Komt wel dichtbij zoquote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:06 schreef lily het volgende:
Beek is 9 km hier vandaan. Niks van gemerkt.
Heftig
counting the word Tornado till it's gonequote:
Is dit een tor naaa do?quote:
Wat is de beste app qua neerslagverwachting?quote:Op zaterdag 21 mei 2022 13:04 schreef DemonRage het volgende:
Verwachting:
[ afbeelding ]
Waarnemingen (rode driehoekjes zijn tornado's):
[ afbeelding ]
Eigenlijk zat het weermodel er niet ver naast... de waarnemingen waren net iets zuidelijker. Technisch gezien wel mooi dat zo'n bizarre verwachting die ons meteen aan tornado's doet denken ook daadwerkelijk uitkomt, voor iets wat hier lang niet zo veel voorkomt als in tornado alley in de VS.
Als je echt zo'n mooi plaatje wil maken, zet ze dan over elkaar heen. Dit is onmogelijk te lezen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 13:04 schreef DemonRage het volgende:
Verwachting:
[ afbeelding ]
Waarnemingen (rode driehoekjes zijn tornado's):
[ afbeelding ]
Eigenlijk zat het weermodel er niet ver naast... de waarnemingen waren net iets zuidelijker. Technisch gezien wel mooi dat zo'n bizarre verwachting die ons meteen aan tornado's doet denken ook daadwerkelijk uitkomt, voor iets wat hier lang niet zo veel voorkomt als in tornado alley in de VS.
De vraag zou niet moeten zijn wat is de beste app, maar wat is het beste model. Vrijwel alle apps gebruiken ECMWF model output voor hun neerslag voorspellingen. Op korte termijn zit er eventueel wat verschil in het algoritme waarmee ze de buien laten bewegen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 17:06 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Wat is de beste app qua neerslagverwachting?
Ja dat bedoel ik natuurlijk ook maar ook met de nadruk op duidelijke layoutquote:Op zaterdag 21 mei 2022 17:16 schreef Momo het volgende:
[..]
De vraag zou niet moeten zijn wat is de beste app, maar wat is het beste model. Vrijwel alle apps gebruiken ECMWF model output voor hun neerslag voorspellingen. Op korte termijn zit er eventueel wat verschil in het algoritme waarmee ze de buien laten bewegen.
Ik ben erg gesteld op windy. Maar eigenlijk kijk ik vaker naar wind dan naar neerslag. Ook voor neerslag werkt het wel. Beter dan buienradar vind ik. Makkelijker in en uit zoomen plus pannen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 18:46 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik natuurlijk ook maar ook met de nadruk op duidelijke layout
Ik heb em geïnstalleerd, ziet er mooi uit, maar eens een weekje proberen.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 20:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik ben erg gesteld op windy. Maar eigenlijk kijk ik vaker naar wind dan naar neerslag. Ook voor neerslag werkt het wel. Beter dan buienradar vind ik. Makkelijker in en uit zoomen plus pannen.
Windy godenquote:Op zaterdag 21 mei 2022 20:36 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik ben erg gesteld op windy. Maar eigenlijk kijk ik vaker naar wind dan naar neerslag. Ook voor neerslag werkt het wel. Beter dan buienradar vind ik. Makkelijker in en uit zoomen plus pannen.
Onder de 20 mag niet meer. 16 graden is gewoon koudquote:Op zondag 22 mei 2022 11:54 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Heerlijk juist.. frisse, gezonde lucht.
Ik wil dat Gerrit Hiemstra flink op zijn bek gaat met zijn 'hete droge zomer'.quote:Op zondag 22 mei 2022 11:59 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Onder de 20 mag niet meer. 16 graden is gewoon koud
Ik ook. Maar hij ging toch onlangs al op z'n bek toen ie zei dat er de komende twee weken geen regen van betekenis zou komenquote:Op zondag 22 mei 2022 12:10 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik wil dat Gerrit Hiemstra flink op zijn bek gaat met zijn 'hete droge zomer'.
Mwoah, vorig jaar kan ik me weinig regen herinneren in juli. Wel in 2020.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:02 schreef quirina het volgende:
We krijgen gewoon een natte koele zomer vanaf begin juli tot eind augustus. En daarna begint de echte herfst.
Dat is normaal als het voorjaar te warm is.
Vorig jaar was juli ook nat en koel en was het voorjaar warm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |