Nou hopen dan dat de huizenprijzen 50% gaan dalen. Hopelijk is de zaak van je vrouw dan ook nog wat waard. Good luck!quote:Op zaterdag 11 juni 2022 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Meah... Ik koop rustig extra aandelen voor 15k tijdens een crisis, zoals in 2020 maart en april bovenop mijn normale aankopen. Toch leuk ca 50% aan verdiend in 6 maanden.
Een landelijke crisis betekent niet een persoonlijke crisis.
Ik zou zo een huis kopen zelfs als de economie 50% daalt als het kan.
Mensen die zaken voor elkaar hebben word het niet gegund. Dat is normaalquote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:04 schreef blomke het volgende:
Wat is nou de reden, dat diverse topics in WGR, na een paar pages normale vraag-antwoord afwisseling, ontaarden in jaloezie, nijd en verwijten?
Als je toch van plan om op langere termijn te verhuizen naar, bijv. een duurzamer en van-gas-los woning, kan je een tussenstap wagen en bij dalende prijzen, flink overhouden.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
Toch ben ik benieuwd hoe veel je dan over houd, en wat het je kost.
Wat is flink overhouden?quote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je toch van plan om op langere termijn te verhuizen naar, bijv. een duurzamer en van-gas-los woning, kan je een tussenstap wagen en bij dalende prijzen, flink overhouden.
Hoewel het (wat je al noemt) inrichten van, wonen in een huurwoning en tussen huurders, een flinke aanslag op je stabiliteit betekent.
Dat lijkt me heel sterk afhankelijk van het segment waar je in zit. Maar zelfs met een huis van een miljoen wordt dat lastig.quote:
Dat segment bedoel ik ja. Bij << 1 ton, wordt het toch wel afwegen of je die tussenstap in de huursector moet maken: de huur, de verhuizingen, de inrichting, de psychiater etc.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:04 schreef kanovinnie het volgende:
Maar zelfs met een huis van een miljoen wordt dat lastig.
Oh vertel eens, hoe werkt dat?quote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:00 schreef Aristai het volgende:
Als je je overwaarde niet gebruikt voor de koop van een nieuw huis dan komt de belastingdienst de helft van je overwaarde innen als belasting, dus reken je niet (al te) rijk met je overwaarde
Geen zorgen. Dat is klinkklare nonsensquote:Op zaterdag 11 juni 2022 23:00 schreef Aristai het volgende:
Als je je overwaarde niet gebruikt voor de koop van een nieuw huis dan komt de belastingdienst de helft van je overwaarde innen als belasting, dus reken je niet (al te) rijk met je overwaarde.
Voorlopig.quote:Op zondag 12 juni 2022 00:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geen zorgen. Dat is klinkklare nonsens
Ja ik woon oud-westquote:Op zaterdag 11 juni 2022 16:16 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Is dit riante nog steeds in Amsterdam Oud-West?
Ik zie geen huurwoningen van 1500 euro/mnd en die hier een beetje in de buurt komen lijken mij niet riantquote:
Oh maar ik hoef ook niet speciaal in Oud-West te wonen hoor, maar die woning die jij post zijn trouwens gemeubileerde woningen, dat is een hele andere doelgroep, en dat licht inderdaad een stuk duurder.quote:Op zondag 12 juni 2022 06:23 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik zie geen huurwoningen van 1500 euro/mnd en die hier een beetje in de buurt komen lijken mij niet riant
https://www.huurwoningen.nl/in/amsterdam/locatie/oud-west/
Als je dit soort constructies moet bedenken om te kunnen doorverhuizen heb je het allemaal niet zo geweldig voor mekaar, lijkt me. Anders verhuis je nu toch gewoon door, speculeren met je woongenot is in mijn optiek een kansloze exercitie.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 21:12 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Mensen die zaken voor elkaar hebben word het niet gegund. Dat is normaal
nee die is niks waard, die wordt gewoon opgeheven als ze stopt.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 20:34 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nou hopen dan dat de huizenprijzen 50% gaan dalen. Hopelijk is de zaak van je vrouw dan ook nog wat waard. Good luck!
ah interessant, dat ga ik eens lezen.quote:Op zondag 12 juni 2022 06:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Op nu.nl is er een artikel over dit onderwerp:
https://www.nu.nl/wonen/6(...)ekkelijk-is-dat.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |