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:37:07 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205191915
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het is helaas de massa bij Russen zoals altijd. Ze hebben in de Donbas een verhouding van 10 staat tot 1 in hun voordeel mbt artillery.
Maar als Russische artillery super onnauwkeurig is en omgekeerd Westerse juist 10x zo nauwkeurig (Excalibur, HIMARS) en ze hebben ook nog eens een informatie voorsprong (weten waar een ammo storage is en die opblazen met een HIMARS) dan compenseert dan wel weer
pi_205191968
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:37 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar als Russische artillery super onnauwkeurig is en omgekeerd Westerse juist 10x zo nauwkeurig
Ach ja, reclame praatje van de msm

De Amerikanen maakten in Irak 240.000 burgerslachtoffers.

Valt nog wel mee met die precisie dus.
pi_205192051
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, deze materie houd me idd redelijk bezig.

Een gevolg daarvan is dat er ik er heel veel over lees.

En ik kan me voorstellen dat iemand die er dan ff factfree inspringt, en met cliché argumenten aan komt zeilen dan niet wil horen dat die er naast zit.
Schijnbaar lees je niet genoeg. Als er een iemand steeds met clichés aankomt ben jij het wel. Ik zou zeggen lees een wat vaker de NewYork times en Washington post. Die zijn ontzettend pro Oekraïne maar geven wel de noodzakelijke problemen weer waar Oekraïne mee te maken heeft.
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:48:32 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205192124
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:34 schreef riazop het volgende:

[..]
Ze hebben al 7 mobilisatierondes gehad en de volgende komt over 9 dagen
Bron?
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:22:49 #61
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205192415
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Schijnbaar lees je niet genoeg. Als er een iemand steeds met clichés aankomt ben jij het wel. Ik zou zeggen lees een wat vaker de NewYork times en Washington post. Die zijn ontzettend pro Oekraïne maar geven wel de noodzakelijke problemen weer waar Oekraïne mee te maken heeft.
En nu verschuift het weer naar: Ja, maar UA heeft ook problemen.

Mss moet je me ff quoten waar ik zeg dat ze 0 problemen hebben.
&lt;signature here&gt;.
pi_205192547
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:24 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik stop er mee. Eerlijk gezegd ben je al weken deze draad aan het verklooien. Ik had al tijden niet meer gepost in deze draad. Over clichés gesproken. :)
Ik mag je posts graag lezen, zoveel meer verstand van zaken dan nitwits als exel en Wantiel.
Vakman pur sang
pi_205192680
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:17 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik weet het eerlijk gezegd niet. Het verbaasd mij dat de verhouding nu al zo ver uit elkander ligt en ik weet niet wat ze nog meer hebben. Het aantal raketten dat men dagelijks afschiet in de Donbas is ongekend. Bizar.

Ik hoop dat je gelijk hebt of in iedergeval gaat krijgen. Het isoleren van Rusland en China zou mij in iedergeval wel plezieren.
Deze oorlog en zijn nasleep (een nieuwe koude oorlog) gaan nog decennialang duren.

De ook voor laaggeschoolden nog enigszins betaalbare westerse wereld van voor de pandemie en Oekraïne oorlog gaat hoe dan ook nooit meer terugkeren, daar hoeven we ons geen enkele illusie over te maken. Decennialang neoliberalisme, de weigering iets aan de gigantische overbevolking te doen en alles op alles zetten om de status quo en welvaart maar zo lang mogelijk in stand te houden voor de babyboomergeneratie hebben er in ieder geval voor gezorgd dat we nu in één klap moeten inleveren ipv in de voorbije decennia op een verstandige, langzamere manier.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205192816
Iemand zei dat die superwapens vrolijke schijn waren en niet zouden werken.

Hoop niet dat ze er nog eentje live gaan testen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 30-06-2022 20:23:29 ]
Vakman pur sang
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:56:54 #65
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205192912
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De situatie ook voor de Krim is nu veranderd. De economie op de krim kon eerder op gang komen i.t.t. de Donbass. Nu Oekraine over lange afstand raketten beschikt wordt dat ook een probleem voor Rusland. Vooral vanwege de kwetsbaarheid van de wegen en brug. Rusland moet nu dus een breder front gaan verdedigen en daar lijkt precies hun zwakte te zitten.
Oekraïne had al langeafstandsrakketten echter het heeft nu rakketten met meer precisie. Aanvallen op de Krim of op de brug zijn echter van veel langere afstanden zeg 150 en 250~300km voor de krimbrug. De Krim is overigens bijna net zo groot als Nederland.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_205193054
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik mag je posts graag lezen, zoveel meer verstand van zaken dan nitwits als exel en Wantiel.
Zover wil ik totaal niet gaan. Ik ben nu eenmaal geen wensdenker. Dan zou de wereld er totaal anders uitzien. En ik mag bij God gratie hopen dat Oekraïne dit gaat redden en we niet meer afhankelijk zijn van Rusland en China.

Maar zonder boots on the ground vanuit de NAVO(dat helaas niet gaat gebeuren)vrees ik voor een zeer lange strijd. En ik durf geen voorspelling te doen hoe dat gaat aflopen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:06:37 #67
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205193073
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:06 schreef ExTec het volgende:
Denk dat ze minder dan 200 tanks hebben gehad, tot nu toe.

FR heeft al bevestigd dat ze tanks gaan leveren, en die hebben geen rus tanks. Zal dus westers spul moeten worden.
FR gaat tanks leveren? Ik heb volgens mij alleen nog maar berichten gelezen dat ze "armoured vehicles" gaan leveren toch?

En ook al gaan ze tanks leveren, die Franse rommel kan helemaal niemand behalve de Fransman mee overweg... :')
pi_205193112
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Deze oorlog en zijn nasleep (een nieuwe koude oorlog) gaan nog decennialang duren.

De ook voor laaggeschoolden nog enigszins betaalbare westerse wereld van voor de pandemie en Oekraïne oorlog gaat hoe dan ook nooit meer terugkeren, daar hoeven we ons geen enkele illusie over te maken. Decennialang neoliberalisme, de weigering iets aan de gigantische overbevolking te doen en alles op alles zetten om de status quo en welvaart maar zo lang mogelijk in stand te houden voor de babyboomergeneratie hebben er in ieder geval voor gezorgd dat we nu in één klap moeten inleveren ipv in de voorbije decennia op een verstandige, langzamere manier.
Ik ben nog net geen babyboomer maar je geeft exact aan hoe ik er ook over denk.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:09:41 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:10:28 #70
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205193136
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
FR gaat tanks leveren? Ik heb volgens mij alleen nog maar berichten gelezen dat ze "armoured vehicles" gaan leveren toch?
Yup, Macron heeft zijn tweet verwijderd. Hij is net een journalist, alles wat er groen uitziet is een tank.

Verwijderde tweet nog hier te zien: ExTec in NWS / Oorlog in Oekraïne #394 Kh-38DD
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:12:55 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205193172
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar als Russische artillery super onnauwkeurig is en omgekeerd Westerse juist 10x zo nauwkeurig (Excalibur, HIMARS) en ze hebben ook nog eens een informatie voorsprong (weten waar een ammo storage is en die opblazen met een HIMARS) dan compenseert dan wel weer
Tien keer preciezer is leuk maar dat betekent nog niet dat je op tien plekken tegelijk kunt zijn.
pi_205193235
quote:
12s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:10 schreef ExTec het volgende:
Hij is net een journalist, alles wat er groen uitziet is een tank.
Ja op zo'n manier kunnen wij het einde van deze oorlog dus niet voorspellen. -O-
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:21:40 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205193305
En om nog even terug te komen op dat "tien keer preciezer" verhaal mbt de artillerie... Hier maken ze met de D-30 een Russisch HQ met de grond gelijk, lijkt me niet heel onnauwkeurig toch? Of is dat spul alleen maar onnauwkeurig als er een Russische stuksbediening op zit? Of willen we dat dat materiaal onnauwkeurig is?

twitter
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:21:46 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205193306
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:16 schreef Arnold_ het volgende:

[..]
Ja op zo'n manier kunnen wij het einde van deze oorlog dus niet voorspellen. -O-
Dat lijkt me nav publicaties sowieso niet te doen :)

Je kunt je voorkeur hebben, de mensen in UA het beste wensen, blij zijn als ze steun krijgen, en om iemand anders te quoten, bij gods gratie hopen dat ze het gaan redden ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_205193348
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Zover wil ik totaal niet gaan. Ik ben nu eenmaal geen wensdenker. Dan zou de wereld er totaal anders uitzien. En ik mag bij God gratie hopen dat Oekraïne dit gaat redden en we niet meer afhankelijk zijn van Rusland en China.

Maar zonder boots on the ground vanuit de NAVO(dat helaas niet gaat gebeuren)vrees ik voor een zeer lange strijd. En ik durf geen voorspelling te doen hoe dat gaat aflopen.
Een langdurige oorlog gaat voor Rusland net zo zeer een uitputtingsslag worden, zowel in militair als in economisch en moreel opzicht. Het zou me sterk verbazen wanneer Rusland dit lachend tien jaar gaat volhouden, daar is dat land totaal niet toe in staat.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205193408
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een langdurige oorlog gaat voor Rusland net zo zeer een uitputtingsslag worden, zowel in militair als in economisch en moreel opzicht. Het zou me sterk verbazen wanneer Rusland dit lachend tien jaar gaat volhouden, daar is dat land totaal niet toe in staat.
Ik denk persoonlijk dat het de winter niet doorkomt met de oorlog en dat Rusland dan de Donbas bezit net als de Krim en dan nordstream 2 dan weer gaat draaien.
Wel met een groter en machtiger Navo blok.
Vakman pur sang
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:28:26 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:30:28 #78
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:31:56 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:32:56 #80
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205193494
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:
en dan nordstream 2 dan weer gaat draaien.
Moet DE het niet in de tussentijd afgebroken hebben ;)

quote:
The proposal would involve expropriating the German section of the Nord Stream 2 pipeline system by cutting it off from the rest of the pipeline
https://www.offshore-tech(...)ussia-nord-pipeline/
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:38:05 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205193586
Hun waar is mijn post?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205193717
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:27 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
dan nordstream 2 dan weer gaat draaien.

Nordstream 2 is nooit officeel in gebruik geweest.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205193734
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nordstream 2 is nooit officeel in gebruik geweest.
Nee dat zeg ik ook fout. Dan gaat leveren.

Ik denk dat de problemen vwb de gasvoorraden en daarmee de industrie enorm worden deze winter.
Vakman pur sang
pi_205193738
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:37 schreef Cherni het volgende:

[..]
Wat denk je dat Oekraïne nu al aan het doen is? Die zijn al aan hun reserves bezig. Je hoeft maar op de kaart te kijken in de Donbas.
Pardon, ik neem aan dat je Rusland bedoelt? Oekraïne is helemaal niet aan haar reserves bezig. Op lange na niet zelfs, het gros van de mannelijke bevolking is nog helemaal niet opgeroepen om in het leger te dienen.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het is helaas de massa bij Russen zoals altijd. Ze hebben in de Donbas een verhouding van 10 staat tot 1 in hun voordeel mbt artillery. En aangezien dit een artillery oorlog is kan dit nog jaren duren zonder militairen vanuit de NAVO.
Je moet je ook realiseren dat Rusland een andere doctrine (artillery first) hanteert op het gebied van artillerie. Dat is een doctrine gebaseerd op kwantiteit, niet op accuraat gericht vuur. De verhouding van artillerie zegt dus niet veel over de effectiviteit.

Bovendien is het nog maar de vraag of Rusland überhaupt zijn artillerie effectief zal kunnen blijven inzetten. Het moment dat er massaal onderhoudt gepleegd zal moeten aan de Russische artillerie is slechts een kwestie van tijd. Artillerie kanonnen hebben na het vuren van ongeveer 2500 granaten groot onderhoudt nodig wat niet mogelijk is op het slagveld. En dan heb je natuurlijk nog de kwestie van munitie, munitiedepots in Belarus worden de afgelopen weken 'leeggeroofd' volgens verschillende bronnen Dat is ook geen goed teken.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:05 schreef Cherni het volgende:

[..]
Oekraïne vraagt niet voor niets 1000 stuks artillery stukken. Dat is nog al een aantal. Ik vraag mij af of het westen die zo snel kan leveren zonder zelf niets meer over te houden. En tel de logistiek daar bij op en de VS nu ook in Somalië hard nodig is en Syrië etc. dat loopt behoorlijk op.
Jij snapt toch ook wel dat als Oekraïne bijvoorbeeld 250 stuks artillerie nodig hebben ze vragen om 1000 stuks? Dit is zelfs door meerdere Oekraïense bronnen bevestigd. Tijdens contract onderhandelingen op werk vraag ik ook om meer salarisverhoging dan ik hoop te krijgen. Logisch toch?

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:21 schreef AchJa het volgende:
En om nog even terug te komen op dat "tien keer preciezer" verhaal mbt de artillerie... Hier maken ze met de D-30 een Russisch HQ met de grond gelijk, lijkt me niet heel onnauwkeurig toch? Of is dat spul alleen maar onnauwkeurig als er een Russische stuksbediening op zit?
Ondanks dat ik persoonlijk geen claims ga maken dat Oekraïense artillerie 2, 4, 6, 8 of 10 keer preciezer is dan Russische artillerie. Maar Oekraïense artillerie is wel degelijk accurater momenteel dan de Russische artillerie door de artillerie software die Oekraïne heeft ontwikkeld in de afgelopen 10 jaar.
pi_205193744
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Moet DE het niet in de tussentijd afgebroken hebben ;)
[..]
https://www.offshore-tech(...)ussia-nord-pipeline/
Deel van NS2 in Duitsland wordt straks gebruikt en omgebouwd voor LNG ontvangst dus die komt niet meer in gebruik voor russische gaslevering
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:53:17 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205193775
Russian propaganda designed a cool story about a Russian Sergeant and his bravery. Just listen to his reaction when he figured out that Russian state TV is lying about him!
pi_205193780
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een langdurige oorlog gaat voor Rusland net zo zeer een uitputtingsslag worden, zowel in militair als in economisch en moreel opzicht. Het zou me sterk verbazen wanneer Rusland dit lachend tien jaar gaat volhouden, daar is dat land totaal niet toe in staat.
Uiteraard, maar mbt Rusland interesseert mij dat totaal niet. Jammer voor het Russisch volk, maar zolang zij achter hun leider staan is dat niet anders. Dan rest niets anders dan isolatie. En ik heb niets tegen een Rus. Die is ook maar geboren en groeit op met de middelen die hij tot zijn beschikking heeft.

Maar als het om het westen gaat dan gaat mij dat natuurlijk wel aan. Hypocriet maar ik ben nu eenmaal opgegroeid met een bepaalde ideologie die ik niet wens te veranderen. En dan kom je op het punt dat ik hoop dat wij dit gaan redden. Dat zal niet makkelijk gaan. Mogelijk dat wij een zeer hoge prijs gaan betalen. En uiteraard hoop je dat onze leiders de juiste beslissingen nemen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:13:31 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205194010
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:49 schreef Knoc het volgende:
Ondanks dat ik persoonlijk geen claims ga maken dat Oekraïense artillerie 2, 4, 6, 8 of 10 keer preciezer is dan Russische artillerie. Maar Oekraïense artillerie is wel degelijk accurater momenteel dan de Russische artillerie door de artillerie software die Oekraïne heeft ontwikkeld in de afgelopen 10 jaar.
En hoe maakt die software de houwitsers beter? Je weet wat de D-30 is toch? Daar kun je niet ff een nieuwe firmware inladen en gaan met die banaan, dat is gewoon mechanische techniek met opzetkijkers etc...
pi_205194077
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:21 schreef AchJa het volgende:
En om nog even terug te komen op dat "tien keer preciezer" verhaal mbt de artillerie... Hier maken ze met de D-30 een Russisch HQ met de grond gelijk, lijkt me niet heel onnauwkeurig toch? Of is dat spul alleen maar onnauwkeurig als er een Russische stuksbediening op zit? Of willen we dat dat materiaal onnauwkeurig is?

[ twitter ]
Ook met minder nauwkeurige artillerie kan je raak schieten.
pi_205194143
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:53 schreef Cherni het volgende:

[..]
Uiteraard, maar mbt Rusland interesseert mij dat totaal niet. Jammer voor het Russisch volk, maar zolang zij achter hun leider staan is dat niet anders. Dan rest niets anders dan isolatie. En ik heb niets tegen een Rus. Die is ook maar geboren en groeit op met de middelen die hij tot zijn beschikking heeft.

Maar als het om het westen gaat dan gaat mij dat natuurlijk wel aan. Hypocriet maar ik ben nu eenmaal opgegroeid met een bepaalde ideologie die ik niet wens te veranderen. En dan kom je op het punt dat ik hoop dat wij dit gaan redden. Dat zal niet makkelijk gaan. Mogelijk dat wij een zeer hoge prijs gaan betalen. En uiteraard hoop je dat onze leiders de juiste beslissingen nemen.
Ik zie de Russische bevolking eerlijk gezegd graag terecht lijden onder de westerse sancties; zij faciliteren dit regime en voorgaande, oorlogszuchtige en buurlanden binnenvallende en onderdrukkende regimes nl. al meer dan een eeuw lang. Dat "de Rus" er niets aan kan doen gaat er bij mij nl. niet in. Als burgers maar makke lammetjes zijn die zich probleemloos laten onderdrukken en afslachten zou er op de wereld nl. geen enkele democratische staat bestaan en zouden we allemaal in een dictatuur leven.

Wij (als in: het westen) gaan dit gewoon redden, maar dat gaat wel offers vergen. Offers die echter in het niet vallen bij de offers die onze voorouders gebracht hebben. Maar dan dienen onze bestuurders wel het idee van eeuwige, oneindige groei overboord te gooien en ook van de happy few verlangen dat zij offers brengen. We gaan de Russen nl. niet de nek omdraaien wanneer een paar multinationals, banken en magnaten miljarden verdienen en de burgerbevolking zijn karige maandelijkse inkomen continu ziet verdampen en de toekomst van zijn kinderen in rook op ziet gaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:29:26 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205194222
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 21:25 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik zie de Russische bevolking eerlijk gezegd graag terecht lijden onder de westerse sancties; ....
Alweer de suffe gedachte van de domme volgevreten westerling die serieus denkt dat de Rus "lijdt" als hij niet naar MacDonalds kan
pi_205194248
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee dat zeg ik ook fout. Dan gaat leveren.

Ik denk dat de problemen vwb de gasvoorraden en daarmee de industrie enorm worden deze winter.
Dat zou best kunnen, maar zelfs dat zou niet betekenen dat het westen zich dan maar gewonnen heeft en de sancties opheft.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205194254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 21:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook met meer nauwkeurige artillerie kun je mis schieten...
Uiteraard. Dat een artilleriesysteem het equivalent van 10 systemen van de Russen is, is natuurlijk helemaal niet te zeggen. Hoe meet je zoiets? Nauwkeurigheid? Snelheid? Onderhoud? Benzineverbruik? Maar dat je liever een Westers wapen hebt dan een Russisch wapen lijkt me moeilijk te ontkennen.
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 21:35:51 #96
236264 crew  capricia
pi_205194279
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 21:31 schreef riazop het volgende:

[..]
Alweer de suffe gedachte van de domme volgevreten westerling die serieus denkt dat de Rus "lijdt" als hij niet naar MacDonalds kan
Nah. 10% economische krimp in 1 jaar.. wanneer was dat voor de laatste keer hier?
Definitely not CIA
pi_205194297
Een ieder die denkt dat het goed was Turkije in de NATO te houden gaat van een zeer koude kermis terugkomen heb ik het vermoeden. Turkije hoort er niet meer in en die conclusie had allang getrokken moeten worden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:38:03 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205194321
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 21:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Nah. 10% economische krimp in 1 jaar.. wanneer was dat voor de laatste keer hier?
Sowieso moet er niet blindgestaard worden op die BNP groei/krimp van Rusland. Stel ze krijgen 100 miljard meer binnen door olie-inkomsten maar verliezen 50 miljard doordat er een hoop bedrijven failliet gaan of vertrekken. Die 50 miljard hakt er dan veel meer in omdat daar allerlei banen en consumptie achter zit. Voor hetzelfde geld gaat die 100 miljard extra inkomsten gewoon rechtstreeks naar Poetins bankrekening.
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:39:31 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')