Normale mensen verzekeren zich voor diefstal of vernieling, die gaan geen mensen neerschieten. Zomaar een gedachte.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:09 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Goed punt van deze kerel, door het gebrek aan media aandacht zou je bijna vergeten dat we bijna 2 jaar lang rellen en plunderen hebben gezien in de VS.
Genoeg mensen die hun eigendommen succesvol hebben kunnen verdedigen met wapens.
Hoe tragisch de recente schietpartijen ook zijn, hoeveel meer mensen hadden alles verloren of zelfs het leven gelaten als ze niet bewapend waren?
Deze bedoel je?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 14:42 schreef HowardRoark het volgende:
Het woord 'neerschieten' komt in de post van @:Chivaz niet voor. Een wapen kan natuurlijk ook als afschrikmiddel worden gebruikt. Neem dat echtpaar die vaak in het nieuws kwamen tijdens de 'Summer of Love' in 2020, de McCloskeys, hebben die mensen neergeschoten? Nee, maar maakten wel kenbaar aan boze demonstranten vandalen, dat ze bewapend waren.
Inderdaad. Die hadden niemand neergeschoten.quote:
Ze hadden dan ook geen enkele reden om mensen met wapens te bedreigen waarvoor ze dus ook veroordeeld zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Die hadden niemand neergeschoten.
Dat jij dat zo ziet kan ik begrijpen. Het is natuurlijk het beste om losgeslagen demonstranten gewoon hun gang te laten gaan. Immers, dat zijn strijders voor "social justice", dan is vandalisme en betreding van privéterrein acceptabel.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 16:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze hadden dan ook geen enkele reden om mensen met wapens te bedreigen waarvoor ze dus ook veroordeeld zijn.
Eigendom heeft vaak ook een emotionele waarde en dat valt niet te verzekeren.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Normale mensen verzekeren zich voor diefstal of vernieling, die gaan geen mensen neerschieten. Zomaar een gedachte.
Maar kan je mischien wat cijfers opvoeren die zeggen om hoeveel gevallen dat gaat dan?
Ze hadden alle reden, die relschoppers hadden een hek geforceerd om vervolgens op privé terrein door te marcheren naar het huis van de burgermeester.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 16:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ze hadden dan ook geen enkele reden om mensen met wapens te bedreigen waarvoor ze dus ook veroordeeld zijn.
Nope, dat hek is later pas geforceerd en was gewoon open.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 21:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze hadden alle reden, die relschoppers hadden een hek geforceerd om vervolgens op privé terrein door te marcheren naar het huis van de burgermeester.
Gezien het feit dat de “demonstraties” lang niet zo vreedzaam waren zoals de media ons wou doen geloven kan ik het mijzelf goed voorstellen dat ze buiten zijn gaan staan met hun wapens.
Onwetendheid van de wet is nooit een excuus om de wet te overtreden. Ze waren op priveterrein want dat is een gated community en ze hebben zich mogelijk succesvol verdedigt tegen een bende potentiële relschoppers.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 23:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nope, dat hek is later pas geforceerd en was gewoon open.
[ twitter ]
Uit de commentaren van de demonstranten kan je ook opmaken dat ze niet wisten dat het privé-terrein was (alleen het voetpad was dat, de paralelle weg was openbaar) en aangezien ze op weg waren naar het huis van de burgemeester was er voor dit echtpaar geen enkel gevaar. Met hun houding riskeerden ze alleen maar een escalatie die gelukkig niet plaatsvond. Geen van de demonstranten was bewapend en de McCloskey's zijn ook niet voor niets veroordeeld (ze hebben wijselijk een plea deal geaccepteerd). Wat jij je kan voorstellen doet er niet zoveel toe. Zij hadden beter moeten weten, het zijn beide advocaten.
Hihi. Verzekeren. Het is wachten op het moment dat de verzekeringsmaatschappijen weigeren uit te keren omdat het slachtoffer niet was bewapened en dus niet risicoverminderend heeft gehandeld.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 14:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Normale mensen verzekeren zich voor diefstal of vernieling, die gaan geen mensen neerschieten. Zomaar een gedachte.
Maar kan je mischien wat cijfers opvoeren die zeggen om hoeveel gevallen dat gaat dan?
Mogelijk, potentieel. Ja, dat is me een sterke zaak.quote:Op zondag 5 juni 2022 11:48 schreef Chivaz het volgende:
en ze hebben zich mogelijk succesvol verdedigt tegen een bende potentiële relschoppers.
Ik vind dat de Mclosky familie redelijk hebben gehandeld gezien de omstandigheden en het politieke klimaat. Ze stonden immers op hun eigen grondgebied met hun wapens in de handen. Als je op zo’n moment je wapen niet mag trekken, wanneer dan wel?quote:Op zondag 5 juni 2022 12:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mogelijk, potentieel. Ja, dat is me een sterke zaak.
Dat BLM was op dat moment nog zo "hot" en leek redelijk geloofwaardig, dus om politieke redenen heeft men zo geoordeeld over die 2 die niets verkeerd deden.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat de Mclosky familie redelijk hebben gehandeld gezien de omstandigheden en het politieke klimaat. Ze stonden immers op hun eigen grondgebied met hun wapens in de handen. Als je op zo’n moment je wapen niet mag trekken, wanneer dan wel?
De rechter is het met je oneens, en ik ben bang dat die toch iets beter op de hoogte is van de wetgeving ter plekke dan dat jij dat bent.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat de Mclosky familie redelijk hebben gehandeld gezien de omstandigheden en het politieke klimaat. Ze stonden immers op hun eigen grondgebied met hun wapens in de handen. Als je op zo’n moment je wapen niet mag trekken, wanneer dan wel?
Volgens mij hebben deze 150 demonstranten geen tientallen mensen vermoord door het hele land.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als ik ergens woon en er komen 150 boze demonstranten naar mijn wijk die over het hele land al tientallen mensen hebben vermoord zou ik ook gewoon mijn wapen pakken lijkt me.
Ja inderdaad, volgens jou. Maar zeker weten kan je het niet. En aangezien die groep uit dezelfde hoek kwam als de rellers die weldegelijk doden op hun geweten hebben zou ik het risico liever niet nemen.quote:Op zondag 5 juni 2022 13:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij hebben deze 150 demonstranten geen tientallen mensen vermoord door het hele land.
Jij denkt echt dat precies deze groep mensen ergens anders in Amerika mensen heeft omgelegd, en dat ze dan daarna ergens anders heenreizen om hetzelfde te doen? Lol, oke.quote:Op zondag 5 juni 2022 13:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja inderdaad, volgens jou. Maar zeker weten kan je het niet. En aangezien die groep uit dezelfde hoek kwam als de rellers die weldegelijk doden op hun geweten hebben zou ik het risico liever niet nemen.
Gelukkig was Kyle Rittenhouse niet zo naief en heeft hij zichzelf kunnen beschermen tegen dit beroepstuig.
Nee, en jij denkt ook helemaal niet dat ik dat denkquote:Op zondag 5 juni 2022 13:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat precies deze groep mensen ergens anders in Amerika mensen heeft omgelegd, en dat ze dan daarna ergens anders heenreizen om hetzelfde te doen? Lol, oke.
Je zegt het in je eerste post letterlijk, dus als je dat niet denkt moet je even wat beter leren formuleren.quote:Op zondag 5 juni 2022 13:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, en jij denkt ook helemaal niet dat ik dat denk.
Ja, of je leert gewoon nadenkenquote:Op zondag 5 juni 2022 13:18 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je zegt het in je eerste post letterlijk, dus als je dat niet denkt moet je even wat beter leren formuleren.
Ik vind het gewoon vrij apart om, zeker als het gaat om strafrecht zoals hier, mensen daden van anderen aan te rekenen. Als de ene groep de boel verbouwt en de andere niet vind ik het ook niet zo netjes om de groep die niks doet met een wapen te bedreigen.quote:Op zondag 5 juni 2022 13:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, of je leert gewoon nadenken.
Als je ergens een groep Ajax-hooligans de zooi ziet verbouwen, loop jij uiteraard gewoon vrolijk op een andere groep Ajax-hooligans af, zo rol jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |