abonnement Unibet Coolblue
pi_205180882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar ga je al, 'een beetje EV' .... Mijn broertje heeft een Mini E gekocht (nieuwste model) die kan maar effectief 210 kilometer rijden.
Als je weet dat je dagelijks lange ritten moet maken, dan doe je er natuurlijk niet handig aan om een EV met een range van een fiets te kopen.

Dat zal de werkgever ook wel begrijpen, lijkt me.

quote:
Elke x als je wat met die gozer afspreekt of we gaan een dagje weg moet hij tussendoor ergens opladen. En dan heeft hij nog de luxe dat hij thuis kan opladen. Laat staan als je volledig afhankelijk bent van externe laadpalen. Ik vind dat echt enorm omslachtig.
Het is een keuze. Relatief goedkope EV met voldoende bereik voor 90% van je ritten en laden voor die 10% overige ritten. Of een duurdere EV met grotere accu.

quote:
Het zou een ander verhaal zijn als daadwerkelijk overal laadpalen zouden staan zodat waar je ook parkeert je daar kunt opladen, op dat punt zijn we nog lang niet.
Nee, maar er zijn ook nog te weinig EV's om dat economisch interessant te maken.
Kip-ei situatie. Daarom zijn de kippen nu verplicht vanaf 2025 en moeten de eieren er dan vervolgens bij komen.

In 1900 had je ook amper plekken om te tanken... omdat er amper auto's waren...
Je had wel in ieder dorp een hoefsmid.
pi_205180884
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:48 schreef Gunner het volgende:

[..]
's nachts niet nee. maar ik time het dan ook dat ik dat niet hoef te doen
En ja, ik ben dan wel zo iemand die hem wel (bijna) direct weg haal

oh en m'n auto heeft een fatsoenlijke range. dus zo vaak hoef ik niet eens te laden
Met de hele buurt timen voor één zo'n laadpaal en dan allemaal op een courant tijdstip laden, hoe doe je dat?
pi_205180893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Da's een paar uur per auto. Zet jij om 3 uur 's nachts of zo dan de wekker om je auto bij de laadpaal weg te rijden, zodat iemand anders meteen kan gaan laden?

Daar zullen toch echt andere oplossingen voor gevonden moeten worden.
Dit. Je riskeert zelfs een boete als je hem niet weghaalt.

Maar voor de elite met hun Tesla's met een gigantische range en snellaadpunt aan huis maakt het natuurlijk geen zak uit dat het plebs moet strugglen.
blablablabla
pi_205180898
Wat een dom idee. Dat EV-evangelisme is zo vermoeiend.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:52:36 #55
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205180900
Uiteindelijk is het eerder het netwerk dan de hoeveelheid laadpalen dat een issue wordt. Zijn er wel laadpalen te koop maar lacht je netwerk beheerder je uit als je om een (zwaardere) aansluiting vraagt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:53:10 #56
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205180907
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Met de hele buurt timen voor één zo'n laadpaal en dan allemaal op een courant tijdstip laden, hoe doe je dat?
de meeste mensen die in mijn wijk een EV hebben een eigen oprit. en voor de rest ben ik niet te beroerd om een paar minuten te lopen voor een zestal in de buurt totdat ik m'n 'eigen' aangevraagde heb

EV rijden is niet zo dramatisch als iedereen hier in dit soort topics doet vermoeden. Ik dacht ook zo toen ik er nog geen had. in NL valt het echt wel mee. Je ziet bijvoorbeeld al zoveel snelladers oppoppen (fastned, shell recharge zijn er druk bezig)

Moet je niet met zo'n eerder genoemde mini komen met effectief 200...(mijn hemel even de site gekeken van mini want ik geloofde het niet maar het is echt zo :') ) want dat is natuurlijk domweg knnudde

zo in de zomer doet die van mij 600. dat is meer dan prima. beste aankoop in jaren geweest
pi_205180910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee die rijd ik niet elke dag leeg die tank.
Mooi toch?

Het is nog niet overal optimaal, dat begrijp ik heus wel.

De praktijk met een EV is: als je ergens parkeert hang je de laadkabel er in.
Dat lukt nu nog niet overal maar het aantal laadpalen groeit al jaren exponentieel, het aantal EV's ook.
pi_205180911
Wat ze er ook niet bijzeggen is dat de bijtelling op elektrische autos ook de komende jaren omhoog gaat.

De gemiddelde elektrische auto is veel duurder als een vergelijkbare brandstof auto.

Zie dit ook bij vrienden, die willen best elektrisch rijden maar die gaan meer betalen en minder voordelen(helemaal als je geen eigen oprit/laadplek hebt)

Zodra EV's ongeveer 600km effectief op 1 lading kunnen rijden en ik mijn auto overal makkelijk kan opladen tegen een vergelijkbare prijs van een brandstof auto vind ik het pas interessant.

Alleen vermoed dat die ratten een brandstof auto zo duur gaan maken dat EV op die manier vergelijkbaar word.
pi_205180913
Als men nou een beetje na zou denken dan was er al lang vanuit Europa de verplichting opgelegd om met een gestandaardiseerd accusysteem te werken waarmee uitwisseling van accu's mogelijk wordt.
Lege accu er uit, volle er in, en gaan met de banaan.

Dit zou ook range extenders mogelijk maken.
Wil je een grotere afstand rijden?
Gewoon een stel extra accu's in de kofferbak.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:54:08 #60
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205180918
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja want de situatie die ik schets komt natuurlijk nooit voor in de praktijk.
Dat zegt niemand. Maar je moet niet doen alsof de extreme situatie die je schetst voor miljoenen mensen gaat gelden. De gemiddelde woon/werk-afstand is 20 kilometer in Nederland.

Woon je gigantisch ver van je werk, kan je geen laadpaal thuis regelen, én heb je een EV met een beperkt bereik? Tja, dan moet je misschien iets anders gaan verzinnen.
quote:
Word een beetje moe van die klimaatdrammers met hun totaal onrealistische doelen.
En..... daar gaan de doelpalen weer.
Huilen dan.
pi_205180926
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je weet dat je dagelijks lange ritten moet maken, dan doe je er natuurlijk niet handig aan om een EV met een range van een fiets te kopen.

Dat zal de werkgever ook wel begrijpen, lijkt me.
[..]
Het is een keuze. Relatief goedkope EV met voldoende bereik voor 90% van je ritten en laden voor die 10% overige ritten. Of een duurdere EV met grotere accu.
[..]
Nee, maar er zijn ook nog te weinig EV's om dat economisch interessant te maken.
Kip-ei situatie. Daarom zijn de kippen nu verplicht vanaf 2025 en moeten de eieren er dan vervolgens bij komen.

Je had wel in ieder dorp een hoefsmid.
Welke betaalbare EV's (en dan heb ik het dus niet over 50/60k auto's) hebben wel een fatsoenlijke range dan?

quote:
In 1900 had je ook amper plekken om te tanken... omdat er amper auto's waren...
Leef jij onder een steen of zo?
De groei in laadpalen moet dan nu al gigantisch zijn, er is geen personeelscapaciteit om dat te realiseren. Nog los van de problemen in het stroomnet kost de hele transitie naar EV decennia geen jaren.
blablablabla
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:56:28 #62
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205180931
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:53 schreef descon het volgende:
Zodra EV's ongeveer 600km effectief op 1 lading kunnen rijden en ik mijn auto overal makkelijk kan opladen tegen een vergelijkbare prijs van een brandstof auto vind ik het pas interessant.
Dan kan je nu al prima eentje aanschaffen. NL heeft het beste laadnetwerk van europa zo'n beetje.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Welke betaalbare EV's (en dan heb ik het dus niet over 50/60k auto's) hebben wel een fatsoenlijke range dan?

Wat is betaalbaar? dat is voor iedereen verschillend. Ik vind 50K ook betaalbaar bijvoorbeeld.
pi_205180933
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat zegt niemand. Maar je moet niet doen alsof de extreme situatie die je schetst voor miljoenen mensen gaat gelden. De gemiddelde woon/werk-afstand is 20 kilometer in Nederland.
Wat is de modus?
  Moderator woensdag 29 juni 2022 @ 14:56:49 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205180934
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:51 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit. Je riskeert zelfs een boete als je hem niet weghaalt.

Maar voor de elite met hun Tesla's met een gigantische range en snellaadpunt aan huis maakt het natuurlijk geen zak uit dat het plebs moet strugglen.
Tesla? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Mercedes EQS daarentegen...
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205180941
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:56 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dan kan je nu al prima eentje aanschaffen. NL heeft het beste laadnetwerk van europa zo'n beetje.
[..]
Wat is betaalbaar? dat is voor iedereen verschillend. Ik vind 50K ook betaalbaar bijvoorbeeld.
Alleen als je een oprit hebt en alleen woon-werkverkeer doet op een vaste route.
  woensdag 29 juni 2022 @ 14:58:23 #66
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205180944
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alleen als je een oprit hebt en alleen woon-werkverkeer doet op een vaste route.
Ik heb geen oprit. En ik rij al ruim een half jaar probleemloos EV

jullie denken in problemen. dan ga je nergens komen en is er vast wel weer iets waarom het kut is. daar is niet tegenop te discussieren.
pi_205180952
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat zegt niemand. Maar je moet niet doen alsof de extreme situatie die je schetst voor miljoenen mensen gaat gelden. De gemiddelde woon/werk-afstand is 20 kilometer in Nederland.

Woon je gigantisch ver van je werk, kan je geen laadpaal thuis regelen, én heb je een EV met een beperkt bereik? Tja, dan moet je misschien iets anders gaan verzinnen.
[..]
En..... daar gaan de doelpalen weer.
Ken genoeg mensen die werken in situaties waarbij mensen extern afspraken hebben (denk aan zorgmedewerkers, externe klantbezoeken) en/of een baan hebben waarbij ze een half uur naar werk moeten rijden. Maar jij bent vast sinds de corona-uitbraak niet meer buiten geweest om te werken.
blablablabla
pi_205180953
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:58 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik heb geen oprit. En ik rij al ruim een half jaar probleemloos EV

jullie denken in problemen. dan ga je nergens komen en is er vast wel weer iets waarom het kut is.
De problemen bestaan gewoon. Leuk dat je een oplossing gevonden hebt voor jezelf.
pi_205180959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:53 schreef descon het volgende:
Wat ze er ook niet bijzeggen is dat de bijtelling op elektrische autos ook de komende jaren omhoog gaat.

De gemiddelde elektrische auto is veel duurder als een vergelijkbare brandstof auto.

Zie dit ook bij vrienden, die willen best elektrisch rijden maar die gaan meer betalen en minder voordelen(helemaal als je geen eigen oprit/laadplek hebt)

Zodra EV's ongeveer 600km effectief op 1 lading kunnen rijden en ik mijn auto overal makkelijk kan opladen tegen een vergelijkbare prijs van een brandstof auto vind ik het pas interessant.

Alleen vermoed dat die ratten een brandstof auto zo duur gaan maken dat EV op die manier vergelijkbaar word.
Volgens Frans Timmermans wordt het alleen maar goedkoper voor de burger, omdat een EV veel goedkoper is dan een brandstofauto.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:00:11 #70
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205180960
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:59 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De problemen bestaan gewoon. Leuk dat je een oplossing gevonden hebt voor jezelf.
Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, dus was er geen oplossing nodig :)
pi_205180961
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:00 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik heb er nooit een probleem van gemaakt, dus was er geen oplossing nodig :)
Dat je het probleem negeert maakt niet dat het verdwijnt.
pi_205180965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:53 schreef apenoot het volgende:
Als men nou een beetje na zou denken dan was er al lang vanuit Europa de verplichting opgelegd om met een gestandaardiseerd accusysteem te werken waarmee uitwisseling van accu's mogelijk wordt.
Lege accu er uit, volle er in, en gaan met de banaan.
In theorie klinkt dat leuk, in de praktijk een slecht idee.

Waarom?
- accu's worden ieder jaar beter maar ook de vormfactor verandert, er zijn merken die blade accu's maken maar ook juist 4680 in cilindervorm, velen gebruiken Li-Ion maar LFP is ook in opmars.
- accu's zijn bij veel moderne auto's onderdeel van de structuur, dit maakt de auto lichter en sterker
- van wie zijn de accu's?
- die verwisselstations klinkt leuk tot er een rij staat van 6 auto's, dan sta je ook een half uur in de rij
- iedere auto heeft een andere vorm, rijhoogte en wielbasis en stelt andere eisen aan de ontlaadsnelheid van een accupakket, zoals een auto met 150kW vermogen of met 400kW vermogen

quote:
Dit zou ook range extenders mogelijk maken.
Wil je een grotere afstand rijden?
Gewoon een stel extra accu's in de kofferbak.
Kofferbak is een hele slechte locatie voor een accu.
Deels vanwege de gevaarlijke plek bij aanrijdingen, deels vanwege de locatie van het gewicht dat het rijgedrag beïnvloedt. Centraal onderin de auto is het beste voor wegligging en veiligheid.

Structural battery pack maakt een auto licht, compact, sterk en relatief laag.
De stoelen zijn vrijwel direct op het accupakket gemonteerd:

pi_205180982
Een EV zal nooit 'licht' zijn.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:05:34 #74
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205180990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Ken genoeg mensen die werken in situaties waarbij mensen extern afspraken hebben (denk aan zorgmedewerkers, externe klantbezoeken) en/of een baan hebben waarbij ze een half uur naar werk moeten rijden.
Die zorgmedewerkers van jou rijden geen honderden kilometers op een dag: dat gaat om minuutjes tussen de ene en de andere client. Verder blijft mijn punt gewoon staan: je haalt een paar extreme voorbeelden aan om dat vervolgens op praktisch alle Nederlandse forenzen te projecteren.
quote:
Maar jij bent vast sinds de corona-uitbraak niet meer buiten geweest om te werken.
Jawel: zelfs vandaag nog, op de fiets.
Huilen dan.
pi_205180993
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tesla? Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Mercedes EQS daarentegen...
Ja dat zijn geile bakken, net als die van Audi maar niet voor mij weggelegd. Minder luxe is geen probleem, nooit geweest ook, maar het is wel flauw dat je tijdverspilling in de vorm van constant opladen maar voor lief moet nemen. Tijd is nu eenmaal voor iedereen even kostbaar.

Volgens mij creëer je daarmee ook tweespalt binnen een toch al behoorlijk verdeelde samenleving.
blablablabla
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:08:37 #76
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205181009
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat je het probleem negeert maakt niet dat het verdwijnt.
Er zijn zeker niet voldoende laadpalen om de transitie te voorzien, maar daarom zijn gemeentes er ook druk mee bezig. Gelukkig is het voor NIMBY's lastig tegen te houden.

Maar ik probeer aan te geven dat het echt niet zo dramatisch is als sommigen hier willen doen geloven. Dan kan ik 100x zeggen dat ik al een half jaar geen problemen heb ondervonden maar dat lijkt dan niemand te willen lezen.

En we gaan aardig offtopic dus ik laat het hier bij.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:05 schreef Elan het volgende:
maar het is wel flauw dat je tijdverspilling in de vorm van constant opladen maar voor lief moet nemen
je weet dat je, behalve bij een snellader, er niet op hoeft te wachten he? je stapt je huis weer in en klaar.

ik hou er over op hoor, al die onzin en onwetendheid en voorordelen kan ik niet tegen op discussieren om het te debunken.
pi_205181013
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:04 schreef MoreDakka het volgende:
Een EV zal nooit 'licht' zijn.
Ik weet niet, m'n huidige V60 weegt meer dan een Tesla Model Y.
Het is niet licht maar het is niet alsof er geen zware personenauto's bestonden vóór er EV's waren.
pi_205181040
En Privut Lies??????
U MAD?
pi_205181045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:12 schreef de_boswachter het volgende:
En Privut Lies??????
2030
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:13:15 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205181047
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.
De meeste mensen hebben geen prive-parkeerplaats die in een app-complex wonen.
pi_205181048
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:12 schreef de_boswachter het volgende:
En Privut Lies??????
Die 10 jaar later.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:13:47 #82
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205181052
Veel nee sayers weer in dit topic :') lekker schreeuwen enzo en kankeren op de overheid, lijkt de norm. :')
pi_205181056
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die 10 jaar later.
2035. Dat komt niet overeen met een eerdere reactie op mijn vraag.
U MAD?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 29 juni 2022 @ 15:14:08 #84
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205181060
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:52 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een dom idee. Dat EV-evangelisme is zo vermoeiend.
EV's zijn op veel vlakken gewoon de toekomst ; maar ik ben het met je eens dat er voor sommige meer speelt dan alleen het milieu. South Park had daar een goede persiflage van.

En ik vind het nog altijd een beetje gek dat elektrische auto's doorgaans (!) van die enorme sloepen zijn die én heel duur zijn én gesubsidieerd ; waarmee je dus defacto mensen die al veel vermogen hebben matst want die kunnen voor een habbekrats een dikke (PH)EV rijden. _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205181063
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die zorgmedewerkers van jou rijden geen honderden kilometers op een dag: dat gaat om minuutjes tussen de ene en de andere client. Verder blijft mijn punt gewoon staan: je haalt een paar extreme voorbeelden aan om dat vervolgens op praktisch alle Nederlandse forenzen te projecteren.
[..]
Jawel: zelfs vandaag nog, op de fiets.
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excess :') :') ? Enig idee hoeveel alleenverdieners er door de huizenprijzen genoodzaakt waren de Randstad te verlaten maar daar nog wel werken?
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat :') :') :') :')

Je leeft in een gouden bubbel jij.
blablablabla
pi_205181065
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die 10 jaar later.
Dacht ik eerst ook tot ik besefte dat voor Nederland 2030 geldt.
2035 is voor heel de EU.
pi_205181068
Heel het energiegebeuren voor mij 1 groot vraagteken. Is het om de klimaat gebeuren te redden of weer kunstmatig creeren van een potgoud.

Hier word weer gezegd snel snel snel electrisch. Maar aan de andere kant zegt Jetten "Energie besparen" Hoe kan je in godsnaam energie besparen bij auto's die bij 1 keer laden al bijna het maand gebruik van 1 gezin opslokt.
pi_205181073
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet, m'n huidige V60 weegt meer dan een Tesla Model Y.
Het is niet licht maar het is niet alsof er geen zware personenauto's bestonden vóór er EV's waren.
Er zijn lichte personenauto's.
pi_205181077
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excess :') :') ? Enig idee hoeveel alleenverdieners er door de huizenprijzen genoodzaakt waren de Randstad te verlaten maar daar nog wel werken?
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat :') :') :') :')

Je leeft in een gouden bubbel jij.
Een zakelijke lease auto is een auto die door je werkgever ter beschikking wordt gesteld voor je werk.
Je werkgever zal dus een auto voor je moeten regelen met voldoende range en als 200km niet voldoende range is, dan is dat niet zo'n gelukkige keuze als lease auto.

Als je daar privé meer dan 500km in rijdt, betaal je ook nog bijtelling.
Maar je kan privé natuurlijk ook nog tot 2040 in je Fiat Panda blijven tuffen.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:16:39 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205181079
Zo'n energietransitie is mooi maar wat al die ministers etc willen gaat veel te snel joh. Dat is niet binnen 2 of 3 jaar geregeld.
pi_205181081
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dacht ik eerst ook tot ik besefte dat voor Nederland 2030 geldt.
2035 is voor heel de EU.
Die 2030 uit het klimaatakkoord gaan ze natuurlijk nooit redden. En dat weten ze dondersgoed. Daarom komen ze met dit laffe compromis voor leasebakken.
blablablabla
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 29 juni 2022 @ 15:16:59 #92
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205181082
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excess :') :') ? Enig idee hoeveel alleenverdieners er door de huizenprijzen genoodzaakt waren de Randstad te verlaten maar daar nog wel werken?
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat :') :') :') :')

Je leeft in een gouden bubbel jij.
Jouw chick is niet de norm, maar je hebt gelijk dat het voor mensen als haar wel een probleem gaat worden en als je dat benoemt wordt je vaak weggewuifd.

Grosso modo van het verkeer kan prima over op EV. Hell, driekwart moet niet eens op de weg zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:19:06 #93
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205181104
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:53 schreef descon het volgende:
Wat ze er ook niet bijzeggen is dat de bijtelling op elektrische autos ook de komende jaren omhoog gaat.

De gemiddelde elektrische auto is veel duurder als een vergelijkbare brandstof auto.

Zie dit ook bij vrienden, die willen best elektrisch rijden maar die gaan meer betalen en minder voordelen(helemaal als je geen eigen oprit/laadplek hebt)

Zodra EV's ongeveer 600km effectief op 1 lading kunnen rijden en ik mijn auto overal makkelijk kan opladen tegen een vergelijkbare prijs van een brandstof auto vind ik het pas interessant.

Alleen vermoed dat die ratten een brandstof auto zo duur gaan maken dat EV op die manier vergelijkbaar word.
Een EV opladen aan de fastnet langs de snelweg is voor particulieren al net zo duur als een volle tank benzine.

Het EV rijden gaat niet goedkoper zijn, totaal niet. (alleen thuis opladen en als je zonnepanelen hebt, dan wel) Het gaat vooral schone lucht opleveren wat erg fijn is.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:20:06 #94
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205181112
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat
Klagen over een exces en dan zelf zo'n prutvoorbeeld van die mini blijven aanhalen. Dat is net zo goed een exces. De citigo van m'n broer doet al meer KM's dan zo'n mini die bijna dubbel zo duur is.

Dat is gewoon kut ontworpen
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:20:55 #95
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205181116
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:19 schreef RamboDirk het volgende:
Een EV opladen aan de fastnet langs de snelweg is voor particulieren al net zo duur als een volle tank benzine.
Wat kost fastned dan? uit je hoofd he want je weet er duidelijk meer van

komt vast uit de onderbuik

(niemand gaat voor z'n lol continu naar fastned trouwens, dat is voor erbij)
pi_205181121
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Die 2030 uit het klimaatakkoord gaan ze natuurlijk nooit redden. En dat weten ze dondersgoed. Daarom komen ze met dit laffe compromis voor leasebakken.
Brandstofauto's moeten aan steeds hogere eisen voldoen.

Bij de Euro 7 norm (die rond 2025 in zou moeten gaan) is de vereiste uitstootnorm dermate laag dat een verbrandingsmotor dat van zichzelf niet meer redt. Dat zijn dus allemaal al verplicht plug-in hybrides en dat maakt brandstofauto's gemiddeld zo'n ¤5.000 duurder.

Tegelijkertijd schalen fabrikanten de EV-productie op, gaan die prijzen dalen, is de TCO voor een EV nu al laag.

Ik denk dat rond 2030 er nog amper een fabrikant zal zijn die voor de Europese markt nog brandstofauto's bouwt.
Volvo sowieso al niet meer.
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:22:20 #97
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205181130
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excess :') :') ? Enig idee hoeveel alleenverdieners er door de huizenprijzen genoodzaakt waren de Randstad te verlaten maar daar nog wel werken?
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat :') :') :') :')

Je leeft in een gouden bubbel jij.
Dan gaat de werkgever van jouw chick een EV fixen met voldoende bereik. En als 'ie dat niet doet, dan is dat het probleem van de werkgever. Waar maak je je druk om?
Huilen dan.
pi_205181145
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een zakelijke lease auto is een auto die door je werkgever ter beschikking wordt gesteld voor je werk.
Je werkgever zal dus een auto voor je moeten regelen met voldoende range en als 200km niet voldoende range is, dan is dat niet zo'n gelukkige keuze als lease auto.

Als je daar privé meer dan 500km in rijdt, betaal je ook nog bijtelling.
Maar je kan privé natuurlijk ook nog tot 2040 in je Fiat Panda blijven tuffen.
Maarja wat is voldoende. Als hun zeggen je doet het er maar mee dan maar wat vaker opladen dan heb je toch gewoon pech. Daarbij moet de hele infrastructuur ook gerealiseerd kunnen worden. Laatst was er bij Nieuwsuur of zo iemand van de laadpalen bouwde en die zei dat er helemaal geen personeel en materiaal is om binnen korte tijd dat allemaal te fixen. Zelfde met die warmtepompen.

Ze kunnen beter eerst eens fatsoenlijk gaan inventariseren wat haalbaar is voor ze achterlijke doelen stellen (en daar later op terug komen).
blablablabla
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:23:50 #99
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205181152
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
. Waar maak je je druk om?
Een hoop mensen maken zich idd behoorlijk druk om iets wat ze niet eens hebben en blijkbaar ook niet willen.

Ik snap het ook niet _O-
  woensdag 29 juni 2022 @ 15:24:53 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205181161
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 15:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Maarja wat is voldoende. Als hun zeggen je doet het er maar mee dan maar wat vaker opladen dan heb je toch gewoon pech.
Hoezo? De werkgever heeft toch gewoon pech als jij drie keer per dag bij de laadpaal staat.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')