quote:
Op vrijdag 17 juni 2022 20:40 schreef Hamlapjes het volgende:[..]
Ik was Eerste Pinksterdag op Vestrock, hebben we ook mooi even in de regen gestaan. Gelukkig regende het slechts het eerste uurtje dat wij er waren, maar het is wel een grote modderbende inderdaad, niet per se de allerbeste ervaring

Gelukkig waren 2 podia in een tent en bij het hoofdpodium lagen houtsnippers op het voorste stuk, waardoor je in ieder geval niet in de blubber hoefde te staan tijdens de optredens zelf

Dan heb je nog geluk gehad, want het regende die dag best veel! Al levert regen soms ook een prachtige concertervaring op. Ik noem er 3.
Saxon, Zwarte Cross 2008.
De warme vrijdag in juli werd afgesloten met Saxon op het hoofdpodium. We stonden bijna vooraan en het begon al snel te regenen. Heavy Metal Thunder voelde net wat intenser toen ik naar achteren keek en in de verte onweer zag. Voor me stond iemand met lang haar te headbangen. Door de regen voelde was zijn haar een beetje als een zweep. Op de terugrit van 1,5 uur zagen we telkens in de verte onweer, prachtig was dat.
Editors, Lowlands 2017.
Editors sloot op zaterdag de vernieuwde Alpha af. Tot de editie ervoor was de Alpha een lange tent waar iedereen in kon, maar voor 2017 werd de tent verkleind, waardoor meer mensen buiten stonden, maar ze buiten wel een beter zicht hadden. De tent stond voller dan vol, want het regende buiten. Normaalgesproken staan de heuvels ook vol bij de headliner, maar vanwege de regen bleven die leeg. Samen met wat vrienden hadden we poncho's aangetrokken en dansten we de kou van ons af. De liedjes van Editors kwamen op de lege heuvel meer binnen. Eenzaam dansten we met zn drieën, kijkend naar de drukte binnen.
Arcade Fire, Pinkpop 2014.
Pinkpop 2014 was warm, erg warm. Vrijdag was het al 27 graden, zaterdag 30 en zondag werd het nog net even iets warmer. Ik ging er samen met een vriend heen. Op zondagmiddag was het uitpuffen en de weinige schaduw opzoeken. Op het terrein hoorden we steeds luider dat het in de avond wel eens heel erg hard zou kunnen regenen en toen we richting Arcade Fire liepen, zagen we in de verte de donkere wolken naderen. Ze waren pikzwart en dus keken we opgelucht naar elkaar: "Eindelijk verkoeling". Halverwege de set, tijdens No Cars Go, barstte de regen los. Noodweer. Arcade Fire mocht nog een paar liedjes spelen, maar moest eerder stoppen en toen we naar het hoofdpodium liepen, helemaal natgeregend, zagen we iedereen gehurkt zitten. Eric Corton riep om dat iedereen op moest passen voor onweer en zich klein moest maken. Vanuit een prachtig optreden zaten we ineens in een soort van crisissituatie. Headliner Metallica begon pas uren later, maar dat hadden wij niet meer meegemaakt. Verkleumd waren we al bij de auto en gingen we richting huis. Arcade Fire in het noodweer had zoiets magisch, dat we geen betere afsluiter konden wensen.