abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205058500
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Huizenprijzen moeten flink zakken wil het zich lonen een paar jaar huur te betalen. Is een veiliger plan om een huis in Duitsland te kopen. Huur is weggegooid geld
Ok en dan dat huis in Duitsland verhuren?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 15 juni 2022 @ 17:45:37 #127
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205058589
quote:
80s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ok en dan dat huis in Duitsland verhuren?
Bedoelde eigenlijk je huis in NL verkopen en in D kopen, met een veel lagere Hypotheek, huizen zijn namelijk aan de NL grens goedkoper dan in NL. Rustig afwachten wat de prijzen doen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 19:00:11 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205059200
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 17:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb vandaag wat rondgebeld maar de meeste houden vast aan een jaar of 2-jarige huurcontracten. Dat is een risico wat ik niet neem dus ik ben bang dat het hierbij strandt.
Zou jij een huis per maand verhuren dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_205059608
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 19:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zou jij een huis per maand verhuren dan?
hoe bedoel je dit?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 15 juni 2022 @ 23:03:57 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205062314
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 19:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hoe bedoel je dit?
Zoals ik het zeg. Als verhuurder wil je toch wat zekerheid? Elke maand een andere huurder is niet te doen. Een jaarcontract is al jarenlang de standaard. Dat 2 jarig contract is wel nieuw voor me.
pi_205063231
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 23:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zoals ik het zeg. Als verhuurder wil je toch wat zekerheid? Elke maand een andere huurder is niet te doen. Een jaarcontract is al jarenlang de standaard. Dat 2 jarig contract is wel nieuw voor me.
Zou jij als huurder blij worden met zulke korte contracten elk jaar of elke 2jaar verplicht verhuizen omdat deze verhuurders geen ondernemers zijn maar snelle geld makers. :')
pi_205063278
quote:

[..]
Als een verhuurder verhuurt via een bemiddelaar, kost elke wisseling van huurder hem gemiddeld een maand huur aan commissie en enkele weken huur ivm tussentijdse leegstand, omdat nieuwe huurders zelden direct opvolgend zijn.
Natuurlijk staat een verhuurder hier niet voor open.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  donderdag 16 juni 2022 @ 07:55:21 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_205063322
Punt is volgens mij dat TS niet het risico wil dat hij na een tweejarig contract weer moet verhuizen. Hij vindt de contracten dus te kort, niet te lang.
The love you take is equal to the love you make.
pi_205063399
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:55 schreef Lienekien het volgende:
Punt is volgens mij dat TS niet het risico wil dat hij na een tweejarig contract weer moet verhuizen. Hij vindt de contracten dus te kort, niet te lang.
Dat dus.
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_205063488
quote:

[..]
Dat wordt toch opgevangen met minimaal een jaar?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205063733
Je zou naar een Spaans dorp kunnen verkassen met huren vanaf 100 euro per maand. Dan kun je het tot je pensioen uitzingen met je overwaarde. ;)
pi_205063762
om een winst te behalen moet je vermoedelijk 1000 euro per maand aan waardedaling halen, afhankelijk van hoe duur je huurt aan je vervaingswoning.

De kans dat je dat haalt is eigelijk enkel mogelijk als je exact hét moment van de hoogste huizenprijzen exact kunt bepalen en precies dan je huis voor de topprijs verkopen kunt en je ook exact het juist moment van het dieptepunt kunt pikken...
zonder kristallen voorspelbal is dat erg lastig...

in de meeste andere 'gewone' scenario's zal je hooguit een extreem klein financieel voordeel eruit halen of zelfs dik verlies lijden en ben je juist duurder uit

Ik zou gewoon realistisch zijn en geniet van je koophuis op de manier die ook bedoeld is, door er gewoon te wonen en vergeet al dat idee van 'winst maken op een theoretische overwaarde'

als je wil beleggen in vastgoed/woningen is het erg aan te raden dat niet direkt op je eigen woning allemaal risico te gaan lopen, maar steek geld dan gewoon in een huis om te verhuren en/of door te verkopen aan derden en maak daarop je winst.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:10 schreef Basp1 het volgende:
Je zou naar een Spaans dorp kunnen verkassen met huren vanaf 100 euro per maand. Dan kun je het tot je pensioen uitzingen met je overwaarde. ;)
enkel is dat geld dan weg en je moet ermee rekenen dat bij verkoop je geen peseta meer krijgt voor een eventueel huis ergens in een spaans dorp.

Ikzelf ken de verhalen van mensen die in de eifel zo 'romantisch' enorme boerderijen in natuurgebieden gekocht hadden voor de prijs van een garagebox in de randstad... enkel, als ze die garagebox toen behouden hadden, weas de waarde ervan enkel verder verhoogd...
maar als die hollanders na een paar jaar in de eifel merken dat er helemaal niks is, niet eens handy-empfang en ze willen terug, krijgen ze dat nauwelijks verkocht, de enige hoop die ze dan hebben is dat er een domme hollander te vinden is die de hoofdprijs ervoor betaald net als zij gedaan hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_205063816
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:18 schreef RM-rf het volgende:
Ikzelf ken de verhalen van mensen die in de eifel zo 'romantisch' enorme boerderijen in natuurgebieden gekocht hadden voor de prijs van een garagebox in de randstad... enkel, als ze die garagebox toen behouden hadden, weas de waarde ervan enkel verder verhoogd...
maar als die hollanders na een paar jaar in de eifel merken dat er helemaal niks is, niet eens handy-empfang en ze willen terug, krijgen ze dat nauwelijks verkocht, de enige hoop die ze dan hebben is dat er een domme hollander te vinden is die de hoofdprijs ervoor betaald net als zij gedaan hebben
:Y :Y Idem Spaanse kust.
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:09:06 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205065266
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 07:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Zou jij als huurder blij worden met zulke korte contracten elk jaar of elke 2jaar verplicht verhuizen omdat deze verhuurders geen ondernemers zijn maar snelle geld makers. :')
Zo werkt het dus niet.
  donderdag 16 juni 2022 @ 13:10:31 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205065276
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 08:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat wordt toch opgevangen met minimaal een jaar?
Ik dacht dat jij verwacht had dat je ook per maand kom huren, daar komt mijn opmerking vandaan.
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:45:45 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_205065914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:18 schreef RM-rf het volgende:
.....

Yep, lekker ver weg idyllisch wonen en dan langzaam tot het onvermijdelijke besef komen dat de woning in het gebied niet zonder reden relatief zo goedkoop was. De aloude wijsheid blijft opgaan dat de prijs alleen door de locatie (en daarmee dus situationele omstandigheden) wordt bepaald. Gelukkig voor de misvatters, blijven er mensen die met verhaaltjes gaan geloven in hun paradijs. Ook als je een slechte deal hebt, moet je die als buitengewone kans blijven aanprijzen om met zo min mogelijk verlies eruit te draaien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_205067011
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 09:28 schreef blomke het volgende:

[..]
:Y :Y Idem Spaanse kust.
En idem voor zelfs mooie gewilde plekjes die naar lokale begrippen helemaal niet spotgoedkoop zijn, maar de 'buitenlander' die zich er vestigt er achter komt dat er ook gewoon gewerkt moet worden als je in dat idyllische huis op dat idyllische plekje woont. Dan wordt het na een paar maanden toch allenaal wat minder idyllisch.

Dit gaat natuurlijk niet op voor pensionado's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')