Precies. Iedereen kan dit per direct doen en een heleboel kosten besparen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 11:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Kan je nagaan hoe laag je kosten zouden zijn bij een normaal huis als je dit doet...
1500 netto is over 15-20 jaar wat nu 500 euro is. Als het niet eerder is..quote:Op vrijdag 24 juni 2022 00:27 schreef Dwaalboy het volgende:
550 p/maand netto
2013 gekocht. 175000 (ook waarde toen) bij start Annuiteit.
Nu waard rond de 800000
Berderij 18de eeuws 4000m2 grond.
Ik schrik me de pleuris bij de 1500+ netto maandlasten die sommigen laten zien.
alleen leven we nu en niet in 2030quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:25 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
1500 netto is over 15-20 jaar wat nu 500 euro is. Als het niet eerder is..
Fijn voor je. Lekker ander topic opzoeken dan zou ik zeggen. Das veel leuker toch?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:08 schreef quo_ het volgende:
[..]
Succesvolle mensen topic want bij velen is het ook nog eens een flutpercentage van het inkomen.
Met minder dan 5000 netto doe je hier niet echt mee.
Ik geloof er geen reet van.
Gezinsinkomen hè. Zijn meestal tweeverdieners. En percentage woonlasten tov inkomen gaat meestal uit van brutoloon.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:08 schreef quo_ het volgende:
Succesvolle mensen topic want bij velen is het ook nog eens een flutpercentage van het inkomen.
ah. Ik dacht nettoquote:Op zaterdag 25 juni 2022 08:57 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Gezinsinkomen hè. Zijn meestal tweeverdieners. En percentage woonlasten tov inkomen gaat meestal uit van brutoloon.
5000 netto is toch helemaal niet raar voor 2 personen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:08 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ee meeste netto bedoelen in dit topic. Ik in ieder geval wel.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 08:57 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Gezinsinkomen hè. Zijn meestal tweeverdieners. En percentage woonlasten tov inkomen gaat meestal uit van brutoloon.
Besteedbaar inkomen is gangbaarderquote:Op zaterdag 25 juni 2022 08:57 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Bij twee leer bijna fulltime niet. Maar wanneer een van de twee 24u werkt is dat anders. Wordt dat toch lastiger gezien de deeltijd factor.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 10:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
5000 netto is toch helemaal niet raar voor 2 personen?
Ook dan haalt de bovenste 10% het van de samenleving, dus als FOK een goede steekrproef is dan haalt 10% dat makkelijk.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 10:30 schreef Rene het volgende:
[..]
Bij twee leer bijna fulltime niet. Maar wanneer een van de twee 24u werkt is dat anders. Wordt dat toch lastiger gezien de deeltijd factor.
Nee ik ook niet, maar ik heb wel gekeken wat er qua salaris op m’n rekening wordt gestort en niet naar m’n brutosalaris.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 10:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb mijn toeslagen niet meegenomen in mijn percentage
Huur je alleen en koop je samen? Want beide bedragen zijn 20-30% van het inkomen?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 11:02 schreef Hanschje het volgende:
leuk topic, wij hebben ooo recent gekocht overdracht Nov 2021 (maar gelukkig nog voor de hoge rente.) maar nog niet verhuist ivm gigantische verbouwing.
Huidig
• Huurappartement
• Okt 2016
• +/- 640 euro huur inclusief water en verwarming.
• Welke percentage van het inkomen is dat? tussen de 20 en 30 procent
• Oppervlakte van het huis?
50m2, zonder tuin of privé buitenruimte
• Nieuwbouw? 1972
• Locatie? binnen de singels centrum Leiden.
binnenkort
• koopwoning met garage
• Nov 2021
• +/- 1500 hypotheek
• Welke percentage van het gezinsinkomen is dat? tussen de 20 en 30 procent
• Oppervlakte van het huis?
132,met garage en 100m2 tuin
• Nieuwbouw? 1978, maar wel beter dan huidige renovatiestandaard geïsoleerd na de verbouwing.
• Locatie? aan Leiden grenzend dorpje
Ja ik ook. Bruto inkomen zegt niet zoveel.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ee meeste netto bedoelen in dit topic. Ik in ieder geval wel.
Volgens mij gaat het in deze primair om de hypotheek of huur, wel of geen nieuwbouw geeft ook al een redelijk inzicht in of er wel of geen grote onderhoudskosten zijn, maar verder zegt het allemaal niet zoveel, daar waar de een het belangrijk vindt om het huis up to date te houden, kan de ander wel een slecht onderhouden doorwaaiwoning hebben en daar ook amper onderhoud aan plegen.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:28 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Viel mij ook op dat het weer vooral de grootverdieners zijn die reageren.
Voor kopers: horen de onderhoudskosten ook bij woonlasten?
Nee, onderhoudskosten komen er nog bij.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 13:28 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
• Starter? nee
• Koop of huurhuis? huur
• Wanneer heb je het huis gekocht of gehuurd? 2010
• Wat zijn je maandlasten(huur of hypotheek)? 260
• Welke percentage van het (gezins) inkomen is dat? 12%
• Oppervlakte van het huis? 35 m2
• Nieuwbouw? nee
• Locatie Friesland
Viel mij ook op dat het weer vooral de grootverdieners zijn die reageren.
Voor kopers: horen de onderhoudskosten ook bij woonlasten?
Ik vind de 160m2 en groter reacties niet heel doorsnee voor Nederland hoorquote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:35 schreef Stepperoller het volgende:
Ik vond het juist leuk dat de reacties hier wat meer doorsnee zijn als het gaat om inkomen. In vergelijking met het FOK!salaristopic.
65m² per Nederlander inderdaad.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vind de 160m2 en groter reacties niet heel doorsnee voor Nederland hoor![]()
.
Ik heb even gegoogled en gemiddeld zit een Nederlander op 65m2 woonoppervlak(klinkt klein, maar mijn eerste appartementje had dat formaat en daar kon je prima in leven met 2personen. En als je minder ruimte kan handlen is 2 volwassenen en een kind ook nog wel te doen).
Dus nee, de meeste reacties hiero zijn verre van doorsnee.
Volgens mij was gezinsgrootte geen criterium, dus geen idee hoeveel m2 p.p. men hier heeft.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
.
Klopt >160m² is verre van doorsnee.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 16:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
.
Ik heb even gegoogled en gemiddeld zit een Nederlander op 65m2 woonoppervlak(klinkt klein, maar mijn eerste appartementje had dat formaat en daar kon je prima in leven met 2personen. En als je minder ruimte kan handlen is 2 volwassenen en een kind ook nog wel te doen).
Dus nee, de meeste reacties hiero zijn verre van doorsnee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |