Of zo'n langgestrekt hogedrukgebied boven midden Europa waarvan wij aan de westflank zitten, waardoor het sahara-hittekanon op ons land gericht staat. Maar net ver genoeg naar het oosten dat thermische lagedrukgebieden vanuit zuid-west Frankrijk de kans krijgen om ons te bereiken, die nog wat extra warme en klamme lucht voor zich uitduwen voor een extra zwoele avond en dan net na middernacht vuurwerk.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:02 schreef quirina het volgende:
We krijgen gewoon een natte koele zomer vanaf begin juli tot eind augustus. En daarna begint de echte herfst.
Dat is normaal als het voorjaar te warm is.
Vorig jaar was juli ook nat en koel en was het voorjaar warm.
Laat dat maar daar.quote:Powerful storms have initiated across the northwestern Nouvelle Aquitaine and southwestern Pays de la Loire regions. In an environment with 3000 J/kg MLCAPE supercells with very strong updrafts are occurring as evidenced, e.g., by reports of 7 to 8 cm large hail in Niort.
Ahh. Zomeravonden in Nederland.quote:Op zondag 22 mei 2022 22:25 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Of zo'n langgestrekt hogedrukgebied boven midden Europa waarvan wij aan de westflank zitten, waardoor het sahara-hittekanon op ons land gericht staat. Maar net ver genoeg naar het oosten dat thermische lagedrukgebieden vanuit zuid-west Frankrijk de kans krijgen om ons te bereiken, die nog wat extra warme en klamme lucht voor zich uitduwen voor een extra zwoele avond en dan net na middernacht vuurwerk.
Het voorjaar was vorig jaar warm? Welk land zat jij?quote:Op zondag 22 mei 2022 20:02 schreef quirina het volgende:
We krijgen gewoon een natte koele zomer vanaf begin juli tot eind augustus. En daarna begint de echte herfst.
Dat is normaal als het voorjaar te warm is.
Vorig jaar was juli ook nat en koel en was het voorjaar warm.
Ik krijg 2021 flashbacksquote:Op maandag 23 mei 2022 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, dit soort pluimen.Genoeg Hollanders die het vast prima en lekker vinden deze magere temperaturen.
[ afbeelding ]
De zomer is alweer voorbijquote:Op maandag 23 mei 2022 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, dit soort pluimen.Genoeg Hollanders die het vast prima en lekker vinden deze magere temperaturen.
[ afbeelding ]
Vind ik inderdaad, het liefst de hele zomer langquote:Op maandag 23 mei 2022 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Is bijzonder matig. Met de nodige zonneschijn doet die kracht het nog wel goed en is het niet koud, maar 20+ moet eigenlijk minimaal. Die 20 zullen we hier wel nipt halen, maar toch.quote:Op maandag 23 mei 2022 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom zou je 15/16 graden willen in de zomer?quote:Op maandag 23 mei 2022 11:08 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Vind ik inderdaad, het liefst de hele zomer lang
Ik haat warmte. Krijg je alleen maar koppijn van en zweten, nee dankje.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waarom zou je 15/16 graden willen in de zomer?. verhuis dan ofzo
heet hoeft niet. 24-26 is fijn en aangenaam.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:13 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ik haat warmte. Krijg je alleen maar koppijn van en zweten, nee dankje.
Als je hete zomers wil, verhuis dan lekker zelf
Tuurlijk, met deze pluim wordt ook niet gezegd dat het heel juli/aug ook 15 graden blijft he. Maar de komende 2 weken is het gewoon -zeer waarschijnlijk- ruk, vind ik dan.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Het begint nog maar net. Ik verwacht echt wel weer hete temperaturen in juli en augustus.
Dat wordt “lekker” uitwaaien in plaats van zonnen op het strand met Pinksteren voor ons.quote:Op maandag 23 mei 2022 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
User @Haags heeft wel gewoon gelijk... hitte, hogedruk en stabiel zonnig weer is in Nederland vrijwel nooit de "standaard" en dus ook niet in de zomer.quote:Op maandag 23 mei 2022 11:48 schreef Kettlebell het volgende:
Wat is er gebeurd met de zomers uit 2019 en eerder. Toen kon het ook nog warm én zonnig zijn. Nu is het alleen maar of (meestal) zonnig en fris. Of warm en bewolkt. Nouja ik vlieg wel weer naar Australie in januari om de schade in te halen en mijn steentje bij te dragen aan de opwarming.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |