wel een mooi plan, hele mooie fiets omgeving, ik kom er wekelijks in Stroequote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Stroe city IS een plan, IS een idee. Beetje naïef om te denken dat gemeentes geen bouwplannen zullen bedenken in de vrijgekomen landbouwgebieden.
Hebzucht, geld, winst, meer meer meer is de drijfveer van de huidige kapitalistische wereld- en beeldbepalende mens (dat geldt ook voor menige boer), en is nietsontziend.
koop jij maar een tweedehands TV dan ,die hoeft niet ver te gaanquote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja daarom ben ik ook tegen de globalisering.
Dingen moeten lang mee gaan en lokaal geproduceerd worden.
Het is een verkennend onderzoek door de provincie.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Stroe city IS een plan, IS een idee. Beetje naïef om te denken dat gemeentes geen bouwplannen zullen bedenken in de vrijgekomen landbouwgebieden.
Ja, die blijven gelden.quote:Ook naïef is het om dan te denken dat dan de stikstofeisen blijven gelden.
Ja.quote:Hebzucht, geld, winst, meer meer meer is de drijfveer van de huidige kapitalistische wereld- en beeldbepalende mens (dat geldt ook voor menige boer), en is nietsontziend.
Ik denk dat we het daar over eens zijn.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is een verkennend onderzoek door de provincie.
[..]
Ja, die blijven gelden.
[..]
Ja.
Zoals al eens gezegd: individueel zijn boeren goed bezig maar er zijn er momenteel teveel, zeker als het gaat om de veestapel.
We hebben bijna net zoveel varkens als in Frankrijk, alleen Frankrijk is 13x groter qua oppervlak.
Frankrijk heeft ruim 2x meer koeien dan Nederland maar ook daar geldt: 13x meer oppervlak.
Voor het overgrote deel wel ja.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 08:48 schreef SjonShitcoin het volgende:
Zijn we toch al of denk je dat al dat vee alleen maar gras van eigen boer eet?
nee ik ook nietquote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik denk dat we het daar over eens zijn.
Alleen de manier waarop die vermindering tot stand moet komen zijn we het oneens.
Jij bent voor DIT stikstofplan, ik niet.
De 1,6 miljoen koeien grotendeels wel. Boeren zijn op dat vlak ook grondgebonden en kunnen door het uitrijden van mest en groeien van gras veel hooi voeren.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor het overgrote deel wel ja.
[ afbeelding ]
Welk stikstofplan hebben boeren wel gesteund? Toen ik jong was (1988) was het al gedoe.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik denk dat we het daar over eens zijn.
Alleen de manier waarop die vermindering tot stand moet komen zijn we het oneens.
Jij bent voor DIT stikstofplan, ik niet.
En sindsdien hebben de boeren ook enorm veel gedaan om de uitstoot te verminderen en zijn de Nederlandse boeren leidend in innovatie en op ecologisch gebied ter wereld.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Welk stikstofplan hebben boeren wel gesteund? Toen ik jong was (1988) was het al "oorlog".
I know, maar er werd specifiek gras genoemd en dan heb je het niet over varkens maar over herkauwers.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
De 1,6 miljoen koeien grotendeels wel. Boeren zijn op dat vlak ook grondgebonden en kunnen door het uitrijden van mest en groeien van gras veel hooi voeren.
De 12 miljoen varkens echter niet, en die lusten ook wel wat
Nog niet zo lang geleden was het gedwongen onteigenen van de boeren ook nog een "verkennend onderzoek"...quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is een verkennend onderzoek door de provincie.
Toen ging de discussie veel meer over fosfaten (oa wasmiddelen en kunstmest).quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
Welk stikstofplan hebben boeren wel gesteund? Toen ik jong was (1988) was het al gedoe.
We hadden toen door moeten pakken, dan hadden we nu deze discussie niet gehad.
Reductie van 66% zegt helemaal niks over de schade die ze nu nog steeds toebrengen. Is dus een nonargumentquote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen ging de discussie veel meer over fosfaten (oa wasmiddelen en kunstmest).
Vanaf de jaren '90 is er al een reductie van 66% gerealiseerd... Dus zeg niet dat er niks aan gedaan is...
[ afbeelding ]
Het is wel een argument als er gezegd word dat er sinds 1988 niets gedaan is aan reductie.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:06 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Reductie van 66% zegt helemaal niks over de schade die ze nu nog steeds toebrengen. Is dus een nonargument
Het jammere is dat de bodem van verdere verlaging van de uitstoot bereikt lijkt te zijn, en alleen 'vermindering' nog resultaat kan opleveren op dit 0.01% stukje aardkloot.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen ging de discussie veel meer over fosfaten (oa wasmiddelen en kunstmest).
Vanaf de jaren '90 is er al een reductie van 66% gerealiseerd... Dus zeg niet dat er niks aan gedaan is...
[ afbeelding ]
Dat er niks aan gedaan zou zijn is gewoon bullshit. Daar ging het over...quote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:06 schreef devlinmr het volgende:
Reductie van 66% zegt helemaal niks over de schade die ze nu nog steeds toebrengen. Is dus een nonargument
Op zaterdag 25 juni 2022 13:51 schreef AchJa het volgende:
Ik ben die strontvelden al 20 jaar spuugzatquote:Ooit was ons platteland 'onland'. Toen werd het turbogras. Wat wordt het straks?
Die vraag dringt zich op nu, aldus ChristenUnie-fractievoorzitter Gert-Jan Segers, een 'beschaafde burgeroorlog' om het landelijk gebied is begonnen.
Welke kant willen we op?
Landschapshistoricus Auke van der Woud en Rijksadviseur voor de fysieke leefomgeving Jannemarie de Jonge blikken terug en vooruit. ,,
We hebben een nieuw motto nodig: Nederland gezond en veilig."
quote:Het boerenbedrijf van de toekomst?
Een glimp ervan is te zien in Zeeland. ,,Ik bezocht er laatst een oud-studiegenoot", vertelt Jannemarie de Jonge, landschapsarchitect en Rijksadviseur voor de fysieke leefomgeving.
,,Ze hebben een gemengd bedrijf van akkerbouw en melkveehouderij, een kaasmakerij en een eigen winkel.
Sinds kort zijn ze zelfs een kinderopvang gestart.
Het is een plek op Walcheren waar iedereen graag komt.
En ze hebben 25 mensen aan het werk."
Het is ook wel lekker makkelijk van de overheid om het zo te doen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:01 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er terecht komt van de uitvoering. Het is wel een risico van het kabinet om de invulling en uitvoering bij de provincies neer te leggen. Zeker met de verkiezingen die in maart volgend jaar worden gehouden voor de provinciale staten.
Het zou mij niet verbazen als een paar provincies dit niet gaan uitvoeren. Ze hadden het beter zelf al direct en concreet kunnen invullen. Dan weet de landbouwsector ook direct waar het aan toe is.
Niemand die er toe doet zegt dat ze niks gedaan hebbenquote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat er niks aan gedaan zou zijn is gewoon bullshit. Daar ging het over...
Over nonargumenten gesproken...
Wat niemand zegt die er toe doetquote:Op zaterdag 25 juni 2022 14:07 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het is wel een argument als er gezegd word dat er sinds 1988 niets gedaan is aan reductie.
Iets met doelpalen...quote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:54 schreef devlinmr het volgende:
Niemand die er toe doet zegt dat ze niks gedaan hebben
Het landschap is natuurlijk net zo goed (of misschien wel veel meer, net wie je het vraagt) beschadigd door ruilverkaveling, schaalvergroting, mechanisatie, landbouwgif en kunstmest.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat het landschap onherstelbaar beschadigd wordt door nieuwbouw, boeit jou dan weer geen flikker.
En waar in Nederland vind je precies die "eindeloze landbouw vlaktes"? En als ze er al zijn die zg. "eindeloze vlaktes" daag ik je uit om met met streetview linkjes te komen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 19:21 schreef GrumpyFish het volgende:
Het landschap is natuurlijk net zo goed (of misschien wel veel meer, net wie je het vraagt) beschadigd door ruilverkaveling, schaalvergroting, mechanisatie, landbouwgif en kunstmest.
Ik rijd liever door een landschap met kleinschalige velden met heggen, houtwallen, slootjes, beekjes en kleine bossages, dan door de eindeloze vlaktes van de hedendaagse landbouw.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |