En heel veel mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis incl borderline-stoornis etc, begaan niet dit soort misdrijven.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:49 schreef ZarB het volgende:
Die persoonlijkheidsstoornissen kun je gewoon geen zak mee. Kunnen ze hem wel (deels) ontoerekeningsvatbaar verklaren en naar de ggz sturen, maar wat verwacht men daarvan? Dat kun je amper behandelen. Recidiverisico blijft torenhoog. Ggz is niet het antwoord op alles. Jarenlange ervaring in de forensische sector en de succesgevallen zijn echt op 2 handen te tellen. Heel veel mensen met dergelijke problematiek én ernstige delicten zijn gewoon een kansloze missie, helaas.
Kapot bezuinigd idd. Vroeger zaten veel meer mensen in inrichtingen, maar nu lopen heel veel 'gestoorden' gewoon rond op straat.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Er lopen veel meer van dit soort figuren rond. GGZ bezuinigingen, lange wachtrijen etc.
Dat willen mensen graag denken, dat dat het probleem is, omdat het niet echt leuk is te weten dat sommige stoornissen gewoon niet te behandelen zijn en mensen altijd een gevaar zullen blijven. Levenslang opsluiten is dan echt het enige redmiddel.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Er lopen veel meer van dit soort figuren rond. GGZ bezuinigingen, lange wachtrijen etc.
Ik heb het dus over de groep die dat wel doet. Die komen in de forensische psychiatrie terecht namelijk.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:51 schreef capricia het volgende:
[..]
En heel veel mensen met een antisociale persoonlijkheidsstoornis incl borderline-stoornis etc, begaan niet dit soort misdrijven.
Ik kan er dus weinig mee.
Ja. Dat begreep ik wel.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:52 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ik heb het dus over de groep die dat wel doet.
Zolang ze vast zitten, is de kans op recidive in elk geval 0.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:49 schreef ZarB het volgende:
Die persoonlijkheidsstoornissen kun je gewoon geen zak mee. Kunnen ze hem wel (deels) ontoerekeningsvatbaar verklaren en naar de ggz sturen, maar wat verwacht men daarvan? Dat kun je amper behandelen. Recidiverisico blijft torenhoog. Ggz is niet het antwoord op alles. Jarenlange ervaring in de forensische sector en de succesgevallen zijn echt op 2 handen te tellen. Heel veel mensen met dergelijke problematiek én ernstige delicten zijn gewoon een kansloze missie, helaas.
Opsluiten in een TBS kliniek.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:49 schreef ZarB het volgende:
In remissie is gesteld toen hij vastzat. Dus dikke kans jaquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:54 schreef Tengano het volgende:
Over een paar maandjes zit Donny dus in het PBC. Gaan ze nog even een praatje met hem maken. Het zou mij trouwens niet verbazen als hij ook onder invloed was op die woensdag en donderdag. Hij had een cocainegebruik in gedeeltelijke remissie, maar zal voor die gelegenheid wel een uitzondering gemaakt hebben.
Heb je hier een bron van?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Kapot bezuinigd idd. Vroeger zaten veel meer mensen in inrichtingen, maar nu lopen heel veel 'gestoorden' gewoon rond op straat.
Met alle gevolgen van dien.
@mijntjexxquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:55 schreef Flow3r het volgende:
De deur van zijn woning werd er uit geblazen bij zijn arrestatie
[ afbeelding ]
Ben ik met je eens. Zn trackrecord is ook matig.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind dat trouwens een slechte advocaat. Zo uit de hoogte en 0 sympathie opwekken. En hij praat moeilijk, hakkelt wat vaak.
Maar vooral dat dedaine staat me tegen.
Dat leest vreemd, officiële berichtgeving met het woord "chillen" erin.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:55 schreef Flow3r het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zijn onmensen. Die moet je gewoon in kooien opsluiten, zoals apen. Eten gooi je gewoon naar binnen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:54 schreef Tengano het volgende:
Over een paar maandjes zit Donny dus in het PBC. Gaan ze nog even een praatje met hem maken. Het zou mij trouwens niet verbazen als hij ook onder invloed was op die woensdag en donderdag. Hij had een cocainegebruik in gedeeltelijke remissie, maar zal voor die gelegenheid wel een uitzondering gemaakt hebben.
Een tbs-er kost enorm veel geld vanwege de behandeling.quote:
Wacht even. Hij is toch in de nacht van vrijdag op zaterdag gearresteerd door een AT team. Volgens mij was dat iets van 4:00 uur in de nacht. En toen zat de buurman dus te chillen met een biertje op het balcon?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:55 schreef Flow3r het volgende:
[ afbeelding ]
Verbaast me niets. Hij heeft in elk geval geen 'gun-factor'.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:58 schreef marsan het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Zn trackrecord is ook matig.
Niet iedereen kan beter gemaakt worden, maar hij was ook niet compleet ontoerekingsvatbaar.quote:
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:22 schreef Droopie het volgende:
Vonnis van zijn meest recente gang naar de rechter.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBLIM:2021:2385
quote:De verdachte heeft midden in de nacht brand gesticht bij de garagepoort in het appartementsgebouw van zijn ex-vriendin; toen dat niet meteen lukte met een aansteker en remmenreiniger, waarmee hij papier en zakdoekjes heeft verbrand bij de poort en waardoor het rubber onderaan die poort is gesmolten, is hij bij een tankstation brandstof gaan halen. Daarna is hij aangehouden door de politie.
Komt uit de Telegraafquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:58 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat leest vreemd, officiële berichtgeving met het woord "chillen" erin.
Anti-sociaal en narcisme samen. Nog los van het feit dat dat zo'n beetje de moeilijkste combi is om te "genezen", voor zover dat al kan, is dit ook een levensgevaarlijke combi. En daar komt dan nog wat problematiek en zwakbegaafdheid bovenop.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:45 schreef Perox het volgende:
[..]
Even doorgeklikt en oordeel van de forensisch psycholoog gelezen, geeft wel een ontluisterend beeld van deze man.
[..]
Gaat dit om Donny?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:22 schreef Droopie het volgende:
Vonnis van zijn meest recente gang naar de rechter.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBLIM:2021:2385
https://www.telegraaf.nl/(...)ny-keek-je-nooit-aanquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wacht even. Hij is toch in de nacht van vrijdag op zaterdag gearresteerd door een AT team. Volgens mij was dat iets van 4:00 uur in de nacht. En toen zat de buurman dus te chillen met een biertje op het balcon?
En die zwakbegaafdheid, afwezig zelfinzicht en geen inschatting van de gevolgen van eigen handelen helpen ook niet mee.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
Anti-sociaal en narcisme samen. Nog los van het feit dat dat zo'n beetje de moeilijkste combi is om te "genezen", voor zover dat al kan, is dit ook een levensgevaarlijke combi. En daar komt dan nog wat problematiek en zwakbegaafdheid bovenop.
Deze gaat naar TBS, maar wel een ronde te laat....
Is het wel al zeker dat dit een zedenzaak is?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is dus geen zeden verleden.
Nee.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Is het wel al zeker dat dit een zedenzaak is?
(Sorry, was even weg vanavond)
Zie je nou wel. Dat zei ik dus. Vandaar dat ze vrijdag al wisten wie ze moesten hebben.quote:
Maar als er geen wachtlijsten waren bij de ggz was dit nu niet gebeurd hoor!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
En die zwakbegaafdheid, afwezig zelfinzicht en geen inschatting van de gevolgen van eigen handelen helpen ook niet mee.
Daar lijkt het niet op, aangezien ze er geen rekening mee houden in het vonnis.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is dus geen zeden verleden.
Echt zo'n mokerdomme overlastveroorzaker. Maar ja, dan is het alsnog een hele stap naar het doden van een 9-jarig jochie natuurlijk...quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo te lezen een complete randdebiel en nog een gevaarlijke ook.
Kut premium zooiquote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:01 schreef Flow3r het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ny-keek-je-nooit-aan
Minstens een miljoen landgenoten voldoen hier ook aan, ze zitten zelfs op FOK!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
En die zwakbegaafdheid, afwezig zelfinzicht en geen inschatting van de gevolgen van eigen handelen helpen ook niet mee.
Nee, dat zeg ik ook niet. Hoort allemaal bij de 'problematiek' van Donny wat Gino helaas noodlottig is geworden. En nou moet je er dus weer iets mee.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:05 schreef ZarB het volgende:
Maar als er geen wachtlijsten waren bij de ggz was dit nu niet gebeurd hoor!
Volgens mij zei je zoveel dat je wel een keer raak moest zitten.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zie je nou wel. Dat zei ik dus. Vandaar dat ze vrijdag al wisten wie ze moesten hebben.
Nee!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Is het wel al zeker dat dit een zedenzaak is?
(Sorry, was even weg vanavond)
Helaas. Hij zal vast wel heel lang binnen blijven zitten.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ook niet. Hoort allemaal bij de 'problematiek' van Donny wat Gino helaas noodlottig is geworden. En nou moet je er dus weer iets mee.
Ja eens. Maar er waren nog een aantal andere tekortkomingne in de psychebeschrijving van Donny.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Minstens een miljoen landgenoten voldoen hier ook aan, ze zitten zelfs op FOK!
Langer straffen hoeft voor mij maar één doel te bereiken; Michael P's en consorten uit de samenleving verwijderen totdat ze oud en zwak zijn en daarmee dus géén risico meer vormen voor hun medemens.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De discussie hoog/laag is vreselijk ingewikkeld. Ja, iemand in detentie kan geen misdrijf plegen, maar een langere detentie doet niets om de kans op recidive te verkleinen. Sterker nog, het geeft eerder een verhoogd risico. Ook hebben langere straffen voor ernstige misdrijven ook geen afschrikwekkend effect.
Iedereen maar eeuwig vasthouden is ook geen realistische optie en daarmee blijft het gewoon een discussie die vooral politiek wordt gevoerd en niet wetenschappelijk.
Langere straffen zorgen ook maar in zeer beperkte mate voor meer genoegdoening bij nabestaanden. 20% langer straffen verkleind het leed niet met 20%, zelfs niet met 1%. Daar is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.
Dus als het de nabestaanden niet helpt, het daders niet afschrikt en de kans op recidive vergroot dan blijft alleen het argument dat iemand die vastzit niets fout kan doen over. Op zich een prima argument om bepaalde misdrijven zwaarder te bestraffen, maar dan moet je wel accepteren dat mensen na hun vrijlating een nog grotere kans vertonen om terug te vallen.
Nee, dit is gewoon kansloos.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Niks ervan. Hier trap ik niet in.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:07 schreef marsan het volgende:
Volgens mij zei je zoveel dat je wel een keer raak moest zitten.
Hopelijk komt hij nooit meer vrij. Dit figuur heeft wel weer genoeg ellende veroorzaakt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:08 schreef ZarB het volgende:
[..]
Helaas. Hij zal vast wel heel lang binnen blijven zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |