abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 mei 2022 @ 21:56:18 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204926958
Emmy Postma (62) kocht twee jaar geleden in haar eentje ('Het was liefde op het eerste gezicht') voor 300.000 euro een Frans chateau met maar liefst tien slaapkamers en zes hectare grond. Ze wilde het verbouwen tot chambres d’hôtes. Dat haar romantische ideaalbeeld haar zakelijke blik wat vertroebelde bleek, ondanks waarschuwingen van haar man Rutger, al snel na de aankoop. Het opknappen werd toch een wat grotere klus dan gedacht en erger nog, het dak bleek te lekken.

Rutger zag er geen heil in en bleef wonen op zijn woonboot in ‘t Gooi, zodat ze op geheel eigen wijze zelf ging klussen. Niet gehinderd door enig gevoel voor prioriteiten, maar wel met liefde, lol en hier en daar wat wanhoop als ze wéér tegen een tegenvaller aanliep. Het was onmogelijk geen sympathie te voelen voor Emmy, die altijd maar onverdroten door ging, omdat ze heilig geloofde in haar kasteeltje.

We volgen de Ik Vertrek-kandidaten Emmy en Rutger in hun nieuwe kasteel in Frankrijk. Op welke manier weten zij hun droom waar te maken. Waar lopen ze allemaal tegenaan. Gaat het ze lukken?

In drie jaar heeft Emmy twee slaapkamers opgeknapt.

Rutger heeft zich alsnog bij Emmy gevoegd, ze kibbelen nog altijd gezellig, Emmy is nog altijd tegelijk chaotisch en de kalmte zelf, het kasteel is nog altijd niet af en Rutger onthoudt zich wijselijk van haar wijze raad geven. Uiteraard heeft ze nog grote plannen genoeg. En je voelt gewoon dat het haar gaat lukken.

Kasteelvrouw Emmy, vanaf dinsdag 31 mei 2022 om 20.30 uur op NPO 1.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_204926988
1e aflevering gekeken: leuke vrouw, lekker relaxed.
Vind Emmy nu al leuker dan de nep hysterische Meilandjes.
pi_204928027
Geweldig dat die man die tijdens Ik Vertrek lekker in Nederland bleef en haar al die zooi liet opknappen nu alsnog daar is ingetrokken. Hij zei destijds dat die weleens een keertje in de zomer zou langsgaan, wat ik bizar vond bij zo’n gigantisch project. Maar die vrouw is ook wel de grootste chaoot ooit, en dat levert heel veel mooie beelden op, dus erg leuk dat ze nu een eigen programma heeft gekregen :)
Ondanks haar enorm domme aanpak heeft ze wel een bepaalde gunfactor :)
pi_204928790
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:20 schreef Eagles89 het volgende:
Geweldig dat die man die tijdens Ik Vertrek lekker in Nederland bleef en haar al die zooi liet opknappen nu alsnog daar is ingetrokken. Hij zei destijds dat die weleens een keertje in de zomer zou langsgaan, wat ik bizar vond bij zo’n gigantisch project. Maar die vrouw is ook wel de grootste chaoot ooit, en dat levert heel veel mooie beelden op, dus erg leuk dat ze nu een eigen programma heeft gekregen :)
Ondanks haar enorm domme aanpak heeft ze wel een bepaalde gunfactor :)
Geef je morgen even 1,5 uur kijkgenot, niet normaal wat die vrouw ondertussen heeft gedaan op dat terrein.
Groot respect voor Emmy. _O_

Edit:


[ Bericht 15% gewijzigd door ootjekatootje op 01-06-2022 08:59:55 ]
pi_204928793
Heel bijzonder dat omroep Max heeft gezien wat zij doet, en op welke manier en dat het top tv is.
Geen meilandjes drama.
pi_204928978
Ik kijk eigenlijk nooit naar Ik Vertrek, maar aflevering waar zij aan meedeed wel gezien destijds. Vond het wel een hilarisch stel, die soms totaal anders denken over dingen maar elkaar wel helemaal vrij lieten daarin. Misschien moet ik dit programma toch ook maar eens gaan kijken 8-)
pi_204929944
De 1e aflevering is direct een kijkcijfer hit: ruim 1,2 miljoen kijkers.
Dat is goed voor een 2e plaats in de dag top 25.

De 2e aflevering ook al gekeken, die staat op NPO plus.
https://www.npostart.nl/kasteelvrouwe-emmy/POW_05315613
  Miss 200.000.000! woensdag 1 juni 2022 @ 09:17:43 #8
367000 roos94
pi_204929951
Altijd Frankrijk, zzzZzzzZ
pi_204929965
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:17 schreef roos94 het volgende:
Altijd Frankrijk, zzzZzzzZ
Tja, daar staan nu eenmaal veel oude kastelen (opknappertjes) te koop!
  Hardste schreeuwer 2022 woensdag 1 juni 2022 @ 10:59:05 #10
335263 freaky40
pi_204930991
Ja, leuke aflevering en aflevering 2 staat ook al klaar dus ik ga lekker vooruitkijken. Moet wel even wennen aan Andre van Duin als voice-over.
Allemaal cabaretteketet!
pi_204931039
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 02:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Geef je morgen even 1,5 uur kijkgenot, niet normaal wat die vrouw ondertussen heeft gedaan op dat terrein.
Groot respect voor Emmy. _O_

Edit:

Leuke vlogs, afgezien van het irritante lachje van de maker.
Het geeft een goed beeld van het kasteel, de bijgebouwen en de gigantische tuin.

Het was een koopje: het geheel voor 3 ton. Daar koop je in Nederland een standaard rijtjeshuis voor, dus ik snap haar wel. Oké je hebt nog wel een paar ton nodig om het op te knappen, maar toch.

Ik hoop dat we Emmy wat langer mogen volgen.
Dit seizoen heeft slechts 8 afleveringen. maar met hoge kijkcijfers komt er hopelijk een vervolg.

Website: https://www.chateaudeschauvaux.com/nl/home/
pi_204931083
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 11:03 schreef Nemrut het volgende:

[..]
Leuke vlogs, afgezien van het irritante lachje van de maker.
Het geeft een goed beeld van het kasteel, de bijgebouwen en de gigantische tuin.

Het was een koopje: het geheel voor 3 ton. Daar koop je in Nederland een standaard rijtjeshuis voor, dus ik snap haar wel. Oké je hebt nog wel een paar ton nodig om het op te knappen, maar toch.

Ik hoop dat we Emmy wat langer mogen volgen.
Dit seizoen heeft slechts 8 afleveringen. maar met hoge kijkcijfers komt er hopelijk een vervolg.

Website: https://www.chateaudeschauvaux.com/nl/home/
Die man reist met zijn vrouw meerdere kastelen af om daar te helpen met klussen. Er is nog een filmpje dat hij er weer is en aan de slag gaat met de tuin en de enorme knotwilgen. In dat filmpje zie je pas echt goed dat ze eerst alles hebben opgeruimd.

Ik vind het een gaaf project!
pi_204931138
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 11:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die man reist met zijn vrouw meerdere kastelen af om daar te helpen met klussen. Er is nog een filmpje dat hij er weer is en aan de slag gaat met de tuin en de enorme knotwilgen. In dat filmpje zie je pas echt goed dat ze eerst alles hebben opgeruimd.

Ik vind het een gaaf project!
Ja de 2e vlog heb ik ook al gekeken.

Leuk project, met crowdfunding en hulp van volontairs moet het wel slagen.
pi_204931247
"Kasteelvrouwe Emmy lijkt qua verhaal natuurlijk een beetje op Chateau Meiland. Het is alleen de minder hysterische versie. Er is namelijk niet iemand die om de minuut een harde kreet uitslaat. Emmy geniet vooral van haar leven, zegt ze zelf, ondanks haar Franse kasteel dat zo lek is als een mandje. "Ik wil het zelf opknappen, zoals ik het wil", zegt ze."

https://www.rtlboulevard.(...)emmy-vrijheid-honden
  Tettenkoning woensdag 1 juni 2022 @ 12:27:50 #15
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204931811
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 09:17 schreef roos94 het volgende:
Altijd Frankrijk, zzzZzzzZ
In Ziedendzee staan nu eenmaal niet zoveel kastelen :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_204933283
Wat een leuk programma! Zou er zelf alleen nooit een kamer boeken, bang dat de boel instort.
pi_204933914
Tv-columniste Angela de Jong is niet erg positief over het programma. Normaal gesproken ben ik het vaak met haar eens, maar ditmaal slaat ze wat mij betreft de plank compleet mis.

Ze is wel te spreken over de voice-over van André van Duin. Die vind ik juist weer wat minder, dan heb ik liever die van Ik Vertrek. De witte hond is wel erg cute en verdient volgens haar dan ook een eigen serie.

Aan de reacties op haar column te zien, zitten de kijkers niet bij omroep Max. Ik verwacht dat de mensen die Ik vertrek kijken dit programma beter kunnen waarderen.

https://www.ad.nl/show/de(...)-realiteit~a42ca8bb/
pi_204934067
De NRC is heel wat positiever,

Kasteelvrouw Emmy komt afwisselend over als getikt en geweldig

Het was een dinsdagavond op de NPO over autonomie houden of afhankelijk worden. Kasteelvrouw Emmy (Omroep Max) is in haar eentje minstens zo serievullend als de hele familie Meiland bij elkaar.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-geweldig-a4131164
pi_204947207
Angela de Jong kan zo ontzettend zuur zijn. Dan is ze gruwelijk irritant. In dit geval slaat ze ook de plank volledig mis, het is een hartstikke leuk programma.
pi_204956333
Emmy en Rutger waren vanavond te gast bij Beau.
Volgende week flink wat RTL-kijkers erbij, dus vast nog hogere kijkcijfers,

Angela je hebt het helemaal mis, het is nu al een succes!!!
pi_204971185
Chateau Planckaert

In België kopiëren ze veel Nederlandse succesnummers. Eén van de succesvolste is Chateau Meiland-kopie Chateau Planckaert. Het recept is vrijwel identiek: oud-wielrenner Eddy Planckaert, zijn vrouw Christa en hun kinderen bouwen een vervallen kasteel in het Franse Lurcy-Lévis om tot hotel. Maar Eddy’s droom om met heel de familie onder één dak te wonen, blijkt niet iedereen te delen.

https://www.ad.nl/show/va(...)n-ad-astra~a3219422/

Ik vind het niet zo'n sympathieke familie. Ze gaan met veel volk (en geld vermoed ik) het deels afgebrande chateau opknappen. Precies het tegenovergestelde van Emmy, die het grotendeels alleen doet, met maar weinig geld.

Ik hou de familie Planckeart na 2 afleveringen al voor gezien. Voor wie het wil volgen: vandaag 3 afleveringen bij RTL 8, van 17:30 tot 20:00 uur. De hele serie (3 seizoenen, 33 afleveringen) kun je terugkijken op VRT NU.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/chateau-planckaert/
pi_204988199
Nieuwe aflevering nu op Nederland 1! Ik zit er weer klaar voor :)
pi_204988251
Dat test je toch even? :') Voor jan lul een nieuwe wasmachine gekocht.
  Tettenkoning dinsdag 7 juni 2022 @ 20:42:29 #24
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204988265
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 20:40 schreef tralalala het volgende:
Dat test je toch even? :') Voor jan lul een nieuwe wasmachine gekocht.
Niet bijster snugger idd :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_204988394
Wat is die Rutger toch een ongelofelijke hork. Hoe kun je met zo iemand samenleven..dat is toch gewoon echt zielig voor die vrouw? Dan moet je wel een enorm minderwaardigheidscomplex hebben om die opmerkingen van zo iemand als zo’n Rutger constant te accepteren. Ik vind het echt zielig.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 20:58:25 #26
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_204988433
Dat schooien voor een nieuw dak :N
pi_204988457
Ook medelijden met die dochter trouwens :(
  Moderator dinsdag 7 juni 2022 @ 21:05:31 #28
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_204988504
Wat een onmogelijke vrouw. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_204988591
Zit je lekker rustig op het uitkijkpunt te genieten komt zij er bij staan. :')
pi_204988970
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 19:41 schreef Nemrut het volgende:
Chateau Planckaert

In België kopiëren ze veel Nederlandse succesnummers. Eén van de succesvolste is Chateau Meiland-kopie Chateau Planckaert. Het recept is vrijwel identiek: oud-wielrenner Eddy Planckaert, zijn vrouw Christa en hun kinderen bouwen een vervallen kasteel in het Franse Lurcy-Lévis om tot hotel. Maar Eddy’s droom om met heel de familie onder één dak te wonen, blijkt niet iedereen te delen.

https://www.ad.nl/show/va(...)n-ad-astra~a3219422/

Ik vind het niet zo'n sympathieke familie. Ze gaan met veel volk (en geld vermoed ik) het deels afgebrande chateau opknappen. Precies het tegenovergestelde van Emmy, die het grotendeels alleen doet, met maar weinig geld.

Ik hou de familie Planckeart na 2 afleveringen al voor gezien. Voor wie het wil volgen: vandaag 3 afleveringen bij RTL 8, van 17:30 tot 20:00 uur. De hele serie (3 seizoenen, 33 afleveringen) kun je terugkijken op VRT NU.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/chateau-planckaert/
Ik vond het best leuk zondag om te kijken :D
pi_204990571
Man kasteelvrouwe Emmy woont nog altijd in Nederland: 'Voel me vaak eenzaam'

Martien Meiland (60) bewees het al: het programma 'Ik Vertrek' is de perfecte basis voor een razendpopulaire realityserie. Deze keer is het de beurt aan kasteelvrouwe Emmy die huis, haard én partner achterliet voor een Frans kasteel in de Dordogne. Of zeg maar gerust bouwval met lekkend dak, kapotte ramen en in elkaar stortende muren. Hoewel Emmy dit wel zijn charme vond hebben, zag haar man dit niet en bleef thuis. En daar is hij nog steeds.

https://www.rtlboulevard.(...)man-alleen-nederland
pi_204990781
Kijkcijfers Emmy:

Dinsdag 31 mei: 1.233.000 (excl. uitgesteld)
Dinsdag 31 mei: 1.428.000 (incl. uitgesteld)

Dinsdag 7 juni: 1.113.000 (excl. uitgesteld)
De cijfers inclusief uitgesteld kijken zijn pas na 1 week beschikbaar.

Iets minder kijkers dan de 1e aflevering, maar nog steeds een kijkcijfer hit.
Op NPO Plus kun je de 3e aflevering weer vooruitkijken.
pi_204992153
Wat zonde van je geld om een nieuwe wasmachine te kopen, terwijl het stopcontact gewoon alleen kapot is.

Ik kan me niet voorstellen dat ze niet wakker ligt van dat dak. Dat kan toch elk moment naar beneden komen?
Ook dat je beneden aan het opknappen bent en je weet dat het van boven allemaal inregent.
pi_204992167
Gisteren mijn eerste aflevering (aflevering 2) gekeken, ik vond het wel grappig. Emmy en Rutger zijn allebei onmogelijk op hun eigen manier _O-
pi_204995203
Kasteelvrouwe Emmy trekt meer kijkers dan de Meilandjes
De nieuwe realityserie Kasteelvrouwe Emmy, waarin een ietwat hysterische dame een kasteel in Frankrijk verbouwt, trekt momenteel meer kijkers dan de Meilandjes tot voor kort deden.
Chateau Meiland is ooit voortgekomen uit Ik Vertrek en ook in de nieuwe NPO 1-serie Kasteelvrouwe Emmy staat een voormalig Ik Vertrek-koppel centraal. We volgen de ietwat hysterische Emmy die vrijwel in haar eentje het kasteel van haar dromen verbouwt. En de kijkcijfers? Die zijn dik in orde.

Erica niet jaloers
Waar de Meilandjes eerder dit voorjaar gemiddeld 1 miljoen kijkers wisten te boeien met Chateau Bijstand, begon Kasteelvrouwe Emmy vorige week met 1,2 miljoen kijkers. En ook gisterenavond was Emmy met ruim 1,1 miljoen kijkers (25% marktaandeel) de winnaar op prime time.
Is Erica Meiland jaloers? Nee, zegt Telegraaf-verslaggever Jordi Versteegden. Hij heeft met Erica gebeld. “Erica heeft de eerste aflevering ook gezien en was hartstikke enthousiast. Ze ziet haar ook niet als concurrentie en wenst haar ook gewoon alles succes met haar serie.”

‘Meilandjes in gevaar’
De Meilandjes moeten wel een beetje gaan oppassen, denkt Jordi. “Ik denk wel dat de Meilandjes moeten oppassen, omdat er een overkill aan het ontstaan is. Dit is verfrissend, dit begint weer van vooraf aan.”
Hij vervolgt bij Telegraaf TV: “Als ik het even op mezelf betrek: ik vond de Meilandjes het allerleukst in het begin, toen dat kasteel echt nog een rommeltje was in Frankrijk. Daar beginnen we nu ook weer bij Emmy. We beginnen van vooraf aan.”

https://www.mediacourant.(...)s-dan-de-meilandjes/
pi_204995266
Uiteraard is het bouwen/verbouwen het leukst. Daarna wordt een oninteressante RLS van oninteressante mensen.
Die Jordi is chef-opendeur zeker?
pi_204998429
Knappe dochters heeft Rutger ^O^ :P
  Tettenkoning woensdag 8 juni 2022 @ 21:16:42 #38
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204999239
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 11:16 schreef Piles het volgende:
Gisteren mijn eerste aflevering (aflevering 2) gekeken, ik vond het wel grappig. Emmy en Rutger zijn allebei onmogelijk op hun eigen manier _O-
Het zijn inderdaad wel twee bijzondere figuren.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205051583
Het pakt mij nog niet echt, of ligt dat aan mij?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 22:55:37 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205053612
Wat een onmogelijk huwelijk. Zij is een vreselijk chaotische eigenheimer en hij trekt zich helemaal nergens iets van aan en doet gewoon zijn eigen ding.
Elkaar cijfers geven voor boodschappen doen. 8)7
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Tettenkoning woensdag 15 juni 2022 @ 08:34:48 #41
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205054994
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 21:10 schreef Remco het volgende:
Het pakt mij nog niet echt, of ligt dat aan mij?
Vind er ook weinig aan tot dus ver.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205056216
Kijkcijfers voor NPO begrippen compleet ingestort nog maar 670.000 kijkers over.
pi_205056757
Speelde het Nederlands elftal gisteren niet tegelijk met de uitzending? Volgens mij hadden meer programma’s daar last van.
  Tettenkoning woensdag 15 juni 2022 @ 13:40:21 #44
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_205056998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 12:59 schreef Eagles89 het volgende:
Speelde het Nederlands elftal gisteren niet tegelijk met de uitzending? Volgens mij hadden meer programma’s daar last van.
Yup.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_205057287
Kijkcijfers dinsdag: Op1 beleeft verschrikkelijke avond, Nederland - Wales domineert
Kasteelvrouwe Emmy moet flink inleveren door voetbal


De Nations League-wedstrijd Nederland - Wales is dinsdagavond als een olifant door de porseleinen kijkcijferkast gedenderd. De wedstrijd kon rekenen op ruim twee miljoen kijkers en dit had grote gevolgen voor de rest van de programma's. Vooral talkshow Op1 beleefde een werkelijk dramatische avond: met slechts 353.000 kijkers was het één van de slechtst bekeken uitzendingen ooit.

Ook Kasteelvrouwe Emmy levert in
Allereerst de schade op primetime. De nieuwste kijkcijferhit van NPO 1, Kasteelvrouwe Emmy, leverde flink in: 676.000 kijkers (de eerste afleveringen zaten ruim boven het miljoen). Verder zien we ook bescheiden kijkcijfers voor Voor hetzelfde geld (RTL 4, 658.000 kijkers) en Urk! (SBS6, 548.000 kijkers). Vervolgens schoten de cijfers van SBS6 omhoog voor Vandaag Inside, dat met 707.000 opnieuw een succes was. De andere zenders leverden juist flink in: Humberto (RTL 4) moest het doen met slechts 469.000 belangstellenden en Recht in de ogen (NPO 1) scoorde helemaal dramatisch: 319.000 kijkers.

https://www.gids.tv/artik(...)land-wales-domineert
pi_205057475
Kijkcijfers Emmy:

Dinsdag 7 juni: 1.113.000 (excl. uitgesteld)
Dinsdag 7 juni: 1.308.000 (incl. uitgesteld)

Dinsdag 14 juni: 676.000 (excl. uitgesteld)
Vanwege het voetbal wordt deze aflevering vermoedelijk veel uitgesteld gekeken.
De cijfers inclusief uitgesteld kijken zijn pas na 1 week beschikbaar.

Aflevering 4 staat alweer op NPO Plus.

Vriendeninvasie
Vrienden van Rutger komen logeren en nemen het hele kasteel over. Kunnen Emmy en Rutger deze invasie wel aan? Verder een schilderworkshop, een moestuin die zijn eigen leven gaat leiden én onverwacht bezoek.

https://www.npostart.nl/k(...)06-2022/POW_05316242
pi_205060082
Wat een ontzettende ranzige snijplank gebruikte ze voor die zalm.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 20:34:39 #48
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205113977
Weer begonnen :W
pi_205113986
Present!
pi_205114006
Heb je een kasteel moet je alsnog in een tent in de tuin slapen
  dinsdag 21 juni 2022 @ 20:41:14 #51
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205114037
Zo’n paal d’r tussen lijkt me niet heel praktisch :P
pi_205114206
Al die gasten ook over de vloer..er is geen kamer die af is maar wel heel Nederland uitnodigen. Ze kunnen beter met zn allen aan de arbeid, maar als ik die lui zo zie lopen wordt er alles behalve gewerkt. Wat een stel oudjes bij elkaar.
  dinsdag 21 juni 2022 @ 21:05:31 #53
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_205114247
Gooise boomers, gemaakte vrolijkheid, wat een triest gezelschap
pi_205114302
Vreselijk. Ze komen alleen op bezoek om even te profiteren en een beetje gezelligheid met zn allen. Doen geen ene flikker. Ze laten haar alles doen en gaan zelf een beetje wijn zuipen.
pi_205116417
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2022 21:11 schreef Eagles89 het volgende:
Vreselijk. Ze komen alleen op bezoek om even te profiteren en een beetje gezelligheid met zn allen. Doen geen ene flikker. Ze laten haar alles doen en gaan zelf een beetje wijn zuipen.
Daar kwamen we ook voor, voor de gezelligheid :+
pi_205116418
Dat bed in die tent _O-
pi_205125049
Ik zou gek worden van Emmy als partner.
pi_205247723
Vanavond afl. 5 - Donkere wolken
Donkere wolken pakken zich samen: het paradijsje van Emmy wordt bedreigd. Is het tij nog te keren? Ondertussen wordt de moestuin door de vrijwilligers onder handen genomen. Is er nog hoop?

Afl. 6 staat al op NPO Plus:
https://www.npostart.nl/k(...)07-2022/POW_05316244

[ Bericht 23% gewijzigd door MadMaster op 05-07-2022 21:26:44 (Svp geen openlijke spoilers plaatsen.) ]
  dinsdag 5 juli 2022 @ 20:52:14 #59
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_205249074
Wat een geld voor een blikje eitjes. :@
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 21:15:45 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_205249344
Wat een kut cliffhanger over de hont :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205249765
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:15 schreef Guppy het volgende:
Wat een kut cliffhanger over de hont :(
… dat was niet hond Jula, maar een stuk plastic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 21:53:32 #62
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205249882
Wie zijn er toch allemaal zo gek om als vrijwilliger die rijke boomers te helpen op hun kasteel?
  dinsdag 5 juli 2022 @ 23:21:31 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205250755
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:53 schreef BasEnAad het volgende:
Wie zijn er toch allemaal zo gek om als vrijwilliger die rijke boomers te helpen op hun kasteel?
Wij zijn altijd blij met alle hulp. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 12 juli 2022 @ 21:12:36 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_205321322
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 21:44 schreef Nemrut het volgende:

[..]
… dat was niet hond Jula, maar een stuk plastic.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaaa O+ gevonden!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 12 juli 2022 @ 22:38:29 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205322580
Die vrijwilligster, anesthesist, is wel een rouwdauwer. Zoals die sloopt. Net een kerel. :D
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_205323301
Volgende week... verborgen gebreken ontdekt door de aannemer :{
Die steigers blijven er de komende 5 jaar wel staan :7

[ Bericht 56% gewijzigd door Dutch_view op 13-07-2022 01:13:49 ]
pi_205323434
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:38 schreef golfer het volgende:
Die vrijwilligster, anesthesist, is wel een rouwdauwer. Zoals die sloopt. Net een kerel. :D
Haha ja die was de hele aflevering alleen maar aan het rennen, vliegen, beuken, maaien en klimmen :D
pi_205323692
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 22:38 schreef golfer het volgende:
Die vrijwilligster, anesthesist, is wel een rouwdauwer. Zoals die sloopt. Net een kerel. :D
Ja heerlijk _O-

En Emmy maar niks doen :')
Ik zou daar zo slecht tegen kunnen als ik kwam helpen :X
  woensdag 13 juli 2022 @ 09:24:05 #69
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_205324200
Steeds weer over geld dat er niet zou zijn, maar een ton voor een nieuw dak was snel gevonden.

[ Bericht 10% gewijzigd door spapaars op 13-07-2022 09:34:38 ]
pi_205324368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 09:24 schreef spapaars het volgende:
Steeds weer over geld dat er niet zou zijn, maar een ton voor een nieuw dak was snel gevonden.
Via crowdfunding. Welke gek stort er (anoniem) geldt op zo'n project 8)7
Doneer het dan aan de voedselbank ofzo :')
  Moderator woensdag 13 juli 2022 @ 11:26:22 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_205325606
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 09:42 schreef Piles het volgende:

[..]
Via crowdfunding. Welke gek stort er (anoniem) geldt op zo'n project 8)7
Doneer het dan aan de voedselbank ofzo :')
Dezelfde mensen als die daar graag vrijwilligen denk ik? En zei ze niet ook dat ze iets van een kleine lening hadden van de bank?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205325621
Er staat wel iets tegenover, voor degenen die af willen reizen naar de Dordogne.

"Het idee is dat iemand die 100,- ¤ ‘doneert’ een voucher ontvangt voor een overnachting voor 2 personen inclusief ontbijt
Een ‘donatie’ van 25,- ¤ voor een 4-gangen diner en 5,- voor een glas wijn of een variatie hierop . Alles is welkom

Zo kan ik iets terugdoen voor al die hartverwarmende hulp die ons aangeboden wordt"[/i]


https://www.gofundme.com/f/droom-kasteel-emmy-duizend-en-n-nacht
pi_205325770
De terugkeer van De slimste mens heeft flinke gevolgen voor de rest van de primetime-programma's. Op dinsdagavond was Kasteelvrouwe Emmy de afgelopen weken met afstand het populairst, maar nu moet het NPO 1-programma het doen met 'slechts' 757.000 kijkers. De slimste mens trok 1.625.000 belangstellenden naar NPO 2.

Van <https://www.gids.tv/artik(...)r-de-slimste-mens>;
  woensdag 13 juli 2022 @ 12:29:50 #74
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_205326526
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2022 11:28 schreef Nemrut het volgende:
Er staat wel iets tegenover, voor degenen die af willen reizen naar de Dordogne.

"Het idee is dat iemand die 100,- ¤ ‘doneert’ een voucher ontvangt voor een overnachting voor 2 personen inclusief ontbijt
Een ‘donatie’ van 25,- ¤ voor een 4-gangen diner en 5,- voor een glas wijn of een variatie hierop . Alles is welkom

Zo kan ik iets terugdoen voor al die hartverwarmende hulp die ons aangeboden wordt"[/i]


https://www.gofundme.com/f/droom-kasteel-emmy-duizend-en-n-nacht
¤100 voor een overnachting 2 personen.
Die is dan voor jaren volgeboekt met niet betalende gasten.
pi_205528719
Na 3 weken komt er vanavond eindelijk weer een aflevering op tv. Aflevering 7 Van de regen in de drup.
Aflevering 7 & 8 (de laatste van dit seizoen) kun je nu al bekijken als je NPO Plus hebt.

https://www.npostart.nl/kasteelvrouwe-emmy/POW_05315613
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205532449
Lekkende dak drama in deze aflevering :)
pi_205532550
Het blijft aanprutsen :')
pi_205532661
Termieten jaaaa :B
pi_205532700
Haha dit is pijnlijk te zien én tegelijkertijd is dit de reden dat we allemaal kijken. Drama 2.0 dit. Een kat in de zak gekocht destijds, verrassing…of zagen we dit tijdens de Ik Vertrek aflevering al mijlenver aankomen:)
pi_205532848
Oef…verliefd op die tandarts assistente van hem :)
pi_205533094
Wat een kouwe kak die visite in die woonboot :D
Ook met dubbele tong praten :P
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:40:55 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205534427
Vreselijk, al die lekkages.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 08:04:17 #83
155227 crew  Guppy
dus
pi_205535520
quote:
82s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 22:40 schreef golfer het volgende:
Vreselijk, al die lekkages.
Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet meer leuk om te kijken... In het begin was het nog wel grappig, maar ik vind het nu gewoon sneu/triest/uitzichtloos... Zelfs nu ze er bouwvakkers bij heeft, wordt het alleen maar erger
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205537437
Ja sorry hoor maar veel nieuws stond er niet in over de komende aflevering, wat nog niet bekend was.
Ik zal hier verder niets meer posten hoor! Gerust gesteld?
pi_205537558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:23 schreef Nemrut het volgende:
Ja sorry hoor maar veel nieuws stond er niet in over de komende aflevering, wat nog niet bekend was.
Nee behalve dat het allemaal goedkomt met het dak, wat juist de grootste cliffhanger was :')
quote:
Ik zal hier verder niets meer posten hoor! Gerust gesteld?
Wees niet zo op je pik getrapt als iemand je op een normale aanspreekt zeg :{
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 14:19:19 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_205538493
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:22 schreef Nemrut het volgende:
...
Nou ja, hoef ik daarvoor in ieder geval niet meer te kijken :')

SPOILER: niet echt een spoiler hoor, klik gerust open
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_205539171
Hopelijk gaan ze snel weer open, ik vrees een overlijden in directe familie.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 18:59:52 #88
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_205540614
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:23 schreef Nemrut het volgende:
Ja sorry hoor maar veel nieuws stond er niet in over de komende aflevering, wat nog niet bekend was.
Ik zal hier verder niets meer posten hoor! Gerust gesteld?
Posten mag nog wel, maar post svp niets over afleveringen die nog niet via de reguliere TV kanalen uitgezonden zijn. En als je dat toch wilt doen, dan graag in een spoiler.
Voor de spelregels, zie hier: TV / FAQ & Feedback/opmerkingen/tips over TV #3
pi_205592221
Die geschilderde keukenvloer ziet er van een afstand wel leuk uit.
Benieuwd hoe snel t gaat afbladderen :')

Ze heeft ook bijzonder zakelijk inzicht, geen hoog- en laagseizoen. Gewoon 1 tarief :P
  woensdag 10 augustus 2022 @ 14:14:12 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_205599660
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:47 schreef Dutch_view het volgende:

Ze heeft ook bijzonder zakelijk inzicht, geen hoog- en laagseizoen. Gewoon 1 tarief :P
Toch niet, want zie op de website:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209501504
Leuk programma hoor ! als ik ooit een kasteel koop koop ik er een die kant-en-klaar is, ik hoef al dat gedoe erom heen niet :{w :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209502028
Op Emmy's insta zag ik haar op iemand antwoorden dat er nu hh zijn van het programma en in augustus de nieuwe serie *G*

Van omroep Max:

quote:
Hilversum,16maart2023
Vervolg Kasteelvrouwe Emmy te zien bij MAX
Hoe gaat het met Emmy, haar kasteel in Frankrijk en Rutger? Het antwoord op die vraag is te zien in het vervolg op Kasteelvrouwe Emmy, waarvan de opnames in volle gang zijn. Wanneer de nieuwe afleveringen te zien zijn, maakt Omroep MAX op een later tijdstip bekend.

Emmy heeft een veelbewogen jaar achter de rug, met als dieptepunt een ernstig motorongeluk van haar zoon: een heftige en intensieve periode. Maar de eigenzinnige Emmy stopt nooit met nieuwe creatieve plannen maken om haar kasteeldroom in Frankrijk na te jagen. Emmy: "Het afgelopen jaar was heel heftig. Het ergst denkbare gebeurde: mijn zoon kreeg een ernstig ongeluk en een onzekere tijd brak aan. Ik ben vaak heen en weer gereisd tussen Nederland en Frankrijk, om voor mijn zoon te zorgen én de restauratie van het kasteel zo goed mogelijk te begeleiden. Inmiddels liggen de onzekere tijden achter ons en heb ik enorm veel zin om aan de slag te gaan in mijn kasteel. Er zijn nog zoveel plannen, genoeg te doen!"

Kasteelvrouwe Emmy
Bij MAX op NPO 1
pi_210264118
Morgenavond start het tweede seizoen ^O^
pi_210276023
Je verwacht t niet, de vloerbalken ook al verrot ;(
  zondag 13 augustus 2023 @ 21:50:18 #95
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_210276204
Dit is over 25 jaar nog niet af.
pi_210276277
Deze betalende gasten moeten bijna wel acteurs zijn?
Wie wil hier zijn geld aan uitgeven om in een tochtig, koud, beschimmeld kasteel te verblijven vol met termieten :?
  zondag 13 augustus 2023 @ 21:57:00 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210276280
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 21:50 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit is over 25 jaar nog niet af.
denk het ook niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_210276412
Wat een griezel is die ene zoon van Emmy. Het leek wel een zombie zoals ie aan tafel zat met z’n lange haar. Daar loop je ‘s avonds een straatje voor om als je die tegen komt.
  zondag 13 augustus 2023 @ 22:17:17 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210276522
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2023 22:07 schreef JanGroen het volgende:
Wat een griezel is die ene zoon van Emmy. Het leek wel een zombie zoals ie aan tafel zat met z’n lange haar. Daar loop je ‘s avonds een straatje voor om als je die tegen komt.
nou zeg , wat een engerd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_210276743
Ik weet niet, vond het een beetje matige start van een toch al vrij korte serie van 3 afleveringen.
Er werd als een razende door de seizoenen heen gegaan. Opeens zaten we in de winter
Weinig klusbeelden maar wel een verkleedpartijtje :')
  zondag 13 augustus 2023 @ 22:50:05 #101
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_210276863
Duidelijk een steekje los bij Emmy.
Die zoons hebben het niet van een vreemde.
En die tandarts houdt ook een beetje de boot af, lijkt het wel ....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')