abonnement Unibet Coolblue
pi_205180495
quote:
DEN HAAG - Leaserijders kunnen vanaf 2025 bij het uitzoeken van een nieuwe auto alleen nog maar kiezen uit volledig elektrische modellen.

Staatssecretaris Vivianne Heijnen (Infrastructuur en Waterstaat) bereidt regelgeving voor om het zakelijke wagenpark versneld te vergroenen met veel meer stekkerauto’s. Dat melden goed ingevoerde Haagse bronnen aan de Telegraaf.

De maatregel is volgens bronnen nodig om de CO2-reductiedoelen te halen. Bovendien levert minder verbranding van fossiele brandstoffen ook een positief effect in de stikstofreductieplannen, redeneert het kabinet. „Door de zakelijke autovloot versneld te vergroenen kan een belangrijke stap gezet worden”, zegt een goed ingevoerde bron.

https://www.telegraaf.nl/(...)og-elektrisch-leasen
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:12:18 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205180510
Ik voorspel nu al geblokkeerde snelwegen en brandende aktetassen :D
pi_205180525
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Denk toch eens in mogelijkheden! Misschien is het een idee om dieselgeneratoren stroom voor de EV's te laten opwekken totdat het stroomnetwerk in 2035 aangepakt is?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_205180529
Dus in 2024 een gigantische piek in nieuwe leasebakken?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:14:35 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205180533
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:14 schreef Stoorzendert het volgende:
Dus in 2024 een gigantische piek in nieuwe leasebakken?
Waarom? het is nu al populair. en dan moet je al bijna wel nu bestellen want de levertijd is 1-1,5 jaar inmiddels :')

nee zoiets is niet te timen op dit moment. Auto's zijn echt al flink duurder geworden. MRB erbij. mwoh misschien dat ze er dan idd niet zo blij van worden maar dat moeten zij weten
pi_205180579
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:14 schreef Gunner het volgende:

[..]
Waarom? het is nu al populair. en dan moet je al bijna wel nu bestellen want de levertijd is 1-1,5 jaar inmiddels :')

nee zoiets is niet te timen op dit moment. Auto's zijn echt al flink duurder geworden. MRB erbij. mwoh misschien dat ze er dan idd niet zo blij van worden maar dat moeten zij weten
Zodat je dan tot 2028 nog vooruit kunt met je brandstof / hybrideauto?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:19:32 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205180585
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:18 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Zodat de dan tot 2028 nog vooruit kunt met je brandstof / hybrideauto?
Ja ik snap wel wat het idee erachter is. maar EV's worden rap duurder, levertijden zijn (nu) dramatisch. M..a.w er is minder EV te krijgen voor hun beperkte budget.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:19:35 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205180586
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Prima manier om het kip/ei-probleem te doorbreken.
Huilen dan.
pi_205180609
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Valt wel mee.

Ongeveer 35% van de nieuw verkochte auto's is zakelijke lease, er zijn zo'n 322.000 auto's verkocht waarvan dan ongeveer 112.700 zakelijke leaseauto's.

Er rijden 8.900.000 auto's rond in Nederland, dus wordt 1,27% daarvan per jaar vervangen door een zakelijke leaseauto (ofwel, dat zou 78,7 jaar kosten om het hele wagenpark te verversen).

Die jaarlijkse 1,27% vervanging door EV's kunnen we echt wel aan.

De Telegraaf brengt het weer met veel drama en als je geen zin hebt om te rekenen dan geloof je dat.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:22:34 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205180622
Goed plan
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:22:58 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205180627
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ongeveer 35% van de nieuw verkochte auto's is zakelijke lease,
Hier lees je altijd dat particulieren geen nieuwe auto kunnen betalen maar dat valt dan wel weer mee

(al zal prive lies ook wel een flink % zijn inmiddels)
pi_205180633
Daar zullen een paar bedrijven flink van profiteren, goeie deal
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_205180641
De 2 grootste aannemers van Nederland (VolkerWessels en BAM) zijn deze weg al ingeslagen (zonder politieke invloed): die willen in 2025 cq 2027 een volledig elektrisch wagenpark. Dus dat kan blijkbaar prima :)
pi_205180643
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:22 schreef Gunner het volgende:

[..]
Hier lees je altijd dat particulieren geen nieuwe auto kunnen betalen maar dat valt dan wel weer mee

(al zal prive lies ook wel een flink % zijn inmiddels)
Klopt, totaal is nu ongeveer 1 op de 2 nieuw verkochte auto's lease, waarvan ~15 procentpunt private lease en ~35 procentpunt zakelijk (financial of operational) lease.
pi_205180665
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:10 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nogal een absurd plan om het met deze snelheid in te willen voeren. De hele laadinfrastructuur is daar niet op voorzien. De meeste bedrijven hebben geen laadpalen. Woonwijken hebben over het algemeen maar 1 laadpaal voor de hele straat. En hoe moet dat moet dat met degene die in een appartementencomplex wonen. Al met al een kansloos ondoordacht prestige plannetje.
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?
pi_205180671
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Valt wel mee.

Ongeveer 35% van de nieuw verkochte auto's is zakelijke lease, er zijn zo'n 322.000 auto's verkocht waarvan dan ongeveer 112.700 zakelijke leaseauto's.

Er rijden 8.900.000 auto's rond in Nederland, dus wordt 1,27% daarvan per jaar vervangen door een zakelijke leaseauto (ofwel, dat zou 78,7 jaar kosten om het hele wagenpark te verversen).

Die jaarlijkse 1,27% vervanging door EV's kunnen we echt wel aan.

De Telegraaf brengt het weer met veel drama en als je geen zin hebt om te rekenen dan geloof je dat.
Voor degene die thuis kunnen laden is het prima maar er zijn ook zat mensen die niet thuis kunnen laden. Die worden het dan vrij lastig gemaakt.
pi_205180675
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:23 schreef KroketBroodje het volgende:
Daar zullen een paar bedrijven flink van profiteren, goeie deal
Dat valt tegen.

De meeste autofabrikanten maken nog geen winst op EV's, een enkeling als Tesla uitgezonderd.

Maar de schaalvergroting door stijgende verkoop kan dat wel meer in het groen brengen.
Daarnaast weten fabrikanten steeds beter waar ze aan toe zijn en kunnen ze gerichter investeren in de toekomst.
pi_205180678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?
Hoe wil je dat doen als je in een appartementencomplex woont?
pi_205180685
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:27 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Hoe wil je dat doen als je in een appartementencomplex woont?
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.
pi_205180691
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mensen kunnen thuis een laadinstallatie laten installeren, toch? Waarom zou je met de hele buurt moeten gaan dringen voor die ene laadpaal in de woonwijk?
Ja als je een eigen oprit hebt is dat geen probleem. De meeste mensen hebben dat niet.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:30:24 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205180699
Gemeentes hebben ook vaak verboden om kabels te trekken.
pi_205180700
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:27 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Voor degene die thuis kunnen laden is het prima maar er zijn ook zat mensen die niet thuis kunnen laden. Die worden het dan vrij lastig gemaakt.
De meeste mensen kunnen ook niet thuis tanken.

Beetje flauw van me, dat besef ik ook wel.

Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.

  woensdag 29 juni 2022 @ 14:31:16 #23
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205180706
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.
stagneert wel, want er is momenteel een tekort aan laadpaalen (quelle surprise)
pi_205180710
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.
Ik heb geen eigen parkeerplaats, ken niemand die er 1 heeft en in de gehele wijk hier zijn het wellicht 5 huizen die er 1 hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205180714
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De meeste mensen kunnen ook niet thuis tanken.

Beetje flauw van me, dat besef ik ook wel.

Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.

[ afbeelding ]
Dat klopt, maar tanken is in een paar minuten gepiept bij 'n pomp. Zo'n EV laden duurt wat langer. Dan is een laadpaal thuis wel heel erg handig.
pi_205180719
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef Gunner het volgende:
Gemeentes hebben ook vaak verboden om kabels te trekken.
Ik weet niet om welke gemeenten dat gaat en wat je onder "kabels trekken" verstaat maar uiteindelijk zal iedere gemeente voldoende laadpalen moeten hebben.
  Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 14:34:01 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205180729
Wij hadden al het plan om in 2024, als onze lease auto vervangen wordt, te gaan kijken naar een EV ipv een ICE motor, ik vind het best een goed idee eigenlijk om het vanaf 2025 verplicht te gaan maken.

Ik ben benieuwd wat de keuzes voor ons zullen zijn tegen die tijd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:34:39 #28
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_205180735
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:29 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ja als je een eigen oprit hebt is dat geen probleem. De meeste mensen hebben dat niet.
GEEN OPRIT = Geen leasebak!

:7
pi_205180736
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.
Laden in een parkeergarage is geloof ik ook discutabel vanwege de brandveiligheid. Dacht dat dit niet zomaar meer kan. Los van het feit dat je niet even een laadpaal regelt aangezien dat via de VVE of de verhuurder moet.
pi_205180737
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De meeste mensen kunnen ook niet thuis tanken.

Beetje flauw van me, dat besef ik ook wel.

Maar het aantal laadpalen neemt fors toe.

[ afbeelding ]
Hoe zie je dat in de praktijk voor je dan, half uur eerder weg om de dag om maar de auto op te laden?
Tanken kost 5 minuten en dan kan je 500+ kilometer rijden. Opladen kost minstens een half uur en dan mag je blij zijn met 200 kilometer.
blablablabla
pi_205180750
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Laden in een parkeergarage is geloof ik ook discutabel vanwege de brandveiligheid. Dacht dat dit niet zomaar meer kan. Los van het feit dat je niet even een laadpaal regelt aangezien dat via de VVE of de verhuurder moet.
VVE kan het plaatsen van een laadpaal vanaf 2023 niet meer tegenhouden.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:36:10 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205180754
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoe zie je dat in de praktijk voor je dan, half uur eerder weg om de dag om maar de auto op te laden?
Tanken kost 5 minuten en dan kan je 500+ kilometer rijden. Opladen kost minstens een half uur en dan mag je blij zijn met 200 kilometer.
Werk je in Parijs of zo? Je hoeft echt geen halfuur te laden om een paar tientallen kilometers te kunnen rijden. Wat een gelul weer.
Huilen dan.
pi_205180762
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Tijger_m het volgende:
Wij hadden al het plan om in 2024, als onze lease auto vervangen wordt, te gaan kijken naar een EV ipv een ICE motor, ik vind het best een goed idee eigenlijk om het vanaf 2025 verplicht te gaan maken.

Ik ben benieuwd wat de keuzes voor ons zullen zijn tegen die tijd.
Voor degene die niet thuis kunnen laden is het geen goed plan.
pi_205180766
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Laden in een parkeergarage is geloof ik ook discutabel vanwege de brandveiligheid. Dacht dat dit niet zomaar meer kan. Los van het feit dat je niet even een laadpaal regelt aangezien dat via de VVE of de verhuurder moet.
Da's waar ja. Zonder eigen laadpaal, wordt het op dit moment een moeilijk verhaal. De vergelijking met brandstof tanken gaat niet op. Ik tank in 5 minuten voor 900 kilometers. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.

Benieuwd dan hoe de minister dat op gaat lossen. Je zou hopen dat een minister er over na heeft gedacht voor dat dit soort plannen aan worden gekondigd.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:39:27 #35
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205180781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Halcon het volgende:
. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.
Ook niet helemaal geinformeerd. gemiddelde laadpaal doet 11kWh/uur. Accu is gemiddeld 50-60 kilowatt. niemand laad continu 0-100 op dus als iedereen netjes z'n auto weghaald hoeft het maar een paar uur te duren

dat netjes weghalen, dat is een probleem de rest niet.
pi_205180783
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoe zie je dat in de praktijk voor je dan, half uur eerder weg om de dag om maar de auto op te laden?
Tanken kost 5 minuten en dan kan je 500+ kilometer rijden. Opladen kost minstens een half uur en dan mag je blij zijn met 200 kilometer.
200 kilometer is wel heel dramatisch, een beetje EV (met >65kWh accu) haalt tegenwoordig wel minimaal 350km echte kilometers op een lading.

En ik weet niet hoeveel kilometers jij per dag rijdt maar als je iedere dag een accu bijna leegrijdt op een werkdag dan ben je een kilometervreter die per jaar 180 x 300km = 54.000km per jaar.

Maar uiteindelijk moeten er voldoende laadpalen komen. En die worden ook continu bijgeplaatst.

Ik heb niet voor niets Alfen aandelen gekocht ;)
pi_205180791
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Werk je in Parijs of zo? Je hoeft echt geen halfuur te laden om een paar tientallen kilometers te kunnen rijden. Wat een gelul weer.
Niet iedereen is gezegend met een werkplek die superdichtbij is. Of werkt de hele ganse dag op een plek.
blablablabla
pi_205180792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's waar ja. Zonder eigen laadpaal, wordt het op dit moment een moeilijk verhaal. De vergelijking met brandstof tanken gaat niet op. Ik tank in 5 minuten voor 900 kilometers. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.

Benieuwd dan hoe de minister dat op gaat lossen. Je zou hopen dat een minister er over na heeft gedacht voor dat dit soort plannen aan worden gekondigd.
De oplossing is heel makkelijk: daar is de prullenbak
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205180808
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:36 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's waar ja. Zonder eigen laadpaal, wordt het op dit moment een moeilijk verhaal. De vergelijking met brandstof tanken gaat niet op. Ik tank in 5 minuten voor 900 kilometers. Zo'n EV-geval ligt de hele nacht aan de lader voor een fractie daarvan.

Benieuwd dan hoe de minister dat op gaat lossen. Je zou hopen dat een minister er over na heeft gedacht voor dat dit soort plannen aan worden gekondigd.
Je tankt 5 minuten voor 900 kilometers maar je rijdt je tanks vast niet iedere werkdag (!) leeg, anders rij je 162.000km per jaar.
pi_205180818
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet iedereen is gezegend met een werkplek die superdichtbij is. Of werkt de hele ganse dag op een plek.
Als je op andere plekken werkt, zullen daar ook laadpalen staan. En anders even stoppen bij Fastned of een Tesla Supercharger als je pech hebt.
pi_205180819
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je tankt 5 minuten voor 900 kilometers maar je rijdt je tanks vast niet iedere werkdag (!) leeg, anders rij je 162.000km per jaar.
Voor 1x zo opladen is het al geen oplossing, dus elke dag hoeft niet om het onwerkbaar te maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:44:14 #42
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205180830
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet iedereen is gezegend met een werkplek die superdichtbij is. Of werkt de hele ganse dag op een plek.
Doelpalen verschuiven.
Huilen dan.
pi_205180831
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
200 kilometer is wel heel dramatisch, een beetje EV (met >65kWh accu) haalt tegenwoordig wel minimaal 350km echte kilometers op een lading.

En ik weet niet hoeveel kilometers jij per dag rijdt maar als je iedere dag een accu bijna leegrijdt op een werkdag dan ben je een kilometervreter die per jaar 180 x 300km = 54.000km per jaar.

Maar uiteindelijk moeten er voldoende laadpalen komen. En die worden ook continu bijgeplaatst.

Ik heb niet voor niets Alfen aandelen gekocht ;)
Daar ga je al, 'een beetje EV' .... Mijn broertje heeft een Mini E gekocht (nieuwste model) die kan maar effectief 210 kilometer rijden.

Elke x als je wat met die gozer afspreekt of we gaan een dagje weg moet hij tussendoor ergens opladen. En dan heeft hij nog de luxe dat hij thuis kan opladen. Laat staan als je volledig afhankelijk bent van externe laadpalen. Ik vind dat echt enorm omslachtig.

Het zou een ander verhaal zijn als daadwerkelijk overal laadpalen zouden staan zodat waar je ook parkeert je daar kunt opladen, op dat punt zijn we nog lang niet.
blablablabla
pi_205180836
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je op andere plekken werkt, zullen daar ook laadpalen staan. En anders even stoppen bij Fastned of een Tesla Supercharger als je pech hebt.
Ik zat in een tesla die moest laden en ik vind het echt onwerkbaar om 15 minuten uit je neus te eten.
Dat is voor mij een nobrainer om te wachten op het laden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:47:01 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205180850
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar ga je al, 'een beetje EV' .... Mijn broertje heeft een Mini E gekocht (nieuwste model) die kan maar effectief 210 kilometer rijden.

Elke x als je wat met die gozer afspreekt of we gaan een dagje weg moet hij tussendoor ergens opladen. En dan heeft hij nog de luxe dat hij thuis kan opladen. Laat staan als je volledig afhankelijk bent van externe laadpalen. Ik vind dat echt enorm omslachtig.

Het zou een ander verhaal zijn als daadwerkelijk overal laadpalen zouden staan zodat waar je ook parkeert je daar kunt opladen, op dat punt zijn we nog lang niet.
Klopt.
En dat kan het net ook helemaal niet aan gezien de berichten van de netbeheerder de afgelopen jaren.

Luchtfietserij dit. Typisch weer, van de huidige paniekpolitiek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205180851
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar ga je al, 'een beetje EV' .... Mijn broertje heeft een Mini E gekocht (nieuwste model) die kan maar effectief 210 kilometer rijden.

Elke x als je wat met die gozer afspreekt of we gaan een dagje weg moet hij tussendoor ergens opladen. En dan heeft hij nog de luxe dat hij thuis kan opladen. Laat staan als je volledig afhankelijk bent van externe laadpalen. Ik vind dat echt enorm omslachtig.

Het zou een ander verhaal zijn als daadwerkelijk overal laadpalen zouden staan zodat waar je ook parkeert je daar kunt opladen, op dat punt zijn we nog lang niet.
Het is ook niet werkbaar. Ik merkte dat ik al agressief werd toen ik als bijrijder 15 minuten uit mijn neus moest eten. Laat staan dat je dit maandelijks hebt.... Ik zou die tesla dan met een moker platslaan!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205180855
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Doelpalen verschuiven.
Ja want de situatie die ik schets komt natuurlijk nooit voor in de praktijk.
Word een beetje moe van die klimaatdrammers met hun totaal onrealistische doelen.
blablablabla
pi_205180857
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:39 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ook niet helemaal geinformeerd. gemiddelde laadpaal doet 11kWh/uur. Accu is gemiddeld 50-60 kilowatt. niemand laad continu 0-100 op dus als iedereen netjes z'n auto weghaald hoeft het maar een paar uur te duren

dat netjes weghalen, dat is een probleem de rest niet.
Da's een paar uur per auto. Zet jij om 3 uur 's nachts of zo dan de wekker om je auto bij de laadpaal weg te rijden, zodat iemand anders meteen kan gaan laden?

Daar zullen toch echt andere oplossingen voor gevonden moeten worden.
pi_205180868
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je tankt 5 minuten voor 900 kilometers maar je rijdt je tanks vast niet iedere werkdag (!) leeg, anders rij je 162.000km per jaar.
Nee die rijd ik niet elke dag leeg die tank.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:48:55 #50
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205180874
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's een paar uur per auto. Zet jij om 3 uur 's nachts of zo dan de wekker om je auto bij de laadpaal weg te rijden, zodat iemand anders meteen kan gaan laden?

Daar zullen toch echt andere oplossingen voor gevonden moeten worden.
's nachts niet nee. maar ik time het dan ook dat ik dat niet hoef te doen
En ja, ik ben dan wel zo iemand die hem wel (bijna) direct weg haal

oh en m'n auto heeft een fatsoenlijke range. dus zo vaak hoef ik niet eens te laden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')