Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.quote:DEN HAAG - Leaserijders kunnen vanaf 2025 bij het uitzoeken van een nieuwe auto alleen nog maar kiezen uit volledig elektrische modellen.
Staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat) bereidt regelgeving voor om het zakelijke wagenpark versneld te vergroenen met veel meer stekkerauto’s. Dat melden goed ingevoerde Haagse bronnen aan de Telegraaf.
De maatregel is volgens bronnen nodig om de CO2-reductiedoelen te halen. Bovendien levert minder verbranding van fossiele brandstoffen ook een positief effect in de stikstofreductieplannen, redeneert het kabinet. „Door de zakelijke autovloot versneld te vergroenen kan een belangrijke stap gezet worden”, zegt een goed ingevoerde bron.
https://www.telegraaf.nl/(...)og-elektrisch-leasen
Denk toch eens in mogelijkheden! Misschien is het een idee om dieselgeneratoren stroom voor de EV's te laten opwekken totdat het stroomnetwerk in 2035 aangepakt is?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Waarom? het is nu al populair. en dan moet je al bijna wel nu bestellen want de levertijd is 1-1,5 jaar inmiddelsquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:14 schreef Stoorzendert het volgende:
Dus in 2024 een gigantische piek in nieuwe leasebakken?
Zodat je dan tot 2028 nog vooruit kunt met je brandstof / hybrideauto?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom? het is nu al populair. en dan moet je al bijna wel nu bestellen want de levertijd is 1-1,5 jaar inmiddels
nee zoiets is niet te timen op dit moment. Auto's zijn echt al flink duurder geworden. MRB erbij. mwoh misschien dat ze er dan idd niet zo blij van worden maar dat moeten zij weten
Ja ik snap wel wat het idee erachter is. maar EV's worden rap duurder, levertijden zijn (nu) dramatisch. M..a.w er is minder EV te krijgen voor hun beperkte budget.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zodat de dan tot 2028 nog vooruit kunt met je brandstof / hybrideauto?
Prima manier om het kip/ei-probleem te doorbreken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Valt wel mee.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Hier lees je altijd dat particulieren geen nieuwe auto kunnen betalen maar dat valt dan wel weer meequote:Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ongeveer 35% van de nieuw verkochte auto's is zakelijke lease,
Klopt, totaal is nu ongeveer 1 op de 2 nieuw verkochte auto's lease, waarvan ~15 procentpunt private lease en ~35 procentpunt zakelijk (financial of operational) lease.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hier lees je altijd dat particulieren geen nieuwe auto kunnen betalen maar dat valt dan wel weer mee
(al zal prive lies ook wel een flink % zijn inmiddels)
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Voor degene die thuis kunnen laden is het prima maar er zijn ook zat mensen die niet thuis kunnen laden. Die worden het dan vrij lastig gemaakt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Ongeveer 35% van de nieuw verkochte auto's is zakelijke lease, er zijn zo'n 322.000 auto's verkocht waarvan dan ongeveer 112.700 zakelijke leaseauto's.
Er rijden 8.900.000 auto's rond in Nederland, dus wordt 1,27% daarvan per jaar vervangen door een zakelijke leaseauto (ofwel, dat zou 78,7 jaar kosten om het hele wagenpark te verversen).
Die jaarlijkse 1,27% vervanging door EV's kunnen we echt wel aan.
De Telegraaf brengt het weer met veel drama en als je geen zin hebt om te rekenen dan geloof je dat.
Dat valt tegen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:23 schreef KroketBroodje het volgende:
Daar zullen een paar bedrijven flink van profiteren, goeie deal
Hoe wil je dat doen als je in een appartementencomplex woont?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen als je in een appartementencomplex woont?
Ja als je een eigen oprit hebt is dat geen probleem. De meeste mensen hebben dat niet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?
De meeste mensen kunnen ook niet thuis tanken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Voor degene die thuis kunnen laden is het prima maar er zijn ook zat mensen die niet thuis kunnen laden. Die worden het dan vrij lastig gemaakt.
stagneert wel, want er is momenteel een tekort aan laadpaalen (quelle surprise)quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.
Ik heb geen eigen parkeerplaats, ken niemand die er 1 heeft en in de gehele wijk hier zijn het wellicht 5 huizen die er 1 hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.
Dat klopt, maar tanken is in een paar minuten gepiept bij 'n pomp. Zo'n EV laden duurt wat langer. Dan is een laadpaal thuis wel heel erg handig.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De meeste mensen kunnen ook niet thuis tanken.
Beetje flauw van me, dat besef ik ook wel.
Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |