quote:Rechtszaak Amber Heard tegen Johnny Depp: voor het eerst beschuldigingen van seksueel misbruik
Op de eerste echte procesdag van voormalig acteurskoppel Johnny Depp (58) en Amber Heard (35) kwam Heard voor het eerst met beschuldigingen van seksueel misbruik aan het adres van Depp. Die ontkent.
Maandag werd de zevenkoppige jury samengesteld, gisteren kwamen de twee partijen voor het eerst echt aan het woord in de rechtbank van de Amerikaanse staat Virginia. De toon voor het proces was meteen gezet: Ben Rottenborn, een van de advocaten van Amber Heard, mocht starten. In zijn openingspleidooi wees hij de jury erop dat ze de ‘echte Johnny Depp zullen leren kennen, de man achter de roem, het geld en de piratenkostuums’. Heard werd dan weer omschreven als een vrouw die ‘haar toevlucht nam tot fysiek geweld, zoals het gooien van dingen, om te beletten dat Depp haar zou verlaten’.
De Amerikaanse acteur eist 50 miljoen dollar wegens smaad nadat Heard in december 2018 een opiniestukhad geschreven in The Washington Post over huiselijk en seksueel geweld. Vier dagen na het verschijnen van het stuk zou Disney de samenwerking met Depp voor Pirates of the Carribean hebben stopgezet, schrijft The Washington Post. Heard wou de zaak laten seponeren, maar dat lukte niet. Daarop diende ze een tegeneis van 100 miljoen dollar in. Heard noemt in het stuk niet de naam van Depp, maar volgens de acteur is het overduidelijk dat ze hem bedoelt. Qua verwijzingen naar wanneer ze ‘publiekelijk het gezicht werd van huiselijk geweld’ zou dat alvast kunnen kloppen. In 2016 vroeg Heard naast een scheiding van ook een straatverbod aan tegen Depp. De rechtbank uitlopend werd ze opgewacht door paparazzi, die gretig foto’s maakten: vooral van haar rechterwang, waarop ze een blauwe plek leek te hebben. Heard liet uiteindelijk het straatverbod vallen nadat ze met Depp tot een vergelijk was gekomen.
Seksueel misbruikt tijdens black-out
Het is niet voor het eerst dat Depp en Heard de degens kruisen voor een rechter. In 2020 verloor Depp de rechtszaak die hij aanspande tegen het Britse tabloid The Sun en zijn reporter Dan Wootton. Aanleiding was een artikel over Depps vechtscheiding met Amber Heard, waarin Wootton Depp omschreef als een ‘wife beater’. Kroongetuige aan de kant van de verdediging: zijn ex-vrouw Amber Heard. De Londense rechter achtte toen twaalf van de veertien incidenten waarover het artikel sprak bewezen.
Deze keer sleept Depp niet de publicerende krant, maar wel Heard voor de rechter. Dat kan te maken hebben met de bewijslast die nodig is: de juryleden moeten beslissen of Heard opzettelijk valse claims maakte, wat minder rigoureus is dan ‘voorbij alle gerede twijfel’. Op de vraag hoe zwaar het Britse oordeel zal wegen op de Amerikaanse rechtszaak, wilden de advocaten van geen van beide partijen reageren.
Nieuw is de aantijging van seksueel misbruik die Heard maakt tegen Depp. Advocaat Elaine Charlson Bredehoft portretteerde Depp niet alleen verbaal en fysiek als agressief, maar volgens de advocaat zou hij zijn ex-vrouw ook verschillende keren seksueel misbruikt hebben, terwijl de actrice nauwelijks bij bewustzijn zou zijn geweest. Dat schrijft internationaal persagentschap Reuters. Onder meer in 2015, tijdens een driedaagse trip in Australië, zou Depp de actrice onder invloed van drugs misbruikt hebben. Depp schudde tijdens het pleidooi zijn hoofd, de beschuldigingen ontkennend.
Heard als agressor
Tijdens het openingspleidooi van Camille Vasquez, een van de advocaten van Depp, klonk dan weer het tegenovergestelde: niet de acteur, wel de actrice zou zich anders voordoen dan ze is. ‘Mevrouw Heard is een erg getroebleerd persoon die de mensen om haar heen manipuleert.’ Een relatietherapeut bij wie het koppel in therapie ging, zou Heard ook omschreven hebben als de agressor in de relatie. ‘De entourage van het koppel kan bevestigen dat ze altijd een extra hotelkamer moesten reserveren wanneer de twee samen op reis gingen of onderweg waren, dat alleen maar voor het geval Depp wilde ontsnappen aan Heards woedeaanvallen.’ Het is ook op een van deze momenten dat Depp gewond raakte, stelt zijn verdediging.
Vast staat dat, net als het proces in Groot-Brittannië, ook deze zaak met argusogen door de media zal worden gevolgd. Het proces zou zo’n zes weken duren, aldus The New York Times. Bovendien wordt het rechtstreeks uitgezonden en zullen er een rist aan bekende figuren getuigen, meer dan 100 in totaal. Depp riep er 38 op, Heard 81. Acteurs James Franco, Paul Bettany en Ellen Barkin, naast toplui van Disney en Warner Bros. Elon Musk, met wie Heard een relatie had, zal via video getuigen. Sms’en en mails van onder meer Jason Momoa, J.K. Rowling, muzikant Jack White en regisseur Zack Snyder zullen worden voorgelezen. Hoe groot de schade voor beide carrières zal zijn, valt af te wachten. Nadat hij het proces in Groot-Brittannië had verloren, beëindigde Warner Bros de samenwerking met Depp voor Fantastic beasts, en verving de Deense acteur Mads Mikkelsen Depp in de rol van Grindelwald.
12.2M likesquote:Op donderdag 2 juni 2022 00:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Instagram bericht van Sjonnie:
https://www.instagram.com/p/CeRl1FwMmR6/?hl=en
Actors will actquote:Op donderdag 2 juni 2022 00:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Instagram bericht van Sjonnie:
https://www.instagram.com/p/CeRl1FwMmR6/?hl=en
Freedom of speechquote:Op donderdag 2 juni 2022 05:23 schreef laforest het volgende:
https://www.instagram.com/p/CeRk4W1uBTe/?igshid=MDJmNzVkMjY=
Liegende actrice met een stomme verklaring waarin ze alles en iedereen tegen zich krijgt.quote:Op donderdag 2 juni 2022 05:23 schreef laforest het volgende:
https://www.instagram.com/p/CeRk4W1uBTe/?igshid=MDJmNzVkMjY=
quote:Op donderdag 2 juni 2022 06:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Liegende actrice met een stomme verklaring waarin ze alles en iedereen tegen zich krijgt.
https://www.theguardian.c(...)trial-metoo-backlashquote:Op donderdag 2 juni 2022 06:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Freedom of speech
Iemand van van alles en nogwat beschuldigen is niet waar Freedom of speech over gaat
En in dit geval gaat het om smaad. Het is terecht dat de vrijheid van meningsuiting is ingeperkt hè, zo noem je dat. Zo is oproepen tot geweld ook niet toegestaan en dus een grens/ inperking. Verschillende users begrijpen mijn opmerking (reactie op Ambers bericht) verkeerd.quote:Op woensdag 1 juni 2022 22:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Smaad is volgens de definitie niet hetzelfde als een mening.
Ofwel een columnist die het geheel niet eens is met de uitspraak en daar een volledig artikel aan wijdquote:Op donderdag 2 juni 2022 06:30 schreef laforest het volgende:
[..]
[..]
https://www.theguardian.c(...)trial-metoo-backlash
The Amber Heard-Johnny Depp trial was an orgy of misogyny
Zwaar geopinieerd artikel met leugens en verdraaiingen door een linkse activist die al jaren pro-Heard is en alle bewijslast tegen haar verzwijgt.quote:Op donderdag 2 juni 2022 06:30 schreef laforest het volgende:
[..]
[..]
https://www.theguardian.c(...)trial-metoo-backlash
The Amber Heard-Johnny Depp trial was an orgy of misogyny
Heeft wel gelijk.quote:Op donderdag 2 juni 2022 06:47 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ofwel een columnist die het geheel niet eens is met de uitspraak en daar een volledig artikel aan wijd
Niet zomaar een columnist, een uitgesproken Amber Heard fan met extreem links feministisch gedachtengoed.quote:Op donderdag 2 juni 2022 06:47 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
Ofwel een columnist die het geheel niet eens is met de uitspraak en daar een volledig artikel aan wijd
Waarom denk je dat?quote:
Guardian is een topkrant, goede bron.quote:Op donderdag 2 juni 2022 06:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zwaar geopinieerd artikel met leugens en verdraaiingen door een linkse activist die al jaren pro-Heard is en alle bewijslast tegen haar verzwijgt.
Derhalve niet serieus te nemen en iedereen die dit soort bronnen gebruikt is ook niet serieus te nemen.
Heb je niet gezien hoe Heard publiek belachelijk gemaakt is als vrouw? Ik had niks met Heard, maar vind het gewoon ziekelijk hoe ze zo publieke aan de schandpaal is gezet, maar ook getrolled door Depp apologisten en vrouwenhaters.quote:
quote:Op donderdag 2 juni 2022 06:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Guardian is een topkrant, goede bron.
De Telegraaf is geen topkrant. Dat is een broddelwerk an sich.quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]dat is zeggen dat de Telegraaf een literair meesterwerk aflevert, elke dag weer.
Nee, dit is broddelwerk, speculatie, en vooral veel chagrijn, van een feministische columnist die ze niet allemaal op een rijtje heeft en zwaar pro-Heard is. Als je haar tijdslijn leest zie je dat ze al Heard steunde voordat de trial begon.
Dus laten we dit stukje werk even behandelen voor wat het is; een mening van een persoon die er nogal feministische gedachten op nahoudt en 0 kritiek zal hebben op welke vrouw in deze situatie dan ook; de man moet deaud, aldus deze columniste.
Inderdaad zeg, hoe durven ze dit soort dingen te doen;quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Heb je niet gezien hoe Heard publiek belachelijk gemaakt is als vrouw? Ik had niks met Heard, maar vind het gewoon ziekelijk hoe ze zo publieke aan de schandpaal is gezet, maar ook getrolled door Depp apologisten en vrouwenhaters.
Misschien boek? Talkshows? Oprah? Filmrechten?quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:04 schreef madeliefff het volgende:
Ben benieuwd hoe ze dit gaat betalen, ik las ergens dat ze in 2019
9 miljoen zou hebben. stel dat bedrag is incl. de 7m die ze van Johnny "gekregen" heeft bij de scheiding dan is ze sws de sjaak en stel dat het excl. die 7m is dan heeft ze 16m -13m die ze moet betalen aan Depp - advocaat kosten - alles dat ze afgelopen drie jaar uitgegeven heeft :p
Mss dat Elon musk haar wat centen toe stopt haha
Jouw standaard is gewoon nogal laag blijkbaar. Maakt mij verder niet uit, je doet nu net alsof de G dit geschreven heeft terwijl het gewoon een linkse columnist met een mening is. Dus je hele argument over The Guardian is irrelevantquote:Op donderdag 2 juni 2022 07:05 schreef laforest het volgende:
[..]
De Telegraaf is geen topkrant. Dat is een broddelwerk an sich.
Guardian als bron aanvallen zegt genoeg.
Ik heb niet alles gevolgd, wel stukjes gezien. Ik ben niet overtuigd van het slachtofferschap van Heard.quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Heb je niet gezien hoe Heard publiek belachelijk gemaakt is als vrouw? Ik had niks met Heard, maar vind het gewoon ziekelijk hoe ze zo publieke aan de schandpaal is gezet, maar ook getrolled door Depp apologisten en vrouwenhaters.
Betalingsregeling denkquote:Op donderdag 2 juni 2022 07:04 schreef madeliefff het volgende:
Ben benieuwd hoe ze dit gaat betalen, ik las ergens dat ze in 2019
9 miljoen zou hebben. stel dat bedrag is incl. de 7m die ze van Johnny "gekregen" heeft bij de scheiding dan is ze sws de sjaak en stel dat het excl. die 7m is dan heeft ze 16m -13m die ze moet betalen aan Depp - advocaat kosten - alles dat ze afgelopen drie jaar uitgegeven heeft :p
Mss dat Elon musk haar wat centen toe stopt haha
Ik heb geen tijd voor (zin in) het artikel, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat zij zich onterecht als slachtoffer neerzette en de reacties alsnog misogynistisch waren. Ze kan ook prima een liegende partij zijn en daarop worden afgerekend zonder dat haar uiterlijk en seksuele moraal onderdeel zijn van de discussie bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gevolgd, wel stukjes gezien. Ik ben niet overtuigd van het slachtofferschap van Heard.
Ik geloof wel dat deze zaak vrouwen in een relatie waarin ze mishandeld en/of misbruikt worden geen goed doet. Je kunt echter ook concluderen dat dat komt omdat een vrouw onterecht zichzelf als slachtoffer heeft neergezet.
Dat kan, maar dat is niet de teneur van het artikel. In het artikel is ze slachtoffer, Depp dader.quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb geen tijd voor (zin in) het artikel, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat zij zich onterecht als slachtoffer neerzette en de reacties alsnog misogynistisch waren. Ze kan ook prima een liegende partij zijn en daarop worden afgerekend zonder dat haar uiterlijk en seksuele moraal onderdeel zijn van de discussie bijvoorbeeld.
Er zal wel wat discussie zijn geweest maar ze waren er relatief snel uit toch ?quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:17 schreef Rianne84 het volgende:
Ik hoop dat een jurylid nog vertelt hoe het eraan toeging.
Was het echt een discussie of zeiden ze meteen bij binnenkomst "well, that was a lot of lies"?
Nou nee, kennelijk niet. Jij mag dat natuurlijk vinden, maar dat maakt het geen waarheid.quote:
Ook topkranten hebben wel eens waardeloze opiniestukken.quote:Op donderdag 2 juni 2022 06:58 schreef laforest het volgende:
[..]
Guardian is een topkrant, goede bron.
Sterker nog: het kan ook gezien worden als een steun aan mannen die in een situatie van huiselijk geweld leven waar zij het slachtoffer zijn. Want die mannen zijn er zeker ook, en die groep is bepaald terughoudend om daarover te vertellen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:35 schreef Cynix ® het volgende:
Er wordt her en der al gezegd dat deze uitspraak slecht is voor andere vrouwen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld, maar het lijkt me ook niet terecht dat die bij voorbaat op een voorsprong staan en bijna automatisch gelijk krijgen, geholpen door de metoo-hype. Nu (b)lijkt dat mannen ook wel eens onterecht beschuldigd worden.
M.a.w. je loopt daarom hier zelf te trollen, en dat als mod.quote:Op donderdag 2 juni 2022 07:01 schreef laforest het volgende:
[..]
Zou dat het eerste zijn waar ze nu aan denkt?quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:43 schreef Marsenal het volgende:
Misschien dat die Heard nu lekker uit de kleren gaat om de rekeningen te betalen
Opstaan voor iemand die gepest wordt is trollen? Doe eens normaal zeg.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:43 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
M.a.w. je loopt daarom hier zelf te trollen, en dat als mod.
Natuurlijk. Speciaal om al die geile mannetjes te gerievenquote:Op donderdag 2 juni 2022 08:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Zou dat het eerste zijn waar ze nu aan denkt?
Ik denk dat ze vooral denkt aan hoe ze zich zo snel mogelijk in een betere positie kan manipuleren en deze optie zal vast de revue passerenquote:Op donderdag 2 juni 2022 08:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Zou dat het eerste zijn waar ze nu aan denkt?
Er is uitspraak gedaan. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar blijven beweren dat iedereen gek is en er naast zit en dat de waarheid heel anders ligt, zonder dat je daar ook maar enig bewijs voor hebt, heeft onmiskenbaar enige elementen van trollen in zich.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:45 schreef laforest het volgende:
[..]
Opstaan voor iemand die gepest wordt is trollen? Doe eens normaal zeg.
Goed punt. Daar heb je geheel gelijk in.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook topkranten hebben wel eens waardeloze opiniestukken.
De krant is bij een opiniestuk ook niet feitelijke de bron, alleen het doorgeefluik.
Het opiniestuk van Amber Heard in de WaPo zegt ook niets over de krant, die ook uitstekend is, maar juist opiniestukken vallen over het algemeen buiten de "goede krant" kwalificatie.
Het is in ieder geval een vorm van cognitieve dissonantie.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:49 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Er is uitspraak gedaan. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar blijven beweren dat iedereen gek is en er naast zit en dat de waarheid heel anders ligt, zonder dat je daar ook maar enig bewijs voor hebt, heeft onmiskenbaar enige elementen van trollen in zich.
Ik voel me niet aangesproken.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:49 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Er is uitspraak gedaan. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar blijven beweren dat iedereen gek is en er naast zit en dat de waarheid heel anders ligt, zonder dat je daar ook maar enig bewijs voor hebt, heeft onmiskenbaar enige elementen van trollen in zich.
Nou nou nou nouquote:Op donderdag 2 juni 2022 08:57 schreef Kettlebell het volgende:
Heard heeft ook echt zo'n typische irritante woke jank bek. Zo'n bek die groenlinks vrouwen op TV ook opzetten als het gaat over vluchtelingen of grensoverschrijdend gedrag. Zo'n ''Ja ik begrijp jou en ik deug, laten wij maar zwijgen want wij zijn de verstandigste-'' blik.
Op zichzelf ben ik het daar wel mee eens. De manier waarop over Heard wordt gesproken en wat ze over zich heen krijgt, gaat veel te ver.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik voel me niet aangesproken.
Ik ben het inderdaad niet geheel eens met de uitspraak. Ze lijken mij voornamelijk een toxic couple toen ze samen waren, zoals je zovelen hebt. Beide hebben geen schoon geweten, twee vechten, twee schuld. Echter, dat misogynistische richting Heard vind ik onnodig en schokkend. Daar zeg ik wat van.
Doe dat dan goed. Want tot nu toe trol je alleen maarquote:Op donderdag 2 juni 2022 08:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ben het inderdaad niet geheel eens met de uitspraak. Ze lijken mij voornamelijk een toxic couple toen ze samen waren, zoals je zovelen hebt. Beide hebben geen schoon geweten, twee vechten, twee schuld. Echter, dat misogynistische richting Heard vind ik onnodig en schokkend. Daar zeg ik wat van.
En terecht spreken mensen zich ook uit tegen misandrie.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat is niet wat je doet. Dit is trollen en niet iets zeggen over de haat richting Heard:quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:54 schreef laforest het volgende:
[..]
quote:
quote:
quote:
quote:
Absoluut mee eens. Extreme Heard-fans en radicale feministen hebben de zaak ook gekaapt. Dat is ook fout. Echter, hier zie ik voornamelijk Depp apologisten die meteen troll roepen om mensen monddood te maken. Dat is not done.quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zichzelf ben ik het daar wel mee eens. De manier waarop over Heard wordt gesproken en wat ze over zich heen krijgt, gaat veel te ver.
Depp krijgt dat echter ook over zich heen van een grote schare Heard-fans en vrouwen die van mening zijn dat de vrouw in zulke situaties altijd het onschuldige slachtoffer is. En hij is tevens door deze toestand een paar goede, mooie rollen en dus ook inkomsten kwijtgeraakt.
Ik denk ook dat dit een toxische relatie was en dat ze beiden dingen hebben gedaan die niet oke zijn. Echter is het dan wereldkundig maken als zogenaamd slachtoffer en de andere partij proberen kapot te maken, niet de juiste manier om ermee om te gaan.
1.Ja, was blij dat beide kanten schuld hadden, dus goed voor Amber.quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:12 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat is niet wat je doet. Dit is trollen en niet iets zeggen over de haat richting Heard:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dan vergeet je nog te zeggen dat hij het poepen in bed als iets geniaals zag. Nou nee, dat is borderline crazy. Maar dat zal wel misogynistich zijn van mequote:Op donderdag 2 juni 2022 09:12 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat is niet wat je doet. Dit is trollen en niet iets zeggen over de haat richting Heard:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik vind iemand voor troll uitmaken een gemakkelijke uitweg om niet in gesprek te hoeven.quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:13 schreef laforest het volgende:
[..]
Absoluut mee eens. Extreme Heard-fans en radicale feministen hebben de zaak ook gekaapt. Dat is ook fout. Echter, hier zie ik voornamelijk Depp apologisten die meteen troll roepen om mensen monddood te maken. Dat is not done.
Ik denk ool dat sociale media hier een grote rol heeft gehad op de publieke opinie zoals die steeds vaker een extreme negatieve rol hebben in de maatschappij. Daar is geen nieuws te vinden, slechts in nare memes en onzin.
Nee ik zei dat episch was, als in memorabel/gedenkwaardig. Heel wat anders.quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan vergeet je nog te zeggen dat hij het poepen in bed als iets geniaals zag. Nou nee, dat is borderline crazy. Maar dat zal wel misogynistich zijn van me
Ze heeft humor zei je. Waar is de humor dan? Als iemand vanwege haar mentale gesteldheid zoiets doet?quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee ik zei dat episch was, als in memorabel/gedenkwaardig. Heel wat anders.
Het is gewoon over de top smerig.quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:28 schreef laforest het volgende:
[..]
Nee ik zei dat episch was, als in memorabel/gedenkwaardig. Heel wat anders.
Dat maakt dat filmpje van de rechtzaak waarin dit door Depp besproken werd niets minder memorabel/gedenkwaardig van.quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is gewoon over de top smerig.
Dat heet scatologische humor.quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ze heeft humor zei je. Waar is de humor dan? Als iemand vanwege haar mentale gesteldheid zoiets doet?
Jij hebt blijkbaar nooit ergens ingebroken en op een salontafel gepoept!quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is gewoon over de top smerig.
krachtig citaatquote:Komiek Amy Schumer leek zich na haar verlies in te leven in Heard en plaatste een krachtig citaat over 'zusterschap' op Instagram. „Elke vrouw die ervoor kiest zich als een volwaardig mens te gedragen, moet worden gewaarschuwd dat de legers van de ’status quo’ haar als een vuile grap zullen behandelen... Ze zal haar zusterschap nodig hebben.”
Ik was halverwege maar toen sloeg de vermoeidheid al toequote:Op donderdag 2 juni 2022 09:52 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rwinning-johnny-depp
[..]
krachtig citaat![]()
Nee, jij wel?quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:39 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar nooit ergens ingebroken en op een salontafel gepoept!
Met dezelfde bewijslast gaat ze het daar ook niet winnen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:02 schreef 297534 het volgende:
Tja. lastig om er iets van te zeggen als je niet het hele dossier kent. Depp heeft eerder een zaak tegen The Sun in Engeland verloren. En dat was een professionele rechter. Daar heb ik meer vertrouwen in dan een jury. Ik sluit zeker niet uit dat er in hoger beroep anders zal worden geoordeeld.
Ja, zou goed kunnen. Maar het kan ook dat ze het in hoger beroep niet genoeg vinden om tot smaad te komen. Het gebeurt heel vaak dat er in hoger beroep anders wordt geoordeeld, zeker in Amerika. Maar het kan natuurlijk ook dat Depp weer gelijk krijgt en 50m toegekend krijgt.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Met dezelfde bewijslast gaat ze het daar ook niet winnen.
Wat echt slecht is voor vrouwen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld, zijn vrouwen die het niet zijn maar het claimen wel te zijn om hun ex te pakken.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:35 schreef Cynix ® het volgende:
Er wordt her en der al gezegd dat deze uitspraak slecht is voor andere vrouwen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld, maar het lijkt me ook niet terecht dat die bij voorbaat op een voorsprong staan en bijna automatisch gelijk krijgen, geholpen door de metoo-hype. Nu (b)lijkt dat mannen ook wel eens onterecht beschuldigd worden.
Nou nee, bij mishandeling, al dan niet binnen een relatie, is dat "waar 2 vechten" argument meestal niet terecht maar een vorm van victim blaming.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Kom je ook zo op tegen misandrisme vraag ik me dan af, of is het meer eenzijdig?quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:54 schreef laforest het volgende:
[..]
Voor beide. Mannenhaat is even fout.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Kom je ook zo op tegen misandrisme vraag ik me dan af, of is het meer eenzijdig?
Ik zo overigens weinig misogynisme. Ik zie mensen vooraf op de PERSOON afgeven, niet op vrouwen in het algemeen.
Aandacht, die valt nu in een diep zwart gat.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:04 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik lees net dat Amber in hoger beroep wil gaan![]()
![]()
Had zij niet getuigd dat ze verder wil met haar leven
Er spreekt hier een enorm gebrek aan ervaring met vrouwen van dit kaliber.quote:Op donderdag 2 juni 2022 08:54 schreef laforest het volgende:
Beide hebben geen schoon geweten, twee vechten, twee schuld. Echter, dat misogynistische richting Heard vind ik onnodig en schokkend. Daar zeg ik wat van.
Dit ongetwijfeld inderdaad.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:48 schreef Leandra het volgende:
Hoewel dat ook wel weer zal lukken, genoeg sukkels die ervoor vallen, Depp verliet Paradis er zelfs voor, de sukkel.
Misschien lezen ze wat er staat en niet wat je bedoelt.quote:Op donderdag 2 juni 2022 06:44 schreef Sumppi het volgende:
[..]
En in dit geval gaat het om smaad. Het is terecht dat de vrijheid van meningsuiting is ingeperkt hè, zo noem je dat. Zo is oproepen tot geweld ook niet toegestaan en dus een grens/ inperking. Verschillende users begrijpen mijn opmerking (reactie op Ambers bericht) verkeerd.
Oe, dat zeker.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:08 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Er spreekt hier een enorm gebrek aan ervaring met vrouwen van dit kaliber.
Een topic, een reeks... een boekenserie van 100 delen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:52 schreef yvonne het volgende:
Oe, dat zeker.
Daar zou je een heel topic mee kunnen vullen.
Het gaat al mis bij het eerste woord. Komiek... Nou daar valt over te discussiëren.quote:Op donderdag 2 juni 2022 09:52 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rwinning-johnny-depp
[..]
krachtig citaat![]()
Misschien staat er gewoon dat er een grens is aan de vrijheid van meningsuiting (ingeperkt) en dat smaad veroordeeld wordt. Dat jij denkt dat ik daarmee bedoel dat dat een slechte zaak is is iets wat jij daar zelf aankoppelt. Dan lees je dus niet wat er staat. Begrijpend lezen is ook een kunst.quote:Op donderdag 2 juni 2022 11:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Misschien lezen ze wat er staat en niet wat je bedoelt.
Ik zou niet weten op basis waarvan je dit concludeert, anders dan je onderbuik.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:02 schreef 297534 het volgende:
Tja. lastig om er iets van te zeggen als je niet het hele dossier kent. Depp heeft eerder een zaak tegen The Sun in Engeland verloren. En dat was een professionele rechter. Daar heb ik meer vertrouwen in dan een jury. Ik sluit zeker niet uit dat er in hoger beroep anders zal worden geoordeeld.
quote:Op donderdag 2 juni 2022 12:27 schreef theunderdog het volgende:
Hoe kan een man nou weer worden mishandeld door een vrouw?
Bij mishandeling is fysieke overmeestering een toch vrij belangrijk onderdeel?
Een professionele rechter wiens zoon voor de eigenaar van The Sun werkte. En die zoon werkte ook samen met de schrijver van het stuk.quote:Op donderdag 2 juni 2022 10:02 schreef 297534 het volgende:
Die heb ik al eens gezien. En toch blijf ik dan bij mijn punt. Je laat je toch niet opsluiten in je eigen huis door je vrouw.quote:
Nee, je hoeft helemaal niet met nieuw bewijs te komen om in hoger beroep te komen. Je kan gewoon in appel en dan wordt de zaak opnieuw beoordeeld door een andere jury / rechtbank. Daarvoor hoeft niet per se iets nieuws te worden ingebracht. Het kan ook dat die hogere rechter er gewoon anders over denkt. Dat gebeurt zo vaak, in Nederland, en zeker in de VS.quote:Op donderdag 2 juni 2022 12:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou niet weten op basis waarvan je dit concludeert, anders dan je onderbuik.
Heard zal met nieuw bewijs op de proppen moeten komen wil ze de zaak heropenen, en ik neem aan dat ze niet iets achterhield in deze zaak (zou een beetje gek zijn natuurlijk).
Daarnaast doet jouw waardeoordeel van een jury in een andere zaak natuurlijk helemaal niet er toe in deze zaak, das gewoon een losse flodder van je.
Precies vanwege deze gedachtengang kan het dus wel goed zijn dat Depp heeft verteld over zijn ervaringen met huiselijk geweld als slachtoffer.quote:Op donderdag 2 juni 2022 12:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die heb ik al eens gezien. En toch blijf ik dan bij mijn punt. Je laat je toch niet opsluiten in je eigen huis door je vrouw.
Maar de rechtbank in het VK had niet alle bewijsstukken die in deze rechtbank wel waren gebruikt. Hierdoor kan je het niet vergelijken met elkaar.quote:Op donderdag 2 juni 2022 12:33 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee, je hoeft helemaal niet met nieuw bewijs te komen om in hoger beroep te komen. Je kan gewoon in appel en dan wordt de zaak opnieuw beoordeeld door een andere jury / rechtbank. Daarvoor hoeft niet per se iets nieuws te worden ingebracht. Het kan ook dat die hogere rechter er gewoon anders over denkt. Dat gebeurt zo vaak, in Nederland, en zeker in de VS.
Die andere zaak was geen juryzaak. Dat is inderdaad een andere zaak, maar het had wel raakvlakken, want in die zaak vond de rechter dat wel was komen vast te staan dan Depp haar had mishandeld en dat Depp daarom geen zaak had tegen The Sun. Daarmee wilde ik alleen zeggen dat het niet per definitie een uitgemaakt zaak is en dat er ook anders over gedacht kan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |