SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Waar woon jij dan? Net in dat stukje Katwijk of oostelijk Noord-Brabant waar vrijdag geen regen viel?quote:Op maandag 23 mei 2022 14:00 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik liep hier net in de tuin, planten hangen slap. Kurkdroog![]()
Okee ik geef het toe, een stukje border dat niet veel regen vangt naast het terrasquote:Op maandag 23 mei 2022 14:06 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Waar woon jij dan? Net in dat stukje Katwijk of Noord-Brabant waar vrijdag geen regen viel?
Hier leeft alles weer na twee dagen op rij zo'n 18 mm te hebben afgetapt. Net ook weer een buitje dat recht boven m'n woonplaats activeerde, leuk om daar een keer geluk mee te hebben.
Dat is veel. Hier is ook alleen vrijdag een half uurtje wat regen gevallen.quote:Op maandag 23 mei 2022 14:06 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Waar woon jij dan? Net in dat stukje Katwijk of oostelijk Noord-Brabant waar vrijdag geen regen viel?
Hier leeft alles weer na twee dagen op rij zo'n 18 mm te hebben afgetapt. Net ook weer een buitje dat recht boven m'n woonplaats activeerde, leuk om daar een keer geluk mee te hebben.
Voor zover ik weet waren er tot 2020 elke zomer wel minstens één weekje met bloedheet weer. Dat ik bij de supermarkt werkte en dat alle koelingen uitvielen, of dat het simpelweg zo snikheet is dat je op de boot zit en je elk half uur wel ff een duik wil nemen, dat je 's nachts nog net niet je bed uit drijft en dat in zo'n beetje elke achtertuin de sproeier vol gas aan staat, files richting zandvoort, ijs in de supermarkten uitverkocht.quote:Op maandag 23 mei 2022 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
User @:Haags heeft wel gewoon gelijk... hitte, hogedruk en stabiel zonnig weer is in Nederland vrijwel nooit de "standaard" en dus ook niet in de zomer.
Je kan mazzel hebben met een zomer a la 2018 (als je van warmte en zon houdt that is) maar het is niet en zal nooit de norm zijn.
Dan moet je inderdaad richting de middellandse zee en omgeving.
Het was hier op de westelijke rand van de Veluwe zo'n beetje het meeste van het hele land geloof ik, op de regio rond Utrecht na. Echt richting de 4 cm in totaal.quote:Op maandag 23 mei 2022 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is veel. Hier is ook alleen vrijdag een half uurtje wat regen gevallen.
Het begint hier ook. Potverdikkie.quote:Op maandag 23 mei 2022 17:21 schreef Wereldgozer het volgende:
Het gaat hier LOS, waar is code oranje? @:neef_wuppie @:zipportal
Kun je lekker aan de rose nadienquote:Op maandag 23 mei 2022 17:22 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Het begint hier ook. Potverdikkie.
Dan maar met een ubertje naar de voetbal vanavond
grappig trouwens, nu honderd jaar geleden heerste er deze meidagen in De Bilt een hittegolfquote:Op maandag 23 mei 2022 16:15 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Voor zover ik weet waren er tot 2020 elke zomer wel minstens één weekje met bloedheet weer. Dat ik bij de supermarkt werkte en dat alle koelingen uitvielen, of dat het simpelweg zo snikheet is dat je op de boot zit en je elk half uur wel ff een duik wil nemen, dat je 's nachts nog net niet je bed uit drijft en dat in zo'n beetje elke achtertuin de sproeier vol gas aan staat, files richting zandvoort, ijs in de supermarkten uitverkocht.
Zoiets hoeft van mij geen weken te duren, dat is ook onrealistisch in NL idd. Maar een zomer zonder dat het op zijn minst éventjes (paar dagen) zulk weer is geweest, is geen zomer hoor.
Maar vorig jaar sowieso niks van dat. En zoals het er nu uit ziet, zit het ook dit jaar nog niet in de verwachting. Al is het natuurlijk ook nog maar mei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |