TATA staal opruimen en Schiphol sluiten en een bomb van Putin op het Rurgebiedquote:Op dinsdag 14 juni 2022 15:52 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toch echt de auto en vrachtwagens laten staan.
quote:DEN HAAG - Staalconcern Tata Steel is de grootste uitstoter van stikstofoxiden, gevolgd door de luchthaven Schiphol.
Dat meldt minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof), die een lijst van de honderd grootste bronnen van stikstofoxiden naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Dit is de woordvoerder, die lijkt wel achter de plannen te staan: https://www.christenunie.(...)-voor-boer-en-natuurquote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De CU begint ook al te miepen, waar ik eerst dacht dat het vooral voor de bühne was koersen we nu toch wel af op politiek gedoe.
Inb4: VVD-er die verklaart dat dat toch wel heel erg is nu alles er al staat. Wat zou ik er toch enorm van genieten als dat soort politieke chantage een keer keihard wordt afgestraft. Gelijk een parlementair onderzoek er overheen waarom er ooit een luchthaven is gebouwd zonder vergunning, deksel op de neus.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is de woordvoerder, die lijkt wel achter de plannen te staan: https://www.christenunie.(...)-voor-boer-en-natuur
Handig, die leiders die hun woordvoerders tegenspreken. Heerma zei ook al totaal wat anders dan Boswijk. Maar wellicht wil Segers het voor hun zo pijnlijke (want hun achterban heeft er veel last van) Lelystad Airport gewoon op deze manier definitief sluiten.
Er zit een vliegtuigmuseum tegenover, dat is geen moeilijk uitvoerbaar idee.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 20:09 schreef Hexagon het volgende:
Misschien kunnen ze Hennie van der Most er een pretpark van laten maken.
di e luchthaven kun je gewoon gebruiken , voor toeristische vluchtenquote:Op dinsdag 14 juni 2022 18:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inb4: VVD-er die verklaart dat dat toch wel heel erg is nu alles er al staat. Wat zou ik er toch enorm van genieten als dat soort politieke chantage een keer keihard wordt afgestraft. Gelijk een parlementair onderzoek er overheen waarom er ooit een luchthaven is gebouwd zonder vergunning, deksel op de neus.
Nee, dus. Allereerst is er geen personeel, zie Schiphol. En verder is er geen milieuvergunning en gaan ze die op die plek ook niet snel krijgen.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 20:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
di e luchthaven kun je gewoon gebruiken , voor toeristische vluchten
TATA staal moet dan ook gesloten worden en hun vergunning afgepaktquote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De CU begint ook al te miepen, waar ik eerst dacht dat het vooral voor de bühne was koersen we nu toch wel af op politiek gedoe.
Sterker nog, dat vliegveldje werd al door aviodrome gebruikt voor rondvluchtjes (en de aankomst van nieuw) museummateriaal dat kan prima voortgezet worden.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 20:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zit een vliegtuigmuseum tegenover, dat is geen moeilijk uitvoerbaar idee.
Nee, volgens veel mensen hier is dat niet zo en zijn onze boeren de schuldigen, want zie de cijfers.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 17:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
TATA staal opruimen en Schiphol sluiten en een bomb van Putin op het Rurgebied
https://www.luchtvaartnie(...)s-van-stikstofoxiden
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook voor jou dit artikel, van een krant uit een hoek die bekend staat als enorm pro-boer: https://www.nd.nl/nieuws/(...)eleid-is-wel-degelijquote:Op woensdag 15 juni 2022 09:12 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nee, volgens veel mensen hier is dat niet zo en zijn oze boeren de schuldigen, want zie de cijfers.
Feiten ontkenners willen ook helemaal niet discuseren maar alleen hun gelijk krijgen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook voor jou dit artikel, van een krant uit een hoek die bekend staat als enorm pro-boer: https://www.nd.nl/nieuws/(...)eleid-is-wel-degelij
De feiten ontkennen helpt de discussie niet.
Hoe zit het met de milieuvergunning van Schiphol. In 2019 had men die ook niet op orde.quote:Op dinsdag 14 juni 2022 20:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dus. Allereerst is er geen personeel, zie Schiphol. En verder is er geen milieuvergunning en gaan ze die op die plek ook niet snel krijgen.
Het aantal vliegbewegingen moet voor de vergunning inderdaad omlaag: https://nos.nl/artikel/24(...)mogelijk-fors-omlaagquote:Op woensdag 15 juni 2022 10:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe zit het met de milieuvergunning van Schiphol. In 2019 had men die ook niet op orde.
Schiphol heeft al jaren geen natuurvergunning: '100.000 vluchten illegaal'
Veel politici hebben boter op hun hoofd qau handhaving, maar ook qau bepaling wat redelijke grenzen zijn om te handhaven in ons zeer dicht bevolkt land.
En geloof jij nu echt dat dat zal gebeuren. Hoe kan een bedrijf met een halve vergunning steeds die blijven overtreden. Van burgers verwacht de overheid dat ze zich aan elk regeltje houden (bouwprojecten worden stilgelegd vanwege vleermuizen of stikstof) en luchthavens hebben een cart blanche op overtredingen zonder dat er ingegrepen wordt.quote:Op woensdag 15 juni 2022 10:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het aantal vliegbewegingen moet voor de vergunning inderdaad omlaag: https://nos.nl/artikel/24(...)mogelijk-fors-omlaag
Volgens dit artikel zelfs met 20%.
Voor bedrijven gelden blijkbaar andere regels dan voor burgers. Welkom in Nederland.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En geloof jij nu echt dat dat zal gebeuren. Hoe kan een bedrijf met een halve vergunning steeds die blijven overtreden. Van burgers verwacht de overheid dat ze zich aan elk regeltje houden (bouwprojecten worden stilgelegd vanwege vleermuizen of stikstof) en luchthavens hebben een cart blanche op overtredingen zonder dat er ingegrepen wordt.
Weet je wie momenteel als het om stikstofuitstoot gaat ook een carte blanche hebben om de wettelijke normen te overtreden?...quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En geloof jij nu echt dat dat zal gebeuren. Hoe kan een bedrijf met een halve vergunning steeds die blijven overtreden. Van burgers verwacht de overheid dat ze zich aan elk regeltje houden (bouwprojecten worden stilgelegd vanwege vleermuizen of stikstof) en luchthavens hebben een cart blanche op overtredingen zonder dat er ingegrepen wordt.
20% krimpen lijkt me idd veel. En ja, helaas staan die 'to big to fail' bedrijven blijkbaar boven de wet. Schiphol, maar ook Tata waar praktisch iedereen in die omgeving direct of indirect voor werkt.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En geloof jij nu echt dat dat zal gebeuren. Hoe kan een bedrijf met een halve vergunning steeds die blijven overtreden. Van burgers verwacht de overheid dat ze zich aan elk regeltje houden (bouwprojecten worden stilgelegd vanwege vleermuizen of stikstof) en luchthavens hebben een cart blanche op overtredingen zonder dat er ingegrepen wordt.
Het gebeurt dan ook niet om de discussie vooruit te helpen maar om maatregelen te traineren, heeft voor de fossiele sector en de tabaksindustrie ook jarenlang prima op die manier gewerkt.quote:Op woensdag 15 juni 2022 09:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook voor jou dit artikel, van een krant uit een hoek die bekend staat als enorm pro-boer: https://www.nd.nl/nieuws/(...)eleid-is-wel-degelij
De feiten ontkennen helpt de discussie niet.
Zou kunnen, ik denk dat ze het eerst over de schutting gooien bij de provincies. Als ze slim zijn met harde eisen. De provincie kan dan de boeren meer ontzien door andere maatregelen te nemen (80 rijden, industrie aanpakken). Dat is dan hun keus.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:07 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Voor bedrijven gelden blijkbaar andere regels dan voor burgers. Welkom in Nederland.
Ik voorzie eigenlijk dat het kabinet door dit hele stikstof dossier gaat vallen. Of doordat VVD/CDA zoveel tegenwerking van hun achterban krijgen dat ze het niet meer kunnen negeren. Of door D66 als de huidige aangekondigde maatregelen niet worden doorgevoerd.
De wettelijke normen die opeens niet klopten omdat de rechter het voorruit schuiven verboden heeft. Daar had geen boer op kunnen anticiperen. Schiphol daarintegen kan al jaren de boel overtreden zonder gevolgen.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Weet je wie momenteel als het om stikstofuitstoot gaat ook een carte blanche hebben om de wettelijke normen te overtreden?...
Nou, elke boer kon natuurlijk weten dat PAS illegaal was. Maar inderdaad, de boeren hebben zeker niet de volledige schuld, daarom ook geen boete voor overtreden van de wet oid maar een zeer gulle uitkoopregeling.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De wettelijke normen die opeens niet klopten omdat de rechter het voorruit schuiven verboden heeft. Daar had geen boer op kunnen anticiperen. Schiphol daarintegen kan al jaren de boel overtreden zonder gevolgen.
Hoe kon elke boer dat nou weten als pas in 2019 een rechter de overheid heeft teruggefloten.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nou, elke boer kon natuurlijk weten dat PAS illegaal was. Maar inderdaad, de boeren hebben zeker niet de volledige schuld, daarom ook geen boete voor overtreden van de wet oid maar een zeer gulle uitkoopregeling.
Ja, dat van de luchthavens is kwalijker. Maar dat PAS het niet ging houden stond bij de invoering al in alle boerenbladen, dat die kans enorm was en dus geen goede basis voor investeringen wist iedereen. Ook de Rabobank, die wel vrolijk leningen gaf op die wankele basis, trouwens. De boeren moeten dus ook niet doen alsof dit ze overvalt, al ver voor 2019 werd hiervoor ook gewaarschuwd door de Wageningen Universiteit.quote:Op woensdag 15 juni 2022 11:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kon elke boer dat nou weten als pas in 2019 een rechter de overheid heeft teruggefloten.
Zolang overheden vergunningen verlenen is het legaal. Dat overheden illegaal vergunningen verleend hebben kwam pas aan het licht na die uitspraak.
Bewuste overtreding van verleende vergunningen bij luchthavens vind ik moreel gezien veel verwerpelijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |