SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
Ik geef alleen mijn mening. Ik noem nergens je naam, volgens mij.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:39 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Word ik hier nou gewoon gecanceld?![]()
Maargoed OT dan, en ik zal het iets positiever proberen te maken. Al sluit ik niet uit dat ik volgende week rond deze tijd weer #viesmad ben omdat het tegen die tijd al weer een paar dagen <20 graden en buiiig is. Ik word gewoon depressief van dat weer.
Dit moeten we hebben, gewoon even een paar weken min of meer aaneengesloten hitte, in plaats van hier en daar een los dagje, gevolgd door weer een paar weken gezapigheid:
Vanaf 4 juli laten de weerkaarten voor de lange termijn van het zuiden uit een nieuwe bel met zeer warme lucht ons land binnenstromen. Mogelijk wordt het een paar dagen tropisch met 30 graden, vooral in de zuidelijke provincies. De warme luchtstroom houdt mogelijk aan tot 25 juli. Het kan zomaar zijn dat het drie weken achtereen warmer is dan gebruikelijk.
Warmer dan gebruikelijk, en dat in juli. Dan hebben we het al gauw over 25+ en dus zomerse dagen
Zonkracht 8quote:Op dinsdag 14 juni 2022 05:06 schreef DonDruiper het volgende:
Die overgang ook weer..
Zaterdag niet weten waar je het zoeken moet door de hitte en dan zondag kan de lange broek weer aan
Zomaar wat mensen die dit weekend buiten lopen:quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zonkracht 8
* DemonRage maakt zijn schuilkelder alvast klaar.
Ben straks ook benieuwd naar filmpjes op dumpert waarop iemand volledig lichtgevend rood is.
Bij mij op het werk is de airco kapot en het pand absorbeert warmte als een spons. Aan het eind van deze week zal op het kantoor de 30°C weleens aangetikt kunnen worden ben ik bang.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:21 schreef Nattekat het volgende:
Dit is nou zo'n typisch weekend dat je thuis bij de airco wil zitten. Helaas ben ik niet zo gelukkig.
quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:24 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Bij mij op het werk is de airco kapot en het pand absorbeert warmte als een spons. Aan het eind van deze week zal op het kantoor de 30°C weleens aangetikt kunnen worden ben ik bang.
"MAAR IK BEN INGESMEEEEEEEERD!!"quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zomaar wat mensen die dit weekend buiten lopen:
[ afbeelding ]
Zulke grote verschillen altijd tussen noord en zuid op zo'n klein oppervlak.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:37 schreef aloa het volgende:
Het noorden valt buiten de boot. Zowel de hitte als het onweer lijkt voor het zuiden te zijn.
Kan uiteraard nog veranderen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb vrijdag een wandeling van 25 km vanuit Duitsland naar Boxmeer op de planning staan. Goeie vierdaagsetraining, dat welquote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:20 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zonkracht 8
* DemonRage maakt zijn schuilkelder alvast klaar.
Ben straks ook benieuwd naar filmpjes op dumpert waarop iemand volledig lichtgevend rood is.
Dan maar verhuizen naar het zuiden....quote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zulke grote verschillen altijd tussen noord en zuid op zo'n klein oppervlak.
Hittegolf is niet aan de orde lijkt mij.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:31 schreef INViCTuS het volgende:
hittegolf?
2 dagen 30+ en daarna weer minder
Zelfs in het zuiden niet. Waarschijnlijk zondag nog wel warm, maar daarna minder. 50/50 of er stevig onweer gaat komen of dat het geruisloos over gaat in minder heet. Hier in het Oosten mag best onweer komen. Daarna lijkt het overigens 24/25 graden te blijven wat een dikke prima is. Beter dan 30+. Nachten zijn dan tenminste chillquote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Hittegolf is niet aan de orde lijkt mij.
Wel voor klimaatverandering.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 19:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar zijn m'n kinderen niet veilig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |