abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205072683
Stobbenfreesgenot was van erg korte duur helaas…
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_205072874
Moest ¤ 45 aftikken, netjes :)

Het was geen stoere man, meer een type student, maar eej, de stobbenfrees is niet door de gevel of de glasvezel van de buren heen gegaan. Dus applaus.

Vanmiddag met de koters naar de M'veense Plassen. Zal wel druk zijn, eindelijk zwemweer.
pi_205072947
Die kozijnen....nou, die zijn af!
Nee, haha grapje!

De kozijnenman neemt niet meer op inmiddels. Dus ik heb de salesmanager gemaild en die belde met net terug dat hij heeft geescaleerd naar de directie, dat hij zich schaamt voor hoe het is gegaan.

Allemaal woorden, maar ik heb alvast even uitgerekend welk deel van de factuur ik nu niet ga betalen. Dat heeft blijkbaar indruk genoeg gemaakt. Ooit, ooit is het af.
pi_205073151
Dingen slopen gaan duidelijk sneller dan dingen bouwen |:(

En Tygo O+
Maar dan meer het stukje rauwe karakter, al werkt zijn uiterlijk wel mee. Een mooi kneusje :P
pi_205073971
Tygo kan ik dan weer helemaal niks mee. Maar hé, meer voor jullie! ;)
  vrijdag 17 juni 2022 @ 13:32:23 #6
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205074143
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:04 schreef lunapuella het volgende:
Tygo kan ik dan weer helemaal niks mee. Maar hé, meer voor jullie! ;)
ik ook niet, huuuu!
in de haak.
pi_205074168
@exode Wat balen! Wij begonnen de week ook niet goed. Maandag, geen schilder te zien. Bel ik hem na mijn werk, was er 'iets tussen gekomen'. Maar de dagen erna heeft hij hard gewerkt en nu is het af *O* De kit moet nog een dagje uitharden en dan mag/moet ik de ramen wassen. Ben nu maar vast begonnen aan de vitrage, schilderen lukt me waarschijnlijk toch pas in de zomervakantie. Maarrrr als extra bonus heeft de schilder wel alvast de grondverf gedaan ^O^
pi_205074351
Zo is onze camper al 5 weken “bijna klaar” bij de garage. Gister mocht ik het ophalen, had ik 2x bevestigd gekregen. Maar toen ik aan kwam, lag er nog een deur en wiel af. En de rechterkant moet nog helemaal gebeuren. Hoezo laat je me dan langskomen om hem op te halen?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:00:48 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205074620
Tygo kan ik wel wat mee..... het is een soort goeie slechterik ofzo, een bad guy die niet echt fout is.
Ik kan ook niet inschatten hoe zijn middelengebruik (nog) is, dat zou ik wel slecht trekken, maar hee.... ik hoef er niet mee te trouwen natuurlijk :7
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205074685
Iets heel anders. Ik heb vorige week schoolfoto's besteld (schandalig hoog bedrag voor neergelegd, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend). Krijg ik dit mailtje:

quote:
Hoi Xxx,

Danjewel voor je bestelling. Super gaaf dat je de foto's zo leuk vindt! Ik snap het wel met twee stoere jongens die erop staan ;-).

Lijkt het jou misschien leuk om een review te schrijven? Help je ons super mee! {insert link}

Met vriendelijke groet,

Joy
Happy Manager
Die toon :r :X
En srsly, Joy?? Happy Manager? :') Is ze aangenomen speciaal vanwege haar naam of zo? Dit kan niet echt zijn, toch? _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:11:44 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205074702
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:09 schreef Phaidra het volgende:
Iets heel anders. Ik heb vorige week schoolfoto's besteld (schandalig hoog bedrag voor neergelegd, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend). Krijg ik dit mailtje:
[..]
En srsly, Joy?? Happy Manager? :') Is ze aangenomen speciaal vanwege haar naam of zo? Dit kan niet echt zijn, toch? _O-
Deze post lijkt me een prima review.... :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 15:20:09 #12
269689 crew  Viv
pi_205074738
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:00 schreef Leandra het volgende:
Tygo kan ik wel wat mee..... het is een soort goeie slechterik ofzo, een bad guy die niet echt fout is.
Ik kan ook niet inschatten hoe zijn middelengebruik (nog) is, dat zou ik wel slecht trekken, maar hee.... ik hoef er niet mee te trouwen natuurlijk :7
Dit ja, hij is er niet eentje om aan je ouders voor te stellen, maar dat hoeft ook niet. :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat "stoere jongens" ook, wedden dat ze het over "lieve meisjes" zou hebben gehad als je twee dochters had? :N
  vrijdag 17 juni 2022 @ 15:26:58 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205074781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:20 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit ja, hij is er niet eentje om aan je ouders voor te stellen, maar dat hoeft ook niet. :+

Ik vind het belangrijker of het iemand is om aan mijn kinderen voor te stellen, maar dat is het ook niet :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205074806
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 15:26 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik vind het belangrijker of het iemand is om aan mijn kinderen voor te stellen, maar dat is het ook niet :')
Als leuke oom misschien waarbij ze alles mogen en onverantwoordelijk veel lol mee hebben. :D
pi_205074980
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 13:32 schreef trui het volgende:

[..]
ik ook niet, huuuu!
QFT
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205074983
Ook ff hier, had het ook in sop gezet maar beter hier :+
Volgende week bij appie in de bonus, 4 pakken pampers voor 25 euro. Voor de liefhebbers :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205075030
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 14:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo is onze camper al 5 weken “bijna klaar” bij de garage. Gister mocht ik het ophalen, had ik 2x bevestigd gekregen. Maar toen ik aan kwam, lag er nog een deur en wiel af. En de rechterkant moet nog helemaal gebeuren. Hoezo laat je me dan langskomen om hem op te halen?
Wij gingen na best lang de auto ophalen bij de garage. Reden 1 voor de afspraak was APK, daarbij nog een kleine (maar lastige) reparatie. Bleek de APK dus niet gedaan... Konden we de dag erna dus weer terug.
pi_205075048
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:01 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wij gingen na best lang de auto ophalen bij de garage. Reden 1 voor de afspraak was APK, daarbij nog een kleine (maar lastige) reparatie. Bleek de APK dus niet gedaan... Konden we de dag erna dus weer terug.
Zucht. :')

Oh jongens, wij gebruiken deze week voor het eerst de airco zoals hij bedoeld was. Oftewel, 's ochtends aanzetten zodat het huis niet de kans krijgt om heel erg op te warmen en er geen warme deken over het huis komt. En het werkt zo goed. O+ Het hele huis is rond de 21 graden, ook de slaapkamers op de eerste verdieping terwijl de airco op de overloop op zolder hangt.
Met 22,5 graad is mijn werkkamer het warmst, en dat is nog steeds zo goed te doen dat mijn blote tenen koud aanvoelen. :D

Extra bonus is dat de airco niet zo hard hoeft te werken omdat het nooit heel warm is geworden, dus heeft man ook geen last van het gedreun op zijn werkkamer want er is geen gedreun. Ik ben helemaal blij!
  vrijdag 17 juni 2022 @ 16:41:13 #19
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205075310
Ik stel voor dat jullie gewoon van Tygo afblijven
pi_205075322
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:41 schreef amaranta het volgende:
Ik stel voor dat jullie gewoon van Tygo afblijven
Ik denk dat Tygo best in is voor meerdere vrouwen hoor :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 17 juni 2022 @ 16:47:02 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205075348
Pffff.
Gisteren kwam mijn moeder langs om mij te helpen om de hond uit te laten. Want ik heb nog niet genoeg kracht in mijn handen.
Vertelde ze dat ze ‘s ochtends over had gegeven en dat er bloed bij zat. Nu is het zo dat zij spataderen op de slokdarm heeft. Dus mogelijk is er een gaan bloeden.
En dat ze toevallig ‘s ochtends bij de assistente van de huisarts was geweest maar dat ze dat vergeten was te vertellen.
En dat ze maandag een afspraak had bij de huisarts voor iets anders.
Dus ik zeg tegen haar nou wij gaan dus even de huisarts nog opnieuw bellen. Heb ik gedaan en we zijn langs gegaan en de huisarts zag geen zorgen omdat het rood bloed was. Beetje het zelfde verhaal als wat jullie van de week tegen mij zeiden.
Vanmorgen belde ze me weer dat haar poep helemaal zwart was. Dat is niet zo goed teken. Dus ik heb toen met de MDL-afdeling gebeld.
Daar werd aangegeven dat ze meteen naar de spoedeisende hulp moest komen.Nou dat hebben we gedaan en daar werd vrij snel besloten dat ze opgenomen moest worden. En is er zonet een gastroscopie bij haar gedaan. Daaruit is gebleken dat er inderdaad een bloeding is. En die moet gestopt gaan worden. Dus mijn moeder ligt nu op de intensive care en wordt zo meteen geopereerd. Wat ik begreep is dat ze een bandje gaan plaatsen op de slokdarm. Ik heb het even zitten googelen. Volgens mij is het niet een hele heftige ingreep., de reden dat ze op de intensive care ligt is dat ze aan de beademing moet. Moet het nog even allemaal verwerken. Wilde het even van me afschrijven.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 16:50:22 #22
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205075368
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja maar… ik wil niet delen 😅
pi_205075411
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:47 schreef amaranta het volgende:
Pffff.
Gisteren kwam mijn moeder langs om mij te helpen om de hond uit te laten. Want ik heb nog niet genoeg kracht in mijn handen.
Vertelde ze dat ze ‘s ochtends over had gegeven en dat er bloed bij zat. Nu is het zo dat zij spataderen op de slokdarm heeft. Dus mogelijk is er een gaan bloeden.
En dat ze toevallig ‘s ochtends bij de assistente van de huisarts was geweest maar dat ze dat vergeten was te vertellen.
En dat ze maandag een afspraak had bij de huisarts voor iets anders.
Dus ik zeg tegen haar nou wij gaan dus even de huisarts nog opnieuw bellen. Heb ik gedaan en we zijn langs gegaan en de huisarts zag geen zorgen omdat het rood bloed was. Beetje het zelfde verhaal als wat jullie van de week tegen mij zeiden.
Vanmorgen belde ze me weer dat haar poep helemaal zwart was. Dat is niet zo goed teken. Dus ik heb toen met de MDL-afdeling gebeld.
Daar werd aangegeven dat ze meteen naar de spoedeisende hulp moest komen.Nou dat hebben we gedaan en daar werd vrij snel besloten dat ze opgenomen moest worden. En is er zonet een gastroscopie bij haar gedaan. Daaruit is gebleken dat er inderdaad een bloeding is. En die moet gestopt gaan worden. Dus mijn moeder ligt nu op de intensive care en wordt zo meteen geopereerd. Wat ik begreep is dat ze een bandje gaan plaatsen op de slokdarm. Ik heb het even zitten googelen. Volgens mij is het niet een hele heftige ingreep., de reden dat ze op de intensive care ligt is dat ze aan de beademing moet. Moet het nog even allemaal verwerken. Wilde het even van me afschrijven.
Jemig, wat heftig! En goed gehandeld zeg, ze had wel in shock kunnen raken :o :o. Veel sterkte de komende uren.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205075464
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Sterker nog: ik denk dat Tygo ook niet vies is van mannen op z’n tijd. @amaranta en haar man maken beide kans!
pi_205075472
@amaranta wat schrikken zeg! Hopelijk is het inderdaad geen heftige ingreep, maar altijd spannend zo iets!
pi_205075482
@amaranta Wat een schrik rondom je moeder!
Inderdaad goed gehandeld!
Hopelijk verloopt de operatie zelf zonder teveel zorgen en complicaties. Sterkte ermee.
pi_205075536
Ik dus gisteren een hotelreservering gemaakt in de buurt van Phantasialand en de kaartjes gekocht voor Phantasialand, krijg ik net een mail dat ze vol zitten en dat ik dus niet kan komen.
Er is niet heel veel meer vrij in die buurt, maar allemaal 300+ euro voor 1 nacht met 3 personen, was eigenlijk niet helemaal wat ik in gedachten had. En ja ik was inderdaad vrij laat, maar omdat de optie er was gewoon gedaan.

Vind het eigenlijk te lang rijden voor 1 dag op en neer (alleen met de kids en kids die nogal aanleg hebben om wagenziek te worden). Dus ik baal eigenlijk best wel :{
  vrijdag 17 juni 2022 @ 17:20:48 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205075647
Sjezus @amaranta :o wat heftig joh!
Sterke, en beterschap voor je moeder :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205075650
@amaranta dat is schrikken. Goed doorgepakt wel :Y
pi_205075789
Wow @amaranta :{ Beterschap voor je mams en sterkte voor jullie :*
If they say
pi_205075795
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 17:05 schreef hilliebillie het volgende:
Ik dus gisteren een hotelreservering gemaakt in de buurt van Phantasialand en de kaartjes gekocht voor Phantasialand, krijg ik net een mail dat ze vol zitten en dat ik dus niet kan komen.
Er is niet heel veel meer vrij in die buurt, maar allemaal 300+ euro voor 1 nacht met 3 personen, was eigenlijk niet helemaal wat ik in gedachten had. En ja ik was inderdaad vrij laat, maar omdat de optie er was gewoon gedaan.

Vind het eigenlijk te lang rijden voor 1 dag op en neer (alleen met de kids en kids die nogal aanleg hebben om wagenziek te worden). Dus ik baal eigenlijk best wel :{
Ik vind de hotels van Phantasialand zelf altijd leuk :@ Matamba heeft voor de kinderen ook klimtoestellen in de gang naar de kamers toe. En Li Boa wilde ik boeken vorige week maar zwembad en spa gedeelte was dicht |:) Charles Lindebergh was met net ff iets te duur want 2 dagen park en eten en ontbijt. Maar alles wel voor 4.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_205075810
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 17:05 schreef hilliebillie het volgende:

Snap ik, das wel héél duur. Hotel wat verder weg dat je iig niet een heel eind terug moet?
If they say
pi_205075878
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 17:40 schreef Tally het volgende:

[..]
Ik vind de hotels van Phantasialand zelf altijd leuk :@ Matamba heeft voor de kinderen ook klimtoestellen in de gang naar de kamers toe. En Li Boa wilde ik boeken vorige week maar zwembad en spa gedeelte was dicht |:) Charles Lindebergh was met net ff iets te duur want 2 dagen park en eten en ontbijt. Maar alles wel voor 4.
Ja daar had ik ook naar gekeken, maar helaas ook vol.

Ik blijf nog even refreshen, kwam net ook iets bij. Maar voor dat ik gekeken had waar het precies lag en wat de auto laadt mogelijkheden in de buurt zijn was ie weer weg (er worden op sommige websites namelijk ook opties getoond die echt nog 200 km verderweg liggen bij een andere Brühl in de buurt, ook als je op Phantasialand zoekt. Dus moet wel even zeker weten of ik niet verkeerd zit).

Maar inderdaad waarschijnlijk iets halverwege dan maar
pi_205076378
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 17:48 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja daar had ik ook naar gekeken, maar helaas ook vol.

Ik blijf nog even refreshen, kwam net ook iets bij. Maar voor dat ik gekeken had waar het precies lag en wat de auto laadt mogelijkheden in de buurt zijn was ie weer weg (er worden op sommige websites namelijk ook opties getoond die echt nog 200 km verderweg liggen bij een andere Brühl in de buurt, ook als je op Phantasialand zoekt. Dus moet wel even zeker weten of ik niet verkeerd zit).

Maar inderdaad waarschijnlijk iets halverwege dan maar
Wij waren pas ik een klein hotelletje in de buurt, soort gasthof. Zal even zoeken

@amaranta wat een schrik, maar wel goed gehandeld. Beterschap voor haar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vicky op 17-06-2022 18:42:22 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205076405
Amaranta wat een schrik zeg! Beterschap voor je moeder en sterkte :*
pi_205076445
Jeetje amaranta, dat is even schrikken. Sterkte :*
pi_205076930
Dank je @Vicky
Ik heb ondertussen een gasthuis gevonden op een half uur van Phantasialand maar wel op de route. Dus ben weer stressvrij ;)
pi_205077827
@amaranta dat is schrikken zeg! Goed dat jullie wel doorgepakt hebben. Hopelijk verloopt de operatie goed en is ze weer snel aan de beterende hand. :*
  vrijdag 17 juni 2022 @ 20:47:02 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205077942
@amaranta :* Hopelijk gaat het allemaal goed met je mams.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 21:03:23 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205078121
@amaranta Wat schrikken joh! Goed dat je hebt aangedrongen naar de huisarts te gaan!
pi_205078861
@amaranta Huuu dat is schrikken. ;( Gelukkig maar ze het vertelde en je gebeld hebt, hopelijk valt de ingreep mee en herstelt ze snel. :*
  vrijdag 17 juni 2022 @ 23:36:26 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_205079483
Hè bah Amaranta, wat rot. Goed dat je zo doortastend gehandeld hebt en ik hoop dat de ingreep meevalt en ze goed herstelt! X
in de haak.
pi_205080222
@amaranta wat naar, maar wel goed gehandeld. Hopelijk is de operatie goed gegaan, sterkte :*
Fake it till you make it...
pi_205080270
Waarom zijn er net werkzaamheden aan het spoor op mijn route in het weekend dat ik sinds honderd jaar weer eens met de trein ga... en het ook nog eens onwijs warm wordt... :') Maar hey, ik heb wel 2,5 uur tijd voor mezelf enkele reis :s) .
Water, boek, boterham en we gaan t zien.
pi_205080850
Ok, ik heb dus nachtdienst gehad en heb zo’n 3 uur geslapen. Ik ben dus wat overgevoelig.
Morgen jarig en man vertelt mij ZONET doodleuk dat hij geen cadeau voor me heeft want hij weet niet wat hij moet halen.
Blijkbaar ook niets met de kinderen bedacht.
Ik heb zo’n 2 weken terug doorgegeven dat ik een lijstje in Bol heb staan en dat heb ik afgelopen dinsdag herhaald.
Ja, ik kan zijn cadeaubon krijgen die ik voor zijn verjaardag had gehaald (in november).
“Oh, dan tik ik wel random wat dingen aan uit jouw lijstje”.
Fuck you, man. :{w

Ben je dan een lul of niet? }:|
Nou zit ik emotioneel met tranen en ben ik naar bed vertrokken want het voelt zo COMPLEET ongeïnteresseerd en lullig. -O-
pi_205080954
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:33 schreef vencodark het volgende:
Ok, ik heb dus nachtdienst gehad en heb zo’n 3 uur geslapen. Ik ben dus wat overgevoelig.
Morgen jarig en man vertelt mij ZONET doodleuk dat hij geen cadeau voor me heeft want hij weet niet wat hij moet halen.
Ik heb zo’n 2 weken terug doorgegeven dat ik een lijstje in Bol heb staan en dat heb ik afgelopen dinsdag herhaald.
Ja, ik kan zijn cadeaubon krijgen die ik voor zijn verjaardag had gehaald (in november).

Nou zit ik emotioneel met tranen en ben ik naar bed vertrokken want het voelt zo COMPLEET ongeïnteresseerd en lullig. -O-
Oooh, das wel knap kut jah, zeker als je weet wat je wil hebben en er een lijstje is -O-
Hier weet ik nooit iets voor mezelf en man weet ook nooit iets voor zichzelf. Dan krijg ik meestal een luchtje en hij staatsloten. Mot wat :P
Maar als het zo op slag van kakken wordt meegedeeld... :*

Edit: voor moederdag heeft man helemaal niks noppes nada gedaan. Dochter was het vorig jaar vergeten. Dit jaar waren zoon en dochter samen op pad. Maar dit jaar voor vaderdag dus níet. Heb ik ook maar 2 staatsloten gekocht. Wordt saai maargoed. Zie niet in waarom ik het vuur uit mijn sloffen moet lopen en hij helemaal niks doet. Boontje en loontje }:|
Trouwdag is ie ook vergeten dus heb ik ook maar niks gezegd :@ :X

[ Bericht 15% gewijzigd door Mushanga71 op 18-06-2022 10:54:16 ]
If they say
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:29:52 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205081189
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 10:33 schreef vencodark het volgende:

Volgens mij is hij sowieso een lul en bevestigt dit het alleen maar....

Al had hij maar de moeite genomen met je uit eten te gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:39:39 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205081252
Jij bent dus altijd rond vaderdag jarig, ik neem aan dat je wel de moeite hebt genomen iets voor hem te regelen.

Dat ging hier ook wel mis trouwens, we hadden vanmorgen slaande ruzie en toen stond DHL voor de deur met het vaderdagcadeau.
Dus ik van "alsjeblieft, je vaderdagcadeau" :W

Moest vanwege de inhoud wel direct geopend worden, maar ik heb ook niet meer de moeite genomen de doos nog in te pakken.
Het was daarentegen wel precies wat hij hebben wilde (linkje gestuurd) en ik heb het betaald met mijn creditcard die van zijn rekening wordt afgeschreven (dat wist hij trouwens, en had niets met de ruzie te maken) :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 18 juni 2022 @ 11:43:00 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205081272
Maar ik snap het niet, het is zaterdag, nog niet eens 12 uur, hij had die halve Bol-lijst nog bij locale winkels kunnen kopen vanmiddag, hoezo ga je op zaterdagochtend al roepen dat je geen cadeautje hebt voor iemand die zondag jarig is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205081401
Die man, categorie lul idd |:(
Al koop je een reep en een bos bloemen bij de Jumbo, niks is ook niks. Het idee dat hij er wel aan denkt en besluit om geen moeite te doen. Dat maakt het dubbel kwalijk 8)7
pi_205081410
Hij kan toch nu nog de stad in?? Wat een lul zeg!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_205081491
Het punt is vooral dat hij weet (of had kunnen weten) dat je een cadeautje waardeert.
Hier had kind op school geknutseld voor moederdag, maar niks gekocht met papa. Ik wist dat en vind dat prima. Kind wil wel graag iets kopen voor vaderdag (had een leuk ideetje wat papa echt kan gebruiken), het is er alleen nog niet van gekomen om dat te kopen dus dat moet straks nog.
pi_205081498
Nou, communicatie is altijd zo lomp.
Vorige week in het hotel regelt hij wel weer dat de kamer wat romantische items heeft (zwaantjes van handdoeken en rozenblaadjes op het bed) en hebben we het leuk gehad, lekker geluncht. Niets is teveel.
Maar achteraf is dát mijn cadeau geweest terwijl ik daar niet van op de hoogte was. :?
En als ik dan nu uitleg waar ik moeite mee heb, is dat totaal niet te bevatten.

Hij ziet simpelweg niet dat het Elton John uitje en mijn verjaardag voor mij 2 losstaande situaties waren.
pi_205081507
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:10 schreef Vicky het volgende:
Hij kan toch nu nog de stad in?? Wat een lul zeg!
Nu is het 30 graden en als er iemand is die echt niet goed met die hitte kan omgaan, is hij het wel.
Dus dat wil ik ook niet.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 12:40:48 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205081572
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:27 schreef vencodark het volgende:
Vorige week in het hotel regelt hij wel weer dat de kamer wat romantische items heeft (zwaantjes van handdoeken en rozenblaadjes op het bed) en hebben we het leuk gehad, lekker geluncht. Niets is teveel.
Maar achteraf is dát mijn cadeau geweest terwijl ik daar niet van op de hoogte was. :?

Hij ziet simpelweg niet dat het Elton John uitje en mijn verjaardag voor mij 2 losstaande situaties waren.
Dat concert had jij toch ook zelf geregeld?
pi_205081850
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:40 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat concert had jij toch ook zelf geregeld?
Yup.
Dat was mijn idee en het hotel werd gedaan omdat ík dat wilde etc. en dus is dat mijn cadeau. :?
Het stomme is dat het verder oprecht leuk en gezellig was. Waarom moet er daarna weer zo stom over gedaan worden.
Ik vind ook niet dat het telt als verjaardagscadeau.
We zien morgen wel wat de dag brengt.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:20:25 #57
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_205081886
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 08:54 schreef Nijna het volgende:
Waarom zijn er net werkzaamheden aan het spoor op mijn route in het weekend dat ik sinds honderd jaar weer eens met de trein ga... en het ook nog eens onwijs warm wordt... :') Maar hey, ik heb wel 2,5 uur tijd voor mezelf enkele reis :s) .
Water, boek, boterham en we gaan t zien.
Als je toevallig naar Limburg gaat.... er zijn altijd werkzaamheden dan. Echt, ik kan me bijna niet meer heugen dat ik in 1x naar Heerlen ben gegaan zonder dat ik ergens tussen Eindhoven en Sittard wel een deel met de bus moet doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_205081916
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
Jij bent dus altijd rond vaderdag jarig, ik neem aan dat je wel de moeite hebt genomen iets voor hem te regelen.

Dat ging hier ook wel mis trouwens, we hadden vanmorgen slaande ruzie en toen stond DHL voor de deur met het vaderdagcadeau.
Dus ik van "alsjeblieft, je vaderdagcadeau" :W

Moest vanwege de inhoud wel direct geopend worden, maar ik heb ook niet meer de moeite genomen de doos nog in te pakken.
Het was daarentegen wel precies wat hij hebben wilde (linkje gestuurd) en ik heb het betaald met mijn creditcard die van zijn rekening wordt afgeschreven (dat wist hij trouwens, en had niets met de ruzie te maken) :')
Oh veel moeite voor Vaderdag en zijn verjaardag doe ik niet meer want de helft van de tijd waardeert hij het toch niet. Is nergens tevreden mee behalve (op zijn verjaardag) al jarenlang alleen gelaten willen worden.
Dat werkt echt heel demotiverend.
Op den duur begin je er niet meer aan.

Maar ik zit zelf heel anders in elkaar. Ik verwacht niet veel of duur maar totaal niks is gewoon lullig.
pi_205082034
Het gaat niet om het cadeau, Venco, lijkt me. Maar, om het feit dat jij gewaardeerd en gezien wordt, en iemand laat zien dat hij ook best wat moeite voor jou wil doen.

Tenminste, dat vind ik.

Maar goed, je man komt altijd al over als een ongelofelijke lompe hark (mild uitgedrukt), dus die zal dat dan ook wel niet zien.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:53:47 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205082087
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:27 schreef vencodark het volgende:

Serieus, zegt hij nu dat het hotel je cadeautje was? De tering.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205082088
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:29 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nu is het 30 graden en als er iemand is die echt niet goed met die hitte kan omgaan, is hij het wel.
Dus dat wil ik ook niet.
Heel vervelend voor hem, dan zet ie zich er maar even over heen..

Dat is er voor mij 1 in de categorie kutsmoes. Hij heeft alle tijd gehad.. dan nu maar even op de blaren zitten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 18 juni 2022 @ 13:56:18 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205082095
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 12:29 schreef vencodark het volgende:

[..]
Dus dat wil ik ook niet.
Het geen nieuws dat het vandaag snikheet zou worden, daarbij, als hij vanmorgen toen hij jou vertelde dat hij geen cadeautje had gewoon naar de winkel was gegaan dan was het nog niet snikheet, maar 24 graden.

Ik snap ook niet waarom je dat soort excuses voor hem verzint, dat verdient hij helemaal niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 18 juni 2022 @ 14:10:59 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205082164
+1 op vicky, Leandra en jagärtrut... Wat een ongelooflijk onaardige en lompe actie. Doet 't m dan nu ook niks dat je er echt verdrietig van bent? Ik zeg heel vaak niks als je iets post over je relatie, ook omdat je zelf weleens aangegeven hebt dat je daar niet op zit te wachten. Maar nu lukt me dat even niet. Wat een hork!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205082491
Och venco -O- :*
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator zaterdag 18 juni 2022 @ 15:18:49 #65
382129 crew  Donna
pi_205082530
Noujaaa -O-
pi_205082672
Ik gun je een man die wel moeite doet voor je (verjaardag) Venco. Wat een pummel.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 18 juni 2022 @ 16:17:52 #67
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205082976
Het gaat met een gezin toch ook een beetje om hoe je met elkaar hebt afgesproken hoe je dat vormgeeft. En dat je voorleeft aan je kinderen dat je een beetje moeite doet voor iemand die jarig is. Er een moment is met een cadeau, en zingen, en iets lekkers. Wat voor indruk wekt het bij je kinderen als er voor jou niks is, omdat het warm is buiten?

Ik kom in ieder geval hier even terug om je te feliciteren morgen Venco!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205083052
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 16:17 schreef Lemijn het volgende:
Het gaat met een gezin toch ook een beetje om hoe je met elkaar hebt afgesproken hoe je dat vormgeeft. En dat je voorleeft aan je kinderen dat je een beetje moeite doet voor iemand die jarig is. Er een moment is met een cadeau, en zingen, en iets lekkers. Wat voor indruk wekt het bij je kinderen als er voor jou niks is, omdat het warm is buiten?

Ik kom in ieder geval hier even terug om je te feliciteren morgen Venco!
Dat is dus waar ik al jaren tegenaan loop als mijn man zelf jarig is of dingen als Vaderdag enzo. Doe een beetje moeite, wees een beetje dankbaar als mensen moeite doen ipv sikkenneuren en niks willen.
Ik wil het wel gewoon vieren of aandacht aan besteden. Hoeft niet duur of gek maar wel normaal jarig zijn. :?
  zaterdag 18 juni 2022 @ 17:01:13 #69
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205083328
Dat klinkt alsof jullie het ook helemaal niet eens zijn over wat leuk is. Nou goed, op een gegeven moment moet je dat maar gewoon uitleggen aan je kinderen.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_205083475
+1 op iedereen die venco's man stom vindt.

Team venco w/
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205083582
Ik vraag me wel een beetje af waarom hij überhaupt een gezin heeft, het komt over alsof hij tijd met jullie doorbrengen eigenlijk niet leuk vindt...

Verder is de consensus geloof ik al langer dat je beter verdient dan dit Venco :*
pi_205084976
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 13:20 schreef livelink het volgende:

[..]
Als je toevallig naar Limburg gaat.... er zijn altijd werkzaamheden dan. Echt, ik kan me bijna niet meer heugen dat ik in 1x naar Heerlen ben gegaan zonder dat ik ergens tussen Eindhoven en Sittard wel een deel met de bus moet doen.
Nope, het was Utrecht, vanaf Zwolle ga je normaal via Amersfoort, maar vandaag waren de opties Lelystad of Deventer 🤔. Wereldreis weer gehad zullen we maar zeggen. Nu onderweg terug, nog ruim een half uur, ik heb kopijn en ben moe. Maar het was een leuke middag in Utrecht ben t treinreizen nog niet verkeerd 😜.
Morgen hoef ik helemaal niks, behalve misschien mn man een bakkie koffie op bed brengen. De kinderen wilden niks halen van de week voor vaderdag, ik denk dat ze vandaag ook niks geregeld hebben.

@Venco niet leuk :*
  zaterdag 18 juni 2022 @ 19:59:18 #73
37150 livelink
pi_205085221
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 19:41 schreef Nijna het volgende:

[..]
Nope, het was Utrecht, vanaf Zwolle ga je normaal via Amersfoort, maar vandaag waren de opties Lelystad of Deventer 🤔. Wereldreis weer gehad zullen we maar zeggen. Nu onderweg terug, nog ruim een half uur, ik heb kopijn en ben moe. Maar het was een leuke middag in Utrecht ben t treinreizen nog niet verkeerd 😜.
Morgen hoef ik helemaal niks, behalve misschien mn man een bakkie koffie op bed brengen. De kinderen wilden niks halen van de week voor vaderdag, ik denk dat ze vandaag ook niks geregeld hebben.

@:venco niet leuk :*
Ah, dat is inderdaad een behoorlijke omweg dan. En de bussen staakten vandaag ook in Utrecht e.o.
Daar had ik dan weer last van.
pi_205085497
@vencodark dat is wel klote dat hij niks geregeld heeft dan :{
Als ie dat hotel als verjaardagscadeau had willen doen had het z’n eigen idee moeten zijn en van te voren moeten melden. Hopelijk krijgt ie nog een ingeving.
Alvast toch een fijne verjaardag 😘
pi_205085557
Venco ik sluit mij bij de test aan
Ik gun je het beste.

Amaranta sterkte en beterschap voor je moeder.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 20:56:51 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205085848
Goed punt, hebben we al een update van Amaranta gehad?
  zaterdag 18 juni 2022 @ 21:18:06 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205086081
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 20:56 schreef Lemijn het volgende:
Goed punt, hebben we al een update van Amaranta gehad?
De update is dat mijn moeder nog steeds in het ziekenhuis ligt. Wel op een gewone afdeling en niet meer op de intensive care. Sowieso tot maandag. Dan gaan ze een echo van de maag maken. En vanaf dan kijken ze verder wat en hoe. Ze hebben inderdaad een elastieken bandje op de spataderen gezet zodat deze niet meer verder kunnen bloeden.

Dank je wel allemaal voor jullie betrokkenheid.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 21:24:55 #78
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205086171
Ik ga me verder niet bemoeien verder in Vencos situatie. Het is haar relatie en zij weet zelf wel waarom ze er wel of niet in blijft. Ze heeft ook al meermaals aangegeven geen behoefte te hebben aan goedbedoelde adviezen. Zoals ik het zie helpt het haar gewoon ook om van zich af te schrijven.

@Venco, voor wat het waard is… Hier zit ook zo’n hork hoor.
Toen ik 40 jaar werd zei ik, ik vraag maar één ding en dat is dat je/jullie slingers voor mij ophangen. Niet zozeer aan mijn man. Maar gewoon aan mijn gezin.
Nu is mijn zoon vier dagen eerder jarig. Dus die slingers hingen er al. Maar die waren door mij opgehangen. En ik wilde dat er ook slingers voor mij werden opgehangen. Cheesy slingers met een 40 erop. Ja winkels dicht blablabla dus er waren geen slingers voor mij. Uiteindelijk een ballon met 40. Maar dat telde dat niet. Ik wilde gewoon opstaan en een versierde kamer zien.
Ik was ook oprecht teleurgesteld. Want ik had echt maar om één ding gevraagd. Dus nu met elke verjaardag breng ik het gewoon even ter sprake. En ook met niet elke verjaardag. Toevallig waren we vorige week ook op iemands 40e verjaardag, en toen zei ik: zie je zo moet het. Maar goed hij heeft beloofd dat hij op mijn 50e uit gaat pakken. Dus daar ga ik me maar op verheugen. Overigens heeft hij de afgelopen twee verjaardagen ook ballonnen voor me opgehangen. Dus het is wel bijgebleven hoe teleurgesteld ik was. Maar goed. Dat dus.
  zaterdag 18 juni 2022 @ 21:46:35 #79
37150 livelink
pi_205086479
Ik ben zelf zo'n hork als het gaat om verjaardagen en feestjes :@
Het ging echt zo ver dat ik mijn vriend heb gezegd, toen we het over kinderen hadden, dat feestjes en verjaardagen zijn afdeling was. Dat heeft hij me toen plechtig beloofd, maar uiteindelijk zijn we voor mijn dochter ergens halverwege de basisschool gestopt met feestjes geven.

Ik heb het niet in me, wil ook het liefst met verjaardagen met rust gelaten worden. Ben ook niet goed in cadeautjes kopen op dat moment. Voelt als teveel druk en dan ga ik overal aan twijfelen. Kan echt uren als een kip zonder kop in een winkel lopen dan.

Ik weet dat mijn kinderen daarom iets hebben gemist en het spijt me oprecht, maar het is echt een enorme opgave voor mij. Natuurlijk koop ik wel cadeautjes voor hun verjaardag, maar ik geef ze liever iets onverwachts tussendoor zonder goede reden. Gewoon omdat ik dan wel ergens tegenaan kan lopen wat ze leuk vinden of dat ik een hint opvang van iets dat ze graag willen hebben.

Dus ik zie de actie van de man van Venco om romantische dingen te regelen op de avond van het concert in dat licht. Neemt niet weg dat als iemand echt aangeeft dat hij/zij iets graag zou willen ik het natuurlijk wel doe.

Maar verder snap ik het wel een beetje.
pi_205087610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 19:41 schreef Nijna het volgende:

[..]

@:venco niet leuk :*
Ze zijn bij Nunspeet aan de overgang aan het werken, reed er vanavond langs en het hele spoor ontbreekt :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205087812
Voor Vaderdag hebben de jongens wat geknutseld en ik heb niets voor vriend gekocht, want hij is mijn vader helemaal niet :+

Ik heb wel spullen gekocht om samen te kunnen picknicken en we gaan een sluis bekijken (omdat S. van de week vroeg hoe een sluis werkt) en een wandeling maken bij het water. Liever een herinnering maken dan een random cadeautje verzinnen wat vriend helemaal niet nodig heeft :D

@Venco, zonder oordeel over je man en je relatie: helemaal klote dat het niet loopt zoals jij het graag had gezien. Hopelijk heb je morgen toch een fijne verjaardag :*
  zondag 19 juni 2022 @ 00:02:05 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205088926
@vencodark gefeliciteerd met je verjaardag!!! *O* *O* *O*
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205088928
Gefeliciteerd! :* @vencodark
pi_205088990
Yay, gefeliciteerd @vencodark! *O* 🎈🎂🥂🎁🎈🎊🌹 :*
If they say
  zondag 19 juni 2022 @ 00:15:11 #85
37150 livelink
pi_205089069
Gefeliciteerd @vencodark ! Ik hoop dat het toch een hele leuke en fijne verjaardag zal zijn :*
pi_205089253
Gefeliciteerd Venco! :*
pi_205089340
Gefeliciteerd Venco *O* w/
pi_205089710
Gefeliciteerd Venco *O*
pi_205089711
🎉🎉 gefeliciteerd Venco! 🎉🎉
😘
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 19 juni 2022 @ 07:20:08 #90
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205089715
Gefeliciteerd met je verjaardag Venco!
  zondag 19 juni 2022 @ 07:25:53 #91
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_205089721
Gefeliciteerd venco!
pi_205089736
@vencodark van harte gefeliciteerd 🥳 en hopelijk toch een hele fijne dag!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 19 juni 2022 @ 08:03:41 #93
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_205089754
Van harte gefeliciteerd Venco! :*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 08:03:48 #94
382129 crew  Donna
pi_205089756
Gefeliciteerd!!
pi_205089765
Gefeliciteerd Venco!!

Amaranta, jeetje spannend, hopelijk helpt de ingreep.

Ik ben nogal full in als het om verjaardagen etc gaat. Nu in een hotel met zijn 4tjes. B gaat zo een speurtocht die hij thuis heeft voorbereid neerleggen. De speurtocht leidt naar zijn cadeau voor verloofde want die is nu 40!
pi_205089805
Gefeliciteerd Venco! *O* *G*
Met een meidenkwartet
pi_205089823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 19:59 schreef livelink het volgende:

[..]
Ah, dat is inderdaad een behoorlijke omweg dan. En de bussen staakten vandaag ook in Utrecht e.o.
Daar had ik dan weer last van.
Ik kon lopend vanaf het station naar mijn bestemming dus die bussen daar had ik dan weer geen last van ;).

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2022 22:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ze zijn bij Nunspeet aan de overgang aan het werken, reed er vanavond langs en het hele spoor ontbreekt :+
Dat rijdt dan vrij lastig met een trein ja ;). Maar goed, ik ben weer thuis gekomen :).

@vencodark van harte gefeliciteerd :*:*:*

Ik vind het wel leuk om een cadeautje te zoeken voor iemand en ik vind het ook leuk als iemand die moeite voor mij doet. En dat hoeven geen hele grote dingen te zijn, het gaat meer om het idee.
Ik hoef ook zeker geen sarah in de tuin als ik 50 wordt, dat zou ik dan weer absoluut niet kunnen waarderen ;). Gelukkig duurt dat nog even *)
  zondag 19 juni 2022 @ 08:41:41 #98
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_205089828
Gefeliciteerd Venco! *O*

En ook gefeliciteerd verloofde van exode! *O*
pi_205089884
Gefeliciteerd venco!! *O*

Gefeliciteerd verloofde van exode!! *O*

Ik ben ook jarig *O*
pi_205089895
Gefeliciteerd venco!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205089899
Gefeliciteerd Cactus!
pi_205089911
Krijgt mevrouw ex elk jaar zo'n exorbitantw verwennerij? :o
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 09:02:18 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205089931
Gefeliciteerd Venco *O* Hopelijk wordt het toch nog een fijne dag!

En beterschap voor de moeder van Amaranta, wat een verhaal zeg!

Mijn man was donderdag jarig dus ik had als cadeau een dagje wellness en een hotel geregeld. Die wellness was gisteren en we worden nu wakker in het hotel. Het was heerlijk O+ Zo lekker ontbijten en dan weer naar huis. De rest van de dag staat inpakken op het programma, we gaan verder niks doen met Vaderdag (behalve het knutsel dat Aapie heeft gemaakt op het kdv O+ )
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 09:03:29 #104
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205089935
En Cactus ook gefeliciteerd! *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_205089957
Van harte gefeliciteerd venco *O* :*
pi_205089961
Oh en mevrouw Cactus ook gefeliciteerd! *O*
pi_205089972
Venco gefeliciteerd *O* B:)B >:O :* *O* *O*
pi_205089977
Ik kom speciaal voor @vencodark uit lurkstand. Hoera! *O* En vanzelfsprekend ook gefeliciteerd aan alle anderen die vandaag jarig zijn. Hopelijk worden jullie verwend/met rust gelaten (streep door wat niet van toepassing).

En beterschap voor de moeder van @amaranta . :* Wat heb jij kordaat gehandeld, amaranta. Ik gun iedereen iemand die het voor je opneemt op medisch vlak, want het kan wel eens moeilijk zijn om dat voor jezelf te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205090021
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 08:58 schreef Vanyel het volgende:
Krijgt mevrouw ex elk jaar zo'n exorbitantw verwennerij? :o
Nou ja, vind ik wel :)
pi_205090024
Gefeliciteerd mervrC!
pi_205090039
Vencodark gefeliciteerd
  zondag 19 juni 2022 @ 09:35:51 #112
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205090047
Gefeliciteerd Venco en 🌵 dame O+ :* en Exode-dame

[ Bericht 2% gewijzigd door Rijstebuiltje op 19-06-2022 09:46:12 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_205090049
Nog meer jarige
Cactus en mevrouw exode gefeliciteerd
  zondag 19 juni 2022 @ 09:40:13 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205090062
@MevrouwCactus en @VerloofdeVanExode ook gefeliciteerd met jullie verjaardag! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205090064
Wij hebben overigens maar 1 afspraak inzake onze verjaardagen: geen praktische cadeaus.
pi_205090077
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 09:40 schreef exode het volgende:
Wij hebben overigens maar 1 afspraak inzake onze verjaardagen: geen praktische cadeaus.
Jij ook gefeliciteerd!

3x gefeliciteerd, heb ik nu iedereen gehad? :D :P
  zondag 19 juni 2022 @ 09:47:32 #117
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_205090108
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 09:40 schreef exode het volgende:
Ik mag van mijn man een praktisch cadeau uitzoeken. Ik had gezegd dat ik desnoods een deel zelfde wilde betalen, daar wil hij niet aan. Wel lief. O+

Normaal doen wij ook cadeautjes voor elkaar, maar hij wilde dit gewoon doen. :o
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_205090134
Ik ben vrijwel altijd op vakantie jarig, ook als kind al. Voor mij staat mijn verjaardag bijna synoniem aan een versierde vouwwagen. :)

En toegezongen worden door de halve camping.
pi_205090138
@vencodark, gefeliciteerd met je verjaardag *O* *O* *O* *O*
Een hele fijne dag gewenst!

Ook alle andere jarigen: gefeliciteerd!!!!
pi_205090140
@MevrouwCactus gefeliciteerd met jouw verjaardag! en @exode gefeliciteerd met je verloofde. *O*

Bedankt dames voor de felicitaties en de andere lieve berichten van gisteren. O+
Mijn ouders kwamen gisteren Catan spelen en dat was gezellig maar ik heb toch de hele dag last gehad van de situatie.

We gingen half 1 slapen en ik lag 3 uur nog wakker. Dat heb ik normaal nooit.
Totaal oververmoeid want ik kwam natuurlijk al uit de nacht en had te weinig bijgeslapen.

Verder: geen cadeaus, kaart of bloemen want man heeft ze gisteren besteld en die komen dan vandaag binnen.
Super spontaan en doordacht allemaal. :%
Ik had mijn ouders en man hetzelfde lijstje doorgegeven en vervolgens geeft mijn moeder alleen aan mijn man door wat ze níet heeft gekocht ipv wat ze wél heeft gekocht.

Nu blijkt dat er 1 ding dubbel is want zij hebben natuurlijk gisteravond de cadeaus al gegeven.

Echt, het had allemaal zoveel makkelijker en leuker gekund. -O-
pi_205090257
Voor mij gaat een verjaardag om de aandacht die je erin steekt. Zeker als je al jaren samen bent en alles uit 1 pot (haha) betaald wordt.

Mijn verloofde komt uit een familie waar je een dag te laat Appt voor verjaardagen laat staan een cadeau. Die vindt het nu extra leuk. Alleen haar zus denkt er altijd aan.

En ik ben aan het wachten terwijl B dus een speurtocht uitzet voor verloofde en verloofde met Juul in de Legohoek hangt.

Overigens had ik ¤14 betaald voor een versierde hotelkamer en kreeg ik daar 3 balonnen op de grond voor. Maar verder leuk hotel! (HUP)
pi_205090265
In die 23 jaar dat we samen zijn heeft hij geloof ik 3 keer iets geregeld voor mijn verjaardag. De rest heb ik zelf gedaan. Ik vind dat wel prima. Normaal gesproken gaan we een dagje of nachtje weg als één van onze verjaardagen op een vrije dag vallen. Maar dit jaar ben ik gewoon thuisgeweest. Mn cadeau komt als we de schoolroosters van het nieuwe jaar krijgen. Ik wil een nachtje Phantasialand met de Wintertraum.

Overigs regel ik voor hem wel een verjaardagscadeau (of ik weet dat hij iets graag wil en daar al meebezig is) en vaderdagscadeautjes samen met de kinderen.
pi_205090267
Gefeliciteerd @vencodark :*
pi_205090324
Mijn dochters zijn ook nog jarig sunshine :P

Gefeliciteerd Venco, MwC en Exode!

Wij hebben Vaderdag gecanceld dit jaar. De meiden hadden meer interesse in hun verjaardag(cadeau’s) en zoon is bij opa en oma op de camping aan het logeren.

Wij doen niet aan cadeau’s voor elkaar, tenzij er echt iets leuks is dat diegene wil hebben. Meestal proberen we iets van een etentje of uitje met z’n allen te doen, we zijn een week na elkaar jarig (met zoon er nog tussenin). En voor kerst doen we een gezinscadeau. Verjaardagscadeau’s voor de zus en zwager van m’n man hebben we ook afgeschaft, dat was alleen rondschuiven van geld.
pi_205090391
Gefeliciteerd Venco, alleen maar liefde! :*

Ook voor alle anderen *O*
pi_205090424
Gefeliciteerd Venco *O*
En gefeliciteerd MwCactus, VerloofdevanExode en DochtersvanFF *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_205090478
Gefeliciteerd met je dochters FF!
pi_205090479
Hieperdepiep voor alle jarigen 🎉🎉🎉

Mijn kinders gaan straks de Viking run doen met zusje, zwager en nichtje. Wij gaan mee voor de support. Ben benieuwd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 11:09:40 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205090577
Ik vind het zo bizar om te lezen dat sommigen niets met verjaardagen doen, je wil de ander toch verwennen en in het zonnetje zetten? Ik zou het echt vreselijk vinden als mijn verjaardag vergeten/niet gevierd zou worden omdat mijn man daar te inspiratieloos voor is. Maar goed, als beide partijen er zo over denken is het natuurlijk een ander verhaal.
pi_205090625
Nog 2 jarige. Gefeliciteerd
Eigenlijk was vandaag mijn uitgerekende datum van oudste.
  zondag 19 juni 2022 @ 11:44:15 #131
37150 livelink
pi_205090846
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 11:09 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het zo bizar om te lezen dat sommigen niets met verjaardagen doen, je wil de ander toch verwennen en in het zonnetje zetten? Ik zou het echt vreselijk vinden als mijn verjaardag vergeten/niet gevierd zou worden omdat mijn man daar te inspiratieloos voor is. Maar goed, als beide partijen er zo over denken is het natuurlijk een ander verhaal.
Tja, als kind vond ik het al vreselijk. Vanaf mijn 8e heb ik het al niet meer gevierd. Gelukkig gingen mijn ouders daarin mee. En het was serieus één van mijn grootste bedenkingen tegen het krijgen van kinderen. Ik dacht dat geregeld te hebben met mijn man, maar achteraf gezien werkt dat natuurlijk niet. Dat mag je mij kwalijk nemen inderdaad.

Correctie; dat mag mijn dochter me kwalijk nemen inderdaad. Mijn zoon vindt het helemaal prima, hij houdt er ook niet van.

[ Bericht 3% gewijzigd door livelink op 19-06-2022 11:49:35 ]
pi_205090888
Gefeliciteerd @vencodark , meisjes van @FlyingFish, verloofde van @ExOdus en @MevrouwCactus *O*

Mooi, zo'n opsom. Geeft rust in mijn hoofd. O+

Voor vader en moederdag hebben we allebei onszelf iets cadeau gegeven. Prima. En verjaardag gaat ook ongeveer zo. :D
Met mijn man zijn verjaardag hebben we kleuter en ik slingers gemaakt, die kon hij het meest waarderen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_205090942
Iedereen moet toch lekker de verjaardag vieren zoals ze zelf wensen. Zo ken ik best wel wat mensen die hun verjaardag geruisloos voorbij laten gaan.
  zondag 19 juni 2022 @ 12:45:00 #134
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205091273
Iedereen die voelt dat 'ie felicitaties nodig heeft vandaag, gefeliciteerd w/ :+

quote:
3s.gif Op zondag 19 juni 2022 11:49 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:vencodark , meisjes van @:FlyingFish, verloofde van @:exodus en @:MevrouwCactus *O*

Mooi, zo'n opsom. Geeft rust in mijn hoofd. O+

Voor vader en moederdag hebben we allebei onszelf iets cadeau gegeven. Prima. En verjaardag gaat ook ongeveer zo. :D
Met mijn man zijn verjaardag hebben we kleuter en ik slingers gemaakt, die kon hij het meest waarderen. :)
Behalve dat exodus iemand anders is ;)
  zondag 19 juni 2022 @ 12:46:16 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205091284
Max heeft trouwens voor vaderdag zijn vader nagetekend en dat gelamineerd is dan een sleutelhanger. Ik vind het een epic idee en heb zo gelachen om de tekening :D
pi_205091595
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 11:55 schreef exode het volgende:
Iedereen moet toch lekker de verjaardag vieren zoals ze zelf wensen. Zo ken ik best wel wat mensen die hun verjaardag geruisloos voorbij laten gaan.
Precies. De meeste mensen die ik ken weten niet eens wanneer ik jarig ben en ik ben zelf meestal weg, of gewoon aan het werk ofzo. Ik heb echt niets met verjaardagen. Als ik geen kind had, zou ik het niet vieren.

Bedankt voor alle felicitaties O+
pi_205091689
Mijn ouders stonden altijd seizoen op een camping met hun caravan. De laatste verjaardag van mijn vader moest ik eigenlijk werken. Iets vertelde mij dat ik moest gaan. Vrijgenomen, bbq spullen gehaald en erheen gereden. Het was superfijn en mijn nuchtere vader moest er door huilen. 2 maanden overleed hij. Overigens hechtte hij wel echt aan dat soort dagen. Mijn moeder ook nog steeds.

Mijn schoonouders geven beide niets om verjaardagen, Kerst, moederdag, vaderdag, Sinterklaas etc. Scheelt wel tijd ;)
  zondag 19 juni 2022 @ 14:06:02 #138
37150 livelink
pi_205091832
Mijn ouders zijn ook van het vieren. Ze pakken elke gelegenheid aan om iedereen uit te nodigen. Verjaardagen, Trouwdagen, Kerst, samen gemiddeld zoveel jaar geworden enz. enz.
Ook worden er jaarlijks familiedagen georganiseerd. Zij hechten daar veel belang aan en daar heb ik ook begrip voor.

Wij gaan daar dan ook altijd trouw naar toe. Dus het is niet zo dat mijn kinderen verstoken zijn van feestjes. Het komt alleen van mijn ouders en niet van ons.
  zondag 19 juni 2022 @ 14:26:39 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205091983
Ik heb er zelf ook niks mee en F. ook niet. Meestal hebben we wel een kadootje, vaak in overleg met elkaar. Of dat nou praktisch of leuk is, het is iig iets wat de ander graag wil.
Ik vind het wel eens gek richting de kinderen dat we er niet meer van maken voor elkaar, maar tegelijkertijd zijn 15 juli en 7 december gewoon ook stomme data. -O- Hoewel ik wel ooit eens vlaggetjes om de auto kreeg op de dag dat we gingen rijden naar Frankrijk. O+

Wel hebben we dit jaar eindelijk het 'wij vieren alles tegelijk'-plan uit kunnen voeren. Dat was het plan in 2020, maar ja... corona. We hebben hier dus 15 juli, 24 augustus, 7 december en 31 december. Dat komt dus voor niemand ooit echt lekker uit, geen van deze data.
Dus nu hebben we de 2e zaterdag van juni uitgeroepen tot 'Wij vieren onze verjaardagen!'-dag. Iedereen was welkom, geen verplichting voor kadootjes (zeker niet voor de gezinsleden waar je niet per se iets mee had) en dat was echt heel gezellig en geslaagd. Dus volgend jaar in de herhaling. En op de verjaardagen zelf gaan we gewoon met zijn vieren iets leuks doen.
  Manager PR/Moderator zondag 19 juni 2022 @ 14:28:54 #140
269689 crew  Viv
pi_205091993
Onze verjaardagen gaan niet geruisloos voorbij, maar we organiseren ook weer geen feest (behalve voor onze dochter). En cadeaus doen we ook niet aan voor onszelf. Als wij door het jaar heen iets leuks zien (boek, LP, concertkaarten, etc), dan gaan we niet wachten tot één van ons jarig is. :Y)

Familiedag ga ik graag naar toe. Mijn oma had 9 kinderen, en inmiddels zijn er vele kleinkinderen en achterkleinkinderen. Zij is in 2000 overleden, maar haar nazaten zien elkaar nog altijd in ieder geval één keer per jaar (afgezien van 2020 vanwege de coronamaatregelen). O+
pi_205092229
Wij vieren eigenlijk alleen nog de verjaardagen van de meiden, 8 juni en 18 oktober.
Dit jaar gaan we op M zijn verjaardag op vakantie. Ik probeer wat te regelen voor op de vlucht, maat dat is lastig, hopelijk lukt het wel in het hotel.
Ik vier mijn verjaardag eigenlijk nooit (24 december). Rotdag..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_205092528
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 09:50 schreef exode het volgende:
Ik ben vrijwel altijd op vakantie jarig, ook als kind al. Voor mij staat mijn verjaardag bijna synoniem aan een versierde vouwwagen. :)

En toegezongen worden door de halve camping.
Ik las getongzoend worden door de halve camping :@ _O-.

Maar gefeliciteerd verloofde van @exode, @MevrouwCactus en natuurlijk @vencodark *O* :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205092534
quote:
Ik heb zelf echt vrij weinig met mijn verjaardag en kan me ook echt niet bedenken dat volwassen mensen daar nog een ding van willen maken :D
En soms doe ik wel iets, soms niet, maar net wat ik voor inspiratie heb.
pi_205092663
Wij vieren onze verjaardag tegelijk met die van de kinderen, ene kind is net voor papa jarig, andere kind net na mij.
Dus we vieren 2x en dat is prima. Ik weet niet of ik anders mijn verjaardag zou vieren, eerlijk gezegd.
Familiedagen, wisselt of we erheen gaan.
pi_205092855
Wij geven voor onze eigen verjaardagen geen feest. Gewoon lekker met het gezin. Alleen toen ik 40 werd, heb ik het met vrienden gevierd. Verloofde viert het nog met haar vrienden.
pi_205092916
quote:
Ik geef er eigenlijk weinig om. Voor kinderen vind ik het leuk, maar voor volwassenen. Ik ga dan liever iets leuks doen dan thuis een feest organiseren.
pi_205093185
Wij vieren het ook niet voor onszelf maar dat houdt niet in dat het niet een beetje een speciale dag is waarop er aan je gedacht kan worden. Kadootje of bloemetje hoort daar wel bij, vind ik.
Zoon is de dag voor mij jarig maar die van mij vieren we niet. Alleen afgelopen jaar, toen gezamenlijk omdat ik 50 werd. Zijn we met zn alle uit eten geweest. En ik kreeg een nieuwe tablet voor mijn verjaardag, ideetje van zoon O+
Man kreeg een horloge voor zijn 50ste, had ik met de kids uitgezocht. Alleen vond man dat ding niks en wilde een andere. Prima, geen probleem. Alleen kostte dat kreng 600 pleuro meer :X :X en hij draagt um nooit. Dat was wat mij betreft het laatste kadootje wat ik gekocht had. Vandaar sindsdien staatsloten.
If they say
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 17:43:46 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205093366
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 11:44 schreef livelink het volgende:

[..]
Tja, als kind vond ik het al vreselijk. Vanaf mijn 8e heb ik het al niet meer gevierd. Gelukkig gingen mijn ouders daarin mee. En het was serieus één van mijn grootste bedenkingen tegen het krijgen van kinderen. Ik dacht dat geregeld te hebben met mijn man, maar achteraf gezien werkt dat natuurlijk niet. Dat mag je mij kwalijk nemen inderdaad.

Correctie; dat mag mijn dochter me kwalijk nemen inderdaad. Mijn zoon vindt het helemaal prima, hij houdt er ook niet van.
Waar zit dat hem in dan, wat vind je er zo vreselijk aan? Ik neem overigens niemand iets kwalijk hoor, ik kan me er gewoon niks bij voorstellen :)

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 11:55 schreef exode het volgende:
Het gaat mij specifiek om het iets doen voor je partner hè? Ik vier mijn verjaardag ook nauwelijks maar ik verwacht toch wel op z'n minst een cadeau van mijn man, net als dat andersom ook het geval is. En voor Aapie regel ik wel wat meer, ik zie het wel als iets wat wel goed gevierd mag worden.

Vroeger gingen we elke verjaardag met het gezin uit eten, dat vond ik ook een mooie traditie. En alleen in jubileumjaren vier ik het extra. Dit jaar word ik 40 terwijl ik in Parijs ben voor een huwelijk van vrienden de dag erna. We gaan dan extra luxe uit eten en er komen 2 vriendinnen over om mijn verjaardag in Parijs te vieren. En dat vind ik wel heel tof O+
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 17:44:53 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205093380
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 16:11 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik heb zelf echt vrij weinig met mijn verjaardag en kan me ook echt niet bedenken dat volwassen mensen daar nog een ding van willen maken :D
En soms doe ik wel iets, soms niet, maar net wat ik voor inspiratie heb.
Het gaat mij dus om iets doen voor je partner :) Dat je het verder niet viert snap ik heel goed.
  zondag 19 juni 2022 @ 17:50:53 #150
37150 livelink
pi_205093437
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 17:43 schreef MaJo het volgende:

[..]
Waar zit dat hem in dan, wat vind je er zo vreselijk aan? Ik neem overigens niemand iets kwalijk hoor, ik kan me er gewoon niks bij voorstellen :)
[..]

Ik weet het niet. Verjaardagen deprimeren me. Net zoals Oud en Nieuw eigenlijk. Onwillekeurig ga ik dan toch het afgelopen jaar analyseren en vooruit kijken naar het komende jaar. En daar word ik meestal niet vrolijker van. En dat heb ik met de verjaardagen van mijn kinderen ook :@

Kerst en Sinterklaas vind ik dan wel weer leuk, maar dan Kerst zonder cadeautjes en Sinterklaas vooral de surprises en gedichten.
pi_205093479
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 17:43 schreef MaJo het volgende:

[..]
[..]
Het gaat mij specifiek om het iets doen voor je partner hè? Ik vier mijn verjaardag ook nauwelijks maar ik verwacht toch wel op z'n minst een cadeau van mijn man, net als dat andersom ook het geval is. En voor Aapie regel ik wel wat meer, ik zie het wel als iets wat wel goed gevierd mag worden.

Vroeger gingen we elke verjaardag met het gezin uit eten, dat vond ik ook een mooie traditie. En alleen in jubileumjaren vier ik het extra. Dit jaar word ik 40 terwijl ik in Parijs ben voor een huwelijk van vrienden de dag erna. We gaan dan extra luxe uit eten en er komen 2 vriendinnen over om mijn verjaardag in Parijs te vieren. En dat vind ik wel heel tof O+
Dat is toch net hoe je dat samen invult? Ik zou het verloofde kwalijk nemen en zij mij ook als we er niets mee doen, maar iedereen is anders. Ik ken dus genoeg mensen die het echt geen hol uitmaakt. Wie ben ik om daar wat van te vinden.

Er zullen ook genoeg mensen zijn die wat wij doen juist overdreven vinden. Ook prima. Als wij maar lol hebben.
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 18:00:28 #152
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205093510
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 17:55 schreef exode het volgende:

[..]
Dat is toch net hoe je dat samen invult? Ik zou het verloofde kwalijk nemen en zij mij ook als we er niets mee doen, maar iedereen is anders. Ik ken dus genoeg mensen die het echt geen hol uitmaakt. Wie ben ik om daar wat van te vinden.

Er zullen ook genoeg mensen zijn die wat wij doen juist overdreven vinden. Ook prima. Als wij maar lol hebben.
Maar daar gaat het juist om, dat dit niet overeen komt. Zoals de man van Venco, en zo waren er nog een paar. En daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Dat je er niet aan denkt/het je niet genoeg boeit om iets voor een ander te doen. Als het je beiden niets uitmaakt is het natuurlijk geen probleem.

Ik heb ook een vriendin die altijd leuke dingen voor haar vriend regelt maar nooit omgekeerd. En dat vindt zij dus heel erg. Mijn vader deed dat vroeger ook niet voor mijn moeder, hij bedacht het gewoon niet. Totdat wij een keer vroegen wat voor cadeaus zij dan kreeg van mijn vader, dat opende zijn ogen. Sindsdien doet hij het wel trouw. Maar ik kan er dus met mijn hoofd niet bij dat je er gewoon niet aan denkt, vooral als jouw partner altijd wel voor jou iets regelt :?
pi_205093631
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:00 schreef MaJo het volgende:

[..]
Maar daar gaat het juist om, dat dit niet overeen komt. Zoals de man van Venco, en zo waren er nog een paar. En daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Dat je er niet aan denkt/het je niet genoeg boeit om iets voor een ander te doen. Als het je beiden niets uitmaakt is het natuurlijk geen probleem.

Ik heb ook een vriendin die altijd leuke dingen voor haar vriend regelt maar nooit omgekeerd. En dat vindt zij dus heel erg. Mijn vader deed dat vroeger ook niet voor mijn moeder, hij bedacht het gewoon niet. Totdat wij een keer vroegen wat voor cadeaus zij dan kreeg van mijn vader, dat opende zijn ogen. Sindsdien doet hij het wel trouw. Maar ik kan er dus met mijn hoofd niet bij dat je er gewoon niet aan denkt, vooral als jouw partner altijd wel voor jou iets regelt :?
Dat zou ik ook zeker niet leuk vinden nee. Maar goed, mijn schoonouders hebben ook nog niets laten horen naar verloofde. En dat vond ze altijd vervelend, maar nu maakt ze zich niet meer druk.

Ze is overladen met kaarten en pakketjes van mensen van wie ze het juist niet verwachtte en de buurman heeft stiekem zijn eigengemaakte pulled pork in onze koelkast gezet toen we weg waren. Daar geniet ze extra van. De overburen hebben net heel de straat uit de zondagsrust gezongen.

Ik vind het vervelend voor Venco, maar ik denk niet dat je het kan veranderen. Wat jij of ik ook tikken hier. Ik zou dan liever spontaan tussendoor eens verrast worden dan behoorlijk gepusht op de verjaardag zelf. Maar dat is hoe ik erin sta, makkelijk lullen ongetwijfeld.
  zondag 19 juni 2022 @ 18:16:26 #154
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_205093707
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Misschien vindt die partner het wel vreselijk dat er steeds van alles georganiseerd wordt? Waarom moet het persé één kant op veranderd worden? :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205093743
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Misschien vindt die partner het wel vreselijk dat er steeds van alles georganiseerd wordt? Waarom moet het persé één kant op veranderd worden? :D
Ja dat.....
Volgens mij is de balans dan sowieso weg.

En nu ga ik het bubbelbad opwarmen, hatsakidee. Fijne avond all.
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 18:30:56 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205093877
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:09 schreef exode het volgende:

[..]
Dat zou ik ook zeker niet leuk vinden nee. Maar goed, mijn schoonouders hebben ook nog niets laten horen naar verloofde. En dat vond ze altijd vervelend, maar nu maakt ze zich niet meer druk.

Ze is overladen met kaarten en pakketjes van mensen van wie ze het juist niet verwachtte en de buurman heeft stiekem zijn eigengemaakte pulled pork in onze koelkast gezet toen we weg waren. Daar geniet ze extra van. De overburen hebben net heel de straat uit de zondagsrust gezongen.

Ik vind het vervelend voor Venco, maar ik denk niet dat je het kan veranderen. Wat jij of ik ook tikken hier. Ik zou dan liever spontaan tussendoor eens verrast worden dan behoorlijk gepusht op de verjaardag zelf. Maar dat is hoe ik erin sta, makkelijk lullen ongetwijfeld.
Als je van familieleden niks hoort vind ik dat ook stijlloos, zeker als het (schoon)ouders betreft. Echt hoeveel moeite is het om een berichtje te sturen :?

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:16 schreef tombolafan het volgende:

[..]
In de gevallen die ik benoem van mijn vader en die vriendin vinden de partners het juist hartstikke leuk als er iets georganiseerd wordt dus die vlieger gaat niet op. Als je inderdaad niet van je verjaardag houdt en niet wil dat er iets geregeld wordt dan moet je dat ook niet doen nee, zelfde verhaal :)

Edit: ook in deze gevallen gaat het niet om grootse feesten maar gewoon het regelen van een cadeau hè? Ik zou er trouwens snel klaar mee zijn en de volgende keer geen cadeau geven, eens kijken hoe ze dan reageren. Zou ik ook doen als ik Venco was.
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 18:33:42 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205093912
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:19 schreef exode het volgende:

[..]
Ja dat.....
Volgens mij is de balans dan sowieso weg.

En nu ga ik het bubbelbad opwarmen, hatsakidee. Fijne avond all.
Oeh veel plezier :9~
  zondag 19 juni 2022 @ 19:34:47 #158
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205094558
Ik heb ook helemaal niets met mijn verjaardag, vier t nooit. Er is taart, vooral voor de kinderen, maar verder niets... Ik hoef dus ook geen kados, en in de belangstelling staan hoeft al helemaal niet.

Vorig jaar ging ik op mijn verjaardag mijn eerste vaccinatie halen. The horror, de dame bij de incheck vond t leuk alle aanwezigen in de vaccinatielocatie (Brabanthallen, dus DRUK) voor me te laten zingen. Had ik al the horror gezegd... 😫
  zondag 19 juni 2022 @ 19:59:58 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205094959
Waar het volgens mij om gaat is dat er rekening met je wordt gehouden.
Als je aangeeft iets wel/niet te willen, is het niet zo tof als je partner daar niks mee doet.
  zondag 19 juni 2022 @ 20:25:03 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205095477
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 14:06 schreef livelink het volgende:
Mijn ouders zijn ook van het vieren. Ze pakken elke gelegenheid aan om iedereen uit te nodigen. Verjaardagen, Trouwdagen, Kerst, samen gemiddeld zoveel jaar geworden enz. enz.
Ook worden er jaarlijks familiedagen georganiseerd. Zij hechten daar veel belang aan en daar heb ik ook begrip voor.

Wij gaan daar dan ook altijd trouw naar toe. Dus het is niet zo dat mijn kinderen verstoken zijn van feestjes. Het komt alleen van mijn ouders en niet van ons.
Mijn schoonfamilie wil ook altijd alles vieren. Toen die nog uit 8 man bestond, vond ik dat niet zo heel erg, maar tegenwoordig zitten er ook nog eens 7 neefjes/nichtjes bij, en we worden ook soort van semi verwacht acte de présence te geven op vaderdag en moederdag, op opa&oma-dag ( :?), familiedag met extended schoonfamilie, met kerst en de jaarwisseling, en een maandelijkse BBQ. Ik vind dat intussen wat veel worden :'). Vooral omdat het in de zomer zo bijna elk weekend feest is, en je in de praktijk gewoon elke week met exact hetzelfde gezelschap in een andere woonkamer taart zit te eten :').

Ik vind mijn schoonfamilie echt heel lief, maar zodra het als verplichting gaat voelen, haak ik een beetje af.
KuikenGuppy
  zondag 19 juni 2022 @ 20:26:53 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205095495
Er zijn er zelfs twee op dezelfde datum jarig, maar "samen vieren" is een vies woord :').

Einde klacht ;).
KuikenGuppy
pi_205095728
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:30 schreef MaJo het volgende:

[..]
Als je van familieleden niks hoort vind ik dat ook stijlloos, zeker als het (schoon)ouders betreft. Echt hoeveel moeite is het om een berichtje te sturen :?
[..]
In de gevallen die ik benoem van mijn vader en die vriendin vinden de partners het juist hartstikke leuk als er iets georganiseerd wordt dus die vlieger gaat niet op. Als je inderdaad niet van je verjaardag houdt en niet wil dat er iets geregeld wordt dan moet je dat ook niet doen nee, zelfde verhaal :)

Edit: ook in deze gevallen gaat het niet om grootse feesten maar gewoon het regelen van een cadeau hè? Ik zou er trouwens snel klaar mee zijn en de volgende keer geen cadeau geven, eens kijken hoe ze dan reageren. Zou ik ook doen als ik Venco was.

Ik hecht daar echt nul waarde aan. Ik heb ook mijn verjaardag van Facebook afgehaald omdat ik geen zin had in van die mensen die je alleen feliciteren omdat ze er een melding van krijgen. Ik heb één vriendin en die onthoudt alles. Die appt dus ook op mijn trouwdag en de verjaardag van mijn kinderen. Heel lief, maar ik denk daar gewoon niet aan, en een melding in mijn telefoon zetten voor zoiets onbenulligs weiger ik, dat doe ik ook niet voor belangrijke afspraken. Maar gelukkig weet ze dat ze zelf alleen een appje krijg als ik er zélf aan gedacht heb en waardeert ze die daarom extra :D

Hetzelfde geldt overigens voor mensen die ongevraagd uitgebreide cadeau's of feestjes voor iemand anders regelen. Hartstikke leuk, maar dat geeft je niet het recht om hetzelfde van die persoon te verwachten. Zoiets regel je omdat je dat leuk vindt, niet omdat je er iets voor terug verwacht te krijgen.

Overigens doen wij dus niet aan cadeau's om maar een cadeau te geven op een verjaardag (of met kerst, valentijnsdag, huwelijksdag etc.), maar dat wil niet zeggen dat we de verjaardagen van mij en mijn man niet vieren. Je mag die dag kiezen wat we eten (en je hoeft het niet te maken!), je kunt de hele dag gebruik maken van 'ik ben jarig dus ik hoef dat niet te doen' (werkt alleen thuis helaas), en je hebt recht op verjaardagsseks waarbij de ander al het werk moet doen (voor zover gewenst). En de feestdagen vieren we weer op andere manieren.

Ik denk overigens ook dat gezinssamenstelling veel invloed heeft op hoe je verjaardagen viert. Mijn ouders hebben vijf kinderen, die hadden simpelweg het geld niet om 7 keer per jaar met 7 personen uit eten te gaan :D En zelfs nu is dat iets wat we maar eens in de paar jaar doen, omdat het nu om 24 personen gaat (kinderen + kleinkinderen).
pi_205095863
Wij hebben maar een kleine familie en toen dochter 2 jaar was, stierven mijn moeder en grootouders kort na elkaar. Vanaf haar 3e verjaardag kwamen toen mijn oom en tante elk jaar op haar en later ook op zoons verjaardag O+
Tot zij ook stierven.
We houden het dus altijd klein.
Vind het best wel triest want toen ik klein was, zat altijd het huis vol en mijn kids kennen dat dus niet.
Wel es met dochter over gehad maar die vond onze kleine verjaardagen altijd heel fijn O+
Zoon weet ook niet beter maar voor hem is het: hoe meer mensen, hoe beter. Helaasch...
If they say
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 22:39:45 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205097896
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 20:39 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik hecht daar echt nul waarde aan. Ik heb ook mijn verjaardag van Facebook afgehaald omdat ik geen zin had in van die mensen die je alleen feliciteren omdat ze er een melding van krijgen. Ik heb één vriendin en die onthoudt alles. Die appt dus ook op mijn trouwdag en de verjaardag van mijn kinderen. Heel lief, maar ik denk daar gewoon niet aan, en een melding in mijn telefoon zetten voor zoiets onbenulligs weiger ik, dat doe ik ook niet voor belangrijke afspraken. Maar gelukkig weet ze dat ze zelf alleen een appje krijg als ik er zélf aan gedacht heb en waardeert ze die daarom extra :D

Hetzelfde geldt overigens voor mensen die ongevraagd uitgebreide cadeau's of feestjes voor iemand anders regelen. Hartstikke leuk, maar dat geeft je niet het recht om hetzelfde van die persoon te verwachten. Zoiets regel je omdat je dat leuk vindt, niet omdat je er iets voor terug verwacht te krijgen.

Overigens doen wij dus niet aan cadeau's om maar een cadeau te geven op een verjaardag (of met kerst, valentijnsdag, huwelijksdag etc.), maar dat wil niet zeggen dat we de verjaardagen van mij en mijn man niet vieren. Je mag die dag kiezen wat we eten (en je hoeft het niet te maken!), je kunt de hele dag gebruik maken van 'ik ben jarig dus ik hoef dat niet te doen' (werkt alleen thuis helaas), en je hebt recht op verjaardagsseks waarbij de ander al het werk moet doen (voor zover gewenst). En de feestdagen vieren we weer op andere manieren.

Ik denk overigens ook dat gezinssamenstelling veel invloed heeft op hoe je verjaardagen viert. Mijn ouders hebben vijf kinderen, die hadden simpelweg het geld niet om 7 keer per jaar met 7 personen uit eten te gaan :D En zelfs nu is dat iets wat we maar eens in de paar jaar doen, omdat het nu om 24 personen gaat (kinderen + kleinkinderen).
Maar jij vindt dat dus onbenullig en hecht er geen waarde aan, een ander misschien wel. Is het dan echt zoveel moeite om daar een melding van in je telefoon te zetten of op een kalender te schrijven? Ik snap serieus die moeite niet, vooral omdat veel mensen het wel waarderen.

Ik moest trouwens lachen om verjaardagsseks _O- Ik mag toch hopen dat je niet alleen tijdens verjaardagen deze treatment krijgt :D
  zondag 19 juni 2022 @ 22:53:24 #165
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205098043
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 22:39 schreef MaJo het volgende:

[..]
Maar jij vindt dat dus onbenullig en hecht er geen waarde aan, een ander misschien wel. Is het dan echt zoveel moeite om daar een melding van in je telefoon te zetten of op een kalender te schrijven? Ik snap serieus die moeite niet, vooral omdat veel mensen het wel waarderen.

Ik moest trouwens lachen om verjaardagsseks _O- Ik mag toch hopen dat je niet alleen tijdens verjaardagen deze treatment krijgt :D
Ik wil hier op aanhaken. Op de sterfdag (en soms verjaardag) van mijn broer zijn er altijd 3/4 mensen die mij iets sturen. Al is het maar een hartje. Ik vind dat oprecht héél fijn. Waarbij 3 van die 4 mensen hem geeneens gekend hebben. Maar dat echt voor mij doen.

Ik probeer dat dus ook. Dus ik zet sterfdagen in mijn agenda, en stuur mensen op die dag een hartje. Omdat ik het ook fijn vind, dat iemand daar stil bij staat. En opdat we niet vergeten.
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 23:00:36 #166
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205098096
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 22:53 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik wil hier op aanhaken. Op de sterfdag (en soms verjaardag) van mijn broer zijn er altijd 3/4 mensen die mij iets sturen. Al is het maar een hartje. Ik vind dat oprecht héél fijn. Waarbij 3 van die 4 mensen hem geeneens gekend hebben. Maar dat echt voor mij doen.

Ik probeer dat dus ook. Dus ik zet sterfdagen in mijn agenda, en stuur mensen op die dag een hartje. Omdat ik het ook fijn vind, dat iemand daar stil bij staat. En opdat we niet vergeten.
Precies dit :Y eergisteren was de sterfdag van mijn schoonmoeder. Op mijn ouders na heeft niemand eraan gedacht, niet eens familie van mijn man. Ik snap dit echt niet aangezien zijn verjaardag en haar sterfdag elkaar opvolgen. Ik zou denken dat je zoiets onthoudt maar niet iedereen is dus zo attent. Of zoals ik hier lees vinden ze het dus niet belangrijk genoeg om hier iets mee te doen -O-
pi_205098100
quote:

Ik vind het machtig sympathiek, die verjaarseks. If all else fails, heb je altijd nog die ene luxe beurt.
  Moderator zondag 19 juni 2022 @ 23:18:19 #168
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205098227
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2022 23:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik vind het machtig sympathiek, die verjaarseks. If all else fails, heb je altijd nog die ene luxe beurt.
In een goede relatie geef je elkaar toch ook af en toe zonder reden een luxe beurt? :D
pi_205098250
quote:

[..]

Ik weet dat mijn schoonfamilie daar wel waarde aan hecht idd, dus bij hen heb ik het uitbesteed aan mijn man. In mijn familie staat iedereen er zo in zoals ik, dus daar is het de uitzondering als je wél een appje oid krijgt. Ik heb het gewoon niet zo op dergelijke 'verplichtingen'. Sterfgevallen hebben we er pas 1 van gehad in de familie en daarbij hebben we met de andere (schoon)zussen op de verjaardag een bos bloemen gestuurd (op mijn initiatief zelfs). De sterfdag zelf waren ze bewust op vakantie, en dit jaar op de verjaardag hetzelfde. Maar goed, mijn zus staat er qua appjes hetzelfde in als de rest van mijn familie, wij houden hem liever in herinnering door het nog regelmatig over hem te hebben als er iets van hem ter sprake komt.

En normaal is seks hier toch wel iets van krijgen én geven, en op die dag kun je dus kiezen wat je precies wilt krijgen en als je daarna als een blok in slaap wilt vallen is dat ook prima (altijd leuk om mee te dreigen). Is de eerste keer als grapje begonnen en sindsdien gebleven. In de praktijk is het overigens gewoon een XXL vrijpartij in plaats van 'ik lig op mn rug te genieten, succes ermee!'. Ik kan het iedereen aanraden!
pi_205098273
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 23:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
In een goede relatie geef je elkaar toch ook af en toe zonder reden een luxe beurt? :D
Ik weet niet of dat voor elke relatie geldt. Maar zo heb je die ene ook nog als de rest niet meer zo super is.
pi_205098415
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 17:44 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het gaat mij dus om iets doen voor je partner :) Dat je het verder niet viert snap ik heel goed.
En mij ging het niet alleen om het vieren, maar ook om cadeautjes :D
Leuk als vriend toevallig écht iets weet voor mijn verjaardag, maar anders gewoon lekker overslaan.
pi_205098472
Ik word er persoonlijk veel blijer van als vrienden/familie op een onverwacht moment aan je denken en dan iets laten weten. Omdat ze toevallig onthouden hebben dat je een belangrijke dag hebt bijvoorbeeld. Liever dat dan een berichtje omdat ze dat op de wc op een kalender zagen staan.
Dus doe ik dat zelf ook.

Vrienden die mijn vriend een avond voordat hij de Alpe D’Huez ging beklimmen (een beladen klim voor het goede doel) videobellen doet wat mij betreft 100x meer dan een appje met ‘gefeliciteerd, lekker weertje vandaag, geniet ervan x’.
Maar dat is heel persoonlijk denk ik.
pi_205098901
Het is ook vooral iets sentimenteels.
Vroeger vierden we de verjaardagen uitgebreid met visite, kinderfeestjes en later uit eten met het gezin.
Mijn ouders hebben altijd moeite gedaan.
Dus ja: een verjaardag is een dag met een speciaal tintje.
Daarbij: er zijn zat mensen van ook mijn leeftijd, 37, die maar moeten afwachten of ze nog een verjaardag krijgen.
Er zijn hier ook dames die onder behandeling staan of hebben gestaan van een ernstige ziekte, toch?

Gelukkig mag ik gezond en wel gewoon weer jarig zijn.
Ik hoef geen feest maar even een bericht is gewoon leuk.
pi_205099065
quote:

[..]
Je hebt het er nu steeds over dat jij dit niet snapt maar zelf snap je het omgekeerde niet, daar al eens over nagedacht?

Ik heb wel alle verjaardagen in de agenda staan omdat ik sinds de burn-out niet meer attent ben vanuit mezelf en dan nog vergeet ik de helft. Of eigenlijk vergeet ik het niet maar denk ik er op het verkeerde moment aan. Daar merkt de ander helaas niets van. Dat is geen onwil.
Begin corona heb ik alle verjaardagen ingepland voor een digitaal kaartje. 0 reactie op gehad en met onze verjaardagen niets ontvangen dus blijkbaar vind in mijn omgeving niemand het zo belangrijk.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 08:25:11 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205099211
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 07:58 schreef Elleska het volgende:

[..]
Je hebt het er nu steeds over dat jij dit niet snapt maar zelf snap je het omgekeerde niet, daar al eens over nagedacht?

Ik heb wel alle verjaardagen in de agenda staan omdat ik sinds de burn-out niet meer attent ben vanuit mezelf en dan nog vergeet ik de helft. Of eigenlijk vergeet ik het niet maar denk ik er op het verkeerde moment aan. Daar merkt de ander helaas niets van. Dat is geen onwil.
Begin corona heb ik alle verjaardagen ingepland voor een digitaal kaartje. 0 reactie op gehad en met onze verjaardagen niets ontvangen dus blijkbaar vind in mijn omgeving niemand het zo belangrijk.
Wat ik al eerder zei, als de ander het niks interesseert dan hoef je inderdaad niks te doen :Y Maar ik denk dat de meerderheid van de mensen een berichtje op z'n minst wel waardeert. Maar misschien zit ik er inderdaad helemaal naast :)
pi_205099272
quote:

[..]

Het ligt er ook wel aan hoor, wie het zijn.
Mijn ouders, zus en broertje waarderen het sowieso als ik echt een kaartje stuur en een attent cadeau doe.
Mijn man heeft daar zelf minder mee. Al doe of geef je niks.
Dat merk je gauw genoeg aan iemands reactie.

Een online vriend die ik al 17 jaar ken, stuurde mij gisteren een spraakbericht met felicitaties enzo. Gedurende het jaar spreken we elkaar niet zoveel maar hij is mijn verjaardag nooit vergeten.
Dat vind ik echt tof.
pi_205099484
Man en ik hebben beiden ook erg weinig met verjaar- en feestdagen. We vieren verjaardagen omdat ‘het heurt’ omdat vrienden en familie van een feestje houden. Laatste jaren (voor Corona) vierden we het samen met de kinderen, overdag kinderverjaardag en in de avond voor ons. Kinderen zijn vier dagen na elkaar jarig en man en ik daags na elkaar, man en ik eind november wat altijd voor iedereen vervelend uit kwam als we iets vieren (3/4 familie is tussen half november en half december jarig + nog Sint, kerst en al dat..).

Cadeautje hebben we soms voor elkaar en soms niet. En soms gaan we een weekendje weg. Maar ik (en man) hecht dus echt niets aan een cadeautje op de verjaardag, klinkt misschien verwend maar als we iets echt graag willen wachten we daar niet mee tot eind november.

Maar prima als mensen dat wel doen/willen, maar mensen moeten niet verwachten dat wij ons op onze verjaardagen aanpassen aan wat zij willen, wij laten anderen ook op hun eigen manier verjaardag vieren zonder onze mening te ventileren hoe wij het zouden doen.

Overigens wordt man dit jaar 40 en wil hij het wel vieren met een etentje voor de hele fam en volgens mij een paar vrienden. Was ik verbaasd over, maar helemaal prima (maar daar hoeft dan mijn verjaardag niet ook aan benoemd te worden ook al ben ik de dag er voor jarig 😋)
pi_205099490
Mijn verloofde is een zeef, dat was ze al en sinds de zwangerschappen is dat vertienvoudigt. Ze zet verjaardagen in haar telefoon, op de kalender, the whole shizzle en toch vergeet ze de helft. Niet omdat het haar niet interesseert maar omdat het in het haar hoofd zo werkt.

Dus ja, ze vergeet echt veel gedurende een jaar, kaartjes, Appjes etc. Maar ze staat wel altijd voor iedereen klaar.

Ik ben haar tweede agenda, ik herinner haar zoveel mogelijk aan verjaardagen etc. Maar ook mij ontschiet dat wel eens.

De belangrijke dingen gaan goed hoor, ze vergeet nooit haar kind mee te nemen van het KDV bijvoorbeeld.

Het is dus heel vaak geen onwil van anderen, zeker als iemand elk jaar je verjaardage vergeet, kan je er enorm druk om maken of denken 'gelukkig denkt ze de rest van het jaar wel vaak aan me'.

Oh en ik heb het dan niet over je partner he, die van mij vergeet ze niet, al is het maar omdat ik het weken vooraf al non stop zeg 'IK BEN BIJNA JARIG.'
pi_205099559
Gisteren dus naar Phantasialand geweest, wat was dat super! Had drukte verwacht en ook de kinderen voorbereid op lange wachttijden en zo, want zondag en perfect weer (een graad of 23-26 met zon maar ook af en toe een wolkje), was het gewoon erg rustig O+ In het park op zich gewoon wel bedrijvigheid, maar bij de attracties Max 15 minuten wachttijd, dus we hebben alles wat we wilde doen kunnen doen en sommige dingen zelfs meerdere keren, niet verwacht maar super was super fijn.

Was overigens de eerste keer dat ik onderweg mijn auto moest laden, normaal is dat op bestemming en dan weer terug, maar nu dus niet. Dus van te voren uitgezocht met de anwb routeplanner die dan berekent waar je het best kan laden, blijkt dat op een parkeerterrein van de Hornbach te zijn, die dus was afgesloten buiten openingstijden.. lekker handig dat die als optie benoemd wordt :')
(Had ik nog wel wat km’s over dus geen paniek, maar wel zonde van m’n planning ook met eten en weer uitzoeken wat dan handig was.. daar moet ik nog wat behendiger in worden, maar ja als je het eerder nog niet nodig had..
pi_205099591
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 08:25 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat ik al eerder zei, als de ander het niks interesseert dan hoef je inderdaad niks te doen :Y Maar ik denk dat de meerderheid van de mensen een berichtje op z'n minst wel waardeert. Maar misschien zit ik er inderdaad helemaal naast :)
Ik denk dat je je daarop verkijkt als ik de reacties hier zo lees, eerder 50/50.

Wat mij nu wat stoort is dat je er zo over doorgaat dat iemand die het niets interesseert perse iets moet doen voor de ander ookal ligt dat niet in zijn/haar aard. En diegene moet ook maar accepteren dat een anderen iets doen want het is bizar om niets te doen.
Als beide het erover eens zijn is het prima maar als 1 van beide wat meer wil dan moet degene die niets wil zich aanpassen is wat ik de hele tijd lees. Zo werkt dat niet, het gaat altijd 2 kanten op dus gewoon van beide kanten accepteren dat de ene niets doet en de ander wel.
pi_205099715
Dat idee heb ik ook, erg 50/50. :Y
Grappig om te zien.
pi_205099754
Ik ga iemand echt slaan.

De kozijnen.....de directie van dat bedrijf heeft vorige week hun welgemeende excuses gemaakt en toegezegd dat het binnen een week wordt opgelost. Krijg ik net een mail van de planner, die waardeloze vent die nooit terugbelt en van alles beloofd en nooit nakomt....ze kunnen morgen de kozijnen aftimmeren en dan komen ze na de zomer met de rolluiken.
Wat denk je zelf?! Echt....

De rolluiken liggen al 6 weken klaar in hun magazijn en zouden dus 4,5 week geleden geplaatst worden maar ze waren ze vergeten mee te nemen. Die rolluiken.

Ik wordt hier echt enorm kwaad over.

Dus ik heb hem niet eens teruggemaild, maar de directie en gevraagd om een creditfactuur voor de rolluiken en aftimmering. Ik ga het gesprek niet eens meer aan.
pi_205099819
@exode, wat een bedrijf... 8)7
pi_205099878
Jemig @exode... :X. Ik zou er ook heel erg klaar mee zijn.

En met verjaardagen/cadeautjes: ik vind ook niet dat per se 1 partij zich volledig aan moet passen aan de ander. Maar als je van iemand houdt, wil je toch wel af en toe iets voor een ander doen? Waarvan je weet dat die ander dat waardeert. En dan hoeft dat niet iets te zijn waar jij je zelf niet prettig bij voelt, maar er is vast wel een middenweg. Een relatie blijft geven en nemen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205099906
En het vervelendste vind ik nog dat we nu een zomer zonder rolluiken en rolgordijnen zitten in de kinderkamers. Dus ik ga maar op zoek naar verduisterende gordijnen.
pi_205099912
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:38 schreef exode het volgende:
Ik ga iemand echt slaan.

De kozijnen.....de directie van dat bedrijf heeft vorige week hun welgemeende excuses gemaakt en toegezegd dat het binnen een week wordt opgelost. Krijg ik net een mail van de planner, die waardeloze vent die nooit terugbelt en van alles beloofd en nooit nakomt....ze kunnen morgen de kozijnen aftimmeren en dan komen ze na de zomer met de rolluiken.
Wat denk je zelf?! Echt....

De rolluiken liggen al 6 weken klaar in hun magazijn en zouden dus 4,5 week geleden geplaatst worden maar ze waren ze vergeten mee te nemen. Die rolluiken.

Ik wordt hier echt enorm kwaad over.

Dus ik heb hem niet eens teruggemaild, maar de directie en gevraagd om een creditfactuur voor de rolluiken en aftimmering. Ik ga het gesprek niet eens meer aan.
O hou op zeg!! Wat een verspilde energie zo. En nog steeds geen rolluiken…

Ook heb ik ZO geen zin in dit soort gedoe straks met ons nieuwe huis.
Met een meidenkwartet
pi_205099947
Jezus, exode, de brutaliteit van het bedrijf zeg, dat ze het zo durven mededelen (en ook nog eens heel laf per mail).. echt belachelijk :(
pi_205100042
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 09:55 schreef Phaidra het volgende:
Jemig @:exode... :X. Ik zou er ook heel erg klaar mee zijn.

En met verjaardagen/cadeautjes: ik vind ook niet dat per se 1 partij zich volledig aan moet passen aan de ander. Maar als je van iemand houdt, wil je toch wel af en toe iets voor een ander doen? Waarvan je weet dat die ander dat waardeert. En dan hoeft dat niet iets te zijn waar jij je zelf niet prettig bij voelt, maar er is vast wel een middenweg. Een relatie blijft geven en nemen.
Iedereen doet wel een keer iets voor de ander anders zou een relatie of vriendschap eenrichtingsverkeer zijn en geen stand houden (familie is dan weer een ander verhaal, die heb je niet voor het uitkiezen). De valkuil is echter wel dat het kan zorgen voor verwachtingen op andere momenten.

De man van Venco, waar dit gesprek allemaal mee begon, had op een ander moment wel dingen geregeld zoals de romantische hotelkamer en lunch. Maar als hij vervolgens niets regelt voor haar verjaardag dan reageert half OUD verontwaardig.
  maandag 20 juni 2022 @ 12:21:27 #189
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205100952
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 18:30 schreef MaJo het volgende:

[..]
[..]

Ik heb toch echt niet de illusie dat het leven van andere mensen volledig om mij draait, dus dat een verjaardag/sterfdag/jubileumvandekat-met-1-oog voorbij gaat zonder dat anderen er aan denken vind ik heel normaal. Een berichtje sturen is weinig moeite, maar ik heb dan ook niet de indruk dat een reactie uitblijft omdat iemand het te veel moeite vindt maar vooral omdat het voor sommige mensen best een opgave is alle ballen in de lucht te houden en er simpelweg geen ruimte in het hoofd is voor dat berichtje. Of wellicht de ongemakkelijke waarheid: mijn verjaardag is gewoon niet zo belangrijk als andere dingen in hun leven. En dat is ook echt oke. :)
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 12:40:44 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205101078
Weet je laat maar, het komt blijkbaar niet helemaal over wat ik bedoel :')
pi_205101223
Even iets anders. Heb hier een paar keer gelezen over snag tights dat die zo goed zijn en omdat ik pas weer wat jurkjes gekocht heb heb ik ze ook besteld.
Even een vraag over de maat, misschien dat hier iemand ervaring heeft (heb ze ook gemaild maar nog geen reactie)

Aangezien ik twijfelde over de maat heb ik twee maten besteld, de grootste van die twee valt vrij ruim, blijft wel aan m’n lijf hangen en zakt niet af, maar iets strakker had gemogen. Dus toen had ik goede hoop op de maat kleiner die ik had besteld, die zag er in verhouding al erg klein uit, maar die krijg ik met alle stretch die er in zit niet goed passend aan, gewoon ruim te klein.

Is dat ook jullie ervaring dat er veel verschil is in maat? (7 cm in de tailleband als ze op elkaar liggen voor 1 maat verschil)
(Gaat om maat F en E, en maat E zit bij dochter van 8 prima en die heeft normaal postuur tot smal, alleen te lang) dus mij lijkt het een foutje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 juni 2022 @ 13:25:41 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_205101404
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 10:21 schreef Elleska het volgende:

[..]
Iedereen doet wel een keer iets voor de ander anders zou een relatie of vriendschap eenrichtingsverkeer zijn en geen stand houden (familie is dan weer een ander verhaal, die heb je niet voor het uitkiezen). De valkuil is echter wel dat het kan zorgen voor verwachtingen op andere momenten.

De man van Venco, waar dit gesprek allemaal mee begon, had op een ander moment wel dingen geregeld zoals de romantische hotelkamer en lunch. Maar als hij vervolgens niets regelt voor haar verjaardag dan reageert half OUD verontwaardig.
@vencodark had die hotelkamer toch zelf geopperd en geregeld?

Verder is en blijft het gewoon lastig als er een verschil van opvatting tussen partners is over hoe belangrijk verjaardagen en jubilea etc. zijn en hoe daar vorm aan te geven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 20 juni 2022 @ 13:26:18 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205101409
Geen ervaring met Snag Tights maar wat een bizar verschil joh :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205101689
Ik heb altijd maar 1 maat Snags besteld, dus geen ervaring met de verschillen. Ik weet wel dat F en G (bewust) beduidend meer stretch hebben dan de kleinere maten.
pi_205101938
Over verjaardagen gesproken, zojuist cadeaus voor Juul besteld die volgende week donderdag gewoon 4 jaar wordt. En de uitdeelcadeaus ook besteld. Ze wilde ijsjes uitdelen, dus het worden van die afschiet ijsjes.
Ze krijgt van ons oa een karaoke microfoon, daar ga ik spijt van krijgen he?!
pi_205101976
Krijg op Facebook gelijk reclame over Snag Tights. Vast geen toeval.
pi_205102051
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 14:44 schreef vencodark het volgende:
Krijg op Facebook gelijk reclame over Snag Tights. Vast geen toeval.
Ik ook al inderdaad. Sorry.. bestellen heb ik namelijk in m’n incognito browser gedaan omdat ik de reclames niet altijd even top vind om tegen te komen :@
pi_205102240
:'( :'( :'( :'(

Ik wilde net de openslaande deuren schuren.....zit er onder een heel rot stuk. Kan zo het hout induwen.
Nou stonden die deuren al op de lijst om binnen een jaar te vervangen, maar dit is wel even balen.

1 voordeel: ik ga ze nu niet schuren en verven. :7
pi_205102439
quote:

[..]

Met Majo eens, en een digitaal kaartje vind ik geen attent iets, maar meer iets om je er snel van af te maken.
Ik open ze nooit .
pi_205102658
Als een vriendin een burnout gehad zou hebben en de moeite neemt om een digitaal kaartje klaar te zetten omdat ze weet dat ze het anders vergeet omdat ze teveel andere dingen aan haar hoofd heeft, dan zou ik dat juist attent vinden. Je kan het ook met elkaar oneens zijn zonder anderen, zoals @Elleska in dit geval, te veroordelen.

Ik zet verjaardagen ook in mijn agenda, want anders is de kans groot dat ik ze vergeet. Dat is niet omdat ik het niet belangrijk vind, maar omdat ik gewoon niet zo goed ben in het onthouden van zoveel data en wiens verjaardag dan wanneer is. Dus neem ik de moeite te zorgen dat ik eraan herinnerd wordt, juist omdat ik het wel belangrijk vind.
  maandag 20 juni 2022 @ 16:48:26 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205102754
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:12 schreef fleuril het volgende:

[..]
Met Majo eens, en een digitaal kaartje vind ik geen attent iets, maar meer iets om je er snel van af te maken.
Ik open ze nooit .
Meld dat dan ook aan degenen die ze sturen, dan hoeven ze de moeite niet meer te doen.
Is een kaartje van Greetz wel goed genoeg of moet het persoonlijk handgeschreven zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 20 juni 2022 @ 16:52:19 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205102784
Overigens vind ik het echt intens kut dat mensen op hun verjaardag zelf om 07.00 uur al op social media posten dat ze jarig zijn, als je dan een appje stuurt om te feliciteren is het net alsof je er niet zelf aan gedacht hebt, maar het op insta gezien hebt.

En ja, ik heb ook van vrijwel iedereen een verjaardagsmelding in de agenda van mijn telefoon staan, die geeft overigens de dag ervoor om 12.00 uur 's middags een alarm, dus als ik een kaartje zou willen sturen dan kan dat.
Ik stuur echter geen kaartjes meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205102829
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Is een kaartje van Greetz wel goed genoeg of moet het persoonlijk handgeschreven zijn?
Handgeschreven niet.
Alleen met je tenen. Moet wel moeite kosten heh!
  maandag 20 juni 2022 @ 16:57:51 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205102831
Met betrekking tot die data in de agenda van mijn telefoon: ik heb mijn moeder er uit gehaald, en op de kalender van dit jaar heb ik haar verjaardag dus ook niet meer geschreven.
Bot? Ik weet het niet. Ik weet natuurlijk sowieso wel wanneer ze jarig was, maar nu word ik er iig niet meer de hele dag me geconfronteerd op de dag zelf.

Ik weet niet of ik dat met anderen ook zo makkelijk zou doen trouwens, maar dat is wat anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205102836
@amaranta , hoe is het met je moeder.

De mijne is net uit de narcose, ene breuk is gezet. Het was puzzelen, maar is gelukt. Dus nu echt herstellen.

Ik ben slecht met verjaardagen en andere feestdingen. Lang leven de wc-kalender en facebook. Het is echt niet kwaad bedoelt, maar het blijft gewoon niet plakken in mijn hoofd. Ik vergeet mijn eigen trouwdag ook :D
Mensen die me langer kennen weten dat ik het niet slecht bedoel. En ze waarderen het des te meer als ik er wel spontaan aan denk :P

Een digitaal kaartje is al beter dan een gefeliciteerd op facebook. Daar moet je nog iets moeite voor doen. Facebook schotelt je het gewoon voor |:(

Voor het rijtje: Verjaardagen vieren we in het gezin rustig. 1 weekenddag met de schoonzus+gezin, 1 weekenddag met mijn ouders+zusje+gezin en de dag zelf met het gezin zelf als het doordeweeks is. Bij mijn ouders komen alle broers en zussen van hun langs, pre-pensioenleeftijd zaten er gerust 25 man rond de tafel 's avonds. Daar heb ik dus echt niks mee. De week erna zitten ze dan weer bij de volgende oom/tante rond de tafel met taart. Maar het is wel een fijne familie die voor elkaar klaarstaat. Misschien juist omdat ze nog steeds zo hecht zijn.
  maandag 20 juni 2022 @ 16:59:35 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205102843
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:57 schreef lily het volgende:

[..]
Handgeschreven niet.
Alleen met je tenen. Moet wel moeite kosten heh!
Verdorie, en we hadden de kerstkaarten afgelopen jaar nog wel voorzien van geprinte adreslabels, en er ook al niets in gezet, want ze waren ook gelijk verhuisbericht :')
Maar geprinte adreslabels zullen ook wel niet meer mogen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205102902
Je zal maar bij de brievenbus alle kaartje2go- en Greetz-kaarten eruit filteren :+
  maandag 20 juni 2022 @ 17:15:04 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205102976
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Verdorie, en we hadden de kerstkaarten afgelopen jaar nog wel voorzien van geprinte adreslabels, en er ook al niets in gezet, want ze waren ook gelijk verhuisbericht :')
Maar geprinte adreslabels zullen ook wel niet meer mogen.
Ik heb alle trouwuitnodigingen handgeschreven, want dat moest. Van mezelf :@.
KuikenGuppy
  maandag 20 juni 2022 @ 17:18:05 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205103010
Oh ja, de stats nog even:

N en ik zijn vlak na elkaar jarig, ook van hetzelfde jaar, en we doen er eigenlijk nooit wat aan, hoewel we wel wat familieleden hebben die zichzelf dan uitnodigen, en er dus altijd wel wat visite is.
Toen we allebei 50 werden hebben we het wel gevierd, dat is inmiddels bijna 6 jaar geleden.

Verjaardag van Soneal vieren we wel altijd.

Gisteren de verjaardag van mijn vader op zijn verzoek hier gevierd, want wij hebben wel ruimte voor zijn hele familie, en hij niet echt (hoewel 14 man incl mijn vader zelf natuurlijk niet heel veel is, maar alles tegelijk is best druk als je dan ook nog alles moet regelen qua koffie, thee, gebak, hapjes, drankjes enz.).

Grappig: mijn moeder at altijd al totaal alternatief, en dus had ik geen gebakje voor haar, want ik wist al 40 jaar dat ik haar dat niet hoefde aanbieden, en dat het wel aanbieden alleen maar zou leiden tot een overzicht van klachten wat ze ervan zou krijgen. Nou koop ik altijd losse gebakjes bij de bakker, dus ik had er zoveel als ik gasten zou hebben.
Zegt ze ineens "Oh, ik lust ook wel een gebakje!" dus ik het gebakje van Soneal gedeeld zodat ze ook een half gebakje had.

Enfin: 2 weken later was N jarig, en toevallig op vrijdag, pannenkoekendag, en toen nodigde mijn moeder zichzelf ook al uit voor de pannenkoeken :D
Nog gewaarschuwd dat we geen linksdraaiende pannenkoeken zonder weet ik veel waar ze allemaal niet tegen kon voor haar gingen bakken, en voor de zekerheid maar een extra gebakje besteld, dat heeft ze met veel plezier opgegeten, idem voor de pannenkoeken.

Nog geen 2 weken daarna overleed ze, ze zag het dus prima aankomen.

En voor de duidelijkheid: normaal doen we helemaal niet moeilijk met een afwijkend soort pannenkoeken, want we hebben regelmatig een glutenvrije mee-eter, en we hebben ook standaard glutenvrij pannenkoekenbeslag in huis, dus het is geen principekwestie ofzo, ze at alleen al 40 jaar vrijwel niet meer normaal, en het was ook een ellenlange lijst van dingen die "niet mochten". Maar daar was ze zelf aan het eind dus ook wel klaar mee, gelukkig.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 20 juni 2022 @ 17:18:53 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205103022
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:15 schreef Burdie het volgende:

[..]
:D
Echt, ik begin niet meer aan zulke dingen, maar van de trouwkaarten weet ik ook echt wel zeker dat ik adreslabels gebruikt heb.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205103043
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

Verder is en blijft het gewoon lastig als er een verschil van opvatting tussen partners is over hoe belangrijk verjaardagen en jubilea etc. zijn en hoe daar vorm aan te geven.
Oh, ik vind dat helemaal niet lastig: als iets voor de één heel belangrijk is en de ander zich daar niks van aantrekt, dan is dat ongevoelig en onsympathiek.

Ik zou zelf wel een romantische partner willen die bijvoorbeeld regelmatig bloemen voor me koopt, maar ik weet dat m'n lief niet zo in elkaar zit. Andere dingen vind ik belangrijker en dus accepteer ik dat. Maar m'n verjaardag vieren vind ik leuk en belangrijk. Als hij daar maling aan zou hebben, dan zou ik er heel verdrietig van worden.

Wat dat betreft heeft elk stel, elk gezin, eigen verwachtingen en eigen gebruiken. Bij ons is 'geven' iets belangrijks. We verplaatsen ons in de ander, vragen ons af hoe we die ander blij kunnen maken en worden er zelf blij van als de ander blij is. Met Sinterklaas hebben we daarentegen niets en daar doen we dus niks aan, tot grote verbazing van vele anderen (vaak moeders). Dat boeit me weinig, zolang wij als gezin er maar blij mee zijn.
  maandag 20 juni 2022 @ 17:21:19 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205103046
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:07 schreef Clubsoda het volgende:
Je zal maar bij de brievenbus alle kaartje2go- en Greetz-kaarten eruit filteren :+
Er appte vorige week nog een nichtje, die was op vakantie en had het adres van mijn vader niet bij zich, en heeft toen een Greetz kaartje gestuurd, nou werd mijn vader vorige week 81 dus die is wat dat betreft niet veel gewend, maar die was zeer verguld met de kaart waar zijn (niet-alledaagse) naam en leeftijd op stond :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 20 juni 2022 @ 17:30:01 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205103134
Ik red het met 3 flesjes parfum per jaar, dus als ik met moederdag, mijn verjaardag en kerst een flesje parfum krijg ben ik helemaal blij.
Je kunt wel moeite doen allerlei andere meuk bij elkaar te verzamelen maar daar kan ik niets mee, tenzij ik specifiek heb aangegeven dat ik X of Y graag wilde (zoals een paar jaar geleden bij een Fabienne Chapot portemonnee), graag gewoon mijn geurtje, is ook niet moeilijk, ik gebruik maar 1 geurtje.

Afgelopen moederdag niet gehad overigens, en nu was mijn parfum dus op, want ik red het keurig met die 3 flesjes, maar met moederdag duurt het nooit heel lang meer :D
Gelukkig was N op zakenreis vorige week en had hij aan een hint genoeg, dus hij deed net alsof er binnen de EU ook tax-free geshopt kon worden :') O+

Dus nee, ik hoef niet allemaal moeilijke cadeaus, gewoon mijn flesje parfum en het is goed.
N daarentegen is wel van de moeilijke cadeaus, hij geeft ze ook graag, en dat kan ik dus niet, ik kan niet allerlei meuk verzamelen met het idee dat hij dat wel leuk vind om te krijgen, want ik vind het niet leuk om te geven.
Ik vind het al moeilijk genoeg dat hij tig (ja echt, tig) verschillende geurtjes heeft.... wat moet je er mee??
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 20 juni 2022 @ 17:31:10 #214
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205103145
Als ik zeg: pawpatrol maar dan met pinguïns, dan zeggen jullie...???

Ik breek mijn hoofd hierover :').
KuikenGuppy
  maandag 20 juni 2022 @ 17:32:16 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205103154
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:30 schreef Leandra het volgende:
Ik red het met 3 flesjes parfum per jaar, dus als ik met moederdag, mijn verjaardag en kerst een flesje parfum krijg ben ik helemaal blij.

Wat is jouw geur? Ik switch tussen Chanel 5 en La Vie Est Belle, en kan maar niet kiezen wat mijn lievelings is. O+.
KuikenGuppy
pi_205103191
Een paw patrol aflevering met pinguïns @Burdie? :? Dat is wat de kleuter hier dan zou bedoelen :')
  maandag 20 juni 2022 @ 17:37:32 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205103218
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:34 schreef Aure het volgende:
Een paw patrol aflevering met pinguïns @:burdie? :? Dat is wat de kleuter hier dan zou bedoelen :')
Nee ik bedoel echt een andere serie, pawpatrol-achtig, maar dan met pinguïns IPV hondjes.
Het ligt echt op het puntje van m'n tong, zo irritant dat ik er dan toch niet op kom :').
KuikenGuppy
pi_205103245
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:37 schreef Burdie het volgende:

[..]
Nee ik bedoel echt een andere serie, pawpatrol-achtig, maar dan met pinguïns IPV hondjes.
Het ligt echt op het puntje van m'n tong, zo irritant dat ik er dan toch niet op kom :').
Ohh nu ben ik ook wel nieuwgierig :D
  maandag 20 juni 2022 @ 17:41:27 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205103265
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:32 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wat is jouw geur? Ik switch tussen Chanel 5 en La Vie Est Belle, en kan maar niet kiezen wat mijn lievelings is. O+.
Estée van Estée Lauder.
Zit inmiddels in de "The House of Estée Lauder" collection, en daardoor heeft het niet meer de prachtige fles die het had, maar het standaard flesje van alle geuren in die collectie, maar ik gebruik het ook al sinds ik het in 1985 in Philadelphia, ontdekte.
Heb jarenlang iedereen in mijn omgeving die naar de VS ging moeten vragen een flesje voor me mee te nemen, maar de laatste 20 jaar is het in NL ook redelijk goed verkrijgbaar.

Overigens heb ik ook wel een flesje Ikat Jasmine van Aerin (ook Estée Lauder), en die is ook lekker, maar het is niet mijn geurtje, hoogstens voor af en toe een keer afwisseling.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 20 juni 2022 @ 17:41:56 #220
37150 livelink
pi_205103273
The penguïns of Madagascar?
  maandag 20 juni 2022 @ 17:41:57 #221
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205103277
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:31 schreef Burdie het volgende:
Als ik zeg: pawpatrol maar dan met pinguïns, dan zeggen jullie...???

Ik breek mijn hoofd hierover :').
Die irritante pinguïns van Madagascar?
  maandag 20 juni 2022 @ 17:46:57 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205103335
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:41 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Die irritante pinguïns van Madagascar?
Nee! Arrrgh, waarom weet ik het nou niet? :').
KuikenGuppy
pi_205103349
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:34 schreef Aure het volgende:
Een paw patrol aflevering met pinguïns @:burdie? :? Dat is wat de kleuter hier dan zou bedoelen :')
Ik weet ook welke serie dit is maar kan ook niet op de naam komen…
pi_205103373
Er is een film die Penguin Rescue heet, is dat hem?
pi_205103378
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:46 schreef Burdie het volgende:

[..]
Nee! Arrrgh, waarom weet ik het nou niet? :').
Top Wing? Niet met pinguïns maar met vogels.
pi_205103385
Top Wing!
  maandag 20 juni 2022 @ 17:52:00 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205103397
Jaaaaaa, Top Wing!

Ik dacht dat dat allemaal pinguïns waren :@.
KuikenGuppy
pi_205103400
En dat terwijl ik beide series niet ken. B-)
  maandag 20 juni 2022 @ 17:53:03 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205103403
Ik kan weer rustig slapen, dank dames O+.
KuikenGuppy
pi_205103491
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
@:Vencodark had die hotelkamer toch zelf geopperd en geregeld?

De hotelkamer wel maar hij had zo te lezen de romantische aankleding geregeld.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 16:12 schreef fleuril het volgende:

[..]
Ik open ze nooit .
:')
Die kaartjes worden gewoon door PostNL in je brievenbus gegooid net zoals het kaartje dat ik perfect getimed op de bus zou gooien. Enige verschil is dat de tekst niet handgeschreven is maar daarentegen het kaartje wel weer gepersonaliseerd ipv kant en klaar in de winkel gekocht.
pi_205103597
Digitale kaarten *O* Al is het alleen maar omdat ik ze zelf niet hoef te schrijven. Mijn handschrift is ruk plus ik ben links. Lelijke vegen op een kaart :N
pi_205103635
Ik hou van mooie uitgezochte handgeschreven kaartjes versturen, met een bijzondere postzegel en wat extra stickers. O+ Maar ben ook blij met een Greetz-kaartje hoor. It's the thought that counts. Plus dat ik best veel chronisch zieke vrienden heb voor wie een gang naar de postbus soms al te veel is, dan ben ik blij dat ze doen wat ze wel kunnen.
  maandag 20 juni 2022 @ 18:29:01 #233
37150 livelink
pi_205103744
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:16 schreef lunapuella het volgende:
Ik hou van mooie uitgezochte handgeschreven kaartjes versturen, met een bijzondere postzegel en wat extra stickers. O+ Maar ben ook blij met een Greetz-kaartje hoor. It's the thought that counts. Plus dat ik best veel chronisch zieke vrienden heb voor wie een gang naar de postbus soms al te veel is, dan ben ik blij dat ze doen wat ze wel kunnen.
Toch begrijp ik het niet helemaal hoor. Ik heb Greetz echt ontdekt. Sindsdien stuur ik kaartjes voor verjaardagen, sterkte-wensen, zomaar-kaartjes enz. enz.

Die kaartjes zoek ik ook zelf uit, ik vul ze met een persoonlijke boodschap, er gaat een postzegel op en het wordt verstuurd via de post. Alles hetzelfde als dat ik naar de winkel ga om een kaart uit te zoeken. Het enige verschil is dat ik ze nu ook daadwerkelijk verstuur en dat de persoonlijke boodschap niet handgeschreven is, maar voor me wordt uitgeprint.

Ik had echt nooit verwacht dat mensen dat als desinteresse zouden beschouwen (niet jij hoor, ik quote je alleen maar omdat het erover ging).

Op het moment dat ik alleen maar het gevoel krijg dat ik het fout kan doen, kan ik er net zo goed weer mee stoppen eigenlijk.
pi_205103762
Kaartje2Go is hier favoriet, zoveel mooie(re) designs (dan Greetz) O+
pi_205103916
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:15 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ik ook, maar dat waren maar 10 adressen per persoon dus dit ging sneller dan iets met etiketten :')
pi_205103922
In de Coronatijd heeft Greetz goed aan mij verdiend. En nog steeds stuur ik veel via Greetz.

Een goede vriend stuurt naar elke jarige in ons gezin een folie balon. De kinderen herkennen de doos waarin het komt uiteraard meteen en gaan dan raden wat voor ballon het dit keer is.
Hij heeft een geheugen van niets dus ik vermoed dat het een jaar vooruit wordt gepland. En de lol is er niets minder om.
pi_205103929
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 17:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er appte vorige week nog een nichtje, die was op vakantie en had het adres van mijn vader niet bij zich, en heeft toen een Greetz kaartje gestuurd, nou werd mijn vader vorige week 81 dus die is wat dat betreft niet veel gewend, maar die was zeer verguld met de kaart waar zijn (niet-alledaagse) naam en leeftijd op stond :D
Ik vind dat dus juist heel leuk, mijn kind was ook altijd helemaal blij met kaartjes met een auto en zijn naam.
pi_205103966
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:29 schreef livelink het volgende:

[..]
Toch begrijp ik het niet helemaal hoor. Ik heb Greetz echt ontdekt. Sindsdien stuur ik kaartjes voor verjaardagen, sterkte-wensen, zomaar-kaartjes enz. enz.

Die kaartjes zoek ik ook zelf uit, ik vul ze met een persoonlijke boodschap, er gaat een postzegel op en het wordt verstuurd via de post. Alles hetzelfde als dat ik naar de winkel ga om een kaart uit te zoeken. Het enige verschil is dat ik ze nu ook daadwerkelijk verstuur en dat de persoonlijke boodschap niet handgeschreven is, maar voor me wordt uitgeprint.

Ik had echt nooit verwacht dat mensen dat als desinteresse zouden beschouwen (niet jij hoor, ik quote je alleen maar omdat het erover ging).

Op het moment dat ik alleen maar het gevoel krijg dat ik het fout kan doen, kan ik er net zo goed weer mee stoppen eigenlijk.
Dit dus. Het verlaagt mijn drempel ongeveer 100x om een kaartje te sturen en ik doe er ook heus mijn best op. Ik hoop dat de mensen die mijn kaartjes ongeopend wegflikkeren me dat wel even melden }:| mogen verjaardagsballonnen en bloemen bezorgen eigenlijk wel? :+
pi_205103976
Ik heb wel een ‘ding’ voor handschriften dus een persoonlijke kaartje is wel ‘extra’ maar ook digitale kaartjes zijn leuk hoor. :)
We hebben allemaal onze eigen ideeën van wat attent is, toch?
pi_205104064
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit dus. Het verlaagt mijn drempel ongeveer 100x om een kaartje te sturen en ik doe er ook heus mijn best op. Ik hoop dat de mensen die mijn kaartjes ongeopend wegflikkeren me dat wel even melden }:| mogen verjaardagsballonnen en bloemen bezorgen eigenlijk wel? :+
Als je bloemen wil laten bezorgen, doe dat dan via een bloemist. Niet via topbloemen of andere meuk. Meerdere keren zoiets gedaan en het pakte alleen positief uit bij de plaatselijke bloemist en bij fleurop.nl
pi_205104068
Wat bedoelen jullie met digitaal? Een kaartje dat je in je mailbox ontvangt of een die op de pc gemaakt is maar alsnog fysiek bezorgd wordt?

Want volgens mij zit daar een misverstand.
pi_205104094
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:04 schreef -Spring het volgende:
Wat bedoelen jullie met digitaal? Een kaartje dat je in je mailbox ontvangt of een die op de pc gemaakt is maar alsnog fysiek bezorgd wordt?

Dat denk ik ook
pi_205104197
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 18:55 schreef vencodark het volgende:
Ik heb wel een ‘ding’ voor handschriften dus een persoonlijke kaartje is wel ‘extra’ maar ook digitale kaartjes zijn leuk hoor. :)
Ja, handgeschreven voelt voor mij zeker net dat beetje extra. Het is het tastbare, dat diegene ook echt hetzelfde kaartje heeft vastgehouden als nu bij mij op de mat ligt. Maar ik geef grif toe dat dat niet rationeel is en neem dus niemand een Greetz-kaart oid kwalijk hoor. Het is sowieso fijn dat er aan je gedacht wordt.
pi_205104232
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ja, handgeschreven voelt voor mij zeker net dat beetje extra. Het is het tastbare, dat diegene ook echt hetzelfde kaartje heeft vastgehouden als nu bij mij op de mat ligt. Maar ik geef grif toe dat dat niet rationeel is en neem dus niemand een Greetz-kaart oid kwalijk hoor. Het is sowieso fijn dat er aan je gedacht wordt.
Zeker geen probleem. Ik vind gewoon iemands handschrift leuk om te zien. :P
pi_205104235
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:04 schreef -Spring het volgende:

Die kaartjes in je mailbox heten toch e-cards? Dat was leuk in de vorige eeuw.
pi_205104337
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:19 schreef Elleska het volgende:

[..]
Die kaartjes in je mailbox heten toch e-cards? Dat was leuk in de vorige eeuw.
Dit wilde ik typen :Y die dingen stuurt niemand meer toch? :D
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 19:38:23 #247
382129 crew  Donna
pi_205104430
Een digitale kaart en e-card is hetzelfde.
Een kaart, maar dan digitaal.

Kaartjes die je digitaal maakt en fysiek bij iemand in de brievenbus terecht komen zijn geen digitale kaarten.
  Moderator maandag 20 juni 2022 @ 19:39:19 #248
382129 crew  Donna
pi_205104438
Je kan bij Greetz trouwens OOK digitale kaarten versturen, e-cards dus. :7
pi_205105048
Is een e-card niet met muziekjes en springende bloemen etc? :P
pi_205105072
Ik stuur regelmatig Greetz kaartjes, vooral omdat ik nog wel eens laat bedenk dat ik nog een kaartje moet sturen :') . Ik was daar vroeger toch wat attenter in geloof ik... maar ik stuur nu wel eens gewoon op een willekeurige dag een kaartje gewoon omdat het kan en dat deed ik vroeger dan weer minder.

Toen ik nog op de middelbare school zat, schreef ik wel hele lange brieven naar penvriend(inn)en, in spiegelbeeld ook soms en met hele teksten voor de postbode op de envelop :') en zelfgetekende postzegels, op het randje van het vel postzegels en die dan toch gewoon afgestempeld en bezorgd werden :+ . Die goede oude tijd ;).
Nu kreeg ik laatst zo'n kaart van postNL in de bus omdat mijn moeder te weinig postzegels had geplakt. Nou was dat niet helemaal waar, ze had van die vulling voor knuffels opgestuurd luchtdicht en plat in een ikea zakje. Maar dat zakje was waarschijnlijk toch niet helemaal luchtdicht, dus tegen de tijd dat het aankwam, was het een bol pakketje wat niet in de brievenbus pastte _O- . Maar ik kreeg de kaart dat ik extra moest betalen wel een keer of 9 in de bus met allemaal verschillende aanheffen (dat zegt denk ik een heleboel over het handschrift van mijn moeder :s) )
pi_205105086
Meest schandelijke is natuurlijk als je een HANDGESCHREVEN kaartje hebt ontvangen voor je zoon zijn verjaardag maar je vergeet de afzender te bedanken. Dat is dan weer niet zo netjes. :%
pi_205105128
Ja, moet je bedanken voor een kaartje?
  maandag 20 juni 2022 @ 20:32:27 #253
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205105163
Ja, het liefst door een kaartje te sturen...
  maandag 20 juni 2022 @ 20:35:22 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205105202
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 20:32 schreef mousemicky het volgende:
Ja, het liefst door een kaartje te sturen...
Handgeschreven...

Of je juist wel of geen Handgeschreven postzegel moet doen ben ik nog niet over uit...
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 20 juni 2022 @ 20:37:00 #255
37150 livelink
pi_205105219
pi_205106422
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit wilde ik typen :Y die dingen stuurt niemand meer toch? :D
:Y
Mijn moeder.
Naast een handgeschreven zelf op de bus gedaan kaartje. Voor elk gezinslid hier.
pi_205106462
quote:
_O_

"Zo zal er een zee van vrije tijd opdoemen, waarin u zich niet meer hoeft te ergeren aan familieleden en vrienden die in gebreke blijven." :D
  maandag 20 juni 2022 @ 22:51:39 #258
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205106723
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2022 19:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als je bloemen wil laten bezorgen, doe dat dan via een bloemist. Niet via topbloemen of andere meuk. Meerdere keren zoiets gedaan en het pakte alleen positief uit bij de plaatselijke bloemist en bij fleurop.nl
Topbloemen werkt met locale bloemisten. 1 van mijn favoriete bloemisten is hier ook hij aangesloten. Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met mijn bestellingen. Je moet alleen wel iets ontvangen wat ook je smaak is. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_205106820
Ik verstuur kaartjes via greetz of hallmark en dan zoek ik echt een leuke, bijpassende uit. Of ik ga naar de readshop oid hier in het winkelcentrum.
Mijn schoonmoeder wordt as zondag 80 en haar gezondheid gaat hard achteruit helaas.
Zo erg dat ze niet meer zelfstandig thuis kan blijven wonen met haar man. Er wordt hard gezocht naar een verzorgingstehuis / aanleunwoning.
Nu is het plan om een kaartjesslinger te maken door haar kinderen. Geopperd door de broer van mijn vriend, zijn zus en hijzelf vinden het een leuk idee, ik ook. Met een persoonlijke tekst van iedereen op het kaartje. En dan 1 kaartje per gezinslid. Ik ga dus van de week op zoek naar 4 leuke bijpassende kaartjes. Als ik in de winkel niks passend vind, ga ik online verder kijken. Of een poging doen zelf wat te maken, maar daar ben ik ook wel weer wat onzeker voor/over.

Ik vind het ook leuk een kaartje te krijgen en het maakt mij niet uit of het via greetz is of via de winkel. De tekst erop is wel persoonlijk. Fijn dat er aan je gedacht word.
pi_205106845
Ik ben na jarenlang Fleurop gebruikt te hebben overgegaan op Topbloemen en heb alleen maar positieve reacties gekregen eigenlijk. Niets mis met Fleurop, maar het verschil in prijs is echt fors vind ik.
pi_205106991
Ik ben juist fan van Greetz en kaartje2go. Dan kun je leuke gepersonaliseerde kaarten maken, zeker voor kinderen. Wat leuke plaatjes zoeken, op de kaart plakken en snel een persoonlijke kaart die ook nog eens goed leesbaar is. Jaren geleden had Mona pudding een actie dat je bij aankoop van elke pudding een gratis kaartje met Greetz kon versturen. Toen heb ik een jaar lang ieder jarig familielid een persoonlijk kaartje gestuurd. Werd vooral door de kinderen erg gewaardeerd (die kregen kaarten met SpongeBob, Mario etc, die je in de winkel niet zomaar kunt kopen).

Qua bloemen geen idee. Ooit eens een keertje besteld voor iemand en dat was prima, maar geen idee meer waar. Ik vind bloemen sowieso belachelijk duur en zonde van het geld :@
pi_205107034
Ik kreeg een tijdje geleden droogbloemen via de post. Met een houten plankje en 2 glazen buisjes erbij waar je ze in kan zetten. Erg leuk en handig voor iemand die geen bosje bloemen lang kan laten leven. Het was een zomaar cadeautje omdat ik aan je moest denken. Eens wat anders dan een kaartje. Maar geen idee waar vandaan.
pi_205107511
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 22:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Topbloemen werkt met locale bloemisten. 1 van mijn favoriete bloemisten is hier ook hij aangesloten. Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met mijn bestellingen. Je moet alleen wel iets ontvangen wat ook je smaak is. :+
Ik heb bij meerdere boeketten van dit soort sites gezien dat of het boeket niet overeen kwam met het plaatje, of dat de grootte van het boeket niet klopte. Maar prima dat jij er wel blij mee bent :) Misschien heb ik gewoon pech gehad met de boeketten.
pi_205107538
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2022 23:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kreeg een tijdje geleden droogbloemen via de post. Met een houten plankje en 2 glazen buisjes erbij waar je ze in kan zetten. Erg leuk en handig voor iemand die geen bosje bloemen lang kan laten leven. Het was een zomaar cadeautje omdat ik aan je moest denken. Eens wat anders dan een kaartje. Maar geen idee waar vandaan.
Wellicht van deze?
https://www.bloompost.nl/(...)FEAAYAiAAEgJh6fD_BwE
  Moderator dinsdag 21 juni 2022 @ 09:10:22 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_205107919
Ik ben ook juist fan van sites als Greetz, inderdaad juist heel persoonlijk omdat je zelf iets kan creëren. Bloompost is ook heel tof ja :Y mijn favoriet blijft Brownies per post, lekkerste brownies ooit :9~

Handgeschreven, tsja. Voor onze bruiloft en de geboortekaartjes heb ik wel alle enveloppen handgeschreven omdat dat voor mijn idee “moest”, maar het kan mij echt niet schelen als er een voorgeprint label op zit als ik het zelf ontvang. Beetje dubbele moraal :D
pi_205108273
Zaterdag zouden er donuts binnenkomen voor verloofde, speciaal lactosevrij met 40 kaarsen etc etc. Zijn dus nooit aangekomen en het bedrijf weet het ook allemaal niet. Ze kunnen ze opnieuw sturen maar ja, eej, het moment is weg. Overigens niet van mij maar schoonzus, die had dat helemaal uit lopen zoeken en dus besteld.

Met mijn familie vieren we alleen de bijzondere jaren. Mijn broer en zwager zijn 1 dag na mij jarig, schoonzus weer 2 dagen later. Dat was een uitwisseling van cadeaus. Toen zus 50 werd hadden we haar mee uit lunchen genomen en een boottocht en wandelen door de Biesbosch met een gids. Was heel leuk. Vooral om samen te zijn, dat gebeurt zelden (mijn moeder, broer, zus en ik bedoel ik dan)
Mijn broer wordt volgend jaar 50 dus daar verzinnen we ook al van alles voor.
Ik word zelf ook blij van dat soort cadeaus, het wordt bedacht en er wordt echt tijd voor je vrijgemaakt. O+
pi_205108903
quote:
Ja dat is hem! :)
pi_205108987
Zoon is op kamp. Belde me tussen 02.52u en 03.40u 5x op omdat ie niet kon slapen }:| En om 09.00u om te zeggen dat ie wakker was :')
Nog 1 nachtje en daarna rust :O
If they say
  dinsdag 21 juni 2022 @ 11:37:01 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_205109217
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon is op kamp. Belde me tussen 02.52u en 03.40u 5x op omdat ie niet kon slapen }:| En om 09.00u om te zeggen dat ie wakker was :')
Nog 1 nachtje en daarna rust :O
Hierom laten wij leerlingen dus hun telefoon niet meenemen op kamp.
Als ze willen bellen dan moet dat via de kampleiding.
pi_205109384
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:37 schreef amaranta het volgende:

[..]
Was hier ook de bedoeling, dat ze in de avond nog mochten bellen en daarna de foons ingeleverd moesten worden. Iets niet helemaal goed gegaan geloof ik :')
If they say
  dinsdag 21 juni 2022 @ 11:57:03 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_205109413
Ik had na de tweede keer mijn telefoon al uit gezet denk ik.
disclaimer
pi_205109455
Hij was lichtelijk in paniek en huilde tranen met tuiten. Dan maar wallen tot op mn knieën :{

Lijk ik nu helemaal op donald trump. Had gister heel de dag mn zonnebril op. Nu is die plek wit en de rest rood. Met wallen :')
If they say
  dinsdag 21 juni 2022 @ 12:11:06 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_205109546
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Hij was lichtelijk in paniek en huilde tranen met tuiten. Dan maar wallen tot op mn knieën :{

Lijk ik nu helemaal op donald trump. Had gister heel de dag mn zonnebril op. Nu is die plek wit en de rest rood. Met wallen :')
Hoe oud is je zoon? Er staat me bij dat hij toch ook al 12 is ofzo?
Ik begrijp heus dat je er wil zijn voor hem, maar de hele nacht je moeder gaan bellen op kamp lijkt me ook niet fijn voor hem. Dan kan hij beter naar de leiding gaan, die zijn daar ter plaatse.
disclaimer
pi_205109644
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:11 schreef SQ het volgende:

[..]
Hoe oud is je zoon? Er staat me bij dat hij toch ook al 12 is ofzo?
Ik begrijp heus dat je er wil zijn voor hem, maar de hele nacht je moeder gaan bellen op kamp lijkt me ook niet fijn voor hem. Dan kan hij beter naar de leiding gaan, die zijn daar ter plaatse.
Hij is 11 en dit is pas de 2e keer dat hij van huis is. Eerste keer was bij zn zus en dat ging wel al belde hij toen wel maar hing weer op voordat ik het hoorde.
Kamp was ook een wel/nietje en werd een wel. Maar hij is heel onzeker en wordt veel gepest. Juf weet dat en let ook op maar hij was nu echt helemaal van zn padje af. En echt vreselijke heimwee.
Maar, positief, hij meldde vanmorgen wel dat ie graag wil blijven. Nu de nacht nog...
Kan juf wel bellen erover maar dat vind ik dan weer...weet niet. Val ik haar lastig en ze heeft natuurlijk 22 kids.
If they say
pi_205109650
Zielig Mush! Sterkte, hopelijk wordt vandaag/vannacht leuker.

Zijn jullie kinders al op schoolreisje geweest? Mijnes gaat donderdag naar Slagharen, kwam ik pas achter toen ik voor morgen Walibi en een bed&breakfast had geboekt 8)7 Die krijg ik vrijdag z'n bed niet uit..
pi_205109663
En als klasse ouder mag ik vandaag komen om te helpen en te eten vanavond. Maar ik was gister al mee voor vervoer en uitje en we hebben besloten dat ik vandaag niet kom. Zoon baalt maar ik hou voet bij stuk. Vonden juf en ik echt beter.
If they say
pi_205109699
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Zielig Mush! Sterkte, hopelijk wordt vandaag/vannacht leuker.

Zijn jullie kinders al op schoolreisje geweest? Mijnes gaat donderdag naar Slagharen, kwam ik pas achter toen ik voor morgen Walibi en een bed&breakfast had geboekt 8)7 Die krijg ik vrijdag z'n bed niet uit..
Dank, we wachten vannacht maar af :)

Ooooh, heeft school dat zó laat doorgegeven?
Wat ik nu wel weet: kids zijn onvermoeibaar. Nacht amper slapen en ze stuiteren gewoon door :D
Veel plezier morgen in Walibi :)
If they say
pi_205109715
Ik weet nog die keer dat ik oudste in groep 6 wegbracht en toen even bleef hangen. Juist dat zorgde ervoor dat hij kamp echt slecht startte. De keren erna heb ik alleen bij school uitgezwaaid. Hij is echt een huismus.

Een keer daarna heeft hij 's avonds laat nog een half uurtje bij de leerkracht gezeten, even daar nog rustig worden en dan naar bed als de kamer ook rustig was. Juf zei achteraf ook dat ze in dubio stond om mij te bellen, maar haar keuze om niet te doen was helemaal goed. Juist bellen zorgt ervoor dat thuis meer in het hoofd spookt. Nu heeft hij nog prima 2 dagen volgehouden.

hopelijk werkt dat bij jou zoon ook!
pi_205109733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:28 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dank, we wachten vannacht maar af :)

Ooooh, heeft school dat zó laat doorgegeven?
Wat ik nu wel weet: kids zijn onvermoeibaar. Nacht amper slapen en ze stuiteren gewoon door :D
Veel plezier morgen in Walibi :)
Onofficieel weet ik het sinds eind maart (dag ervoor Walibi en b&b geboekt :') ) van een moeder uit de OR. Kind heeft vorige week pas z'n briefje mee...
  dinsdag 21 juni 2022 @ 12:33:29 #280
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205109740
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 11:37 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hier ging dat ook zo tijdens scoutingkamp. Mijn moederhart vond dat zwaar hoor, maar zo'n kind groeit er enorm van. Bovendien vind ik het een groot goed om een kind de kans te geven om te ontdekken dat je ook veiligheid en geborgenheid kan vinden bij een andere volwassene dan mama of papa.
pi_205109751
Hier staat die datum van schoolreisje van de middagbouw aan het begin van het schooljaar al vast. Die kinderen zijn vandaag op pad.
Schoolkamp van de bovenbouw is wel een verrassing soms. Ze gaan meestal begin van het jaar, maar welke klas wanneer gaat is soms wat laat bekend. Dat je maandag na de vakantie hoort dat je kind de maandag erna al aan de beurt is. Gelukkig kon dat kind er wel tegen.
Nu weet ik dat volgend jaar kamp pas later is, ergens in maart. Dus deze keer geen verrassing.
pi_205109818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik weet nog die keer dat ik oudste in groep 6 wegbracht en toen even bleef hangen. Juist dat zorgde ervoor dat hij kamp echt slecht startte. De keren erna heb ik alleen bij school uitgezwaaid. Hij is echt een huismus.

Een keer daarna heeft hij 's avonds laat nog een half uurtje bij de leerkracht gezeten, even daar nog rustig worden en dan naar bed als de kamer ook rustig was. Juf zei achteraf ook dat ze in dubio stond om mij te bellen, maar haar keuze om niet te doen was helemaal goed. Juist bellen zorgt ervoor dat thuis meer in het hoofd spookt. Nu heeft hij nog prima 2 dagen volgehouden.

Toen ik gisteravond wegging was hij aan het spelen. Snel gedag gezegd en dat ging prima. Maar ze waren pas na 1u weer terug van een nachtelijk iets. En daarna werd het dus drama.
Die van mij is ook het liefste thuis, daarom wilde hij eerst niet mee.
Maar hij gaat hier dus niet mee naar juf. Die kwam om 3u wel zn kamer in omdat hij te hard praatte maar had niet door dat hij in tranen was ;(
Hopelijk wordt deze nacht beter.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:32 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Onofficieel weet ik het sinds eind maart (dag ervoor Walibi en b&b geboekt :') ) van een moeder uit de OR. Kind heeft vorige week pas z'n briefje mee...
Haha, ik weet ook altijd onofficieel veel :D maar school had het wel ff eerder officieel mogen communiceren.

Yay, man en ik gaan shoppen *O* Geen idee alleen wáár. Nep westfield denk ik :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Mushanga71 op 21-06-2022 12:51:05 ]
If they say
pi_205110044
Juist zo'n telefoon en het feit dat er contact gelegd kan worden met het thuisfront werkt vaak averechts. Om die reden mocht er bij het kamp van mijn oudste geen telefoon mee en verliep contact via de kampleiding.

Zo heb je ook veel ouders die op een kdv maar bij hun huilende kind blijven. Het werkt echt vele malen beter voor alle partijen als je als ouder gewoon afscheid neemt en vertrekt. In verreweg de meeste gevallen zit het kind een minuut later gewoon gezellig te spelen op de groep.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:02:03 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205110059
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:30 schreef Deepfreeze het volgende:

Dat is aan de ene kant een leuk argument, mijn schoonmoeder riep ook altijd dat kinderen van bellen met thuis heimwee kregen, en toen Soneal daar logeerde mocht er dus niet gebeld worden... jammer joh, dat was dus ook gelijk de laatste keer.

Overigens is Soneal helemaal geen heimwee kind, en heeft hij het zonder ons prima op kamp of uit logeren, maar als hij zijn telefoon bij zich heeft wordt er gewoon geappt als daar behoefte aan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205110106
Verloofde heeft op kamp altijd meerdere kinderen die heimwee hebben of het met name 's nachts lastig vinden. Over het algemeen kunnen ze dat vooraf al wel aardig inschatten. Telefoons moeten net als in de klas ingeleverd worden.

B gaat volgend jaar meerdere keren op kamp waarschijnlijk, 2x met scouting en 1 x met school. Het is ook een huismus, maar het zal juist goed voor hem zijn.

En over planning gesproken, B heeft vandaag les van Bootcamp kinder trainers, 2 uur lang en morgen heeft ie sportdag.....Allemaal vanuit school. Blijkbaar moest die bootcamp ineens vandaag, is pas gisteren gecommuniceerd.
En donderdagavond voor zijn reddingsdiploma afzwemmen. Gelukkig hebben we een leeg weekend, chillen!

En ja.
Echt waar.
Denk ik.
Hoop ik.
Als het goed is.
Vrijdag komen ze de kozijnen afmaken en de rolluiken plaatsen. We kregen wel een extra mail of we even 2 meter om de ramen heen vrij willen maken. In kamers van 2 bij 2.... _O- _O- _O-

En vrijdag is mijn laatste 'mama en Juul dag' en ik wilde met haar naar het Nijntje museum om deze fase af te sluiten, maar dat kan nu dus niet. Maar ik ga natuurlijk niet antwoorden dat het niet goed uitkomt.
pi_205110130
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 12:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Toen ik gisteravond wegging was hij aan het spelen. Snel gedag gezegd en dat ging prima. Maar ze waren pas na 1u weer terug van een nachtelijk iets. En daarna werd het dus drama.
Die van mij is ook het liefste thuis, daarom wilde hij eerst niet mee.
Maar hij gaat hier dus niet mee naar juf. Die kwam om 3u wel zn kamer in omdat hij te hard praatte maar had niet door dat hij in tranen was ;(
Hopelijk wordt deze nacht beter.
[..]
Haha, ik weet ook altijd onofficieel veel :D maar school had het wel ff eerder officieel mogen communiceren.

Yay, man en ik gaan shoppen *O* Geen idee alleen wáár. Nep westfield denk ik :P
Hopen dat komende nacht beter gaat. Knap dat hij wel wil blijven.

Mijn oudste had op haar eerste schoolkamp (groep 4) enorm heimwee. Was ook naar juf gegaan dat ze naar huis wilde. Juf had gezegd:"Alle papa's en mama's slapen nu, die kunnen we niet bellen".
Dat hoorden we pas van onze dochter toen ze in groep 5 weer op kamp moest en het een drama was, want ze wilde pertinent niet.
Terwijl groep 4 juf toen ze terugkwamen zei: "het ging prima hoor".
Oudste heeft vanaf groep 5 niet meer op kamp geslapen, we hebben haar 's avonds opgehaald en toen ze in groep 8 op een van de waddeneilanden zaten, zijn wij daar zelf ook een paar dagen heen gegaan.
Kind leuk kamp, want toch mee kunnen doen en dan bij ons geslapen. Ging prima.

Toen ik nog jong was (jaar of 17-18) ;) en zeilles gaf in de zomer, hadden we ook een keer een jongen met heel erge heimwee. Hij was al verschillende keren op kamp geweest en opgehaald door zijn ouders omdat het niet ging en op ons kamp mocht hij voor de laatste keer proberen.
Als ze hem weer op moesten halen, dan mocht hij niet meer.
Hij wilde zelf wel heel graag blijven, maar vond het ontzettend moeilijk. Voor het gebouw was een telefooncel en dan ging hij daar naar huis staan bellen. Hebben die ouders op een gegeven moment de stekker eruit getrokken en ons het nummer van de buren doorgegeven. Als er echt iets was dan konden we bellen.
Die jongen heeft de week volgemaakt en daar was hij supertrots op :).
pi_205110144
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:08 schreef exode het volgende:
Verloofde heeft op kamp altijd meerdere kinderen die heimwee hebben of het met name 's nachts lastig vinden. Over het algemeen kunnen ze dat vooraf al wel aardig inschatten. Telefoons moeten net als in de klas ingeleverd worden.

B gaat volgend jaar meerdere keren op kamp waarschijnlijk, 2x met scouting en 1 x met school. Het is ook een huismus, maar het zal juist goed voor hem zijn.

En over planning gesproken, B heeft vandaag les van Bootcamp kinder trainers, 2 uur lang en morgen heeft ie sportdag.....Allemaal vanuit school. Blijkbaar moest die bootcamp ineens vandaag, is pas gisteren gecommuniceerd.
En donderdagavond voor zijn reddingsdiploma afzwemmen. Gelukkig hebben we een leeg weekend, chillen!

En ja.
Echt waar.
Denk ik.
Hoop ik.
Als het goed is.
Vrijdag komen ze de kozijnen afmaken en de rolluiken plaatsen. We kregen wel een extra mail of we even 2 meter om de ramen heen vrij willen maken. In kamers van 2 bij 2.... _O- _O- _O-

En vrijdag is mijn laatste 'mama en Juul dag' en ik wilde met haar naar het Nijntje museum om deze fase af te sluiten, maar dat kan nu dus niet. Maar ik ga natuurlijk niet antwoorden dat het niet goed uitkomt.
Zou het dan toch.... ik juich pas voor je als ze hangen, maar zou wel fijn zijn :Y wel jammer van jullie mama en juul dag :{
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:17:18 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_205110169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:10 schreef Nijna het volgende:

[..]

Mijn oudste had op haar eerste schoolkamp (groep 4) enorm heimwee. Was ook naar juf gegaan dat ze naar huis wilde. Juf had gezegd:"Alle papa's en mama's slapen nu, die kunnen we niet bellen".
Dat hoorden we pas van onze dochter toen ze in groep 5 weer op kamp moest en het een drama was, want ze wilde pertinent niet.
Oudste heeft vanaf groep 5 niet meer op kamp geslapen, we hebben haar 's avonds opgehaald en toen ze in groep 8 op een van de waddeneilanden zaten, zijn wij daar zelf ook een paar dagen heen gegaan.

Toen ik nog jong was (jaar of 17-18) ;) en zeilles gaf in de zomer, hadden we ook een keer een jongen met heel erge heimwee. Hij was al verschillende keren op kamp geweest en opgehaald door zijn ouders omdat het niet ging en op ons kamp mocht hij voor de laatste keer proberen.
Hij wilde zelf wel heel graag blijven, maar vond het ontzettend moeilijk. Voor het gebouw was een telefooncel en dan ging hij daar naar huis staan bellen. Hebben die ouders op een gegeven moment de stekker eruit getrokken en ons het nummer van de buren doorgegeven. Als er echt iets was dan konden we bellen.
Het kan toch nog steeds prima zijn gegaan? Als jouw dochter verder geen stampij heeft gemaakt en na die mededeling van de juf verder met het kamp mee heeft gedaan?

Ja ik ben misschien weer een loederwijf de andere kant op maar ik vertrouw er echt blindelings op dat als er écht écht iets aan de hand is, ze mij wel weten te vinden. Voor mij valt heimwee hebben daar niet onder. Tijdens zo'n kamp met tientallen kinderen krijgt elk kind op zeker punt wel heimwee. Het is waardevoller om daar mee te leren omgaan dan voor elk kind on demand de taxi naar huis te bellen. Dat is ook voor kampleiding geen doen. Just my 2 cents.
disclaimer
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:20:25 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205110202
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:10 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik vind groep 4 ook wel erg jong om op kamp te gaan, groep 5 en 6 eigenlijk nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:22:55 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_205110224
Mijn zevenjarige in groep 3 gaat in juli een volle week op kamp met scouting :D vrijwillig, ook nog!
disclaimer
pi_205110230
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik vind groep 4 ook wel erg jong om op kamp te gaan, groep 5 en 6 eigenlijk nog.
Ja? Ik niet hoor, B zit volgend jaar in groep 5 en gaat op schoolkamp, 1 nacht. Ik vind het prima en hij vindt het nu al spannend maar ook erg leuk.
Wij gingen vroeger pas in groep 8 maar daar zaten al wel wat sportkampen voor. Ik vond het als kind leuk, terwijl ik niet echt aansluitiong had.
pi_205110233
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vind ik ook. Maar ik las hier dat meer kinderen zo jong al gaan, dus er zijn meer scholen die dat doen.

Heimwee is echt verschrikkelijk. Ik ging vroeger in groep 7 en 8 op kamp en het cadeautje wat ik uitgezocht had voor als ik weer terug kwam had me er doorheen getrokken.

Kennismakingskamp op het middelbaar zag ik toen al helemaal niet zitten, ik ben toen ook niet gegaan.
pi_205110237
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:12 schreef Nijna het volgende:

[..]
Zou het dan toch.... ik juich pas voor je als ze hangen, maar zou wel fijn zijn :Y wel jammer van jullie mama en juul dag :{
Ik juich pas als het na tevredenheid is afgerond, voor hetzelfde geld sturen ze Harry van de administratie die nog nooit een boormachine heeft vastgehouden om maar van mijn gezeur af te zijn.....
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:28:20 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_205110261
(Ik zeg overigens niet dat iedereen maar op kamp moet gaan en dat leuk moet vinden, maar accepteren dat heimwee er soms ook bij hoort en dat het helemaal oké is om te voelen zonder dat daar meteen op moet worden ingegrepen is best een waardevolle les in mijn ogen. Ik heb het hierbij dus expliciet niet over onhandelbare situaties waarbij er echt totale blinde paniek optreedt.)
disclaimer
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:28:55 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205110265
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Vind ik ook. Maar ik las hier dat meer kinderen zo jong al gaan, dus er zijn meer scholen die dat doen.

Heimwee is echt verschrikkelijk. Ik ging vroeger in groep 7 en 8 op kamp en het cadeautje wat ik uitgezocht had voor als ik weer terug kwam had me er doorheen getrokken.

Kennismakingskamp op het middelbaar zag ik toen al helemaal niet zitten, ik ben toen ook niet gegaan.
De school van Soneal niet, alleen in groep 8 een kamp, helemaal prima.
Hij is wel op theaterkamp geweest, vond dat geweldig, wil dit jaar weer, maar ook dat hebben we pas gedaan toen hij zelf zei te willen gaan.
Eerdere jaren 1 keer gevraagd en nee was nee.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:30:23 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205110275
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:25 schreef exode het volgende:

[..]
Ik juich pas als het na tevredenheid is afgerond, voor hetzelfde geld sturen ze Harry van de administratie die nog nooit een boormachine heeft vastgehouden om maar van mijn gezeur af te zijn.....
Zolang het maar niet Sjaak van de planning is, dan heb je echt een probleem :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205110282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zolang het maar niet Sjaak van de planning is, dan heb je echt een probleem :X
:D
  dinsdag 21 juni 2022 @ 13:32:16 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205110288
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 13:28 schreef SQ het volgende:
(Ik zeg overigens niet dat iedereen maar op kamp moet gaan en dat leuk moet vinden, maar accepteren dat heimwee er soms ook bij hoort en dat het helemaal oké is om te voelen zonder dat daar meteen op moet worden ingegrepen is best een waardevolle les in mijn ogen. Ik heb het hierbij dus expliciet niet over onhandelbare situaties waarbij er echt totale blinde paniek optreedt.)
Daar ben ik het helemaal mee eens, heimwee mag, dat hoeft niet gelijk te betekenen dat de ouders alles laten vallen en het kind aan de andere kant van het land komen ophalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205110396
Ook knap, het gehuurde bubbelbad heeft een verlengsnoer in rook laten opgaan en lijkt zelf ook een opdonder te hebben gehad. Doet niets meer....
Wel weer typisch voor ons dit.
pi_205110446
Ook zoiets, een moeder vroeg mij vanochtend bij school of ik zonnebrand bij me had, want ze was vergeten haar kind thuis in te smeren. En ik stond echt zo van 'huh, waarom zou je je kind insmeren voordat ze naar school gaan? Ze zitten toch binnen??'
Ben ik nu zo'n ontaarde moeder? Doen jullie dat wel?
pi_205110449
Nieuwe!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')