Dat denk ik dan weer niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:03 schreef Stepperoller het volgende:
Bedoelde met doorsnee overigens ook puur een waarschijnlijker doorsnee van de FOK!ker, want hier hebben we het sowieso ietsje beter dan de gemiddelde Nederlander.
Ah ja, das waar inderdaad. Maar goed, mijn punt blijft overeind. De m2s die ik hier zie zijn net zo bovengemiddeld als de salarissen in het salaristopicquote:
Gemiddeld, wat weer laat zien dat "gemiddeld" eigenlijk een tamelijk nietszeggende variabele is.quote:
Hier een overzicht van het modale inkomen per huishouden. van 2015, dus reken er nog maar redelijk wat bijquote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah ja, das waar inderdaad. Maar goed, mijn punt blijft overeind. De m2s die ik hier zie zijn net zo bovengemiddeld als de salarissen in het salaristopic.
Ik ben het topic even doorgescrold en zie eigenlijk verbazingwekkend veel woningen van tussen de 100 en 140m², ook meerdere die ruim onder de 100 zitten.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ah ja, das waar inderdaad. Maar goed, mijn punt blijft overeind. De m2s die ik hier zie zijn net zo bovengemiddeld als de salarissen in het salaristopic.
Waar zie jij m2's per persoon dan?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Het gemiddelde zal uitkomen op zo'n 30cm. Maar dit is slechts een gokquote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben het topic even doorgescrold en zie eigenlijk verbazingwekkend veel woningen van tussen de 100 en 140m², ook meerdere die ruim onder de 100 zitten.
Je zou er bijna een excel tegenaan gooien met alle genoemde m² woonoppervlak, en daar het gemiddelde van berekenen, maar ik zit in de trein, dus dat gaat m niet worden.
Bij ons ook idd. De uitbouw was mega ook ten opzichte van de originele woonkamer/keuken.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ja, 160m2 is net wat aan de ruime kant, maar ook niet heel bijzonder. Dorpen buiten de Randstad staan vol met zulke woningen. Van oorsprong vaak 120-130m2, maar later een keer uitgebouwd.
Natuurlijk. Ikzelf zit op ¤2800 was ooit dik het dubbele maar ik wilde de verantwoordelijkheid niet meer. Hypo ¤400 en zonnepanelen dus het is prima zo.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:35 schreef Stepperoller het volgende:
Ik vond het juist leuk dat de reacties hier wat meer doorsnee zijn als het gaat om inkomen. In vergelijking met het FOK!salaristopic.
Exact.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
65m² per Nederlander inderdaad.
Dat is dus voor 2 personen 130m² en voor 3 personen 195m².
Nu is wat ik hierboven schrijf niet helemaal juist. Want het gemiddelde woonoppervlak per persoon wordt wel aardig omhoog gehaald door de vele éénpersoons huishoudens die nog in een gezinswoning wonen. Gemiddeld hebben alleenstaanden en misschien ook tweepersoons huishoudens meer dan die gemiddeld 65m² per persoon aan woonruimte. Terwijl huishoudens met 3 en meer personen waarschijnlijk (veel) minder woonruimte per persoon hebben. Want een gezin van 4 woont doorgaans ook 'gewoon' in een doorsnee gezinswoning en niet in een villa of grachtenpand van 260m²
Maar de 65m² die jij noemt is dus niet de gemiddelde oppervlakte per woning.
Zelfs met een vrij doorsnee rijtjeshuis uit jaren 80 of 90 zit je met de begane grond + verdieping al rond de 100m². De zolder voorzien van een dakkapel is +25m² en een uitbouw van 2,5-3m diep is +15m².
Ja, 160m2 is net wat aan de ruime kant, maar ook niet heel bijzonder. Dorpen buiten de Randstad staan vol met zulke woningen. Van oorsprong vaak 120-130m2, maar later een keer uitgebouwd.
Toen je zei dat je in de trein zat wist ik al dat als je thuis zou zijn je een excel zou maken, en voilaquote:Op zaterdag 25 juni 2022 20:40 schreef Leandra het volgende:
Nou, excel aangemaakt:
Gemiddeld aantal m² woonoppervlak tot en met Vonkenboer: 150,22 m²
Gemiddelde woonlasten tot en met Vonkenboer: ¤ 858,81
De megahuur van @:leeell heb ik omgerekend naar euro's maar dan word je er nog steeds verdrietig van.
Redelijk bovengemiddelde woningen met lage maandlasten. Vermoedelijk zitten er op fok veel 35+ ers die goed zijn doorgestroomd en/of de laatste jaren geprofiteerd hebben van de aflopende rente vast periodes :-)quote:Op zaterdag 25 juni 2022 20:40 schreef Leandra het volgende:
Nou, excel aangemaakt:
De megahuur van @:leeell heb ik omgerekend naar euro's maar dan word je er nog steeds verdrietig van.
Toch best veel starters in het lijstje, maar vooral veel mensen buiten de randstad.quote:Op zondag 26 juni 2022 11:43 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Redelijk bovengemiddelde woningen met lage maandlasten. Vermoedelijk zitten er op fok veel 35+ ers die goed zijn doorgestroomd en/of de laatste jaren geprofiteerd hebben van de aflopende rente vast periodes :-)
Mooi lijstje!
Jeetje, wij zijn vrijwel exact een gemiddelde Fok!ker wat betreft onze woning.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 20:40 schreef Leandra het volgende:
Nou, excel aangemaakt:
Qua leeftijd zou je dat ook zomaar eens kunnen zijn in dit topicquote:Op zondag 26 juni 2022 12:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Jeetje, wij zijn vrijwel exact een gemiddelde Fok!ker wat betreft onze woning.
klopt binnen de randstad was ik in 2009 kansloos en nu ook en in de toekomst ook.quote:Op zondag 26 juni 2022 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toch best veel starters in het lijstje, maar vooral veel mensen buiten de randstad.
Of 35+ die gewoon netjes hun hypotheek hebben afbetaaldquote:Op zondag 26 juni 2022 11:43 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Redelijk bovengemiddelde woningen met lage maandlasten. Vermoedelijk zitten er op fok veel 35+ ers die goed zijn doorgestroomd en/of de laatste jaren geprofiteerd hebben van de aflopende rente vast periodes :-)
Mooi lijstje!
dan woon je wel in singapore....quote:Op zaterdag 25 juni 2022 20:40 schreef Leandra het volgende:
De megahuur van @leeell heb ik omgerekend naar euro's maar dan word je er nog steeds verdrietig van.
Precies, voor mij is het het zeker waard.quote:
in '99 een tijdje in Singapore gezeten, ja, dat was een leuke tijd.quote:Op zondag 26 juni 2022 15:58 schreef leeell het volgende:
[..]
Precies, voor mij is het het zeker waard.
Ja, natuurlijk is het een hoop geld, maar goed. Hoe vaak heeft men de kans om hier te wonen.
Elke dag het beste eten ter wereld wordt nooit oud
Nodig me uitquote:Op zondag 26 juni 2022 15:58 schreef leeell het volgende:
[..]
Precies, voor mij is het het zeker waard.
Ja, natuurlijk is het een hoop geld, maar goed. Hoe vaak heeft men de kans om hier te wonen.
Elke dag het beste eten ter wereld wordt nooit oud
He getver. Ik betaal teveel hypotheek in mn bovengemiddeld grote huis.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 20:40 schreef Leandra het volgende:
Nou, excel aangemaakt:
Dan zitten we redelijk in de buurt van het gemiddelde met 5,876.quote:Op zondag 26 juni 2022 20:01 schreef Leandra het volgende:
Excel aangevuld...
Gemiddelde woonoppervlakte is nu 150m²
Gemiddelde woonlasten zijn nu ¤ 846,94
Tot hier dus
De vierkante meter prijs is daarmee gezakt van ¤ 5,715 per m² naar ¤ 5,646 per m²![]()
heeft beide zijn voordelen.quote:Op zondag 26 juni 2022 20:19 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Liever 48m2 in Singapore dan 300m2 boerderij in een dorp.
Neuh, ik niet..... ik hou van een metropool hoor, als ik er op vakantie benquote:Op zondag 26 juni 2022 20:19 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Liever 48m2 in Singapore dan 300m2 boerderij in een dorp.
Leuk dat je het bijhoudt!quote:Op zondag 26 juni 2022 20:01 schreef Leandra het volgende:
Excel aangevuld...
Tot hier dus
De vierkante meter prijs is daarmee gezakt van ¤ 5,715 per m² naar ¤ 5,646 per m²![]()
Vormt het een mooie curve? Gemiddeld is niet interessant, de curve welquote:Op zondag 26 juni 2022 20:01 schreef Leandra het volgende:
Excel aangevuld...
Tot hier dus
Ik heb er nog geen grafiek van gemaakt.... ik vind de opslag van die gegevens al dubieus, dus ik weet niet helemaal wat ik ermee moet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 12:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vormt het een mooie curve? Gemiddeld is niet interessant, de curve wel
Verticaal de kosten, horizontaal de lasten
Heb je 1 voor 1 alles handmatig in excel gezet? Ik kan even kijken of ik de data met een scriptje in Excel kan zetten.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 20:40 schreef Leandra het volgende:
Nou, excel aangemaakt:
Hoeveel betaal je voor de opstal en inboedel verzekering?quote:Op woensdag 29 juni 2022 17:21 schreef Ufopiloot51 het volgende:
Als mensen nog vragen hebben die ik kan toevoegen aan de topic, laat het mij weten.
Dat lijken me prima lasten voor die prijs. Wat zijn fokkers toch altijd goed bezig. Ik ga het gemiddelde nog even omlaag halenquote:Op zondag 26 juni 2022 20:01 schreef Leandra het volgende:
Excel aangevuld...
Tot hier dus
¤ 45quote:Op woensdag 29 juni 2022 17:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoeveel betaal je voor de opstal en inboedel verzekering?
Ja.quote:Op woensdag 29 juni 2022 17:21 schreef Ufopiloot51 het volgende:
[..]
Heb je 1 voor 1 alles handmatig in excel gezet? Ik kan even kijken of ik de data met een scriptje in Excel kan zetten.
Wel leuk trouwens dat er zoveel reacties komen in dit topic
Als mensen nog vragen hebben die ik kan toevoegen aan de topic, laat het mij weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |