Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.quote:DEN HAAG - Leaserijders kunnen vanaf 2025 bij het uitzoeken van een nieuwe auto alleen nog maar kiezen uit volledig elektrische modellen.
Staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat) bereidt regelgeving voor om het zakelijke wagenpark versneld te vergroenen met veel meer stekkerauto’s. Dat melden goed ingevoerde Haagse bronnen aan de Telegraaf.
De maatregel is volgens bronnen nodig om de CO2-reductiedoelen te halen. Bovendien levert minder verbranding van fossiele brandstoffen ook een positief effect in de stikstofreductieplannen, redeneert het kabinet. „Door de zakelijke autovloot versneld te vergroenen kan een belangrijke stap gezet worden”, zegt een goed ingevoerde bron.
https://www.telegraaf.nl/(...)og-elektrisch-leasen
Denk toch eens in mogelijkheden! Misschien is het een idee om dieselgeneratoren stroom voor de EV's te laten opwekken totdat het stroomnetwerk in 2035 aangepakt is?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Waarom? het is nu al populair. en dan moet je al bijna wel nu bestellen want de levertijd is 1-1,5 jaar inmiddelsquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:14 schreef Stoorzendert het volgende:
Dus in 2024 een gigantische piek in nieuwe leasebakken?
Zodat je dan tot 2028 nog vooruit kunt met je brandstof / hybrideauto?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom? het is nu al populair. en dan moet je al bijna wel nu bestellen want de levertijd is 1-1,5 jaar inmiddels
nee zoiets is niet te timen op dit moment. Auto's zijn echt al flink duurder geworden. MRB erbij. mwoh misschien dat ze er dan idd niet zo blij van worden maar dat moeten zij weten
Ja ik snap wel wat het idee erachter is. maar EV's worden rap duurder, levertijden zijn (nu) dramatisch. M..a.w er is minder EV te krijgen voor hun beperkte budget.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zodat de dan tot 2028 nog vooruit kunt met je brandstof / hybrideauto?
Prima manier om het kip/ei-probleem te doorbreken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Valt wel mee.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Hier lees je altijd dat particulieren geen nieuwe auto kunnen betalen maar dat valt dan wel weer meequote:Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ongeveer 35% van de nieuw verkochte auto's is zakelijke lease,
Klopt, totaal is nu ongeveer 1 op de 2 nieuw verkochte auto's lease, waarvan ~15 procentpunt private lease en ~35 procentpunt zakelijk (financial of operational) lease.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hier lees je altijd dat particulieren geen nieuwe auto kunnen betalen maar dat valt dan wel weer mee
(al zal prive lies ook wel een flink % zijn inmiddels)
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Voor degene die thuis kunnen laden is het prima maar er zijn ook zat mensen die niet thuis kunnen laden. Die worden het dan vrij lastig gemaakt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Ongeveer 35% van de nieuw verkochte auto's is zakelijke lease, er zijn zo'n 322.000 auto's verkocht waarvan dan ongeveer 112.700 zakelijke leaseauto's.
Er rijden 8.900.000 auto's rond in Nederland, dus wordt 1,27% daarvan per jaar vervangen door een zakelijke leaseauto (ofwel, dat zou 78,7 jaar kosten om het hele wagenpark te verversen).
Die jaarlijkse 1,27% vervanging door EV's kunnen we echt wel aan.
De Telegraaf brengt het weer met veel drama en als je geen zin hebt om te rekenen dan geloof je dat.
Dat valt tegen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:23 schreef KroketBroodje het volgende:
Daar zullen een paar bedrijven flink van profiteren, goeie deal
Hoe wil je dat doen als je in een appartementencomplex woont?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen als je in een appartementencomplex woont?
Ja als je een eigen oprit hebt is dat geen probleem. De meeste mensen hebben dat niet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?
De meeste mensen kunnen ook niet thuis tanken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Voor degene die thuis kunnen laden is het prima maar er zijn ook zat mensen die niet thuis kunnen laden. Die worden het dan vrij lastig gemaakt.
stagneert wel, want er is momenteel een tekort aan laadpaalen (quelle surprise)quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.
Ik heb geen eigen parkeerplaats, ken niemand die er 1 heeft en in de gehele wijk hier zijn het wellicht 5 huizen die er 1 hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.
Dat klopt, maar tanken is in een paar minuten gepiept bij 'n pomp. Zo'n EV laden duurt wat langer. Dan is een laadpaal thuis wel heel erg handig.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De meeste mensen kunnen ook niet thuis tanken.
Beetje flauw van me, dat besef ik ook wel.
Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.
[ afbeelding ]
Ik weet niet om welke gemeenten dat gaat en wat je onder "kabels trekken" verstaat maar uiteindelijk zal iedere gemeente voldoende laadpalen moeten hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef Gunner het volgende:
Gemeentes hebben ook vaak verboden om kabels te trekken.
GEEN OPRIT = Geen leasebak!quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:29 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ja als je een eigen oprit hebt is dat geen probleem. De meeste mensen hebben dat niet.
Laden in een parkeergarage is geloof ik ook discutabel vanwege de brandveiligheid. Dacht dat dit niet zomaar meer kan. Los van het feit dat je niet even een laadpaal regelt aangezien dat via de VVE of de verhuurder moet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.
Hoe zie je dat in de praktijk voor je dan, half uur eerder weg om de dag om maar de auto op te laden?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De meeste mensen kunnen ook niet thuis tanken.
Beetje flauw van me, dat besef ik ook wel.
Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.
[ afbeelding ]
VVE kan het plaatsen van een laadpaal vanaf 2023 niet meer tegenhouden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Laden in een parkeergarage is geloof ik ook discutabel vanwege de brandveiligheid. Dacht dat dit niet zomaar meer kan. Los van het feit dat je niet even een laadpaal regelt aangezien dat via de VVE of de verhuurder moet.
Werk je in Parijs of zo? Je hoeft echt geen halfuur te laden om een paar tientallen kilometers te kunnen rijden. Wat een gelul weer.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zie je dat in de praktijk voor je dan, half uur eerder weg om de dag om maar de auto op te laden?
Tanken kost 5 minuten en dan kan je 500+ kilometer rijden. Opladen kost minstens een half uur en dan mag je blij zijn met 200 kilometer.
Voor degene die niet thuis kunnen laden is het geen goed plan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
Wij hadden al het plan om in 2024, als onze lease auto vervangen wordt, te gaan kijken naar een EV ipv een ICE motor, ik vind het best een goed idee eigenlijk om het vanaf 2025 verplicht te gaan maken.
Ik ben benieuwd wat de keuzes voor ons zullen zijn tegen die tijd.
Da's waar ja. Zonder eigen laadpaal, wordt het op dit moment een moeilijk verhaal. De vergelijking met brandstof tanken gaat niet op. Ik tank in 5 minuten voor 900 kilometers. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Laden in een parkeergarage is geloof ik ook discutabel vanwege de brandveiligheid. Dacht dat dit niet zomaar meer kan. Los van het feit dat je niet even een laadpaal regelt aangezien dat via de VVE of de verhuurder moet.
Ook niet helemaal geinformeerd. gemiddelde laadpaal doet 11kWh/uur. Accu is gemiddeld 50-60 kilowatt. niemand laad continu 0-100 op dus als iedereen netjes z'n auto weghaald hoeft het maar een paar uur te durenquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Halcon het volgende:
. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.
200 kilometer is wel heel dramatisch, een beetje EV (met >65kWh accu) haalt tegenwoordig wel minimaal 350km echte kilometers op een lading.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zie je dat in de praktijk voor je dan, half uur eerder weg om de dag om maar de auto op te laden?
Tanken kost 5 minuten en dan kan je 500+ kilometer rijden. Opladen kost minstens een half uur en dan mag je blij zijn met 200 kilometer.
Niet iedereen is gezegend met een werkplek die superdichtbij is. Of werkt de hele ganse dag op een plek.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Werk je in Parijs of zo? Je hoeft echt geen halfuur te laden om een paar tientallen kilometers te kunnen rijden. Wat een gelul weer.
De oplossing is heel makkelijk: daar is de prullenbakquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's waar ja. Zonder eigen laadpaal, wordt het op dit moment een moeilijk verhaal. De vergelijking met brandstof tanken gaat niet op. Ik tank in 5 minuten voor 900 kilometers. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.
Benieuwd dan hoe de minister dat op gaat lossen. Je zou hopen dat een minister er over na heeft gedacht voor dat dit soort plannen aan worden gekondigd.
Je tankt 5 minuten voor 900 kilometers maar je rijdt je tanks vast niet iedere werkdag (!) leeg, anders rij je 162.000km per jaar.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's waar ja. Zonder eigen laadpaal, wordt het op dit moment een moeilijk verhaal. De vergelijking met brandstof tanken gaat niet op. Ik tank in 5 minuten voor 900 kilometers. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.
Benieuwd dan hoe de minister dat op gaat lossen. Je zou hopen dat een minister er over na heeft gedacht voor dat dit soort plannen aan worden gekondigd.
Als je op andere plekken werkt, zullen daar ook laadpalen staan. En anders even stoppen bij Fastned of een Tesla Supercharger als je pech hebt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet iedereen is gezegend met een werkplek die superdichtbij is. Of werkt de hele ganse dag op een plek.
Voor 1x zo opladen is het al geen oplossing, dus elke dag hoeft niet om het onwerkbaar te maken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je tankt 5 minuten voor 900 kilometers maar je rijdt je tanks vast niet iedere werkdag (!) leeg, anders rij je 162.000km per jaar.
Doelpalen verschuiven.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet iedereen is gezegend met een werkplek die superdichtbij is. Of werkt de hele ganse dag op een plek.
Daar ga je al, 'een beetje EV' .... Mijn broertje heeft een Mini E gekocht (nieuwste model) die kan maar effectief 210 kilometer rijden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
200 kilometer is wel heel dramatisch, een beetje EV (met >65kWh accu) haalt tegenwoordig wel minimaal 350km echte kilometers op een lading.
En ik weet niet hoeveel kilometers jij per dag rijdt maar als je iedere dag een accu bijna leegrijdt op een werkdag dan ben je een kilometervreter die per jaar 180 x 300km = 54.000km per jaar.
Maar uiteindelijk moeten er voldoende laadpalen komen. En die worden ook continu bijgeplaatst.
Ik heb niet voor niets Alfen aandelen gekocht
Ik zat in een tesla die moest laden en ik vind het echt onwerkbaar om 15 minuten uit je neus te eten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je op andere plekken werkt, zullen daar ook laadpalen staan. En anders even stoppen bij Fastned of een Tesla Supercharger als je pech hebt.
Klopt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar ga je al, 'een beetje EV' .... Mijn broertje heeft een Mini E gekocht (nieuwste model) die kan maar effectief 210 kilometer rijden.
Elke x als je wat met die gozer afspreekt of we gaan een dagje weg moet hij tussendoor ergens opladen. En dan heeft hij nog de luxe dat hij thuis kan opladen. Laat staan als je volledig afhankelijk bent van externe laadpalen. Ik vind dat echt enorm omslachtig.
Het zou een ander verhaal zijn als daadwerkelijk overal laadpalen zouden staan zodat waar je ook parkeert je daar kunt opladen, op dat punt zijn we nog lang niet.
Het is ook niet werkbaar. Ik merkte dat ik al agressief werd toen ik als bijrijder 15 minuten uit mijn neus moest eten. Laat staan dat je dit maandelijks hebt.... Ik zou die tesla dan met een moker platslaan!quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar ga je al, 'een beetje EV' .... Mijn broertje heeft een Mini E gekocht (nieuwste model) die kan maar effectief 210 kilometer rijden.
Elke x als je wat met die gozer afspreekt of we gaan een dagje weg moet hij tussendoor ergens opladen. En dan heeft hij nog de luxe dat hij thuis kan opladen. Laat staan als je volledig afhankelijk bent van externe laadpalen. Ik vind dat echt enorm omslachtig.
Het zou een ander verhaal zijn als daadwerkelijk overal laadpalen zouden staan zodat waar je ook parkeert je daar kunt opladen, op dat punt zijn we nog lang niet.
Ja want de situatie die ik schets komt natuurlijk nooit voor in de praktijk.quote:
Da's een paar uur per auto. Zet jij om 3 uur 's nachts of zo dan de wekker om je auto bij de laadpaal weg te rijden, zodat iemand anders meteen kan gaan laden?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ook niet helemaal geinformeerd. gemiddelde laadpaal doet 11kWh/uur. Accu is gemiddeld 50-60 kilowatt. niemand laad continu 0-100 op dus als iedereen netjes z'n auto weghaald hoeft het maar een paar uur te duren
dat netjes weghalen, dat is een probleem de rest niet.
Nee die rijd ik niet elke dag leeg die tank.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je tankt 5 minuten voor 900 kilometers maar je rijdt je tanks vast niet iedere werkdag (!) leeg, anders rij je 162.000km per jaar.
's nachts niet nee. maar ik time het dan ook dat ik dat niet hoef te doenquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's een paar uur per auto. Zet jij om 3 uur 's nachts of zo dan de wekker om je auto bij de laadpaal weg te rijden, zodat iemand anders meteen kan gaan laden?
Daar zullen toch echt andere oplossingen voor gevonden moeten worden.
Als je weet dat je dagelijks lange ritten moet maken, dan doe je er natuurlijk niet handig aan om een EV met een range van een fiets te kopen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar ga je al, 'een beetje EV' .... Mijn broertje heeft een Mini E gekocht (nieuwste model) die kan maar effectief 210 kilometer rijden.
Het is een keuze. Relatief goedkope EV met voldoende bereik voor 90% van je ritten en laden voor die 10% overige ritten. Of een duurdere EV met grotere accu.quote:Elke x als je wat met die gozer afspreekt of we gaan een dagje weg moet hij tussendoor ergens opladen. En dan heeft hij nog de luxe dat hij thuis kan opladen. Laat staan als je volledig afhankelijk bent van externe laadpalen. Ik vind dat echt enorm omslachtig.
Nee, maar er zijn ook nog te weinig EV's om dat economisch interessant te maken.quote:Het zou een ander verhaal zijn als daadwerkelijk overal laadpalen zouden staan zodat waar je ook parkeert je daar kunt opladen, op dat punt zijn we nog lang niet.
Met de hele buurt timen voor één zo'n laadpaal en dan allemaal op een courant tijdstip laden, hoe doe je dat?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
's nachts niet nee. maar ik time het dan ook dat ik dat niet hoef te doen
En ja, ik ben dan wel zo iemand die hem wel (bijna) direct weg haal
oh en m'n auto heeft een fatsoenlijke range. dus zo vaak hoef ik niet eens te laden
Dit. Je riskeert zelfs een boete als je hem niet weghaalt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's een paar uur per auto. Zet jij om 3 uur 's nachts of zo dan de wekker om je auto bij de laadpaal weg te rijden, zodat iemand anders meteen kan gaan laden?
Daar zullen toch echt andere oplossingen voor gevonden moeten worden.
de meeste mensen die in mijn wijk een EV hebben een eigen oprit. en voor de rest ben ik niet te beroerd om een paar minuten te lopen voor een zestal in de buurt totdat ik m'n 'eigen' aangevraagde hebquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met de hele buurt timen voor één zo'n laadpaal en dan allemaal op een courant tijdstip laden, hoe doe je dat?
Mooi toch?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee die rijd ik niet elke dag leeg die tank.
Dat zegt niemand. Maar je moet niet doen alsof de extreme situatie die je schetst voor miljoenen mensen gaat gelden. De gemiddelde woon/werk-afstand is 20 kilometer in Nederland.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja want de situatie die ik schets komt natuurlijk nooit voor in de praktijk.
En..... daar gaan de doelpalen weer.quote:Word een beetje moe van die klimaatdrammers met hun totaal onrealistische doelen.
Welke betaalbare EV's (en dan heb ik het dus niet over 50/60k auto's) hebben wel een fatsoenlijke range dan?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je weet dat je dagelijks lange ritten moet maken, dan doe je er natuurlijk niet handig aan om een EV met een range van een fiets te kopen.
Dat zal de werkgever ook wel begrijpen, lijkt me.
[..]
Het is een keuze. Relatief goedkope EV met voldoende bereik voor 90% van je ritten en laden voor die 10% overige ritten. Of een duurdere EV met grotere accu.
[..]
Nee, maar er zijn ook nog te weinig EV's om dat economisch interessant te maken.
Kip-ei situatie. Daarom zijn de kippen nu verplicht vanaf 2025 en moeten de eieren er dan vervolgens bij komen.
Je had wel in ieder dorp een hoefsmid.
Leef jij onder een steen of zo?quote:In 1900 had je ook amper plekken om te tanken... omdat er amper auto's waren...
Dan kan je nu al prima eentje aanschaffen. NL heeft het beste laadnetwerk van europa zo'n beetje.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:53 schreef descon het volgende:
Zodra EV's ongeveer 600km effectief op 1 lading kunnen rijden en ik mijn auto overal makkelijk kan opladen tegen een vergelijkbare prijs van een brandstof auto vind ik het pas interessant.
Wat is betaalbaar? dat is voor iedereen verschillend. Ik vind 50K ook betaalbaar bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke betaalbare EV's (en dan heb ik het dus niet over 50/60k auto's) hebben wel een fatsoenlijke range dan?
Wat is de modus?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Maar je moet niet doen alsof de extreme situatie die je schetst voor miljoenen mensen gaat gelden. De gemiddelde woon/werk-afstand is 20 kilometer in Nederland.
Tesla? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Mercedes EQS daarentegen...quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit. Je riskeert zelfs een boete als je hem niet weghaalt.
Maar voor de elite met hun Tesla's met een gigantische range en snellaadpunt aan huis maakt het natuurlijk geen zak uit dat het plebs moet strugglen.
Alleen als je een oprit hebt en alleen woon-werkverkeer doet op een vaste route.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan kan je nu al prima eentje aanschaffen. NL heeft het beste laadnetwerk van europa zo'n beetje.
[..]
Wat is betaalbaar? dat is voor iedereen verschillend. Ik vind 50K ook betaalbaar bijvoorbeeld.
Ik heb geen oprit. En ik rij al ruim een half jaar probleemloos EVquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alleen als je een oprit hebt en alleen woon-werkverkeer doet op een vaste route.
Ken genoeg mensen die werken in situaties waarbij mensen extern afspraken hebben (denk aan zorgmedewerkers, externe klantbezoeken) en/of een baan hebben waarbij ze een half uur naar werk moeten rijden. Maar jij bent vast sinds de corona-uitbraak niet meer buiten geweest om te werken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Maar je moet niet doen alsof de extreme situatie die je schetst voor miljoenen mensen gaat gelden. De gemiddelde woon/werk-afstand is 20 kilometer in Nederland.
Woon je gigantisch ver van je werk, kan je geen laadpaal thuis regelen, én heb je een EV met een beperkt bereik? Tja, dan moet je misschien iets anders gaan verzinnen.
[..]
En..... daar gaan de doelpalen weer.
De problemen bestaan gewoon. Leuk dat je een oplossing gevonden hebt voor jezelf.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:58 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb geen oprit. En ik rij al ruim een half jaar probleemloos EV
jullie denken in problemen. dan ga je nergens komen en is er vast wel weer iets waarom het kut is.
Volgens Frans Timmermans wordt het alleen maar goedkoper voor de burger, omdat een EV veel goedkoper is dan een brandstofauto.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:53 schreef descon het volgende:
Wat ze er ook niet bijzeggen is dat de bijtelling op elektrische autos ook de komende jaren omhoog gaat.
De gemiddelde elektrische auto is veel duurder als een vergelijkbare brandstof auto.
Zie dit ook bij vrienden, die willen best elektrisch rijden maar die gaan meer betalen en minder voordelen(helemaal als je geen eigen oprit/laadplek hebt)
Zodra EV's ongeveer 600km effectief op 1 lading kunnen rijden en ik mijn auto overal makkelijk kan opladen tegen een vergelijkbare prijs van een brandstof auto vind ik het pas interessant.
Alleen vermoed dat die ratten een brandstof auto zo duur gaan maken dat EV op die manier vergelijkbaar word.
Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, dus was er geen oplossing nodigquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De problemen bestaan gewoon. Leuk dat je een oplossing gevonden hebt voor jezelf.
Dat je het probleem negeert maakt niet dat het verdwijnt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, dus was er geen oplossing nodig
In theorie klinkt dat leuk, in de praktijk een slecht idee.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:53 schreef apenoot het volgende:
Als men nou een beetje na zou denken dan was er al lang vanuit Europa de verplichting opgelegd om met een gestandaardiseerd accusysteem te werken waarmee uitwisseling van accu's mogelijk wordt.
Lege accu er uit, volle er in, en gaan met de banaan.
Kofferbak is een hele slechte locatie voor een accu.quote:Dit zou ook range extenders mogelijk maken.
Wil je een grotere afstand rijden?
Gewoon een stel extra accu's in de kofferbak.
Die zorgmedewerkers van jou rijden geen honderden kilometers op een dag: dat gaat om minuutjes tussen de ene en de andere client. Verder blijft mijn punt gewoon staan: je haalt een paar extreme voorbeelden aan om dat vervolgens op praktisch alle Nederlandse forenzen te projecteren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Ken genoeg mensen die werken in situaties waarbij mensen extern afspraken hebben (denk aan zorgmedewerkers, externe klantbezoeken) en/of een baan hebben waarbij ze een half uur naar werk moeten rijden.
Jawel: zelfs vandaag nog, op de fiets.quote:Maar jij bent vast sinds de corona-uitbraak niet meer buiten geweest om te werken.
Ja dat zijn geile bakken, net als die van Audi maar niet voor mij weggelegd. Minder luxe is geen probleem, nooit geweest ook, maar het is wel flauw dat je tijdverspilling in de vorm van constant opladen maar voor lief moet nemen. Tijd is nu eenmaal voor iedereen even kostbaar.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tesla? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Mercedes EQS daarentegen...
Er zijn zeker niet voldoende laadpalen om de transitie te voorzien, maar daarom zijn gemeentes er ook druk mee bezig. Gelukkig is het voor NIMBY's lastig tegen te houden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat je het probleem negeert maakt niet dat het verdwijnt.
je weet dat je, behalve bij een snellader, er niet op hoeft te wachten he? je stapt je huis weer in en klaar.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:05 schreef Elan het volgende:
maar het is wel flauw dat je tijdverspilling in de vorm van constant opladen maar voor lief moet nemen
Ik weet niet, m'n huidige V60 weegt meer dan een Tesla Model Y.quote:
De meeste mensen hebben geen prive-parkeerplaats die in een app-complex wonen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.
EV's zijn op veel vlakken gewoon de toekomst ; maar ik ben het met je eens dat er voor sommige meer speelt dan alleen het milieu. South Park had daar een goede persiflage van.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:52 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een dom idee. Dat EV-evangelisme is zo vermoeiend.
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excessquote:Op woensdag 29 juni 2022 15:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die zorgmedewerkers van jou rijden geen honderden kilometers op een dag: dat gaat om minuutjes tussen de ene en de andere client. Verder blijft mijn punt gewoon staan: je haalt een paar extreme voorbeelden aan om dat vervolgens op praktisch alle Nederlandse forenzen te projecteren.
[..]
Jawel: zelfs vandaag nog, op de fiets.
Er zijn lichte personenauto's.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet, m'n huidige V60 weegt meer dan een Tesla Model Y.
Het is niet licht maar het is niet alsof er geen zware personenauto's bestonden vóór er EV's waren.
Een zakelijke lease auto is een auto die door je werkgever ter beschikking wordt gesteld voor je werk.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excess![]()
? Enig idee hoeveel alleenverdieners er door de huizenprijzen genoodzaakt waren de Randstad te verlaten maar daar nog wel werken?
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat![]()
![]()
![]()
![]()
Je leeft in een gouden bubbel jij.
Die 2030 uit het klimaatakkoord gaan ze natuurlijk nooit redden. En dat weten ze dondersgoed. Daarom komen ze met dit laffe compromis voor leasebakken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook tot ik besefte dat voor Nederland 2030 geldt.
2035 is voor heel de EU.
Jouw chick is niet de norm, maar je hebt gelijk dat het voor mensen als haar wel een probleem gaat worden en als je dat benoemt wordt je vaak weggewuifd.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excess![]()
? Enig idee hoeveel alleenverdieners er door de huizenprijzen genoodzaakt waren de Randstad te verlaten maar daar nog wel werken?
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat![]()
![]()
![]()
![]()
Je leeft in een gouden bubbel jij.
Een EV opladen aan de fastnet langs de snelweg is voor particulieren al net zo duur als een volle tank benzine.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:53 schreef descon het volgende:
Wat ze er ook niet bijzeggen is dat de bijtelling op elektrische autos ook de komende jaren omhoog gaat.
De gemiddelde elektrische auto is veel duurder als een vergelijkbare brandstof auto.
Zie dit ook bij vrienden, die willen best elektrisch rijden maar die gaan meer betalen en minder voordelen(helemaal als je geen eigen oprit/laadplek hebt)
Zodra EV's ongeveer 600km effectief op 1 lading kunnen rijden en ik mijn auto overal makkelijk kan opladen tegen een vergelijkbare prijs van een brandstof auto vind ik het pas interessant.
Alleen vermoed dat die ratten een brandstof auto zo duur gaan maken dat EV op die manier vergelijkbaar word.
Klagen over een exces en dan zelf zo'n prutvoorbeeld van die mini blijven aanhalen. Dat is net zo goed een exces. De citigo van m'n broer doet al meer KM's dan zo'n mini die bijna dubbel zo duur is.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat
Wat kost fastned dan? uit je hoofd he want je weet er duidelijk meer vanquote:Op woensdag 29 juni 2022 15:19 schreef RamboDirk het volgende:
Een EV opladen aan de fastnet langs de snelweg is voor particulieren al net zo duur als een volle tank benzine.
Brandstofauto's moeten aan steeds hogere eisen voldoen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Die 2030 uit het klimaatakkoord gaan ze natuurlijk nooit redden. En dat weten ze dondersgoed. Daarom komen ze met dit laffe compromis voor leasebakken.
Dan gaat de werkgever van jouw chick een EV fixen met voldoende bereik. En als 'ie dat niet doet, dan is dat het probleem van de werkgever. Waar maak je je druk om?quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excess![]()
? Enig idee hoeveel alleenverdieners er door de huizenprijzen genoodzaakt waren de Randstad te verlaten maar daar nog wel werken?
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat![]()
![]()
![]()
![]()
Je leeft in een gouden bubbel jij.
Maarja wat is voldoende. Als hun zeggen je doet het er maar mee dan maar wat vaker opladen dan heb je toch gewoon pech. Daarbij moet de hele infrastructuur ook gerealiseerd kunnen worden. Laatst was er bij Nieuwsuur of zo iemand van de laadpalen bouwde en die zei dat er helemaal geen personeel en materiaal is om binnen korte tijd dat allemaal te fixen. Zelfde met die warmtepompen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een zakelijke lease auto is een auto die door je werkgever ter beschikking wordt gesteld voor je werk.
Je werkgever zal dus een auto voor je moeten regelen met voldoende range en als 200km niet voldoende range is, dan is dat niet zo'n gelukkige keuze als lease auto.
Als je daar privé meer dan 500km in rijdt, betaal je ook nog bijtelling.
Maar je kan privé natuurlijk ook nog tot 2040 in je Fiat Panda blijven tuffen.
Een hoop mensen maken zich idd behoorlijk druk om iets wat ze niet eens hebben en blijkbaar ook niet willen.quote:
Hoezo? De werkgever heeft toch gewoon pech als jij drie keer per dag bij de laadpaal staat.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Maarja wat is voldoende. Als hun zeggen je doet het er maar mee dan maar wat vaker opladen dan heb je toch gewoon pech.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |