Als je dat lijstje zo ziet, wordt het toch hoog tijd dat we Maria Onbevlekt Ontvangen gaan vieren.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:07 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De lijst is nog langer:
Maria Onbevlekt Ontvangen (8 december)
Hoogfeest van de geboorte van de Heer (25 december)
Hoogfeest van Maria Moeder van God (1 januari)
Openbaring van de Heer (6 januari)
Hoogfeest van de Heilige Jozef (19 maart)
Paasfeest (variabele datum tussen 22 maart en 25 april)
Hoogfeest van de Goddelijke Barmhartigheid (tweede zondag van Pasen/Octaafdag van Pasen/Beloken Pasen)
Aankondiging van de Heer/Maria Boodschap (25 maart)
Ons Heer Hemelvaart (40 dagen na Pasen)
Pinksteren (50 dagen na Pasen)
Heilige Drieëenheid (zondag na Pinksteren)
Sacramentsdag (tweede donderdag of zondag na Pinksteren)
Heilig Hart van Jezus (derde vrijdag na Pinksteren)
Geboorte van de Heilige Johannes de Doper (24 juni)
Hoogfeest van de Heilige Petrus en Paulus (29 juni)
Maria-Tenhemelopneming (15 augustus)
Hoogfeest van de Kerkwijding van de eigen kerk (22 oktober, Belgische kerkprovincie enkel als de historische datum onbekend is)
Hoogfeest van de Kerkwijdingfeest van de eigen kerk (25 oktober, Nederlandse kerkprovincie enkel als de historische datum onbekend is)
Hoogfeest van de Patroonheilige van lokale kerk, stad of gemeente (op de dag zelf of een nabije zondag)
Allerheiligen (1 november)
Allerzielen (2 november)
Heilige Willibrordus (7 november, enkel in de Nederlandse kerkprovincie)
Christus Koning (34ste zondag van het liturgisch jaar)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogfeest
quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik wacht even haar antwoord af voor ik hier mee akkoord ga.
Hoezo leer je dan nu pas het verhaal van Hemelvaart? Het is niet dat die gebeurtenis tot nu een geheim was?quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Vanavond The Passion Hemelvaart. Dan leren we toch eindelijk het verhaal van Hemelvaart?
Jawel, het is nog steeds een raadsel voor me wat er op Hemelvaart gebeurt is.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hoezo leer je dan nu pas het verhaal van Hemelvaart? Het is niet dat die gebeurtenis tot nu een geheim was?
Zat jij niet op een christelijke/katholieke basisschool?quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Jawel, het is nog steeds een raadsel voor me wat er op Hemelvaart gebeurt is.
Zie het voor je als Jezus op een soort van traplift maar dan zonder trap en zonder lift.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, ik heb daar niet op gezeten.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:20 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zat jij niet op een christelijke/katholieke basisschool?
Ik ben niet gedoopt, maar dat hele Hemelvaart verhaal ken ik wel
Dus gewoon een stoel.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:20 schreef Strani het volgende:
[..]
Zie het voor je als Jezus op een soort van traplift maar dan zonder trap en zonder lift.
Nee ook niet. Eigenlijk gewoon alleen Jezus. Maar dan dus dat 'ie omhoog gaat. In tegenstelling tot alle keren dat Jezus niet omhoog ging, maar over die momenten wordt in de Bijbel weinig gemeld.quote:
Oh ik vind de Snatch game altijd een van de minste afleveringen omdat ik vaak 80% van de personages toch niet kenquote:Op donderdag 26 mei 2022 16:40 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ook aflevering 2 gezien. Geweldige snatch game.![]()
Ja, werd zelf ook een beetje moe van die gesprekjes met de bottom two in the werkroom, dus ik vind het een mooie twist.
[..]
Ja, Raja en The Vivienne zijn leuk. Raja haar runways vind ik geweldig, maar ik hoorde al dat ze twee keer een boot kreeg van Violet Chachki en Gottmik bij Fashion Photo Ruview.
Ja en nou wil het weten ook!quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Je had gelijk @:H_T - dit soort dingen komt alleen maar gedoe van
Oké. De statistieken wijzen uit dat we meer ons best moeten doen om onze vriendschap te reddenquote:
Op hemelvaartsdag stapt Jezus dus in het vliegtuig om terug te gaan naar zijn pa die ver weg woont in een heel groot all inclusive resort.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wel vanaf vliegveld Eindhoven in verband met de wachttijden op Schiphol. Het is ook daarom dat Eindhoven nog altijd de 'lichtstad' wordt genoemd.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Op hemelvaartsdag stapt Jezus dus in het vliegtuig om terug te gaan naar zijn pa die ver weg woont in een heel groot all inclusive resort.
Mooie save, hier trappen wij niet in.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dit was puur een 'jij bent zooooo oud' grap ten koste van iemand die even oud is als ik![]()
Maar jij moet natuurlijk weer Spanje er bijhalen. Zo kennen we jou wel weer
Meen je nietquote:Op donderdag 26 mei 2022 19:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Vanavond The Passion Hemelvaart. Dan leren we toch eindelijk het verhaal van Hemelvaart?
Jeetjequote:Op donderdag 26 mei 2022 19:37 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.tvgids.nl/muziek/the-passion-hemelvaart
Daarom heb ik dus vrijgenomen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:38 schreef Meridiaan het volgende:
Wat een heerlijke dag was dit![]()
Morgen nog 1 dagje werken is wel een anticlimax
Maar niet iedereen kan dat zo maar he, gelukkig kan dat bij ons wel makkelijk.quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daarom heb ik dus vrijgenomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |