Nee nee, zo werkt het niet. Dat staat allemaal volledig los van elkaar!quote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
En hoe kom je aan stikstofruimte met het huidige beleid? Juist ja.
Dan zouden rutte en vd wal dus door de leden uit hun zadel gerukt moeten worden.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 20:07 schreef Tocadisco het volgende:
Van der Wal is in ieder geval niet van plan om zich er iets van aan te trekken:
https://www.trouw.nl/poli(...)gen-partij~bf7c6350/
Ditquote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het blijft dweilen met de kraan open zolang de bevolking hier te landen explodeert dankzij de continue massa-immigratie. Meer mensen is meer stikstof.
Als het hier niet gegeten wordt, gaat het vlees of zuivel op de export.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:12 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Denk ik. Uiteindelijk wordt het melk en het vlees van die koe ook weer door een mens gegeten.
Het probleem is teveel mensen, niet teveel koeien.
Donkergroen is natura 2000 gebied in dat kaartje...quote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:50 schreef AchJa het volgende:
Vlieland moet 95% reductie realiseren... Hoe dan? Er zitten geen boeren, er rijden amper auto's dus leg het maar uit.
[ afbeelding ]
Jij bent echt wereldvreemdquote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit is totaal niet hoe het werkt maar geloof het vooral!
Deze documentaire kan ik me heel goed heugenquote:
Ja, maar de eilanden zijn dat niet, niet donkergroen bedoel ik.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:18 schreef Tocadisco het volgende:
Donkergroen is natura 2000 gebied in dat kaartje...
Ik vond dit, is even lezen (ik ben pas op pagina 11)quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, maar de eilanden zijn dat niet, niet donkergroen bedoel ik.
Landbouw op de andere eilanden en op het land en huisdieren.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:50 schreef AchJa het volgende:
Vlieland moet 95% reductie realiseren... Hoe dan? Er zitten geen boeren, er rijden amper auto's dus leg het maar uit.
[ afbeelding ]
als mensen wat minder koeien en varkens eten en wat meer gezonde groentenquote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:12 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Denk ik. Uiteindelijk wordt het melk en het vlees van die koe ook weer door een mens gegeten.
Het probleem is teveel mensen, niet teveel koeien.
Stop met importeren stikstof uit het buitenland voor diervoer, haal diervoer van eigen land en je stikstof kringloop is rond.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het hier niet gegeten wordt, gaat het vlees of zuivel op de export.
Onzin dus.
Of denk jij dat we in Nederland dit jaar 1,5 miljoen koeien, 115 miljoen kippen, 12 miljoen varkens, 850.000 schapen, 500.000 geiten en 1 miljoen eenden opeten?
Die gezonde groente groeit niet in het schap van de supermarkt, ook daar is landbouwgrond voor nodig. Als we de import van mensenvee en daarmee de intensieve menshouding in Nederland stoppen hoeven de Nederlandse boeren ook minder te produceren om het land aan de vreet te houden.quote:Op zondag 12 juni 2022 00:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als mensen wat minder koeien en varkens eten en wat meer gezonde groenten
Die ontwikkeling is al aan de gang; ingrediënten die ook voor menselijke consumptie geschikt zijn, gaan door de groeiende wereldbevolking in de (nabije) toekomst te duur worden om in mengvoer te verwerken. Net zoals in het verleden gaan er in de nabije toekomst weer meer afvalproducten (van o.a. menselijke consumptie en slacht) in veevoer verwerkt worden.quote:Op zondag 12 juni 2022 00:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stop met importeren stikstof uit het buitenland voor diervoer, haal diervoer van eigen land en je stikstof kringloop is rond.
Denken we echt dat 2/3e boeren daarvoor moeten kappen?
Ik woon hier op de rand van een Natura2000 gebied. In een straal van 20 kilometer welgeteld 1 keuterboertje met rond de 40 varkens. Het is mij een vraag hoe ze hier met 95% de stikstof uitstoot willen verminderen. Dan zullen ze hier uiteindelijk de locaties van de NAM en de DSM moeten dicht gooien en de tuinbouw hier de nek om moeten draaien. Gaat nooit gebeuren natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 22:50 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Fucking debiel is het stikstof probleem. Ze hebben geen flauw benul.quote:Op zondag 12 juni 2022 02:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
https://groene-rekenkamer(...)die-stikstofkwestie/
Wat is nu eigenlijk die stikstofkwestie?
juistquote:Op zondag 12 juni 2022 07:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Fucking debiel is het stikstof probleem. Ze hebben geen flauw benul.
Als er een professor aan het woord komt gooit die zijn eigen status te grabbel want dit probleem is zo wazig als maar zijn kan. Geen flauw benul van wat verbeteringen opleveren of welke standaard waarom wel okay is. Echt geen enkel benul.
En als je dit artikel leest moet je dus gewoon met inzet van vee rondom die gebieden grond verschralen.
Je vergeet de kosten en tijd die de projectontwikkelaar kwijt is aan procedures, onderzoeken en daadwerkelijk bouw en woonrijp maken van de grond. Dat duurt vaak 5 tot 10 jaar. Er zit een behoorlijk marge op van ca 20 procent maar het is minder hosanna dan het lijkt. Ook omdat er op sommige gronden afgeboekt moet worden. Ook dat moet gecompenseerd worden door die marge.quote:
En dat is ook het grote probleem waar je ze niet over hoort.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het blijft dweilen met de kraan open zolang de bevolking hier te landen explodeert dankzij de continue massa-immigratie. Meer mensen is meer stikstof.
NEEE !! Toch niet de voetbalvelden ??quote:Op zondag 12 juni 2022 08:44 schreef Enchanter het volgende:
[..]
En dat is ook het grote probleem waar je ze niet over hoort.
Bevolkingsaantal Afrika zal verdubbeld zijn in 2050
En als je denkt dat die mensen daar blijven
Ze komen nu al met 1000en te gelijk.
Dweilen met de kraan open , nu zijn het de boeren , volgende keer zijn het voetbalvelden
Benieuwd welke kritische analyse de o zo wakkere en scherpe 'het is een papieren probleem'-users gaan loslaten op deze 28 pagina's aan beschouwing over alleen het eiland Vlieland al. Ow wacht, ze roepen natuurlijk gewoon generiek HET IS ALLEMAAL ONZIN en dat is het einde van hun argumentatie.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vond dit, is even lezen (ik ben pas op pagina 11)
edit: pagina 14 geeft wat meer helderheid over de bronnen van NOx en NH3 op Vlieland
https://www.fryslan.frl/_flysystem/media/Gebiedsanalyse%20Vlieland%20januari%202021.pdf
Wat heeft dat met dit probleem te maken?quote:Op zondag 12 juni 2022 08:44 schreef Enchanter het volgende:
[..]
En dat is ook het grote probleem waar je ze niet over hoort.
Bevolkingsaantal Afrika zal verdubbeld zijn in 2050
En als je denkt dat die mensen daar blijven
Ze komen nu al met 1000en te gelijk.
Dweilen met de kraan open , nu zijn het de boeren , volgende keer zijn het voetbalvelden
Zonnepanelen en windmolens zetten boeren zelf al op hun grond hoorquote:Op zondag 12 juni 2022 08:09 schreef Seeburg54 het volgende:
Hoewel ik best geloof dat de landbouw op de een of andere manier op de schop moet, dit stikstofverhaal is niks meer dan een manier om alle goede landbouwgrond vol de plempen met zonnepanelen, woningen en windmolens.
En sinds het melkquotum is afgeschaft in 2015 zijn alle boeren grotere koeien gaan kopen en voer met heel veel eiwit geven, drie keer per dag gaan melken , en is de stront productie verdubbeld van de koeien die NOOIT buiten komen en moeten liggen omdat ze door hun hoeven zakken van de melkquote:Op zondag 12 juni 2022 09:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zonnepanelen en windmolens zetten boeren zelf al op hun grond hooren daar heb je ook maar zeer beperkt stikstofruimte voor nodig. Dit gaat erom dat er in Nederland momenteel amper gebouwd of ontwikkeld kan worden, niet zozeer omdat er geen grond is, maar omdat alle economische activiteit gelimiteerd wordt doordat de redelijk toegestane hoeveelheid stikstofuitstoot al vrijwel compleet is opgebruikt door die paar duizend stallen die er zijn. Gans het radarwerk staat stil, omdat er een handjevol boeren is die als 'baan' hebben om zoveel mogelijk dieren in een stal te proppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |