Er zijn zeker niet voldoende laadpalen om de transitie te voorzien, maar daarom zijn gemeentes er ook druk mee bezig. Gelukkig is het voor NIMBY's lastig tegen te houden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat je het probleem negeert maakt niet dat het verdwijnt.
je weet dat je, behalve bij een snellader, er niet op hoeft te wachten he? je stapt je huis weer in en klaar.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:05 schreef Elan het volgende:
maar het is wel flauw dat je tijdverspilling in de vorm van constant opladen maar voor lief moet nemen
Ik weet niet, m'n huidige V60 weegt meer dan een Tesla Model Y.quote:
De meeste mensen hebben geen prive-parkeerplaats die in een app-complex wonen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je daar een garage of parkeerplaats bij hebt, dan daar.
2035. Dat komt niet overeen met een eerdere reactie op mijn vraag.quote:
EV's zijn op veel vlakken gewoon de toekomst ; maar ik ben het met je eens dat er voor sommige meer speelt dan alleen het milieu. South Park had daar een goede persiflage van.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:52 schreef MoreDakka het volgende:
Wat een dom idee. Dat EV-evangelisme is zo vermoeiend.
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excess ? Enig idee hoeveel alleenverdieners er door de huizenprijzen genoodzaakt waren de Randstad te verlaten maar daar nog wel werken?quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die zorgmedewerkers van jou rijden geen honderden kilometers op een dag: dat gaat om minuutjes tussen de ene en de andere client. Verder blijft mijn punt gewoon staan: je haalt een paar extreme voorbeelden aan om dat vervolgens op praktisch alle Nederlandse forenzen te projecteren.
[..]
Jawel: zelfs vandaag nog, op de fiets.
Er zijn lichte personenauto's.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik weet niet, m'n huidige V60 weegt meer dan een Tesla Model Y.
Het is niet licht maar het is niet alsof er geen zware personenauto's bestonden vóór er EV's waren.
Een zakelijke lease auto is een auto die door je werkgever ter beschikking wordt gesteld voor je werk.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excess ? Enig idee hoeveel alleenverdieners er door de huizenprijzen genoodzaakt waren de Randstad te verlaten maar daar nog wel werken?
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat
Je leeft in een gouden bubbel jij.
Die 2030 uit het klimaatakkoord gaan ze natuurlijk nooit redden. En dat weten ze dondersgoed. Daarom komen ze met dit laffe compromis voor leasebakken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook tot ik besefte dat voor Nederland 2030 geldt.
2035 is voor heel de EU.
Jouw chick is niet de norm, maar je hebt gelijk dat het voor mensen als haar wel een probleem gaat worden en als je dat benoemt wordt je vaak weggewuifd.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excess ? Enig idee hoeveel alleenverdieners er door de huizenprijzen genoodzaakt waren de Randstad te verlaten maar daar nog wel werken?
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat
Je leeft in een gouden bubbel jij.
Een EV opladen aan de fastnet langs de snelweg is voor particulieren al net zo duur als een volle tank benzine.quote:Op woensdag 29 juni 2022 14:53 schreef descon het volgende:
Wat ze er ook niet bijzeggen is dat de bijtelling op elektrische autos ook de komende jaren omhoog gaat.
De gemiddelde elektrische auto is veel duurder als een vergelijkbare brandstof auto.
Zie dit ook bij vrienden, die willen best elektrisch rijden maar die gaan meer betalen en minder voordelen(helemaal als je geen eigen oprit/laadplek hebt)
Zodra EV's ongeveer 600km effectief op 1 lading kunnen rijden en ik mijn auto overal makkelijk kan opladen tegen een vergelijkbare prijs van een brandstof auto vind ik het pas interessant.
Alleen vermoed dat die ratten een brandstof auto zo duur gaan maken dat EV op die manier vergelijkbaar word.
Klagen over een exces en dan zelf zo'n prutvoorbeeld van die mini blijven aanhalen. Dat is net zo goed een exces. De citigo van m'n broer doet al meer KM's dan zo'n mini die bijna dubbel zo duur is.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat
Wat kost fastned dan? uit je hoofd he want je weet er duidelijk meer vanquote:Op woensdag 29 juni 2022 15:19 schreef RamboDirk het volgende:
Een EV opladen aan de fastnet langs de snelweg is voor particulieren al net zo duur als een volle tank benzine.
Brandstofauto's moeten aan steeds hogere eisen voldoen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Die 2030 uit het klimaatakkoord gaan ze natuurlijk nooit redden. En dat weten ze dondersgoed. Daarom komen ze met dit laffe compromis voor leasebakken.
Dan gaat de werkgever van jouw chick een EV fixen met voldoende bereik. En als 'ie dat niet doet, dan is dat het probleem van de werkgever. Waar maak je je druk om?quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn chick is casemanager. Honderd kilometer zit ze zo aan. Maar terug naar de doelpalen. Sinds wanneer is 50 kilometer naar je werk rijden een excess ? Enig idee hoeveel alleenverdieners er door de huizenprijzen genoodzaakt waren de Randstad te verlaten maar daar nog wel werken?
Zit je dan met je EV met een 200 kilometer range en geen laadpaal in de straat
Je leeft in een gouden bubbel jij.
Maarja wat is voldoende. Als hun zeggen je doet het er maar mee dan maar wat vaker opladen dan heb je toch gewoon pech. Daarbij moet de hele infrastructuur ook gerealiseerd kunnen worden. Laatst was er bij Nieuwsuur of zo iemand van de laadpalen bouwde en die zei dat er helemaal geen personeel en materiaal is om binnen korte tijd dat allemaal te fixen. Zelfde met die warmtepompen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een zakelijke lease auto is een auto die door je werkgever ter beschikking wordt gesteld voor je werk.
Je werkgever zal dus een auto voor je moeten regelen met voldoende range en als 200km niet voldoende range is, dan is dat niet zo'n gelukkige keuze als lease auto.
Als je daar privé meer dan 500km in rijdt, betaal je ook nog bijtelling.
Maar je kan privé natuurlijk ook nog tot 2040 in je Fiat Panda blijven tuffen.
Een hoop mensen maken zich idd behoorlijk druk om iets wat ze niet eens hebben en blijkbaar ook niet willen.quote:
Hoezo? De werkgever heeft toch gewoon pech als jij drie keer per dag bij de laadpaal staat.quote:Op woensdag 29 juni 2022 15:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Maarja wat is voldoende. Als hun zeggen je doet het er maar mee dan maar wat vaker opladen dan heb je toch gewoon pech.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |