abonnement Unibet Coolblue
pi_204962046
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204963360
Stormlooptopic. 14.gif
pi_204963571
Vandaag een ‘zomerloopje’. 16km door de duinen met 400 hoogtemeters.

Best warm, 1liter water en een liter dextro waren leeg. Ik ben iig volledig hersteld van Corona inmiddels.

Maar ook lekker. Meteen nieuwe trail schoenen getest.
Whatever...
pi_204964626
Eerste 10km wedstrijd zit er op. Toch een avondwedstrijd gedaan.

4 rondes van 2,5km.

Veel te snel gestart, het is toch een beetje zoeken in het begin, daardoor wel een nieuw 5km record (24:01) maar daarna liepen de tijden op mede door 800m tegenwind (ja, daar lag het aan!). Net onder de 50 minuten gefinisht en helemaal kapot.

Ik kan het, mits getraind, iedereen aanraden.
  zondag 5 juni 2022 @ 13:23:10 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204968354
Zijn er nog mensen in dit topic die meedoen met de Roparun? Ik hoop voor die renners (en fietsers) dat de regen ee beetje mee gaat vallen :Y

Na m’n 5K op de Bahama’s kreeg ik terug in NL een naaste virusjes.. geen COVID maar een akelige griep. M’n eerste ziekmelding op m’n werk in een jaar of 10, nu al 3,5 week mee zoet; wel beter maar lijkt maar niet helemaal weg te gaan. Van de week weer een circuitje op de sportschool meegedaan; wat een ellende! :'( geen conditie en geen kracht meer te bekennen!
Gister dus maar een rustige interval-rondje gedaan met 2 en 4 minuten renblokjes.. echt terug naar af en hopen dat ik weer snel terug kan opbouwen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 5 juni 2022 @ 19:12:03 #6
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_204970961
En hebben er nog mensen vandaag meegedaan aan de marathon die om 3.15 begon of de halve die om 5.15 begon? If so, ik heb voor je geklapt :)

Aruba is over het algemeen tropisch, dus ze beginnen hier wat eerder zodat je jezelf niet compleet kapot loopt in de hitte.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_204973278
quote:
6s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:23 schreef E.T. het volgende:
Zijn er nog mensen in dit topic die meedoen met de Roparun? Ik hoop voor die renners (en fietsers) dat de regen ee beetje mee gaat vallen :Y

Na m’n 5K op de Bahama’s kreeg ik terug in NL een naaste virusjes.. geen COVID maar een akelige griep. M’n eerste ziekmelding op m’n werk in een jaar of 10, nu al 3,5 week mee zoet; wel beter maar lijkt maar niet helemaal weg te gaan. Van de week weer een circuitje op de sportschool meegedaan; wat een ellende! :'( geen conditie en geen kracht meer te bekennen!
Gister dus maar een rustige interval-rondje gedaan met 2 en 4 minuten renblokjes.. echt terug naar af en hopen dat ik weer snel terug kan opbouwen!
Komt snel genoeg weer terug! Geef het een paar weken en niet te hard over je grenzen, daar kom je niet sneller van terug.
Whatever...
  maandag 6 juni 2022 @ 07:06:49 #8
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204973793
Gisteren was het tussen de buien door heerlijk loopweer. Viel me alleen wel (al langer) op dat niet iedereen aan dezelfde kant van de weg loopt. Ik bedoel dan op een fietspad/weg, dus geen voetpad.
Zelf loop ik dan tegen het verkeer in, zodat ik fietsers e.d. zie aankomen. Maar veel mensen doen dat dus niet. Wie heeft het hier bij het verkeerde eind? :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  Forum Admin maandag 6 juni 2022 @ 09:59:44 #9
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_204974554
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 07:06 schreef BOKA het volgende:
Gisteren was het tussen de buien door heerlijk loopweer. Viel me alleen wel (al langer) op dat niet iedereen aan dezelfde kant van de weg loopt. Ik bedoel dan op een fietspad/weg, dus geen voetpad.
Zelf loop ik dan tegen het verkeer in, zodat ik fietsers e.d. zie aankomen. Maar veel mensen doen dat dus niet. Wie heeft het hier bij het verkeerde eind? :P
Ik wissel het af. Tegen het verkeer in geeft je een gevoel van meer controle over de situatie. Met verkeer mee is de impact lager bij een botsing. Wie er gelijk heeft, ik weet het niet.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_204975370
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 07:06 schreef BOKA het volgende:
Gisteren was het tussen de buien door heerlijk loopweer. Viel me alleen wel (al langer) op dat niet iedereen aan dezelfde kant van de weg loopt. Ik bedoel dan op een fietspad/weg, dus geen voetpad.
Zelf loop ik dan tegen het verkeer in, zodat ik fietsers e.d. zie aankomen. Maar veel mensen doen dat dus niet. Wie heeft het hier bij het verkeerde eind? :P
Herkenbaar. Ik loop eigenlijk altijd tegen het verkeer in, omdat ik vaak ook op (polder)wegen liep waar je op dezelfde weg als auto's loopt. Dan wil je op tijd aan de kant kunnen springen als dat nodig is. Op fietspaden e.d. waar ook andere lopers zijn, ben ik vaak degene die gaat zigzaggen; zodra er tegemoetkomend verkeer aan dezelfde kant is, steek ik even over (of wijk uit als er ruimte voor is), en daarna weer terug. Irritant eigenlijk, maar ach
pi_204975760
Er zijn ook geen regels voor, dus iedereen doet maar wat :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_204976455
Ik wissel af, omdat elke weg een lichte bolling heeft en je na een aantal km je voeten gelijkwaardig wil belasten.
Ik ben wel eens een zuur wicht tegengekomen die heel cynisch riep "voetgangers links!" terwijl het hele pad verder leeg was.

Je ziet elkaar altijd ruim van tevoren aankomen, dus volgens mij is er zelden een probleem om te maken :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_204984885
quote:
6s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:23 schreef E.T. het volgende:
kreeg ik terug in NL een naaste virusjes.. geen COVID maar een akelige griep. M’n eerste ziekmelding op m’n werk in een jaar of 10, nu al 3,5 week mee zoet; wel beter maar lijkt maar niet helemaal weg te gaan.
Ik kreeg in mei eerst covid. Paar dagen ziek, daarna herstel. Direct erna kreeg ik weer een infectie en die is mij aan het slopen. Ik heb steeds terugkerende koorts en slaap slecht door hoestbuien. Mijn rusthartslag is inmiddels 10-15 slagen gestegen. Mijn hoofd zit vol geel snot. Twee bezoeken aan de huisartsenpost verder heb ik nu een antibioticakuur gekregen, maar die zal natuurlijk niet helpen als het niet bacterieel blijkt te zijn.

Als ik weer ga hardlopen zal dat waarschijnlijk vanaf het nulpunt zijn.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 17:07:22 #14
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204986426
quote:
6s.gif Op zondag 5 juni 2022 13:23 schreef E.T. het volgende:
Zijn er nog mensen in dit topic die meedoen met de Roparun? Ik hoop voor die renners (en fietsers) dat de regen ee beetje mee gaat vallen :Y

Na m’n 5K op de Bahama’s kreeg ik terug in NL een naaste virusjes.. geen COVID maar een akelige griep. M’n eerste ziekmelding op m’n werk in een jaar of 10, nu al 3,5 week mee zoet; wel beter maar lijkt maar niet helemaal weg te gaan. Van de week weer een circuitje op de sportschool meegedaan; wat een ellende! :'( geen conditie en geen kracht meer te bekennen!
Gister dus maar een rustige interval-rondje gedaan met 2 en 4 minuten renblokjes.. echt terug naar af en hopen dat ik weer snel terug kan opbouwen!
Ik heb hem afgelopen weekend voor het eerst gelopen, qua lopen echt een compleet ander gevoel dan een marathon. De benen voelen nu eigenlijk alweer prima. De weersomstandigheden waren wel pittig af en toe. Zelfs van een team gehoord wat uitgestapt is omdat ze 3 onderkoelde lopers hadden. De sfeer langs de route was volgens mijn teammaten wel minder dan in andere jaren, maar ik vond dit ook al leuk.

quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 11:24 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ligt het aan mij of is het parcours van de 1/2 van Rotterdam echt een aanfluiting?
Ik heb niet het idee dat je langs hele inspirerende plekken of highlights komt, behalve de finish op de coolsingel.
[ afbeelding ]
Helaas wel, heb spijt dat ik me al heb ingeschreven. Dit ziet er uit als een route die ze gemaakt hebben voor de gemeente in plaats van een route voor de lopers. Zo min mogelijk straten afsluiten.

Dat stuk Kralingse plas - Kralingse Zoom - Brienenoordbrug is leuk voor een wat langere duurloop maar er valt niets te zien.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 7 juni 2022 @ 19:40:04 #15
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_204987773
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 17:07 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ik heb hem afgelopen weekend voor het eerst gelopen, qua lopen echt een compleet ander gevoel dan een marathon. De benen voelen nu eigenlijk alweer prima. De weersomstandigheden waren wel pittig af en toe. Zelfs van een team gehoord wat uitgestapt is omdat ze 3 onderkoelde lopers hadden. De sfeer langs de route was volgens mijn teammaten wel minder dan in andere jaren, maar ik vond dit ook al leuk.
[..]
Helaas wel, heb spijt dat ik me al heb ingeschreven. Dit ziet er uit als een route die ze gemaakt hebben voor de gemeente in plaats van een route voor de lopers. Zo min mogelijk straten afsluiten.

Dat stuk Kralingse plas - Kralingse Zoom - Brienenoordbrug is leuk voor een wat langere duurloop maar er valt niets te zien.
Respect voor de Roparun! zó veel regen.. Zeker route Zuid heeft het volgens mij behoorlijk zwaar gehad.

Die halve marathon van R'dam is ook voornamelijk voor die Fire-games.. het is te zien dat het niet om 'het evenement' te doen is.

Zwabber ook al dat k*tgriepje.. Ik hoor er echt heel veel. Beterschap! (hier ook die hartslag die standaard hoger is en na inspanning niet omlaag wil)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_204989024
Ik zag gisteren dat de slakken de weg ook weer gevonden hebben.

quote:
Door de hevige regenbuien van de afgelopen dagen komen slakken uit hun schuilplaatsen waar ze dreigen te verdrinken.
Vandaar!
  woensdag 8 juni 2022 @ 06:19:02 #17
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_204990384
quote:
7s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik wissel af, omdat elke weg een lichte bolling heeft en je na een aantal km je voeten gelijkwaardig wil belasten.
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Al moet ik zeggen dat ik zelden meerdere kms over eenzelfde weg loop.
quote:
Ik ben wel eens een zuur wicht tegengekomen die heel cynisch riep "voetgangers links!" terwijl het hele pad verder leeg was.

Je ziet elkaar altijd ruim van tevoren aankomen, dus volgens mij is er zelden een probleem om te maken :)
Dat laatste is over het algemeen waar. Maar in de ‘bossen’ achter de duinen hier slingeren de paden, dus dan zie je elkaar pas wat later. Ach, tis ook geen halszaak, maar was gewoon benieuwd. :)
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_204992383
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 13:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Ik kreeg in mei eerst covid. Paar dagen ziek, daarna herstel. Direct erna kreeg ik weer een infectie en die is mij aan het slopen. Ik heb steeds terugkerende koorts en slaap slecht door hoestbuien. Mijn rusthartslag is inmiddels 10-15 slagen gestegen. Mijn hoofd zit vol geel snot. Twee bezoeken aan de huisartsenpost verder heb ik nu een antibioticakuur gekregen, maar die zal natuurlijk niet helpen als het niet bacterieel blijkt te zijn.

Als ik weer ga hardlopen zal dat waarschijnlijk vanaf het nulpunt zijn.
Wat naar dat het je zo heftig te pakken heeft.. Antibiotica is vaak ook niet echt bevorderlijk voor de conditie. Hopelijk nu aan de beterende hand en kun je het bewegen rustig weer oppakken..

Hier gaat het hardlopen goed, al loop ik nu nog maar 20-30km per week en fiets ik vooral, de snelheid blijft er goed inzitten. Wat alles wel in perspectief zet, een trainingsgenootje van mij en MrB is bij een wedstrijd afgelopen weekend onwel geraakt en moest gereanimeerd worden :{ We hebben nu wat voorzichtig goed nieuws gekregen, dus dat is heel fijn. Maar wel echt een grote schok, een afgetrainde fitte man van in de 50..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205002147
@E.T. Hier precies hetzelfde verhaal. Na een milde covid-infectie begin maart kreeg ik eind april de griep. Flink ziek geweest en vooral het herstel duurde lang. Ik zing veel en mijn stem is nog steeds niet volledig hersteld. Hardlopen heb ik pas afgelopen weekend weer voor het eerst gedaan.
  donderdag 9 juni 2022 @ 20:35:12 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_205007881
We hebben wel een grote mand nodig voor al die lappen zo! ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 9 juni 2022 @ 21:21:45 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_205008406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Wat naar dat het je zo heftig te pakken heeft.. Antibiotica is vaak ook niet echt bevorderlijk voor de conditie. Hopelijk nu aan de beterende hand en kun je het bewegen rustig weer oppakken..

Hier gaat het hardlopen goed, al loop ik nu nog maar 20-30km per week en fiets ik vooral, de snelheid blijft er goed inzitten. Wat alles wel in perspectief zet, een trainingsgenootje van mij en MrB is bij een wedstrijd afgelopen weekend onwel geraakt en moest gereanimeerd worden :{ We hebben nu wat voorzichtig goed nieuws gekregen, dus dat is heel fijn. Maar wel echt een grote schok, een afgetrainde fitte man van in de 50..
Hier schrik ik van :{ Heftig. Zo fit altijd. Voorzichtig goed nieuws klinkt als een lichtpuntje.

Vorige week werd een loper van 'mijn' hardloopcluppie onwel en werd gereanimeerd (door zijn groepsgenoten). De man is in het ziekenhuis overleden. Iedereen is er echt stuk van. Het was erg heftig voor alle omstanders en sowieso alle clubgenoten.

Dat fietsen van jou is dan weer erg fijn nieuws. Leuk!
  donderdag 9 juni 2022 @ 23:07:20 #22
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205009643
Vreselijk :{
pi_205011077
Vandaag komt mijn loopband binnen, dus wil de conditie weer opbouwen om daarna weer te kunnen hardlopen.

Eerst maar even schaamteloos binnen oefenen :P
pi_205012747
Iedereen goed herstel toegewenst :*

Het lijkt voor heel veel mensen geen lekker hardloopjaar te zijn.

Gezondheid staat voorop, de kilometers komen daarna vanzelf weer
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_205013121
Hier gaat 't eigenlijk wel goed, ik maak nog steeds progressie.

Volgende week wellicht weer een wedstrijd.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 18:47:02 #26
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_205015455
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juni 2022 20:35 schreef E.T. het volgende:
We hebben wel een grote mand nodig voor al die lappen zo! ;)
Ik heb een kuitblessure (spierscheur) opgelopen bij beach tennis een paar weken geleden en ik heb een week/anderhalve week met krukken gelopen.

Vandaag te horen gekregen dat ik weer voorzichtig mag beginnen met hardlopen. De nadruk op voorzichtig: 30 seconden hardlopen, 30 sec wandelen, x5. Dus das max 2.5 minuut hardlopen. hehehe
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Moderator vrijdag 10 juni 2022 @ 19:00:15 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_205015571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:47 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Ik heb een kuitblessure (spierscheur) opgelopen bij beach tennis een paar weken geleden en ik heb een week/anderhalve week met krukken gelopen.

Vandaag te horen gekregen dat ik weer voorzichtig mag beginnen met hardlopen. De nadruk op voorzichtig: 30 seconden hardlopen, 30 sec wandelen, x5. Dus das max 2.5 minuut hardlopen. hehehe
In seconden opbouwen _O_

Ik heb Corona :’) of tenminste, dit is de laatste dag van m’n thuisisolatie…
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:18:19 #28
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_205015718
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 18:47 schreef slacker_nl het volgende:

[..]
Ik heb een kuitblessure (spierscheur) opgelopen bij beach tennis een paar weken geleden en ik heb een week/anderhalve week met krukken gelopen.

Vandaag te horen gekregen dat ik weer voorzichtig mag beginnen met hardlopen. De nadruk op voorzichtig: 30 seconden hardlopen, 30 sec wandelen, x5. Dus das max 2.5 minuut hardlopen. hehehe
o wauw! Dat is wel heel voorzichtig :D

Ik hoop dat je snel naar de minuut mag ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 19:26:51 #29
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_205015812
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:00 schreef Guppy het volgende:

[..]
In seconden opbouwen _O_

Ik heb Corona :’) of tenminste, dit is de laatste dag van m’n thuisisolatie…
Nohhhhhhh.

quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:18 schreef E.T. het volgende:

[..]
o wauw! Dat is wel heel voorzichtig :D

Ik hoop dat je snel naar de minuut mag ;)
Als ik de komende 4 sessies pijnvrij loop, dan zit ik op 1 minuut..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_205021427
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 11:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
een trainingsgenootje van mij en MrB is bij een wedstrijd afgelopen weekend onwel geraakt en moest gereanimeerd worden :{ We hebben nu wat voorzichtig goed nieuws gekregen, dus dat is heel fijn. Maar wel echt een grote schok, een afgetrainde fitte man van in de 50..
Wauw, dat is verschikkelijk. Laat nog maar eens zien dat er echt niks zeker is in het leven en elke nieuwe dag een cadeau is. Je kan idd 30 of 50 zijn, topfit of niet, het kan je zomaar overkomen. Heel veel sterkte en hoop met je mee op een goed herstel voor diegene!

Hier eigenlijk weinig hardgelopen, maar het gaat wel heel goed met me. In een nieuwe stad wonen, zonder auto, zorgt voor super veel beweging. Zoveel beweging, zonder te sporten eigenlijk, dat m'n Garmin vandaag aangeeft na een week hoge trainingslast te hebben. Even lekker een paar dagen rustig aan doen, alleen wandelen/fietsen voor de dingen die noodzakelijk zijn (werk, boodschappen, etc.) en dan komende week een sportschool vinden. Als de drukte van verhuizen achter de rug is, hopelijk een goede mix van hardlopen/krachttraining vinden :)
pi_205036530
Wat een heerlijk weer om te rennen vanavond.

Mijn record verbroken :D!, eindelijk 5 km onder de 4:30/km (5 km in 22:20!)

Gaat echt goed laatste weken.
pi_205036769
Heftig hoor, ‘onwel wording’ (meestal hartstilstand begreep ik). Sporten is gezond, maar extreem sporten kan helaas bestaande issues versterken.

Komt jammer genoeg nog steeds regelmatig voor, maar natuurlijk kan iedereen sowieso pech hebben.

Nouja, sterkte.
Whatever...
pi_205042763
Mijn GPS was aan het zwalken. De techniek staat voor een raadsel.
pi_205043294
Kopgroep Marathon Amersfoort mist afslagen bij gebrek aan goede verkeersregelaars

quote:
Een groep snelle lopers mist twee keer een afslag. Hoe kan zoiets gebeuren? We spraken een loper uit de kopgroep en de race director.

Duizenden lopers liepen gisteren de hele of halve in Amersfoort. De organisatie blikt terug op een mooi evenement, waarbij helaas ook iets misging. Een groep snelle lopers mist twee keer een afslag. Hoe kan zoiets gebeuren? We spraken een loper uit de kopgroep en de race director.

Kopgroep mist afslag in Marathon Amersfoort
Rik Wolswinkel was één van de verdwaalde lopers. In plaats van de geplande hele marathon, liep hij uiteindelijk 26 kilometer. Toen hij ontdekte dat hij flink verkeerd zat, gooide hij de handdoek in de ring. 'Anders had ik 48 kilometer moeten afleggen en dan lopen er mensen voor je die een stuk minder gelopen hebben'. Een dag later kan hij er alweer een beetje om lachen. 'Het is jammer, maar er zijn ergere dingen. Het is maar een spelletje, hè'.

Geen bewegwijzering
Meestal weet je welke kant je op moet omdat je simpelweg een fietser, motorrijder of de lopers daarachter volgt. Een fietser begeleidde de eerste loper, maar die snelde al gauw uit beeld. De kopgroep erachter, bestaand uit Rik en nog een man of tien, zag hem niet meer. Dan komt het aan op bewegwijzering, hekken en verkeersregelaars. Bij ruim 11 kilometer kwamen Rik en zijn groep een rotonde tegen waar ze 'niemand of niks zagen. Dan ga je rechtdoor', vertelt Rik. Een paar honderd meter verderop hoorden ze van een fietser van de 5 kilometerloop dat ze terug moesten.

Nog een verkeerde afslag
Later missen ze weer een afslag en duurt het een stuk langer voor ze dat in de gaten hebben. 'Bij een kilometer of 15 hadden we rechtsaf een woonwijk in gemoeten. Toen wij er liepen was er geen hek of verkeersregelaar te zien, dus ook daar denderden we weer rechtdoor.'

Na een tijdje begon op te vallen dat er nergens meer borden of mensen stonden. Toen voelde de groep nattigheid. 'We zijn teruggekeerd naar het parcours, maar we hadden al kilometers te veel gelopen. De meesten van ons zijn toen maar richting finish gedribbeld, een enkeling heeft de marathon afgemaakt', aldus Wolswinkel. 'Het was mooi weer, ik heb lekker het terras opgezocht. Ik kan het wel relativeren hoor, het is maar een hobby.'

Te weinig goede verkeersregelaars
Race director Mik Borsten licht toe tegen welke problemen de organisatie aanliep. 'We zouden drie voorfietsers hebben, maar zondag konden er maar twee aanwezig zijn. Een biker en de eerste loper gingen allebei keihard, dus de motoren en fietsers reden ten opzichte van de groep waarin Rik zat heel ver vooruit'.

'Daarnaast huren we voor duizenden euro's verkeersregelaars in, maar het is tegenwoordig onmogelijk om gekwalificeerd personeel te vinden. We zijn aangewezen op piepjonge mensen die vaak niet bekend zijn met het parcours of met Amersfoort, op het gras gaan zitten, niet altijd opletten. Staat er eentje niet klaar, dan heb je al een probleem. Voor zo ver ik weet stond er een hek bij de afslag waar Rik en zijn groep ten onrechte rechtdoor gingen, maar kennelijk hebben ze dat hek over het hoofd gezien of was het hek verschoven. De andere lopers zijn daar wel goed gegaan', aldus Borsten.

'Ik ben ervan overtuigd dat veel evenementen straks moeten stoppen, omdat het niet meer valt te organiseren. De helft verdwijnt. Goede beroepskrachten zijn niet te vinden, niemand wil als vrijwilliger helpen. Dan gaan er dit soort dingen gebeuren. In Amersfoort overwegen we een parcours dat uit meerdere kleinere rondes bestaat, dan heb je minder verkeersregelaars nodig. Voor de liefhebber die graag één ronde loopt, is dat minder leuk'.

Ondanks alles toch geslaagd
'Het klinkt misschien alsof het hele evenement mislukt is, maar ik heb maar van twaalf deelnemers bericht gekregen dat ze verkeerd gelopen zijn. Als goedmakertje ontvangen ze een gratis T-shirt en ze reageerden positief op deze geste. Kijk, als er iemand iets ernstigs krijgt, is dat een ramp. Dit valt onder de categorie 'vervelend'. Verder was het een heel geslaagd evenement, de meeste deelnemers waren hartstikke enthousiast. Het halve marathonrondje is heel afwisselend met het stuk fietspad langs de Eem en het stuk dwars door de binnenstad. Het blijft een prachtig parcours', besluit Borsten.

https://www.runnersworld.(...)rsfoort-mist-afslag/
  maandag 13 juni 2022 @ 22:16:03 #35
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205044368
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:13 schreef Nober het volgende:
'Ik ben ervan overtuigd dat veel evenementen straks moeten stoppen, omdat het niet meer valt te organiseren. De helft verdwijnt. Goede beroepskrachten zijn niet te vinden, niemand wil als vrijwilliger helpen.
Op basis van eigen ervaring denk ik dat veel evenementen dat zichzelf aan mogen rekenen. Zeker bij evenementen die een hele dag duren is de verzorging vaak slecht. (genoeg drinken als het warm is/mogelijkheid tot toiletbezoek)

Laat ze op de lange afstanden dan maar rondjes lopen/fietsen van 2,5 kilometer.

De tekst op de Amersfoort website is al veelzeggend.

quote:
Op donderdag 2 juni om 20.00 uur organiseren wij een infobijeenkomst voor alle (geïnteresseerde) vrijwilligers in Zandfoort aan de Eem. Je bent van harte welkom!

Als vrijwilliger krijg je van ons een exclusief CREW-hardloopshirt! En voor alle vrijwilligers organiseren wij op <datum volgt> van 20.00 tot 22.00 uur een bedankborrel bij Zandfoort aan de Eem.
Op 2 juni vrijwilligers werven voor een evenement op 12 juni. :s)
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205046219
Het is super zonde als wedstrijden en evenementen door een gebrek aan vrijwilligers niet kunnen doorgaan. Eigenlijk zou iedereen die een hardloopevenement loopt ook gewoon moeten vrijwilligen in de hardloopsport.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205046336
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:16 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Op basis van eigen ervaring denk ik dat veel evenementen dat zichzelf aan mogen rekenen. Zeker bij evenementen die een hele dag duren is de verzorging vaak slecht. (genoeg drinken als het warm is/mogelijkheid tot toiletbezoek)

Laat ze op de lange afstanden dan maar rondjes lopen/fietsen van 2,5 kilometer.

De tekst op de Amersfoort website is al veelzeggend.
[..]
Op 2 juni vrijwilligers werven voor een evenement op 12 juni. :s)
Dat vind ik nogal makkelijk gezegd, het op tijd werven van die vrijwilligers is vaak ook weer iets wat door vrijwilligers moet gebeuren. Corona heeft echt wel een gat geslagen in het vrijwillige verenigingsleven en het zou echt heel zonde zijn als dat niet meer terug op peil zou komen.
Goede reminder om zelf ook weer eens ergens te gaan helpen bij een evenement, dat is echt wel heel leuk vaak! Al hoor ik de laatste tijd ook wel van mensen dat ze een hoop gezeik en aggressie over zich heen kregen als ze bijvoorbeeld verkeer tegen moeten houden als vrijwilliger..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205046398
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:42 schreef La_Tramposa het volgende:
gezeik en aggressie over zich heen kregen als ze bijvoorbeeld verkeer tegen moeten houden als vrijwilliger
Dit hoorde ik afgelopen zondag ook inderdaad van een verkeersregelaar bij de Omloop van Empel, waar ik eindelijk weer eens een wedstrijdje liep.
Zo zonde. Echt schandalig hoe mensen zich soms gedragen tegen mensen die ook maar gewoon hun werk doen en de regels volgen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:30:29 #39
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205046675
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat vind ik nogal makkelijk gezegd, het op tijd werven van die vrijwilligers is vaak ook weer iets wat door vrijwilligers moet gebeuren. Corona heeft echt wel een gat geslagen in het vrijwillige verenigingsleven en het zou echt heel zonde zijn als dat niet meer terug op peil zou komen.
Goede reminder om zelf ook weer eens ergens te gaan helpen bij een evenement, dat is echt wel heel leuk vaak! Al hoor ik de laatste tijd ook wel van mensen dat ze een hoop gezeik en aggressie over zich heen kregen als ze bijvoorbeeld verkeer tegen moeten houden als vrijwilliger..
Dat klopt, dat maakt het dan nog steeds niet okee om de vrijwilligers die je wel hebt een trap na te geven.

De kop van de Runnersworld-mail vanmorgen: "Kopgroep Marathon Amersfoort mist afslagen bij gebrek aan goede verkeersregelaars"

Vrijwilliger op de juiste plek kan heel leuk zijn, maar dan moet je niet ergens in niemandsland als verkeersregelaar staan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205046766
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:30 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat klopt, dat maakt het dan nog steeds niet okee om de vrijwilligers die je wel hebt een trap na te geven.

De kop van de Runnersworld-mail vanmorgen: "Kopgroep Marathon Amersfoort mist afslagen bij gebrek aan goede verkeersregelaars"

Vrijwilliger op de juiste plek kan heel leuk zijn, maar dan moet je niet ergens in niemandsland als verkeersregelaar staan.
Dat is toch niet een trap nageven? Ze zeggen zelf dat ze er eigenlijk meer hadden moeten hebben, maar dat mensen op het laatste moment afzeiden en er daardoor op cruciale plekken niemand stond.
Goed, wellicht had je dan als organisatie in moeten grijpen, maar als ze het om die reden hadden afgeblazen was men ook boos geweest.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 14 juni 2022 @ 10:44:43 #41
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_205046780
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:16 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Op basis van eigen ervaring denk ik dat veel evenementen dat zichzelf aan mogen rekenen. Zeker bij evenementen die een hele dag duren is de verzorging vaak slecht. (genoeg drinken als het warm is/mogelijkheid tot toiletbezoek)

Laat ze op de lange afstanden dan maar rondjes lopen/fietsen van 2,5 kilometer.

De tekst op de Amersfoort website is al veelzeggend.
[..]
Op 2 juni vrijwilligers werven voor een evenement op 12 juni. :s)
Dat werven gebeurde al eerder. Zeker bij de Amersfoortse atletiekverenigingen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_205046879
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:52 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dit hoorde ik afgelopen zondag ook inderdaad van een verkeersregelaar bij de Omloop van Empel, waar ik eindelijk weer eens een wedstrijdje liep.
Zo zonde. Echt schandalig hoe mensen zich soms gedragen tegen mensen die ook maar gewoon hun werk doen en de regels volgen.
Daar was het wel prima geregeld in ieder geval, was leuk!
pi_205048612
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 10:58 schreef ruud.nl het volgende:

[..]
Daar was het wel prima geregeld in ieder geval, was leuk!
Zeker! Fijn loopje is dat altijd.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport dinsdag 14 juni 2022 @ 22:34:00 #44
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_205053180
Trainingsschema voor Berlijn geregeld *O* ik was heel erg tevreden over het marathonvoorbereidingsschema van Have A Good Run dus maar meteen door met het marathonschema. Start op 4 juli, zin in *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_205054675
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 22:34 schreef DeLuna het volgende:
Trainingsschema voor Berlijn geregeld *O* ik was heel erg tevreden over het marathonvoorbereidingsschema van Have A Good Run dus maar meteen door met het marathonschema. Start op 4 juli nu, zin in *O*
FYP

En leuk! Wat is het voor een schema, dat het zo fijn maakt?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport woensdag 15 juni 2022 @ 08:36:21 #46
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_205055002
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2022 07:34 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
FYP

En leuk! Wat is het voor een schema, dat het zo fijn maakt?
Ik heb het schema nog niet, dus starten gaat was lastig :P en ik zit nog in week 7/8 van het huidige schema.

Wat ik zo fijn vind is dat er gekke dingen of hele langzame tempo's in voor komen, wat ik wel eens tegenkom. Het zal vast ergens goed voor zijn maar ik word niet vrolijk van een schema wat mij op 7:50/8:00 min/km wil zetten op de lange duurloop :')
Verder veel variatie in de trainingen en ik hoef het nu niet zelf te verzinnen. En het feit dat ik ervoor betaal helpt ook wel om ook daadwerkelijk te gaan :D

En een facebookgroep met mensen die dezelfde schema's volgen, ook leuk.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_205055254
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat vind ik nogal makkelijk gezegd, het op tijd werven van die vrijwilligers is vaak ook weer iets wat door vrijwilligers moet gebeuren. Corona heeft echt wel een gat geslagen in het vrijwillige verenigingsleven en het zou echt heel zonde zijn als dat niet meer terug op peil zou komen.
Goede reminder om zelf ook weer eens ergens te gaan helpen bij een evenement, dat is echt wel heel leuk vaak! Al hoor ik de laatste tijd ook wel van mensen dat ze een hoop gezeik en aggressie over zich heen kregen als ze bijvoorbeeld verkeer tegen moeten houden als vrijwilliger..
Het krijgen van vrijwilligers wordt steeds moeilijker. Dat komt niet alleen door corona, dat is al jaren gaande. Er moet bijna gesmeekt worden of mensen ajb ergens een bekertje water willen aangeven of mensen de weg willen wijzen. Steeds minder mensen hebben daar trek in en binnen onze vereniging willen mensen gewoon lekker trainen en verder eigenlijk niks als het even kan.

Dus ja, het aantal wedstrijden gaat zeker afnemen in de komende jaren of worden saaier gemaakt om het met minder vrijwilligers af te kunnen.
pi_205055691
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 09:52 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Dit hoorde ik afgelopen zondag ook inderdaad van een verkeersregelaar bij de Omloop van Empel, waar ik eindelijk weer eens een wedstrijdje liep.
Zo zonde. Echt schandalig hoe mensen zich soms gedragen tegen mensen die ook maar gewoon hun werk doen en de regels volgen.
:( Komt helaas vaak voor. Ik geef altijd wel een duimpje of een "bedankt" als waardering terug als loper. Zeker als het meerdere rondjes zijn.

Morgen mijn 2e 10 km van dit jaar. Eerste was keurig ondanks de corona-pauze. Morgen verwacht ik vanwege de temperatuur geen verbetering t.o.v. de wedstrijd in april (toen in de sneeuw). Gewoon genieten van het publiek. Mijn focus ligt toch vooral op de halve marathon. En er zit een getimede "col" in die ik 2x passeer. Dus ik kan daar mss proberen een beetje een leuke ranking te halen als er geen toptijd in zit.
  woensdag 15 juni 2022 @ 14:41:10 #49
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_205057360
Ik ben regelmatig vrijwilliger geweest bij hardloopevenementen. Meermaals ook verkeersregelaar. Vond het altijd wel leuk om te doen ipv hardlopen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_205057670
Ik vind vooral vrijwilliger zijn bij baanwedstrijden wel leuk, bijvoorbeeld bij hoogspringen. Maar met de tanende belangstelling voor de baanatletiek heb je ongeveer net zoveel vrijwilligers nodig als dat er deelnemers zijn :x
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 20:05:39 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_205059964
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 14:41 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ben regelmatig vrijwilliger geweest bij hardloopevenementen. Meermaals ook verkeersregelaar. Vond het altijd wel leuk om te doen ipv hardlopen.
Ik ook, ook als verkeersregelaar. Ik moet zeggen dat ik niet echt last heb gehad van onbeschoft gedrag, vaak als je even met de mensen praat, kom je een heel eind. Maar ik realiseer me ook wel dat ik gewoon geluk heb gehad.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205060186
Poe, het is weer zomer. Heet om te lopen vanavond. Dus komend weekend denk ik maar gewoon uit bed, bammetje erin en lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205061704
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 20:05 schreef Guppy het volgende:

[..]
Ik ook, ook als verkeersregelaar. Ik moet zeggen dat ik niet echt last heb gehad van onbeschoft gedrag, vaak als je even met de mensen praat, kom je een heel eind. Maar ik realiseer me ook wel dat ik gewoon geluk heb gehad.
Ik heb ook een paar keer als verkeersregelaar gestaan. Ja, sommige mensen waren niet erg aardig. Maar het was ook niet leuk, het parcours was een cirkel rond hun wijk en urenlang dicht waardoor ze nergens hun wijk uit konden. Ze hadden wel een brief gehad met de tip om buiten de wijk te parkeren, maar je weet dat niemand zo'n brief leest. :s)

Mijn principe qua vrijwilligen is om 1) altijd te helpen bij wat mijn club organiseert en 2) zo veel mogelijk te helpen bij wat er in mijn stad georganiseerd wordt. Met het idee dat als iedereen het doet, iedere club/stad leuke evenementen heeft die ik dan weer kan bezoeken en dan heb ik ook niet last van dat ik wat mis als ik de wedstrijden van mijn club/stad niet kan doen omdat ik moet vrijwilligen.
pi_205061717
quote:
99s.gif Op woensdag 15 juni 2022 20:21 schreef mosselmossel het volgende:
Poe, het is weer zomer. Heet om te lopen vanavond. Dus komend weekend denk ik maar gewoon uit bed, bammetje erin en lopen.
In de avond koelt het juist af.

pi_205062148
De zegen van thuis werken.. ik ben om half tien gaan rennen. Was alsnog wel warm. Maar wel lekker als je ook een beetje tegen de hitte kunt.

Prima dus.
Whatever...
pi_205063244
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 22:07 schreef Nober het volgende:

[..]
In de avond koelt het juist af.

[ afbeelding ]
Kan allemaal zo zijn. 's Ochtends om 7 uur is het nog lekker koel. 's Avonds om 19.00 uur is al taffesheet en koelt het misschien af, maar niet naar 13 graden, wat het nu vanmorgen om 7 uur is.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205064521
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 22:07 schreef Nober het volgende:

[..]
In de avond koelt het juist af.

[ afbeelding ]
Hangt er vanaf hoe laat 's avonds, om 18-19h is het meestal nog niet afgekoeld, en als ik om 21h nog ga rennen slaap ik meestal niet zo goed..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205064587
Vind het zelf altijd heerlijk om op het heetst van de dag te lopen, vooral hartje zomer of in warme landen. Loop dan gek genoeg vaak een redelijk goede tijd.
pi_205068762
Voor 't eerst onder de 24 minuten over 5km op de streakfly.

5K 22:50/4:33 :+
6K 27:42/4:36 :+

Begonnen op 4:21 daarna liep het alleen maar op tot 4:48.

Maar wat een ervaring op die schoenen en een bizar verschil met mijn vorige PB's 24:00 en 28:54.
pi_205075082
In de ochtend lopen: het warmt steeds verder op en de zon komt steeds hoger te staan waardoor jij als homp vlees nog veel sneller opwarmt dan de lucht om je heen.

Dus als je niet in de schaduw kunt lopen is het beter om 1,5 uur voor zonsondergang pas te gaan. Het is dan warmer, maar zo voelt het zeker niet omdat de zon veel lager staat en je dus als homp vlees ook minder snel opwarmt.

Dat je dan na afloop niet slaapt, dat is wel waar.
pi_205076590
Een kop koffie voor de wedstrijd wel of niet verstandig?
  vrijdag 17 juni 2022 @ 19:08:04 #62
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205076733
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 18:56 schreef Nober het volgende:
Een kop koffie voor de wedstrijd wel of niet verstandig?
Met dit weer zou ik eerder voor een isotone drank of water gaan, je lichaam is al warm genoeg. :P

Meer algemeen: alleen als je het hebt uitgeprobeerd voor een intensieve training.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205077073
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 18:56 schreef Nober het volgende:
Een kop koffie voor de wedstrijd wel of niet verstandig?
Gewoon doen. Door caffeïne loop je harder. Legale doping.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205077091
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 16:11 schreef Zwabberhark het volgende:
In de ochtend lopen: het warmt steeds verder op en de zon komt steeds hoger te staan waardoor jij als homp vlees nog veel sneller opwarmt dan de lucht om je heen.

Dus als je niet in de schaduw kunt lopen is het beter om 1,5 uur voor zonsondergang pas te gaan. Het is dan warmer, maar zo voelt het zeker niet omdat de zon veel lager staat en je dus als homp vlees ook minder snel opwarmt.

Dat je dan na afloop niet slaapt, dat is wel waar.
Dit gaat toch vooral op als je om een uur of 9 gaat lopen? Mijn plan is om om een uur of 7 te lopen. Dan is dat in dat uurtje nog niet aan de hand.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 19 juni 2022 @ 19:23:34 #65
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205094449
Op advies van hier heb ik inmiddels hardloopschoenen gekocht in een hardloopzaak, en inmiddels geen last/pijn meer bij het lopen ^O^
Maakt het hardlopen meteen een stuk leuker :)

En ik heb me ingeschreven voor mijn eerste hardloopevenement, 10 km eind november.
Ik loop nu 7-7,5 in een uur dus die 10 uitlopen moet ook wel lukken. Alleen de tijd is een dingetje maar als het goed is heeft dit evenement geen tijdslimiet voor deze afstand.
Nu nog even op zoek naar een opbouwschema naar de 10 km toe.
pi_205098928
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2022 19:23 schreef Ceviche het volgende:
Op advies van hier heb ik inmiddels hardloopschoenen gekocht in een hardloopzaak, en inmiddels geen last/pijn meer bij het lopen ^O^
Maakt het hardlopen meteen een stuk leuker :)

En ik heb me ingeschreven voor mijn eerste hardloopevenement, 10 km eind november.
Ik loop nu 7-7,5 in een uur dus die 10 uitlopen moet ook wel lukken. Alleen de tijd is een dingetje maar als het goed is heeft dit evenement geen tijdslimiet voor deze afstand.
Nu nog even op zoek naar een opbouwschema naar de 10 km toe.
Lekker hoor!
En die 10k wordt geen probleem. Dat kan je nu al. Gewoon lekker blijven lopen, je afstand nog een beetje uitbouwen en dan komt die tijd ook wel.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205180614
Blessure, covid, bacteriële infectie, antibiotica, warm klam weer. Ja, dan voelt hardlopen alsof je weer bij 0 moet beginnen.

Dit topic was 9 dagen stil. Ik weet dat fora nauwelijks meer gebruikt worden en dat het geen 2014 meer is, maar dit is wel een record denk ik.
pi_205184172
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef Zwabberhark het volgende:
Blessure, covid, bacteriële infectie, antibiotica, warm klam weer. Ja, dan voelt hardlopen alsof je weer bij 0 moet beginnen.

Dit topic was 9 dagen stil. Ik weet dat fora nauwelijks meer gebruikt worden en dat het geen 2014 meer is, maar dit is wel een record denk ik.
Komt vast weer goed, zowel met jou als het topic.. dit is ook een beetje het laagseizoen voor weglopen natuurlijk.

Ik ben zelf ook voor het eerst geveld door corona 😢 erg slechte timing, een krappe week voor mijn n grote fietsdoel waar ik de laatste maanden me op heb voorbereid, en tijdens mijn vakantie..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin woensdag 29 juni 2022 @ 21:24:20 #69
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205184447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef Zwabberhark het volgende:
Blessure, covid, bacteriële infectie, antibiotica, warm klam weer. Ja, dan voelt hardlopen alsof je weer bij 0 moet beginnen.

Dit topic was 9 dagen stil. Ik weet dat fora nauwelijks meer gebruikt worden en dat het geen 2014 meer is, maar dit is wel een record denk ik.
Ja hier ook Covid weer. Gelukkig nog niet zo'n terugval als in december. Nog steeds last van een bilspier en nog steeds niet naar een fysio geweest. Verder ben ik een beetje doelloos. Wil nog een keer een snellere marathon doen, nu zie ik pas Spijkenisse als eerst mogelijke goede optie om voor te gaan.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 30 juni 2022 @ 15:11:15 #70
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205190192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef Zwabberhark het volgende:
Blessure, covid, bacteriële infectie, antibiotica, warm klam weer. Ja, dan voelt hardlopen alsof je weer bij 0 moet beginnen.

Dit topic was 9 dagen stil. Ik weet dat fora nauwelijks meer gebruikt worden en dat het geen 2014 meer is, maar dit is wel een record denk ik.
Ik loop me suf, maar heb wat minder tijd om te fokken. Er zitten ook relatief veel fokkers op Strava waar we op elkaar reageren :P Zaterdag de Bijlmer halve marathon om 19:00 's avonds.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:50:12 #71
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205191021
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef Zwabberhark het volgende:
Blessure, covid, bacteriële infectie, antibiotica, warm klam weer. Ja, dan voelt hardlopen alsof je weer bij 0 moet beginnen.

Dit topic was 9 dagen stil. Ik weet dat fora nauwelijks meer gebruikt worden en dat het geen 2014 meer is, maar dit is wel een record denk ik.
Beetje een hardloopdip hier, zou eigenlijk al bezig moeten zijn met de duurlopen voor mijn najaarsmarathon maar de motivatie ontbreekt. Wel pas mijn eerste triathlon (sprint) gedaan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 1 juli 2022 @ 09:35:38 #72
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_205196770
Ik ben eigenlijk ook wel lekker aan het lopen. Een tijdje ‘zomaar’ wat gedaan (doordeweeks wat sneller/interval, in het weekend rustige duurloop). Sinds vorige week weer een schema, om 5 km < 20 min te lopen. Ik denk alleen dat langere lopen mij iets meer liggen, maar voor de verandering ook wel leuk om te proberen.
En s ochtends om 7 uur valt de temperatuur gelukkig best mee. Lang leve (regelmatig) thuiswerken. *O*
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205197771
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 20:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben zelf ook voor het eerst geveld door corona 😢 erg slechte timing, een krappe week voor mijn n grote fietsdoel waar ik de laatste maanden me op heb voorbereid, en tijdens mijn vakantie..
Beterschap! En doe extra voorzichtig de eerste weken met de inspanningen. Ook als het allemaal weer goed voelt. Er zijn opvallend veel mensen die ineens heel snel merken dat ze te veel vragen van hun lichaam.

Zaterdag a.s. trouwens de Kadeloop in Schipluiden. De enige wedstrijd ooit waar ik aangemoedigd werd door mensen op een boot.
pi_205197980
Heb me ingeschreven voor m'n eerste halve marathon, die van Amsterdam in oktober. Morgen met de trainer van m'n loopgroep een veldtest doen en dan aan de slag met een schema, ik ben heel benieuwd hoe het gaat ^O^
pi_205198236
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:11 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Beterschap! En doe extra voorzichtig de eerste weken met de inspanningen. Ook als het allemaal weer goed voelt. Er zijn opvallend veel mensen die ineens heel snel merken dat ze te veel vragen van hun lichaam.

Zaterdag a.s. trouwens de Kadeloop in Schipluiden. De enige wedstrijd ooit waar ik aangemoedigd werd door mensen op een boot.
Zo heeft elk wedstrijdje weer iets unieks :)

Bij onze club wordt er momenteel weer hard op de doorstroming gelet en in overleg met de trainer is besloten dat ik naar een snellere groep mag. Dat zou gezien mijn ambities en doelstellingen beter passen. Overgang wel nog wat uitgesteld, in verband met het herstel van de gescheurde enkelband. Die is inmiddels wel hersteld en ik kan al heel wat aan,maar ik wil nog wel een beetje de rem erop houden. Maar in het najaar de overstap maken.

Wel weer zin in de nieuwe uitdagingen. En dan ga ik weer eens een tijdje achterin de groep meelopen. Da's ook weer wennen, haha.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205199562
Heb je al eerder in die groep gelopen en zijn er nóg snellere groepen?
pi_205199769
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 11:11 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Beterschap! En doe extra voorzichtig de eerste weken met de inspanningen. Ook als het allemaal weer goed voelt. Er zijn opvallend veel mensen die ineens heel snel merken dat ze te veel vragen van hun lichaam.

Zaterdag a.s. trouwens de Kadeloop in Schipluiden. De enige wedstrijd ooit waar ik aangemoedigd werd door mensen op een boot.
Ik ben gelukkig niet ziek, ook niet geweest, alleen 2 a 3 dagen keelpijn gehad en voel me nu eigenlijk weer prima. Ik heb de vorige varianten niet gehad maar deze lijkt gelukkig wel erg mild..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205199913
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 13:57 schreef Zwabberhark het volgende:
Heb je al eerder in die groep gelopen en zijn er nóg snellere groepen?
Ik liep toevallig gisteren in die groep, omdat (ik denk vanwege de regen) ik helemaal alleen was. Terwijl mijn groep gewoon 40 mensen telt, maar 39 lieten verstek gaan. Dus toen stelde ik mijn trainer voor alvast maar met die nieuwe groep te lopen, wel zo gezellig. Was pittig, ging prima.
En ja, er is bij ons nog één groep met nog snellere lopers. Dat zijn mensen die 10 kilometer binnen 44 minuten afraffelen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205200336
887km erop zitten halverwege het jaar dus vandaag maar 'even' een 14km gedaan en onder de 1 uur en 10 minuten gefinisht.

Vanwege regen de wedstrijd van een paar weken geleden laten schieten, volgend jaar beter! Ik denk dat mijn volgende wedstrijd op z'n vroegst in september zal zijn.
pi_205200496
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 15:15 schreef Nober het volgende:
887km erop zitten halverwege het jaar dus vandaag maar 'even' een 14km gedaan en onder de 1 uur en 10 minuten gefinisht.

Vanwege regen de wedstrijd van een paar weken geleden laten schieten, volgend jaar beter! Ik denk dat mijn volgende wedstrijd op z'n vroegst in september zal zijn.
Slijt je ook wel 2 paar schoenen per jaar?
Ik zwaai naar dieren.
pi_205200582
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 15:33 schreef Geerd het volgende:

[..]
Slijt je ook wel 2 paar schoenen per jaar?
Ik denk het wel zit al op 630km sinds maart op mijn huidige 2 paren.

Maar 1000km per paar toch? :s)
  vrijdag 1 juli 2022 @ 20:01:40 #82
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_205204342
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 15:44 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik denk het wel zit al op 630km sinds maart op mijn huidige 2 paren.

Maar 1000km per paar toch? :s)
In dat geval moet ik weer snel een nieuw paar halen. Vandaag de 1000 van dit jaar aangetikt, en had mn schoenen in december gehaald. 😅
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  vrijdag 1 juli 2022 @ 23:24:56 #83
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_205206462
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2022 15:44 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik denk het wel zit al op 630km sinds maart op mijn huidige 2 paren.

Maar 1000km per paar toch? :s)
Oh wow, ik heb mijn oude na 650km net weer vervangen omdat ik minder soepel begon te lopen :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_205218592
Twee opvallende loopjes in Amsterdam dit weekend en nog geen verslagen. Hoe waren de Bijlmer Halve en de Zuidas Run? Die laatste heb ik al weer mooie verhalen van gehoord.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 3 juli 2022 @ 10:42:09 #85
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205219422
quote:
99s.gif Op zondag 3 juli 2022 07:36 schreef mosselmossel het volgende:
Twee opvallende loopjes in Amsterdam dit weekend en nog geen verslagen. Hoe waren de Bijlmer Halve en de Zuidas Run? Die laatste heb ik al weer mooie verhalen van gehoord.
De Bijlmer run was geweldig! Hele lieve mensen langs de kant, brassband bij de start, goede verzorging, indrukwekkende plaatsen (waaronder het Bijlmerramp monument en het Nelson Mandelapark) en door het start tijdstip was het qua temperatuur goed te doen. Beetje druk bij het startnummer ophalen omdat het brandalarm was afgegaan bij de uitgifte, waardoor iedereen 15min. later moest starten. Mooie medaille met Anton de Kom erop ook O+

Ik heb weer alle beginnersfouten gemaakt alsof ik nog nooit een halve marathon had gelopen (dit was nummer 35). Te vroeg eten en te lang voor de wedstrijd niks meer. Te snel starten waardoor ik teveel energie verbrandde. Geen gelletje onderweg gebruikt terwijl-ie in het voorste zakje van mijn rugzak zat, maar ik zat continue in een te hoge hartslag + adem, waardoor een gelletje doorslikken niet echt ging (dat merkte ik al aan een sinaasappel waarvan ik het vruchtvlees niet weg kreeg). Op 18km merkte ik daardoor dat ik er doorheen zat en zie ik ook mijn kilometertijden terugzakken.

Maar; het maakt niet uit. Mijn laatste halve marathon was alweer Juli 2021, ik heb weer wat irritante blessures gehad de afgelopen tijd (hamstring dit keer) en dankzij de combi inlegzooltje-Hoka One One loop ik nu al tijden pijnvrij. Dus het is me heel veel waard dat dit uberhaupt gewoon weer gaat allemaal. Alle beginnersfouten neem ik mee naar de halve van Rotterdam, eind deze maand :)



[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 03-07-2022 11:27:35 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Forum Admin zondag 3 juli 2022 @ 12:13:19 #86
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205220352
Ik merk ook na de wedstrijdloze periode van coronalockdowns ook wat slordigheden in de voorbereiding en er wat te licht er over denken. Herken het wel Semtex. Maar goed gedaan en neem het mee naar Rotterdam.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_205228049
Ik ben vanwege reizen even wat minder actief geweest, dus het was zaterdag weer even inkomen. Wel grappig, twee keer even gestopt en daarna was ik goed warm en leek het hele systeem weer op gang te komen. Netjes 15 km gelopen en de laatste 12 netjes aan een stuk en prima hartslag etc. Voelde me na het lopen beter dan daarvoor.
Whatever...
pi_205230860
quote:
2s.gif Op zondag 3 juli 2022 10:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De Bijlmer run was geweldig! Hele lieve mensen langs de kant, brassband bij de start, goede verzorging, indrukwekkende plaatsen (waaronder het Bijlmerramp monument en het Nelson Mandelapark) en door het start tijdstip was het qua temperatuur goed te doen. Beetje druk bij het startnummer ophalen omdat het brandalarm was afgegaan bij de uitgifte, waardoor iedereen 15min. later moest starten. Mooie medaille met Anton de Kom erop ook O+

Ik heb weer alle beginnersfouten gemaakt alsof ik nog nooit een halve marathon had gelopen (dit was nummer 35). Te vroeg eten en te lang voor de wedstrijd niks meer. Te snel starten waardoor ik teveel energie verbrandde. Geen gelletje onderweg gebruikt terwijl-ie in het voorste zakje van mijn rugzak zat, maar ik zat continue in een te hoge hartslag + adem, waardoor een gelletje doorslikken niet echt ging (dat merkte ik al aan een sinaasappel waarvan ik het vruchtvlees niet weg kreeg). Op 18km merkte ik daardoor dat ik er doorheen zat en zie ik ook mijn kilometertijden terugzakken.

Maar; het maakt niet uit. Mijn laatste halve marathon was alweer Juli 2021, ik heb weer wat irritante blessures gehad de afgelopen tijd (hamstring dit keer) en dankzij de combi inlegzooltje-Hoka One One loop ik nu al tijden pijnvrij. Dus het is me heel veel waard dat dit uberhaupt gewoon weer gaat allemaal. Alle beginnersfouten neem ik mee naar de halve van Rotterdam, eind deze maand :)

[ afbeelding ]
Langzaam terug naar wat het ooit was! Lekker bezig zo.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 4 juli 2022 @ 09:28:35 #89
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205231595
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2022 06:45 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Langzaam terug naar wat het ooit was! Lekker bezig zo.
Ja, maar nu eerst: Covid ;( |:(
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205231850
Heb zaterdag ook Bijlmerrun gelopen. Het was een fantastisch evenement.

Ondanks dat het nog best warm was, toch lekker gelopen. Natuurlijk te hard gestart ;)
Leuke route door de Bijlmer. Het publiek dat er was, was super enthousiast. De medaille is toch wel een van de mooiste die ik gekregen.

Was een mooie meetlat waar ik nu sta. Op naar de marathon van London en New York.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 00:13:58 #91
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_205241371
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 19:18 schreef E.T. het volgende:

[..]
o wauw! Dat is wel heel voorzichtig :D

Ik hoop dat je snel naar de minuut mag ;)
Die minuut laat nog op zich wachten. Het vlot niet echt.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_205242060
quote:
2s.gif Op maandag 4 juli 2022 09:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja, maar nu eerst: Covid ;( |:(
Kwam dat gelletje niet wegkrijgen dan niet daardoor? Pijn met slikken was het eerste wat ik ervan voelde..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205250258
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 14:21 schreef Zwabberhark het volgende:
Blessure, covid, bacteriële infectie, antibiotica, warm klam weer. Ja, dan voelt hardlopen alsof je weer bij 0 moet beginnen.

Dit topic was 9 dagen stil. Ik weet dat fora nauwelijks meer gebruikt worden en dat het geen 2014 meer is, maar dit is wel een record denk ik.
Waar moet je anno 2022 zijn voor al je vragen en info?😅
Ik vind het leuk om hier mee te lezen en het maakt mij alleen maar meer enthousiast om door te gaan, maar als newbie heb ik 101 vragen dus ben benieuwd waar je nog meer terecht kan. Facebook groepen?
pi_205250500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 22:23 schreef XBarbabella het volgende:

[..]
Waar moet je anno 2022 zijn voor al je vragen en info?😅
Ik vind het leuk om hier mee te lezen en het maakt mij alleen maar meer enthousiast om door te gaan, maar als newbie heb ik 101 vragen dus ben benieuwd waar je nog meer terecht kan. Facebook groepen?
Ik heb ook wel eens meegelezen op reddit.com/r/running. Dat is wel erg veel info en nog veel meer ongefundeerde meningen :X maar vaak ook wel leuke inspiratie, vooral wedstrijdverslagjes lees ik altijd graag.

En je kan je vragen natuurlijk hier stellen. Wie weet wekt dat het topic weer tot leven *G*
pi_205250528
Stel hier vooral, leuk juist!!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205250545
Ik ben weer aan een 10k-schema van Garmin Coach begonnen. Niet per se omdat ik zo graag een 10k wil lopen maar vooral om m'n hardloop-fitheid weer wat op te krikken. Sinds een verkoudheid (tot m'n verbazing geen corona) eind mei is m'n conditie echt slechter. Grappig genoeg m'n kracht niet - ik kan nu eindelijk een borstwaartsom *G*

Afgelopen maand ook nog eens last gehad van m'n voet. Ik gok een overbelaste pees of zo. Nu let ik erop dat ik voor wat langere stukken wandelen schoenen met een fatsoenlijke zool aantrek en dat lijkt te helpen. Teva's ipv All Stars is al genoeg _O-
Twee jaar geleden had ik hier ook last van, en toen werd het ook beter met wat minder wandelingen op All Stars. Wel typisch want ik vind All Stars verder erg comfortabel zitten en lopen. En je hoort telkens mensen over dat minimalistische schoenen zoveel beter zouden zijn. Dus wat is hier de logica? :s)
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:48:59 #97
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205252987
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 08:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Kwam dat gelletje niet wegkrijgen dan niet daardoor? Pijn met slikken was het eerste wat ik ervan voelde..
Dat is heel goed mogeljk :X
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 6 juli 2022 @ 10:51:03 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205253003
Oh ik knijp hem nu wel een beetje voor mijn halve marathon op 31 Juli. Hoop niet dat ik als een astmatisch hijgend iemand ga finishen. Hoop dat lopen uberhaupt gaat. Ik ben niet superbenauwd, maar weet niet hoe het verloop is als je weer beter bent. Grillig en bij iedereen anders, geloof ik.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205253274
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:51 schreef SEMTEX het volgende:
Oh ik knijp hem nu wel een beetje voor mijn halve marathon op 31 Juli. Hoop niet dat ik als een astmatisch hijgend iemand ga finishen. Hoop dat lopen uberhaupt gaat. Ik ben niet superbenauwd, maar weet niet hoe het verloop is als je weer beter bent. Grillig en bij iedereen anders, geloof ik.
Het is een roulette. Ik ken gezinnen waarbij iedereen covid kreeg, maar de mate van klachten (en naweeën) enorm verschilde.

Jij hebt dus last van wat lichte benauwdheid? Ik had koorts, keelpijn, hoesten, snot, maar geen verkoudheid of smaak-/geurverlies. Benauwdheid had ik wel heftig gevonden.

Het wordt in principe aangeraden om na herstel van covid heel voorzichtig te zijn met inspanningen. Ook als je je verder helemaal prima voelt is het 't beste om voor alle zekerheid niet te stoer te willen zijn.

Of je de halve over 3,5 week kunt lopen kan denk ik niemand zeggen vrees ik... Conditioneel gezien heb ik veel medelopers gezien die achteruit gegaan waren na covid. Vooral een veel hogere hartslag was het gevolg. Zelf ben ik weer een beginner qua conditie, maar bij mij kwam er dus nog een andere infectie achteraan waarvoor ik antibiotica kreeg en had ik sowieso al weken weinig/niet gelopen door een blessure.

Beterschap en hopelijk lukt het om eind deze maand die halve te lopen!
pi_205253305
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:51 schreef SEMTEX het volgende:
Oh ik knijp hem nu wel een beetje voor mijn halve marathon op 31 Juli. Hoop niet dat ik als een astmatisch hijgend iemand ga finishen. Hoop dat lopen uberhaupt gaat. Ik ben niet superbenauwd, maar weet niet hoe het verloop is als je weer beter bent. Grillig en bij iedereen anders, geloof ik.
Ik liep een week na genezing weer op mijn oude tempo. Dat tempo ligt niet indrukwekkend hoog, maar toch :P Wel een poosje een lagere VO2max gehad.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_205253503
Ik denk dat je zelf het beste voelt wat je wel en niet aankunt, voordeel van hardlopen is dat je vrij snel merkt of het wel of niet gaat.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin woensdag 6 juli 2022 @ 11:39:11 #102
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205253524
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik liep een week na genezing weer op mijn oude tempo. Dat tempo ligt niet indrukwekkend hoog, maar toch :P Wel een poosje een lagere VO2max gehad.
Bij de delta variant ging ik van hm sub 1:30, naar 5km met moeite (zat in totaal 3 weken tussen). Net weer een covid infectie gehad maar nu met minimale impact op conditie, ook minder ziek geweest. Blijft een raar ding dat virus.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_205253554
Ik heb ook het idee dat deze variant heel mild is (ik heb eerdere nooit gehad), maar het maakt ook nog wel uit hoeveel virusdeeltjes je binnen krijgt. Ik heb alleen wat keelpijn en eennkuchje gevoeld, maar heb mijn vriend onbewust wel flink aangestoken en die heeft wel wat dagen op bed gelegen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205253658
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat je zelf het beste voelt wat je wel en niet aankunt, voordeel van hardlopen is dat je vrij snel merkt of het wel of niet gaat.
Ja, dat is gedeeltelijk waar. Ik ken echter ook voorbeelden van mensen die daardoor te veel deden en een paar weken later ineens veel minder konden qua hardlopen doordat ze toch hun lichaam overvraagd bleken te hebben. Zeg maar een coopertest in nog geen 2700 m i.p.v. 3000+ zoals voorheen.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb ook het idee dat deze variant heel mild is (ik heb eerdere nooit gehad), maar het maakt ook nog wel uit hoeveel virusdeeltjes je binnen krijgt. Ik heb alleen wat keelpijn en eennkuchje gevoeld, maar heb mijn vriend onbewust wel flink aangestoken en die heeft wel wat dagen op bed gelegen.
Zoals ik al zei, het is een roulette. Een collega had net zijn 4e covidinfectie (vraag me wel af waar die mee bezig is dan) en in tegenstelling tot de 3 infecties (alfa, delta) hiervoor was hij nu ineens wel een paar dagen ziek.
pi_205253702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 11:50 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]
Ja, dat is gedeeltelijk waar. Ik ken echter ook voorbeelden van mensen die daardoor te veel deden en een paar weken later ineens veel minder konden qua hardlopen doordat ze toch hun lichaam overvraagd bleken te hebben. Zeg maar een coopertest in nog geen 2700 m i.p.v. 3000+ zoals voorheen.
[..]
Zoals ik al zei, het is een roulette. Een collega had net zijn 4e covidinfectie (vraag me wel af waar die mee bezig is dan) en in tegenstelling tot de 3 infecties (alfa, delta) hiervoor was hij nu ineens wel een paar dagen ziek.
Je weet niet of dat door de eerdere inspanningen komt of dat die terugval gewoon gevolg van het virus zelf is. Het lichaam is heel goed in reguleren hoeveel het kan en wil leveren op bepaalde dagen, zaak is om daar goed naar te luisteren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 19:27:58 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_205259463
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 10:51 schreef SEMTEX het volgende:
bij iedereen anders
Dit, vooral... Even aankijken en vooral niet te snel weer willen beginnen, zou ik zeggen.

Succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205271355
route-tips

Ik ben aan een 10k-schema begonnen en heb het vooruitzicht dat ik héél veel loopjes van ca 5-10 km ga doen de komende weken.

Vanaf mijn huis heb ik 3 interessante rondjes van ongeveer die afstand. Op fietsafstand van mijn huis nog 3. En alsnog vind ik het saai.

Eerst gebruikte ik eroutes.nl, maar die doet het niet meer ;(

Heeft iemand een tip voor een routeplanner waar je een startlocatie en een afstand invoert, en dat hij je dan een rondje geeft?

Ik heb komoot bekeken, maar dan moet je een bestemming invoeren net zoals alle andere routeplanners.
Strava routeplanner is betaald en ik wil er niet voor betalen als ik niet weet of hij rondjes voor me kan verzinnen.

edit: nu doet eroutes het ineens wel weer! :o
pi_205271487
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 21:24 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb komoot bekeken, maar dan moet je een bestemming invoeren net zoals alle andere routeplanners.
Fijn dat eroutes het weer doet, maar wat je hier stelt is niet zo. Ik gebruik ook komoot en je kan gewoon rondjes zoeken vanaf elk willekeurig punt. Misschien heb je de functie over het hoofd gezien.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Forum Admin donderdag 7 juli 2022 @ 21:52:47 #109
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205271681
Ik teken vaak mijn rondjes zelf op https://afstandmeten.nl . Als ik ergens onbekend ben probeer streetmap te kijken hoe de kruispunten zijn, stoplichten etc.

Je kan ook op Strava heatmap kijken waar veel gelopen wordt.

Op een gegeven moment heb je ideale rondjes met zo min mogelijk oponthoud.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_205272081
Ik vind Komoot wel fijn. Kun je de gewenste duur aangeven en krijg je een aantal voorstellen voor routes.
Whatever...
pi_205272291
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juli 2022 21:34 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Fijn dat eroutes het weer doet, maar wat je hier stelt is niet zo. Ik gebruik ook komoot en je kan gewoon rondjes zoeken vanaf elk willekeurig punt. Misschien heb je de functie over het hoofd gezien.
Op de site of in de app? Ik kon het op de site nergens vinden :@
  donderdag 7 juli 2022 @ 23:00:08 #112
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_205272303
Volgens mij kun je ook zonder garmin-apparaten in bezit te hebben gebruik maken van hun app, daar maak ik regelmatig routes mee.
Je kunt een startpunt aangeven en afstand, en dan maakt hij in elke windrichting een route in ongeveer de opgegeven afstand.
Zelf tekenen kan ook, en er is een heatmap geïntegreerd.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_205273125
En gewoon een keer links gaan waarje normaal rechts gaat en zo je omgeving leren kennen? ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205273130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 07:32 schreef La_Tramposa het volgende:
En gewoon een keer links gaan waarje normaal rechts gaat en zo je omgeving leren kennen? ;)
Mezelf kennende gaat dat mis als ik over 5 km weer thuis wil zijn.

Ik zit ook met een rivier, een kanaal en een paar grote wegen in de weg dus het is handig om van tevoren vast na te denken bijv over welke brug ik moet nemen.
pi_205283718
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 07:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Mezelf kennende gaat dat mis als ik over 5 km weer thuis wil zijn.

Ik zit ook met een rivier, een kanaal en een paar grote wegen in de weg dus het is handig om van tevoren vast na te denken bijv over welke brug ik moet nemen.
Daarom moet je het twee of drie keer doen. Dan ken je daarna voor de komende vijftien jaar de weg en kun je naar hartenlust variëren en lusjes maken.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205283722
*knip* Weer op quote gedrukt ipv op wijzigen
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205286273
Mijn rondjes hangen meestal af van waar ik mensen tegenkom. Als ik die in de verte zie neem ik een ander pad, in de hoop dat daar dan niemand loopt. Dus van tevoren plannen doe ik maar heel globaal.
pi_205286410
Ik ben vandaag gewoon maar weer domweg hetzelfde 10k rondje gaan lopen als vorige week en de week ervoor. Ik ben kennelijk toch best wel een hersenloze hardloper :')
Het was wel mooi. Ik heb allerlei vlinders gezien O+
pi_205286511
Ik ken inmiddels bijna alle wegen in mijn omgeving wel, en anders in ieder geval de richting. Ik word er altijd heerlijk blij van als ik zonder vtv uitgemeten route op pad ga en bijv 16km wil lopen en dat dat dan precies uitkomt :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205300924
^ Vorige week een route van 15km uitgemeten en dat kwam helemaal uit.

Ik had een papiertje mee met tussentijden voor een tempo van 4:48.

Oftewel 24:00/12,5kmu per 5km was de bedoeling en na 5km noteerde ik al een 22:37 waardoor ik dacht dat ik te snel was gestart. Maar ik wist het nog wat uit te bouwen met een 23:36. Alleen de laatste 5 ging in 24:32 maar dat mag de pret niet drukken.

De hele 15 kilometer onder de 5:00 gemiddeld gebleven.

De volgende dag nog een korte herstelrun gedaan van 50 minuten. En het voelt nu weer goed aan.
pi_205301893
Handig die route tips hierboven! 1 van mijn vragen dus haha.

Oke kom ik dan met mijn 101 vragen ;) Soms voelt het als vervelend omdat ik bijvoorbeeld weet dat ergens toen ik al mee las ook besproken is welke zonnebril fijn is met hardlopen en ik misschien gewoon eens terug moet gaan zoeken.

Waar kopen jullie graag je hardloopkleren?
En voor de vrouwen, nog tips voor een fijne sportbeha? Die van mij heb ik het gevoel dat hij, nadat hij per ongeluk in de droger is beland, teveel knelt bovenop mijn schouders.
Welke zonnebril is fijn?
Nu ik iets verder ga lopen (Volg nu Garmin coach 10k) en ook in de avonden loop vind ik het toch fijn om mijn telefoon mee te nemen, liep eerst zonder. Zo'n band om de arm vind ik echt niet fijn, heb ook het idee dat ik mijn arm daardoor niet meer zo natuurlijk beweeg aan een kant. Iemand nog andere tips? Is zo'n flipbelt bijvoorbeeld fijn? Of beter een broekje met goede zakken?

En nog eentje voor nu dan kom ik later wel weer terug:
Bij Garmin kan ik ervoor kiezen om mijn hartslagzones in te stellen op basis van BPM, max HS of op basis van HSR wat is het betrouwbaarste? en is de max HS die Garmin zelf bepaald kloppend?

Laat maar weten wanneer het vervelend wordt! :D
pi_205302404
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:44 schreef XBarbabella het volgende:
Handig die route tips hierboven! 1 van mijn vragen dus haha.

Oke kom ik dan met mijn 101 vragen ;) Soms voelt het als vervelend omdat ik bijvoorbeeld weet dat ergens toen ik al mee las ook besproken is welke zonnebril fijn is met hardlopen en ik misschien gewoon eens terug moet gaan zoeken.

Waar kopen jullie graag je hardloopkleren?
En voor de vrouwen, nog tips voor een fijne sportbeha? Die van mij heb ik het gevoel dat hij, nadat hij per ongeluk in de droger is beland, teveel knelt bovenop mijn schouders.
Welke zonnebril is fijn?
Nu ik iets verder ga lopen (Volg nu Garmin coach 10k) en ook in de avonden loop vind ik het toch fijn om mijn telefoon mee te nemen, liep eerst zonder. Zo'n band om de arm vind ik echt niet fijn, heb ook het idee dat ik mijn arm daardoor niet meer zo natuurlijk beweeg aan een kant. Iemand nog andere tips? Is zo'n flipbelt bijvoorbeeld fijn? Of beter een broekje met goede zakken?

En nog eentje voor nu dan kom ik later wel weer terug:
Bij Garmin kan ik ervoor kiezen om mijn hartslagzones in te stellen op basis van BPM, max HS of op basis van HSR wat is het betrouwbaarste? en is de max HS die Garmin zelf bepaald kloppend?

Laat maar weten wanneer het vervelend wordt! :D
Plaats een paar foto's B-) B-)

Deze week maar de spaarpot kapot slaan voor nieuwe brooks :B
Ik zwaai naar dieren.
pi_205302874
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 19:44 schreef XBarbabella het volgende:
Handig die route tips hierboven! 1 van mijn vragen dus haha.

Oke kom ik dan met mijn 101 vragen ;) Soms voelt het als vervelend omdat ik bijvoorbeeld weet dat ergens toen ik al mee las ook besproken is welke zonnebril fijn is met hardlopen en ik misschien gewoon eens terug moet gaan zoeken.

Een zonnebril heb ik eigenlijk nooit op met lopen, wel soms een petje..

quote:
Waar kopen jullie graag je hardloopkleren?
En voor de vrouwen, nog tips voor een fijne sportbeha? Die van mij heb ik het gevoel dat hij, nadat hij per ongeluk in de droger is beland, teveel knelt bovenop mijn schouders.
Overal en nergens! Shirtjes zijn heel vaak prima, van de decathlon, of je krijgt ze bij een wedstrijdje. Voor broekjes ben ik wel wat kritischer, maar ook die zijn prima bij de decathlon of anders perry sport of online. De sportbh's van Shockabsorber en Anita vind ik zelf fijn. Goed passen om te weten welke maat je hebt is wel handig, bij de hardloopzaak of bh-winkel.
quote:
Welke zonnebril is fijn?
Nu ik iets verder ga lopen (Volg nu Garmin coach 10k) en ook in de avonden loop vind ik het toch fijn om mijn telefoon mee te nemen, liep eerst zonder. Zo'n band om de arm vind ik echt niet fijn, heb ook het idee dat ik mijn arm daardoor niet meer zo natuurlijk beweeg aan een kant. Iemand nog andere tips? Is zo'n flipbelt bijvoorbeeld fijn? Of beter een broekje met goede zakken?

Ja een flipbelt is helemaal top! Of een broekje met zakjes, daar zijn er ook steeds meer van.
quote:
En nog eentje voor nu dan kom ik later wel weer terug:
Bij Garmin kan ik ervoor kiezen om mijn hartslagzones in te stellen op basis van BPM, max HS of op basis van HSR wat is het betrouwbaarste? en is de max HS die Garmin zelf bepaald kloppend?

Laat maar weten wanneer het vervelend wordt! :D
Tja dat is een lastige, als je geen inspanningstest hebt gedaan is zo'n inschatting waarschijnlijk niet zo nauwkeurig. Maar je leert gaandeweg wel wat je hoogste hartslag is, dus dan zou ik de max pakken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 10 juli 2022 @ 23:52:09 #124
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205304350
Decathlon is ook mijn favoriet, voor alle sporten wel, ook sportbeha’s.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205304865
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Een zonnebril heb ik eigenlijk nooit op met lopen, wel soms een petje..
Grappig. Ik droeg altijd een zonnebril en nooit een petje. Sinds kort (sinds ik op de trainerscursus hoorde dat dat niet zo handig is als je je atleten in de ogen wil kijken) doe ik ook vaak een petje op en dat is ook best prima. En als het heel zonnig is, zonnebril én pet.

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 21:41 schreef La_Tramposa het volgende:Overal en nergens! Shirtjes zijn heel vaak prima, van de decathlon, of je krijgt ze bij een wedstrijdje. Voor broekjes ben ik wel wat kritischer, maar ook die zijn prima bij de decathlon of anders perry sport of online. De sportbh's van Shockabsorber en Anita vind ik zelf fijn. Goed passen om te weten welke maat je hebt is wel handig, bij de hardloopzaak of bh-winkel.
Ja, shirtjes kun je vaak bij wedstrijden kopen. Ik heb alleen ook wel een hele goede Adidas-singlet en dan merk je toch dat die shirtjes die je bij wedstrijden krijgt eigenlijk maar meuk zijn, als je het vergelijkt met echt goed spul. Ik ben dan ook geen fan van Decathlon.
Broek heb ik laatst van het merk Fusion gekocht. NIet goedkoop, zit wel heel fijn. En als je dat wil, past er zelfs een Galaxy S21 zonder problemen in.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205304870
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 07:54 schreef linebear het volgende:
Ik zweer bij Goodr zonnebrillen. Zitten perfect en heb je in leuke kleuren.
Ik ga huilen als mijn Oakley stuk gaat. Hoewel ik net zie dat ik deze bril al zeven jaar heb en dat die dus z'n geld al wel waard was, haha.

[ Bericht 63% gewijzigd door mosselmossel op 11-07-2022 13:13:03 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205304918
Ik zweer bij Goodr zonnebrillen. Zitten perfect en heb je in leuke kleuren.
pi_205308331
Heb mijn zonnebril van aliexpress.
pi_205310210
Ik vind met lopen zonnebrillen toch lastig. Ik heb een tralyx van Rudiproject, fijne bril, ook op de racefiets prima.

Maar hardlopen doe ik liefst zonder bril of petje. Een petje zet ik wel nog wat eerder op. Maar vind het snel te warm.
Whatever...
pi_205312234
Ik loop sowieso al met een bril op, het verschil met m'n zonnebril op sterkte is alleen dat de een geen getint glas heeft en de ander wel :+
M'n zonnebril loopt zelfs iets lekkerder, omdat ik 'm door de opticien wat strakker heb laten zetten dan normaal -- ik draag 'm toch bijna alleen met sporten en dan is het fijn als hij stevig zit. Voor de hele dag wil je juist weer niet dat de bril te veel klemt om je hoofd.
pi_205312359
Ik heb sportbeha's van de Decathlon, maar mijn favoriete model maken ze niet meer ;(
Voorheen had ik ook die van shockabsorber, dat zijn geweldige harnassen :Y

Ik heb niks tegen Decathlon. Voor in deze periode heb ik een heel fijn hempje van de Decathlon, heeft heel veel gaatjes dus laat de wind lekker door. Voor in de winter heb ik wel een thermoshirt van Craft. Ik heb een lange legging van Odlo die al een eeuwigheid meegaat en heerlijk zit, aanrader.

Ik heb m'n Garmin op hartslagzones obv leeftijd ingesteld geloof ik. Maar ik doe niet echt wat met die zones -- loop liever op gevoel.
pi_205337858
Bedankt voor alle fijne tips, ik ga eens wat bestellen en uitproberen.

Wat betreft de zonnebril weet ik ook nog niet of het fijn loopt maar ik knijp nu regelmatig zo met mijn ogen dat ik daar last van krijg, of ik loop met 1 oog dicht als ik de zon in loop. Niet echt ontspannen.

Nog een vraag, de opbouw gaat lekker. Conditioneel vooral heel goed te doen. Ik heb jaren terug flink last van shin splints gehad, toen echt ver over de grenzen gegaan. Denk aan geen rustige opbouw in hardlopen en tegelijk dagelijks zware circuit training van minimaal een half uur.
Omdat ik toen echt lang niks meer mocht ben ik nu toch wat alerter hierop. Ik merk qua klachten eigenlijk dat het best goed gaat, natuurlijk na mijn eerste 10k de volgende dag licht wat stijfjes in de kuit maar verder prima.
Alleen nu voel ik bij mijn scheenbeen als ik langs het bot ga wel wat pijnlijke plekken. Deze voel ik alleen als ik er langs wrijf.
Kan dit kwaad? Of moet ik dan toch opletten en meer rust inbouwen? Ik heb afgelopen week wel een training overgeslagen omdat ik 2 dagen achter elkaar lopen niet slim vond nadat ik de loop van de dag daarvoor nog voelde. Dus eigenlijk heb ik verder lichamelijk het idee dat het wel goed gaat zo, geen extreme verder.
  donderdag 14 juli 2022 @ 13:04:29 #133
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205339183
Gisteren voor het eerst weer 5km hardgelopen na Covid. Viel me enorm mee. Geen uitschietende hartslag, geen overreagerende longen, dus daar ben ik goed weggekomen denk ik. En dan vanmorgen op mijn werk toch weer wel een beetje kortademig. Het blijft een raar virus.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205340575
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 10:21 schreef XBarbabella het volgende:
Bedankt voor alle fijne tips, ik ga eens wat bestellen en uitproberen.

Wat betreft de zonnebril weet ik ook nog niet of het fijn loopt maar ik knijp nu regelmatig zo met mijn ogen dat ik daar last van krijg, of ik loop met 1 oog dicht als ik de zon in loop. Niet echt ontspannen.

Nog een vraag, de opbouw gaat lekker. Conditioneel vooral heel goed te doen. Ik heb jaren terug flink last van shin splints gehad, toen echt ver over de grenzen gegaan. Denk aan geen rustige opbouw in hardlopen en tegelijk dagelijks zware circuit training van minimaal een half uur.
Omdat ik toen echt lang niks meer mocht ben ik nu toch wat alerter hierop. Ik merk qua klachten eigenlijk dat het best goed gaat, natuurlijk na mijn eerste 10k de volgende dag licht wat stijfjes in de kuit maar verder prima.
Alleen nu voel ik bij mijn scheenbeen als ik langs het bot ga wel wat pijnlijke plekken. Deze voel ik alleen als ik er langs wrijf.
Kan dit kwaad? Of moet ik dan toch opletten en meer rust inbouwen? Ik heb afgelopen week wel een training overgeslagen omdat ik 2 dagen achter elkaar lopen niet slim vond nadat ik de loop van de dag daarvoor nog voelde. Dus eigenlijk heb ik verder lichamelijk het idee dat het wel goed gaat zo, geen extreme verder.
Ik hou zelf altijd 1 dag rust tussen 2 trainingen aan. En daarnaast bij het opbouwen maximaal 10% afstand erbij ten opzichte van de langste recente duurloop.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_205340910
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:17 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:

[..]
Ik hou zelf altijd 1 dag rust tussen 2 trainingen aan. En daarnaast bij het opbouwen maximaal 10% afstand erbij ten opzichte van de langste recente duurloop.
Ik volg nu via Garmin Coach 10k een training waar je 4 dagen per week loopt. Daarvoor liep ik 3x per week dan is het wat makkelijker met de rustdagen ertussen, al vind ik 4x lopen wel lekker.
Die 10% is een goede om zelf in de gaten te houden inderdaad, zag hem al eens eerder voorbij komen.

@SEMTEX fijn dat het mee viel met lopen. Maar raar is het wel ja dat je later dan alsnog op een ander moment er wel last van krijgt. Ik ben blij dat ik eindelijk het gevoel heb er vanaf te zijn, nu hopen dat het niet meer hetzelfde verloopt als ik het weer krijg.
pi_205340956
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:44 schreef XBarbabella het volgende:

[..]
Ik volg nu via Garmin Coach 10k een training waar je 4 dagen per week loopt. Daarvoor liep ik 3x per week dan is het wat makkelijker met de rustdagen ertussen, al vind ik 4x lopen wel lekker.
Die 10% is een goede om zelf in de gaten te houden inderdaad, zag hem al eens eerder voorbij komen.

@:Semtex fijn dat het mee viel met lopen. Maar raar is het wel ja dat je later dan alsnog op een ander moment er wel last van krijgt. Ik ben blij dat ik eindelijk het gevoel heb er vanaf te zijn, nu hopen dat het niet meer hetzelfde verloopt als ik het weer krijg.
Ik zou gewoon het 4x per week schema volgen maar dan met een cyclus van 8 dagen, zodat je nog steeds die rustdagen hebt. Dan loop je effectief de ene week 3x en de andere week 4!
Verder lastig inschatten vanuit hier hoe ernstig een (beginnende) blessure is, dat blijft vooral een kwestie van jouw gevoel en evt een bezoekje aan een fysio.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205341003
Pfff afgelopen paar keer viel me niet mee. Weet niet wat het is, maar ik voel me niet echt fit. Anderhalve week geleden een lekkere Fartlek gelopen en nu is het afzien. Zowel op de racefiets als met lopen, ook de sportschool valt zwaar.

Tijd voor vakantie denk ik … maar daar wilde ik wat trails op hoogte gaan rennen….
Whatever...
pi_205341664
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 15:54 schreef Spanky78 het volgende:
Pfff afgelopen paar keer viel me niet mee. Weet niet wat het is, maar ik voel me niet echt fit. Anderhalve week geleden een lekkere Fartlek gelopen en nu is het afzien. Zowel op de racefiets als met lopen, ook de sportschool valt zwaar.

Tijd voor vakantie denk ik … maar daar wilde ik wat trails op hoogte gaan rennen….
De zomer is altijd een goede periode om je pace en prestatiedoelen even achter je te laten. Gewoon lekker lopen op vakantie, als het lekker gaat lang, als het niet gaat kort of gewoon een weekje rust..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205341718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 16:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
De zomer is altijd een goede periode om je pace en prestatiedoelen even achter je te laten. Gewoon lekker lopen op vakantie, als het lekker gaat lang, als het niet gaat kort of gewoon een weekje rust..
Misschien wel verstandig... het voelt allemaal erg moeizaam en 'plakkerig'. Het was natuurlijk ook benauwd... Maar ga inderdaad maar even rustigjes aan doen en ook gewoon genieten van de vakantie.

Ik hoop wel een paar mooie loopjes te doen in de bergen, naast een paar goede wandeltochten.
Whatever...
pi_205346483
En de hitte moet nog beginnen...

pi_205347960
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2022 23:24 schreef Nober het volgende:
En de hitte moet nog beginnen...

[ afbeelding ]
Ik ga maandag en dinsdag niet hardlopen... dat slaat nergens op...

Vandaag een rondje herstel, zaterdag sportschool en dan zondag nog iets van een duurloop of een uur of drie op de racefiets. En dan maandag en dinsdag rusten en weinig doen...
Whatever...
pi_205349892
Ik kom na tijden van 'lurken' mezelf ook maar eens actiever mengen in het topic.
Sinds 2004 a 2005 begonnen met hardlopen, paar jaar geleden wat motivatieproblemen en sinds 2 jaar weer echt lekker bezig. 1 keer per week trainen bij een kleine loopgroep en daarnaast nog een keer voor mezelf lopen.
En ik vind het leuk om af en toe recreantenloopjes te doen! Vooral met doelen om mijn eigen tijden te verbeteren enzo O-)

Oh ja, ik hou van lopen in de warmte, ben echt een mooi weer loper 8-)

Doelen al behaald:
- Halve marathon

Nog te behalen:
- Marathon :s)
- Nog wat trails of crossloopjes doen

Trots op deze prestaties:
- 5 km onder de 24 minuten als PR
- 10 km onder de 48 minuten als PR
- 4 Mijl Groningen in 27 minuten gelopen (ooit)
- 21 km onder de 2 uur gelopen
- Recent: Col de VAM Run in Wijster gelopen voor KiKa. Moker zwaar, veel hoogtemeters, maar een toffe ervaring.

[ Bericht 41% gewijzigd door TommyL0204 op 15-07-2022 13:34:05 ]
pi_205354633
Nog een vraag over zonnebrand. Wat is volgens jullie de beste zonnebrand voor hardlopen. Ik zweet redelijk wat, zeker nu.. en brandende ogen vind ik niets.

Biodermal hydraplus bevalt mij tot nu het beste. Vroeger gebruikten we Riemann P20, jaar sinds nieuwe EU regels is het niet meer wat het was.

Tips? Meningen?
Whatever...
  Moderator vrijdag 15 juli 2022 @ 21:39:47 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_205354671
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
Nog een vraag over zonnebrand. Wat is volgens jullie de beste zonnebrand voor hardlopen. Ik zweet redelijk wat, zeker nu.. en brandende ogen vind ik niets.

Biodermal hydraplus bevalt mij tot nu het beste. Vroeger gebruikten we Riemann P20, jaar sinds nieuwe EU regels is het niet meer wat het was.

Tips? Meningen?
Ik had altijd deze, maar die wordt niet meer verkocht. Ik heb nooit meer een waardig alternatief kunnen vinden.

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205355789


Deze vind ik wel prima.
pi_205358401
Gewoon standaard Nivea hier.

Maar: Hebben jullie die buitenaardse eindsprint van Femke Bol gezien vannacht? Dat is niet eerlijk. Het ziet er bij haar zo makkelijk uit.

[ Bericht 72% gewijzigd door mosselmossel op 16-07-2022 12:16:01 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205358477
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 12:06 schreef mosselmossel het volgende:
Gewoon standaard Nivea hier.

Maar: Hebben jullie die buitenaardse eindsprint van Femke Bol gezien vannacht? Dat is niet eerlijk. Het ziet er bij haar zo makkelijk uit.
Prachtig! Je denkt toch, wat als Liemarvin een klein pietsie sneller gelopen had. Hoewel hij normaal altijd een super stabiele factor in het team is, dus ook absoluut geen verwijt of zo, wel een raadsel wat er 'mis ging'..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205358492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 12:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Prachtig! Je denkt toch, wat als Liemarvin een klein pietsie sneller gelopen had. Hoewel hij normaal altijd een super stabiele factor in het team is, dus ook absoluut geen verwijt of zo, wel een raadsel wat er 'mis ging'..
Ja, heel gek ja. Maar geen kwaad woord over Liemarvin, want die man is een baas. Maar goed, het is ook nooit zo simpel gezegd dat als Bonevacia 1 seconde harder had gelopen Nederland goud had gepakt. Zo veel omstandigheden in 1600 meter.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205359174
Rustige 5 mijl (8,05) gedaan.

Nog te behalen:
- 10km onder 45 minuten
- 10 mijl (16,10km)
- Halve Marathon
- 25km
  zaterdag 16 juli 2022 @ 17:35:55 #150
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205361081
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 10:02 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Ik ga maandag en dinsdag niet hardlopen... dat slaat nergens op...

Vandaag een rondje herstel, zaterdag sportschool en dan zondag nog iets van een duurloop of een uur of drie op de racefiets. En dan maandag en dinsdag rusten en weinig doen...
Same. Ik doe wel een wandeling, denk ik. Garmin geeft stickers voor een activiteit bij temperaturen hoger dan 38graden :') :P

Vandaag 14km. Ging goed. Gelukkig dus zonder problemen de halve van Rotterdam lopen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205365605
Weer nieuwe Brooks nummer 22...kunnen we weer een jaartje B-)
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 17 juli 2022 @ 11:01:27 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205366258
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 13:40 schreef Nober het volgende:
Rustige 5 mijl (8,05) gedaan.

Nog te behalen:
- 10km onder 45 minuten
- 10 mijl (16,10km)
- Halve Marathon
- 25km
Begin maar vast met trainen :P https://www.midwintermarathon.nl/afstand/asselronde/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205367034
Lekkere duurloop gelopen vandaag! Is maar vast in de pocket voordat het straks 38 graden wordt :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 17 juli 2022 @ 14:38:21 #154
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_205368094
Ik heb dinsdagmiddag juist een 25km run gepland. Lekker zweten, heb er zin in :D
pi_205368379
Vorige week op vakantie mee gedaan aan een 5K en voor het eerst onder de 24 minuten gelopen *O* en dat met 24 graden, en na een dagje musea *)
pi_205368715
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 14:38 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb dinsdagmiddag juist een 25km run gepland. Lekker zweten, heb er zin in :D
Serieus? Bij 35-40 graden?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205368795
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 14:38 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb dinsdagmiddag juist een 25km run gepland. Lekker zweten, heb er zin in :D
Oef, de middag vind ik wel erg ambitieus :P Ik heb dinsdagavond om half 8 training, dan is het een stuk lekkerder
pi_205368972
Ik zet mijn wekker wel een keertje om 6 uur s ochtends, wij hebben ook dinsdagavond training maar volgens mij is het dan nog steeds bloedheet..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205370162
Net als LT vanmorgen ook een heerlijke duurloop gelopen. Tempo goed, hartslag laag, ging fantastisch.

Vorig jaar begin juli hetzelfde rondje gelopen als vanmorgen, nu alleen een extra lusje gedaan van 800 meter naar totaal 15,5 kilometer. Toen was het 17 graden, nu 19. Toen liep ik 20 seconden per kilometer langzamer. Nu was mijn harslag gemiddeld 144, toen 146. Ik noem dat vooruitgang :)

Morgenavond training op de baan bij de club. Trainer maakt een alternatieve training "met veel water en een beetje lopen". Dus komt wel goed. Daarna pas woensdagochtend weer lopen.

En dinsdagmiddag met 38 graden 25 kilometer duurloop? Dat lijkt mij totaal onverantwoordelijk. Ik zou dat echt ten zeerste afraden. Gewoon die 25 ergens later in de week of volgend weekend in de ochtend doen. Daar lijdt je schema ook niet onder. Sterker: ik denk dat je daar alleen maar sterker uit komt dan.

[ Bericht 24% gewijzigd door mosselmossel op 17-07-2022 18:08:26 ]
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 18 juli 2022 @ 08:21:45 #160
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_205375566
Ik ga morgenochtend om 6/7 uur wel even lopen, dat is dan nog prima te doen gok ik zo.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205375949
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 14:38 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb dinsdagmiddag juist een 25km run gepland. Lekker zweten, heb er zin in :D
ik zeg doen :?
  maandag 18 juli 2022 @ 09:23:31 #162
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_205376024
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 15:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Serieus? Bij 35-40 graden?
Ja, gek genoeg loop ik altijd beter/lekkerder bij erg warme temperaturen. Uiteraard wel goed hydrateren van tevoren, en dan kom ik die 25 kilometer wel goed door!
pi_205376079
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 09:23 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, gek genoeg loop ik altijd beter/lekkerder bij erg warme temperaturen. Uiteraard wel goed hydrateren van tevoren, en dan kom ik die 25 kilometer wel goed door!
Dit is niet gewoon warme temperaturen, dit is echt veel te heet. Als je lichaamskerntemperatuur boven de 40 graden komt kan er onherstelbare schade ontstaan aan je organen. Hardloopwedstrijden worden afgelast boven de 30 graden. Dus om vrijwillig 2 uur te gaan lopen bij 35-40 graden.. ik zou er echt nog eens goed over nadenken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205377773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2022 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
Nog een vraag over zonnebrand. Wat is volgens jullie de beste zonnebrand voor hardlopen. Ik zweet redelijk wat, zeker nu.. en brandende ogen vind ik niets.

Biodermal hydraplus bevalt mij tot nu het beste. Vroeger gebruikten we Riemann P20, jaar sinds nieuwe EU regels is het niet meer wat het was.

Tips? Meningen?
Ik gebruik Biodermal zonnecreme voor het gezicht, gevoelige huid. Dat gaat eigenlijk altijd goed omdat ik de ochtend meteen smeer en niet meteen daarna weg ben, maar merkte laatst ook dat zodra ik snel daarna water over mijn gezicht krijg deze ook in mijn ogen brand helaas. Eerder nog niet gemerkt.
pi_205379672
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 09:23 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ja, gek genoeg loop ik altijd beter/lekkerder bij erg warme temperaturen. Uiteraard wel goed hydrateren van tevoren, en dan kom ik die 25 kilometer wel goed door!
Niet alleen van tevoren. Pas op voor hittestuwing. Dit zijn temperaturen waar je lichaam niet meer zomaar afkoelt en je ook onderweg echt veel vocht nodig hebt.

Zelfs dan loop je risico op issues door de hitte. Je valt niet meteen dood neer, maar je hebt wel kans op serieuze problemen met die temperatuur.
Whatever...
pi_205379677
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 12:56 schreef XBarbabella het volgende:

[..]
Ik gebruik Biodermal zonnecreme voor het gezicht, gevoelige huid. Dat gaat eigenlijk altijd goed omdat ik de ochtend meteen smeer en niet meteen daarna weg ben, maar merkte laatst ook dat zodra ik snel daarna water over mijn gezicht krijg deze ook in mijn ogen brand helaas. Eerder nog niet gemerkt.
Biodermal hydra plus Zonnebeke doet dit niet.
Whatever...
  dinsdag 19 juli 2022 @ 11:29:39 #167
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_205386915
Vanochtend (om 6:45 uur gestart) was het nog prima te doen. Rondje van 16 km gedaan, tussendoor even gestopt om wat te drinken.

Ben wel tot de conclusie gekomen dat ik niet meer ga proberen om 5 km < 20 minuten te lopen. Ik haal veel meer plezier uit lange duurlopen, afgewisseld met interval. Mn huidige schema was (logischerwijs) vooral veel interval en kortere trainingen. En ik begon al iets te vaak af te wijken (door langer te lopen dan moest), dus nu maar de knoop doorgehakt.
Mogelijk dat ik nu wel in Eindhoven weer een marathon ga doen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2022 16:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Biodermal hydra plus Zonnebeke doet dit niet.
Dat zweet je er dus niet uit?
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205387203
Nog deelnemers aan de Kermis Run in Tilburg of de Eurogames in Nijmegen?
pi_205387548
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:29 schreef BOKA het volgende:
Vanochtend (om 6:45 uur gestart) was het nog prima te doen. Rondje van 16 km gedaan, tussendoor even gestopt om wat te drinken.

Ben wel tot de conclusie gekomen dat ik niet meer ga proberen om 5 km < 20 minuten te lopen. Ik haal veel meer plezier uit lange duurlopen, afgewisseld met interval. Mn huidige schema was (logischerwijs) vooral veel interval en kortere trainingen. En ik begon al iets te vaak af te wijken (door langer te lopen dan moest), dus nu maar de knoop doorgehakt.
Mogelijk dat ik nu wel in Eindhoven weer een marathon ga doen.
[..]
Dat zweet je er dus niet uit?
Als je gewoon blijft doortrainen voor de lange afstand word je vanzelf ook wel sneller op de 5 hoor! Gewoon een keer een poging wagen bij goed weer :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 19 juli 2022 @ 16:27:41 #170
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_205390452
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:01 schreef Nober het volgende:
Nog deelnemers aan de Kermis Run in Tilburg of de Eurogames in Nijmegen?
Dan ben ik helaas op vakantie, die Kermisrun zag er wel komisch uit. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Als je gewoon blijft doortrainen voor de lange afstand word je vanzelf ook wel sneller op de 5 hoor! Gewoon een keer een poging wagen bij goed weer :)
Misschien dan iets voor het najaar/winter om weer te proberen. :)
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205390686
Gwailow rent nu ergens door de onbeschutte polder op asfalt van 100 graden :D

Afschuwelijk, moet er niet aan denken _O-
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_205391707
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 16:39 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gwailow rent nu ergens door de onbeschutte polder op asfalt van 100 graden :D

Afschuwelijk, moet er niet aan denken _O-
Als hij niet letterlijk dood is neergevallen, wat veel waarschijnlijker is.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205396877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:01 schreef Nober het volgende:
Nog deelnemers aan de Kermis Run in Tilburg of de Eurogames in Nijmegen?
Had wel mee willen doen aan de Eurogames, maar inschrijfgeld is zeer hoog :(
pi_205396926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 07:53 schreef linebear het volgende:

[..]
Had wel mee willen doen aan de Eurogames, maar inschrijfgeld is zeer hoog :(
Valt mee?

5km 10,00
10km 12,50


https://hardloop-events.n(...)freedom-inschrijven/
https://inschrijven.nl/form/2022073000294-nl
pi_205397034
quote:
Oh ik had iets van 70 euro voorbij zien komen.

Maar daarnaast kan ik niet op de zaterdag. Amsterdam Pride begint ook ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door linebear op 20-07-2022 08:43:42 ]
pi_205399269
Volgende week zondag de HM van R'dam :)

Bijzonder momentje, want ik zou de hele doen afgelopen april, maar dat ging niet vanwege gedoe met mijn teen. Toen met moeite de 1/4 uitgelopen. Dus nu de 1/2 doen is een mooie afstand om te kijken of de weg omhoog naar de hele haalbaar is :D

Vroeg starten (09u), maar dan is het hopelijk wel nog fris!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_205400210
Vanmorgen 12km gedaan in 5:27 tempo, klein stukje regen erbij. Blij dat ik klaar was.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 08:29 schreef linebear het volgende:

[..]
Oh ik had iets van 70 euro voorbij zien komen.

Maar daarnaast kan ik niet op de zaterdag. Amsterdam Pride begint ook ;)
Ook gezien en dacht die willen geen deelnemers of dat kan niet kloppen!?

quote:
Participation fee
EGLSF-member: ¤70 (excl. admin. costs)
Non EGLSF-member: ¤82 (excl. admin. costs)

As second sport: ¤10

Registration deadline
Registration closed on Friday 8 July

https://eurogames2022.eu/sports/running/
Toen via inschrijven.nl gekeken.

Veelal grindpad op de 'Kaaij' dus daardoor afgehaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nober op 20-07-2022 14:41:40 ]
  woensdag 20 juli 2022 @ 15:00:19 #178
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205400617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:01 schreef Nober het volgende:
Nog deelnemers aan de Kermis Run in Tilburg of de Eurogames in Nijmegen?
Nee,wel in 2019. Hij is echt leuk, al is het wel meer fun en attracties dan run :P

quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2022 12:56 schreef Neo-Mullen het volgende:
Volgende week zondag de HM van R'dam :)

Bijzonder momentje, want ik zou de hele doen afgelopen april, maar dat ging niet vanwege gedoe met mijn teen. Toen met moeite de 1/4 uitgelopen. Dus nu de 1/2 doen is een mooie afstand om te kijken of de weg omhoog naar de hele haalbaar is :D

Vroeg starten (09u), maar dan is het hopelijk wel nog fris!
Ik ook en ik hoop met je mee! *O* Zouden we bij de halve ook Lee Towers krijgen? :')
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205404642
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 11:29 schreef BOKA het volgende:
Vanochtend (om 6:45 uur gestart) was het nog prima te doen. Rondje van 16 km gedaan, tussendoor even gestopt om wat te drinken.

Ben wel tot de conclusie gekomen dat ik niet meer ga proberen om 5 km < 20 minuten te lopen. Ik haal veel meer plezier uit lange duurlopen, afgewisseld met interval. Mn huidige schema was (logischerwijs) vooral veel interval en kortere trainingen. En ik begon al iets te vaak af te wijken (door langer te lopen dan moest), dus nu maar de knoop doorgehakt.
Mogelijk dat ik nu wel in Eindhoven weer een marathon ga doen.
[..]
Dat zweet je er dus niet uit?
Nee, dat brandt niet bij zweten… iig bij mij niet als ik het even kan laten intrekken.
Whatever...
pi_205408434
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2022 14:38 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb dinsdagmiddag juist een 25km run gepland. Lekker zweten, heb er zin in :D
Hoe is dit nou afgelopen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin donderdag 21 juli 2022 @ 09:36:15 #181
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205408888
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_205408896
quote:
Mwah, het is al wel langer bekend dat de alphafly niet voor iedereen is. Sommige zweren erbij, anderen vinden het vreselijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205410486
quote:
Regel 1: niks nieuws dragen tijdens de marathon ;)
  Forum Admin donderdag 21 juli 2022 @ 13:04:28 #184
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205410618
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:51 schreef linebear het volgende:

[..]
Regel 1: niks nieuws dragen tijdens de marathon ;)
Ja dat.
Als je het wel doet, er heilig in geloven dat het werkt. Qua mentale game zat hij zo te lezen niet erg sterk in de wedstrijd.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 21 juli 2022 @ 14:24:08 #185
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205411541
In een uitgebreider interview gaf hij aan om en om een goede en een slechte wedstrijd te hebben. Dat klinkt toch meer als iets mentaals.

quote:
"Ik heb nu zestien marathons gelopen. Acht gingen er goed, acht gingen er slecht. En dat is altijd om en om. Ik ben inmiddels zó ervaren en dan gebeurt er toch weer dit. Ik vraag me wel eens af: ben ik soms dom of zo?"
https://nos.nl/artikel/24(...)en-ik-soms-dom-of-zo
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205411973
Ik weet niet of het per se mentaal is, in een marathon kan zoveel misgaan. Voor de meeste elite marathonlopers geldt eigenlijk wel dat ze niet elke marathon goed lopen, Eliud is eigenlijk de enige uitzondering.
Het commentaar op zijn schoenen was misschien ook vanuit de eerste emotie, later gaf hij ook wel toe dat er meer dingen mis gingen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin donderdag 21 juli 2022 @ 15:00:45 #187
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205412094
Met mentaal bedoel ik, hij had ook kunnen denken, ha de anderen hebben niet voor mijn superschoenen gekozen, na 30km ren ik ze er allemaal uit.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_205412128
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 15:00 schreef Pharkus het volgende:
Met mentaal bedoel ik, hij had ook kunnen denken, ha de anderen hebben niet voor mijn superschoenen gekozen, na 30km ren ik ze er allemaal uit.
Uit het interview na de finish met hem begreep ik dat hij zich tot km 40 heel goed voelde, en op km 41 'ineens uitstapte' zonder dat hij zelf echt doorhad waarom.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205413678
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Uit het interview na de finish met hem begreep ik dat hij zich tot km 40 heel goed voelde, en op km 41 'ineens uitstapte' zonder dat hij zelf echt doorhad waarom.
Toch bijzonder. Dat is voor die gasten nog amper 4 tot 7 minuten even op de tanden bijten. Dan stap je toch niet uit?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_205419867
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 12:51 schreef linebear het volgende:

[..]
Regel 1: niks nieuws dragen tijdens de marathon ;)
Dat is geen regel, dat is slechts een tip. In principe kun je prima op hagelnieuwe schoenen lopen, als ze maar goed zitten.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 22 juli 2022 @ 19:04:42 #191
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_205425111
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 15:00 schreef Pharkus het volgende:
Met mentaal bedoel ik, hij had ook kunnen denken, ha de anderen hebben niet voor mijn superschoenen gekozen, na 30km ren ik ze er allemaal uit.
Was ook mijn gedachte. Maar zoals ik het las begon hij gelijk aan zichzelf te twijfelen, terwijl het ook precies andersom kon zijn (zoals met die ‘haaien’schaatspakken bijvoorbeeld).
Maar er zal wel meer mis zijn gegaan.
En als je helemaal dood/kapot bent is 4-7 minuten nog heeeeeeel lang. Ik vond een tijdje terug mn laatste 800 meter (laatste interval) al bijna niet te doen tijdens een training. :X
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205425335
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 19:04 schreef BOKA het volgende:

[..]
Was ook mijn gedachte. Maar zoals ik het las begon hij gelijk aan zichzelf te twijfelen, terwijl het ook precies andersom kon zijn (zoals met die ‘haaien’schaatspakken bijvoorbeeld).
Maar er zal wel meer mis zijn gegaan.
En als je helemaal dood/kapot bent is 4-7 minuten nog heeeeeeel lang. Ik vond een tijdje terug mn laatste 800 meter (laatste interval) al bijna niet te doen tijdens een training. :X
Snap ik heel goed. Ik ken die meters en minuten. Maar hij zei dat hij zich tot zo'n 40km goed voelde. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je je van "goed" naar uitstappen kunt voelen binnen 2km/7 min
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_205437656
Weet iemand wat dit is? En of er iets tegen te doen is?

Na een paar keer dragen was het er al, ook bij een singlet van nike.

pi_205440155
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 22:52 schreef Nober het volgende:
Weet iemand wat dit is? En of er iets tegen te doen is?

Na een paar keer dragen was het er al, ook bij een singlet van nike.

[ afbeelding ]
In de droger gedaan?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205440290
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 22:52 schreef Nober het volgende:
Weet iemand wat dit is? En of er iets tegen te doen is?

Na een paar keer dragen was het er al, ook bij een singlet van nike.

[ afbeelding ]
Bijtend zweet?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205440734
Dit heb ik nog nooit gezien. Het zit ter hoogte van je hartslagband? Of gebruik je toevallig vaseline tegen tepelbloedingen? Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat dat het is.
pi_205443532
Geen droger.

Heb het niet met asics wel met die andere twee merken?

Geen vaseline, hardslagband, beha enzovoorts gewoon een singlet tijdens het hardlopen.
pi_205478174
Wat is het stil hier.. niemand die zijn hardloopschoenen mee heeft genomen op vakantie en op een hele vette plek heeft gelopen? Of degenen die een najaarsmarathon gaan doen en al hard aan het trainen zijn?

Ik ben ook deze week weer serieus begonnen met hardlopen, nog ongeveer 2 maanden tot de CPC dus tijd om weer fit te worden!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205478304
Ik zit momenteel meer op de racefiets, maar ga hardlopen weer wat intensiever oppakken met het oog op HM Eindhoven in oktober.
pi_205478321
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat is het stil hier.. niemand die zijn hardloopschoenen mee heeft genomen op vakantie en op een hele vette plek heeft gelopen? Of degenen die een najaarsmarathon gaan doen en al hard aan het trainen zijn?

Ik ben ook deze week weer serieus begonnen met hardlopen, nog ongeveer 2 maanden tot de CPC dus tijd om weer fit te worden!
Nee ja, nog niet op vakantie. Wel druk aan het lopen. Weer vier keer in de week de laatste weken. Alleen deze week even niet. Kleuter brak zijn arm en dus even druk daarmee. Kost even een keer een loopje.
Maar ik ben lekker weer aan het opbouwen. Zit nu in het weekend weer op duurloopjes van 15. 16 kilometer. In totaal 35-40 per week nu. Kan dan in september en oktober Tilburg Ten Miles lopen en de halve van Eindhoven.Daaromheen lekker veel duurloopjes van 18-25 km doen. En dan in december (traditioneel vanaf de Kangoeroeloop op tweede kerstdag in Vught) beginnen met de voorbereiding voor Rotterdam.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205478468
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:54 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Nee ja, nog niet op vakantie. Wel druk aan het lopen. Weer vier keer in de week de laatste weken. Alleen deze week even niet. Kleuter brak zijn arm en dus even druk daarmee. Kost even een keer een loopje.
Maar ik ben lekker weer aan het opbouwen. Zit nu in het weekend weer op duurloopjes van 15. 16 kilometer. In totaal 35-40 per week nu. Kan dan in september en oktober Tilburg Ten Miles lopen en de halve van Eindhoven.Daaromheen lekker veel duurloopjes van 18-25 km doen. En dan in december (traditioneel vanaf de Kangoeroeloop op tweede kerstdag in Vught) beginnen met de voorbereiding voor Rotterdam.
Ik zag het langskomen van de kleuter ja, wat naar.. Gelukkig vergeten kinderen vaak snel de pijn en zien ze het dan als iets stoers..
En wat goed dat je al zo'n langetermijnplanning hebt richting Rotterdam!
Ik heb voorlopig alleen de CPC erop staan en 2 weken ervoor de halve in mijn dorpie, maar die zal ik dan op trainingstempo doen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 28 juli 2022 @ 10:29:33 #202
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205479046
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 22:52 schreef Nober het volgende:
Weet iemand wat dit is? En of er iets tegen te doen is?

Na een paar keer dragen was het er al, ook bij een singlet van nike.

[ afbeelding ]
Gebruik je een wasnetje bij het wassen van je sportkleding? Ik heb het ook gehad bij een bepaald type Nike-shirt en sinds ik alles in een netje stop is het in elk geval niet erger geworden. Heb het idee dat het door schuren tegen de trommel kwam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De najaarsmarathon gaat voor mij niet door, ik ga me voorlopig focussen op kortere afstanden. Aanstaande zondag eerst Rotterdam.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205479178
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2022 22:52 schreef Nober het volgende:
Weet iemand wat dit is? En of er iets tegen te doen is?

Na een paar keer dragen was het er al, ook bij een singlet van nike.

[ afbeelding ]
gebruik je een rugzakje of zo?
pi_205479983
Ik was naar wat loopjes in de buurt aan het kijken om mij mogelijk op in te schrijven na de vakantie.
Nog geen ervaring behalve eenmaal de Marikenloop 5k. Nu zag ik er bij een staan dat de officiële tijd die wordt aangehouden de bruto tijd is. Is dit altijd zo?

Niet dat het veel uitmaakt voor mij in de zin dat ik toch nergens bovenaan zal eindigen maar staat dan toch raar in je uitslagen.
Ik meen mij bij de Marikenloop te herinneren dat je wel een uitslagenlijst had op leeftijdscategorie met je netto tijd. Je stond daar ook behoorlijk te wachten voordat je over de streep was na het startschot.
pi_205480155
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 12:27 schreef XBarbabella het volgende:
Ik was naar wat loopjes in de buurt aan het kijken om mij mogelijk op in te schrijven na de vakantie.
Nog geen ervaring behalve eenmaal de Marikenloop 5k. Nu zag ik er bij een staan dat de officiële tijd die wordt aangehouden de bruto tijd is. Is dit altijd zo?

Niet dat het veel uitmaakt voor mij in de zin dat ik toch nergens bovenaan zal eindigen maar staat dan toch raar in je uitslagen.
Ik meen mij bij de Marikenloop te herinneren dat je wel een uitslagenlijst had op leeftijdscategorie met je netto tijd. Je stond daar ook behoorlijk te wachten voordat je over de streep was na het startschot.
volgens mij hoort er naar de netto tijd gekeken te worden
pi_205480195
Voor het parcoursrecord en de podia wordt gekeken naar bruto-tijden. Dit omdat het niet als eerlijke competitie gezien wordt als de nr 1-3 denken dat ze om het podium aan het strijden zijn, en er dan bij wijze van spreken iemand nog 5 minuten achter hen loopt die net 5 minuten en 1 seconde later gestart is. Maar degenen voor wie dit relevant is starten meestal toch op de eerste rij dus dan zit er geen verschil tussen bruto en netto.
De nettotijden worden wel gepubliceerd en kun je ook gewoon als je PR zien!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205480480
Voor iedereen die niet meedoet om het kampioenschap van die race, zou ik nettotijd aanhouden idd.

Zenuwen voor zondag nemen lichtelijk toe. Eerste HM sinds februari. Hoop echt dat het lukt. Dat zou een enorme mentale overwinning voor me zijn.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_205480557
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:29 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Gebruik je een wasnetje bij het wassen van je sportkleding? Ik heb het ook gehad bij een bepaald type Nike-shirt en sinds ik alles in een netje stop is het in elk geval niet erger geworden. Heb het idee dat het door schuren tegen de trommel kwam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De najaarsmarathon gaat voor mij niet door, ik ga me voorlopig focussen op kortere afstanden. Aanstaande zondag eerst Rotterdam.
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Voor iedereen die niet meedoet om het kampioenschap van die race, zou ik nettotijd aanhouden idd.

Zenuwen voor zondag nemen lichtelijk toe. Eerste HM sinds februari. Hoop echt dat het lukt. Dat zou een enorme mentale overwinning voor me zijn.
Succes beiden! Het weer lijkt er in ieder geval vrij goed uit te zien voor deze tijd van het jaar!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205480848
Bedankt voor de uitleg, begrijpelijk inderdaad op deze manier.

Succes zondag, ik ben weer benieuwd naar de verslagen!
pi_205481270
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 08:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Hoe is dit nou afgelopen?
Dit ging eigenlijk uitstekend. Uiteraard heb ik wel in mijn achterhoofd gehouden wat jij zei, en daar denk ik natuurlijk zelf ook over na, maar zolang ik me zeer goed voel vlam ik gewoon door. Stoppen kan altijd, en is ook geen schande :) !
  donderdag 28 juli 2022 @ 14:59:27 #211
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205481323
Ik overweeg ook Rotterdam. Wil nog steeds mijn tiende marathon lopen :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205481944
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik zag het langskomen van de kleuter ja, wat naar.. Gelukkig vergeten kinderen vaak snel de pijn en zien ze het dan als iets stoers..
En wat goed dat je al zo'n langetermijnplanning hebt richting Rotterdam!

Beetje afgekeken van Pim Bijl, maar ik wil het ook ongeveer zo doen, alleen dan op amateurniveau, met een keer of vier lopen. Maar gaat er mij vooral om om lekker een duurloopbasis te hebben al een halfjaar voor de marathon en dat ik dan de specifieke marathontraining in de laatste vier maanden weer doe. En ja, ik wil gewoon ook behoorlijk sneller dan ooit, dus dan moet je trainen.

quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2022 10:29 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Gebruik je een wasnetje bij het wassen van je sportkleding? Ik heb het ook gehad bij een bepaald type Nike-shirt en sinds ik alles in een netje stop is het in elk geval niet erger geworden. Heb het idee dat het door schuren tegen de trommel kwam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De najaarsmarathon gaat voor mij niet door, ik ga me voorlopig focussen op kortere afstanden. Aanstaande zondag eerst Rotterdam.
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Voor iedereen die niet meedoet om het kampioenschap van die race, zou ik nettotijd aanhouden idd.

Zenuwen voor zondag nemen lichtelijk toe. Eerste HM sinds februari. Hoop echt dat het lukt. Dat zou een enorme mentale overwinning voor me zijn.
Jullie twee super veel plezier bij de loopjes! Geniet, want dat is het belangrijkste.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 28 juli 2022 @ 16:22:13 #213
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205482032
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2022 13:26 schreef Neo-Mullen het volgende:
Voor iedereen die niet meedoet om het kampioenschap van die race, zou ik nettotijd aanhouden idd.

Zenuwen voor zondag nemen lichtelijk toe. Eerste HM sinds februari. Hoop echt dat het lukt. Dat zou een enorme mentale overwinning voor me zijn.
Komt goed!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:27:58 #214
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205484088
Ik ben de motivatie een beetje kwijtgeraakt, gewoon niet zoveel zin meer om een uur te hobbelen over 7 km :@ en 2 weken ziek geweest en daarna met kortere afstanden terug begonnen. Aan de ene kant wel leuker maar ik haalde daar geen voldoening meer uit. Nu doe ik steeds maar een intervaltraining om zo sneller te worden, een stuk motiverender om steeds wat sneller te lopen. En een stuk sneller thuis :P
  Forum Admin donderdag 28 juli 2022 @ 20:54:48 #215
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205484364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat is het stil hier.. niemand die zijn hardloopschoenen mee heeft genomen op vakantie en op een hele vette plek heeft gelopen? Of degenen die een najaarsmarathon gaan doen en al hard aan het trainen zijn?

Ik ben ook deze week weer serieus begonnen met hardlopen, nog ongeveer 2 maanden tot de CPC dus tijd om weer fit te worden!
Blessure. Even helemaal rust en een beetje fietsen. Wat mijn gemoedsrust geen goed doet, het niet lopen. Focus ligt een beetje op een voorjaarsmarathon.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_205487960
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat is het stil hier.. niemand die zijn hardloopschoenen mee heeft genomen op vakantie en op een hele vette plek heeft gelopen? Of degenen die een najaarsmarathon gaan doen en al hard aan het trainen zijn?

Ik ben ook deze week weer serieus begonnen met hardlopen, nog ongeveer 2 maanden tot de CPC dus tijd om weer fit te worden!
Heb zelf 1x in de stromende regen op het eiland Man gelopen, mensen keken me aan of ik wel lekker was.

Ik had me alleen totaal niet gerealiseerd dat de cpc al in september was ipv maart, dus ik ga me daar even de komende weken op focussen. Kijken of 1:35 haalbaar is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_205491083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat is het stil hier.. niemand die zijn hardloopschoenen mee heeft genomen op vakantie en op een hele vette plek heeft gelopen? Of degenen die een najaarsmarathon gaan doen en al hard aan het trainen zijn?

Ik ben ook deze week weer serieus begonnen met hardlopen, nog ongeveer 2 maanden tot de CPC dus tijd om weer fit te worden!
Wilde een 10 mijl (16,1km) doen op Saucony Ride 15 in 4:40 tempo maar na 10km was het op (wel een nette 46:52/4:41) en heb ik mijn route aangepast en er een 14km van gemaakt in 1:07:13/4:48.

Daarmee mijn 14km record van 1 juli met 2:15 verbeterd.

Deze maand kom ik uit op 208km.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 29-07-2022 16:21:35 ]
pi_205491227
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat is het stil hier.. niemand die zijn hardloopschoenen mee heeft genomen op vakantie en op een hele vette plek heeft gelopen? Of degenen die een najaarsmarathon gaan doen en al hard aan het trainen zijn?

Ik ben ook deze week weer serieus begonnen met hardlopen, nog ongeveer 2 maanden tot de CPC dus tijd om weer fit te worden!
Ik ga niet op vakantie deze zomer ;(
Dus beste tijd om fitter te worden *G*

Ik ben weer met Garmin Coach voor een snelle 10k begonnen. Dit is m'n derde week dat ik 40 km/week loop, na een paar maanden ca 20 km/week en daarna opbouwen naar die 40. Dit is de eerste week dat ik het gevoel heb dat ik die afstand wel zie zitten. Komende week komen de intervallen in m'n schema erbij dus ik ben net op tijd aan de afstand gewend :D

Hoe ver ga je lopen op de CPC?
pi_205501464
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 16:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ga niet op vakantie deze zomer ;(
Dus beste tijd om fitter te worden *G*

Ik ben weer met Garmin Coach voor een snelle 10k begonnen. Dit is m'n derde week dat ik 40 km/week loop, na een paar maanden ca 20 km/week en daarna opbouwen naar die 40. Dit is de eerste week dat ik het gevoel heb dat ik die afstand wel zie zitten. Komende week komen de intervallen in m'n schema erbij dus ik ben net op tijd aan de afstand gewend :D

Hoe ver ga je lopen op de CPC?
`
Weet je al op welke wedstrijd je die snelle 10 gaat lopen?
Ik loop de halve op de CPC :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205501872
Morgen de halve marathon van Rotterdam. Totaal niet specifiek getraind voor die afstand en 9 uur is ook niet echt mijn tijd :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2022 17:57:41 ]
pi_205506575
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:57 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Morgen de halve marathon van Rotterdam. Totaal niet specifiek getraind voor die afstand en 9 uur is ook niet echt mijn tijd :')
Ja eens :') zaterdagavond vroeg je bed in en feestjes moeten skippen is ook niet mijn favoriete hobby. Nu maar hopen dat het niet voor niets is :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_205508309
Oef, ik heb net een uurtje gelopen en het is zo vies benauwd.. ik vrees dat het afzien wordt voor de Rotterdam-lopers
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205509690
Net ff gekeken in Rotterdam. Qua publiek viel het wat tegen, waarschijnlijk omdat het en om 0900 sochtends is, het midden in de zomervakantie is en het nog niet echt leeft, je kon een kanon afschieten op Blaak in ieder geval.
Maatje van me liep ‘m, die zei dattie nog nooit in zo’n benauwde setting heeft gelopen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_205509765
Op zich wel lekker gelopen ondanks het benauwde weer, maar de organisatie was echt helemaal kut. Startvak A was echt veel te klein, we stonden helemaal klem. Drankposten waren te kleinschalig opgezet voor de grootte van het evenement en ze hadden door een gebrek aan vrijwilligers een drankpost geschrapt hoorde ik achteraf. En de km-bordjes klopten voor geen meter al boeide me dat minder. Tussen bordje 11 en 12 zat bijv maar 600 meter :')

Oh ja, de kwart marathon was 11,1 km 8)7

Maar verder was het wel vermakelijk, maar qua publiek deed het me meer aan de halve marathon van Amsterdam denken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2022 12:09:25 ]
pi_205509986
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Op zich wel lekker gelopen ondanks het benauwde weer, maar de organisatie was echt helemaal kut. Startvak A was echt veel te klein, we stonden helemaal klem. Drankposten waren te kleinschalig opgezet voor de grootte van het evenement en ze hadden door een gebrek aan vrijwilligers een drankpost geschrapt hoorde ik achteraf. En de km-bordjes klopten voor geen meter al boeide me dat minder. Tussen bordje 11 en 12 zat bijv maar 600 meter :')

Oh ja, de kwart marathon was 11,1 km 8)7

Maar verder was het wel vermakelijk, maar qua publiek deed het me meer aan de halve marathon van Amsterdam denken.
Jammer! Maar ook wel weer te verwachten met de redenen die kalinhos ook geeft.. ze kunnen het dan beter begin september plannen of zo. Over de afstand: gps in Rotterdam centrum is altijd erg onnauwkeurig door de hoge gebouwen.. bij de marathon loopt iedereen volgens strava ook 43km
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205510052
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Jammer! Maar ook wel weer te verwachten met de redenen die kalinhos ook geeft.. ze kunnen het dan beter begin september plannen of zo. Over de afstand: gps in Rotterdam centrum is altijd erg onnauwkeurig door de hoge gebouwen.. bij de marathon loopt iedereen volgens strava ook 43km
De bordjes van km 9 van de kwart stond exact gelijk met 19 van de halve. En tussen 10 en 20 zat weer 200m, terwijl de finish op dezelfde plaats was. En bij de halve klopte de uiteindelijk afstand wel, ik had 21,3 maar dat valt prima binnen de gps marge.
  zondag 31 juli 2022 @ 14:03:35 #227
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205510713
Lekker gelopen vandaag, ging voor sub 1:30 en is uiteindelijk 1:28 geworden. Wat minpuntjes hier en daar maar dat valt te verwachten bij een eerste editie. Belangrijkste minpunt vond ik dat de 1.40 pacers ongeveer 2 rijen achter de 1.30 pacers gingen staan en dat de eerste km behoorlijk smal was. Daardoor de eerste 4km sneller moeten lopen dan ik wilde om toch bij de pacers aan te kunnen haken.

Een tassenafgifte zonder vrijwilligers vond ik ook wel spannend, gelukkig stonden die er wel na afloop.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 31 juli 2022 @ 16:23:14 #228
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_205513086
Ik heb echt top gelopen. Na m'n teen-struggle heb ik geen lange afstanden meer kunnen lopen. Ik had m'n zinnen gezet op 1:51:24,omdat dat de tijd was van m'n allereerste HM.

Begon zwaar, ik had het gevoel dat ik het tempo van 5:16 niet lang vol ging houden. Maar naarmate de race vorderde ging het steeds makkelijker. De laatste 7km richting 5:05 en zelfs 4:55 gelopen op het einde,dus een mooie negatieve split :D

Gefinished met 1:50:40. Horloge zegt 5:12 gemiddeld, maar die heeft ruim 200m meer gemeten (21,35km). Metingen van de organisatie zeggen 5:15

Erg blij mee, en ook weinig tot geen last van m'n teen. Begin hierdoor echt weer het vertrouwen te krijgen dat ik ooit toch m'n 2e, 3e etc hele marathon ga lopen :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 31 juli 2022 @ 18:57:57 #229
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205515299
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Jammer! Maar ook wel weer te verwachten met de redenen die kalinhos ook geeft.. ze kunnen het dan beter begin september plannen of zo. Over de afstand: gps in Rotterdam centrum is altijd erg onnauwkeurig door de hoge gebouwen.. bij de marathon loopt iedereen volgens strava ook 43km
Ik heb op de halve netjes 21,29km gelopen vandaag en ben blij dat ik mijn eigen drinkzak meehad :o Temperatuur viel mee. Wel gegutst van het zweet.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 1 augustus 2022 @ 02:22:21 #230
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_205518919
Ik loop nog steeds 5x30 seconden. Mn kuit is stuk 😪
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 06:58:49 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_205519017
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 02:22 schreef slacker_nl het volgende:
Ik loop nog steeds 5x30 seconden. Mn kuit is stuk 😪
Jee wat kut… is er gewoon helemaal geen progressie? -O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205519245
En nog iets. Ik denk ook dat de organisatie een beetje overvallen was door de animo voor het evenement. Het was eigenlijk een onderdeel van een soort van politiespelen of met militairen ofzo? Denk dat ze niet hadden verwacht dat zo veel mensen gewoon mee wilden doen.

En ja, vrijwilligers. Altijd een probleem. Altijd ook zelf opgeven om ergens te vrijwilligen als je kan.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205519250
quote:
99s.gif Op maandag 1 augustus 2022 08:32 schreef mosselmossel het volgende:
En nog iets. Ik denk ook dat de organisatie een beetje overvallen was door de animo voor het evenement. Het was eigenlijk een onderdeel van een soort van politiespelen of met militairen ofzo? Denk dat ze niet hadden verwacht dat zo veel mensen gewoon mee wilden doen.

En ja, vrijwilligers. Altijd een probleem. Altijd ook zelf opgeven om ergens te vrijwilligen als je kan.
Mwah, dat is niet waar denk ik. Ze kregen een vergunning omdat die politie games waren, maar men wilde dit al heel lang terugbrengen. En tijdens de hele in april werd er echt massaal reclame gemaakt voor de halve, dus dat was wel degelijk de bedoeling.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205521421
21,2 of 21,3 als GPS-meting is inderdaad prima. Dan kan je ervan uitgaan dat het parkoers echt een halve marathon was (en niet stiekem de tijd van Strava aanhouden natuurlijk). Ik denk dat het vreselijk zwaar geweest moet zijn, gezien de dauwpunten van 18 graden. Dat is afschuwelijk. Toch verschilt het enorm per persoon, want sommige mensen hebben gisteren met ogenschijnlijk gemak een PR gelopen :o
  maandag 1 augustus 2022 @ 13:28:35 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205521480
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:20 schreef Zwabberhark het volgende:
21,2 of 21,3 als GPS-meting is inderdaad prima. Dan kan je ervan uitgaan dat het parkoers echt een halve marathon was (en niet stiekem de tijd van Strava aanhouden natuurlijk). Ik denk dat het vreselijk zwaar geweest moet zijn, gezien de dauwpunten van 18 graden. Dat is afschuwelijk. Toch verschilt het enorm per persoon, want sommige mensen hebben gisteren met ogenschijnlijk gemak een PR gelopen :o
De Bijlmer run Halve marathon was 20,85km. En dat terwijl ze aangaven dat de Atletiekunie hem gecertificeerd had...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 1 augustus 2022 @ 19:00:17 #236
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_205523776
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:29 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat is het stil hier.. niemand die zijn hardloopschoenen mee heeft genomen op vakantie en op een hele vette plek heeft gelopen? Of degenen die een najaarsmarathon gaan doen en al hard aan het trainen zijn?

Ik ben ook deze week weer serieus begonnen met hardlopen, nog ongeveer 2 maanden tot de CPC dus tijd om weer fit te worden!
Hardloopschoenen zijn zeker mee op vakantie. Prima berg/heuvel- en hittetraining in Slovenië en Kroatië.
Loop 3 keer per week, telkens een km of 10-15 op een rustig tempo. In Slovenië ook regelmatig wandelen, want tegen hellingen van 16% (en meer) kom ik niet opgerend..
Na mn vakantie ga ik wel weer interval doen, daarvoor is het nu toch echt te warm.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205527852
Hier ook geen vakantie en ik loop ook nog wel een soort van. Na een vrij lange rommelige periode met blessures afgetopt met corona vind ik het wel lastig om weer een ritme te vinden.

Maar ik heb voor in september een 5km wedstrijdje uitgezocht en wil binnenkort nieuwe wedstrijdschoenen, dus hopelijk doet dat wat met m’n motiveren.
pi_205527954
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Jammer! Maar ook wel weer te verwachten met de redenen die kalinhos ook geeft.. ze kunnen het dan beter begin september plannen of zo. Over de afstand: gps in Rotterdam centrum is altijd erg onnauwkeurig door de hoge gebouwen.. bij de marathon loopt iedereen volgens strava ook 43km
Mijn afstand van gisteren.

Horloge 13,01
Strava 13,47
Afstandmeten.nl 13,25

Zeg 't maar...
pi_205528012
Hier vakantie al achter de rug, hardloopschoenen waren zeker mee. Inmiddels ben ik gestart met mn trainingsschema voor de halve marathon van Amsterdam (m'n eerste). Voor het eerst op hartslag lopen ipv op tempo, dat is nog best lastig vind ik, maar hopelijk gaat het na een tijdje wat beter.

Nu nog even kijken naar een voorbereidingsloop, helaas komt de Dam tot Damloop niet voor me uit terwijl ik nog een inschrijving over heb van vorig jaar toen ie niet door ging :')
pi_205528076
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 11:51 schreef Nober het volgende:

[..]
Mijn afstand van gisteren.

Horloge 13,01
Strava 13,47
Afstandmeten.nl 13,25

Zeg 't maar...
Met trainingen boeit het allemaal niet. Als je maar weet dat het in wedstrijden waar je een pr wil lopen wel klopt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205530791
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:16 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
`
Weet je al op welke wedstrijd je die snelle 10 gaat lopen?
Ik loop de halve op de CPC :)
Het schema duurt tot half oktober. Ik kijk over een tijdje wel of er wedstrijden zijn waar ik aan mee zou willen doen. Met m'n sportclub doen we waarschijnlijk weer mee aan de Veluweloop begin oktober, maar dat is trail en rare afstanden dus we zullen zien hoe ik het daar doe. Vorig jaar heb ik daar 8,5 km gelopen op 4:30 min/km of zo, benieuwd wat het dit jaar wordt :D
Ik werk niet per se naar een wedstrijd toe maar wil gewoon fitter worden. Halve marathon ging goed, 5k was een lijdensweg, nu probeer ik voor die 10k te trainen en dan ga ik erna wel weer voor de 5k in de hoop dat ik tegen die tijd wat geleerd heb :P
pi_205533686
Na 15 km afgelopen vrijdag en 10 km vandaag heb ik weer fikse blaren op de topjes van mijn 3 middelste linker tenen ;(

Vorige zomer en de zomer ervoor had ik ze ook.
2020 was de verklaring dat ik op oude uitgelubberde schoenen liep en onbewust met m'n tenen in de zool klauwde, waardoor ik blaren bovenop de tenen kreeg.
2021 had ik nieuwe schoenen die absoluut niet uitgelubberd waren. Toen dacht ik dat het eraan lag dat de schoenen juist iets aan de kleine kant waren.

Nu heb ik nieuwe schoenen (200 km gebruikt dus wel ingelopen, niet oud) een maatje groter dan de schoenen uit 2021 (en wéér een ander merk - ik ben van Saucony naar Asics naar Brooks gegaan) en heb ik nog stééds blaren _O-

Iemand nog een idee wat het kan zijn? Of wat ik eraan zou kunnen proberen te doen?
Blaren tussen de tenen smeer ik vaseline voor, maar dit is echt óp de tenen. Net voorbij de nagel gelukkig.
Afplakken?
pi_205535572
Misschien je sokken? Draag je sokken? En wat voor sokken? Er zijn sokken die speciaal zijn gemaakt op het tegengaan van wrijving. Misschien lees je hier nog wat handigs: https://www.runnersworld.(...)en-hardlopen-sokken/
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2022 @ 08:39:58 #244
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205535678
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:42 schreef Tele6 het volgende:
Na 15 km afgelopen vrijdag en 10 km vandaag heb ik weer fikse blaren op de topjes van mijn 3 middelste linker tenen ;(

Vorige zomer en de zomer ervoor had ik ze ook.
2020 was de verklaring dat ik op oude uitgelubberde schoenen liep en onbewust met m'n tenen in de zool klauwde, waardoor ik blaren bovenop de tenen kreeg.
2021 had ik nieuwe schoenen die absoluut niet uitgelubberd waren. Toen dacht ik dat het eraan lag dat de schoenen juist iets aan de kleine kant waren.

Nu heb ik nieuwe schoenen (200 km gebruikt dus wel ingelopen, niet oud) een maatje groter dan de schoenen uit 2021 (en wéér een ander merk - ik ben van Saucony naar Asics naar Brooks gegaan) en heb ik nog stééds blaren _O-

Iemand nog een idee wat het kan zijn? Of wat ik eraan zou kunnen proberen te doen?
Blaren tussen de tenen smeer ik vaseline voor, maar dit is echt óp de tenen. Net voorbij de nagel gelukkig.
Afplakken?
Ik heb al van alles geprobeerd, maar nog geen golden bullit. Laatst zag ik een alternatieve vetermethode die zou kunnen helpen, maar nog niet uitgeprobeerd. https://www.kicksshoelace(...)n-and-black-toenails op deze manier je veters rijgen zeg maar.

Nu even geen last van, zit met een vervelende blessure, die me in ieder geval nog een maandje aan de kant houdt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 09:13:16 #245
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205535919
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 21:42 schreef Tele6 het volgende:
Na 15 km afgelopen vrijdag en 10 km vandaag heb ik weer fikse blaren op de topjes van mijn 3 middelste linker tenen ;(

Vorige zomer en de zomer ervoor had ik ze ook.
2020 was de verklaring dat ik op oude uitgelubberde schoenen liep en onbewust met m'n tenen in de zool klauwde, waardoor ik blaren bovenop de tenen kreeg.
2021 had ik nieuwe schoenen die absoluut niet uitgelubberd waren. Toen dacht ik dat het eraan lag dat de schoenen juist iets aan de kleine kant waren.

Nu heb ik nieuwe schoenen (200 km gebruikt dus wel ingelopen, niet oud) een maatje groter dan de schoenen uit 2021 (en wéér een ander merk - ik ben van Saucony naar Asics naar Brooks gegaan) en heb ik nog stééds blaren _O-

Iemand nog een idee wat het kan zijn? Of wat ik eraan zou kunnen proberen te doen?
Blaren tussen de tenen smeer ik vaseline voor, maar dit is echt óp de tenen. Net voorbij de nagel gelukkig.
Afplakken?
Misschien heb je hier iets aan:

Kun je bij de drogist kopen en over je teen heen schuiven. Ik heb ze een tijdje gebruikt omdat de kleine teentjes teveel langs elkaar schuurden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205536298
Zal wel heel persoonlijk zijn, maar bij mij moeten schoenen altijd strak zitten bij de wreef en hiel, maar wil ik bij de tenen wel flink ruimte over hebben. Als je blaren op de bovenkant van je tenen krijgt klinkt het toch alsof die tegen de schoen aankomen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205539704
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 10:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Zal wel heel persoonlijk zijn, maar bij mij moeten schoenen altijd strak zitten bij de wreef en hiel, maar wil ik bij de tenen wel flink ruimte over hebben. Als je blaren op de bovenkant van je tenen krijgt klinkt het toch alsof die tegen de schoen aankomen?
Ja, waarschijnlijk tegen het bovenwerk van de schoen.

Vroeger toen de schoenen nog allerlei naden en dingen hadden op het bovenwerk, had ik nog veel meer last. Nu heb ik schoenen met zo'n bovenwerk uit één stuk en voelt het wel al beter. (Destijds ging het bovenwerk van de schoen er ook kapot aan)

Ik heb niet het idee dat het per se is omdat ik de veters te strak aantrek, want waar mijn tenen zitten, zitten geen veters meer - dat is veel te ver naar voren in de schoen.

De enige schoenen waar ik geen last van mijn tenen in heb zijn m'n Altra trailrunningschoenen (die hebben gigantische ruimte voor de tenen) maar daarin krijg ik snel last van allerlei andere pijntjes omdat ze zero drop zijn (dus snel zere kuiten) en nauwelijks voetbed/demping hebben (snel pijntjes in mijn voeten).
pi_205540411
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja, waarschijnlijk tegen het bovenwerk van de schoen.

Vroeger toen de schoenen nog allerlei naden en dingen hadden op het bovenwerk, had ik nog veel meer last. Nu heb ik schoenen met zo'n bovenwerk uit één stuk en voelt het wel al beter. (Destijds ging het bovenwerk van de schoen er ook kapot aan)

Ik heb niet het idee dat het per se is omdat ik de veters te strak aantrek, want waar mijn tenen zitten, zitten geen veters meer - dat is veel te ver naar voren in de schoen.

De enige schoenen waar ik geen last van mijn tenen in heb zijn m'n Altra trailrunningschoenen (die hebben gigantische ruimte voor de tenen) maar daarin krijg ik snel last van allerlei andere pijntjes omdat ze zero drop zijn (dus snel zere kuiten) en nauwelijks voetbed/demping hebben (snel pijntjes in mijn voeten).
Heb je al eens Hoka's of New Balance geprobeerd?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205540427
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 18:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Heb je al eens Hoka's of New Balance geprobeerd?
New Balance wel eens, paste heel raar rond m'n hiel. Maar het kan geen kwaad om eens een pasrondje te doen, bij de laatste keer hardloopwinkel heb ik die niet aan gehad (ze laten me vooral Asics, Mizuno, Brooks, Saucony passen)
pi_205547272
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ja, waarschijnlijk tegen het bovenwerk van de schoen.

Vroeger toen de schoenen nog allerlei naden en dingen hadden op het bovenwerk, had ik nog veel meer last. Nu heb ik schoenen met zo'n bovenwerk uit één stuk en voelt het wel al beter. (Destijds ging het bovenwerk van de schoen er ook kapot aan)

Ik heb niet het idee dat het per se is omdat ik de veters te strak aantrek, want waar mijn tenen zitten, zitten geen veters meer - dat is veel te ver naar voren in de schoen.

De enige schoenen waar ik geen last van mijn tenen in heb zijn m'n Altra trailrunningschoenen (die hebben gigantische ruimte voor de tenen) maar daarin krijg ik snel last van allerlei andere pijntjes omdat ze zero drop zijn (dus snel zere kuiten) en nauwelijks voetbed/demping hebben (snel pijntjes in mijn voeten).
Ben je al eens naar een winkel die wat meer gespecialiseerd is in moeilijke voeten of een podoloog geweest?

Mijn vriend heeft bizar rare voeten en klauwt met z’n tenen, wat ook allemaal problemen oplevert (voor wandelschoenen dan). Met zooltjes en uitgebreid passen komt ie uiteindelijk wel ergens op uit.
pi_205548593
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2022 13:28 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
De Bijlmer run Halve marathon was 20,85km. En dat terwijl ze aangaven dat de Atletiekunie hem gecertificeerd had...
Dat zal dan vast wel kloppen, want je moet aan best strenge eisen voldoen om zo'n certificaat te krijgen. Dat betekent overigens ook dat er pas een kilometer geteld wordt na 1001 meter. Dus een officiële halve is bijna 21,12 km en een marathon bijna 42,24 km.
pi_205549974
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:34 schreef hatsaflats het volgende:

[..]
Ben je al eens naar een winkel die wat meer gespecialiseerd is in moeilijke voeten of een podoloog geweest?

Mijn vriend heeft bizar rare voeten en klauwt met z’n tenen, wat ook allemaal problemen oplevert (voor wandelschoenen dan). Met zooltjes en uitgebreid passen komt ie uiteindelijk wel ergens op uit.
Bij mij heeft dat ook geholpen. Tot eind vorig jaar kreeg ik elke paar maanden opeens flinke kramp in mn kuiten, sinds ik bij de fysio (een met verstand van voeten) en een goede podoloog ben geweest, ren ik (met zooltjes en hoka-achtige schoenen) weer als een kievit. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:53:48 #253
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_205561253
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 06:58 schreef Guppy het volgende:

[..]
Jee wat kut… is er gewoon helemaal geen progressie? -O-
Ik had gereageerd maar Fok lag er toen uit vanwege backups denk ik.

Progressie was er in den beginne. Maar het lijkt wat gestokt te zijn en mn fysio is nu met vakantie. Maar het voelt soms er dubieus aan een dag nadat ik oefeningen heb gedaan. Alsof er een strak vlies om mn spier zit. Erg irritant. Ik kan hinken, calf raises, squaten en lunges.. al ben ik de afgelopen dagen iets meer gaan hardlopen en het lijkt, afkloppen, ietsje beter te gaan. Maar de afgelopen maand was progressiewise dramatisch.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_205561451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:34 schreef hatsaflats het volgende:

[..]
Ben je al eens naar een winkel die wat meer gespecialiseerd is in moeilijke voeten of een podoloog geweest?

Mijn vriend heeft bizar rare voeten en klauwt met z’n tenen, wat ook allemaal problemen oplevert (voor wandelschoenen dan). Met zooltjes en uitgebreid passen komt ie uiteindelijk wel ergens op uit.
Nee, tot nu toe alleen zelf aangerommeld (op een studentenbudget) :P

Ik heb heel lang ook niet echt geweten hoe schoenen horen te zitten als ze goed passen, dus ook veel te lang op schoenen gelopen die helemaal niet goed/comfortabel/functioneel waren :')

Inmiddels denk ik dat het teen-drama niet gewoon een blaar was maar iets van een ontsteking of zo (en dus eerder domme pech dan verkeerde schoenen?), heb de blaar doorgeprikt
SPOILER: bah
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar inmiddels is de roodheid en pijn eigenlijk zo goed als weg, heb vanavond zonder enige pijn 6 km gerend op m'n normale Brooks schoenen. :D :D

Van een podoloog ben ik een beetje bang dat ze me allerlei dingen aansmeren die ik eigenlijk niet nodig heb :@
Mijn ex kwam heel vaak bij de podoloog en kwam er elke keer met hele dure zooltjes + schoen-aankoopadviezen voor heel dure schoenen vandaan, maar uiteindelijk bleef hij wel pijntjes houden, telkens op andere plekken.
(En ik ben bang dat ze me allerlei dingen gaan vertellen die ik helemaal niet wil horen, zoals dat het niet verstandig is om in het dagelijks leven op All Stars / Teva's / blote voeten te lopen, of dat ik de helft van m'n hardloopschoenencollectie weg moet doen of zo) :')

Ik vraag me af of een fysiotherapeut die veel met lopen/hardlopen doet misschien handiger is. Want misschien is het een duurzamere oplossing als ik leer om niet meer zo bizar met m'n tenen door m'n schoenen heen te boren.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:16:20 #255
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_205566826
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]

(En ik ben bang dat ze me allerlei dingen gaan vertellen die ik helemaal niet wil horen, zoals dat het niet verstandig is om in het dagelijks leven op All Stars / Teva's / blote voeten te lopen, of dat ik de helft van m'n hardloopschoenencollectie weg moet doen of zo) :')
Dat gaan ze zeker vertellen, haha (was bij mij in ieder geval zo, dus nu loop ik bijna niet meer op havaianas..)

quote:
Ik vraag me af of een fysiotherapeut die veel met lopen/hardlopen doet misschien handiger is. Want misschien is het een duurzamere oplossing als ik leer om niet meer zo bizar met m'n tenen door m'n schoenen heen te boren.
Bij mij had de fysio ook de oplossing voorgesteld en de podoloog heeft uitgevoerd wat hem werd verteld.
Kan in ieder geval geen kwaad om eens een afspraak in te plannen. Die paar tientjes (als je niet verzekerd bent) voor een intake kunnen je nog meer ellende besparen.
Moet overigens wel zeggen dat pas mn tweede fysio (bij dezelfde praktijk) echt de oplossing had. De eerste (was geen echte specialist) kwam alleen met wat rek/strek oefeningen. De tweede (superveel ervaring) zag mn voeten en wist het direct. Dus sowieso even checken of de fysio er wel verstand van heeft.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205597500
Iedereen weer lekker om 6u 's ochtends aan het lopen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin woensdag 10 augustus 2022 @ 12:08:31 #257
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_205598315
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Iedereen weer lekker om 6u 's ochtends aan het lopen?
Nog steeds geblesseerd :') Hoewel ik de lopers met deze temperaturen niet benijd, aan de andere kant zou ik graag weer een rondje doen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_205598371
Ik ging vanochtend rond 7u, toen was het echt nog een heerlijk temperatuurtje!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205598867
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ging vanochtend rond 7u, toen was het echt nog een heerlijk temperatuurtje!
Ik drink eerst zo'n 500-600ml water. Dan is het wachten tot ik naar de wc moet. Voordat ik ga ben ik dus al gauw 90 minuten verder.

Hoe doe jij dat?
pi_205598961
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:51 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik drink eerst zo'n 500-600ml water. Dan is het wachten tot ik naar de wc moet. Voordat ik ga ben ik dus al gauw 90 minuten verder.

Hoe doe jij dat?
Ik eet 1/3 banaantje en drink een half glas water. Als ik naar de wc moet van tevoren ga ik, maar als ik (nog) niet moet dan ga ik gewoon de deur uit meestal. In het ergste geval duik ik nog onderweg ergens een bosje in :P maar meestal als ik niet te lang of te hard loop en niet veel van tevoren gegeten heb gaat het wel goed.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205599115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 13:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik eet 1/3 banaantje en drink een half glas water. Als ik naar de wc moet van tevoren ga ik, maar als ik (nog) niet moet dan ga ik gewoon de deur uit meestal. In het ergste geval duik ik nog onderweg ergens een bosje in :P maar meestal als ik niet te lang of te hard loop en niet veel van tevoren gegeten heb gaat het wel goed.
Precies dit. Maar langer dan 50 minuten worden dan vaak wel vervelende klotsbuik.

Wel lekker dat het in de ochtend goed afgekoeld is nu.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_205599608
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 12:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ging vanochtend rond 7u, toen was het echt nog een heerlijk temperatuurtje!
Idem!

Snel even twee boterhammen met jam en een kop koffie. Ben ik binnen 20 minuten de deur uit.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:52:38 #263
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205599975
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Iedereen weer lekker om 6u 's ochtends aan het lopen?
Ik was om 06.30 alweer klaar met mijn 15km. Mijn trainingsmaatjes verklaren me voor gek maar ik vind het lekkerder dan 's avonds, als het nog steeds 25+, is te lopen. En het is ook wel eens leuk om (vrijwel) de enige op de straat te zijn hier, normaal is het veel drukker.

Beetje water en een mandarijntje loop ik prima op.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205600942
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:52 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ik was om 06.30 alweer klaar met mijn 15km. Mijn trainingsmaatjes verklaren me voor gek maar ik vind het lekkerder dan 's avonds, als het nog steeds 25+, is te lopen. En het is ook wel eens leuk om (vrijwel) de enige op de straat te zijn hier, normaal is het veel drukker.

Beetje water en een mandarijntje loop ik prima op.
Ieder z'n ding natuurlijk.
Alleen: Juist met dit weer moet je ook goed opletten op wat je binnenkrijgt, ook als je zo vroeg loopt. Dus wat water en een mandarijntje lijkt me wat karig.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205602084
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Iedereen weer lekker om 6u 's ochtends aan het lopen?
Ik heb nu corona ;(

Had er net weer helemaal zin in (mijn teen is weer geheeld) maar nu dus eerst van corona herstellen en m'n energie terug.
  woensdag 10 augustus 2022 @ 20:40:29 #266
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205602464
quote:
99s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 17:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Ieder z'n ding natuurlijk.
Alleen: Juist met dit weer moet je ook goed opletten op wat je binnenkrijgt, ook als je zo vroeg loopt. Dus wat water en een mandarijntje lijkt me wat karig.
Oh, dat komt wel goed hoor. Dat mandarijntje is puur zodat ik toch iets binnen heb. Het echte ontbijt volgt na het lopen en dan gaat er een stuk meer naar binnen. :Y) :9
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205605237
Ik heb m'n loopje ook maar 's ochtends gedaan ipv na werk, geen zin om threshold training te doen met 30 graden :')
Heerlijk rustig nog en met dit weer wordt ik toch ook wat vroeger wakker dan normaal, dan maar gaan lopen
pi_205605774
Vanmorgen liep ik weer vanaf 6 uur, 10 km. Was heerlijk :)
pi_205605834
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Iedereen weer lekker om 6u 's ochtends aan het lopen?
Nee, gisteravond om 20:30. Het was nog wel 25 graden, maar de zon stond al heel laag. Ik vind dat toch fijner dan 's ochtends met 17 graden in de volle zon. Om 6 uur is de zon natuurlijk ook pas net op, maar ik vraag me af hoe vroeg jullie dan naar bed gaan en of jullie met die warmte snel in slaap vallen.
pi_205605881
Ik word sowieso wel tussen 6 en 7 wakker in de zomer, dus het opstaan is nooit zo'n probleem.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205605896
Lekker in de sportschool op de loopband :) helling training voor de zevenheuvelenloop straks
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_205605912
's Ochtends staat de zon ook nog laag dus daar heb ik geen last van. Ik probeer meestal voor 2u wel te gaan slapen maar in de zomer lukt dat wat minder goed, kom niet echt aan m'n 8u slaap door de warmte en het vroege licht worden.
pi_205605935
Ik loop 's ochtends én 's avonds. Maakt voor mij allemaal niet zo uit. 's Ochtends vroeg is het wel lekker koel nog, dat vind ik wel prettig.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205605976
Intensieve trainingen in de ochtend lukken mij ook niet zo goed.. dus ik wissel inderdaad ook af.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205606031
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 10:16 schreef La_Tramposa het volgende:
Intensieve trainingen in de ochtend lukken mij ook niet zo goed.. dus ik wissel inderdaad ook af.
's ochtends is inderdaad voor de rustige duurlopen. Wil dan ook geen intensieve intervallen doen nee, maar dat doen ik dus in de avonden wel.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205606470
Ik doe nu 's ochtends vóór het ontbijt regelmatig een kort rustig rondje, de intensievere en langere loopjes komen wel weer als de temperatuur wat gezakt is.
Op de racefiets kan ik die hitte wel goed hebben, dus blijven we dat nu maar doen.
pi_205611415
Ik zitten Frankrijk en het is hier aardig warm afgelopen twee weken.

Toch nog een keer of vijf wezen hardlopen, maar vanwege de hitte niet zo ver. Wel twee leuke trails met paar honderd meter stijging gedaan in de luwte van het bos, dat was zwaarder qua lopen maar lekkerder qua warmte. En een paar wat hogere bergwandelingen. Uitslapen gaat voor mij boven de hitte vermijden… dus ik ben met 35 graden gewoon gaan lopen. Hittetraining noemen we het maar. Tempo en afstand wat aangepast.

Dat trailen is toch wel erg leuk maar ik vind het ook wel pittig. Die stukken klimmen is behoorlijk heftig als je zo lang mogelijk blijft hardlopen. Dalen is leuk en technisch, en oppassen voor enkels en vallen. Overigens niets vergeleken met de kopers die we op hoogte tegenkwamen, alhoewel die omhoog net zo hard (of langzaam) gingen als wij, maar dan op hardloopschoenen.
Whatever...
pi_205615525
Vanmorgen meteen na het drinken gaan lopen. 16km gedaan en nog steeds niet naar de wc geweest. :?
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:08:59 #279
155227 crew  Guppy
dus
pi_205617023
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 10:38 schreef Nober het volgende:
Vanmorgen meteen na het drinken gaan lopen. 16km gedaan en nog steeds niet naar de wc geweest. :?
Hoeveel heb je gedronken? En daarna ook nog?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:42:16 #280
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_205618271
Er wachten geen halve en geen hele marathons op me komende herfst (vanwege grote reis in september en de fout om na heftig hiken toch een marathon te willen lopen heb ik in 2021 al gemaakt), de zone tussen mijn scheenbeen en knie was ineens gezwollen, en ik heb gisteren voor het eerst weer lekker kunnen lopen op de loopband, dus ik ga lekker rustig aan doen. Met deze temperaturen helemaal geen gek idee.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_205618332
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:08 schreef Guppy het volgende:

[..]
Hoeveel heb je gedronken? En daarna ook nog?
Zo'n 600ml en direct na het hardlopen ook nog een halve liter. Denk dat ik het eruit gezweet heb. Ging om 11 uur pas naar de wc.
  zondag 14 augustus 2022 @ 10:35:58 #282
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_205633811
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Iedereen weer lekker om 6u 's ochtends aan het lopen?
Vergeleken met Kroatië en Slovenië valt de temperatuur hier heel erg mee. De hoogtemeters trouwens ook. :D
Vanochtend om 8 uur een rondje van 18km gedaan, was echt prima te doen.
Fijn om weer eens een langer stuk achter elkaar te kunnen rennen (op vakantie moest ik regelmatig wandelen vanwege te steile/lange hellingen).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_205644286
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:35 schreef BOKA het volgende:

[..]
Vergeleken met Kroatië en Slovenië valt de temperatuur hier heel erg mee. De hoogtemeters trouwens ook. :D
Vanochtend om 8 uur een rondje van 18km gedaan, was echt prima te doen.
Fijn om weer eens een langer stuk achter elkaar te kunnen rennen (op vakantie moest ik regelmatig wandelen vanwege te steile/lange hellingen).
Verschil is relatief. Ik vind het hier nu ook gaan, omdat ik vorige week nog 38 graden had. En paar keer gelopen bij 33-35 graden. Dan is 28-31 geen probleem.

Tempo aanpassen en beetje aanvoelen of je te warm wordt )en dan gewoon even lopen)
Whatever...
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:06:52 #284
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205682638
Zijn er hie meer die moeite hebben om na de vakantie weer in het ritme te komen van regelmatig lopen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:08:42 #285
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_205683504
In de vakantie is mijn man meer thuis en is hardlopen juist makkelijker, omdat hij dan bij onze peuter kan blijven.
Maar nu heb ik bloedarmoede en ben ik zo moe de hele tijd dat het moeilijk is om te gaan }:|
pi_205684762
quote:
89s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 08:06 schreef sanger het volgende:
Zijn er hie meer die moeite hebben om na de vakantie weer in het ritme te komen van regelmatig lopen?
Nee, gewoon in de vakantie blijven lopen, dan heb je dat niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:08 schreef Ceviche het volgende:
darmoede en ben ik zo moe de hele tijd dat het moeilijk is
Gewoon gaan, rustig aan, dan komt het wel goed.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:32:18 #287
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205684796
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:28 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Nee, gewoon in de vakantie blijven lopen, dan heb je dat niet.

Ben in de vakantie 1x geweest, maar door extreme hitte in het regenseizoen (was in Mexico) was het zo benauwd dat het niet te doen was. Is dus bij 1 rondje gebleven helaas.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_205684872
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:32 schreef sanger het volgende:

[..]
Ben in de vakantie 1x geweest, maar door extreme hitte in het regenseizoen (was in Mexico) was het zo benauwd dat het niet te doen was. Is dus bij 1 rondje gebleven helaas.
Hitte en benauwdheid is geen reden om niet te lopen. Dan ga je vroeger of je loopt langzamer. Gewoon gaan. Is de beste remedie.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205686499
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:38 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Hitte en benauwdheid is geen reden om niet te lopen. Dan ga je vroeger of je loopt langzamer. Gewoon gaan. Is de beste remedie.
Eens, toen het zo warm was liep ik heel relaxt een rondje boven de 6:00/km en na de bui van woensdag een 8,5km onder de 4:00/km en het liep beide erg lekker! Lopen op vakantie is juist een hele leuke ervaring, en lopen in de zomer heeft ook weer voordelen, je hebt minder snel blessures door warme spieren, je hoeft minder kleren aan, je kunt naderhand lekker bijkomen in een hangmat/op het strand
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:11:34 #290
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205686949
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:38 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Hitte en benauwdheid is geen reden om niet te lopen. Dan ga je vroeger of je loopt langzamer. Gewoon gaan. Is de beste remedie.
Ik vond 05:00 in een vakantie vroeg zat...

En is nu ook wat mostert na de maaltijd, hooguit voor volgend jaar....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_205687298
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:11 schreef sanger het volgende:

[..]
Ik vond 05:00 in een vakantie vroeg zat...

En is nu ook wat mostert na de maaltijd, hooguit voor volgend jaar....
Het gaat denk ik meer om de algemene boodschap: hoe vaker je gaat lopen, hoe makkelijker het gaat. Dus ondanks dat het verleidelijk is om niet te gaan als het warm is of hard regent, kun je dat beter wel doen want daar heb je op termijn alleen maar plezier van, en als je eenmaal bezig is valt het bijna altijd mee.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:07:37 #292
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_205687355
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Het gaat denk ik meer om de algemene boodschap: hoe vaker je gaat lopen, hoe makkelijker het gaat. Dus ondanks dat het verleidelijk is om niet te gaan als het warm is of hard regent, kun je dat beter wel doen want daar heb je op termijn alleen maar plezier van, en als je eenmaal bezig is valt het bijna altijd mee.
Ik heb nooit moeite gehad met te gaan lopen, ook niet op vakanties. Die ene keer nu viel echter juist heel erg tegen :')

En nu dan na de vakantie weer in het ritme komen valt zwaar. Niet alleen voor het lopen maar ook het fietsen en de bootcamp :') Normaal gesproken ook geen last van.... -O-
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_205690358
Just keep showing up! Komt vanzelf weer goed!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205696265
w000t. heb weer een week met 45 kilometer achter de rug :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205700169
Binnenkort weer een wedstrijd, precies drie maanden na mijn eerste.

Destijds was het doel onder de 50 minuten en uiteindelijk maar net aan gehaald.

Inmiddels al zoveel progressie geboekt dat ik nu onder de 46 minuten als doel heb.
pi_205729003
Zo, wat een zonnekracht vandaag :o Ik ging net mijn fiets naar de fietsenmaker brengen dus om 9u 's ochtends een halfuurtje terug hardgelopen zonder mijn benen ingesmeerd te hebben, en ik heb gewoon bultjes van zonne/warmteallergie :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_205731582
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2022 09:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Zo, wat een zonnekracht vandaag :o Ik ging net mijn fiets naar de fietsenmaker brengen dus om 9u 's ochtends een halfuurtje terug hardgelopen zonder mijn benen ingesmeerd te hebben, en ik heb gewoon bultjes van zonne/warmteallergie :o
Ja he! Ik ging om half 10 ie wat laat lopen maar een rustige 8km gedaan en met support van mijn oudste. Die koude douche daarna was heerlijk.

Hier op vakantie weinig gelopen, 2x en wat bergwandelingen. Door de hitte stonden we al vroeg op om begin van de dag wat te ondernemen.
Oke de borrels en late avonden hielpen ook niet.
pi_205749054
Ik moet zeggen dat het me momenteel zowel 's ochtends vroeg als 's avonds laat best prima afgaat, ook al is het soms nog best warm. Gister ook zonder problemen met de club een behoorlijke training gedaan, dus ik denk dat ik inmiddels aan ons mediterrane klimaat gewend ben.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_205750603
Het is ook echt wel afgekoeld, ik moest gewoon een jas aan voor het eerst in weken :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:48:17 #300
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_205751091
Net een rondje gedaan, nog wel aardig warm door de polder, vooral met windje mee.

Maar een heel stuk beter dan het 11 km rondje van afgelopen woensdag dat ik lekker overdag ging doen, door de duinen en het mulle zand in de volle hitte :+
pi_205759576
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')