ik ook niet, huuuu!quote:Op vrijdag 17 juni 2022 13:04 schreef lunapuella het volgende:
Tygo kan ik dan weer helemaal niks mee. Maar hé, meer voor jullie!
Die toonquote:Hoi Xxx,
Danjewel voor je bestelling. Super gaaf dat je de foto's zo leuk vindt! Ik snap het wel met twee stoere jongens die erop staan ;-).
Lijkt het jou misschien leuk om een review te schrijven? Help je ons super mee! {insert link}
Met vriendelijke groet,
Joy
Happy Manager
Deze post lijkt me een prima review....quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:09 schreef Phaidra het volgende:
Iets heel anders. Ik heb vorige week schoolfoto's besteld (schandalig hoog bedrag voor neergelegd, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend). Krijg ik dit mailtje:
[..]
Die toon![]()
![]()
En srsly, Joy?? Happy Manager?Is ze aangenomen speciaal vanwege haar naam of zo? Dit kan niet echt zijn, toch?
Dit ja, hij is er niet eentje om aan je ouders voor te stellen, maar dat hoeft ook niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:00 schreef Leandra het volgende:
Tygo kan ik wel wat mee..... het is een soort goeie slechterik ofzo, een bad guy die niet echt fout is.
Ik kan ook niet inschatten hoe zijn middelengebruik (nog) is, dat zou ik wel slecht trekken, maar hee.... ik hoef er niet mee te trouwen natuurlijk
Dat "stoere jongens" ook, wedden dat ze het over "lieve meisjes" zou hebben gehad als je twee dochters had?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:09 schreef Phaidra het volgende:
Iets heel anders. Ik heb vorige week schoolfoto's besteld (schandalig hoog bedrag voor neergelegd, maar daar ben ik inmiddels wel aan gewend). Krijg ik dit mailtje:
[..]
Die toon![]()
![]()
En srsly, Joy?? Happy Manager?Is ze aangenomen speciaal vanwege haar naam of zo? Dit kan niet echt zijn, toch?
Ik vind het belangrijker of het iemand is om aan mijn kinderen voor te stellen, maar dat is het ook nietquote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit ja, hij is er niet eentje om aan je ouders voor te stellen, maar dat hoeft ook niet.
Als leuke oom misschien waarbij ze alles mogen en onverantwoordelijk veel lol mee hebben.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijker of het iemand is om aan mijn kinderen voor te stellen, maar dat is het ook niet
QFTquote:
Wij gingen na best lang de auto ophalen bij de garage. Reden 1 voor de afspraak was APK, daarbij nog een kleine (maar lastige) reparatie. Bleek de APK dus niet gedaan... Konden we de dag erna dus weer terug.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 14:08 schreef MevrouwCactus het volgende:
Zo is onze camper al 5 weken “bijna klaar” bij de garage. Gister mocht ik het ophalen, had ik 2x bevestigd gekregen. Maar toen ik aan kwam, lag er nog een deur en wiel af. En de rechterkant moet nog helemaal gebeuren. Hoezo laat je me dan langskomen om hem op te halen?
Zucht.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:01 schreef Hupje het volgende:
[..]
Wij gingen na best lang de auto ophalen bij de garage. Reden 1 voor de afspraak was APK, daarbij nog een kleine (maar lastige) reparatie. Bleek de APK dus niet gedaan... Konden we de dag erna dus weer terug.
Ik denk dat Tygo best in is voor meerdere vrouwen hoorquote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:41 schreef amaranta het volgende:
Ik stel voor dat jullie gewoon van Tygo afblijven
Ja maar… ik wil niet delen 😅quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik denk dat Tygo best in is voor meerdere vrouwen hoor.
Jemig, wat heftig! En goed gehandeld zeg, ze had wel in shock kunnen rakenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:47 schreef amaranta het volgende:
Pffff.
Gisteren kwam mijn moeder langs om mij te helpen om de hond uit te laten. Want ik heb nog niet genoeg kracht in mijn handen.
Vertelde ze dat ze ‘s ochtends over had gegeven en dat er bloed bij zat. Nu is het zo dat zij spataderen op de slokdarm heeft. Dus mogelijk is er een gaan bloeden.
En dat ze toevallig ‘s ochtends bij de assistente van de huisarts was geweest maar dat ze dat vergeten was te vertellen.
En dat ze maandag een afspraak had bij de huisarts voor iets anders.
Dus ik zeg tegen haar nou wij gaan dus even de huisarts nog opnieuw bellen. Heb ik gedaan en we zijn langs gegaan en de huisarts zag geen zorgen omdat het rood bloed was. Beetje het zelfde verhaal als wat jullie van de week tegen mij zeiden.
Vanmorgen belde ze me weer dat haar poep helemaal zwart was. Dat is niet zo goed teken. Dus ik heb toen met de MDL-afdeling gebeld.
Daar werd aangegeven dat ze meteen naar de spoedeisende hulp moest komen.Nou dat hebben we gedaan en daar werd vrij snel besloten dat ze opgenomen moest worden. En is er zonet een gastroscopie bij haar gedaan. Daaruit is gebleken dat er inderdaad een bloeding is. En die moet gestopt gaan worden. Dus mijn moeder ligt nu op de intensive care en wordt zo meteen geopereerd. Wat ik begreep is dat ze een bandje gaan plaatsen op de slokdarm. Ik heb het even zitten googelen. Volgens mij is het niet een hele heftige ingreep., de reden dat ze op de intensive care ligt is dat ze aan de beademing moet. Moet het nog even allemaal verwerken. Wilde het even van me afschrijven.
Sterker nog: ik denk dat Tygo ook niet vies is van mannen op z’n tijd. @amaranta en haar man maken beide kans!quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik denk dat Tygo best in is voor meerdere vrouwen hoor.
Ik vind de hotels van Phantasialand zelf altijd leukquote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:05 schreef hilliebillie het volgende:
Ik dus gisteren een hotelreservering gemaakt in de buurt van Phantasialand en de kaartjes gekocht voor Phantasialand, krijg ik net een mail dat ze vol zitten en dat ik dus niet kan komen.
Er is niet heel veel meer vrij in die buurt, maar allemaal 300+ euro voor 1 nacht met 3 personen, was eigenlijk niet helemaal wat ik in gedachten had. En ja ik was inderdaad vrij laat, maar omdat de optie er was gewoon gedaan.
Vind het eigenlijk te lang rijden voor 1 dag op en neer (alleen met de kids en kids die nogal aanleg hebben om wagenziek te worden). Dus ik baal eigenlijk best wel
Snap ik, das wel héél duur. Hotel wat verder weg dat je iig niet een heel eind terug moet?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:05 schreef hilliebillie het volgende:
Ik dus gisteren een hotelreservering gemaakt in de buurt van Phantasialand en de kaartjes gekocht voor Phantasialand, krijg ik net een mail dat ze vol zitten en dat ik dus niet kan komen.
Er is niet heel veel meer vrij in die buurt, maar allemaal 300+ euro voor 1 nacht met 3 personen, was eigenlijk niet helemaal wat ik in gedachten had. En ja ik was inderdaad vrij laat, maar omdat de optie er was gewoon gedaan.
Vind het eigenlijk te lang rijden voor 1 dag op en neer (alleen met de kids en kids die nogal aanleg hebben om wagenziek te worden). Dus ik baal eigenlijk best wel
Ja daar had ik ook naar gekeken, maar helaas ook vol.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:40 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik vind de hotels van Phantasialand zelf altijd leukMatamba heeft voor de kinderen ook klimtoestellen in de gang naar de kamers toe. En Li Boa wilde ik boeken vorige week maar zwembad en spa gedeelte was dicht
Charles Lindebergh was met net ff iets te duur want 2 dagen park en eten en ontbijt. Maar alles wel voor 4.
Wij waren pas ik een klein hotelletje in de buurt, soort gasthof. Zal even zoekenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:48 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja daar had ik ook naar gekeken, maar helaas ook vol.
Ik blijf nog even refreshen, kwam net ook iets bij. Maar voor dat ik gekeken had waar het precies lag en wat de auto laadt mogelijkheden in de buurt zijn was ie weer weg (er worden op sommige websites namelijk ook opties getoond die echt nog 200 km verderweg liggen bij een andere Brühl in de buurt, ook als je op Phantasialand zoekt. Dus moet wel even zeker weten of ik niet verkeerd zit).
Maar inderdaad waarschijnlijk iets halverwege dan maar
Oooh, das wel knap kut jah, zeker als je weet wat je wil hebben en er een lijstje isquote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:33 schreef vencodark het volgende:
Ok, ik heb dus nachtdienst gehad en heb zo’n 3 uur geslapen. Ik ben dus wat overgevoelig.
Morgen jarig en man vertelt mij ZONET doodleuk dat hij geen cadeau voor me heeft want hij weet niet wat hij moet halen.
Blijkbaar ook niets met de kinderen bedacht.
Ik heb zo’n 2 weken terug doorgegeven dat ik een lijstje in Bol heb staan en dat heb ik afgelopen dinsdag herhaald.
Ja, ik kan zijn cadeaubon krijgen die ik voor zijn verjaardag had gehaald (in november).
“Oh, dan tik ik wel random wat dingen aan uit jouw lijstje”.
Fuck you, man.![]()
Ben je dan een lul of niet?![]()
Nou zit ik emotioneel met tranen en ben ik naar bed vertrokken want het voelt zo COMPLEET ongeïnteresseerd en lullig.
Volgens mij is hij sowieso een lul en bevestigt dit het alleen maar....quote:Op zaterdag 18 juni 2022 10:33 schreef vencodark het volgende:
Ok, ik heb dus nachtdienst gehad en heb zo’n 3 uur geslapen. Ik ben dus wat overgevoelig.
Morgen jarig en man vertelt mij ZONET doodleuk dat hij geen cadeau voor me heeft want hij weet niet wat hij moet halen.
Blijkbaar ook niets met de kinderen bedacht.
Ik heb zo’n 2 weken terug doorgegeven dat ik een lijstje in Bol heb staan en dat heb ik afgelopen dinsdag herhaald.
Ja, ik kan zijn cadeaubon krijgen die ik voor zijn verjaardag had gehaald (in november).
“Oh, dan tik ik wel random wat dingen aan uit jouw lijstje”.
Fuck you, man.![]()
Ben je dan een lul of niet?![]()
Nou zit ik emotioneel met tranen en ben ik naar bed vertrokken want het voelt zo COMPLEET ongeïnteresseerd en lullig.
Nu is het 30 graden en als er iemand is die echt niet goed met die hitte kan omgaan, is hij het wel.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:10 schreef Vicky het volgende:
Hij kan toch nu nog de stad in?? Wat een lul zeg!
Dat concert had jij toch ook zelf geregeld?quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:27 schreef vencodark het volgende:
Nou, communicatie is altijd zo lomp.
Vorige week in het hotel regelt hij wel weer dat de kamer wat romantische items heeft (zwaantjes van handdoeken en rozenblaadjes op het bed) en hebben we het leuk gehad, lekker geluncht. Niets is teveel.
Maar achteraf is dát mijn cadeau geweest terwijl ik daar niet van op de hoogte was.![]()
En als ik dan nu uitleg waar ik moeite mee heb, is dat totaal niet te bevatten.
Hij ziet simpelweg niet dat het Elton John uitje en mijn verjaardag voor mij 2 losstaande situaties waren.
Yup.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:40 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat concert had jij toch ook zelf geregeld?
Als je toevallig naar Limburg gaat.... er zijn altijd werkzaamheden dan. Echt, ik kan me bijna niet meer heugen dat ik in 1x naar Heerlen ben gegaan zonder dat ik ergens tussen Eindhoven en Sittard wel een deel met de bus moet doen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 08:54 schreef Nijna het volgende:
Waarom zijn er net werkzaamheden aan het spoor op mijn route in het weekend dat ik sinds honderd jaar weer eens met de trein ga... en het ook nog eens onwijs warm wordt...Maar hey, ik heb wel 2,5 uur tijd voor mezelf enkele reis
.
Water, boek, boterham en we gaan t zien.
Oh veel moeite voor Vaderdag en zijn verjaardag doe ik niet meer want de helft van de tijd waardeert hij het toch niet. Is nergens tevreden mee behalve (op zijn verjaardag) al jarenlang alleen gelaten willen worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 11:39 schreef Leandra het volgende:
Jij bent dus altijd rond vaderdag jarig, ik neem aan dat je wel de moeite hebt genomen iets voor hem te regelen.
Dat ging hier ook wel mis trouwens, we hadden vanmorgen slaande ruzie en toen stond DHL voor de deur met het vaderdagcadeau.
Dus ik van "alsjeblieft, je vaderdagcadeau"
Moest vanwege de inhoud wel direct geopend worden, maar ik heb ook niet meer de moeite genomen de doos nog in te pakken.
Het was daarentegen wel precies wat hij hebben wilde (linkje gestuurd) en ik heb het betaald met mijn creditcard die van zijn rekening wordt afgeschreven (dat wist hij trouwens, en had niets met de ruzie te maken)
Serieus, zegt hij nu dat het hotel je cadeautje was? De tering.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:27 schreef vencodark het volgende:
Nou, communicatie is altijd zo lomp.
Vorige week in het hotel regelt hij wel weer dat de kamer wat romantische items heeft (zwaantjes van handdoeken en rozenblaadjes op het bed) en hebben we het leuk gehad, lekker geluncht. Niets is teveel.
Maar achteraf is dát mijn cadeau geweest terwijl ik daar niet van op de hoogte was.![]()
En als ik dan nu uitleg waar ik moeite mee heb, is dat totaal niet te bevatten.
Hij ziet simpelweg niet dat het Elton John uitje en mijn verjaardag voor mij 2 losstaande situaties waren.
Heel vervelend voor hem, dan zet ie zich er maar even over heen..quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nu is het 30 graden en als er iemand is die echt niet goed met die hitte kan omgaan, is hij het wel.
Dus dat wil ik ook niet.
Het geen nieuws dat het vandaag snikheet zou worden, daarbij, als hij vanmorgen toen hij jou vertelde dat hij geen cadeautje had gewoon naar de winkel was gegaan dan was het nog niet snikheet, maar 24 graden.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 12:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nu is het 30 graden en als er iemand is die echt niet goed met die hitte kan omgaan, is hij het wel.
Dus dat wil ik ook niet.
Dat is dus waar ik al jaren tegenaan loop als mijn man zelf jarig is of dingen als Vaderdag enzo. Doe een beetje moeite, wees een beetje dankbaar als mensen moeite doen ipv sikkenneuren en niks willen.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 16:17 schreef Lemijn het volgende:
Het gaat met een gezin toch ook een beetje om hoe je met elkaar hebt afgesproken hoe je dat vormgeeft. En dat je voorleeft aan je kinderen dat je een beetje moeite doet voor iemand die jarig is. Er een moment is met een cadeau, en zingen, en iets lekkers. Wat voor indruk wekt het bij je kinderen als er voor jou niks is, omdat het warm is buiten?
Ik kom in ieder geval hier even terug om je te feliciteren morgen Venco!
Nope, het was Utrecht, vanaf Zwolle ga je normaal via Amersfoort, maar vandaag waren de opties Lelystad of Deventer 🤔. Wereldreis weer gehad zullen we maar zeggen. Nu onderweg terug, nog ruim een half uur, ik heb kopijn en ben moe. Maar het was een leuke middag in Utrecht ben t treinreizen nog niet verkeerd 😜.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 13:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Als je toevallig naar Limburg gaat.... er zijn altijd werkzaamheden dan. Echt, ik kan me bijna niet meer heugen dat ik in 1x naar Heerlen ben gegaan zonder dat ik ergens tussen Eindhoven en Sittard wel een deel met de bus moet doen.
Ah, dat is inderdaad een behoorlijke omweg dan. En de bussen staakten vandaag ook in Utrecht e.o.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nope, het was Utrecht, vanaf Zwolle ga je normaal via Amersfoort, maar vandaag waren de opties Lelystad of Deventer 🤔. Wereldreis weer gehad zullen we maar zeggen. Nu onderweg terug, nog ruim een half uur, ik heb kopijn en ben moe. Maar het was een leuke middag in Utrecht ben t treinreizen nog niet verkeerd 😜.
Morgen hoef ik helemaal niks, behalve misschien mn man een bakkie koffie op bed brengen. De kinderen wilden niks halen van de week voor vaderdag, ik denk dat ze vandaag ook niks geregeld hebben.
@:venco niet leuk
De update is dat mijn moeder nog steeds in het ziekenhuis ligt. Wel op een gewone afdeling en niet meer op de intensive care. Sowieso tot maandag. Dan gaan ze een echo van de maag maken. En vanaf dan kijken ze verder wat en hoe. Ze hebben inderdaad een elastieken bandje op de spataderen gezet zodat deze niet meer verder kunnen bloeden.quote:Op zaterdag 18 juni 2022 20:56 schreef Lemijn het volgende:
Goed punt, hebben we al een update van Amaranta gehad?
Ze zijn bij Nunspeet aan de overgang aan het werken, reed er vanavond langs en het hele spoor ontbreektquote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Nope, het was Utrecht, vanaf Zwolle ga je normaal via Amersfoort, maar vandaag waren de opties Lelystad of Deventer 🤔. Wereldreis weer gehad zullen we maar zeggen. Nu onderweg terug, nog ruim een half uur, ik heb kopijn en ben moe. Maar het was een leuke middag in Utrecht ben t treinreizen nog niet verkeerd 😜.
Morgen hoef ik helemaal niks, behalve misschien mn man een bakkie koffie op bed brengen. De kinderen wilden niks halen van de week voor vaderdag, ik denk dat ze vandaag ook niks geregeld hebben.
@:venco niet leuk
Ik kon lopend vanaf het station naar mijn bestemming dus die bussen daar had ik dan weer geen last vanquote:Op zaterdag 18 juni 2022 19:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Ah, dat is inderdaad een behoorlijke omweg dan. En de bussen staakten vandaag ook in Utrecht e.o.
Daar had ik dan weer last van.
Dat rijdt dan vrij lastig met een trein jaquote:Op zaterdag 18 juni 2022 22:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ze zijn bij Nunspeet aan de overgang aan het werken, reed er vanavond langs en het hele spoor ontbreekt
Nou ja, vind ik welquote:Op zondag 19 juni 2022 08:58 schreef Vanyel het volgende:
Krijgt mevrouw ex elk jaar zo'n exorbitantw verwennerij?
Jij ook gefeliciteerd!quote:Op zondag 19 juni 2022 09:40 schreef exode het volgende:
Wij hebben overigens maar 1 afspraak inzake onze verjaardagen: geen praktische cadeaus.
Ik mag van mijn man een praktisch cadeau uitzoeken. Ik had gezegd dat ik desnoods een deel zelfde wilde betalen, daar wil hij niet aan. Wel lief.quote:Op zondag 19 juni 2022 09:40 schreef exode het volgende:
Wij hebben overigens maar 1 afspraak inzake onze verjaardagen: geen praktische cadeaus.
Tja, als kind vond ik het al vreselijk. Vanaf mijn 8e heb ik het al niet meer gevierd. Gelukkig gingen mijn ouders daarin mee. En het was serieus één van mijn grootste bedenkingen tegen het krijgen van kinderen. Ik dacht dat geregeld te hebben met mijn man, maar achteraf gezien werkt dat natuurlijk niet. Dat mag je mij kwalijk nemen inderdaad.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:09 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het zo bizar om te lezen dat sommigen niets met verjaardagen doen, je wil de ander toch verwennen en in het zonnetje zetten? Ik zou het echt vreselijk vinden als mijn verjaardag vergeten/niet gevierd zou worden omdat mijn man daar te inspiratieloos voor is. Maar goed, als beide partijen er zo over denken is het natuurlijk een ander verhaal.
Behalve dat exodus iemand anders isquote:Op zondag 19 juni 2022 11:49 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:vencodark , meisjes van @:FlyingFish, verloofde van @:exodus en @:MevrouwCactus![]()
Mooi, zo'n opsom. Geeft rust in mijn hoofd.![]()
Voor vader en moederdag hebben we allebei onszelf iets cadeau gegeven. Prima. En verjaardag gaat ook ongeveer zo.![]()
Met mijn man zijn verjaardag hebben we kleuter en ik slingers gemaakt, die kon hij het meest waarderen.
Precies. De meeste mensen die ik ken weten niet eens wanneer ik jarig ben en ik ben zelf meestal weg, of gewoon aan het werk ofzo. Ik heb echt niets met verjaardagen. Als ik geen kind had, zou ik het niet vieren.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:55 schreef exode het volgende:
Iedereen moet toch lekker de verjaardag vieren zoals ze zelf wensen. Zo ken ik best wel wat mensen die hun verjaardag geruisloos voorbij laten gaan.
Ik las getongzoend worden door de halve campingquote:Op zondag 19 juni 2022 09:50 schreef exode het volgende:
Ik ben vrijwel altijd op vakantie jarig, ook als kind al. Voor mij staat mijn verjaardag bijna synoniem aan een versierde vouwwagen.![]()
En toegezongen worden door de halve camping.
Ik heb zelf echt vrij weinig met mijn verjaardag en kan me ook echt niet bedenken dat volwassen mensen daar nog een ding van willen makenquote:Op zondag 19 juni 2022 11:09 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het zo bizar om te lezen dat sommigen niets met verjaardagen doen, je wil de ander toch verwennen en in het zonnetje zetten? Ik zou het echt vreselijk vinden als mijn verjaardag vergeten/niet gevierd zou worden omdat mijn man daar te inspiratieloos voor is. Maar goed, als beide partijen er zo over denken is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik geef er eigenlijk weinig om. Voor kinderen vind ik het leuk, maar voor volwassenen. Ik ga dan liever iets leuks doen dan thuis een feest organiseren.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:09 schreef MaJo het volgende:
Waar zit dat hem in dan, wat vind je er zo vreselijk aan? Ik neem overigens niemand iets kwalijk hoor, ik kan me er gewoon niks bij voorstellenquote:Op zondag 19 juni 2022 11:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Tja, als kind vond ik het al vreselijk. Vanaf mijn 8e heb ik het al niet meer gevierd. Gelukkig gingen mijn ouders daarin mee. En het was serieus één van mijn grootste bedenkingen tegen het krijgen van kinderen. Ik dacht dat geregeld te hebben met mijn man, maar achteraf gezien werkt dat natuurlijk niet. Dat mag je mij kwalijk nemen inderdaad.
Correctie; dat mag mijn dochter me kwalijk nemen inderdaad. Mijn zoon vindt het helemaal prima, hij houdt er ook niet van.
Het gaat mij specifiek om het iets doen voor je partner hè? Ik vier mijn verjaardag ook nauwelijks maar ik verwacht toch wel op z'n minst een cadeau van mijn man, net als dat andersom ook het geval is. En voor Aapie regel ik wel wat meer, ik zie het wel als iets wat wel goed gevierd mag worden.quote:Op zondag 19 juni 2022 11:55 schreef exode het volgende:
Iedereen moet toch lekker de verjaardag vieren zoals ze zelf wensen. Zo ken ik best wel wat mensen die hun verjaardag geruisloos voorbij laten gaan.
Het gaat mij dus om iets doen voor je partnerquote:Op zondag 19 juni 2022 16:11 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb zelf echt vrij weinig met mijn verjaardag en kan me ook echt niet bedenken dat volwassen mensen daar nog een ding van willen maken![]()
En soms doe ik wel iets, soms niet, maar net wat ik voor inspiratie heb.
Ik weet het niet. Verjaardagen deprimeren me. Net zoals Oud en Nieuw eigenlijk. Onwillekeurig ga ik dan toch het afgelopen jaar analyseren en vooruit kijken naar het komende jaar. En daar word ik meestal niet vrolijker van. En dat heb ik met de verjaardagen van mijn kinderen ookquote:Op zondag 19 juni 2022 17:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waar zit dat hem in dan, wat vind je er zo vreselijk aan? Ik neem overigens niemand iets kwalijk hoor, ik kan me er gewoon niks bij voorstellen
[..]
Dat is toch net hoe je dat samen invult? Ik zou het verloofde kwalijk nemen en zij mij ook als we er niets mee doen, maar iedereen is anders. Ik ken dus genoeg mensen die het echt geen hol uitmaakt. Wie ben ik om daar wat van te vinden.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waar zit dat hem in dan, wat vind je er zo vreselijk aan? Ik neem overigens niemand iets kwalijk hoor, ik kan me er gewoon niks bij voorstellen
[..]
Het gaat mij specifiek om het iets doen voor je partner hè? Ik vier mijn verjaardag ook nauwelijks maar ik verwacht toch wel op z'n minst een cadeau van mijn man, net als dat andersom ook het geval is. En voor Aapie regel ik wel wat meer, ik zie het wel als iets wat wel goed gevierd mag worden.
Vroeger gingen we elke verjaardag met het gezin uit eten, dat vond ik ook een mooie traditie. En alleen in jubileumjaren vier ik het extra. Dit jaar word ik 40 terwijl ik in Parijs ben voor een huwelijk van vrienden de dag erna. We gaan dan extra luxe uit eten en er komen 2 vriendinnen over om mijn verjaardag in Parijs te vieren. En dat vind ik wel heel tof
Maar daar gaat het juist om, dat dit niet overeen komt. Zoals de man van Venco, en zo waren er nog een paar. En daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Dat je er niet aan denkt/het je niet genoeg boeit om iets voor een ander te doen. Als het je beiden niets uitmaakt is het natuurlijk geen probleem.quote:Op zondag 19 juni 2022 17:55 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is toch net hoe je dat samen invult? Ik zou het verloofde kwalijk nemen en zij mij ook als we er niets mee doen, maar iedereen is anders. Ik ken dus genoeg mensen die het echt geen hol uitmaakt. Wie ben ik om daar wat van te vinden.
Er zullen ook genoeg mensen zijn die wat wij doen juist overdreven vinden. Ook prima. Als wij maar lol hebben.
Dat zou ik ook zeker niet leuk vinden nee. Maar goed, mijn schoonouders hebben ook nog niets laten horen naar verloofde. En dat vond ze altijd vervelend, maar nu maakt ze zich niet meer druk.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar daar gaat het juist om, dat dit niet overeen komt. Zoals de man van Venco, en zo waren er nog een paar. En daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Dat je er niet aan denkt/het je niet genoeg boeit om iets voor een ander te doen. Als het je beiden niets uitmaakt is het natuurlijk geen probleem.
Ik heb ook een vriendin die altijd leuke dingen voor haar vriend regelt maar nooit omgekeerd. En dat vindt zij dus heel erg. Mijn vader deed dat vroeger ook niet voor mijn moeder, hij bedacht het gewoon niet. Totdat wij een keer vroegen wat voor cadeaus zij dan kreeg van mijn vader, dat opende zijn ogen. Sindsdien doet hij het wel trouw. Maar ik kan er dus met mijn hoofd niet bij dat je er gewoon niet aan denkt, vooral als jouw partner altijd wel voor jou iets regelt
Misschien vindt die partner het wel vreselijk dat er steeds van alles georganiseerd wordt? Waarom moet het persé één kant op veranderd worden?quote:Op zondag 19 juni 2022 18:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar daar gaat het juist om, dat dit niet overeen komt. Zoals de man van Venco, en zo waren er nog een paar. En daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Dat je er niet aan denkt/het je niet genoeg boeit om iets voor een ander te doen. Als het je beiden niets uitmaakt is het natuurlijk geen probleem.
Ik heb ook een vriendin die altijd leuke dingen voor haar vriend regelt maar nooit omgekeerd. En dat vindt zij dus heel erg. Mijn vader deed dat vroeger ook niet voor mijn moeder, hij bedacht het gewoon niet. Totdat wij een keer vroegen wat voor cadeaus zij dan kreeg van mijn vader, dat opende zijn ogen. Sindsdien doet hij het wel trouw. Maar ik kan er dus met mijn hoofd niet bij dat je er gewoon niet aan denkt, vooral als jouw partner altijd wel voor jou iets regelt
Ja dat.....quote:Op zondag 19 juni 2022 18:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Misschien vindt die partner het wel vreselijk dat er steeds van alles georganiseerd wordt? Waarom moet het persé één kant op veranderd worden?
Als je van familieleden niks hoort vind ik dat ook stijlloos, zeker als het (schoon)ouders betreft. Echt hoeveel moeite is het om een berichtje te sturenquote:Op zondag 19 juni 2022 18:09 schreef exode het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeker niet leuk vinden nee. Maar goed, mijn schoonouders hebben ook nog niets laten horen naar verloofde. En dat vond ze altijd vervelend, maar nu maakt ze zich niet meer druk.
Ze is overladen met kaarten en pakketjes van mensen van wie ze het juist niet verwachtte en de buurman heeft stiekem zijn eigengemaakte pulled pork in onze koelkast gezet toen we weg waren. Daar geniet ze extra van. De overburen hebben net heel de straat uit de zondagsrust gezongen.
Ik vind het vervelend voor Venco, maar ik denk niet dat je het kan veranderen. Wat jij of ik ook tikken hier. Ik zou dan liever spontaan tussendoor eens verrast worden dan behoorlijk gepusht op de verjaardag zelf. Maar dat is hoe ik erin sta, makkelijk lullen ongetwijfeld.
In de gevallen die ik benoem van mijn vader en die vriendin vinden de partners het juist hartstikke leuk als er iets georganiseerd wordt dus die vlieger gaat niet op. Als je inderdaad niet van je verjaardag houdt en niet wil dat er iets geregeld wordt dan moet je dat ook niet doen nee, zelfde verhaalquote:Op zondag 19 juni 2022 18:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Misschien vindt die partner het wel vreselijk dat er steeds van alles georganiseerd wordt? Waarom moet het persé één kant op veranderd worden?
Oeh veel plezierquote:Op zondag 19 juni 2022 18:19 schreef exode het volgende:
[..]
Ja dat.....
Volgens mij is de balans dan sowieso weg.
En nu ga ik het bubbelbad opwarmen, hatsakidee. Fijne avond all.
Mijn schoonfamilie wil ook altijd alles vieren. Toen die nog uit 8 man bestond, vond ik dat niet zo heel erg, maar tegenwoordig zitten er ook nog eens 7 neefjes/nichtjes bij, en we worden ook soort van semi verwacht acte de présence te geven op vaderdag en moederdag, op opa&oma-dag (quote:Op zondag 19 juni 2022 14:06 schreef livelink het volgende:
Mijn ouders zijn ook van het vieren. Ze pakken elke gelegenheid aan om iedereen uit te nodigen. Verjaardagen, Trouwdagen, Kerst, samen gemiddeld zoveel jaar geworden enz. enz.
Ook worden er jaarlijks familiedagen georganiseerd. Zij hechten daar veel belang aan en daar heb ik ook begrip voor.
Wij gaan daar dan ook altijd trouw naar toe. Dus het is niet zo dat mijn kinderen verstoken zijn van feestjes. Het komt alleen van mijn ouders en niet van ons.
Ik hecht daar echt nul waarde aan. Ik heb ook mijn verjaardag van Facebook afgehaald omdat ik geen zin had in van die mensen die je alleen feliciteren omdat ze er een melding van krijgen. Ik heb één vriendin en die onthoudt alles. Die appt dus ook op mijn trouwdag en de verjaardag van mijn kinderen. Heel lief, maar ik denk daar gewoon niet aan, en een melding in mijn telefoon zetten voor zoiets onbenulligs weiger ik, dat doe ik ook niet voor belangrijke afspraken. Maar gelukkig weet ze dat ze zelf alleen een appje krijg als ik er zélf aan gedacht heb en waardeert ze die daarom extraquote:Op zondag 19 juni 2022 18:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je van familieleden niks hoort vind ik dat ook stijlloos, zeker als het (schoon)ouders betreft. Echt hoeveel moeite is het om een berichtje te sturen
[..]
In de gevallen die ik benoem van mijn vader en die vriendin vinden de partners het juist hartstikke leuk als er iets georganiseerd wordt dus die vlieger gaat niet op. Als je inderdaad niet van je verjaardag houdt en niet wil dat er iets geregeld wordt dan moet je dat ook niet doen nee, zelfde verhaal
Edit: ook in deze gevallen gaat het niet om grootse feesten maar gewoon het regelen van een cadeau hè? Ik zou er trouwens snel klaar mee zijn en de volgende keer geen cadeau geven, eens kijken hoe ze dan reageren. Zou ik ook doen als ik Venco was.
Maar jij vindt dat dus onbenullig en hecht er geen waarde aan, een ander misschien wel. Is het dan echt zoveel moeite om daar een melding van in je telefoon te zetten of op een kalender te schrijven? Ik snap serieus die moeite niet, vooral omdat veel mensen het wel waarderen.quote:Op zondag 19 juni 2022 20:39 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik hecht daar echt nul waarde aan. Ik heb ook mijn verjaardag van Facebook afgehaald omdat ik geen zin had in van die mensen die je alleen feliciteren omdat ze er een melding van krijgen. Ik heb één vriendin en die onthoudt alles. Die appt dus ook op mijn trouwdag en de verjaardag van mijn kinderen. Heel lief, maar ik denk daar gewoon niet aan, en een melding in mijn telefoon zetten voor zoiets onbenulligs weiger ik, dat doe ik ook niet voor belangrijke afspraken. Maar gelukkig weet ze dat ze zelf alleen een appje krijg als ik er zélf aan gedacht heb en waardeert ze die daarom extra
Hetzelfde geldt overigens voor mensen die ongevraagd uitgebreide cadeau's of feestjes voor iemand anders regelen. Hartstikke leuk, maar dat geeft je niet het recht om hetzelfde van die persoon te verwachten. Zoiets regel je omdat je dat leuk vindt, niet omdat je er iets voor terug verwacht te krijgen.
Overigens doen wij dus niet aan cadeau's om maar een cadeau te geven op een verjaardag (of met kerst, valentijnsdag, huwelijksdag etc.), maar dat wil niet zeggen dat we de verjaardagen van mij en mijn man niet vieren. Je mag die dag kiezen wat we eten (en je hoeft het niet te maken!), je kunt de hele dag gebruik maken van 'ik ben jarig dus ik hoef dat niet te doen' (werkt alleen thuis helaas), en je hebt recht op verjaardagsseks waarbij de ander al het werk moet doen (voor zover gewenst). En de feestdagen vieren we weer op andere manieren.
Ik denk overigens ook dat gezinssamenstelling veel invloed heeft op hoe je verjaardagen viert. Mijn ouders hebben vijf kinderen, die hadden simpelweg het geld niet om 7 keer per jaar met 7 personen uit eten te gaanEn zelfs nu is dat iets wat we maar eens in de paar jaar doen, omdat het nu om 24 personen gaat (kinderen + kleinkinderen).
Ik wil hier op aanhaken. Op de sterfdag (en soms verjaardag) van mijn broer zijn er altijd 3/4 mensen die mij iets sturen. Al is het maar een hartje. Ik vind dat oprecht héél fijn. Waarbij 3 van die 4 mensen hem geeneens gekend hebben. Maar dat echt voor mij doen.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar jij vindt dat dus onbenullig en hecht er geen waarde aan, een ander misschien wel. Is het dan echt zoveel moeite om daar een melding van in je telefoon te zetten of op een kalender te schrijven? Ik snap serieus die moeite niet, vooral omdat veel mensen het wel waarderen.
Ik moest trouwens lachen om verjaardagsseksIk mag toch hopen dat je niet alleen tijdens verjaardagen deze treatment krijgt
Precies ditquote:Op zondag 19 juni 2022 22:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik wil hier op aanhaken. Op de sterfdag (en soms verjaardag) van mijn broer zijn er altijd 3/4 mensen die mij iets sturen. Al is het maar een hartje. Ik vind dat oprecht héél fijn. Waarbij 3 van die 4 mensen hem geeneens gekend hebben. Maar dat echt voor mij doen.
Ik probeer dat dus ook. Dus ik zet sterfdagen in mijn agenda, en stuur mensen op die dag een hartje. Omdat ik het ook fijn vind, dat iemand daar stil bij staat. En opdat we niet vergeten.
Ik vind het machtig sympathiek, die verjaarseks. If all else fails, heb je altijd nog die ene luxe beurt.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:39 schreef MaJo het volgende:
Ik moest trouwens lachen om verjaardagsseksIk mag toch hopen dat je niet alleen tijdens verjaardagen deze treatment krijgt
In een goede relatie geef je elkaar toch ook af en toe zonder reden een luxe beurt?quote:Op zondag 19 juni 2022 23:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind het machtig sympathiek, die verjaarseks. If all else fails, heb je altijd nog die ene luxe beurt.
Ik weet dat mijn schoonfamilie daar wel waarde aan hecht idd, dus bij hen heb ik het uitbesteed aan mijn man. In mijn familie staat iedereen er zo in zoals ik, dus daar is het de uitzondering als je wél een appje oid krijgt. Ik heb het gewoon niet zo op dergelijke 'verplichtingen'. Sterfgevallen hebben we er pas 1 van gehad in de familie en daarbij hebben we met de andere (schoon)zussen op de verjaardag een bos bloemen gestuurd (op mijn initiatief zelfs). De sterfdag zelf waren ze bewust op vakantie, en dit jaar op de verjaardag hetzelfde. Maar goed, mijn zus staat er qua appjes hetzelfde in als de rest van mijn familie, wij houden hem liever in herinnering door het nog regelmatig over hem te hebben als er iets van hem ter sprake komt.quote:Op zondag 19 juni 2022 22:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar jij vindt dat dus onbenullig en hecht er geen waarde aan, een ander misschien wel. Is het dan echt zoveel moeite om daar een melding van in je telefoon te zetten of op een kalender te schrijven? Ik snap serieus die moeite niet, vooral omdat veel mensen het wel waarderen.
Ik weet niet of dat voor elke relatie geldt. Maar zo heb je die ene ook nog als de rest niet meer zo super is.quote:Op zondag 19 juni 2022 23:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
In een goede relatie geef je elkaar toch ook af en toe zonder reden een luxe beurt?
En mij ging het niet alleen om het vieren, maar ook om cadeautjesquote:Op zondag 19 juni 2022 17:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het gaat mij dus om iets doen voor je partnerDat je het verder niet viert snap ik heel goed.
Je hebt het er nu steeds over dat jij dit niet snapt maar zelf snap je het omgekeerde niet, daar al eens over nagedacht?quote:Op zondag 19 juni 2022 22:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei, als de ander het niks interesseert dan hoef je inderdaad niks te doenquote:Op maandag 20 juni 2022 07:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Je hebt het er nu steeds over dat jij dit niet snapt maar zelf snap je het omgekeerde niet, daar al eens over nagedacht?
Ik heb wel alle verjaardagen in de agenda staan omdat ik sinds de burn-out niet meer attent ben vanuit mezelf en dan nog vergeet ik de helft. Of eigenlijk vergeet ik het niet maar denk ik er op het verkeerde moment aan. Daar merkt de ander helaas niets van. Dat is geen onwil.
Begin corona heb ik alle verjaardagen ingepland voor een digitaal kaartje. 0 reactie op gehad en met onze verjaardagen niets ontvangen dus blijkbaar vind in mijn omgeving niemand het zo belangrijk.
Het ligt er ook wel aan hoor, wie het zijn.quote:Op maandag 20 juni 2022 07:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Je hebt het er nu steeds over dat jij dit niet snapt maar zelf snap je het omgekeerde niet, daar al eens over nagedacht?
Ik heb wel alle verjaardagen in de agenda staan omdat ik sinds de burn-out niet meer attent ben vanuit mezelf en dan nog vergeet ik de helft. Of eigenlijk vergeet ik het niet maar denk ik er op het verkeerde moment aan. Daar merkt de ander helaas niets van. Dat is geen onwil.
Begin corona heb ik alle verjaardagen ingepland voor een digitaal kaartje. 0 reactie op gehad en met onze verjaardagen niets ontvangen dus blijkbaar vind in mijn omgeving niemand het zo belangrijk.
Ik denk dat je je daarop verkijkt als ik de reacties hier zo lees, eerder 50/50.quote:Op maandag 20 juni 2022 08:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei, als de ander het niks interesseert dan hoef je inderdaad niks te doenMaar ik denk dat de meerderheid van de mensen een berichtje op z'n minst wel waardeert. Maar misschien zit ik er inderdaad helemaal naast
O hou op zeg!! Wat een verspilde energie zo. En nog steeds geen rolluiken…quote:Op maandag 20 juni 2022 09:38 schreef exode het volgende:
Ik ga iemand echt slaan.
De kozijnen.....de directie van dat bedrijf heeft vorige week hun welgemeende excuses gemaakt en toegezegd dat het binnen een week wordt opgelost. Krijg ik net een mail van de planner, die waardeloze vent die nooit terugbelt en van alles beloofd en nooit nakomt....ze kunnen morgen de kozijnen aftimmeren en dan komen ze na de zomer met de rolluiken.
Wat denk je zelf?! Echt....
De rolluiken liggen al 6 weken klaar in hun magazijn en zouden dus 4,5 week geleden geplaatst worden maar ze waren ze vergeten mee te nemen. Die rolluiken.
Ik wordt hier echt enorm kwaad over.
Dus ik heb hem niet eens teruggemaild, maar de directie en gevraagd om een creditfactuur voor de rolluiken en aftimmering. Ik ga het gesprek niet eens meer aan.
Iedereen doet wel een keer iets voor de ander anders zou een relatie of vriendschap eenrichtingsverkeer zijn en geen stand houden (familie is dan weer een ander verhaal, die heb je niet voor het uitkiezen). De valkuil is echter wel dat het kan zorgen voor verwachtingen op andere momenten.quote:Op maandag 20 juni 2022 09:55 schreef Phaidra het volgende:
Jemig @:exode.... Ik zou er ook heel erg klaar mee zijn.
En met verjaardagen/cadeautjes: ik vind ook niet dat per se 1 partij zich volledig aan moet passen aan de ander. Maar als je van iemand houdt, wil je toch wel af en toe iets voor een ander doen? Waarvan je weet dat die ander dat waardeert. En dan hoeft dat niet iets te zijn waar jij je zelf niet prettig bij voelt, maar er is vast wel een middenweg. Een relatie blijft geven en nemen.
Ik heb toch echt niet de illusie dat het leven van andere mensen volledig om mij draait, dus dat een verjaardag/sterfdag/jubileumvandekat-met-1-oog voorbij gaat zonder dat anderen er aan denken vind ik heel normaal. Een berichtje sturen is weinig moeite, maar ik heb dan ook niet de indruk dat een reactie uitblijft omdat iemand het te veel moeite vindt maar vooral omdat het voor sommige mensen best een opgave is alle ballen in de lucht te houden en er simpelweg geen ruimte in het hoofd is voor dat berichtje. Of wellicht de ongemakkelijke waarheid: mijn verjaardag is gewoon niet zo belangrijk als andere dingen in hun leven. En dat is ook echt oke.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je van familieleden niks hoort vind ik dat ook stijlloos, zeker als het (schoon)ouders betreft. Echt hoeveel moeite is het om een berichtje te sturen
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@vencodark had die hotelkamer toch zelf geopperd en geregeld?quote:Op maandag 20 juni 2022 10:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
Iedereen doet wel een keer iets voor de ander anders zou een relatie of vriendschap eenrichtingsverkeer zijn en geen stand houden (familie is dan weer een ander verhaal, die heb je niet voor het uitkiezen). De valkuil is echter wel dat het kan zorgen voor verwachtingen op andere momenten.
De man van Venco, waar dit gesprek allemaal mee begon, had op een ander moment wel dingen geregeld zoals de romantische hotelkamer en lunch. Maar als hij vervolgens niets regelt voor haar verjaardag dan reageert half OUD verontwaardig.
Ik ook al inderdaad. Sorry.. bestellen heb ik namelijk in m’n incognito browser gedaan omdat ik de reclames niet altijd even top vind om tegen te komenquote:Op maandag 20 juni 2022 14:44 schreef vencodark het volgende:
Krijg op Facebook gelijk reclame over Snag Tights. Vast geen toeval.
Met Majo eens, en een digitaal kaartje vind ik geen attent iets, maar meer iets om je er snel van af te maken.quote:Op maandag 20 juni 2022 07:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Meld dat dan ook aan degenen die ze sturen, dan hoeven ze de moeite niet meer te doen.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:12 schreef fleuril het volgende:
[..]
Met Majo eens, en een digitaal kaartje vind ik geen attent iets, maar meer iets om je er snel van af te maken.
Ik open ze nooit .
Handgeschreven niet.quote:Op maandag 20 juni 2022 16:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is een kaartje van Greetz wel goed genoeg of moet het persoonlijk handgeschreven zijn?
Verdorie, en we hadden de kerstkaarten afgelopen jaar nog wel voorzien van geprinte adreslabels, en er ook al niets in gezet, want ze waren ook gelijk verhuisberichtquote:Op maandag 20 juni 2022 16:57 schreef lily het volgende:
[..]
Handgeschreven niet.
Alleen met je tenen. Moet wel moeite kosten heh!
Ik heb alle trouwuitnodigingen handgeschreven, want dat moest. Van mezelfquote:Op maandag 20 juni 2022 16:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verdorie, en we hadden de kerstkaarten afgelopen jaar nog wel voorzien van geprinte adreslabels, en er ook al niets in gezet, want ze waren ook gelijk verhuisbericht
Maar geprinte adreslabels zullen ook wel niet meer mogen.
quote:Op maandag 20 juni 2022 17:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb alle trouwuitnodigingen handgeschreven, want dat moest. Van mezelf.
Oh, ik vind dat helemaal niet lastig: als iets voor de één heel belangrijk is en de ander zich daar niks van aantrekt, dan is dat ongevoelig en onsympathiek.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verder is en blijft het gewoon lastig als er een verschil van opvatting tussen partners is over hoe belangrijk verjaardagen en jubilea etc. zijn en hoe daar vorm aan te geven.
Er appte vorige week nog een nichtje, die was op vakantie en had het adres van mijn vader niet bij zich, en heeft toen een Greetz kaartje gestuurd, nou werd mijn vader vorige week 81 dus die is wat dat betreft niet veel gewend, maar die was zeer verguld met de kaart waar zijn (niet-alledaagse) naam en leeftijd op stondquote:Op maandag 20 juni 2022 17:07 schreef Clubsoda het volgende:
Je zal maar bij de brievenbus alle kaartje2go- en Greetz-kaarten eruit filteren
Wat is jouw geur? Ik switch tussen Chanel 5 en La Vie Est Belle, en kan maar niet kiezen wat mijn lievelings is.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:30 schreef Leandra het volgende:
Ik red het met 3 flesjes parfum per jaar, dus als ik met moederdag, mijn verjaardag en kerst een flesje parfum krijg ben ik helemaal blij.
Nee ik bedoel echt een andere serie, pawpatrol-achtig, maar dan met pinguïns IPV hondjes.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:34 schreef Aure het volgende:
Een paw patrol aflevering met pinguïns @:burdie?Dat is wat de kleuter hier dan zou bedoelen
Ohh nu ben ik ook wel nieuwgierigquote:Op maandag 20 juni 2022 17:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee ik bedoel echt een andere serie, pawpatrol-achtig, maar dan met pinguïns IPV hondjes.
Het ligt echt op het puntje van m'n tong, zo irritant dat ik er dan toch niet op kom.
Estée van Estée Lauder.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat is jouw geur? Ik switch tussen Chanel 5 en La Vie Est Belle, en kan maar niet kiezen wat mijn lievelings is..
Die irritante pinguïns van Madagascar?quote:Op maandag 20 juni 2022 17:31 schreef Burdie het volgende:
Als ik zeg: pawpatrol maar dan met pinguïns, dan zeggen jullie...???
Ik breek mijn hoofd hierover.
Nee! Arrrgh, waarom weet ik het nou niet?quote:Op maandag 20 juni 2022 17:41 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die irritante pinguïns van Madagascar?
Ik weet ook welke serie dit is maar kan ook niet op de naam komen…quote:Op maandag 20 juni 2022 17:34 schreef Aure het volgende:
Een paw patrol aflevering met pinguïns @:burdie?Dat is wat de kleuter hier dan zou bedoelen
Top Wing? Niet met pinguïns maar met vogels.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee! Arrrgh, waarom weet ik het nou niet?.
De hotelkamer wel maar hij had zo te lezen de romantische aankleding geregeld.quote:Op maandag 20 juni 2022 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
@:Vencodark had die hotelkamer toch zelf geopperd en geregeld?
Verder is en blijft het gewoon lastig als er een verschil van opvatting tussen partners is over hoe belangrijk verjaardagen en jubilea etc. zijn en hoe daar vorm aan te geven.
quote:Op maandag 20 juni 2022 16:12 schreef fleuril het volgende:
[..]
Met Majo eens, en een digitaal kaartje vind ik geen attent iets, maar meer iets om je er snel van af te maken.
Ik open ze nooit .
Toch begrijp ik het niet helemaal hoor. Ik heb Greetz echt ontdekt. Sindsdien stuur ik kaartjes voor verjaardagen, sterkte-wensen, zomaar-kaartjes enz. enz.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:16 schreef lunapuella het volgende:
Ik hou van mooie uitgezochte handgeschreven kaartjes versturen, met een bijzondere postzegel en wat extra stickers.Maar ben ook blij met een Greetz-kaartje hoor. It's the thought that counts. Plus dat ik best veel chronisch zieke vrienden heb voor wie een gang naar de postbus soms al te veel is, dan ben ik blij dat ze doen wat ze wel kunnen.
Ik ook, maar dat waren maar 10 adressen per persoon dus dit ging sneller dan iets met etikettenquote:Op maandag 20 juni 2022 17:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb alle trouwuitnodigingen handgeschreven, want dat moest. Van mezelf.
Ik vind dat dus juist heel leuk, mijn kind was ook altijd helemaal blij met kaartjes met een auto en zijn naam.quote:Op maandag 20 juni 2022 17:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er appte vorige week nog een nichtje, die was op vakantie en had het adres van mijn vader niet bij zich, en heeft toen een Greetz kaartje gestuurd, nou werd mijn vader vorige week 81 dus die is wat dat betreft niet veel gewend, maar die was zeer verguld met de kaart waar zijn (niet-alledaagse) naam en leeftijd op stond
Dit dus. Het verlaagt mijn drempel ongeveer 100x om een kaartje te sturen en ik doe er ook heus mijn best op. Ik hoop dat de mensen die mijn kaartjes ongeopend wegflikkeren me dat wel even meldenquote:Op maandag 20 juni 2022 18:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Toch begrijp ik het niet helemaal hoor. Ik heb Greetz echt ontdekt. Sindsdien stuur ik kaartjes voor verjaardagen, sterkte-wensen, zomaar-kaartjes enz. enz.
Die kaartjes zoek ik ook zelf uit, ik vul ze met een persoonlijke boodschap, er gaat een postzegel op en het wordt verstuurd via de post. Alles hetzelfde als dat ik naar de winkel ga om een kaart uit te zoeken. Het enige verschil is dat ik ze nu ook daadwerkelijk verstuur en dat de persoonlijke boodschap niet handgeschreven is, maar voor me wordt uitgeprint.
Ik had echt nooit verwacht dat mensen dat als desinteresse zouden beschouwen (niet jij hoor, ik quote je alleen maar omdat het erover ging).
Op het moment dat ik alleen maar het gevoel krijg dat ik het fout kan doen, kan ik er net zo goed weer mee stoppen eigenlijk.
Als je bloemen wil laten bezorgen, doe dat dan via een bloemist. Niet via topbloemen of andere meuk. Meerdere keren zoiets gedaan en het pakte alleen positief uit bij de plaatselijke bloemist en bij fleurop.nlquote:Op maandag 20 juni 2022 18:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit dus. Het verlaagt mijn drempel ongeveer 100x om een kaartje te sturen en ik doe er ook heus mijn best op. Ik hoop dat de mensen die mijn kaartjes ongeopend wegflikkeren me dat wel even meldenmogen verjaardagsballonnen en bloemen bezorgen eigenlijk wel?
Dat denk ik ookquote:Op maandag 20 juni 2022 19:04 schreef -Spring het volgende:
Wat bedoelen jullie met digitaal? Een kaartje dat je in je mailbox ontvangt of een die op de pc gemaakt is maar alsnog fysiek bezorgd wordt?
Want volgens mij zit daar een misverstand.
Ja, handgeschreven voelt voor mij zeker net dat beetje extra. Het is het tastbare, dat diegene ook echt hetzelfde kaartje heeft vastgehouden als nu bij mij op de mat ligt. Maar ik geef grif toe dat dat niet rationeel is en neem dus niemand een Greetz-kaart oid kwalijk hoor. Het is sowieso fijn dat er aan je gedacht wordt.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:55 schreef vencodark het volgende:
Ik heb wel een ‘ding’ voor handschriften dus een persoonlijke kaartje is wel ‘extra’ maar ook digitale kaartjes zijn leuk hoor.![]()
Zeker geen probleem. Ik vind gewoon iemands handschrift leuk om te zien.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:16 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, handgeschreven voelt voor mij zeker net dat beetje extra. Het is het tastbare, dat diegene ook echt hetzelfde kaartje heeft vastgehouden als nu bij mij op de mat ligt. Maar ik geef grif toe dat dat niet rationeel is en neem dus niemand een Greetz-kaart oid kwalijk hoor. Het is sowieso fijn dat er aan je gedacht wordt.
Die kaartjes in je mailbox heten toch e-cards? Dat was leuk in de vorige eeuw.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:04 schreef -Spring het volgende:
Wat bedoelen jullie met digitaal? Een kaartje dat je in je mailbox ontvangt of een die op de pc gemaakt is maar alsnog fysiek bezorgd wordt?
Want volgens mij zit daar een misverstand.
Dit wilde ik typenquote:Op maandag 20 juni 2022 19:19 schreef Elleska het volgende:
[..]
Die kaartjes in je mailbox heten toch e-cards? Dat was leuk in de vorige eeuw.
Handgeschreven...quote:Op maandag 20 juni 2022 20:32 schreef mousemicky het volgende:
Ja, het liefst door een kaartje te sturen...
quote:Op maandag 20 juni 2022 19:30 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit wilde ik typendie dingen stuurt niemand meer toch?
quote:Op maandag 20 juni 2022 20:37 schreef livelink het volgende:
De kaartjes-etiquette![]()
https://www.beatrijs.com/te-veel-attente-kaartjes/
https://www.beatrijs.com/te-attent-met-kaartjes/
Topbloemen werkt met locale bloemisten. 1 van mijn favoriete bloemisten is hier ook hij aangesloten. Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met mijn bestellingen. Je moet alleen wel iets ontvangen wat ook je smaak is.quote:Op maandag 20 juni 2022 19:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als je bloemen wil laten bezorgen, doe dat dan via een bloemist. Niet via topbloemen of andere meuk. Meerdere keren zoiets gedaan en het pakte alleen positief uit bij de plaatselijke bloemist en bij fleurop.nl
Ik heb bij meerdere boeketten van dit soort sites gezien dat of het boeket niet overeen kwam met het plaatje, of dat de grootte van het boeket niet klopte. Maar prima dat jij er wel blij mee bentquote:Op maandag 20 juni 2022 22:51 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Topbloemen werkt met locale bloemisten. 1 van mijn favoriete bloemisten is hier ook hij aangesloten. Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met mijn bestellingen. Je moet alleen wel iets ontvangen wat ook je smaak is.
Wellicht van deze?quote:Op maandag 20 juni 2022 23:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik kreeg een tijdje geleden droogbloemen via de post. Met een houten plankje en 2 glazen buisjes erbij waar je ze in kan zetten. Erg leuk en handig voor iemand die geen bosje bloemen lang kan laten leven. Het was een zomaar cadeautje omdat ik aan je moest denken. Eens wat anders dan een kaartje. Maar geen idee waar vandaan.
Ja dat is hem!quote:Op dinsdag 21 juni 2022 06:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wellicht van deze?
https://www.bloompost.nl/(...)FEAAYAiAAEgJh6fD_BwE
Hierom laten wij leerlingen dus hun telefoon niet meenemen op kamp.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 11:10 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon is op kamp. Belde me tussen 02.52u en 03.40u 5x op omdat ie niet kon slapenEn om 09.00u om te zeggen dat ie wakker was
![]()
Nog 1 nachtje en daarna rust
Was hier ook de bedoeling, dat ze in de avond nog mochten bellen en daarna de foons ingeleverd moesten worden. Iets niet helemaal goed gegaan geloof ikquote:Op dinsdag 21 juni 2022 11:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hierom laten wij leerlingen dus hun telefoon niet meenemen op kamp.
Als ze willen bellen dan moet dat via de kampleiding.
Hoe oud is je zoon? Er staat me bij dat hij toch ook al 12 is ofzo?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 12:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Hij was lichtelijk in paniek en huilde tranen met tuiten. Dan maar wallen tot op mn knieën
Lijk ik nu helemaal op donald trump. Had gister heel de dag mn zonnebril op. Nu is die plek wit en de rest rood. Met wallen
Hij is 11 en dit is pas de 2e keer dat hij van huis is. Eerste keer was bij zn zus en dat ging wel al belde hij toen wel maar hing weer op voordat ik het hoorde.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 12:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoe oud is je zoon? Er staat me bij dat hij toch ook al 12 is ofzo?
Ik begrijp heus dat je er wil zijn voor hem, maar de hele nacht je moeder gaan bellen op kamp lijkt me ook niet fijn voor hem. Dan kan hij beter naar de leiding gaan, die zijn daar ter plaatse.
Dank, we wachten vannacht maar afquote:Op dinsdag 21 juni 2022 12:24 schreef PoesInDoos het volgende:
Zielig Mush! Sterkte, hopelijk wordt vandaag/vannacht leuker.
Zijn jullie kinders al op schoolreisje geweest? Mijnes gaat donderdag naar Slagharen, kwam ik pas achter toen ik voor morgen Walibi en een bed&breakfast had geboektDie krijg ik vrijdag z'n bed niet uit..
Onofficieel weet ik het sinds eind maart (dag ervoor Walibi en b&b geboektquote:Op dinsdag 21 juni 2022 12:28 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank, we wachten vannacht maar af![]()
Ooooh, heeft school dat zó laat doorgegeven?
Wat ik nu wel weet: kids zijn onvermoeibaar. Nacht amper slapen en ze stuiteren gewoon door![]()
Veel plezier morgen in Walibi
Hier ging dat ook zo tijdens scoutingkamp. Mijn moederhart vond dat zwaar hoor, maar zo'n kind groeit er enorm van. Bovendien vind ik het een groot goed om een kind de kans te geven om te ontdekken dat je ook veiligheid en geborgenheid kan vinden bij een andere volwassene dan mama of papa.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 11:37 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hierom laten wij leerlingen dus hun telefoon niet meenemen op kamp.
Als ze willen bellen dan moet dat via de kampleiding.
Toen ik gisteravond wegging was hij aan het spelen. Snel gedag gezegd en dat ging prima. Maar ze waren pas na 1u weer terug van een nachtelijk iets. En daarna werd het dus drama.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 12:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik weet nog die keer dat ik oudste in groep 6 wegbracht en toen even bleef hangen. Juist dat zorgde ervoor dat hij kamp echt slecht startte. De keren erna heb ik alleen bij school uitgezwaaid. Hij is echt een huismus.
Een keer daarna heeft hij 's avonds laat nog een half uurtje bij de leerkracht gezeten, even daar nog rustig worden en dan naar bed als de kamer ook rustig was. Juf zei achteraf ook dat ze in dubio stond om mij te bellen, maar haar keuze om niet te doen was helemaal goed. Juist bellen zorgt ervoor dat thuis meer in het hoofd spookt. Nu heeft hij nog prima 2 dagen volgehouden.
hopelijk werkt dat bij jou zoon ook!
Haha, ik weet ook altijd onofficieel veelquote:Op dinsdag 21 juni 2022 12:32 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Onofficieel weet ik het sinds eind maart (dag ervoor Walibi en b&b geboekt) van een moeder uit de OR. Kind heeft vorige week pas z'n briefje mee...
Dat is aan de ene kant een leuk argument, mijn schoonmoeder riep ook altijd dat kinderen van bellen met thuis heimwee kregen, en toen Soneal daar logeerde mocht er dus niet gebeld worden... jammer joh, dat was dus ook gelijk de laatste keer.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 12:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik weet nog die keer dat ik oudste in groep 6 wegbracht en toen even bleef hangen. Juist dat zorgde ervoor dat hij kamp echt slecht startte. De keren erna heb ik alleen bij school uitgezwaaid. Hij is echt een huismus.
Een keer daarna heeft hij 's avonds laat nog een half uurtje bij de leerkracht gezeten, even daar nog rustig worden en dan naar bed als de kamer ook rustig was. Juf zei achteraf ook dat ze in dubio stond om mij te bellen, maar haar keuze om niet te doen was helemaal goed. Juist bellen zorgt ervoor dat thuis meer in het hoofd spookt. Nu heeft hij nog prima 2 dagen volgehouden.
hopelijk werkt dat bij jou zoon ook!
Hopen dat komende nacht beter gaat. Knap dat hij wel wil blijven.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 12:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Toen ik gisteravond wegging was hij aan het spelen. Snel gedag gezegd en dat ging prima. Maar ze waren pas na 1u weer terug van een nachtelijk iets. En daarna werd het dus drama.
Die van mij is ook het liefste thuis, daarom wilde hij eerst niet mee.
Maar hij gaat hier dus niet mee naar juf. Die kwam om 3u wel zn kamer in omdat hij te hard praatte maar had niet door dat hij in tranen was![]()
Hopelijk wordt deze nacht beter.
[..]
Haha, ik weet ook altijd onofficieel veelmaar school had het wel ff eerder officieel mogen communiceren.
Yay, man en ik gaan shoppenGeen idee alleen wáár. Nep westfield denk ik
![]()
Zou het dan toch.... ik juich pas voor je als ze hangen, maar zou wel fijn zijnquote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:08 schreef exode het volgende:
Verloofde heeft op kamp altijd meerdere kinderen die heimwee hebben of het met name 's nachts lastig vinden. Over het algemeen kunnen ze dat vooraf al wel aardig inschatten. Telefoons moeten net als in de klas ingeleverd worden.
B gaat volgend jaar meerdere keren op kamp waarschijnlijk, 2x met scouting en 1 x met school. Het is ook een huismus, maar het zal juist goed voor hem zijn.
En over planning gesproken, B heeft vandaag les van Bootcamp kinder trainers, 2 uur lang en morgen heeft ie sportdag.....Allemaal vanuit school. Blijkbaar moest die bootcamp ineens vandaag, is pas gisteren gecommuniceerd.
En donderdagavond voor zijn reddingsdiploma afzwemmen. Gelukkig hebben we een leeg weekend, chillen!
En ja.
Echt waar.
Denk ik.
Hoop ik.
Als het goed is.
Vrijdag komen ze de kozijnen afmaken en de rolluiken plaatsen. We kregen wel een extra mail of we even 2 meter om de ramen heen vrij willen maken. In kamers van 2 bij 2....![]()
![]()
En vrijdag is mijn laatste 'mama en Juul dag' en ik wilde met haar naar het Nijntje museum om deze fase af te sluiten, maar dat kan nu dus niet. Maar ik ga natuurlijk niet antwoorden dat het niet goed uitkomt.
Het kan toch nog steeds prima zijn gegaan? Als jouw dochter verder geen stampij heeft gemaakt en na die mededeling van de juf verder met het kamp mee heeft gedaan?quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hopen dat komende nacht beter gaat. Knap dat hij wel wil blijven.
Mijn oudste had op haar eerste schoolkamp (groep 4) enorm heimwee. Was ook naar juf gegaan dat ze naar huis wilde. Juf had gezegd:"Alle papa's en mama's slapen nu, die kunnen we niet bellen".
Dat hoorden we pas van onze dochter toen ze in groep 5 weer op kamp moest en het een drama was, want ze wilde pertinent niet.
Terwijl groep 4 juf toen ze terugkwamen zei: "het ging prima hoor".
Oudste heeft vanaf groep 5 niet meer op kamp geslapen, we hebben haar 's avonds opgehaald en toen ze in groep 8 op een van de waddeneilanden zaten, zijn wij daar zelf ook een paar dagen heen gegaan.
Kind leuk kamp, want toch mee kunnen doen en dan bij ons geslapen. Ging prima.
Toen ik nog jong was (jaar of 17-18)en zeilles gaf in de zomer, hadden we ook een keer een jongen met heel erge heimwee. Hij was al verschillende keren op kamp geweest en opgehaald door zijn ouders omdat het niet ging en op ons kamp mocht hij voor de laatste keer proberen.
Als ze hem weer op moesten halen, dan mocht hij niet meer.
Hij wilde zelf wel heel graag blijven, maar vond het ontzettend moeilijk. Voor het gebouw was een telefooncel en dan ging hij daar naar huis staan bellen. Hebben die ouders op een gegeven moment de stekker eruit getrokken en ons het nummer van de buren doorgegeven. Als er echt iets was dan konden we bellen.
Die jongen heeft de week volgemaakt en daar was hij supertrots op.
Ik vind groep 4 ook wel erg jong om op kamp te gaan, groep 5 en 6 eigenlijk nog.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hopen dat komende nacht beter gaat. Knap dat hij wel wil blijven.
Mijn oudste had op haar eerste schoolkamp (groep 4) enorm heimwee. Was ook naar juf gegaan dat ze naar huis wilde. Juf had gezegd:"Alle papa's en mama's slapen nu, die kunnen we niet bellen".
Dat hoorden we pas van onze dochter toen ze in groep 5 weer op kamp moest en het een drama was, want ze wilde pertinent niet.
Terwijl groep 4 juf toen ze terugkwamen zei: "het ging prima hoor".
Oudste heeft vanaf groep 5 niet meer op kamp geslapen, we hebben haar 's avonds opgehaald en toen ze in groep 8 op een van de waddeneilanden zaten, zijn wij daar zelf ook een paar dagen heen gegaan.
Kind leuk kamp, want toch mee kunnen doen en dan bij ons geslapen. Ging prima.
Toen ik nog jong was (jaar of 17-18)en zeilles gaf in de zomer, hadden we ook een keer een jongen met heel erge heimwee. Hij was al verschillende keren op kamp geweest en opgehaald door zijn ouders omdat het niet ging en op ons kamp mocht hij voor de laatste keer proberen.
Als ze hem weer op moesten halen, dan mocht hij niet meer.
Hij wilde zelf wel heel graag blijven, maar vond het ontzettend moeilijk. Voor het gebouw was een telefooncel en dan ging hij daar naar huis staan bellen. Hebben die ouders op een gegeven moment de stekker eruit getrokken en ons het nummer van de buren doorgegeven. Als er echt iets was dan konden we bellen.
Die jongen heeft de week volgemaakt en daar was hij supertrots op.
Ja? Ik niet hoor, B zit volgend jaar in groep 5 en gaat op schoolkamp, 1 nacht. Ik vind het prima en hij vindt het nu al spannend maar ook erg leuk.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind groep 4 ook wel erg jong om op kamp te gaan, groep 5 en 6 eigenlijk nog.
Vind ik ook. Maar ik las hier dat meer kinderen zo jong al gaan, dus er zijn meer scholen die dat doen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind groep 4 ook wel erg jong om op kamp te gaan, groep 5 en 6 eigenlijk nog.
Ik juich pas als het na tevredenheid is afgerond, voor hetzelfde geld sturen ze Harry van de administratie die nog nooit een boormachine heeft vastgehouden om maar van mijn gezeur af te zijn.....quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zou het dan toch.... ik juich pas voor je als ze hangen, maar zou wel fijn zijnwel jammer van jullie mama en juul dag
De school van Soneal niet, alleen in groep 8 een kamp, helemaal prima.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Vind ik ook. Maar ik las hier dat meer kinderen zo jong al gaan, dus er zijn meer scholen die dat doen.
Heimwee is echt verschrikkelijk. Ik ging vroeger in groep 7 en 8 op kamp en het cadeautje wat ik uitgezocht had voor als ik weer terug kwam had me er doorheen getrokken.
Kennismakingskamp op het middelbaar zag ik toen al helemaal niet zitten, ik ben toen ook niet gegaan.
Zolang het maar niet Sjaak van de planning is, dan heb je echt een probleemquote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:25 schreef exode het volgende:
[..]
Ik juich pas als het na tevredenheid is afgerond, voor hetzelfde geld sturen ze Harry van de administratie die nog nooit een boormachine heeft vastgehouden om maar van mijn gezeur af te zijn.....
quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zolang het maar niet Sjaak van de planning is, dan heb je echt een probleem
Daar ben ik het helemaal mee eens, heimwee mag, dat hoeft niet gelijk te betekenen dat de ouders alles laten vallen en het kind aan de andere kant van het land komen ophalen.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 13:28 schreef SQ het volgende:
(Ik zeg overigens niet dat iedereen maar op kamp moet gaan en dat leuk moet vinden, maar accepteren dat heimwee er soms ook bij hoort en dat het helemaal oké is om te voelen zonder dat daar meteen op moet worden ingegrepen is best een waardevolle les in mijn ogen. Ik heb het hierbij dus expliciet niet over onhandelbare situaties waarbij er echt totale blinde paniek optreedt.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |