https://www.telegraaf.nl/(...)ber-alert-uitgegevenquote:KERKRADE (ANP) - In Kerkrade is donderdag een grote zoekactie gaande naar een sinds woensdagavond vermist 9-jarig jongetje. De politie houdt rekening met een misdrijf, maar sluit ook andere opties niet uit, zei een woordvoerster donderdag. Vlak na de middag gaf de politie een amber alert uit.
De politie sloeg groot alarm omdat er geen enkele verklaring gevonden kan worden voor het verdwijnen van de jongen.Hij is woensdagavond tussen 19.30 uur en 20.30 uur voor het laatst gezien in een speeltuin aan de Hertogenlaan en Zonstraat in Kerkrade. Via Burgernet werd een oproep geplaatst uit te zien naar Gino van der Straeten. Ook wordt er een signalement van het kind gegeven. De jongen had volgens zijn zus een zwarte step bij zich met rode handvatten. De step is inmiddels gevonden, ca 5 kilometer vanaf de speelplaats waar Gino voor het laatst is gezien. De familie meent met 100% zekerheid te stellen dat dit de step van Gino is.
De politie heeft inmiddels ook de Duitse politie in kennis gesteld. Kerkrade ligt aan de Duitse grens.
Volgens een zus woont de jongen bij zijn moeder in Maastricht. Maar die is ziek, en sinds een week logeert hij daarom bij een andere zus in Kerkrade. Die vertelde tot 05.00 uur donderdagochtend gezocht te hebben, en daarna twee uur op het politiebureau te hebben gezeten. Deze 32-jarige vrouw is zelf moeder van twee kleine kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go hard or go home
quote:Man uit Geleen aangehouden in zaak vermiste Gino
Vannacht is in Geleen een man aangehouden op verdenking van mogelijke betrokkenheid bij de vermissing van Gino, meldt de politie Limburg. Hij is in zijn eigen woning opgepakt.
Gino (9) is nog niet terecht. De zoekactie naar de verblijfplaats van de jongen gaat onverminderd door, zegt de politie.
Waar maak je dat uit op?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:17 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Dus dan zou die volwassen man zich ook gemeld hebben?
Die zal inmiddels wel een andere auto hebbenquote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:29 schreef Momo het volgende:
https://www.ad.nl/limburg(...)-in-geleen~acb8ef9d/
Zag mensen dit bericht van maart dit jaar aanhalen. Kan toeval zijn of niet.
Sowieso mag je ervanuit gaan dat de politie nadenkt over zulke dingen....quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:32 schreef Tengano het volgende:
Signalement uitbrengen van de voetbalman was dus niet nodig. Er was voldoende info beschikbaar om (waarschijnlijk) de voetbalman op te sporen. Echt geweldig!
Het toont vooral het diepgewortelde wantrouwen van mensen richting instanties als de politie.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:34 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Sowieso mag je ervanuit gaan dat de politie nadenkt over zulke dingen....
Die opmerkingen van mensen dat ze vonden dat er een signalement uit moest van de man
Het zijn vooral fokdetectives die in een constante vlaag van verstandsverbijstering verwachten dat de politie HET VOLK op de hoogte houdt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het toont vooral het diepgewortelde wantrouwen van mensen richting instanties als de politie.
De onderbuikjes gaan dan vol aan het borrelen bij dingen die mensen niet begrijpen, in plaats van dat er enigszins vertrouwen is dat de politie ook capabele mensen in dienst heeft.
Gelukkig komt er voor dat volk vandaag MEER INFORMATIE.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Het zijn vooral fokdetectives die in een constante vlaag van verstandsverbijstering verwachten dat de politie HET VOLK op de hoogte houdt.
Mensen die glitterplaatjes op twitter zetten weten meestal wel meer, jaquote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:43 schreef letmehearyouscream het volgende:
[ twitter ]
De moeder stervende? Heb ik wat gemist?
wordt je :'0quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:43 schreef letmehearyouscream het volgende:
[ twitter ]
Vlak de mensen die een bericht over een vermist jongetje dat ze hoogstwaarschijnlijk niet kennen beginnen met "ik" ook niet uit.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen die glitterplaatjes op twitter zetten weten meestal wel meer, ja
Waarom post je die flauwekul danquote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:46 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Vlak de mensen die een bericht over een vermist jongetje dat ze hoogstwaarschijnlijk niet kennen beginnen met "ik" ook niet uit.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:49 schreef Momo het volgende:
Ach ik zie ook allemaal oude vrouwtjes posten waar ben je dan mijn jongen, terwijl ze duidelijk vreemden zijn. Ik zie niet zoveel toegevoegde waarde in social media berichten van random mensen tenzij ze duidelijk de familie kende.
En ook niet in de domme opmerkingen die random twitter mensen plaatsen.
Ik vroeg me gewoon af of die moeder inderdaad stervende is. Dat had ik namelijk gemist dan. Dus nee ik deel niet zomaar random tweets, dan kun je aan de gang blijven.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:49 schreef Momo het volgende:
Ach ik zie ook allemaal oude vrouwtjes posten waar ben je dan mijn jongen, terwijl ze duidelijk vreemden zijn. Ik zie niet zoveel toegevoegde waarde in social media berichten van random mensen tenzij ze duidelijk de familie kende.
En ook niet in de domme opmerkingen die random twitter mensen plaatsen.
Volgens officiële verklaring "ziek", kan van alles zijn, mentaal of fysiek. Terminaal of niet. Progressief of niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:52 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik vroeg me gewoon af of die moeder inderdaad stervende was. Dat had ik namelijk gemist dan. Dus nee ik deel niet zomaar random tweets, dan kun je aan de gang blijven.
Dat was ook wat ik mee had gekregen maar kon zijn dat er andere nieuwe informatie was.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens officiële verklaring "ziek", kan van alles zijn, mentaal of fysiek. Terminaal of niet. Progressief of niet.
dat is wel heel nauwe familie hoop ik.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:43 schreef letmehearyouscream het volgende:
[ twitter ]
Je denkt dat ze de verkeerde verdachte hebben nu?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:55 schreef Barlexus het volgende:
De dader heeft een fout gemaakt.
Hij heeft de step uit de auto gezet in een andere stad. In landgraaf wordt de step gevonden. Natuurlijk weer volop camerabeelden die misschien gesignaleerd hebben welke auto dat geweest zou zijn. Daders zijn zo dom.
Waarschijnlijk vinden we de jongen niet meer tenzij de dader gepakt wordt en gaat praten.
Dat ze iedereen gesproken hebben die daar was. Of ze hebben hem zelf opgezocht kan ook nog natuurlijkquote:
Een verdachte is pas een dader als dat bewezen wordt.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:57 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Je denkt dat ze de verkeerde verdachte hebben nu?
Maar wanneer, ergens na zonsondergang wellicht, en misschien kort voordat hij de grens over reed.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:55 schreef Barlexus het volgende:
De dader heeft een fout gemaakt.
Hij heeft de step uit de auto gezet in een andere stad. In landgraaf wordt de step gevonden. Natuurlijk weer volop camerabeelden die misschien gesignaleerd hebben welke auto dat geweest zou zijn. Daders zijn zo dom.
Waarschijnlijk vinden we de jongen niet meer tenzij de dader gepakt wordt en gaat praten.
Waar staat dat hij de grens is over gereden?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:02 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wanneer, ergens na zonsondergang wellicht, en misschien kort voordat hij de grens over reed.
Blijkbaar geen enkele vrees voor herkenning, camera's, DNA etc.
Dus of een half achterlijke, of hij wist dat hij al uren over de grens zou zijn wanneer er meer info naar buiten zou rollen.
Meestal acteren dit soort mensen met voorbedachte rade als ze dit willen gaan doen. Waarschijnlijk wilde deze man dit al heel lang doen. Hij moet dus een plan gehad hebben. Ook een plan wat er met jongetje moest gebeuren om hem nooit meer terug te laten vinden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:02 schreef Za het volgende:
[..]
Maar wanneer, ergens na zonsondergang wellicht, en misschien kort voordat hij de grens over reed.
Blijkbaar geen enkele vrees voor herkenning, camera's, DNA etc.
Dus of een half achterlijke, of hij wist dat hij al uren over de grens zou zijn wanneer er meer info naar buiten zou rollen.
Nee die zal vast de grens niet zijn overgereden.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Waar staat dat hij de grens is over gereden?
Pure speculatie, we weten verder niks.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:05 schreef Barlexus het volgende:
[..]
Meestal acteren dit soort mensen met voorbedachte rade als ze dit willen gaan doen. Waarschijnlijk wilde deze man dit al heel lang doen. Hij moet dus een plan gehad hebben. Ook een plan wat er met jongetje moest gebeuren om hem nooit meer terug te laten vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |