abonnement Unibet Coolblue
pi_204886918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:36 schreef RAVW het volgende:
Spanje neemt wet aan die uitdrukkelijke instemming met seks verplicht stelt
[..]
Bron:NU.NL

Brand maar los ....
Gaat dit te ver of vinden jullie van niet
Persoonlijk vind ik dit veel te ver gaan.
Mede om dat ik als man ook veel te vaak meemaakt dat de dames gewoon man onvriendelijk zijn en veel te vergaan in bepaalde dingen.
Dit is pure symboliek, de vrouw zit even zwaar fout door geen toestemming te vragen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204886938
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 08:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En als er in het strafrecht wordt opgenomen 'je moet expliciet toestemming hebben voor...', dan is het volgens jou niet duidelijk wat het goede gedrag is? :')
[..]
Beetje incel-denkwijze, vind je niet?
Ehh nee, ouwe Extremist.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204886946
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:01 schreef speknek het volgende:

[..]
Die kans is natuurlijk kleiner dan mensen die beweren dat ze dachten dat tegenstribbelen hun kink was.

Deze wetgeving is er natuurlijk puur voor dat de verkrachter zich er niet meer uit kan wurmen, niet om alle mannen de gevangenis in te krijgen.
Wat geeft hier dan praktisch een wapen tegen wie dan ook, gebrek aan toestemming komt dan toch van twee kanten?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 28 mei 2022 @ 09:22:37 #79
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204886950
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ehh nee, ouwe Extremist.
Ok, speciaal voor jou dan 'wappie-denkwijze'. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204886975
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ok, speciaal voor jou dan 'wappie-denkwijze'. :')
Je kan ook eens wat minder extreem en wereldvreemd gaan denken, tip.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 28 mei 2022 @ 09:27:02 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204886983
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je kan ook eens wat minder extreem gaan denken, tip.
Uber-Wappie zegt dat ik extreem denk. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator zaterdag 28 mei 2022 @ 10:01:01 #82
5428 crew  miss_sly
pi_204887247
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 20:07 schreef sanger het volgende:

[..]
Voorbeelden genoeg te bedenken aan wat men als intimiderend kan ervaren. Ik kan alleen niet bedenken wat jij als intimiderend ervaart. Sterker nog, de buurvrouw kan opfleuren van een compliment terwijl jij hetzelfde compliment als intimiderend ervaart, bv omdat jij een slechte nacht gehad hebt, thuis ruzie hebt gehad, even klaar bent met mannen an sich of noem maar op.

In jouw zienswijze moet je als man er vanuitgaan dat je weet wat de ontvanger van het compliment interpreteert. Het gaat dus niet meer om wat je zegt maar om hoe iemand het ontvangt, en dat is "gevaarlijk". Ik kan namelijk niet direct beinvloeden hoe jij iets gaat interpreteren omdat het van factoren afhankelijk is waar ik geen invloed op heb.
Je verwart 'niet leuk vinden' met 'intimiderend'.
Over het algemeen wordt het vooral intimiderend door de plaats of positie, niet door de woorden an sich.'
Je voorbeelden van slechte nacht, ruzie, klaar met mannen zijn allemaal voorbeelden dat ik die dag niet zit te wachten op een ongevraagd compliment, zomaar uti het niets, van een onbekende. Niet dat ik het intimiderend vind.

Waarom is dat voor een aantal mannen zo moeilijk te begrijpen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204887256
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Uber-Wappie zegt dat ik extreem denk. _O-
Ja je bent knettergek idd, met je gewappie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204887270
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je verwart 'niet leuk vinden' met 'intimiderend'.
Over het algemeen wordt het vooral intimiderend door de plaats of positie, niet door de woorden an sich.'
Je voorbeelden van slechte nacht, ruzie, klaar met mannen zijn allemaal voorbeelden dat ik die dag niet zit te wachten op een ongevraagd compliment, zomaar uti het niets, van een onbekende. Niet dat ik het intimiderend vind.

Waarom is dat voor een aantal mannen zo moeilijk te begrijpen?
? Dat sommige vrouwen niet op een compliment zitten te wachten zal wel toch? Lekker laten gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 28 mei 2022 @ 10:05:02 #85
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204887276
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:59 schreef jogy het volgende:
Maar als het dus uit aangeschoten geilheid gebeurt en geen van de twee vraagt aan elkaar of de persoon ermee instemt zijn ze beide strafbaar? Ik ga er zomaar vanuit dat het niet echt mogelijk is om deze wet alleen voor vrouwen in te zetten eigenlijk.
Het moge duidelijk zijn dat dit niet tegen vrouwen gebruikt kan of gaat worden. Mannen geven by default een akkoord, daar mag je vanuit gaan.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 10:06:31 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204887287
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja je bent knettergek idd, met je gewappie.
The feeling is completely mutual. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 28 mei 2022 @ 10:08:05 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204887300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
? Dat sommige vrouwen niet op een compliment zitten te wachten zal wel toch? Lekker laten gaan.
Tuurlijk heb jij daar schijt aan. En daarmee ben jij het probleem.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator zaterdag 28 mei 2022 @ 10:10:00 #88
5428 crew  miss_sly
pi_204887313
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 20:11 schreef sanger het volgende:

[..]
En hoe wil je als vrouw aantonen dat die consent er op het moment supreme niet was? Immers de eiser bewijst is nog algemeen geldend in deNL rechtsspraak.
[..]
Sorry? Je mist het woordje niet ergens denk ik? Niet iedere vrouw die verkracht wordt vecht terug (freeze or fight).
Dat aantonen is nu moeilijk en dat zal het ook vaak blijven. Dat is het lastige van seks en dat er vaak alleen de twee betreffende personen bij aanwezig waren. En dat het soms heel lastig is om te weten wat de ander nu precies wel of niet wil Juist omdat:

Je begreep kennelijk prima wat ik wilde zeggen, namelijk dat een vrouw die niet terugvecht niet automatisch consent geeft. Wat door sommige mannen wordt gezien als "er is geen tegenstand dús ze geeft consent'. Voor zover deze mannen uberhaupt al bezig zijn met hoe de vrouw in de situatie zit.

Maar ik vind ook dat vrouwen moeten leren om te laten weten, duidelijk en expliciet, wat ze wel of niet willen. En daar zijn ook veranderingen in onze maatschappij voor nodig. Want een vrouw die van seks houdt, meerdere sekspartners heeft en duidelijk aangeeft wat ze wel of niet wil, wordt toch aangewezen als een slet. Vooral door mannen, overigens.
quote:
Als man ben je vogelvrij voor vrouwen die achteraf spijt hebben, omdat je als man bv niet meer wilt dan een ONS. Tenzij de bewijslast ook echt bij de vrouw komt te liggen dat ze vooraf duidelijk heeft aangegeven niet te willen.

Ik zie hier wel mogelijkheden voor een "mutual consent-app" :P
Dat vogelvrij valt echt heel erg mee, hoor. Natuurlijk zijn er best vrouwen die zoiets doen, maar dat zijn echt geen hordes. En als jij altijd eerlijk en duidelijk bent over jouw intenties, kan de vrouw een keuze maken of ze daarin meegaat of er toch liever vanaf ziet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 28 mei 2022 @ 10:12:31 #89
5428 crew  miss_sly
pi_204887320
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 20:18 schreef sanger het volgende:

[..]
Niet mee eens. Dat het strafbaar is is allang duidelijk. Het is eerder nodig om mensen bewust te laten worden van de in NL (vroger wel) geldende normen en waarden. Bij voorkeur vanuit de opvoeders.
Er zijn ook in NL nog steeds genoeg mensen die niet weten dat seks hebben met iemand die, op dat moment (of sowieso als persoon), wilsonbekwaam is, bijvoorbeeld omdat ze half buiten bewustzijn is van teveel drank, ook strafbaar is.

Ik ben het met je eens dat een belangrijke taak bij de opvoeders zit. Maar hoe zie je dat voor je? Wat vind jij dan dat opvoeders hun dochters én zonen zouden moeten meegeven?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 28 mei 2022 @ 10:13:23 #90
5428 crew  miss_sly
pi_204887324
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 08:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En als er in het strafrecht wordt opgenomen 'je moet expliciet toestemming hebben voor...', dan is het volgens jou niet duidelijk wat het goede gedrag is? :')
[..]
Beetje incel-denkwijze, vind je niet?
Het incel-deel is dan vooral dat zich bedenken gedurende het proces geen optie zou zijn. Immders: wie a zegt, moet ook de rest van het alfabet opvoeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 28 mei 2022 @ 10:14:59 #91
5428 crew  miss_sly
pi_204887339
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
? Dat sommige vrouwen niet op een compliment zitten te wachten zal wel toch? Lekker laten gaan.
Dat probeer ik al meerdere posts duidelijk te maken. Dat een ongewenst compliment iets heel anders is dan een intimiderend compliment.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 28 mei 2022 @ 10:15:20 #92
5428 crew  miss_sly
pi_204887341
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:05 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Het moge duidelijk zijn dat dit niet tegen vrouwen gebruikt kan of gaat worden. Mannen geven by default een akkoord, daar mag je vanuit gaan.
Wat een onzin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204887355
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat probeer ik al meerdere posts duidelijk te maken. Dat een ongewenst compliment iets heel anders is dan een intimiderend compliment.
Intimidatie is ook subjectief. Maar sure, zit een ander gevoel achter intimidatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204887365
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Tuurlijk heb jij daar schijt aan. En daarmee ben jij het probleem.
Een compliment kan ongewenst zijn als de tegenpartij er niet op zit te wachten inderdaad. Dat kan je niet altijd volledig aanvoelen.

Daar moet je je schouders inderdaad over ophalen.

Als je niks verkeerd doet hoef je je niet schuldig te voelen hoor.

Ik vind jouw gedachtes maar raar, goed of fout laten afhangen van de subjectieve interpretatie van een individu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204887378
Maar dat gedrag wat ik in de vorige post schets is een hele politieke ideologie geworden, je bent niet de enige die zo denkt, maar het zijn echt verknipte wereldbeelden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 28 mei 2022 @ 10:26:24 #96
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204887397
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:20 schreef ludovico het volgende:

.... goed of fout laten afhangen van de subjectieve interpretatie van een individu.
Dat noemen we in de regel gewoon empathie. Maar dat is ongetwijfeld wereldvreemd voor jou. Met jouw denkwijze ben jij gewoon het probleem. Maar dat gaat nooit tot je doordringen. Daarom komen overheden met dit soort wetgeving.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204887467
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat noemen we in de regel gewoon empathie. Maar dat is ongetwijfeld wereldvreemd voor jou. Met jouw denkwijze ben jij gewoon het probleem. Maar dat gaat nooit tot je doordringen. Daarom komen overheden met dit soort wetgeving.
Lol.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 28 mei 2022 @ 10:36:35 #98
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204887471
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat een onzin.
Ik hoop het
  zaterdag 28 mei 2022 @ 10:37:00 #99
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204887473
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lol.
Vrouwen zullen het waarderen dat jij er wel om kunt lachen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204887474
We maken goed en fout ff volledig subjectief naar de wens van een individu en dat gaan we dan zeker ook nog ff doorvoeren in het strafrecht.

Je ziet echt niet hoe ridicuul je denkt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204887485
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Vrouwen zullen het waarderen dat jij er wel om kunt lachen.
Om jou? Wie weet, als ze van leedvermaak houden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 28 mei 2022 @ 10:38:46 #102
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204887502
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Om jou? Wie weet, als ze van leedvermaak houden.
Goeie!

:O
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 28 mei 2022 @ 11:25:36 #103
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_204887856
Dit is natuurlijk alleen maar een symbolische wetgeving, in de praktijk zal er weinig veranderen. Want of je op dat moment wel of geen consent had, valt gewoon niet objectief te bewijzen.

Ook niet met apps of contracten, want daar kun je niets mee als iemand zich in het moment bedenkt, of onder dwang een 'ja' geeft.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  zaterdag 28 mei 2022 @ 12:25:23 #104
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204888310
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:25 schreef Stoney3K het volgende:
Dit is natuurlijk alleen maar een symbolische wetgeving, in de praktijk zal er weinig veranderen. Want of je op dat moment wel of geen consent had, valt gewoon niet objectief te bewijzen.

Ook niet met apps of contracten, want daar kun je niets mee als iemand zich in het moment bedenkt, of onder dwang een 'ja' geeft.
Als er een paar mongolen zijn die hierdoor aarzelen, hebben we toch wat gewonnen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204888596
Binnenkort samen QR code scannen voordat je mag
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  zaterdag 28 mei 2022 @ 19:18:31 #106
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204892990
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je verwart 'niet leuk vinden' met 'intimiderend'.
Over het algemeen wordt het vooral intimiderend door de plaats of positie, niet door de woorden an sich.'
Je voorbeelden van slechte nacht, ruzie, klaar met mannen zijn allemaal voorbeelden dat ik die dag niet zit te wachten op een ongevraagd compliment, zomaar uti het niets, van een onbekende. Niet dat ik het intimiderend vind.

Waarom is dat voor een aantal mannen zo moeilijk te begrijpen?
Wellicht omdat vrouwen vooral klagen dat iets intimiderend is, maar schijnbaar bedoelen dat ze het niet leuk vinden?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 19:23:11 #107
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204893020
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat aantonen is nu moeilijk en dat zal het ook vaak blijven. Dat is het lastige van seks en dat er vaak alleen de twee betreffende personen bij aanwezig waren. En dat het soms heel lastig is om te weten wat de ander nu precies wel of niet wil Juist omdat:

Je begreep kennelijk prima wat ik wilde zeggen, namelijk dat een vrouw die niet terugvecht niet automatisch consent geeft. Wat door sommige mannen wordt gezien als "er is geen tegenstand dús ze geeft consent'. Voor zover deze mannen uberhaupt al bezig zijn met hoe de vrouw in de situatie zit.
Dus wat verandert deze wetgeving nu dan?

quote:
Maar ik vind ook dat vrouwen moeten leren om te laten weten, duidelijk en expliciet, wat ze wel of niet willen. En daar zijn ook veranderingen in onze maatschappij voor nodig. Want een vrouw die van seks houdt, meerdere sekspartners heeft en duidelijk aangeeft wat ze wel of niet wil, wordt toch aangewezen als een slet. Vooral door mannen, overigens.
Mee eens.

quote:
Dat vogelvrij valt echt heel erg mee, hoor. Natuurlijk zijn er best vrouwen die zoiets doen, maar dat zijn echt geen hordes. En als jij altijd eerlijk en duidelijk bent over jouw intenties, kan de vrouw een keuze maken of ze daarin meegaat of er toch liever vanaf ziet.
Dat vogelvrij zijn heeft niet met wel of geen hordes te maken. Het feit dat de vrouw dit soort macht heeft....

Over duidelijk zijn over intenties; het kan best zijn dat ik een date zou hebben met een serieuze intentie maar dat het na een uit de hand gelopen date (oftewel op sex uitgelopen) geen vervolg meer zou willen. Vrouwen hebben dan de macht om het er op te gooien dat er geen consent was. Dat geeft scheve verhoudingen en zou niet moeten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 19:24:31 #108
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204893034
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn ook in NL nog steeds genoeg mensen die niet weten dat seks hebben met iemand die, op dat moment (of sowieso als persoon), wilsonbekwaam is, bijvoorbeeld omdat ze half buiten bewustzijn is van teveel drank, ook strafbaar is.

Ik ben het met je eens dat een belangrijke taak bij de opvoeders zit. Maar hoe zie je dat voor je? Wat vind jij dan dat opvoeders hun dochters én zonen zouden moeten meegeven?
Normen en waarden.

Dat het niet normaal is om misbruik te maken van iemand in een zwakkere positie. Geen misbruik te maken van dronken vrouwen. Geen misbruik maken van vrouwen an sich.

Mijn ouders hebben mij dat heel duidelijk meegegeven vroeger.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 21:09:26 #109
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_204894160
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:24 schreef sanger het volgende:

[..]
Normen en waarden.

Dat het niet normaal is om misbruik te maken van iemand in een zwakkere positie. Geen misbruik te maken van dronken vrouwen. Geen misbruik maken van vrouwen an sich.

Mijn ouders hebben mij dat heel duidelijk meegegeven vroeger.
Zo ben ik ook opgevoed , maar ik vraag me de laatste jaren wel af wat krijgen de dames mee in hun opvoeding

ALLE MANNEN ZIJN:
- verkrachters
- vreemdgaanders
- Stalkers
- Moordenaars
- Lopende pinautomaten

Zelf hoor ik niets anders meer als de dames het hebben over mannen, zelf op nieuws sites lees je het al dat er gewoon 0.0 respect is naar de man toe.

Ik zelf krijg ook altijd maar de verwijten dat ik alleen maar uit ben op sex .... vaak ben ik nog niet eens in me hoofd bezig om wat te beginnen met zo'n vrouw of je heb het stempeltje al weer op geplakt gekregen ( doet niet aan ONS)
Maar nu komen er allemaal regels pro vrouw en anti man uit .
Kan het niet gewoon weer eens worden zoals vroeger , van beide kanten respect geven en krijgen?

Als ik merk dat ze gedronken hebben en zelf als ik ze zelf instabiel vind , dus te veel bezig met exen en andere dingen waar ze op dat moment nog mee lopen is het een NO GO
Zelfs vrouwen die op site hun status elke week veranderen van bezig , dating , vrij en gezellig
dating , is voor mij al een reden om niet daar meer wat mee te beginnen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  zondag 29 mei 2022 @ 07:20:11 #110
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204898192
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:18 schreef sanger het volgende:

[..]
Wellicht omdat vrouwen vooral klagen dat iets intimiderend is, maar schijnbaar bedoelen dat ze het niet leuk vinden?
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:23 schreef sanger het volgende:

Dat vogelvrij zijn heeft niet met wel of geen hordes te maken. Het feit dat de vrouw dit soort macht heeft....

Vrouwen hebben dan de macht om het er op te gooien dat er geen consent was. Dat geeft scheve verhoudingen en zou niet moeten.
Ik zie dat ook jij onderdeel van het probleem bent.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204898202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:55 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb altijd bewijs op grindr dus het is goed :W

Want als Spanje dit invoert zullen Ierland en Nederland vast snel volgen. Moet vast van Duitsland of zo.
Uh, als je kussen en pijpen afspreekt en dan een keel en kont kapotneukt omdat het heet werd, dan heb je geen bewijs toch? 🤔
  Admin zondag 29 mei 2022 @ 07:43:10 #112
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_204898218
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:59 schreef jogy het volgende:
Maar als het dus uit aangeschoten geilheid gebeurt en geen van de twee vraagt aan elkaar of de persoon ermee instemt zijn ze beide strafbaar? Ik ga er zomaar vanuit dat het niet echt mogelijk is om deze wet alleen voor vrouwen in te zetten eigenlijk.
De wet wordt natuurlijk alleen voor MANNEN ingezet. Vrouwen kunnen immers geen verkrachter zijn.
Verder is het vrijwel onmogelijk om te bewijzen dat iemand heeft ingestemd. Zelfs een ondertekend contract of videobewijs kan onder dwang worden gegeven.
Kortom; dit is zo'n feministische wet die vrouwen uiteindelijk niet helpt, maar mannen eigenlijk veel makkelijker laat criminaliseren als de vrouw bv boos is, of jaloers, of hij is vreemdgegaan, of ze gaan uit elkaar en ze wil wraak etc etc.
Niemand heeft toch echt iets aan dit soort wetgeving?
Moet de man straks bewijzen dat ze heeft ingestemd zonder dwang of 'het idee van dwang' (denk die griet die naar Ali B's appartement ging midden in de nacht en seks met 'm had omdat ze vond dat dat moest, maar later door vrienden werd overgehaald aangifte te doen omdat zij vonden dat ze misbruikt was?) en dat ze tussentijds niet alsnog vond dat ze toch maar niet wilde, maar dat niet durfde te zeggen?
Dat is toch gewoon onmogelijk?

Het blijft he said/she said, waarbij de norm is dat de vrouw altijd geloofd dient te worden. En die krijgt nu dus vrij eenvoudig de mogelijkheid een kerel waar ze mot mee hebben 15 jaar de cel in te krijgen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zondag 29 mei 2022 @ 07:44:57 #113
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_204898222
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 19:24 schreef sanger het volgende:

[..]
Normen en waarden.

Dat het niet normaal is om misbruik te maken van iemand in een zwakkere positie. Geen misbruik te maken van dronken vrouwen. Geen misbruik maken van vrouwen an sich.

Mijn ouders hebben mij dat heel duidelijk meegegeven vroeger.
Je noemt hier specifiek alleen 'geen misbruik maken van vrouwen'. Enig idee hoe ouderwets en seksistisch die gedachte feitelijk is?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 29 mei 2022 @ 08:22:35 #114
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204898302
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:37 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou het beter vinden om seks gewoon helemaal te verbieden, tenzij je getrouwd bent.
ook rukken verbieden dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204898316
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:36 schreef RAVW het volgende:
Spanje neemt wet aan die uitdrukkelijke instemming met seks verplicht stelt
[..]
Bron:NU.NL

Brand maar los ....
Gaat dit te ver of vinden jullie van niet
Persoonlijk vind ik dit veel te ver gaan.
Mede om dat ik als man ook veel te vaak meemaakt dat de dames gewoon man onvriendelijk zijn en veel te vergaan in bepaalde dingen.
Hamvraag:Twee mensen, man en vrouw zijn allebei en dronken en geil.
Ze worden allebei met spijt wakker.
Want allebei niet aantrekkelijk.
Wedden dat dan de man verkrachter is en de vrouw het slachtoffer?

[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 29-05-2022 09:14:10 ]
  Admin zondag 29 mei 2022 @ 08:31:28 #116
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_204898326
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 08:26 schreef Werkman het volgende:

[..]
Hamvraag:Twee mensen, man en vrouw zijn allebei en dronken en geil.
Ze worden allebei met spijt wakker.
Want allebei niet aantrekkelijk.
Wedden dat dan de verkrachter is en de vrouw het slachtoffer?
Het is geen wedden meer als het een 100% zekerheid is.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_204898456
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 08:31 schreef Danny het volgende:

[..]
Het is geen wedden meer als het een 100% zekerheid is.
Vraag me dan af hoe er gereageerd zou worden als de man als eerste en enige een aanklacht in zou dienen.
Zouden die Spaanse rechters dan kortsluiting krijgen of zo?
pi_204898477
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 01:35 schreef MacorgaZ het volgende:
Daarom heb ik mijn slaapkamer volgehangen met camera’s, als er dan ooit klachten zijn (over consent, uiteraard nooit over de prestaties) heb ik perfect bewijs hoe het zit. Kan niet misgaan!
Camera's in de slaapkamer van een Fok!er? Het enige wat die opnemen is stof en spinnenwebben. _O-
  zondag 29 mei 2022 @ 09:24:51 #119
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204898513
Het gejank van de 'mannen' hier vind ik aan de ene kant erg vermakelijk en aan de andere kant zeer zorgwekkend. Want daardoor is het overduidelijk dat dit soort wetten nodig zijn. En dat is in-en-in triest.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Admin zondag 29 mei 2022 @ 09:46:56 #120
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_204898684
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het gejank van de 'mannen' hier vind ik aan de ene kant erg vermakelijk en aan de andere kant zeer zorgwekkend. Want daardoor is het overduidelijk dat dit soort wetten nodig zijn. En dat is in-en-in triest.
Dus als je stelt dat een wet niet alleen niet op rechtvaardige wijze te handhaven is, dat vrouwen net zo goed schuldig kunnen zijn ipv ze op voorhand allemaal in een slachtofferrol te duwen of dat er heel makkelijk misbruik van deze wet gemaakt kan worden om bv wraak te nemen (en ja, er zijn zat vrouwen die mannen beschuldigen omwille van wraak) dan ben je opeens verkrachter in jouw ogen? Wat is dat voor rare kronkel dan? (en waarom herhaal je tig keer je eigen stelling? want je blijft hetzelfde posten zonder met argumenten te komen)

vraagje: hoe wil jij bewijzen dat de vrouw in kwestie daadwerkelijk heeft ingestemd? En dat die instemming niet geforceerd was? En dat ze niet het gevoel had dat ze wel 'moest' instemmen? En dat die instemming niet ergens tijdens de seks omsloeg in toch maar liever niet willen? (want in al die gevallen ben je verkrachter namelijk. OOK als ze instemt maar later stelt zich gedwongen te voelen of dacht dat dit 'normaal' was etc etc.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 29-05-2022 09:53:33 ]
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_204898737
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:46 schreef Danny het volgende:

[..]
Dus als je stelt dat een wet niet alleen niet op rechtvaardige wijze te handhaven is, dat vrouwen net zo goed schuldig kunnen zijn ipv ze op voorhand allemaal in een slachtofferrol te duwen of dat er heel makkelijk misbruik van deze wet gemaakt kan worden om bv wraak te nemen (en ja, er zijn zat vrouwen die mannen beschuldigen omwille van wraak) dan ben je opeens verkrachter in jouw ogen? Wat is dat voor rare kronkel dan? (en waarom herhaal je tig keer je eigen stelling? want je blijft hetzelfde posten zonder met argumenten te komen)
Over zorgwekkend gesproken inderdaad. Als je je bedenkingen hebt bij een wet (of althans de praktische uitvoerbaarheid ervan) maakt dat je blijkbaar al verdacht in de ogen van sommigen.

Overigens is dat ook wel een redenatie die we vaak zien bij privacyschendende kwesties als de sleepwet. Want je hebt toch niet te verbergen, of wel soms?
  zondag 29 mei 2022 @ 09:56:59 #122
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204898750
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:46 schreef Danny het volgende:

....

Ik zie alleen maar gejank. Je post (en denkwijze) geeft alleen maar aan dat jij je niet realiseert hoe groot het probleem is voor vrouwen. De rest vind ik een non-issue.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Admin zondag 29 mei 2022 @ 10:35:46 #123
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_204899044
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik zie alleen maar gejank. Je post (en denkwijze) geeft alleen maar aan dat jij je niet realiseert hoe groot het probleem is voor vrouwen. De rest vind ik een non-issue.
Je hebt dus geen argumenten en bent vooral aan het trollen. prima, kan ik je verder negeren ^O^
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 29 mei 2022 @ 10:37:28 #124
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204899057
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 10:35 schreef Danny het volgende:

[..]
Je hebt dus geen argumenten
Tuurlijk wel. Wat er met vrouwen gebeurt is relevant. Jij niet. Case closed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Admin zondag 29 mei 2022 @ 10:44:53 #125
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_204899119
quote:
9s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Over zorgwekkend gesproken inderdaad. Als je je bedenkingen hebt bij een wet (of althans de praktische uitvoerbaarheid ervan) maakt dat je blijkbaar al verdacht in de ogen van sommigen.

Overigens is dat ook wel een redenatie die we vaak zien bij privacyschendende kwesties als de sleepwet. Want je hebt toch niet te verbergen, of wel soms?
Ja, ook zo'n iq-loos argument. Napraten, interessant doen etc. Mensen die niet verder denken dan wat ze wordt verteld en die niet in staat zijn zelf een mening te vormen. En in deze context zijn het dan vaak mannen (vaker nog dan vrouwen) die zichzelf zo superieur vinden dat zij de reddende ridder moeten zijn voor al die arme, zielige, zwakke vrouwkes. In hun ogen zijn alle vrouwen zielige slachtoffers die onmogelijk voor zichzelf op kunnen komen. Als er iets seksistisch is zijn het wel mannen die zichzelf op die manier boven vrouwen plaatsen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_204900054
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:55 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb altijd bewijs op grindr dus het is goed :W

Want als Spanje dit invoert zullen Ierland en Nederland vast snel volgen. Moet vast van Duitsland of zo.
Dan ga je als vrouw naar het politiebureau en wordt je aangifte door een politieagente niet opgenomen want geen tijd.

_O-
pi_204900236
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 10:35 schreef Danny het volgende:

[..]
Je hebt dus geen argumenten en bent vooral aan het trollen. prima, kan ik je verder negeren ^O^
Hem? ja, kan je gerust doen. ben ik vanaf vandaag ook mee begonnen.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:34:43 #128
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204900377
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 07:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
Ik zie dat ook jij onderdeel van het probleem bent.
Dat zie je niet, dat denk je. Je moet geen feiten met meningen verwarren, daar zijn er al genoeg van ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:36:17 #129
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204900391
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 07:44 schreef Danny het volgende:

[..]
Je noemt hier specifiek alleen 'geen misbruik maken van vrouwen'. Enig idee hoe ouderwets en seksistisch die gedachte feitelijk is?
Ik ben dan ook al iets ouder, en dus in een ouder tijdperk opgevoed ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:37:30 #130
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204900398
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:34 schreef sanger het volgende:

[..]
Dat zie je niet, dat denk je.
Hmmmm....

Nice try, but nope. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 29 mei 2022 @ 13:38:50 #131
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204900409
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 12:52 schreef Horzula het volgende:

[..]
Dan ga je als vrouw naar het politiebureau en wordt je aangifte door een politieagente niet opgenomen want geen tijd.

_O-
En telt niet mee in de statistieken, dus dalende criminaliteitscijfers :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:39:31 #132
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204900412
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hmmmm....

Nice try, but nope. :')
En waar is je feitelijke onderbouwing?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 29 mei 2022 @ 13:46:53 #133
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204900471
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:39 schreef sanger het volgende:

[..]
En waar is je feitelijke onderbouwing?
Jouw eigen teksten. Het gegeven dat jij begint over de macht van de vrouw. Echt ridicuul.
Dan heb je volledig gemist waar dit werkelijk over gaat en ben je dus per definitie onderdeel van het probleem.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 29 mei 2022 @ 13:48:03 #134
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204900484
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Jouw eigen teksten. Het gegeven dat jij begint over de macht van de vrouw. Echt ridicuul.
Dan heb je volledig gemist waar dit werkelijk over gaat en ben je dus per definitie onderdeel van het probleem.
Ik zie nog steeds alleen maar jouw mening :W
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_204900603
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:37 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik zou het beter vinden om seks gewoon helemaal te verbieden, tenzij je getrouwd bent.
Veel gaan naar "las putas" daar heur...
  zondag 29 mei 2022 @ 14:08:03 #136
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204900713
quote:
88s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:48 schreef sanger het volgende:

Ik zie nog steeds alleen maar jouw mening
Ik had al door dat 'begrijpen' niet je sterkste kant is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 29 mei 2022 @ 14:13:51 #137
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_204900774
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2022 09:19 schreef Werkman het volgende:

[..]
Camera's in de slaapkamer van een Fok!er? Het enige wat die opnemen is stof en spinnenwebben. _O-
Nou zeg…. ;(
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_204900818
Hopelijk mag je nog wel karnemelk drinken en je kat zoeken

  Admin zondag 29 mei 2022 @ 14:20:23 #139
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_204900840
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:36 schreef sanger het volgende:

[..]
Ik ben dan ook al iets ouder, en dus in een ouder tijdperk opgevoed ;)
Ik weet natuurlijk niet wat 'iets ouder' betekent, maar ook langer geleden kwam misbruik van mannen door vrouwen al wel voor hoor. Dat is niet iets nieuws ofzo. Gekken heb je in alle geslachten :)

quote:
88s.gif Op zondag 29 mei 2022 13:48 schreef sanger het volgende:

[..]
Ik zie nog steeds alleen maar jouw mening :W
met sommige mensen valt niet te redeneren. Mensen die een modewoordje gebruiken als end-all 'argument' omdat ze nu eenmaal niet capabel zijn een echte discussie op basis van argumenten te voeren bijvoorbeeld. Ook mensen die opzettelijk trollen vallen daar overigens onder.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_204900876
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:18 schreef Fleischmeister het volgende:
Hopelijk mag je nog wel karnemelk drinken en je kat zoeken

Net zo lauw als die karnemelk...
pi_204900889
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 08:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En als er in het strafrecht wordt opgenomen 'je moet expliciet toestemming hebben voor...', dan is het volgens jou niet duidelijk wat het goede gedrag is? :')
Het strafrecht is er niet om het goede gedrag te formuleren, maar om precies dat gedrag te formuleren dat zodanig fout is dat het staatsapparaat moet ingrijpen en iemand in het cachot moet gooien. Daar kun je doorgaans dan ook niet het goed gedrag uit afleiden.

Voor een signaal afgeven rondom goed gedrag is het dan ook ongeschikt, en als dat je bedoeling is komt je dus vaak uit op slechte wetgeving, en slechte wetgeving geeft problemen.

quote:
Beetje incel-denkwijze, vind je niet?
Nee hoor, ik heb het ook weleens gehad. Maar het zou wel een goede denkwijze zijn bij het maken van strafwetgeving want die maak je niet voor mensen zoals ik, die maak je voor de klungels en de vrouwen die hun wil niet kunnen bepalen dan wel niet kunnen uiten. Je maakt zo'n wet niet voor de verkrachters die uit de bosjes springen of voor de drogeerders, en ook niet voor de vamps, de femme fatales en de sluwe verleidsters. De eersten houden zich toch niet aan de regels en de tweeden beheersen het spel, zijn in controle.

Dit soort wetgeving is er voor de mannen en vrouwen van goede wil die incapabel zijn om dat ingewikkelde spel van aantrekkingskracht, van aandringen en afhouden, van toegeven en mee laten slepen veilig te spelen zonder grenzen over te gaan. Wat je dan moet doen is die grenzen, de buitengrenzen, duidelijk formuleren, ipv dat je kern van goed gedrag duidt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 29 mei 2022 @ 14:26:43 #142
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204900916
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik had al door dat 'begrijpen' niet je sterkste kant is.
Ik begrijp je helemaal :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 29 mei 2022 @ 14:28:41 #143
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_204900940
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:20 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik weet natuurlijk niet wat 'iets ouder' betekent, maar ook langer geleden kwam misbruik van mannen door vrouwen al wel voor hoor. Dat is niet iets nieuws ofzo. Gekken heb je in alle geslachten :)
Ik doelde dan ook meer op de ietwat ouderwetse normen en waarden van man jegens vrouw (en niet andersom) waar je aan refereerde :)

quote:
met sommige mensen valt niet te redeneren. Mensen die een modewoordje gebruiken als end-all 'argument' omdat ze nu eenmaal niet capabel zijn een echte discussie op basis van argumenten te voeren bijvoorbeeld. Ook mensen die opzettelijk trollen vallen daar overigens onder.
Klopt, dat is wel iets wat jammer is op een platform gemaakt voor discussie en debat :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 31 mei 2022 @ 06:50:38 #144
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204919723
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:

Het strafrecht is er niet om het goede gedrag te formuleren, maar om precies dat gedrag te formuleren dat zodanig fout is dat het staatsapparaat moet ingrijpen en iemand in het cachot moet gooien. Daar kun je doorgaans dan ook niet het goed gedrag uit afleiden.
Grootste kul ooit gelezen.

quote:
Nee hoor, ik heb het ook weleens gehad.
Dan ben je een sukkel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204919739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:39 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind het wel “spannend” hoe dit bewijstechnisch allemaal gaat uitpakken. Maar ik voorzie niet zo veel materiële veranderingen eigenlijk, als ik dit projecteer op de Nederlandse situatie dan zal hoogstens wat vaker veroordeeld worden voor verkrachting in plaats van een ander zedenmisdrijf. Denk aan het kaars-verhaal.

Maar hoe ga je bewijzen dat iemand geen toestemming heeft gegeven, seksueel contact is toch bijzonder vaak 1 op 1…
Ik hoorde op podcasts dat de vrouw daar altijd wordt geloofd. Dus als ze achteraf spijt heeft of de man wilt flink wilt dwarszitten. Dan ben je als man altijd de pineut.
pi_204919876
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 20:11 schreef sanger het volgende:
Als man ben je vogelvrij voor vrouwen die achteraf spijt hebben, omdat je als man bv niet meer wilt dan een ONS. Tenzij de bewijslast ook echt bij de vrouw komt te liggen dat ze vooraf duidelijk heeft aangegeven niet te willen.
Eeuh nou nee dat valt mee hoor. Het zijn grotendeel jonge onervaren grietjes die naar het politiebureau gaan want spijt en willen hun eigen eer behouden door er "verkrachting" van te maken Bij meer dan 95% van de gevallen haken ze bij het politiebureau al af als ze horen wat de consequenties als ze liegen. Bij de rest vallen er een hoop al door de mand omdat ze tegenover een agent/agente zitten die al snel door heeft dat alles uit hun duim zuigen.

Mocht het alsnog een zaak worden dan wordt het snel een welles-nietes-spelletje en kan er niet bewezen worden of er daadwerkelijk een verkrachting plaatsgevonden heeft.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204919907
Het gevaarlijke in Spanje is dat de verklaring van de vrouw die verkracht is of meent te zijn, al voldoende bewijs is voor een rechter om je te veroordelen.

In Nederland hebben we dat betreft een veel beter juridisch stelsel.
pi_204919924
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:25 schreef Stoney3K het volgende:
Dit is natuurlijk alleen maar een symbolische wetgeving, in de praktijk zal er weinig veranderen. Want of je op dat moment wel of geen consent had, valt gewoon niet objectief te bewijzen.

Ook niet met apps of contracten, want daar kun je niets mee als iemand zich in het moment bedenkt, of onder dwang een 'ja' geeft.
Dat bewijzen is in Spanje dus geen probleem, verklaring van de vrouw is voldoende. Zie de zaak Charly T.
  Moderator dinsdag 31 mei 2022 @ 08:08:58 #149
5428 crew  miss_sly
pi_204919950
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 08:05 schreef jakosi het volgende:

[..]
Dat bewijzen is in Spanje dus geen probleem, verklaring van de vrouw is voldoende. Zie de zaak Charly T.
Dat bewijzen is in Spanje dus net zo goed een probleem, zie de zaak waarover in het nieuwwbericht wordt gesproken van een vrouw die slachtoffer werd van een groepsverkrachting.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204919960
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 08:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat bewijzen is in Spanje dus net zo goed een probleem, zie de zaak waarover in het nieuwwbericht wordt gesproken van een vrouw die slachtoffer werd van een groepsverkrachting.
Spanje is wel een land waar je lang vast kan zitten zonder aanklacht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')