Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.quote:DEN HAAG - Leaserijders kunnen vanaf 2025 bij het uitzoeken van een nieuwe auto alleen nog maar kiezen uit volledig elektrische modellen.
Staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat) bereidt regelgeving voor om het zakelijke wagenpark versneld te vergroenen met veel meer stekkerauto’s. Dat melden goed ingevoerde Haagse bronnen aan de Telegraaf.
De maatregel is volgens bronnen nodig om de CO2-reductiedoelen te halen. Bovendien levert minder verbranding van fossiele brandstoffen ook een positief effect in de stikstofreductieplannen, redeneert het kabinet. „Door de zakelijke autovloot versneld te vergroenen kan een belangrijke stap gezet worden”, zegt een goed ingevoerde bron.
https://www.telegraaf.nl/(...)og-elektrisch-leasen
Denk toch eens in mogelijkheden! Misschien is het een idee om dieselgeneratoren stroom voor de EV's te laten opwekken totdat het stroomnetwerk in 2035 aangepakt is?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Waarom? het is nu al populair. en dan moet je al bijna wel nu bestellen want de levertijd is 1-1,5 jaar inmiddelsquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:14 schreef Stoorzendert het volgende:
Dus in 2024 een gigantische piek in nieuwe leasebakken?
Zodat je dan tot 2028 nog vooruit kunt met je brandstof / hybrideauto?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom? het is nu al populair. en dan moet je al bijna wel nu bestellen want de levertijd is 1-1,5 jaar inmiddels
nee zoiets is niet te timen op dit moment. Auto's zijn echt al flink duurder geworden. MRB erbij. mwoh misschien dat ze er dan idd niet zo blij van worden maar dat moeten zij weten
Ja ik snap wel wat het idee erachter is. maar EV's worden rap duurder, levertijden zijn (nu) dramatisch. M..a.w er is minder EV te krijgen voor hun beperkte budget.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zodat de dan tot 2028 nog vooruit kunt met je brandstof / hybrideauto?
Prima manier om het kip/ei-probleem te doorbreken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Valt wel mee.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Hier lees je altijd dat particulieren geen nieuwe auto kunnen betalen maar dat valt dan wel weer meequote:Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ongeveer 35% van de nieuw verkochte auto's is zakelijke lease,
Klopt, totaal is nu ongeveer 1 op de 2 nieuw verkochte auto's lease, waarvan ~15 procentpunt private lease en ~35 procentpunt zakelijk (financial of operational) lease.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hier lees je altijd dat particulieren geen nieuwe auto kunnen betalen maar dat valt dan wel weer mee
(al zal prive lies ook wel een flink % zijn inmiddels)
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Voor degene die thuis kunnen laden is het prima maar er zijn ook zat mensen die niet thuis kunnen laden. Die worden het dan vrij lastig gemaakt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Ongeveer 35% van de nieuw verkochte auto's is zakelijke lease, er zijn zo'n 322.000 auto's verkocht waarvan dan ongeveer 112.700 zakelijke leaseauto's.
Er rijden 8.900.000 auto's rond in Nederland, dus wordt 1,27% daarvan per jaar vervangen door een zakelijke leaseauto (ofwel, dat zou 78,7 jaar kosten om het hele wagenpark te verversen).
Die jaarlijkse 1,27% vervanging door EV's kunnen we echt wel aan.
De Telegraaf brengt het weer met veel drama en als je geen zin hebt om te rekenen dan geloof je dat.
Dat valt tegen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:23 schreef KroketBroodje het volgende:
Daar zullen een paar bedrijven flink van profiteren, goeie deal
Hoe wil je dat doen als je in een appartementencomplex woont?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen als je in een appartementencomplex woont?
Ja als je een eigen oprit hebt is dat geen probleem. De meeste mensen hebben dat niet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?
De meeste mensen kunnen ook niet thuis tanken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:27 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Voor degene die thuis kunnen laden is het prima maar er zijn ook zat mensen die niet thuis kunnen laden. Die worden het dan vrij lastig gemaakt.
stagneert wel, want er is momenteel een tekort aan laadpaalen (quelle surprise)quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.
Ik heb geen eigen parkeerplaats, ken niemand die er 1 heeft en in de gehele wijk hier zijn het wellicht 5 huizen die er 1 hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.
Dat klopt, maar tanken is in een paar minuten gepiept bij 'n pomp. Zo'n EV laden duurt wat langer. Dan is een laadpaal thuis wel heel erg handig.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De meeste mensen kunnen ook niet thuis tanken.
Beetje flauw van me, dat besef ik ook wel.
Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.
[ afbeelding ]
Ik weet niet om welke gemeenten dat gaat en wat je onder "kabels trekken" verstaat maar uiteindelijk zal iedere gemeente voldoende laadpalen moeten hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef Gunner het volgende:
Gemeentes hebben ook vaak verboden om kabels te trekken.
GEEN OPRIT = Geen leasebak!quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:29 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ja als je een eigen oprit hebt is dat geen probleem. De meeste mensen hebben dat niet.
Laden in een parkeergarage is geloof ik ook discutabel vanwege de brandveiligheid. Dacht dat dit niet zomaar meer kan. Los van het feit dat je niet even een laadpaal regelt aangezien dat via de VVE of de verhuurder moet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.
Hoe zie je dat in de praktijk voor je dan, half uur eerder weg om de dag om maar de auto op te laden?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De meeste mensen kunnen ook niet thuis tanken.
Beetje flauw van me, dat besef ik ook wel.
Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.
[ afbeelding ]
VVE kan het plaatsen van een laadpaal vanaf 2023 niet meer tegenhouden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Laden in een parkeergarage is geloof ik ook discutabel vanwege de brandveiligheid. Dacht dat dit niet zomaar meer kan. Los van het feit dat je niet even een laadpaal regelt aangezien dat via de VVE of de verhuurder moet.
Werk je in Parijs of zo? Je hoeft echt geen halfuur te laden om een paar tientallen kilometers te kunnen rijden. Wat een gelul weer.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zie je dat in de praktijk voor je dan, half uur eerder weg om de dag om maar de auto op te laden?
Tanken kost 5 minuten en dan kan je 500+ kilometer rijden. Opladen kost minstens een half uur en dan mag je blij zijn met 200 kilometer.
Voor degene die niet thuis kunnen laden is het geen goed plan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
Wij hadden al het plan om in 2024, als onze lease auto vervangen wordt, te gaan kijken naar een EV ipv een ICE motor, ik vind het best een goed idee eigenlijk om het vanaf 2025 verplicht te gaan maken.
Ik ben benieuwd wat de keuzes voor ons zullen zijn tegen die tijd.
Da's waar ja. Zonder eigen laadpaal, wordt het op dit moment een moeilijk verhaal. De vergelijking met brandstof tanken gaat niet op. Ik tank in 5 minuten voor 900 kilometers. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Laden in een parkeergarage is geloof ik ook discutabel vanwege de brandveiligheid. Dacht dat dit niet zomaar meer kan. Los van het feit dat je niet even een laadpaal regelt aangezien dat via de VVE of de verhuurder moet.
Ook niet helemaal geinformeerd. gemiddelde laadpaal doet 11kWh/uur. Accu is gemiddeld 50-60 kilowatt. niemand laad continu 0-100 op dus als iedereen netjes z'n auto weghaald hoeft het maar een paar uur te durenquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Halcon het volgende:
. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.
200 kilometer is wel heel dramatisch, een beetje EV (met >65kWh accu) haalt tegenwoordig wel minimaal 350km echte kilometers op een lading.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zie je dat in de praktijk voor je dan, half uur eerder weg om de dag om maar de auto op te laden?
Tanken kost 5 minuten en dan kan je 500+ kilometer rijden. Opladen kost minstens een half uur en dan mag je blij zijn met 200 kilometer.
Niet iedereen is gezegend met een werkplek die superdichtbij is. Of werkt de hele ganse dag op een plek.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Werk je in Parijs of zo? Je hoeft echt geen halfuur te laden om een paar tientallen kilometers te kunnen rijden. Wat een gelul weer.
De oplossing is heel makkelijk: daar is de prullenbakquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's waar ja. Zonder eigen laadpaal, wordt het op dit moment een moeilijk verhaal. De vergelijking met brandstof tanken gaat niet op. Ik tank in 5 minuten voor 900 kilometers. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.
Benieuwd dan hoe de minister dat op gaat lossen. Je zou hopen dat een minister er over na heeft gedacht voor dat dit soort plannen aan worden gekondigd.
Je tankt 5 minuten voor 900 kilometers maar je rijdt je tanks vast niet iedere werkdag (!) leeg, anders rij je 162.000km per jaar.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's waar ja. Zonder eigen laadpaal, wordt het op dit moment een moeilijk verhaal. De vergelijking met brandstof tanken gaat niet op. Ik tank in 5 minuten voor 900 kilometers. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.
Benieuwd dan hoe de minister dat op gaat lossen. Je zou hopen dat een minister er over na heeft gedacht voor dat dit soort plannen aan worden gekondigd.
Als je op andere plekken werkt, zullen daar ook laadpalen staan. En anders even stoppen bij Fastned of een Tesla Supercharger als je pech hebt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet iedereen is gezegend met een werkplek die superdichtbij is. Of werkt de hele ganse dag op een plek.
Voor 1x zo opladen is het al geen oplossing, dus elke dag hoeft niet om het onwerkbaar te maken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je tankt 5 minuten voor 900 kilometers maar je rijdt je tanks vast niet iedere werkdag (!) leeg, anders rij je 162.000km per jaar.
Doelpalen verschuiven.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet iedereen is gezegend met een werkplek die superdichtbij is. Of werkt de hele ganse dag op een plek.
Daar ga je al, 'een beetje EV' .... Mijn broertje heeft een Mini E gekocht (nieuwste model) die kan maar effectief 210 kilometer rijden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
200 kilometer is wel heel dramatisch, een beetje EV (met >65kWh accu) haalt tegenwoordig wel minimaal 350km echte kilometers op een lading.
En ik weet niet hoeveel kilometers jij per dag rijdt maar als je iedere dag een accu bijna leegrijdt op een werkdag dan ben je een kilometervreter die per jaar 180 x 300km = 54.000km per jaar.
Maar uiteindelijk moeten er voldoende laadpalen komen. En die worden ook continu bijgeplaatst.
Ik heb niet voor niets Alfen aandelen gekocht
Ik zat in een tesla die moest laden en ik vind het echt onwerkbaar om 15 minuten uit je neus te eten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je op andere plekken werkt, zullen daar ook laadpalen staan. En anders even stoppen bij Fastned of een Tesla Supercharger als je pech hebt.
Klopt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar ga je al, 'een beetje EV' .... Mijn broertje heeft een Mini E gekocht (nieuwste model) die kan maar effectief 210 kilometer rijden.
Elke x als je wat met die gozer afspreekt of we gaan een dagje weg moet hij tussendoor ergens opladen. En dan heeft hij nog de luxe dat hij thuis kan opladen. Laat staan als je volledig afhankelijk bent van externe laadpalen. Ik vind dat echt enorm omslachtig.
Het zou een ander verhaal zijn als daadwerkelijk overal laadpalen zouden staan zodat waar je ook parkeert je daar kunt opladen, op dat punt zijn we nog lang niet.
Het is ook niet werkbaar. Ik merkte dat ik al agressief werd toen ik als bijrijder 15 minuten uit mijn neus moest eten. Laat staan dat je dit maandelijks hebt.... Ik zou die tesla dan met een moker platslaan!quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar ga je al, 'een beetje EV' .... Mijn broertje heeft een Mini E gekocht (nieuwste model) die kan maar effectief 210 kilometer rijden.
Elke x als je wat met die gozer afspreekt of we gaan een dagje weg moet hij tussendoor ergens opladen. En dan heeft hij nog de luxe dat hij thuis kan opladen. Laat staan als je volledig afhankelijk bent van externe laadpalen. Ik vind dat echt enorm omslachtig.
Het zou een ander verhaal zijn als daadwerkelijk overal laadpalen zouden staan zodat waar je ook parkeert je daar kunt opladen, op dat punt zijn we nog lang niet.
Ja want de situatie die ik schets komt natuurlijk nooit voor in de praktijk.quote:
Da's een paar uur per auto. Zet jij om 3 uur 's nachts of zo dan de wekker om je auto bij de laadpaal weg te rijden, zodat iemand anders meteen kan gaan laden?quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ook niet helemaal geinformeerd. gemiddelde laadpaal doet 11kWh/uur. Accu is gemiddeld 50-60 kilowatt. niemand laad continu 0-100 op dus als iedereen netjes z'n auto weghaald hoeft het maar een paar uur te duren
dat netjes weghalen, dat is een probleem de rest niet.
Nee die rijd ik niet elke dag leeg die tank.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je tankt 5 minuten voor 900 kilometers maar je rijdt je tanks vast niet iedere werkdag (!) leeg, anders rij je 162.000km per jaar.
's nachts niet nee. maar ik time het dan ook dat ik dat niet hoef te doenquote:Op woensdag 29 juni 2022 14:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's een paar uur per auto. Zet jij om 3 uur 's nachts of zo dan de wekker om je auto bij de laadpaal weg te rijden, zodat iemand anders meteen kan gaan laden?
Daar zullen toch echt andere oplossingen voor gevonden moeten worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |