abonnement Unibet Coolblue
pi_204845021
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204845118
Ja! Goedemorgen :)
pi_204845128
M’n lief heeft net espresso voor me gemaakt c_/
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204845150
Goedemorgen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 24 mei 2022 @ 07:45:35 #5
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_204845166
Mogguhh
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_204845289
Ik heb al grote mok op, maar ik ga zo in de kerk eerst even meer koffie drinken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204845298
Ochtend!

Om 23 uur schemerig en om 5.30 uur weer licht doet wel wat met de slaap uren :O
Vandaag in een kopermijnmuseum rondstruinen, daarna door naar de volgende overnachtingsplek met heel veel regenvoorspellingen en O+ sauna O+

En kijken naar niet te zware wandel programma’s in een uitstekend klim- en wandelgebied :') Want voorspelde regen en vooral reisgenoot die lichte knieklachten heeft en toch nog graag de twee weken aangenaam wil volmaken. Dankzij bevriende fysio via de app een werkdiagnose en lichte oefeningen gekregen O+

We denken nu aan raften :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204845439
Mogge allen!

Eerste koffie is binnen.

Wat jammer van de regen tijdens de vakantie @Cat-astrophe, maar vooral ook van de knie van reisgenoot.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 mei 2022 @ 08:48:40 #9
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204845471
Koffie. c_/
De laatste trainingsdag vandaag in de reeks. Blijft daardoor weinig van de week over :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204845545
Mogguh!

Jammer van de regen Cat. Gelukkig leent Noorwegen zich in veel gebieden wel goed voor wat minder zware 'hikes' . Geniet ze!

Woaah, jongens, dit is maf, mijn huisje staat nu te koop :o . Raaaaarrrr (En dan zie je op de foto's opeens zaken die je toch even anders had willen neerzetten. Of niet helemaal goed gepoetst hebt :') Achja...)

Ik hoop maar dat de nieuwe verkopers onze familie Ekster wil adopteren. En de twee dikke houtduiven O+ .
(Onze collectie huisspinnen is misschien wat veelgevraagd...)
pi_204845579
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:02 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Jammer van de regen Cat. Gelukkig leent Noorwegen zich in veel gebieden wel goed voor wat minder zware 'hikes' . Geniet ze!

Woaah, jongens, dit is maf, mijn huisje staat nu te koop :o . Raaaaarrrr (En dan zie je op de foto's opeens zaken die je toch even anders had willen neerzetten. Of niet helemaal goed gepoetst hebt :') Achja...)

Ik hoop maar dat de nieuwe verkopers onze familie Ekster wil adopteren. En de twee dikke houtduiven O+ .
(Onze collectie huisspinnen is misschien wat veelgevraagd...)
Mensen gaan wat van je huis vinden :X

Hopelijk snel kopers, kunnen jullie dat ook weer afstrepen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204845694
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:02 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Jammer van de regen Cat. Gelukkig leent Noorwegen zich in veel gebieden wel goed voor wat minder zware 'hikes' . Geniet ze!

Woaah, jongens, dit is maf, mijn huisje staat nu te koop :o . Raaaaarrrr (En dan zie je op de foto's opeens zaken die je toch even anders had willen neerzetten. Of niet helemaal goed gepoetst hebt :') Achja...)

Ik hoop maar dat de nieuwe verkopers onze familie Ekster wil adopteren. En de twee dikke houtduiven O+ .
(Onze collectie huisspinnen is misschien wat veelgevraagd...)
Spannend. Hopelijk is het snel verkocht
We have far more in common than that which devides us..
pi_204845700
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:08 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mensen gaan wat van je huis vinden :X

Hopelijk snel kopers, kunnen jullie dat ook weer afstrepen.
Oh dat eerste sowieso. Ik wil er ook niet teveel over nadenken dat er hier allemaal vreemden in mijn kasten snuffelen :')
Maar goed. Het zij zo. We moeten er wat voor over hebben, wat duizenden euro's extra :P

En ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Heel moeilijk te zeggen in deze categorie/deze wijk.
pi_204845722
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Oh dat eerste sowieso. Ik wil er ook niet teveel over nadenken dat er hier allemaal vreemden in mijn kasten snuffelen :')
Maar goed. Het zij zo. We moeten er wat voor over hebben, wat duizenden euro's extra :P

En ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. Heel moeilijk te zeggen in deze categorie/deze wijk.
In kasten snuffelen doenje toch niet of hebben jullie inbouw kasten?
We have far more in common than that which devides us..
pi_204845752
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
In kasten snuffelen doenje toch niet of hebben jullie inbouw kasten?
Ik weet van mensen die ik gesproken heb dat die dit doen ja. Ik doe dat zelf ook inderdaad niet. (Ik heb hooguit eens een keukenla opengetrokken na 3x vragen aan de makelaar of het OK was, om de indeling te zien.).
Maar goed, dan zien ze mijn onderbroeken maar :+

Ik vind het vooral ongemakkelijk dat mensen zo enorm in je leeftruimte komen. En alles kritisch gaan bekijken. Brrr! :D (Ik had al moeite met de fotografen en makelaar, en dat waren heel geen onaardige mensen)
pi_204846046
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik weet van mensen die ik gesproken heb dat die dit doen ja. Ik doe dat zelf ook inderdaad niet. (Ik heb hooguit eens een keukenla opengetrokken na 3x vragen aan de makelaar of het OK was, om de indeling te zien.).
Maar goed, dan zien ze mijn onderbroeken maar :+

Ik vind het vooral ongemakkelijk dat mensen zo enorm in je leeftruimte komen. En alles kritisch gaan bekijken. Brrr! :D (Ik had al moeite met de fotografen en makelaar, en dat waren heel geen onaardige mensen)
Staat het al op funda en is het al tig keer bekeken?
En gaat je makelaar veel bezichtigingen inplannen of 1 dagje voor een handvol mensen en dan kijken of iemand gelijk overbiedt?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204846063
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik weet van mensen die ik gesproken heb dat die dit doen ja. Ik doe dat zelf ook inderdaad niet. (Ik heb hooguit eens een keukenla opengetrokken na 3x vragen aan de makelaar of het OK was, om de indeling te zien.).
Maar goed, dan zien ze mijn onderbroeken maar :+

Ik vind het vooral ongemakkelijk dat mensen zo enorm in je leeftruimte komen. En alles kritisch gaan bekijken. Brrr! :D (Ik had al moeite met de fotografen en makelaar, en dat waren heel geen onaardige mensen)
Wanneer je niet direct een nieuwe keuken gaat plaatsen kan ik me dat nog voorstellen maar om, noem eens wat, de losse kledingkast op de slaapkamer te openen vind ik wel heel ver gaan.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204846090
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Staat het al op funda en is het al tig keer bekeken?
En gaat je makelaar veel bezichtigingen inplannen of 1 dagje voor een handvol mensen en dan kijken of iemand gelijk overbiedt?
Vanmiddag op Funda, dus ik heb nog geen idee hoevaak het bekeken gaat worden :) . Wel al op de makelaarssite en zijn FB. Huis is vanmorgen door de makelaar gelijk bij Funda aangemeld, maar daar gaat ongeveer 4 uur overheen gaf hij aan.
We hebben nu vooralsnog 2 dagen bezichtigingen, om mensen een beetje keuze voor een dag te kunnen geven.
Maar hangt er ook gewoon vanaf of er veel belangstelling is, hoe het precies zal lopen. (Makelaar is wel vrij flexibel)
pi_204846099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wanneer je niet direct een nieuwe keuken gaat plaatsen kan ik me dat nog voorstellen maar om, noem eens wat, de losse kledingkast op de slaapkamer te openen vind ik wel heel ver gaan.
Ja leek mij ook, maar toch hoor ik er mensen over :D Ik hoop maar gewoon dat dat de uitzonderingen zijn :P
En nouja, goed, we hebben geen heel gekke dingen liggen geloof ik.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:48:33 #20
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204846312
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 08:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ochtend!

Om 23 uur schemerig en om 5.30 uur weer licht doet wel wat met de slaap uren :O
Vandaag in een kopermijnmuseum rondstruinen, daarna door naar de volgende overnachtingsplek met heel veel regenvoorspellingen en O+ sauna O+

En kijken naar niet te zware wandel programma’s in een uitstekend klim- en wandelgebied :') Want voorspelde regen en vooral reisgenoot die lichte knieklachten heeft en toch nog graag de twee weken aangenaam wil volmaken. Dankzij bevriende fysio via de app een werkdiagnose en lichte oefeningen gekregen O+

We denken nu aan raften :+
@ Falun?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204846343
Bluh. Veel kilo's opgetild. Moe.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204846352
Spannend Candaas! Verkopen zal wel lukken, nu nog een leuke prijs voor jullie.
Moet je dat dan delen met de wbv? Hoe zat dat ook al weer. Nou ja, eerst belangstellenden, die bieden, dan maar.

Wat een tegenvaller voor je reisgenoot en jou, @CAT! Het weer en de knie.
Prettig, dat de digitale lijntjes zo kort zijn voor adviezen.
Voor de eetbelevenissen, die je al postte, gaat dat geen belemmering zijn.

Bah, flinke buien. Zou mij er zo maar van weerhouden om eropuit te gaan. Zoals fitness.
#zwak.
pi_204846377
Edit: gecheckt: na 12 uur is het droog. _O-
Geen excuus dus.

Edit 2: nou ja een miezer dan tot 18 uur. Dat kan ik wel hebben.
#niet helemaal van suiker.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 10:54:50 #24
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204846381
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:51 schreef Lonaa het volgende:
Bluh. Veel kilo's opgetild. Moe.
Ik zag laatst iemand 105kg optillen. Vier keer.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204846395
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:54 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik zag laatst iemand 105kg optillen. Vier keer.
:7
Ja, ik tilde vandaag:

6 55 kg
4 85 kg
2 95 kg
2 105 kg
2 110 kg
1 115 kg

meer dan content, want was derde keer trainen in 24 uur. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204846426
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:52 schreef AnneX het volgende:
Spannend Candaas! Verkopen zal wel lukken, nu nog een leuke prijs voor jullie.
Moet je dat dan delen met de wbv? Hoe zat dat ook al weer. Nou ja, eerst belangstellenden, die bieden, dan maar.

Ja er zit een afkoopregeling op. We moeten de korting die we ooit kregen terugbetalen, en zo'n 40% van de waardevermeerding. (Om en nabij, we krijgen nog wel iets voor dingen die we zelf hebben verbeterd aan de woning ten opzichte van hoe we het ooit kochten)

Maar al met al houden we er wel een leuk bedrag aan over dat we in het nieuwe huis kunnen steken. :)
(We kochten dit appartementje ooit ook met het idee dat als de prijzen zelfs 10% zouden dalen, we geen droog brood hoefden te eten :D Dus het is nu echt puur winst)
pi_204846427
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
:7
Ja, ik tilde vandaag:

6 55 kg
4 85 kg
2 95 kg
2 105 kg
2 110 kg
1 115 kg

meer dan content, want was derde keer trainen in 24 uur. :')
Oef....
pi_204846485
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
:7
Ja, ik tilde vandaag:

6 55 kg
4 85 kg
2 95 kg
2 105 kg
2 110 kg
1 115 kg

meer dan content, want was derde keer trainen in 24 uur. :')
Wauw…alleen het lezen hiervan is al vermoeiend
Voor jou _O_
We have far more in common than that which devides us..
pi_204846898
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
:7
Ja, ik tilde vandaag:

6 55 kg
4 85 kg
2 95 kg
2 105 kg
2 110 kg
1 115 kg

meer dan content, want was derde keer trainen in 24 uur. :')
ok. 😉
pi_204847019
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
:7
Ja, ik tilde vandaag:

6 55 kg
4 85 kg
2 95 kg
2 105 kg
2 110 kg
1 115 kg

meer dan content, want was derde keer trainen in 24 uur. :')
Deadlift?
Squat?
Overheadpress?
Benchpress?

Zo zwaar, toch vragen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204847147
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 12:01 schreef sigme het volgende:

[..]
Deadlift?
Squat?
Overheadpress?
Benchpress?

Zo zwaar, toch vragen.
Deadlift. Ik squat het ook wel.

Overhead kom ik niet verder dan 55 kg. Bench ook niet. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204847682
Ik deadlift ook, moest van de fysio toen ik bij haar kwam voor m'n hamstringblessure.
3 setjes van 12 herhalingen.
Met 12 kilo :') :')

_O_ _O_ voor @Lonaa!
pi_204848254
Omdat ik een tijdslot had gereserveerd ben ik alsnog gegaan. Moest wel hè.
Door de stromende regenbui, naar de auto. Dat hield op toen ik in de auto zat.🙃
Affijn, een goed rondje gedaan met 9 toestellen en nu loungen met banaan en water op de bank.

@Lonaa. Eet jij dan ook navenant aan de kilo’s die je tilt en squat?
Yoghurt of power voer?
pi_204848305
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 13:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik deadlift ook, moest van de fysio toen ik bij haar kwam voor m'n hamstringblessure.
3 setjes van 12 herhalingen.
Met 12 kilo :') :')

_O_ _O_ voor @:Lonaa!
Iedereen moet ergens beginnen *O*

Serieus hoor, er was vandaag ook weer iemand die heel trots was dat ze voor het eerst 70 kg opgetild had, vet knap ditdat. Maar dat vertelde ze me en daarachteraan "is natuurlijk voor jou niet zoveel", ja, nee, misschien niet, maar voor _jou_ wel. Ik heb ook ooit gejubeld voor 70 kg.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204848313
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:00 schreef AnneX het volgende:
Omdat ik een tijdslot had gereserveerd ben ik alsnog gegaan. Moest wel hè.
Door de stromende regenbui, naar de auto. Dat hield op toen ik in de auto zat.🙃
Affijn, een goed rondje gedaan met 9 toestellen en nu loungen met banaan en water op de bank.

@:Lonaa. Eet jij dan ook navenant aan de kilo’s die je tilt en squat?
Yoghurt of power voer?
Ja, vrij veel eiwitten in de vorm van shake/reep/skyr/beefjerky. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204848414
Nou ja zeg. Zie ik 3 hele leuke vacatures langskomen van een recruiter op Linkedin. Bij alle 3 de vacatures staat ....in Arnhem. Lees je de vacature tekst staat er op het eind 2x "dicht bij een station in Amsterdam, en 1 dichtbij het station Amersfoort. -O- Hoezo Arnhem
We have far more in common than that which devides us..
pi_204848470
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, vrij veel eiwitten in de vorm van shake/reep/skyr/beefjerky. :Y
Snap ik. Zomers eet ik vaker yoghurt als ontbijt. Overnight oats.
Nu moet de banaan het doen.

Haha, er was nog iemand met een
Bara broek. Had ik al gezegd, dat de trainer een complimentje gaf voor de broek
:@
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou ja zeg. Zie ik 3 hele leuke vacatures langskomen van een recruiter op Linkedin. Bij alle 3 de vacatures staat ....in Arnhem. Lees je de vacature tekst staat er op het eind 2x "dicht bij een station in Amsterdam, en 1 dichtbij het station Amersfoort. -O- Hoezo Arnhem
But. ~O>

Liegbeesten.
pi_204848482
Het zijn ook toffe broeken!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204848630
Ik moet echt nodig weer eens gaan squatten en lungen en weetikveelwatten.
Heb echt beduidend minder spierkracht in mijn benen dan voorheen.

Goed, kaartjes geschreven voor de buren, boodschappen (deels) gedaan, elektriciens gebeld, glaszetter gebeld, nu richting stort (we hebben ons gasfornuis nog even vervangen. En daarvoor al de oven. Ik vind ons best lieve verkopers :') ) en daarna nog even naar 't nieuwe stekkie. :)
pi_204848690
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:50 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet echt nodig weer eens gaan squatten en lungen en weetikveelwatten.
Heb echt beduidend minder spierkracht in mijn benen dan voorheen.

Goed, kaartjes geschreven voor de buren, boodschappen (deels) gedaan, elektriciens gebeld, glaszetter gebeld, nu richting stort (we hebben ons gasfornuis nog even vervangen. En daarvoor al de oven. Ik vind ons best lieve verkopers :') ) en daarna nog even naar 't nieuwe stekkie. :)
Ik denk dat jij de komende tijd best wel wat spierkracht zult opdoen, met het geklus in het vooruitzicht.

Wat ik nog wilde vragen, moeten de konijnen weg uit het huis wanneer er bezichtigingen zijn? Bij mijn buren gingen toen de cavia's uit logeren :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_204848724
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik denk dat jij de komende tijd best wel wat spierkracht zult opdoen, met het geklus in het vooruitzicht.

Wat ik nog wilde vragen, moeten de konijnen weg uit het huis wanneer er bezichtigingen zijn? Bij mijn buren gingen toen de cavia's uit logeren :D
Haha, nouja ik til op mijn werk hoor veel (arbotechnisch niet helemaal verantwoord ook :') ) maar ik merk wel dat toen ik nog 2 keer per week sportte, ik echt veel sterkere en gespierdere benen/billen/buik had. Nu is het een beetje matig. Dus binnenkort eens kijken waar er een sportschool zit, in elk geval in het dorp verderop. En anders heb ik nog mijn (te goedkope, dus beetje onhandig werkende) gewichten. Wel wat meer ruimte voor straks :Y

Ja, die gaan uit logeren! Voor de foto's was het voldoende al hun spullen weg te halen en ze zelf in een reismand te proppen (arme drommels :D ) maar gezien we ook een weekendje weg gaan, gaan ze naar mijn schoonouders voor een paar dagen.
pi_204848989
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:50 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet echt nodig weer eens gaan squatten en lungen en weetikveelwatten.
Heb echt beduidend minder spierkracht in mijn benen dan voorheen.

Goed, kaartjes geschreven voor de buren, boodschappen (deels) gedaan, elektriciens gebeld, glaszetter gebeld, nu richting stort (we hebben ons gasfornuis nog even vervangen. En daarvoor al de oven. Ik vind ons best lieve verkopers :') ) en daarna nog even naar 't nieuwe stekkie. :)
Knap zeg: 30 foto’s van jullie woning.😉
Het ziet er ook knap uit. Als in aantrekkelijk voor starters. (Single of stel)
pi_204849104
Ook even gekeken, leuk huis inderdaad maar niet om met z'n 2 de rest van je leven te blijven wonen wanneer het niet hoeft. Ik snap ook dat thuiswerken best lastig was/is. Zoveel "ontsnappingsruimte" is er niet.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204849256
Ik werkte onverwacht thuis vanwege een kotsend kind :r

Kan ik mooi vanmiddag nog even naar de dierenarts met een benauwde cavia :') Het is weer mooi de lappenmand hier.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204849336
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 15:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ik werkte onverwacht thuis vanwege een kotsend kind :r

Kan ik mooi vanmiddag nog even naar de dierenarts met een benauwde cavia :') Het is weer mooi de lappenmand hier.
Gaat het ondertussen al wat beter met kind?
We have far more in common than that which devides us..
pi_204849542
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gaat het ondertussen al wat beter met kind?
:N die houdt bijna niets binnen. We wilden morgen naar het Anne Frank huis, want studiedag, maar ik weet niet goed hoe haalbaar dat is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204849655
Ach wat sneu, beterschap voor de cavia en het kind @Clubsoda!

Ik ben nog steeds niet 24u klachtenvrij en test ook nog positief (minder snel en minder heftig rood streepje, maar nog steeds wel duidelijk positief) dus geen hockeytraining voor mij vanavond helaas. Wel zonder neusspray kunnen slapen vannacht, en al sinds de lunch geen hoesten of iets meer, dus ik heb hoop dat dat doorzet en ik morgenmiddag dan dus wel 24u klachtenvrij ben :)

Ter compensatie voor niet kunnen hockeyen vandaag voor de derde dag op rij 7-minute-workout gedaan. Ik moet ook weer echt aan de krachttraining, ook voor blessurepreventie bij hockey, maar echt een hele bodypump durfde ik nog even niet aan nu.
pi_204849730
Hopelijk zet de stijgende lijn door vlinder!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204850242
Ach wat sneu voor kind!

Vervelend @vlindertje89 dat je niet klachtenvrij bent. Maar waarom doe jij nog zelftesten? Die positieve streep kan wel 8 weken lang blijven. Volgens mij is het 24 uur klachten vrij voordat je "los" mag en anders 10 dagen na positieve test ook al ben je dan nog niet 24 uur klachten vrij. Tenminste, dat hadden zowel schoonzus als ik.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204850701
Kilos getild bij een klant vandaag. Dat ben ik niet gewend, dus nu gaar op de bank.
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 18:31:37 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204851140
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou ja zeg. Zie ik 3 hele leuke vacatures langskomen van een recruiter op Linkedin. Bij alle 3 de vacatures staat ....in Arnhem. Lees je de vacature tekst staat er op het eind 2x "dicht bij een station in Amsterdam, en 1 dichtbij het station Amersfoort. -O- Hoezo Arnhem
Van Arnhem naar Amsterdam is maar een klein stukje.

Tenminste, volgens de Amsterdammer :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204851161
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Van Arnhem naar Amsterdam is maar een klein stukje.

Tenminste, volgens de Amsterdammer :+
Andersom veel langer 😉

Recruiter zoekt ook mensen uit Arnhem voor een baan in Den Haag. Dachutniet
We have far more in common than that which devides us..
pi_204851258
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 17:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach wat sneu voor kind!

Vervelend @:vlindertje89 dat je niet klachtenvrij bent. Maar waarom doe jij nog zelftesten? Die positieve streep kan wel 8 weken lang blijven. Volgens mij is het 24 uur klachten vrij voordat je "los" mag en anders 10 dagen na positieve test ook al ben je dan nog niet 24 uur klachten vrij. Tenminste, dat hadden zowel schoonzus als ik.
@-Bubseltje- en @Jagärtrut zeiden hier juist dat je maar kort positief test en dat positieve zelftest vrij goede indicator is van besmettelijkheid, en ik kon daar online ook wel wat ondersteuning voor vinden. Van wat ik kan vinden geldt het binnen-8-weken advies vooral voor bij PCR-testen omdat die veel gevoeliger zijn. Voor de officiële regels hoeft het idd niet, ik gebruik het zelf vooral omdat ik klachtenvrij moeilijk te bepalen vind omdat ik voor corona ook al klachten had en vrijwel altijd wel lichte klachten had. Dus mijn idee was, na 5 dagen en minimaal 24u klachtenvrij, of na 10 dagen met klachten, of ergens daar tussenin als ik alleen nog mn 'normale' neusverkoudheid heb, en m'n zelftest wel al eerder dan na die 10 dagen negatief is (omdat de viral load dan zeer waarschijnlijk zo laag is dat ik niet meer besmettelijk ben).
  dinsdag 24 mei 2022 @ 18:57:44 #54
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_204851373
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:46 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
@:-Bubseltje- en @:Jagärtrut zeiden hier juist dat je maar kort positief test en dat positieve zelftest vrij goede indicator is van besmettelijkheid, en ik kon daar online ook wel wat ondersteuning voor vinden. Van wat ik kan vinden geldt het binnen-8-weken advies vooral voor bij PCR-testen omdat die veel gevoeliger zijn. Voor de officiële regels hoeft het idd niet, ik gebruik het zelf vooral omdat ik klachtenvrij moeilijk te bepalen vind omdat ik voor corona ook al klachten had en vrijwel altijd wel lichte klachten had. Dus mijn idee was, na 5 dagen en minimaal 24u klachtenvrij, of na 10 dagen met klachten, of ergens daar tussenin als ik alleen nog mn 'normale' neusverkoudheid heb, en m'n zelftest wel al eerder dan na die 10 dagen negatief is (omdat de viral load dan zeer waarschijnlijk zo laag is dat ik niet meer besmettelijk ben).
Slim! Hopelijk ben je snel klachtenvrij 😘
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:12:58 #55
63722 z80
I fink you freaky
pi_204851538
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 18:46 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
@:-Bubseltje- en @:Jagärtrut zeiden hier juist dat je maar kort positief test en dat positieve zelftest vrij goede indicator is van besmettelijkheid, en ik kon daar online ook wel wat ondersteuning voor vinden. Van wat ik kan vinden geldt het binnen-8-weken advies vooral voor bij PCR-testen omdat die veel gevoeliger zijn. Voor de officiële regels hoeft het idd niet, ik gebruik het zelf vooral omdat ik klachtenvrij moeilijk te bepalen vind omdat ik voor corona ook al klachten had en vrijwel altijd wel lichte klachten had. Dus mijn idee was, na 5 dagen en minimaal 24u klachtenvrij, of na 10 dagen met klachten, of ergens daar tussenin als ik alleen nog mn 'normale' neusverkoudheid heb, en m'n zelftest wel al eerder dan na die 10 dagen negatief is (omdat de viral load dan zeer waarschijnlijk zo laag is dat ik niet meer besmettelijk ben).
Positief testen kan maanden duren. Iemand die ik kan testen na 3 maanden nog steeds positief. Hij testen om de dag. Maar er zijn ook zat mensen die na een paar dagen al niet meer positief testen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204851566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:12 schreef z80 het volgende:

[..]
Positief testen kan maanden duren. Iemand die ik kan testen na 3 maanden nog steeds positief. Hij testen om de dag. Maar er zijn ook zat mensen die na een paar dagen al niet meer positief testen.
Met zelftest?

We gaan t zien, ik hoop dat het klachtenvrij zijn gewoon nog even aanhoudt tot morgenmiddag, dan heb ik de 24u achter de rug en hoef ik niet die 10 dagen of negatieve test af te wachten :)
pi_204851611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:15 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Met zelftest?

We gaan t zien, ik hoop dat het klachtenvrij zijn gewoon nog even aanhoudt tot morgenmiddag, dan heb ik de 24u achter de rug en hoef ik niet die 10 dagen of negatieve test af te wachten :)
Maar het is toch zo dat wanneer je na 6 dagen 24 uur klachtenvrij bent, je ook "los" bent?
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:19:42 #58
63722 z80
I fink you freaky
pi_204851616
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:15 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Met zelftest?

We gaan t zien, ik hoop dat het klachtenvrij zijn gewoon nog even aanhoudt tot morgenmiddag, dan heb ik de 24u achter de rug en hoef ik niet die 10 dagen of negatieve test af te wachten :)
1 Keer per week ggd. De rest zelftest. Hij was verder niet ziek. Of besmettelijk voor andere volgens de ggd.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204851652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar het is toch zo dat wanneer je na 6 dagen 24 uur klachtenvrij bent, je ook "los" bent?
Ja dat bedoelde ik dus, ik ben sinds vanmiddag klachtenvrij, dus als dat doorzet tot morgenmiddag heb ik die 24u te pakken en mag ik weer uit isolatie (want dinsdag dag 0 dus vandaag is idd dag 6). En dan hoef ik dus niet te wachten op die 10 dagen, of op mijn eigen oplossing van als ik wel nog normale neusverkoudheid heb maar binnen die 10 dagen wel al negatief test.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:19 schreef z80 het volgende:

[..]
1 Keer per week ggd. De rest zelftest. Hij was verder niet ziek. Of besmettelijk voor andere volgens de ggd.
Oh wauw, wat onhandig. Maar goed om te weten dat het ook met zelftest dus zo lang kan duren.
pi_204851693
Wat een positief verhaal over kankermedicatie! Op honden werkt het (al).
Nu de 700.000 mensen met kanker als proefpersoon.
Npo1. #Sophie.

Wat een gedoe ( eigenlijk denk ik “gezeik”) met omnicron en symptomen en besmettelijk.
Afgelopen weken wèl drie mensen in de directe omgeving, die serieus ziek waren met longontsteking en waren opgenomen, tot aan ICU toe.

Voorspoedig herstel @vlindertje89 💐
En kotsend KinT van CS. :B
pi_204851714
@Blues Weet niet of jullie met één van deze 2 maatschappijen vliegen (en misschien doen anderen dit ook wel) maar dit lijkt me best handig
"Om de wachttijden op Schiphol te verkorten, kunnen Corendon- en Transavia-reizigers online inchecken en de koffer pick-up service bijboeken. "De koffers worden dan thuis opgehaald. Zij hoeven dan in ieder geval niet in de rij te staan om in te checken."
We have far more in common than that which devides us..
pi_204851820
Zelfs ik al niet autorijder snap dat ze het niet helemaal heeft begrepen _O-

We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:51:09 #63
63722 z80
I fink you freaky
pi_204852082
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:29 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Blues Weet niet of jullie met één van deze 2 maatschappijen vliegen (en misschien doen anderen dit ook wel) maar dit lijkt me best handig
"Om de wachttijden op Schiphol te verkorten, kunnen Corendon- en Transavia-reizigers online inchecken en de koffer pick-up service bijboeken. "De koffers worden dan thuis opgehaald. Zij hoeven dan in ieder geval niet in de rij te staan om in te checken."
Een reclame afdeling die wakker is. Deze service bestaat al heel lang. Nu deze onder de aandacht brengen is goed getimed.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204852127
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Een reclame afdeling die wakker is. Deze service bestaat al heel lang. Nu deze onder de aandacht brengen is goed getimed.
Ik ken alleen de service dat ze je koffer nabrengen wanneer die niet is meegekomen op de vlucht :P
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 19:56:25 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204852200
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Een reclame afdeling die wakker is. Deze service bestaat al heel lang. Nu deze onder de aandacht brengen is goed getimed.
En volgens mij biedt DB dit ook voor reizen met het Fernverkehr.

Heb je al een abonnement besteld? Ik trek dit weekend denk ik even eentje uit de automaat in Berlijn :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:56:57 #66
63722 z80
I fink you freaky
pi_204852207
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ken alleen de service dat ze je koffer nabrengen wanneer die niet is meegekomen op de vlucht :P
Die is gratis. Deze service moet betaald worden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 19:57:45 #67
63722 z80
I fink you freaky
pi_204852219
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En volgens mij biedt DB dit ook voor reizen met het Fernverkehr.

Heb je al een abonnement besteld? Ik trek dit weekend denk ik even eentje uit de automaat in Berlijn :Y
Nog niet. Even de drukte afwachten. En het weer in juni.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 20:06:42 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204852370
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:57 schreef z80 het volgende:

[..]
Nog niet. Even de drukte afwachten. En het weer in juni.
Met ¤9 is ie met een enkele reis wel al terugverdiend, dus ga zeker een kopen :Y

Zou de lijntjes door het Schwarzwald, Harz, Sächsische Schweiz en de lijn naar Niebüll in elk geval even links laten liggen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204852790
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 19:29 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Blues Weet niet of jullie met één van deze 2 maatschappijen vliegen (en misschien doen anderen dit ook wel) maar dit lijkt me best handig
"Om de wachttijden op Schiphol te verkorten, kunnen Corendon- en Transavia-reizigers online inchecken en de koffer pick-up service bijboeken. "De koffers worden dan thuis opgehaald. Zij hoeven dan in ieder geval niet in de rij te staan om in te checken."
Corendon doet dit nog wel, Transavia helaas niet.
https://www.transavia.com(...)ragen/bagageservice/

We laten ons al veel eerder ophalen thuis door de taxi en checken online 30 uur tevoren in. Hopelijk kunnen we de koffers in zo'n apparaat gooien ipv in de rij voor zo'n dame.

Verder probeer (lukt niet de hele dag) me geen zorgen te maken over het feit dat we mogelijk onze vlucht gaan missen..
We vliegen 6.15 op 1/6

Als er geen akkoord komt in de onderhandelingen met de beveiligers leggen ze misschien het werk helemaal wel neer op 1/6 ;(
Ik probeer positief te blijven, maar is soms lastig.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 20:38:00 #70
63722 z80
I fink you freaky
pi_204852825
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Met ¤9 is ie met een enkele reis wel al terugverdiend, dus ga zeker een kopen :Y

Zou de lijntjes door het Schwarzwald, Harz, Sächsische Schweiz en de lijn naar Niebüll in elk geval even links laten liggen :+
Schwarzwald ben ik pas geweest. Dus die stond sl niet op het lijstje. Maar wat is daar nu aan de hand? Druk of werkzaamheden?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 20:41:57 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204852893
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:38 schreef z80 het volgende:

[..]
Schwarzwald ben ik pas geweest. Dus die stond sl niet op het lijstje. Maar wat is daar nu aan de hand? Druk of werkzaamheden?
Mooie routes, toeristisch, dus ja, drukte kun je er wel verwachten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 24 mei 2022 @ 20:49:33 #72
63722 z80
I fink you freaky
pi_204853052
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Mooie routes, toeristisch, dus ja, drukte kun je er wel verwachten.
Mocht je een dagje Straatsburg willen doen. Trein naar Kehl. Daar voor een knaak paar euro dagkaartje tram kopen en gaan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 20:57:41 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204853191
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 20:49 schreef z80 het volgende:

[..]
Mocht je een dagje Straatsburg willen doen. Trein naar Kehl. Daar voor een knaak paar euro dagkaartje tram kopen en gaan.
Straatsburg spreekt me eigenlijk totaal niet aan :+

Ik wil denk ik sowieso beetje door het Ruhrgebiet, nog wat meer dingen van de Route der Industriekultur bekijken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204853289
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 20:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Vergeet ook steeds te vragen hoe het nu met @:Sarabi oma gaat. Is ze al een beetje gewend?
We hebben te vroeg gejuicht -O- Kennelijk gaat het de laatste paar dagen toch weer een stuk minder.
Hopelijk heeft het nog met wennen te maken.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 21:12:17 #75
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204853359
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]
We hebben te vroeg gejuicht -O- Kennelijk gaat het de laatste paar dagen toch weer een stuk minder.
Hopelijk heeft het nog met wennen te maken.
Sterkte :*
pi_204853464
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]
We hebben te vroeg gejuicht -O- Kennelijk gaat het de laatste paar dagen toch weer een stuk minder.
Hopelijk heeft het nog met wennen te maken.
Lijkt me moeilijk. Voor jullie, en nog meer voor haar. Wennen aan iets nieuws op die leeftijd in die toestand?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204853582
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]
We hebben te vroeg gejuicht -O- Kennelijk gaat het de laatste paar dagen toch weer een stuk minder.
Hopelijk heeft het nog met wennen te maken.
Ach wat sneu, voor haar en voor jullie -O-

Lijkt me wel prettig dat jullie vroeg vliegen, dan is het nog niet opgestroopt @Blues maar dat jullie een beetje (boel) buikpijn hebben is goed voor te stellen
We have far more in common than that which devides us..
pi_204853862
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:12 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Sterkte :*
Dankjewel

quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:22 schreef sigme het volgende:

[..]
Lijkt me moeilijk. Voor jullie, en nog meer voor haar. Wennen aan iets nieuws op die leeftijd in die toestand?
Precies, dat is bijna niet te doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ach wat sneu, voor haar en voor jullie -O-

Ja, je gaat je nu afvragen of we de juiste beslissing hebben gemaakt.
Maar hier is ze in ieder geval veilig en kan ze niet meer door de stad dwalen.
En krijgt ze voor het eerst in lange tijd ook weer elke dag 3 maaltijden.
pi_204854109
Jullie hadden denkelijk geen keuze.
Door de stad dwalen was eng, maar ook gevaarlijk, stel dat ze plotseling oversteekt en iemand kan niet stoppen. Goed eten is ook belangrijk en voor jullie is het ook goed, nu hoeven jullie geen zware zorg meer te verlenen maar kunnen jullie ook weer leuke dingemet haar ondernemen
We have far more in common than that which devides us..
pi_204854514
Vaak is het idd wennen en komt ze wel wat meer tot rust. Lastig hoor om mee te maken. :*
pi_204854890
Alweer een shooter op een basisschool in de VS -O- 14 kinderen en een leraar dood. Pfffff. Vooral niet aan hun geliefde wapens komen hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204855065
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 23:10 schreef Isabeau het volgende:
Alweer een shooter op een basisschool in de VS -O- 14 kinderen en een leraar dood. Pfffff. Vooral niet aan hun geliefde wapens komen hoor.
Hoorde het net. Afschuwelijk. Volgens nos, een 18 jarige schutter
We have far more in common than that which devides us..
pi_204855093
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 23:10 schreef Isabeau het volgende:
Alweer een shooter op een basisschool in de VS -O- 14 kinderen en een leraar dood. Pfffff. Vooral niet aan hun geliefde wapens komen hoor.
Die zijn voor zelfverdediging jeweetzzz :{w

:( ;( :{
pi_204855176
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 23:27 schreef Kaatje1 het volgende:

Hoorde het net. Afschuwelijk. Volgens nos, een 18 jarige schutter
Hij schijnt eerst zijn oma te hebben doodgeschoten :{ Wat bezielt die jongemannen toch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204855198
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 23:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hij schijnt eerst zijn oma te hebben doodgeschoten :{ Wat bezielt die jongemannen toch.
Ik snap dat ook echt niet. Wanneer je zo in de knoop zit, hoe hard dit ook klinkt, mask er een einde aan maar neem geen onschuldige anderen mee de dood in.
De ouders van die kinderen, onvoorstelbaar verdriet
We have far more in common than that which devides us..
pi_204855581
Goedemorgen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_204855611
Goedemorgen!

Dit was mijn bedje vannacht:

Ik sliep lekker :Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 07:03:53 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204855636
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 23:10 schreef Isabeau het volgende:
Alweer een shooter op een basisschool in de VS -O- 14 kinderen en een leraar dood. Pfffff. Vooral niet aan hun geliefde wapens komen hoor.
Onderdeel van de cultuur. :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204855669
Goedemorgen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204855683
Biden hekelt de wapenlobby.
Doe er dan wat aan!
pi_204855694
Goedemorgen! Nog een (lange) werkdag (maar wel met een leuk bezoek), en daarna een nog langer weekend *O*.
pi_204855719
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:21 schreef Blues het volgende:
Biden hekelt de wapenlobby.
Doe er dan wat aan!
Ben bang dat Biden dat wel wil, maar dat de wapenlobby met heel veel geld de diverse senatoren in de zak heeft zitten waardoor alles gaat stranden in het congres dan wel de senaat. En dat allemaal onder het mom van een van die amendementen op de grondwet :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204855733
Yes, hello.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204855734
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 00:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik snap dat ook echt niet. Wanneer je zo in de knoop zit, hoe hard dit ook klinkt, mask er een einde aan maar neem geen onschuldige anderen mee de dood in.
De ouders van die kinderen, onvoorstelbaar verdriet
Als een rationele afweging toch eens een keuze was in zo'n situatie. :D Ik ben wel benieuwd wat er in dit geval door z'n hoofd heen ging. Hij was zelf al ouder, dus waarom dan naar de basisschool.
pi_204855817
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:21 schreef Blues het volgende:
Biden hekelt de wapenlobby.
Doe er dan wat aan!
Hoe graag hij dat ook zou willen, dat kan hij niet. Dat is een woekerend gezwel waar een groot deel van haat bewoners dol op is geworden. Want veiliger. Paradoxaal.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204855828
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 07:38 schreef Myraela het volgende:

Als een rationele afweging toch eens een keuze was in zo'n situatie. :D Ik ben wel benieuwd wat er in dit geval door z'n hoofd heen ging. Hij was zelf al ouder, dus waarom dan naar de basisschool.
Ik las ergens dat het zijn oude basisschool was (gevoel er slecht behandeld te zijn?). Maar kan ook gevalletje zijn van: 'voor faam moet het wel heel erg zijn, anders zoveelste shooting, dus kindjes'.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204855891
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Jullie hadden denkelijk geen keuze.
Door de stad dwalen was eng, maar ook gevaarlijk, stel dat ze plotseling oversteekt en iemand kan niet stoppen. Goed eten is ook belangrijk en voor jullie is het ook goed, nu hoeven jullie geen zware zorg meer te verlenen maar kunnen jullie ook weer leuke dingemet haar ondernemen
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 22:36 schreef Blues het volgende:
Vaak is het idd wennen en komt ze wel wat meer tot rust. Lastig hoor om mee te maken. :*
Dankjulliewel :*


Nu eerst mijn nagels laten doen en dan weer een dagje spullen uitzoeken.
pi_204855961
Hij was ander rationeel genoeg om naar die school te rijden en kinderen te vermoorden die hem niets gedaan hebben.

Dit is al de 27e schoolshooting daar dit jaar. Maar wapens maakt het leven veiliger, tuurlijk :'( In ieder geval is in Texas wel het ongeboren leven wel veilig, dat wel #eindesarvasme
We have far more in common than that which devides us..
pi_204856400
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Hij was ander rationeel genoeg om naar die school te rijden en kinderen te vermoorden die hem niets gedaan hebben.

Dit is al de 27e schoolshooting daar dit jaar. Maar wapens maakt het leven veiliger, tuurlijk :'( In ieder geval is in Texas wel het ongeboren leven wel veilig, dat wel #eindesarvasme
Verbod op abortus zorgt voor meer babies, waardoor de levens genomen door gekken met wapens weer wat gecompenseerd worden.

/ongeloofelijk cynisch vandaag.....
pi_204856522
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Verbod op abortus zorgt voor meer babies, waardoor de levens genomen door gekken met wapens weer wat gecompenseerd worden.

/ongeloofelijk cynisch vandaag.....
-O-
We have far more in common than that which devides us..
pi_204856539
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 08:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Hij was ander rationeel genoeg om naar die school te rijden en kinderen te vermoorden die hem niets gedaan hebben.
Dat vind jij rationeel?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204856540
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Verbod op abortus zorgt voor meer babies, waardoor de levens genomen door gekken met wapens weer wat gecompenseerd worden.

/ongeloofelijk cynisch vandaag.....
Denk je dat die rekensom klopt?
Verbod op abortus zorgt voor meer dooie vrouwen in vruchtbare leeftijd, die krijgen dus geen kinderen meer.
Vrouw dood, foetus dood, toekomstige kinderen verdwenen in de bodemloze duizeling van de tijd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204856593
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 09:26 schreef sigme het volgende:

[..]
Denk je dat die rekensom klopt?
Verbod op abortus zorgt voor meer dooie vrouwen in vruchtbare leeftijd, die krijgen dus geen kinderen meer.
Vrouw dood, foetus dood, toekomstige kinderen verdwenen in de bodemloze duizeling van de tijd.
Nee, natuurlijk niet. En ik hoop ook dat niemand die rekensom ook daadwerkelijk maakt. Het zijn voor mij 2 ongeloofelijk verdrietige, en niet te begrijpen zaken die ik hier zomaar samenvoegde.
pi_204856596
Goedemorgen! Wat een zware onderwerpen zo in de ochtend ;(

Ik zit met mijn kopje thee in ons berghutje. Gisteren was nog voor de hele dag vandaag regen voorspeld. Nu blauwe luchten en zon O+ En voorspelling dat dit zowat de hele dag zo blijft. Maar eens kijken of er een voor brakke knie haalbaar wandelingetje in zit.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204857102
Triest - cynisme to the top - triest.

Prolife <-> NRA o|O
pi_204857193
Dit persbericht werd vandaag gepubliceerd. Dan snap je het ook niet.

We have far more in common than that which devides us..
pi_204857226
Wie goed doet, goed ontmoet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204857361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit persbericht werd vandaag gepubliceerd. Dan snap je het ook niet.

[ afbeelding ]
En dat is dus precies wat ik bedoel met de wapenlobby in Amerika :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204857958
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:52 schreef sigme het volgende:
Wie goed doet, goed ontmoet.
Behandel een ander zoals je zelf behandelt wil worden.
pi_204858005
of is het met een d
pi_204858038
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:52 schreef sigme het volgende:
Wie goed doet, goed ontmoet.
Leuk, maar helaas weinig realistisch.

Al doet dat natuurlijk niet af aan beter gewoon maar goed doen :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204858041
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:13 schreef Blues het volgende:
of is het met een d
:Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204858323
Ik las laatst is over de gevolgen van de abortuswetten voor mensen die een IVF-behandeling ondergaan. Want dat betekent dat cryo's niet gebruiken moord is. 8)7 wat een wereld.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204858361
Boeit dat nou joh. Gewoon elke keer maar 2 eiers doen.
Als zo'n mokkel per se een kind wil, kan een beetje extra pijn, tijd of geld geen belemmering zijn.
Denk eens aan het ondraaglijk lijden van een cryo die je anders het leven ontneemt ja!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 25 mei 2022 @ 12:50:15 #115
217702 Lonaa
Honger!
pi_204858366
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik las laatst is over de gevolgen van de abortuswetten voor mensen die een IVF-behandeling ondergaan. Want dat betekent dat cryo's niet gebruiken moord is. 8)7 wat een wereld.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204858416
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:45 schreef Clubsoda het volgende:
Ik las laatst is over de gevolgen van de abortuswetten voor mensen die een IVF-behandeling ondergaan. Want dat betekent dat cryo's niet gebruiken moord is. 8)7 wat een wereld.
Ik las een heel opsomming van juridische problemen voor buitenbaarmoederlijke zwangerschappen, missed abortion, pre-eclampsie, moeder met kanker, infectie na vruchtwaterverlies :X :X Want volgens de wetten die ze willen in oa Texas mag je dan óók geen abortus :X :X (en heb je dus een absurd grote kans dat je als moeder ook dood gaat, sámen met je ongeboren foetus :') )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:04:44 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204858531
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:50 schreef Lonaa het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
De planeet is groter dan Yankeestan :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:17:47 #118
217702 Lonaa
Honger!
pi_204858646
quote:
3s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De planeet is groter dan Yankeestan :Y
Hoeveel beter is het daar dan? :{
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:20:12 #119
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204858672
De Belgische collega's die hier nu in de montage werken, werken morgen ook. Het is ook druk, maar voornaamste reden: alle hotels zitten vol donderdag op vrijdag (een andere best grote waar we vaste klant zijn, maar Fletcher en VD Valk ook). Andere hotels geven aan ook vol te zitten.

De hotels snappen zelf ook niet waarom.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:21:36 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204858689
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Hoeveel beter is het daar dan? :{
Wat betreft schietpartijen op scholen en abortuswetgeving doen redelijk wat landen het wel aardig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 mei 2022 @ 13:22:54 #121
217702 Lonaa
Honger!
pi_204858695
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat betreft schietpartijen op scholen en abortuswetgeving doen redelijk wat landen het wel aardig.
Ik heb wel ietsje meer criteria.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204858879
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Hoeveel beter is het daar dan? :{
Helemaal niet. Weet je ook.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204858882
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:20 schreef derLudolf het volgende:
De Belgische collega's die hier nu in de montage werken, werken morgen ook. Het is ook druk, maar voornaamste reden: alle hotels zitten vol donderdag op vrijdag (een andere best grote waar we vaste klant zijn, maar Fletcher en VD Valk ook). Andere hotels geven aan ook vol te zitten.

De hotels snappen zelf ook niet waarom.
Hemelvaart?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204858945
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:42 schreef Vanyel het volgende:

Hemelvaart?
Ja dit denk ik, lekker lang weekend.

Misschien is het ergste nog wel dat het in de wereld in de afgelopen decennia al véél beter ging dan daarvoor :') (qua honger, armoede, kraambedsterfte, kindersterfte, moord, oorlog, verkeersongevallen)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 13:55:48 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204858989
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hemelvaart?
Dat zullen ze zelf wel snappen, maar dat alles dan helemaal uitgeboekt* is niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:13:48 #126
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204859135
Ok. Er was dus een vaag omlijnd plan om naar Portugal te gaan met zijn 5en.

Vliegen naar Porto ( "lekker goedkoop" ) en dan daar een auto huren en naar huisje rijden op ongeveer 1,5 uur rijden.

De 5 personen zijn allemaal ter grootte van een volledige standaardvolwassene of iets groter, dus een klein piep autootje met twee weken baggage wordt t m niet, en het door de dames gevonden huisje vraagt ook om een auto met een pietsie bodemvrijheid.

En dan kost dus 2 weekjes huurauto even veel als het huisje....

Ik ga nog eens even rekenen aan erheen rijden met 1 auto, en daar de andere reizigers oppikken bij het vliegveld...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:15:12 #127
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204859145
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat zullen ze zelf wel snappen, maar dat alles dan helemaal uitgeboekt* is niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het is ook LIT / [25 mei: Towel Day #4] A tribute to Douglas Adams
Spoilers!
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:16:10 #128
217702 Lonaa
Honger!
pi_204859157
Always bring a towel.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204859191
Eens, honderd jaar geleden ongeveer, wilde ik mij het Transgalactisch liftershandboek aanschaffen. De dame in de nette Utrechtse boekwinkel waar ik om dat boek vroeg, stuurde me door naar de reisboekenwinkel.
:D _O-
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:20:18 #130
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204859192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:13 schreef fietsie het volgende:
Ok. Er was dus een vaag omlijnd plan om naar Portugal te gaan met zijn 5en.

Vliegen naar Porto ( "lekker goedkoop" ) en dan daar een auto huren en naar huisje rijden op ongeveer 1,5 uur rijden.

De 5 personen zijn allemaal ter grootte van een volledige standaardvolwassene of iets groter, dus een klein piep autootje met twee weken baggage wordt t m niet, en het door de dames gevonden huisje vraagt ook om een auto met een pietsie bodemvrijheid.

En dan kost dus 2 weekjes huurauto even veel als het huisje....

Ik ga nog eens even rekenen aan erheen rijden met 1 auto, en daar de andere reizigers oppikken bij het vliegveld...
Paar jaar geleden met een stel vrienden, of liever een bevriend stel een huisje op Mallorca gehuurd, met Ryanair gevlogen, auto online gehuurd. Was buiten het seizoen, en hebben aan boodschappen (ik kookte) meer meer uitgegeven dan de rest bij elkaar was. Erg goed gegeten met al die spaanse lekkernijen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:21:48 #131
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204859201
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:20 schreef sigme het volgende:
Eens, honderd jaar geleden ongeveer, wilde ik mij het Transgalactisch liftershandboek aanschaffen. De dame in de nette Utrechtse boekwinkel waar ik om dat boek vroeg, stuurde me door naar de reisboekenwinkel.
:D _O-
LOL
Ik kocht het ook lang, heeeel erg lang geleden, pas heel veel later kwam ik er achter dat er meer delen waren dan alleen het eerste. Dat was een zeer blije verrassing
pi_204859282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:13 schreef fietsie het volgende:
Ok. Er was dus een vaag omlijnd plan om naar Portugal te gaan met zijn 5en.

Vliegen naar Porto ( "lekker goedkoop" ) en dan daar een auto huren en naar huisje rijden op ongeveer 1,5 uur rijden.

De 5 personen zijn allemaal ter grootte van een volledige standaardvolwassene of iets groter, dus een klein piep autootje met twee weken baggage wordt t m niet, en het door de dames gevonden huisje vraagt ook om een auto met een pietsie bodemvrijheid.

En dan kost dus 2 weekjes huurauto even veel als het huisje....

Ik ga nog eens even rekenen aan erheen rijden met 1 auto, en daar de andere reizigers oppikken bij het vliegveld...
Whoah! Hoeveel kost de huurauto dan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:36:15 #133
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204859317
Ik had een VW Tiguan bij Sixt laten pricen en die vroegen 1980,- voor die twee weken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2022 @ 14:37:15 #134
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204859327
Amerika... En gelet op wat andere uitspraken van rechters (door Trump benoemd) in andere rechtbanken is dit pas het begin. :{

Hier ook een lang weekend in het vooruitzicht *O*. Iig vrijdag weer een stuk Westerborkpad. Verder nog een lege agenda :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204859373
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:36 schreef fietsie het volgende:
Ik had een VW Tiguan bij Sixt laten pricen en die vroegen 1980,- voor die twee weken.
wtf :X

Ik begrijp dat je gaat kijken wat het kost om met een eigen auto ook heen en weer te rijden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:44:28 #136
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204859382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
wtf :X

Ik begrijp dat je gaat kijken wat het kost om met een eigen auto ook heen en weer te rijden.
Dan kan er ook "onbeperkt" bagage mee
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204859387
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:44 schreef fietsie het volgende:

Dan kan er ook "onbeperkt" bagage mee
Ja, dat scheelt alweer koffer-toeslagen in het vliegtuig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:46:40 #138
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204859396
Plus ik heb twee etmalen geestelijke rust :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204859399
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:36 schreef fietsie het volgende:
Ik had een VW Tiguan bij Sixt laten pricen en die vroegen 1980,- voor die twee weken.
whoa wat een bedrag
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:49:04 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204859411
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:36 schreef fietsie het volgende:
Ik had een VW Tiguan bij Sixt laten pricen en die vroegen 1980,- voor die twee weken.
Met Corona hebben al die autoverhuurders hun autos verkocht, want ze stonden stil en geld te kosten. Nu het weer aantrekt is er een enorm tekort aan.
Daarom zijn de prijzen zo hoog
pi_204859476
Hopelijk komt er voorlopig geen saharazand meer. Heb net de ramen en en houtwerk van beide balkons schoon en het ziet er proper uit. Dat wil ik wel zo houden.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:10:09 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204859583
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Met Corona hebben al die autoverhuurders hun autos verkocht, want ze stonden stil en geld te kosten. Nu het weer aantrekt is er een enorm tekort aan.
Daarom zijn de prijzen zo hoog
Ze probeerden ook "verrassingsmodellen" aan te bieden
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:13:35 #143
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204859618
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:20 schreef sigme het volgende:
Eens, honderd jaar geleden ongeveer, wilde ik mij het Transgalactisch liftershandboek aanschaffen. De dame in de nette Utrechtse boekwinkel waar ik om dat boek vroeg, stuurde me door naar de reisboekenwinkel.
:D _O-
_O_
Spoilers!
pi_204859703
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 12:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik las een heel opsomming van juridische problemen voor buitenbaarmoederlijke zwangerschappen, missed abortion, pre-eclampsie, moeder met kanker, infectie na vruchtwaterverlies :X :X Want volgens de wetten die ze willen in oa Texas mag je dan óók geen abortus :X :X (en heb je dus een absurd grote kans dat je als moeder ook dood gaat, sámen met je ongeboren foetus :') )

Dat is ook gestoord natuurlijk, wat is het een ellende. Maar ik vind het echt WTF dat je vervolgd kan worden voor abortus zonder zwanger te zijn. Als je na een geslaagde zwangerschap je cryo's niet gaat gebruiken. Dus dan moet je ze de rest van je leven in een vriezer laten liggen (dat kost geld en houdt plekken voor anderen bezet) en/of besluiten maar een beperkt aantal eicellen te laten bevruchten om geen overschot te creëeren (wat de kansen weer aanzienlijk verkleint en de procedures zijn zonder verzekering onbetaalbaar). Ik begrijp gewoon niet zo goed wat daar nou prolife aan is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204859754
quote:
3s.gif Op woensdag 25 mei 2022 13:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De planeet is groter dan Yankeestan :Y
Zeker, maar daar wonen ook gewoon mensen natuurlijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:43:55 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204859927
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat is ook gestoord natuurlijk, wat is het een ellende. Maar ik vind het echt WTF dat je vervolgd kan worden voor abortus zonder zwanger te zijn. Als je na een geslaagde zwangerschap je cryo's niet gaat gebruiken. Dus dan moet je ze de rest van je leven in een vriezer laten liggen (dat kost geld en houdt plekken voor anderen bezet) en/of besluiten maar een beperkt aantal eicellen te laten bevruchten om geen overschot te creëeren (wat de kansen weer aanzienlijk verkleint en de procedures zijn zonder verzekering onbetaalbaar). Ik begrijp gewoon niet zo goed wat daar nou prolife aan is.
Jezus weet het!
:{
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:48:57 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204859978
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jezus weet het!
:{
En gelukkig heb je deze problemen niet als je een peperdure advocaat kunt inzetten
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204860018
Ik heb neppe nagels, yay. Ik ben er helemaal blij mee.
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:53:38 #149
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204860021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
En gelukkig heb je deze problemen niet als je een peperdure advocaat kunt inzetten
Gooooth Bless 'Muricah!
Praise the lord and pass the ammunition.

In Texas hebben ze duidelijk prioriteiten
pi_204860041
quote:
17s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:53 schreef Myraela het volgende:
Ik heb neppe nagels, yay. Ik ben er helemaal blij mee.
Alles klaar voor vertrek morgen?
We have far more in common than that which devides us..
pi_204860080
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Alles klaar voor vertrek morgen?
Ja, dit was eigenlijk het laatste op m'n lijstje. Straks alvast het meeste in de auto proppen. Nog even alles voor de katten klaarzetten en een laatste rondje door huis om de planten water te geven.
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 16:14:37 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204860282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:36 schreef fietsie het volgende:
Ik had een VW Tiguan bij Sixt laten pricen en die vroegen 1980,- voor die twee weken.
Ik betaal in Italië ¤650 voor twee dagen een negen persoons bus :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204860317
Happy. Net even de nieuwe jurk gepast (nog lang niet klaar) maar wat af is en aan elkaar gespeld is helemaal (en nog een beetje meer) prima. Met een beetje goede wil is die dit weekend klaar.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 25 mei 2022 @ 16:21:23 #154
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204860378
Mijn Zus heeft een kostuum voor mij gemaakt voor een gekostumeerd feest, ik ga als de Koningin van de nacht (uit de opera de toverfluit), het is volledig over the top geworden, kan er zo mee een operabühne op, inclusief LED sterrenhemel. Wordt begeleid door Papageno, in een paradijsvogel kostuum
Is trouwens fout, want Papageno is een vogelvanger, geen vogel, en zie die fout in veel opera uitvoeringen. Net zoals dat ie een panfluit heeft, het hoort een glockenspiel te zijn .
  woensdag 25 mei 2022 @ 16:22:36 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204860960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn Zus heeft een kostuum voor mij gemaakt voor een gekostumeerd feest, ik ga als de Koningin van de nacht (uit de opera de toverfluit), het is volledig over the top geworden, kan er zo mee een operabühne op, inclusief LED sterrenhemel. Wordt begeleid door Papageno, in een paradijsvogel kostuum
Is trouwens fout, want Papageno is een vogelvanger, geen vogel, en zie die fout in veel opera uitvoeringen. Net zoals dat ie een panfluit heeft, het hoort een glockenspiel te zijn .
Dat is vast een andere jurk / ander kostuum door Jouw Zus, dan de jurk die Kaatje in elkaar zet.
Trouwens: ik ben wel benieuwd naar de kostuums van Königin en Papageño. Een foto tegen die tijd?
Gekostumeerd en gemaskerd?
pi_204861119
Ik ken Papageño alleen als hoe hij in Amadeus werd neergezet. Dat was als kind mijn lievelingsfilm :')

Ons tripje naar Amsterdam kon doorgaan. Met de trein, lekker rondgestruind en fijn geluncht. Het Anne Frank Huis was indrukwekkend, ik was er alleen als kind geweest. Mijn kind heeft ademloos de hele audiotour geluisterd tot hij 'wat verschrikkelijk' mompelde en naar buiten wilde. Mijn lief was ook in tranen. Gaf goede gesprekken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204862186
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 16:54 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dat is vast een andere jurk / ander kostuum door Jouw Zus, dan de jurk die Kaatje in elkaar zet.
Trouwens: ik ben wel benieuwd naar de kostuums van Königin en Papageño. Een foto tegen die tijd?
Gekostumeerd en gemaskerd?
Je hebt gelijk, mijn jurk is inderdaad iets anders :D

Mooi eigenlijk die reactie van je zoon en lief @Clubsoda Laat zien dat ze hun hart (en hoofd) op de goede plek hebben zitten.
Geen idee hoe oud ik was toen in naar het Anne Frank huis ging. In ieder geval lagere school leeftijd en ik kan me er eigenlijk niets meer van herinneren. Weet ook niet wat de rest van het dagprogramma was. Wel vreemd, want in dezelfde tijd ben ik met mijn vader naar het Museum van Oudheden geweest en mijn blijheid van toen weet ik nog exact terug te halen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204862189
Vandaag gewandeld *O* Dus vriendin nu met ijs op de knie op de bank, eens kijken hoe stijf alles morgen is.
Verrassend mooi weer, lekker zonnig en met een windjack was het goed te doen.
Plaatjes in spoiler, we gingen naar het heritage plaatsje Lom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204862218
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag gewandeld *O* Dus vriendin nu met ijs op de knie op de bank, eens kijken hoe stijf alles morgen is.
Verrassend mooi weer, lekker zonnig en met een windjack was het goed te doen.
Plaatjes in spoiler, we gingen naar het heritage plaatsje Lom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey, dat plaatsje ken ik! Leuk! Ben je ook nog in het museum(pje) geweest?
(Wij waren er op de enige dag dat het in drie weken tijd regende :') Maar daar lag ook de oudste boog ter wereld, dus wel leuk om te bekijken)
pi_204862221
Mooi daar @Cat-astrophe
Die kerk is schitterend (buiten en binnen)
We have far more in common than that which devides us..
pi_204863616
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Hey, dat plaatsje ken ik! Leuk! Ben je ook nog in het museum(pje) geweest?
(Wij waren er op de enige dag dat het in drie weken tijd regende :') Maar daar lag ook de oudste boog ter wereld, dus wel leuk om te bekijken)
Nee, museum overgeslagen. Wel een schattig dorpje. Maar dat wisten we al toen we lazen dat ‘de VVV ligt bij de rotonde’. Klopt, er is één rotonde. O+ _O-

Na de wandeling was de knie er echt klaar mee dus was het boodschappen doen en naar huis.
Nu met koffie nog even wachten tot de sauna warm is O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204864538
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag gewandeld *O* Dus vriendin nu met ijs op de knie op de bank, eens kijken hoe stijf alles morgen is.
Verrassend mooi weer, lekker zonnig en met een windjack was het goed te doen.
Plaatjes in spoiler, we gingen naar het heritage plaatsje Lom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie plaatjes O+
pi_204864938
Mooiii cat!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2022 @ 22:10:06 #165
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204865452
Mooie plaatjes O+.
Voor het eerst in een maand weer eens geyind. Was weer fijn O+.

Nu eens kijken waar de wandeling morgen heen gaat :P.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204865580
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:10 schreef borisz het volgende:
Mooie plaatjes O+.
Voor het eerst in een maand weer eens geyind. Was weer fijn O+.

Nu eens kijken waar de wandeling morgen heen gaat :P.
Niet geyangd? 😉

Leuke het-is-ver-weg-op-vakantie plaatjes B-) @CAT
pi_204865644
Oeh, @Myraela al bijna op weg! Heb ik nou goed onthouden dat jullie er eerst een week vakantie hebben en dan gaan trouwen?

Hitchhikers Guide to the Galaxy staat nog op mijn e-reader, moeite waard om te lezen dus?

Vanochtend weer hoest dus de 24u klachtenvrij niet aangetikt }:| sinds de lunch weer hoestvrij dus wie weet morgen. Ik hoop het, want dan kan ik naar de hockeytraining van m'n lievelingsmannenteam. Eigen training dinsdag en keeperstraining geven aan ander mannenteam vandaag ook al af moeten zeggen. En anders mag ik na vrijdag iig sowieso weer alles doen.

@fietsie jeetje wat een prijzen zeg..

Ik heb ook iets in de planning voor de zomer O+ met mama naar Noord-Frankrijk, zelf rijden, regio Mont-saint-Michel. Beetje cultuur bezoeken en relaxen. Geen idee nog wanneer precies of hoe lang, maar waarschijnlijk ergens in juli. Maar heel blij dat ik iig iets heb om naar uit te kijken.

Tevens uitgenodigd voor sollicitatiegesprek voor een vaste UD positie op m'n eigen afdeling, volgende week al. Bij de prof waar ik nu ook al mee samen werk en het goed mee kan vinden. Ik hoop zoo dat dat lukt! Anders moet ik na november weg, tenzij ik nog onderzoeksgeld binnen haal waarop m'n contract verlengd kan worden, dan mag ik nog 1 jaar. Als het niet lukt is er ook nog een UD plek bij Leiden pedagogiek waar ik op heb gereageerd en eentje bij de VU die goed past en waarvan ik de mensen van die afdeling ook wel ken van m'n promotieonderzoek, en bij m'n eigen afdeling in Leiden komen er ook twee. Maar ik zit zo fijn op m'n plek hier, ook sociaal, en natuurlijk veel minder reistijd enzo, dat ik echt hoop dat t gaat lukken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2022 @ 22:18:59 #168
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204865668
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:14 schreef AnneX het volgende:

[..]
Niet geyangd? 😉

Meestal is dat het uur ervoor gewoon yang :P Op woensdag is het meestal een uur actief en dan om 20u de yin. :+ Ook omdat dat toch het beste uurtje yin is in de week qua docent op de sportschool wil ik deze wel meepakken als ik kan :Y.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204865720
@vlindertje89 ik heb ook nog af en toe indrukwekkende hoestbuien. Niet meer dagelijks maar een paar keer per week toch echt wel.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204865756
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Oeh, @:Myraela al bijna op weg! Heb ik nou goed onthouden dat jullie er eerst een week vakantie hebben en dan gaan trouwen?

Hitchhikers Guide to the Galaxy staat nog op mijn e-reader, moeite waard om te lezen dus?

Vanochtend weer hoest dus de 24u klachtenvrij niet aangetikt }:| sinds de lunch weer hoestvrij dus wie weet morgen. Ik hoop het, want dan kan ik naar de hockeytraining van m'n lievelingsmannenteam. Eigen training dinsdag en keeperstraining geven aan ander mannenteam vandaag ook al af moeten zeggen. En anders mag ik na vrijdag iig sowieso weer alles doen.

@:fietsie jeetje wat een prijzen zeg..

Ik heb ook iets in de planning voor de zomer O+ met mama naar Noord-Frankrijk, zelf rijden, regio Mont-saint-Michel. Beetje cultuur bezoeken en relaxen. Geen idee nog wanneer precies of hoe lang, maar waarschijnlijk ergens in juli. Maar heel blij dat ik iig iets heb om naar uit te kijken.

Tevens uitgenodigd voor sollicitatiegesprek voor een vaste UD positie op m'n eigen afdeling. Bij de prof waar ik nu ook al mee samen werk en het goed mee kan vinden. Ik hoop zoo dat dat lukt! Anders moet ik na november weg, tenzij ik nog onderzoeksgeld binnen haal waarop m'n contract verlengd kan worden, dan mag ik nog 1 jaar.
Oei, das best spannend: de hockey en de positie.

@Clubsoda jij had toch ook nog een functie in het vizier?

En @Myraela Verscheur je lijstjes, neem je creditcard mee.
In It. is ook van alles te koop.
Goeie reis! Heel veel plezier! En een prachtige gedenkwaardige en zonnige week gewenst. ^)
pi_204865977
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Hitchhikers Guide to the Galaxy staat nog op mijn e-reader, moeite waard om te lezen dus?
Nou ja, het is een hele grote moderne klassieker, dus sowieso de moeite waard om kennis van te nemen. Maar het absurdisme moet je liggen.

Ik zal duimen voor je vaste UD positie - wat dat ook weze moge :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204866135
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou ja, het is een hele grote moderne klassieker, dus sowieso de moeite waard om kennis van te nemen. Maar het absurdisme moet je liggen.

Ik zal duimen voor je vaste UD positie - wat dat ook weze moge :')
Eens in beginnen dus en kijken of het bevalt :)

Haha, oh ja.. Universitair Docent.
Eigenlijk de enige weg omhoog. Het is een positie met 40% onderzoekstijd en 60% onderwijs. Liever zou ik het andersom hebben, het allerliefst 80% onderzoek en 20% onderwijs, maar dat is nou eenmaal niet hoe het werkt in de academie helaas. Maar het is wel de eerste positie in de rangorde waarin (sinds de cao van vorig jaar) na 1 jaar standaard een vast contract komt. En aangezien ik al bijna aan de max zit van tijdelijke contracten, zal het voor mij volgens mij meteen vast moeten worden als ik de baan krijg.
pi_204866185
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 10:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]
:7
Ja, ik tilde vandaag:

6 55 kg
4 85 kg
2 95 kg
2 105 kg
2 110 kg
1 115 kg

meer dan content, want was derde keer trainen in 24 uur. :')
Watte :o :o :o _O_
pi_204866262
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:42 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Eens in beginnen dus en kijken of het bevalt :)

Haha, oh ja.. Universitair Docent.
Eigenlijk de enige weg omhoog. Het is een positie met 40% onderzoekstijd en 60% onderwijs. Liever zou ik het andersom hebben, het allerliefst 80% onderzoek en 20% onderwijs, maar dat is nou eenmaal niet hoe het werkt in de academie helaas. Maar het is wel de eerste positie in de rangorde waarin (sinds de cao van vorig jaar) na 1 jaar standaard een vast contract komt. En aangezien ik al bijna aan de max zit van tijdelijke contracten, zal het voor mij volgens mij meteen vast moeten worden als ik de baan krijg.
Duimen zijn aan het werk
We have far more in common than that which devides us..
pi_204866281
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Duimen zijn aan het werk
Lief!
Hoe gaat het bij jou met de vacatures?
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 22:48:53 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204866296
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:17 schreef vlindertje89 het volgende:


Ik heb ook iets in de planning voor de zomer O+ met mama naar Noord-Frankrijk, zelf rijden, regio Mont-saint-Michel. Beetje cultuur bezoeken en relaxen. Geen idee nog wanneer precies of hoe lang, maar waarschijnlijk ergens in juli. Maar heel blij dat ik iig iets heb om naar uit te kijken.

Even mierenneuker: Mont Saint-Michel (naam van het eiland) of Le Mont-Saint-Michel (gemeente). Zonder Le geen streepje na Mont :+


Enigszins culinaire tip: Villedieu-les-Poêles. Van oudsher worden in dit stadje heel veel koperen gebruiksvoorwerpen gemaakt. Dit kun je onder andere bekijken in Atelier du Cuivre.

https://atelierducuivre-shop.com/fr/

Volgend weekend zit ik weer in Normandië. Geen idee wat we precies gaan doen. Beetje beunen op de boerderij, bbq'en en verder zien we wel :D

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 25-05-2022 22:54:34 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204866371
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Even mierenneuker: Mont Saint-Michel (naam van het eiland) of Le Mont-Saint- ichel (gemeente). Zonder Le geen streepje na Mont :+


Enigszins culinaire tip: Villedieu-les-Poêles. Van oudsher worden in dit stadje heel veel koperen gebruiksvoorwerpen gemaakt. Dit kun je onder andere bekijken in Atelier du Cuivre.

https://atelierducuivre-shop.com/fr/

Volgend weekend zit ik weer in Normandië. Geen idee wat we precies gaan doen. Beetje beunen op de boerderij, bbq'en en verder zien we wel :D
Haha ik ben zelf ook altijd een mierenneuker, ik twijfelde al over de streepjes. Nu weet ik hoe 't hoort!

Dank voor de tip! Ik sla m op, klinkt als een bezoek waard :Y

Je weekend klinkt wel lekker zo!
pi_204866754
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Lief!
Hoe gaat het bij jou met de vacatures?
Niet echt best. Momenteel weinig vacatures in de omgeving en of 40 uur of 12-16 uur. Maar vandaag met Randstad gesproken om te zien of zij wat kunnen betekenen
We have far more in common than that which devides us..
pi_204866776
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:35 schreef sigme het volgende:

[..]
Maar het absurdisme moet je liggen.

Het was niet mijn smaak.
Maar goed je moet hem wel gelezen hebben.

Nu lekker makkelijk Shopaholic aan het lezen :+
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 23:05:05 #180
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204866793
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Haha ik ben zelf ook altijd een mierenneuker, ik twijfelde al over de streepjes. Nu weet ik hoe 't hoort!

Dank voor de tip! Ik sla m op, klinkt als een bezoek waard :Y

Je weekend klinkt wel lekker zo!
Joah lekker relax. Een kameraad heeft daar een boerderij en hij vroeg wat we met Pinksteren te doen hadden.

Meestal met z'n allen zorgen dat het werk 's ochtends gedaan is zodat we 's middags wat leuks kunnen doen.

Dit weekend eerst nog naar Berlijn. Weekend er op een trouwerij in Italië. @Myreala heb jij ook een Italiaanse cateraar, die die m'n vrienden hebben, verzorgt het drinken niet. Want volgens die firma hoort er alleen wijn en water op een trouwerij :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204866857
Mijn kennismaking met de hitchhikers guide was een hoorspel toen ik nog bij mn ouders woonde. Op zondagavond laat. Heb er niet veel van onthouden maar was wel geïntrigeerd. Maar nooit meegekregen wat de naam van het boek en de schrijver was, dat kwam pas veel later
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 23:09:58 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204866907
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 23:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Niet echt best. Momenteel weinig vacatures in de omgeving en of 40 uur of 12-16 uur. Maar vandaag met Randstad gesproken om te zien of zij wat kunnen betekenen
Het is overal best druk (nou ja, afgezien van een reisbureau dat reizen naar (wit) Rusland en Oekraïne doet waarschijnlijk), durf je niet de gok te wagen ergens 16u te werken. Misschien zul je niet 16u maken (maar altijd meer)

2*12 is ook 24 trouwens :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204866997
quote:
3s.gif Op woensdag 25 mei 2022 23:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Het is overal best druk (nou ja, afgezien van een reisbureau dat reizen naar (wit) Rusland en Oekraïne doet waarschijnlijk), durf je niet de gok te wagen ergens 16u te werken. Misschien zul je niet 16u maken (maar altijd meer)

2*12 is ook 24 trouwens :)
Maar dat zijn vaak jaar contracten. En dan na een jaar (daar ben ik,ondertussen wel achter) komt er een nieuwe. Betaling is bagger (vraag me soms echt af wie bedenkt om 10.45 p/u te bieden voor best een stevige functie). Maar dan moet ik blijven solliciteren en na dat jaar weer uitkering maar dan op 70% van 16 uur minimum uurloon
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 25 mei 2022 @ 23:17:29 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204867045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 23:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar dat zijn vaak jaar contracten. En dan na een jaar (daar ben ik,ondertussen wel achter) komt er een nieuwe. Betaling is bagger (vraag me soms echt af wie bedenkt om 10.45 p/u te bieden voor best een stevige functie). Maar dan moet ik blijven solliciteren en na dat jaar weer uitkering maar dan op 70% van 16 uur minimum uurloon
Jup, dat is wel weer een reëel risico ja -O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204867115
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 23:17 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, dat is wel weer een reëel risico ja -O-
Ik zie het in vacatures zo vaak momenteel, half jaar geleden zag ik ze. Leuk werk, half jaar met “mogelijk “ vaste aanstelling. Veel van die vacatures zie ik nu weer langskomen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204867302
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn kennismaking met de hitchhikers guide was een hoorspel toen ik nog bij mn ouders woonde. Op zondagavond laat. Heb er niet veel van onthouden maar was wel geïntrigeerd. Maar nooit meegekregen wat de naam van het boek en de schrijver was, dat kwam pas veel later
Het geheel van de boeken, dus vooral dat wat ná de Hitchhiker guide komt, is stukken beter te snappen als je weet dat er eigenlijk een -behoorlijk geïmproviseerd- hoorspel aan ten grondslag ligt. Dan storen de inconsequenties niet zo, want wie onthoudt lullige details in het vuur van de strijd van een live-uitzending nou? Maar papier is geduldig...
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204867437
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2022 23:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Het geheel van de boeken, dus vooral dat wat ná de Hitchhiker guide komt, is stukken beter te snappen als je weet dat er eigenlijk een -behoorlijk geïmproviseerd- hoorspel aan ten grondslag ligt. Dan storen de inconsequenties niet zo, want wie onthoudt lullige details in het vuur van de strijd van een live-uitzending nou? Maar papier is geduldig...
Ik weet dat ik stiekem luisterde (oordopjes in) en dat het heel laat was. Maar was echt verslaafd er aan. Toen ik een paar jaar later in een boekwinkel werkte en ik het boek tegenkwam en ging lezen vond ik er helemaal niets aan. Denk dat ik m niet eens uitgelezen heb. Ook op tv vond ik het niets
We have far more in common than that which devides us..
pi_204867942
Dat was een vroegertje vandaag. Vertrokken naar bestemming Wales.

En voor de zes miljoenste meer Good Omens aan het lezen. Toch wel een van mijn favoriete boeken. En nog eens zeer goed in een serie gevormd door Amazon prime ook O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_204868047
Wat spannend @vlindertje89, zou wel heel fijn zijn om de stap naar UD te kunnen maken ^O^

@AnneX, dat klopt, ik heb volgende week een tweede gesprek. Verder nog een kennismaking gehad op een andere plek, daar bel ik volgende maand mee om verder te praten. En mijn huidige leidinggevende werd ook wakker en wil me me in gesprek over 'de toekomst' :+ Dus er loopt het een en ander, nog niets concreet maar ik heb ook nog zeven maanden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 mei 2022 @ 07:42:39 #190
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204868067
Vroeg wakker en dus ook maar vroeg op stap. Verder met het Limespad dus op naar die ene Wijk bij Duurstede, pontje over en dan naar Rijswijk en Lienden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204868071
Sow. Kut geslapen, vies buikpijn, rugpijn, moe.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204868268
Altijd fijn als je wakker wordt door het geschreeuw van de buren in de voortuin :O
pi_204868294
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:28 schreef Sarabi het volgende:
Altijd fijn als je wakker wordt door het geschreeuw van de buren in de voortuin :O
In de voortuin. 's Morgens vroeg? :D Lekker dan.

borisz, succes vandaag! Hoop dat er nog een beetje zon bij komt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 26 mei 2022 @ 08:35:25 #194
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204868305
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:59 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, dit was eigenlijk het laatste op m'n lijstje. Straks alvast het meeste in de auto proppen. Nog even alles voor de katten klaarzetten en een laatste rondje door huis om de planten water te geven.
Goede reis en veel plezier *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 17:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ken Papageño alleen als hoe hij in Amadeus werd neergezet. Dat was als kind mijn lievelingsfilm :')

Ons tripje naar Amsterdam kon doorgaan. Met de trein, lekker rondgestruind en fijn geluncht. Het Anne Frank Huis was indrukwekkend, ik was er alleen als kind geweest. Mijn kind heeft ademloos de hele audiotour geluisterd tot hij 'wat verschrikkelijk' mompelde en naar buiten wilde. Mijn lief was ook in tranen. Gaf goede gesprekken.
Dat klinkt mooi en waardevol.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2022 18:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag gewandeld *O* Dus vriendin nu met ijs op de knie op de bank, eens kijken hoe stijf alles morgen is.
Verrassend mooi weer, lekker zonnig en met een windjack was het goed te doen.
Plaatjes in spoiler, we gingen naar het heritage plaatsje Lom.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heerlijk O+
Leuk dat je updates plaatst.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 07:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat was een vroegertje vandaag. Vertrokken naar bestemming Wales.

En voor de zes miljoenste meer Good Omens aan het lezen. Toch wel een van mijn favoriete boeken. En nog eens zeer goed in een serie gevormd door Amazon prime ook O+
Fijne vakantie :W

Ik heb zin in vandaag. We gaan niets bijzonders doen eigenlijk maar toch heb ik er zin in. Ik denk dat het komt omdat we dit jaar eindelijk eens niet constant achter de feiten aan hollen met het huidige Grote Project. Het gaat gewoon wel lekker met de tuin vooralsnog. We kunnen best regelmatig rustig aan een beetje rommelen. Zo is het veel leuker O+
Vandaag gaan we tuinhout beitsen en een hek plaatsen. Verder moet ik zo'n 50 plantjes in grotere potjes zetten, daar hoop ik vandaag mee te kunnen beginnen. Vanavond doen we een kleine barbecue.
Spoilers!
pi_204868325
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
In de voortuin. 's Morgens vroeg? :D Lekker dan.
Nouja ik weet niet wat normale mensen vroeg vinden :D
Maar om half 8 op wat voor veel mensen een zondag is vind ik wel iets te vroeg.

Maar sinds een half uur is het geschreeuw opgehouden en hebben we nu alleen nog maar luide muziek :')

Ik snap nog steeds niet hoe we 2 keer achter elkaar zo'n pech met buren kunnen hebben. Het past zo niet in onze straat (of zelfs maar in ons dorp).
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 mei 2022 @ 08:44:01 #196
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204868362
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 08:33 schreef Isabeau het volgende:

borisz, succes vandaag! Hoop dat er nog een beetje zon bij komt.
In Wijk is het zon en licht bewolkt. 🙂
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204868561
Mogge!
Goede reis en fijne vakantie @Myraela en @Thinkk-Pinkk

Niet leuk zulke buren @Sarabi wat zeggen de buren aan de andere kant? Samen optrekken en de buren aanspreken?

Fijn, zo’n dagje @Lucky_Strike

Hier ook niet veel plannen, alleen straks lunchen met een vriendin, hopelijk kunnen we buiten zitten
We have far more in common than that which devides us..
pi_204868589
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Goede reis en fijne vakantie @:Myraela en @:Thinkk-Pinkk

Niet leuk zulke buren @:Sarabi wat zeggen de buren aan de andere kant? Samen optrekken en de buren aanspreken?

Fijn, zo’n dagje @:Lucky_Strike

Hier ook niet veel plannen, alleen straks lunchen met een vriendin, hopelijk kunnen we buiten zitten
Dan moeten we eerst een cursus Pools doen :D
Maar nee vorig jaar wel gesprekken gehad met de overige buren. Ik hou het wel bij klagen online. De helft van het jaar, in de wintermaanden hebben we geen last van ze.
  donderdag 26 mei 2022 @ 09:51:12 #199
63722 z80
I fink you freaky
pi_204868959
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 23:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zie het in vacatures zo vaak momenteel, half jaar geleden zag ik ze. Leuk werk, half jaar met “mogelijk “ vaste aanstelling. Veel van die vacatures zie ik nu weer langskomen.
Dit soort vacatures zie ik ook steeds meer langs komen. En dan klagen dat er geen goed personeel te vinden is.
Ik wil best wat anders gaan doen. Weer wat meer met de handen. Maar dan wel tegen fatsoenlijke voorwaarden.
Tijdelijk en minimumloon zijn dat niet.

Tevens goede morgen. Zondag rust hier in Duitsland.
En de hommelfamilie is weer terug in de dakkapel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 10:05:10 #200
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204869083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:51 schreef z80 het volgende:


Tevens goede morgen. Zondag rust hier in Duitsland.

Nog geen gerinkel van kisten bier in bolderkarren te horen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 26 mei 2022 @ 10:11:57 #201
63722 z80
I fink you freaky
pi_204869149
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nog geen gerinkel van kisten bier in bolderkarren te horen?
Dat is pas na de kerkgang. Maar het is er wel goed weer voor.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204869185
Gek hè, schaarste maakt alles duurder: olie, huizen, voedsel en spullen.
Behalve mensen en arbeid. Niet alleen boeren ‘klagen’ , ook werkgevers.

@borisz das geen ‘pontje’ bij Wijk. Dat is een hele groooote. Veel plezier.

Ook de overige vakantiegangers.

In de buurtapp om half acht: een loslopend konijntje wit met zwarte vlekken gesignaleerd. Té snel. Nog niet te pakken. 😂
  donderdag 26 mei 2022 @ 10:17:08 #203
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204869202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 09:51 schreef z80 het volgende:

[..]
Dit soort vacatures zie ik ook steeds meer langs komen. En dan klagen dat er geen goed personeel te vinden is.
Ik wil best wat anders gaan doen. Weer wat meer met de handen. Maar dan wel tegen fatsoenlijke voorwaarden.
Tijdelijk en minimumloon zijn dat niet.

Tevens goede morgen. Zondag rust hier in Duitsland.
En de hommelfamilie is weer terug in de dakkapel.
Tijdens mijn vakantie zag ik letterlijk in ieder restaurant een oproep wie wil hier komen werken. Overal was het op 450 Euro basis (een minijob).
Gek toch dat men geen personeel vind.
pi_204869463
Zo, uitgebreid ontbeten, de huisdieren verschoond, was gedraaid, keuken en wc gepoetst. Dan ga ik nu maar eens een rondje hollen }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204869548
Loop ff langs mijn klaprozen.
Ze wapperen heel uitnodigend
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204869682
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:51 schreef Vanyel het volgende:
Loop ff langs mijn klaprozen.
Ze wapperen heel uitnodigend
Ik ben net richting bos gegaan }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204869719
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ben net richting bos gegaan }:|
}:|
Dee je zelluf }:|
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:05:38 #208
63722 z80
I fink you freaky
pi_204869726
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tijdens mijn vakantie zag ik letterlijk in ieder restaurant een oproep wie wil hier komen werken. Overal was het op 450 Euro basis (een minijob).
Gek toch dat men geen personeel vind.
Ik vraag me af. Wat is goedkoper. Vast personeel dat het goed heeft en lang blijft, of wegwerppersoneel zonder enige motivatie. Als ik zie dat de vreetschuur met personeel dat er al jaren rondloopt altijd redelijk vol zit, een tent met niet heel speciaal eten maar wel snelle en vriendelijke bediening bij een beetje weer een vol terras heeft. En een tent in het centrum met telkens andere personeel zo goed als leeg blijft.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:18:27 #209
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204869807
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:05 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik vraag me af. Wat is goedkoper. Vast personeel dat het goed heeft en lang blijft, of wegwerppersoneel zonder enige motivatie. Als ik zie dat de vreetschuur met personeel dat er al jaren rondloopt altijd redelijk vol zit, een tent met niet heel speciaal eten maar wel snelle en vriendelijke bediening bij een beetje weer een vol terras heeft. En een tent in het centrum met telkens andere personeel zo goed als leeg blijft.
Heb jaren geleden een jaar in Beieren gezeten, daar was een Hotel-Restaurant waar het personeel in de bediening deelde in de omzet, zat altijd bomvol, service was uitstekend en ze konden heel goed verkopen.
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 11:49:51 #210
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204870092
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tijdens mijn vakantie zag ik letterlijk in ieder restaurant een oproep wie wil hier komen werken. Overal was het op 450 Euro basis (een minijob).
Gek toch dat men geen personeel vind.
Is het alleen op ¤450 basis of óók.
Ik zie dat laatste best veel :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 26 mei 2022 @ 11:52:39 #211
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204870115
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 11:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Is het alleen op ¤450 basis of óók.
Ik zie dat laatste best veel :Y
Sorry, niet echt op gelet, volgens mij, "op ¤450 basis"
pi_204870370
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:59 schreef Myraela het volgende:

Ja, dit was eigenlijk het laatste op m'n lijstje. Straks alvast het meeste in de auto proppen. Nog even alles voor de katten klaarzetten en een laatste rondje door huis om de planten water te geven.
Veel plezier *G*
pi_204870410
Coll van me vliegt vandaag vanaf AMS om 13.15 voor 2 wk naar Schotland.
Ze waren er om 7.30 en (omdat ze alleen handbagage hebben denk ik) om 8 uur door de security. Dus vanaf 8 uur wachten tot 13.15 :D :D
  donderdag 26 mei 2022 @ 12:44:53 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204870557
Een vriendin wenst me succes vandaag. Ik vraag af waarom ik succes nodig heb en of ik iets belangrijks ben vergeten.
Spoilers!
pi_204870565
Klein beetje dood gegaan.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204870597
Spareribs liggen op de BBQ :9
Laat de vrienden maar komen.
Later vandaag ook nog een Westvleteren proeverij, het is een goede dag.
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 13:33:43 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204870892
Alberdink Thijm is dood.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 mei 2022 @ 13:44:52 #218
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204870995
Groeten uit Kesteren. 24km op de teller vandaag. Nu nog wel half uurtje wachten op de bus. Want die gaat maar eens in het uur naar Rhenen toe.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204871006
Ik heb m'n Murph-tijd verbetert met 7:23, ik was in 51:20 binnen, met een gemiddelde hartslag van 173 en een piek van 195. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204871057
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:44 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Kesteren. 24km op de teller vandaag. Nu nog wel half uurtje wachten op de bus. Want die gaat maar eens in het uur naar Rhenen toe.
Je hebt volgens mij wel lekker wandelweer vandaag.
pi_204871348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:44 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Kesteren. 24km op de teller vandaag. Nu nog wel half uurtje wachten op de bus. Want die gaat maar eens in het uur naar Rhenen toe.
Ga.ijs.eten.in.Rhenen! Doe :9

@Kreator het adres precies? Ik rij er zo naar toe, weet het adres niet.
Langs de doorgaande weg ín Rhenen, parallel aan de Lek. Midden in het dorp/stad?
Bij de Bruna. Ha. Link. Adres Fred.v.Pallandthof

[ Bericht 7% gewijzigd door AnneX op 26-05-2022 14:42:59 ]
pi_204871446
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:33 schreef derLudolf het volgende:
Alberdink Thijm is dood.
Rip. Wie is dat? Behalve die ouwe uit 1800.
pi_204871486
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 14:49 schreef AnneX het volgende:

[..]
Rip. Wie is dat? Behalve die ouwe uit 1800.
Acteur uit het Klokhuis. Alberdink Tijm was een van zijn typetjes.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:14:29 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204871581
Ik fietste 17km met harde wind naar een winkel die online open zei te zijn en analoog dicht bleek.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204871764
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Acteur uit het Klokhuis. Alberdink Tijm was een van zijn typetjes.
Ach, ik las het over de acteur. Volg(de) Klokhuis niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:14 schreef fietsie het volgende:
Ik fietste 17km met harde wind naar een winkel die online open zei te zijn en analoog dicht bleek.
Heee, extra beweging.

Heb je ook nog bij Sunny Cars gekeken voor huurauto in P.? Zal niet zo veel uitmaken, vrees ik. Of een verblijf inclusief auto via Riksja, Elisa of anwb.
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:46:22 #226
63722 z80
I fink you freaky
pi_204871829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:14 schreef fietsie het volgende:
Ik fietste 17km met harde wind naar een winkel die online open zei te zijn en analoog dicht bleek.
Rondje fietsen met tegenwind ook gedaan. Als motivatie om er toch up uit te gaan. Vaatwasserzout nodig. Niet NU, maar als reden om toch te fietsen.
Trainingen van afgelopen week doen nog wat lastig. Gister training waarbij de speelkaarten bepaalde wat er gedaan moest worden.
Werden veel, heel veel burpees en sit-ups. De jumping jacks en planking waren als vulling. De jumping squats kwamen maar 1 keer langs. Wel direct 40 stuks.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 26 mei 2022 @ 16:11:45 #227
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204871964
Nadeel van erheen fietsen. Je moet ook weer terug.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 26 mei 2022 @ 16:22:30 #228
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204872066
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:11 schreef fietsie het volgende:
Nadeel van erheen fietsen. Je moet ook weer terug.
Maar dan wel wind mee *O*


Wij gingen vanmorgen vroeg weg en zitten nu in Frankrijk O+
pi_204872198
Jullie ook fijne vakantie @gcjoel!

Zeer langdurige lunch gehad met een vriendin. Daar met de mensen besproken om mijn verjaardag te vieren. Volgende week terug om spijkers met koppen te slaan.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204872294
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Maar dan wel wind mee *O*

Wij gingen vanmorgen vroeg weg en zitten nu in Frankrijk O+
Geniet er van!
pi_204872306
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:

Zeer langdurige lunch gehad met een vriendin. Daar met de mensen besproken om mijn verjaardag te vieren. Volgende week terug om spijkers met koppen te slaan.
Ga je het lekker uitgebreid vieren?
pi_204872361
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Ga je het lekker uitgebreid vieren?
Denk het wel. Maar ze moeten even zien of er voldoende personeel ingezet kan worden. Normale bediening zijn mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, maar een groep van 40-50 is te veel voor ze.

Hoorde trouwens van een vriendin dat die binnen een uur na aankomst met de trein op schiphol door de douane was. Had ze ook niet gepland ;)
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 26 mei 2022 @ 17:07:43 #233
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204872463
Alberdink Thijm, AKA de vieze kok, AKA Gijs de Lange is overleden
;(
De man was een rolmodel, inspireerde vele geen kok te worden...
Heerlijke sketches, die hij in volle teugen genoot te maken
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 mei 2022 @ 18:55:50 #234
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204873617
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204873698
:'( cadeau :'( voor @Clubsoda
https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Other

Over antiabortusrechtlobby in Europa
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:17:37 #236
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204873883
quote:
Geweldige compilatie!
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 19:38:25 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204874170
Shirtjes van de Krachttoer in 1998 en veldtochten van 2000, 2003 en 2005 gespot. Duurzaam volk wat dat betreft die anhangers :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:42:26 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204874242
Morgen naar Schotland *O* *O* *O*

Nou ja: naar IJmuiden en de boot, zaterdagochtend pas aankomst in Schotland.

Ben echt een beetje angstig voor de boottocht (word snel zeeziek :r en we zitten er een uur of 15 op :{ )

Iemand nog tips tegen zeeziekte (ik heb Primatour)? Horizonstaren aan dek wordt lastig in de nacht vrees ik :@ En het slaapt ook vrij beroerd :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204874363
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Morgen naar Schotland *O* *O* *O*

Nou ja: naar IJmuiden en de boot, zaterdagochtend pas aankomst in Schotland.

Ben echt een beetje angstig voor de boottocht (word snel zeeziek :r en we zitten er een uur of 15 op :{ )

Iemand nog tips tegen zeeziekte (ik heb Primatour)? Horizonstaren aan dek wordt lastig in de nacht vrees ik :@ En het slaapt ook vrij beroerd :P
Primatour werkte bij mij prima. Alleen toen ging ik lezen, en dan merk je dat dat niet slim is (ik een auto kan ik niet eens de pincode van mijn telefoon intoetsen maar in een vliegtuig kan ik gewoon lezen).

Fijne vakantie!
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:58:04 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204874507
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Primatour werkte bij mij prima. Alleen toen ging ik lezen, en dan merk je dat dat niet slim is (ik een auto kan ik niet eens de pincode van mijn telefoon intoetsen maar in een vliegtuig kan ik gewoon lezen).

Fijne vakantie!
Thanks, en dat stelt me wel wat gerust! :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204874575
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Thanks, en dat stelt me wel wat gerust! :*
Ik heb dus best extreme wagenziekte, 15 km (met een fijne chauffeur) is voor mij de max in een auto. In een bus, (ov) red ik 5 km
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 26 mei 2022 @ 20:06:05 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204874629
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb dus best extreme wagenziekte, 15 km (met een fijne chauffeur) is voor mij de max in een auto. In een bus, (ov) red ik 5 km
Ik heb een beschadigd linker evenwichtsorgaan. Dus ik knijp 'm behoorlijk :@

Uiteraard dacht ik daar (en mijn eerdere ervaringen met zeeziekte op grote "veerboten") pas aan nádat we geboekt hadden _O-

Was waarschijnlijk slimmer geweest dat vriend met de auto op de boot zou gaan en ik per vliegtuig naar Edinburgh (v.v.) ofzo. Maar ja..

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-05-2022 21:55:39 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204875468
Iedereen die op vakantie is, have fun! Speciaal ook voor @Myraela en geniet van de bruiloft!

Hier morgen, net als vorig jaar, 'n weekje met een huurboot weg in Friesland. Helaas gister en vandaag ineens niet fit, gister heeeeel moe, koud en koppijn dus om 20:30 naar bed.

Vanochtend om 8 de wekker want we hadden 'n workshop zilveren ring maken. Was wel leuk, ook wel 'n leuke ring geworden maar vanmiddag om 15:30 viel ik weer om van vermoeidheid. Om 16:30 toch even gaan slapen tot 19:30. Nu daar wat brak van dus hopelijk ben ik morgen wel fitter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Memento-Mori op 26-05-2022 21:27:54 ]
  donderdag 26 mei 2022 @ 21:31:12 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204875582
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:21 schreef Memento-Mori het volgende:
Iedereen die op vakantie is, have fun! Speciaal ook voor @:myraela en geniet van de bruiloft!

Hier morgen, net als vorig jaar, 'n weekje met een huurboot weg in Friesland. Helaas gister en vandaag ineens niet fit, gister heeeeel moe, koud en koppijn dus om 20:30 naar bed.

Vanochtend om 8 de wekker want we hadden 'n workshop zilveren ring maken. Was wel leuk, ook wel 'n leuke ring geworden maar vanmiddag om 15:30 viel ik weer om van vermoeidheid. Om 16:30 toch even gaan slapen tot 19:30. Nu daar wat brak van dus hopelijk ben ik morgen wel fitter.
Beterschap en een fijne vakantie! :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204875624
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Beterschap en een fijne vakantie! :*
Thanks, jij ook!
  donderdag 26 mei 2022 @ 21:49:49 #246
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204875769
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:03 schreef Vanyel het volgende:
:'( cadeau :'( voor @:Clubsoda
https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Other

Over antiabortusrechtlobby in Europa
:'(
Spoilers!
pi_204875850
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
:'(
In 2019 liepen ruim 10000 mensen mee in een mars “ schreeuw om leven”, heel eng, die groepering groeit en groeit
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 26 mei 2022 @ 22:58:29 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204876361
Vriend zit ruzie te zoeken. Prima hoor, maar NIET vlak voor een vakantie graag :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204876383
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vriend zit ruzie te zoeken. Prima hoor, maar NIET vlak voor een vakantie graag :')
Vakantie zenuwen?
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 26 mei 2022 @ 23:07:15 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204876447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vakantie zenuwen?
Geen idee. Maar het verpest mijn humeur en mijn voorpret :(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 27 mei 2022 @ 00:07:33 #251
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_204876845
Vanochtend om 05:00 vertrokken, boot uur vertraging, m25 stond een hele tijd vast, om 21:00 Engelse tijd waren we in ons huisje in Nootd Wales.

Gesloopt.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 27 mei 2022 @ 00:09:20 #252
217702 Lonaa
Honger!
pi_204876847
Ik kan niet slapen, ook top.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204876866
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vanochtend om 05:00 vertrokken, boot uur vertraging, m25 stond een hele tijd vast, om 21:00 Engelse tijd waren we in ons huisje in Nootd Wales.

Gesloopt.
Maar nu kan je lekker slapen en kan het uitrusten beginnen *O*

Waarom kan jij niet slapen, Lonaa? Te druk geweest vandaag, te veel adrenaline?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 27 mei 2022 @ 00:17:32 #254
217702 Lonaa
Honger!
pi_204876871
Weet niet, kon gisteren ook al niet slapen. Onrustige benen ook, alweer.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204876885
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:17 schreef Lonaa het volgende:
Weet niet, kon gisteren ook al niet slapen. Onrustige benen ook, alweer.
Dat is altijd vervelend, onrustige benen. Ik heb ook geen tips of zo :') Want ik weet hoe het is om niet te kunnen slapen. Het is kut. Moet je er morgen op tijd uit of valt dat mee?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204876893
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:17 schreef Lonaa het volgende:
Weet niet, kon gisteren ook al niet slapen. Onrustige benen ook, alweer.
vervelend -O- Wat mij helpt bij onrustige benen is ze wat hoger leggen. Slaap er niet beter van maar de benen doen minder raar.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204877007
Ha, er ligt altijd een stuk sunlight onder het laken.
Meestal helpt het. Succes @Lonaa

Net lees ik, dat iemand bij Calais werd tegengehouden met een id kaart. En terug moest naar Schiphol voor een noodpaspoort.
Idem een ander bij Deense grens. Daar deed Douane minder moeilijk bij grensovergang.
Alle reizigers: goeie reis, veel vakantieplezier ondanks ongemakken. w/
pi_204877014
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 01:09 schreef AnneX het volgende:
Ha, er ligt altijd een stuk sunlight onder het laken.
Meestal helpt het. Succes @:Lonaa

Net lees ik, dat iemand bij Calais werd tegengehouden met een id kaart. En terug moest naar Schiphol voor een noodpaspoort.
Idem een ander bij Deense grens. Daar deed Douane minder moeilijk bij grensovergang.
Alle reizigers: goeie reis, veel vakantieplezier ondanks ongemakken. w/
Ik zat ooit in een auto met mijn ID-kaart in de aanslag voor de douane bij de grens met Kroatië. Daar kwam ik erachter dat mijn ID-kaart daar toen nog niet geldig was :! (nu wel hoor) Heel snugger. De douanebeambte keer er naar, gaf de kaart terug en we konden door rijden w/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204877061
Ik lig ook nog wakker. En moet om 8.30 bij de fysio zijn morgenochtend. Slechte planning }:|
pi_204877062
@Myraela hele fijne vakantie en natuurlijk bruiloft gewenst! O+
pi_204877076
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 01:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik lig ook nog wakker. En moet om 8.30 bij de fysio zijn morgenochtend. Slechte planning }:|
Dat je steeds in je hoofd aan het rekenen bent hoe lang je nog maar kan slapen :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204877241
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 02:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat je steeds in je hoofd aan het rekenen bent hoe lang je nog maar kan slapen :X
En dat je dan rond 2u slaapt en je hoofd bedenkt dat 6u wel een mooie tijd is om weer wakker te worden ondanks dat je wekker pas om 8u staat :'( }:|

En dan zal je zien dat ik rond 7.30 in slaap val zo en dan alsnog helemaal kut wakker word vd wekker :+ maar hoop toch iig wel uurtje te kunnen maken zo. En anders duik ik na de fysio wel weer m'n bed in.
pi_204877265
Fijne vakantie voor iedereen die gaat! :*

En alvast veel plezier/voorpret voor de bruiloft @Myraela !
  vrijdag 27 mei 2022 @ 07:24:02 #264
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204877318
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 07:00 schreef Candaasje het volgende:
Fijne vakantie voor iedereen die gaat! :*

En alvast veel plezier/voorpret voor de bruiloft @:Myraela !
Hoe gaat het met je huis?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 07:28:53 #265
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204877336
Mogge.
Toch een beetje verbrand gisteren in mijn gezicht.... *nu ingesmeerd is
Vandaag in de wandeltweedaagse Amsterdam en het Oostelijk bosgebied (Diemerbos). Tussen Gaasperplas en IJburg.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204877348
Mijn laatste werkdag en dan 3 weken vakantie *G*
Tevens jaargesprek + generatiebeleid doorspreken.
Slecht geslapen van de pieker o|O
:+

Fijne dag all :W
  vrijdag 27 mei 2022 @ 07:39:39 #267
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204877363
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 01:09 schreef AnneX het volgende:
Ha, er ligt altijd een stuk sunlight onder het laken.
Meestal helpt het. Succes @:Lonaa
Dit is een grapje toch?

Hier is de tijd van de rusteloze benen ook weer aangebroken. Altijd als het buiten warmer wordt }:| Ik heb weer een kwartier rondjes gelopen in de woonkamer. Zorgen dat het been niet opwarmt door sokken of deken helpt ook. En anders omhoog leggen inderdaad. Of even uit bed en zorgen dat de doorbloeding wat verbeterd.
Spoilers!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 07:42:00 #268
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204877371
Ik heb weer plantjesdag vandaag. Ik heb gisteren alvast alles gesorteerd en een kruiwagen vol aarde/zand/potgrond/oude aarde uit potten gemixt dus ik kan gelijk aan de slag.
Spoilers!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 07:44:56 #269
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204877375
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 07:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb weer plantjesdag vandaag. Ik heb gisteren alvast alles gesorteerd en een kruiwagen vol aarde/zand/potgrond/oude aarde uit potten gemixt dus ik kan gelijk aan de slag.
Wat voor plantjes ga je allemaal planten vandaag ? *O*
  vrijdag 27 mei 2022 @ 07:52:13 #270
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204877391
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 07:44 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wat voor plantjes ga je allemaal planten vandaag ? *O*
Het zijn nu allemaal sierplanten voor de achtertuin die ik heb opgekweekt vanaf zaad. Ze staan nu in te kleine potjes maar kunnen de tuin nog niet in. Het zijn prairieplanten zoals rudbeckia, echinacea, rode lupine, knolzijdeplant.
Ik vind dit soort klusjes altijd jammer omdat het dubbel werk is. Maar de tuin is nog niet klaar. Dat duurt vast niet langer dan een maand meer voor de planten de volle grond in kunnen.

Hoe is het met jouw tuin?
Spoilers!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 07:56:58 #271
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204877403
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 07:52 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het zijn nu allemaal sierplanten voor de achtertuin die ik heb opgekweekt vanaf zaad. Ze staan nu in te kleine potjes maar kunnen de tuin nog niet in. Het zijn prairieplanten zoals rudbeckia, echinacea, rode lupine, knolzijdeplant.
Ik vind dit soort klusjes altijd jammer omdat het dubbel werk is. Maar de tuin is nog niet klaar. Dat duurt vast niet langer dan een maand meer voor de planten de volle grond in kunnen.

Hoe is het met jouw tuin?
Leuk!

Onze tuin heeft veeeel onkruid :')
Maar we hadden woensdag wel Raapstelen uit eigen tuin gegeten *O*
Komkommer planten sloegen binnen 1 week dood. ;(
Dus nog heel erg aan het zoeken wat wel en niet werkt hier.
De siertuin gaat was al heel erg af dus daar voegen we alleen af en toe dingen aan toe.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:00:54 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204877423
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 07:56 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Leuk!

Onze tuin heeft veeeel onkruid :')
Maar we hadden woensdag wel Raapstelen uit eigen tuin gegeten *O*
Komkommer planten sloegen binnen 1 week dood. ;(
Dus nog heel erg aan het zoeken wat wel en niet werkt hier.
De siertuin gaat was al heel erg af dus daar voegen we alleen af en toe dingen aan toe.
Onkruid }:| Ik zou hier met gemak 10 uur per week kunnen wieden, elke week.

Wat suf van die komkommer. Had je hem niet in compost gezet? Zonde zeg. Er zijn hier nul komkommerplanten opgekomen helaas. Ik heb eergisteren nog wat gezaaid maar dat wordt vast niets meer.
Spoilers!
pi_204877428
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 07:31 schreef Blues het volgende:
Mijn laatste werkdag en dan 3 weken vakantie *G*
Tevens jaargesprek + generatiebeleid doorspreken.
Slecht geslapen van de pieker o|O
:+

Fijne dag all :W
Succes! :*

En veel plezier op vakantie voor alle vakantiegangers!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:09:16 #274
217702 Lonaa
Honger!
pi_204877460
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat is altijd vervelend, onrustige benen. Ik heb ook geen tips of zo :') Want ik weet hoe het is om niet te kunnen slapen. Het is kut. Moet je er morgen op tijd uit of valt dat mee?
Ik had geen wekker maar ben toch al wakker. Ritme :')

Uiteindelijk wel in zwart gat gevallen hoor, vrij vlot na mijn post. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:09:40 #275
217702 Lonaa
Honger!
pi_204877462
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
vervelend -O- Wat mij helpt bij onrustige benen is ze wat hoger leggen. Slaap er niet beter van maar de benen doen minder raar.
Ik had al opgerolde handdoek gepakt ja :)
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:12:04 #276
217702 Lonaa
Honger!
pi_204877469
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 07:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dit is een grapje toch?

Hier is de tijd van de rusteloze benen ook weer aangebroken. Altijd als het buiten warmer wordt }:| Ik heb weer een kwartier rondjes gelopen in de woonkamer. Zorgen dat het been niet opwarmt door sokken of deken helpt ook. En anders omhoog leggen inderdaad. Of even uit bed en zorgen dat de doorbloeding wat verbeterd.
Buiten het dekbed was het net te koud ;(
Ik ga inderdaad ook uit bed, even naar beneden, beetje rondstruinen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204877471
Hier kwamen 6 komkommers op en er werden er 4 opgegeten door pissebedden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:14:31 #278
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204877477
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Onkruid }:| Ik zou hier met gemak 10 uur per week kunnen wieden, elke week.

Wat suf van die komkommer. Had je hem niet in compost gezet? Zonde zeg. Er zijn hier nul komkommerplanten opgekomen helaas. Ik heb eergisteren nog wat gezaaid maar dat wordt vast niets meer.
Er zat wel compost door de grond daar.
Is dat juist wel of niet goed?

Ik heb gelukkig nog snackkomkommers en 1 of 2 gewone die nog binnen staan. Ga dus nog een poging wagen.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:14:52 #279
217702 Lonaa
Honger!
pi_204877478
Ik heb maar 1 komkommer en 0 courgettes :{
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:17:43 #280
217702 Lonaa
Honger!
pi_204877494
Wel 17 gezonde tomatenplanten met in de meeeste al bloemen en ik zag al het eerste kleine groene bolletje. O+
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:19:07 #281
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204877499
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:14 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Er zat wel compost door de grond daar.
Is dat juist wel of niet goed?

Ik heb gelukkig nog snackkomkommers en 1 of 2 gewone die nog binnen staan. Ga dus nog een poging wagen.
Compost door de aarde is sowieso prima hoor. Ik doe meestal nog compost in het plantgat bij komkommer, courgette, tomaat en paprika. En een emmer vol per plantgat toen we vorige week de pompoenen in de klei zetten.

Maar soms heb je gewoon ongeluk met een plant. Of, zoals Vanyel, een heel lokale variant van gemuteerde killer-pissebedden.
Spoilers!
pi_204877508
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:14 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb maar 1 komkommer en 0 courgettes :{
3 klimcourgettes en maar 1 plekje aan het ene rek.

Tig bonen die ik nog wilde zaaien en per ongeluk het hele andere rek vol gezet met peulen :'(
Nu moet ik gaan pielen met stokken maar dat vind ik altijd zo'n gedoe.

Ik ben ook superlaat met alles. Deels omdat ik gewoon traag ben, deels omdat de extreem vroege Slavnik aardappel (moet je toch van houden, met zo'n naam) toch niet zo snel ging als verwacht wegens droogte enzo. Daar komen nu pas echt wat patatten aan. Dus ik heb 2 vakken die ik niet echt vrij kan maken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204877518
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:17 schreef Lonaa het volgende:
Wel 17 gezonde tomatenplanten met in de meeeste al bloemen en ik zag al het eerste kleine groene bolletje. O+
Mijn gemuteerde killerpissebedden hebben ook 5 tomaten vermoord en de rest aangetast :( Alles langzaam dus.
2 van de 3 sungolds, dat is het ergst. Mijn allerliefste lievelingstomaatje op de hele wereld.

Ik sta nu elke ochtend in de kas bij elk plantje bolletjes pisbed te zoeken en moord alles uit wat ik zie. Ik zie ze er ook echt aan vreten LS, tis niet dat ik het verzin.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204877530
Hier lijkt het ook nog niet zo op te schieten. Nu eindelijk de eerste bloemen in de doperwtjes, en ook al een eerste bloem in de komkommer. Tomaten, aubergine en paprika zijn alleen nog niet hoger dan 10-15 cm. Tuinbonen zijn zoals gebruikelijk volledig bedekt met luizen, maar ondanks dat had ik vorig jaar ook een prima oogst, dus ik wacht nog even af.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:26:05 #285
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204877533
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Compost door de aarde is sowieso prima hoor. Ik doe meestal nog compost in het plantgat bij komkommer, courgette, tomaat en paprika. En een emmer vol per plantgat toen we vorige week de pompoenen in de klei zetten.

Maar soms heb je gewoon ongeluk met een plant. Of, zoals Vanyel, een heel lokale variant van gemuteerde killer-pissebedden.
Ga ik dat wel proberen bij mijn resterende plantjes.
De kas komt pas in september, dus alles zal toch buiten moeten.

Courgettes heb ik er denk al 6 van inmiddels, die slaan ook allemaal aan.
Tomaten doen het matig maar ze groeien wel.
Augurk stond naast de komkommer, had het zwaar maar lijkt het te overleven.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:28:06 #286
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204877546
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:25 schreef Tuindier het volgende:
Hier lijkt het ook nog niet zo op te schieten. Nu eindelijk de eerste bloemen in de doperwtjes, en ook al een eerste bloem in de komkommer. Tomaten, aubergine en paprika zijn alleen nog niet hoger dan 10-15 cm. Tuinbonen zijn zoals gebruikelijk volledig bedekt met luizen, maar ondanks dat had ik vorig jaar ook een prima oogst, dus ik wacht nog even af.
Oh god ja de luizen dit jaar ;(
Doperwten hebben we wel al, maar ik had geen goed rek geplaatst dus zal beperkt zijn dit jaar.
pi_204877547
:D
Ik hoop dat je heel erg van courgette houdt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204877558
Mijn peulen gaan wel als een tiet. Duizend bloemen en al. Hangen alleen een beetje door de wind, die moet ik ff helpen en nog een keertje aanbinden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204877565
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:28 schreef Vanyel het volgende:
:D
Ik hoop dat je heel erg van courgette houdt.
Ik heb ook meerdere soorten staan. Ik heb eigenlijk nog nooit zo’n enorme overvloed gehad (dus ik hoop dat ik dat nu jinx en het dit jaar wel heb :D )
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:31:17 #290
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204877575
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn gemuteerde killerpissebedden hebben ook 5 tomaten vermoord en de rest aangetast :( Alles langzaam dus.
2 van de 3 sungolds, dat is het ergst. Mijn allerliefste lievelingstomaatje op de hele wereld.

Ik sta nu elke ochtend in de kas bij elk plantje bolletjes pisbed te zoeken en moord alles uit wat ik zie. Ik zie ze er ook echt aan vreten LS, tis niet dat ik het verzin.
Ik geloof je hoor, echt. Geen sarcasme. Maar heel normaal pissebeddengedrag is het niet toch?

Ik ben in elk geval blij dat mijn pissebedden zich normaal gedragen en van levende planten af blijven.

Gcjoel, 6 courgetteplanten _O-
Spoilers!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:32:19 #291
217702 Lonaa
Honger!
pi_204877588
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:23 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn gemuteerde killerpissebedden hebben ook 5 tomaten vermoord en de rest aangetast :( Alles langzaam dus.
2 van de 3 sungolds, dat is het ergst. Mijn allerliefste lievelingstomaatje op de hele wereld.

Ik sta nu elke ochtend in de kas bij elk plantje bolletjes pisbed te zoeken en moord alles uit wat ik zie. Ik zie ze er ook echt aan vreten LS, tis niet dat ik het verzin.
Klotebeesten. :(

Ik heb alleen 230597304913 slakken. Dat gaat wel redelijk dit jaar *klopt af. Af en toe gun ik ze een aardbei. Ze vreten wel wat dingen aan verder maar it has been worse.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:32:47 #292
217702 Lonaa
Honger!
pi_204877590
haha 6 courgetteplanten. :D :')

Good luck. :7
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:33:23 #293
217702 Lonaa
Honger!
pi_204877598
Ik had er vorig jaar 2 en een half (die halve deed het niet heel lekker) en ik kan je vertellen dat iedereen en z'n moeder op een gegeven moment zei "JA MAAR IK WIL GEEN COURGETTE MEER WANT IK HEB ER NOG 1 VAN JE".
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204877613
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik geloof je hoor, echt. Geen sarcasme. Maar heel normaal pissebeddengedrag is het niet toch?

Ik ben in elk geval blij dat mijn pissebedden zich normaal gedragen en van levende planten af blijven.

Gcjoel, 6 courgetteplanten _O-
Jawel, als er niet genoeg dood materiaal is gaan ze aan het levende.
Dat is hier op zich niet het probleem, ik heb gewoon een miljoenmiljard van die beesten en de compost is denk ik net te dichtbij de kas. Die hebben op een dag ontdekt dat verse zaailingstengeltjes veel lekkerder zijn dan rottende plantendelen en komen en masse de kas in rennen zodra ik daar wat neerzet. M.n. de babies vreten zich kapot.
Eten ze eerst het stengeltje door, kunnen ze daarna makkelijk bij het plantje. Bijna alles wat er nog wel staat, heeft dus een aangevreten stengel, dat lijkt niet te helpen met de groei.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:35:14 #295
217702 Lonaa
Honger!
pi_204877620
En luis, ja. Ik heb dus een kersenboom waar een mierennest onder zit. Vorig jaar hebben die luis gehamsterd en in de kersenboom gezet. Heb kersenboom gesnoeid in het voorjaar want het was 1 grote zwarte krulwaas, die boom.

Boom is niet doodgegaan, maar de mieren hadden natuurlijk nog wat luizen achter de hand in hun nest dus de boom ziet er nu weer zo uit. Denk dat ik de boom rooi, dit najaar. :X
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204877622
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:33 schreef Lonaa het volgende:
Ik had er vorig jaar 2 en een half (die halve deed het niet heel lekker) en ik kan je vertellen dat iedereen en z'n moeder op een gegeven moment zei "JA MAAR IK WIL GEEN COURGETTE MEER WANT IK HEB ER NOG 1 VAN JE".
Moet je mijn ras nemen. Die zouden dus moeten klimmen en maken rare vormen. De meeste zagen eruit als piemels.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204877626
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:35 schreef Lonaa het volgende:
En luis, ja. Ik heb dus een kersenboom waar een mierennest onder zit. Vorig jaar hebben die luis gehamsterd en in de kersenboom gezet. Heb kersenboom gesnoeid in het voorjaar want het was 1 grote zwarte krulwaas, die boom.

Boom is niet doodgegaan, maar de mieren hadden natuurlijk nog wat luizen achter de hand in hun nest dus de boom ziet er nu weer zo uit. Denk dat ik de boom rooi, dit najaar. :X
Mieren uitmoorden lukt zeker niet?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_204877636
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 07:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb weer plantjesdag vandaag. Ik heb gisteren alvast alles gesorteerd en een kruiwagen vol aarde/zand/potgrond/oude aarde uit potten gemixt dus ik kan gelijk aan de slag.
Ja.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een geduld heb je met plantjes opkweken uit zaad. Als je recycled karton potjes hebt gebruikt, kun je ze zo overzetten in een grotere pot zonder wortels te beschadigen.
Goed weer weer om buiten te werken.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:37:30 #299
217702 Lonaa
Honger!
pi_204877637
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mieren uitmoorden lukt zeker niet?
Nee. ;( En ik wil ook geen massief gif strooien. Heet water in het nest doe ik normaal maar het nest zit dus in/rond het wortelgestel van de boom en daar durf ik geen 10 liter kokend water in te gooien.
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 08:37:54 #300
217702 Lonaa
Honger!
pi_204877642
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Moet je mijn ras nemen. Die zouden dus moeten klimmen en maken rare vormen. De meeste zagen eruit als piemels.
Ik denk dat ik genoeg mensen ken die ook wel piemelcourgette zouden eten. :7
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')