Het is sowieso friet, dus deze slaat echt werkelijk nergens op.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:16 schreef NailQueen het volgende:
Om er nog eentje in te gooien:
Me schatjepatatje
Dat vroegen we ons gisteren ook af. Ik denk dat ie allemaal verdampt zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:32 schreef zorro28 het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp, elke sector claimt personeelstekorten, maar door corona is er veel personeel in bepaalde sectoren (zoals bij Schiphol) uitgegaan. Waar zijn die dan gebleven?
Mijn sweetiefrietie dan.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het is sowieso friet, dus deze slaat echt werkelijk nergens op.
Ik krijg nu meer aan reiskostenvergoeding dan voor corona en ga minder vaak naar kantoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:43 schreef AgnesGru het volgende:
Ik moet trouwens wel lachen dat mensen nu lopen te mekkeren over de reiskosten vergoeding (dat ¤0,19 te laag is). Ik werkte begin dit jaar nog in de zorg, daar krijg je ¤0,08 met max van 30 km enkele reis
En dan klagen dat er niemand in de zorg wil werkenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:43 schreef AgnesGru het volgende:
Ik moet trouwens wel lachen dat mensen nu lopen te mekkeren over de reiskosten vergoeding (dat ¤0,19 te laag is). Ik werkte begin dit jaar nog in de zorg, daar krijg je ¤0,08 met max van 30 km enkele reis
Nou datquote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
En dan klagen dat er niemand in de zorg wil werken![]()
Dat is wel heel schraal, dat ze niet eens de 19 cent willen aanhouden
De horeca is dan ook wel een sector waar die problemen overal in Europa spelen (slechte betaling en arbeidsomstandigheden) en niet verrassend zijn er nu overal enorme personeelstekorten. Ik denk wel gezien de vaak lage winstmarges in de horeca dat de prijzen wel flink verhoogd moeten worden om het personeel fatsoenlijk te betalen. Dan zal je wel weer hele hordes mensen krijgen die klagen dat de horeca veel te duur is.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:38 schreef Redefine het volgende:
Sectoren als de reisbranche, de horeca en de retail hebben het personeelstekort uiteraard grotendeels wel aan henzelf te danken. Uiteraard is het in veel gevallen een uitvloeisel van Corona. Maar als die branches hun personeel voor Corona nou wel fatsoenlijk hadden betaald en/of beter behandeld. Dan waren veel wel weer teruggekomen toen het aantrok.
Nu hebben de meesten wel wat beters gevonden, waardoor ze wel gek zouden zijn als ze weer terug zouden gaan.
Die krijg ik hier ook. En ook zonder maximum. Waarbij ze zelfs niet eens de kortste route aanhouden van de ANWB wat de meesten, maar juist net iets langer.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:46 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Nou dat
Waar ik nu werk krijg ik gewoon ¤0,19 en geen max aan het aantal km.
Horeca is inderdaad overal een probleem. Waarbij veel niet meer volledig open kunnen. Dat kost ze ook geld. En nu kunnen ze de mensen niet meer krijgenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:48 schreef zorro28 het volgende:
[..]
De horeca is dan ook wel een sector waar die problemen overal in Europa spelen (slechte betaling en arbeidsomstandigheden) en niet verrassend zijn er nu overal enorme personeelstekorten. Ik denk wel gezien de vaak lage winstmarges in de horeca dat de prijzen wel flink verhoogd moeten worden om het personeel fatsoenlijk te betalen. Dan zal je wel weer hele hordes mensen krijgen die klagen dat de horeca veel te duur is.
Overstromingen in Limburg, Venetië en noem maar op, maar als ze zelf droog blijven, dan halen de meeste mensen hun schouders op. Het is wel irritant, want je weet dat je de komende generaties met een probleem opzadelt. Of we er nu nog iets aan kunnen doen is maar de vraag, maar stilzitten helpt sowieso niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat het voor veel mensen niet tastbaar is. Die zien dan niet wat voor het gevaren het oplevert. Waarbij het ook niet helpt dat er nu veel populisten zijn die roepen dat het onzin is en met nepbewijzen aankomen...
En de problemen van drie graden erbij over 100 jaar zitten ook niet echt in het Rijke Westen natuurlijk. Plaatjes als Amersfoort aan Zee doen het leuk, maar wij lossen het in de tussentijd wel op. Het is meer de derde wereld die de klappen gaat krijgen door verdroging, verwoestijning, overstromingen en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat het voor veel mensen niet tastbaar is. Die zien dan niet wat voor het gevaren het oplevert. Waarbij het ook niet helpt dat er nu veel populisten zijn die roepen dat het onzin is en met nepbewijzen aankomen...
OV krijg ik ook volledig vergoed, en heb ook een hoger salaris. En dat met regelmatig werkenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die krijg ik hier ook. En ook zonder maximum. Waarbij ze zelfs niet eens de kortste route aanhouden van de ANWB wat de meesten, maar juist net iets langer.
Zelf was dat overigens wel ongunstig t.o.v. mijn oude werk waar het OV volledig werd vergoed. Maar daar heb ik een hoger salaris voor gekregen. Waardoor ik nu zelfs gunstiger uit ben
Vluchten binnen de Benelux kan je nog wel verbieden, maar daarbuiten betekenen hoge belastingen bij zoiets prijsinelastisch als vliegen vooral dat de staatsinkomsten omhoog gaan, en niet het aantal vluchten omlaag. Één keer per jaar (een paar) honderd euro extra op het vakantiebudget is voor vrijwel iedereen te overzien en zakelijke reizigers halen ook hun schouders op. Dus wat dat betreft moet je toch op de één of andere manier naar schoner vliegen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
HIer ben ik het zeker mee eens.
Wij wilden laatst met het OV naar Utrecht (met 3 personen), maar dat was zo'n gedoe met kaartjes en dalkorting en ov chip en dan niet binnen bepaalde tijden mogen reizen en weet ik het. En dan waren we nóg veel duurder uit dan met de auto. Dus toch maar de auto gepakt.
Qua vliegen denk ik dat ze dat een stuk duurder moeten maken en zeker voor kortere stukken veel minder aantrekkelijk moeten maken.
Zegt zij die zelf over een maandje hopelijk in het vliegtuig naar Tenerife stapt
Bij daar eerste zie je het inderdaad al. En sowieso ook wel al aan veel meer overstromingen in Europa al en bosbranden door enorme droogte wereldwijd.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:53 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Overstromingen in Limburg, Venetië en noem maar op, maar als ze zelf droog blijven, dan halen de meeste mensen hun schouders op. Het is wel irritant, want je weet dat je de komende generaties met een probleem opzadelt. Of we er nu nog iets aan kunnen doen is maar de vraag, maar stilzitten helpt sowieso niet.
En tegelijkertijd merk ik dat mijn motivatie om er wat aan te doen ook iets minder wordt. Als ik naar mijn oma ga, pak ik vaker de auto.
Ja klopt. Terwijl Afrika dan nog onleefbaarder wordt en ook in delen van Zuid-Amerika en Azië het niet meer te houden is. Ondertussen zijn diverse kleine eilandengroepen als de Malediven dan allang verdwenen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En de problemen van drie graden erbij over 100 jaar zitten ook niet echt in het Rijke Westen natuurlijk. Plaatjes als Amersfoort aan Zee doen het leuk, maar wij lossen het in de tussentijd wel op. Het is meer de derde wereld die de klappen gaat krijgen door verdroging, verwoestijning, overstromingen en dat soort dingen.
Nu is een vliegvakantie haast goedkoper dan een autovakantie. Een week in een krappe stacaravan aan het Gardameer is vaak duurder dan een week all-in naar een resort in Turkije... Dat vind ik krom. Ik zou verwachten dat er wel minder vakantievliegers zijn als vliegen een stuk duurder zou zijn dan een autovakantie.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 15:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vluchten binnen de Benelux kan je nog wel verbieden, maar daarbuiten betekenen hoge belastingen bij zoiets prijsinelastisch als vliegen vooral dat de staatsinkomsten omhoog gaan, en niet het aantal vluchten omlaag. Één keer per jaar (een paar) honderd euro extra op het vakantiebudget is voor vrijwel iedereen te overzien en zakelijke reizigers halen ook hun schouders op. Dus wat dat betreft moet je toch op de één of andere manier naar schoner vliegen.
Kamperen is nu inderdaad vaak duurder dan een hotel vakantie. En er zijn inderdaad heel veel hele goedkope vakantiereizen te maken. Bijna twee weken naar de Dominicaanse Republiek voor minder dan 1000 euro pp bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nu is een vliegvakantie haast goedkoper dan een autovakantie. Een week in een krappe stacaravan aan het Gardameer is vaak duurder dan een week all-in naar een resort in Turkije... Dat vind ik krom. Ik zou verwachten dat er wel minder vakantievliegers zijn als vliegen een stuk duurder zou zijn dan een autovakantie.
Rijke mensen zijn bang voor arme mensen, en dat die hun welvaart komen afpakken. Dat zie je op zowel nationaal als internationaal niveau. En inderdaad vooral goedkoop die landen willen leegroven, want dat is goed voor ons.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:11 schreef Redefine het volgende:
Wat dat laatste betreft. En deel van het oplossen van het vluchtelingenprobleem zit in ervoor te zorgen dat het in het land van herkomst beter wordt. Maar we willen toch liever alle grondstoffen roven voor een habbekrats, goedkope arbeid daar hebben en de wapenindustrie in stand houden. We worden liever rijker dan dat we de wereld leefbaarder willen maken...
Ja precies. Dat zie je ook in het topic over het verhogen van het minimumloon.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:23 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Rijke mensen zijn bang voor arme mensen, en dat die hun welvaart komen afpakken. Dat zie je op zowel nationaal als internationaal niveau. En inderdaad vooral goedkoop die landen willen leegroven, want dat is goed voor ons.
Dat is grotendeels ook vraag-aanbod en de levensstandaard/prijsstandaard in die verschillende landen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:17 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nu is een vliegvakantie haast goedkoper dan een autovakantie. Een week in een krappe stacaravan aan het Gardameer is vaak duurder dan een week all-in naar een resort in Turkije... Dat vind ik krom. Ik zou verwachten dat er wel minder vakantievliegers zijn als vliegen een stuk duurder zou zijn dan een autovakantie.
50 euro zou me niet uitmakenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is grotendeels ook vraag-aanbod en de levensstandaard/prijsstandaard in die verschillende landen.
Maar goed, zou jij niet naar Tenerife vliegen als het ticket 50 euro duurder was? Voor de meeste mensen zou die prijs gewoon een gegeven zijn als ze daar geaag heen willen.
Nee, helaas niet. Hij staat nog ingepakt en het is nog een dikke bende op ons terras. We (nou ja, New Mexicoquote:
Die hebben we niet en mij veel te warm buiten.quote:
Welke?quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die hebben we niet en mij veel te warm buiten.
Ik heb een maaltijdsalade gehaald.
Hier gaat de elektrische bbq aan denk ik (we hebben er ook een op kolen, maar beetje onzinnig vinden we als met twee zijn). We gaan voor een ‘broodje’ hamburger.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:46 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Hij staat nog ingepakt en het is nog een dikke bende op ons terras. We (nou ja, New Mexico) zijn nog druk bezig met de vloer van de overkapping.
Dat is dus het probleem, dat 50 of 100 euro voor niemand uitmaakt. Dus gaan we of niet minder vliegen of dat bedrag moet heel hoog zijn. En dat zit je binnen een mum van tijd met schrijnende gevallen, dat immigranten uit Indonesië of Suriname het niet kunnen betalen eens naar hun geboorteland te gaan, terwijl Rob Jetten zijn Instagram volspamt met vakantiefoto’s uit de hele wereld.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
50 euro zou me niet uitmaken. Maar er komt natuurlijk wel een keer een omslagpunt. Dat zal voor iedereen anders zijn.
Dan moeten de prijzen van korte vluchten omhoog. Daar zit natuurlijk het voornaamste probleem.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem, dat 50 of 100 euro voor niemand uitmaakt. Dus gaan we of niet minder vliegen of dat bedrag moet heel hoog zijn. En dat zit je binnen een mum van tijd met schrijnende gevallen, dat immigranten uit Indonesië of Suriname het niet kunnen betalen eens naar hun geboorteland te gaan, terwijl Rob Jetten zijn Instagram volspamt met vakantiefoto’s uit de hele wereld.
Lekker!quote:
LEKKERquote:Op vrijdag 17 juni 2022 16:58 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Hier gaat de elektrische bbq aan denk ik (we hebben er ook een op kolen, maar beetje onzinnig vinden we als met twee zijn). We gaan voor een ‘broodje’ hamburger.
De hamburger zelf weegt al iets van 250 gramdat op een broodje en ik ben wel klaar.
Heeft net een tweede kind met Bibi, wat een lul.quote:Geverifieerd
Ik kan nu niks zeggen waardoor dit lichter wordt voor Bibi.
Het enige wat ik kan zeggen tegen mezelf is dat ik hulp moet zoeken voor de demonen in mijn hoofd.
Wat ik heb gedaan is onvergeeflijk en ik verwacht dus ook niet dat Bibi me zomaar vergeeft.
Ik wil een betere vader zijn dan dat ik een vriend ben geweest.
Ik hou het allermeeste van mijn gezin en juist dat heb ik verkloot.
Het enige wat Bibi nu verdiende is om in alle rust te kunnen genieten van haar kraamtijd, en zelfs dat heb ik haar afgenomen.
Ik ben een lul!
Het spijt me Biebs. ?
Nou inderdaad! Gelijk weer doen alsof hij issues heeft en blablabla. Net zoals die Jeroen Rietberger.quote:Je bedoelt het demoon in je broek
Hij kwam uit dat hele Voice-verhaal nog als een halve heilige. Dat kon niet lang duren natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:32 schreef Guanabana het volgende:
Hahaha, iemand reageert:
[..]
Nou inderdaad! Gelijk weer doen alsof hij issues heeft en blablabla. Net zoals die Jeroen Rietberger.
Nee Strani. Wat jij allemaal wil mag nog steeds nietquote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:35 schreef Strani het volgende:
Als je kinderloos blijft mag je verder in principe alles, qua vervuilend gedrag. Moreel gezien dan hè
Even onder behandeling van een psycholoog voor een seksverslaving en daarna weer door zoals altijd zal het wel wordenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 17:32 schreef Guanabana het volgende:
Hahaha, iemand reageert:
[..]
Nou inderdaad! Gelijk weer doen alsof hij issues heeft en blablabla. Net zoals die Jeroen Rietberger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |