abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 22 mei 2022 @ 19:00:56 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204833296
Goede avond,

Ik zit met iets wat steeds verder mijn leven beperkt, dus ik dacht. Laat ik er eens een topic over openen.
Want als je niets veranderd, gebeurt er ook niets.

Ik merk dat ik steeds verder aan het 'radicaliseren' ben met rechtse ideeën.. En ik merk dat het enorm mijn leven begint de beïnvloeden.

Ik heb zelf een Turkse vader en een Nederlandse moeder. Mijn moeder heeft hem ooit ontmoet tijdens het uitgaan in Rotterdam, hij stelde zich voor als Mario, en hij kwam zogenaamd uit Milaan.

Later bleek dat zijn naam Mehmet was, en hij niet uit Milaan maar uit de Turkse stad Kayseri kwam.
Nu anno 2022 gaf mijn moeder ook toe dat ze vroeger erg naïef was en alles geloofde, omdat ze zelf nooit loog.

Mijn vader is heel slecht voor m'n moeder geweest, met mishandelingen, kleineren, hij dreigde mij toen ik klein was te ontvoeren naar Turkije e.d

Mijn moeder heeft mij grotendeels alleen opgevoed, af en toe zag ik mijn vader, en hij was toen al alleen maar vervelend, hij begon gelijk ons hondje met een krant te slaan, en te schreeuwen dat honden niet binnen horen maar buiten... Hij heeft mij nooit erkend, dus hij heeft nooit 1 cent betaald voor mijn opvoeding.

Het enige wat ik ooit heb gekregen is een pakje koekjes, wat ik toen zo bijzonder vond omdat ik echt nooit iets kreeg.... Ondanks alles heb ik hem tot 2019 af en toe gezien, omdat ik perse een vader wou hebben, maar na een kleine ruzie zijn we gestopt met contact. Ik zei dat ik hem een slechte vader vond, waarop hij zei 'kinderen horen altijd respect te hebben voor hun vader altijd, jij hebt mij beledigd tot ziens'' en sinds dien heb ik nooit meer wat gehoord.

Mijn vader is een van de factoren waarom ik een negatieve beeldvorming heb gekregen van mensen met een niet westerse achtergrond.
Daar buiten om, ben ik in 2010 tijdens het zomercarnaval in Rotterdam beroofd, en bedreigd met een mes door 100% een groepje van Marokkaanse komaf, ik hoorde aan zijn 'toon' hoe hij sprak dat het een berbers accent was.

Sinds dien ben ik eigenlijk steeds meer staan verdiepen in statistieken op internet, waar inderdaad uitkwam dat allochtonen vaker crimineel gedrag vertonen... En kwam ik ook op rechtse websites terecht, voornamelijk websites die allemaal video's lieten zien hoe moslims de westerse wereld kapot proberen te maken.

Anno 2022 gaat het best wel slechts met me, ik ben laatst in de supermarkt bewust tegen een vrouw met hoofddoek op gebotst, ik zag haar lopen en de woede borrelde op, en liep bewust heel hard tegen haar aan.

En dit soort incidenten gebeuren steeds vaker, of niet stoppen voor mensen met een migratieachtergrond op het zebrapad, op de fiets een moslim familie uitschelden die in het park aan het picknicken zijn. En ik wou mezelf zelfs aanmelden om vluchtelingen tegen te houden bij de Pools - Wit Russische grens..

Ik ben eigenlijk behoorlijk van mezelf geschrokken, ik wil genieten van m'n leven, maar door de enorme frustraties lukt dat gewoon niet.

Zodra ik iemand met een buitenlandse afkomst zie, (bijvoorbeeld vanaf m'n balkon) is gelijk m'n dag verpest, en dan is m'n humeur gewoon zwaar verpest voor de komende uren.

Daardoor zonder ik mezelf steeds meer af.

Ik wou heel graag naar Spanje op vakantie, maar op de boulevards zitten allemaal bootvluchtelingen met kleedjes die van alles verkopen.. Dus daardoor weet ik al dat ik er niet heen kan gaan...

Ik wil heel graag naar de kermis, maar dat lukt niet want ik weet namelijk wat voor volk dat aantrekt in Rotterdam.

En zo begint mijn leven steeds verder te beperken in het binnen zitten.
En als je binnen zit, lees je allemaal dingen op het nieuws, dat de asielcentra's overvol zitten.. Wat nog meer stress, angst en woede geeft, en dit resulteert erin dat ik eigenlijk de laatste maanden helemaal depressief ben en vol frustratie

Echt woede, huilbuien, angst dat je niet meer in slaap kan vallen door het piekeren.

Ik wou dat ik eindelijk weer eens kan leven, gewoon gelukkig kon zijn.
Ik moet erbij zeggen dat ik een autisme spectrum stoornis heb. PDD-NOS, dus dat kan er ook mee te maken hebben dat ik enorm in hokjes denk.

Laatst zag ik een vrouw helemaal in een boerka, en een man in een witte lange jurk, en er liepen 3 Nederlandse meiden langs, en die keken niet eens... Het leek wel alsof ze het niet eens zagen, ze keken ook niet om.. Waren niet angstig.. En toen werd ik zo jaloers....

Mijn hele dag was verpest, ik was angstig, en die meiden leken er wel helemaal blind voor te zijn of het normaal te vinden.

Zo wil ik ook gewoon zijn, ik kan het immigratieprobleem niet oplossen in Europa.

En als je iets niet kunt veranderen, kan je het maar beter 'loslaten' ... Want anders krijg je wat ik nu heb, pure wanhoop en angst.

Wat wil ik met dit topic bereiken?

Ik zou tips heel fijn vinden, zodat ik weer normaal kan leven, en dat ik eens weer gelukkig kan voelen, en niet mijn hele dag weer verpest is, als ik iemand met een hoofddoek buiten zie lopen.

Ik woon in Rotterdam Zuid, dus de kans dat je iemand met een migratieachtergrond tegenkomt is ook zo ongeveer 80% ...

Hoe gaan jullie met het immigratie vraagstuk om, en als jullie bijvoorbeeld eens met de kinderen naar de McDonald's gaan, en je ziet achter de kassa een meisje met een hoofddoek, of mensen in het restaurant met een migratieachtergrond, hoe zorgen jullie ervoor dat dit niet je gemoedstoestand beïnvloed?

Dus mijn vraag is eigenlijk, hoe gaan jullie hiermee om, en hebben jullie tips zodat mijn leven een betere kwaliteit krijgt.

Alvast dank!
  zondag 22 mei 2022 @ 19:06:48 #2
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_204833386
Da’s potverdomme zonde van je tijd, zeg. :D
Dit, dus.
pi_204833419
heb je een begeleider of psycholoog? bespreek dat eens met hem ipv zelfhulp op internet

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2022 19:10:00 ]
  zondag 22 mei 2022 @ 19:19:44 #4
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204833524
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:09 schreef Dries4Ever het volgende:
heb je een begeleider of psycholoog? bespreek dat eens met hem ipv zelfhulp op internet
Ik heb een begeleider, die komt 1 keer per maand om te kijken of ik mezelf goed verzorg.
Want ik heb nogal problemen om mijn huis schoon te houden wegens luiheid.

Maar dat is verder een hele linkse vrouw, dus daarom kaart ik dit probleem wat ik meedraag bewust niet aan.


Verder heb ik vroeger wel bij een psycholoog gelopen, maar dat hielp vrij weinig helaas..
  zondag 22 mei 2022 @ 19:20:46 #5
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204833538
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:06 schreef Buitendam het volgende:
Da’s potverdomme zonde van je tijd, zeg. :D
Ja echt wel! Ik verpest m'n eigen leven op deze manier. :P
pi_204833641
Misschien kan je op eoa wijze in contact komen met mensen met een migragieachtergrond, welke niet Marokkaans uitschot met een mes zijn, zodat je ook ziet dat er prima mensen tussenzitten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204833778
Oh vandaar
  Moderator zondag 22 mei 2022 @ 19:59:12 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204833825
Ik kan me hier niet in verplaatsen want wat jij doet is een meisje achter de kassa bij de McDonalds bv verantwoordelijk houden voor alles wat je opnoemt, projecteert je woede op haar en daarna is er maar 1 dag helemaal verpest en dat is die van jou. Wat kan dat specifieke meisje er aan doen dat jij die gedachten hebt.

Maar, wat ik me afvraag...is die rechtse gedachtengang niet een rookgordijntje voor wat anders? Want je gaat mij niet vertellen dat je hier heel duidelijk kunt uitleggen wat er aan de hand is én vervolgens zeggen dat je dat niet wil als je volledig overtuigd bent van je rechtse gedachtengoed?
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 22 mei 2022 @ 20:00:20 #9
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204833833
Intelligentie is voor een groot deel het maken van onderscheid door middel van op basis van kennis / ervaring herkende kenmerken.

Wees niet te hard voor jezelf.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204833847
Racisten :')
  zondag 22 mei 2022 @ 20:37:52 #11
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_204834144
Goed dat je dit aankaart, het feit dat je weet dat dit niet goed is, is de eerste stap naar de oplossing. Tevens is het een teken van oprechtheid dat je je eigen tekortkomingen erkent, dus respect! Graag bied ik mijn steentje aan en wellicht dat het helpt. Wellicht is het relevant om te vermelden dat ik zelf Nederlandse ouders heb, ben opgegroeid met voornamelijk Marokkanen en Turken en later in mijn leven moslim ben geworden.

Allereerst lijkt het erop dat je een probleem hebt met twee soorten mensen: Mensen met een migratieachtergrond en moslims. Je vader heeft een migratieachtergrond en noemt zichzelf waarschijnlijk ook moslim. Als ik lees over jouw ervaring met je Mehmey dan is het erg begrijpelijk dat je gefrustreerd bent en woede hebt tegenover hem. Het klopt namelijk dat een vader in de islaam recht heeft op gehoorzaamheid en respect van zijn kind, maar daarentegen is het ook het recht van een kind dat zijn vader hem opvoedt; en jij hebt door hem geen vader gehad die jou opgevoed heeft zoals het hoort. Aangezien hij jullie geen contact hebben, en ik denk ook niet dat je veel contact hebt met mensen die de eigenschappen van 'het buitenlander zijn' en 'het moslim zijn' met hem delen. Als je dan iemand tegenkomt met diezelfde eigenschappen, dan wil je je frustraties jegens die uiten. Helemaal als je je ervaring met die groep Marokkanen en het continu lezen van 'anti buitenlander berichten' daarbij optelt. Maar gelukkig weet je dat dit niet juist is, en dat klopt zeker.

Als het gaat om het neerkijken op of het opkijken tegen met een andere kleur, dan is dit totaal niet reëel. Net zoals jij niet hebt gekozen dat je Turks/Nederlands bent, heb ik er niet voor gekozen dat ik Nederlands ben en heeft een ander niet gekozen voor zijn afkomst, geboorteland of dergelijke. Je hebt goede Nederlanders en slechte Nederlanders en je hebt goede Marokkanen en slechte Marokkanen etcetera. In mijn jeugd ben ik ook gepest door sommige Marokkanen, maar ook een groot deel peste mij niet. Ga ik dan allebei over één kam scheren terwijl een hele grote groep mij niks slechts hebben aangedaan? Sterker nog, zeker sinds ik moslim ben, ken ik heel veel goede Marokkanen die ik zou vertrouw met mijn pincode en voor me door het wereldse vuur zouden gaan. Daarnaast vind je het zelf ook niet leuk en onrechtvaardig als iemand jou beoordeelt op je afkomst zonder dat hij jou kent, dat dien je dus ook niet bij een ander te doen; in dat opzicht is hij dus net als jij.

Als het gaat om moslims, dan moeten we een onderscheid maken tussen iemand met een migratieachtergrond en iemand die zich toeschrijft aan de islaam en daarmee moslim is. Zo ben ik een voorbeeld van het feit dat deze twee niet verweven zijn. Maar ook jegens hen is het niet eerlijk als we hen op één stapel gooien; je hebt goeie en slechte moslims. En als ik de daden van je vader en die van die groep Marokkanen lees, dan zijn dat zeker geen daden die een goede moslim welke de islaam juist volgt zou doen! Een vrouw mishandelen, onschuldige mensen beroven en bedreigen, naar clubs gaan waar muziek en alcohol is, liegen, seks voor het huwelijk etcetera. De islaam verbiedt deze zaken en nodigt uit naar het goede: Het enkel en alleen aanbidden van De Schepper, het nastreven van de waarheid en daar handelen, liefdadigheid; barmhartigheid voor kinderen, respect voor ouderen, goedheid naar de buren, glimlachen, niet boos worden, behulpzaamheid, het respecteren van een ander zijn bezit en dergelijke.

Probeer te accepteren dat Mehmet zo is/was, en als je rust wil; vergeef hem dan. Wat betreft mensen die 1 van die twee eigenschappen hebben, overpeins wat ik heb getypt, zoek ze op en praat met ze; veel zijn niet zoals jij hebt ervaren. Mocht je met een moslim willen praten, dan sta ik daar open voor. Wil je met iemand met een migratieachtergrond willen praten, dan ken ik er genoeg die daartoe bereid zijn.

Met vriendelijke groeten,

Abdoellaah

[ Bericht 1% gewijzigd door CoolGuy op 22-05-2022 20:54:55 ]
En Allah weet het het beste
pi_204834368
quote:
16s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Misschien kan je op eoa wijze in contact komen met mensen met een migragieachtergrond, welke niet Marokkaans uitschot met een mes zijn, zodat je ook ziet dat er prima mensen tussenzitten?
Dit is een hele goeie @BMW1993

En verder, als je al geen psychische hulp krijgt, zoek het. Want zoals hierboven ook gezegd wordt, er zit meer achter je rechtse gedachtegang. Met name oud zeer van vroeger. Ik zou nu ingrijpen, voordat je echt radicaliseert. Want ik lees dingen in je OP wat ik al best extreem vind.

Edit: daarmee bedoel ik geen mening te geven over links of rechts of wat ik dan wel niet van de maatschappij tegenwoordig vind. Maar het gaat puur om de radicalisering, of het nou links of rechts is, en het hindert jou in je leven en in je functioneren. En er zit wat achter, namelijk veel pijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2022 21:06:17 ]
pi_204834552
Je hebt in feite geen vader gehad en dat is zeer triest. Maar er zijn ook Nederlandse mannen die hun gezin verlaten, dus dat is niet per se een Turks probleem.

Ten eerste moet je trots zijn op je moeder, die jou alleen en heeft opgevoed, en op je Nederlandse afkomst. Maar daarnaast moet je ook proberen trots te zijn op je Turkse afkomst, ook al is je vader zelf een klootzak. Misschien heb je nog Turkse neven, nichten, halfboers, etc. die wel normaal zijn. Ben je bijvoorbeeld wel eens naar Turkije geweest om je familie daar op te zoeken?

Wat betreft jouw weerzin tegen het opzichtelijke uiterlijke vertoon van moslims, met hun jurken, baarden, hoofddoeken, etc. - die vind ik volkomen logisch en begrijpelijk. Het is bijzonder vreemd dat mensen in Nederland doen alsof ze in Saudie Arabië zijn met hun woestijnbestendige kleding. Ja, ja, onder het mom van godsdienstvrijheid, uiteraard. Hun goed recht, ik weet het wel, maar het ziet er gewoon belachelijk uit - een knappe jonge vrouw met haar mooie haar in zo'n onderdanige hoofddoek of nog erger.

Enfin, dat kun je toch niet veranderen. Laat het gaan. Ga zeker niet over tot geweld of provocatie, daar heb je alleen jezelf mee. Beter heb je medelijden met zulke mensen die niet, zoals jij, in staat zijn tot zelfstandig nadenken en die niet vrij zijn in hun beslissingen.
  Spellchecker zondag 22 mei 2022 @ 21:23:28 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204834573
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:01 schreef Naardegallemiezen het volgende:

[..]
Dit is een hele goeie @:BMW1993

En verder, als je al geen psychische hulp krijgt, zoek het. Want zoals hierboven ook gezegd wordt, er zit meer achter je rechtse gedachtegang. Met name oud zeer van vroeger. Ik zou nu ingrijpen, voordat je echt radicaliseert. Want ik lees dingen in je OP wat ik al best extreem vind.

Edit: daarmee bedoel ik geen mening te geven over links of rechts of wat ik dan wel niet van de maatschappij tegenwoordig vind. Maar het gaat puur om de radicalisering, of het nou links of rechts is, en het hindert jou in je leven en in je functioneren. En er zit wat achter, namelijk veel pijn.
Wat een mooie post ^O^
pi_204834843
#Knuffel#
pi_204834849
Misschien vooral bedenken dat een persoon die jij ziet niet representatief is voor de groep als geheel. Niet elke Marokkaan is een crimineel en niet elke dame met hoofddoek is een Islamist (aanhanger van de radicale Islam). Daarentegen snap ik wel dat je ongelukkig wordt van het feit dat je als Hollander tussen de hoofddoeken en jurken loopt. Zou ik ook niet blij van worden, maar goed, je woont in Rotterdam Zuid dus helaas moet je het hiermee doen.

Ik zou me vooral richten op wat die persoon aan het doen is en niet hoe iemand er uit ziet. Dat laatste is doorgaans niet echt relevant. Het kassameisje draagt misschien een hoofddoek, maar ze helpt jou, dat is haar taak en daar is niets mis mee zolang ze haar werk maar doet en niet onbeleefd is of iets dergelijks. Alleen draagt ze toevallig een hoofddoek, iets wat een privézaak is. Of kijk je ook zo naar mensen met een keppeltje of kruisje om hun nek?

Tenslotte, mag ik je er aan herinneren dat je zelf net zo goed een niet-Westerse achtergrond hebt en eigenlijk de groep veracht waar je zelf toe behoort? Misschien nuanceert je eigen verhaal dit ook: jouw verhaal over je vader en zijn gedrag maken duidelijk dat jij er ook weinig aan kon doen, terwijl je voor een rechts-extremist gewoon “die Turk” bent en dus fout als je je eigen gedachtengoed volgt.

Ik zou morgen je huisarts bellen en vragen om doorverwijzing naar een psycholoog. Nu zijn het nog gedachten, maar je zal niet de eerste zijn die een ander echt iets aandoet. Ik neem aan dat je niet in dat rijtje wilt komen.
  zondag 22 mei 2022 @ 22:32:27 #17
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204835159
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:00 schreef BMW1993 het volgende:
Dus mijn vraag is eigenlijk, hoe gaan jullie hiermee om, en hebben jullie tips zodat mijn leven een betere kwaliteit krijgt.
Net zoals met alle eigenschappen van een ander - laat ik bij hen. De manier waarop ze zichzelf presenteren (hoofddoek, tattoo op het gezicht, piercing door de neus, enzovoort) en hoe ze uiteindelijk als persoon zijn, kunnen twee hele verschillende dingen zijn.

Ik zou verder wel op bezoek gaan bij een psycholoog omdat je zulke slechte ervaringen hebt gehad, en niet alleen met je vader.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204835237
Verhuis naar een plaats waar weinig tot geen allochtonen zijn.
Niet naar Spanje gaan maar naar oos of noor euopeze landen.
En verder: je negat8eve herinneringen ombuigen/ruimte geven voor positieve door bijvoorbeeld naar de moskee te gaan en met een vriendelijke turkse imam te praten. Want ze zijn gelukkig echt niet allemaal slecht. Verre van hopelijk.
  zondag 22 mei 2022 @ 22:48:20 #19
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204835303
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:39 schreef Rock92 het volgende:
Verhuis naar een plaats waar weinig tot geen allochtonen zijn.
Niet naar Spanje gaan maar naar oos of noor euopeze landen.
En verder: je negat8eve herinneringen ombuigen/ruimte geven voor positieve door bijvoorbeeld naar de moskee te gaan en met een vriendelijke turkse imam te praten. Want ze zijn gelukkig echt niet allemaal slecht. Verre van hopelijk.
Vluchten voor je problemen lost uiteindelijk niks op, omdat je niet opgewassen bent tegen het probleem mocht je het in je nieuwe situatie tegenkomen. Daarom is het belangrijk om er (psychologisch) tegen te strijden, omdat je er sterker uit komt dan dat er voorheen aan de orde was.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204835306
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:39 schreef Rock92 het volgende:
Verhuis naar een plaats waar weinig tot geen allochtonen zijn.
Niet naar Spanje gaan maar naar oos of noor euopeze landen.
En verder: je negat8eve herinneringen ombuigen/ruimte geven voor positieve door bijvoorbeeld naar de moskee te gaan en met een vriendelijke turkse imam te praten. Want ze zijn gelukkig echt niet allemaal slecht. Verre van hopelijk.
In Noord-Europese landen wonen vooral heel veel allochtonen. Ik zal vooral naar Oost-Europa gaan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204835348
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:48 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Vluchten voor je problemen lost uiteindelijk niks op, omdat je niet opgewassen bent tegen het probleem mocht je het in je nieuwe situatie tegenkomen. Daarom is het belangrijk om er (psychologisch) tegen te strijden, omdat je er sterker uit komt dan dat er voorheen aan de orde was.
Klopt, je zult alleen een strijd aangaan tegen racisme en je weet niet of je die uberhaubt gaat winnen. Misschien zit het wel zo diep geworteld ? Weet jij veel. Makkelijkere oplossing is imo verhuizen naar een plek waar je de c9nfrontatie niet keer op keer op keer op etc aan zult moeten gaan.
pi_204835402
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:39 schreef Rock92 het volgende:
Verhuis naar een plaats waar weinig tot geen allochtonen zijn.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. TS heeft autisme en voor mensen met autisme zijn veranderingen moeilijk.
Bovendien kost verhuizen een hoop geld. TS zit niet voor zijn plezier in Rotterdam-Zuid, dus ik veronderstel dat hij mogelijk niet genoeg geld heeft om zomaar ergens anders te gaan wonen. Want als het zo eenvoudig was dan had hij dat vast al lang en breed gedaan.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_204835424
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:57 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. TS heeft autisme en voor mensen met autisme zijn veranderingen moeilijk.
Bovendien kost verhuizen een hoop geld. TS zit niet voor zijn plezier in Rotterdam-Zuid, dus ik veronderstel dat hij mogelijk niet genoeg geld heeft om zomaar ergens anders te gaan wonen. Want als het zo eenvoudig was dan had hij dat vast al lang en breed gedaan.
Ik kom slechts met ideeen. Misschirn moet hij niet zeiken en die nare smaak die dir aan zijn vader heeft overgehouden wegspoelen met wat nieuws.
Deze wereld is van iedereen en het jammer dat geld alles lastig maakt maar dat terzijde.
pi_204835441
“Hoe gaan jullie met het immigratie vraagstuk om, en als jullie bijvoorbeeld eens met de kinderen naar de McDonald's gaan, en je ziet achter de kassa een meisje met een hoofddoek, of mensen in het restaurant met een migratieachtergrond, hoe zorgen jullie ervoor dat dit niet je gemoedstoestand beïnvloed?


Dus het is een kwestie van ervoor zorgen dat dit niet je gemoedstoestand beïnvloed?
Je bent ervan overtuigd dat iedereen een hekel heeft aan mensen met een migratie-achtergrond maar denkt dat anderen er beter mee om kunnen gaan?
Jij hebt professionele hulp nodig. En snel.
pi_204835470
Mijn psych zegt vaak, Droopie als je alleen maar in zwart/ wit denkt onthou je jezelf een heleboel kleur in je leven.

Daar bedoelt ze overigens geen huidskleur mee ;)
Hell To The Liars
  maandag 23 mei 2022 @ 00:38:02 #26
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_204835916
Beste BMW1993,

Probeer eerst te stoppen met het haten van allochtonen. Want feitelijk pas jij ook in dat hokje. Hoe Nederlands je ook bent opgevoed... je hebt ook Turks bloed in je. Dus door allochtonen te haten, haat je waarschijnlijk ook jezelf.
Je hoeft ook niet trots te zijn op jouw Turkse roots, maar probeer in elk geval het haten uit jouw systeem te krijgen.
En dat zal voor jou waarschijnlijk al moeilijk genoeg zijn, maar zeker niet onmogelijk.

Heb je het er wel eens met jouw moeder overgehad? Zo ja, wat vindt zij van jouw "probleem?" En hoe oud/jong ben je eigenlijk (of is 1993 jouw geboortejaar)?
De reden dat ik dat vraag is, dat je onder je 30e makkelijker qua gedrag & gedachten nog iets bij kan bijsturen, dan iemand die een jaar 50 is.

En ja, ik haat die allochtone straatcriminelen ook, of ze nu Arabisch, Turks, Antilliaans of uit Engeland, of Polen komen. Maar ook Nederlandse criminelen natuurlijk. Maar vooral om hun crimineel gedrag. Met de niet-criminelen heb ik niet zo snel problemen. Ik bekijk iedereen zoals ze zijn. Dat voelt wel zo prettig, naar hun... maar ook naar mezelf. Gewoon dat ik mezelf niets te verwijten heb (of in elk geval niet op racistisch vlak). :Y

P.S. Een jaar of 12 geleden had ik nog een relatie met een Nederlandse vrouw, die 's winters ook een hoofddoek droeg, niet dat ze religieus was, maar gewoon omdat het haar ding was.

[ Bericht 2% gewijzigd door Also-von-Oder op 23-05-2022 00:45:07 ]
pi_204835953
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 00:38 schreef Also-von-Oder het volgende:
Beste BMW1993,

Probeer eerst te stoppen met het haten van allochtonen. Want feitelijk pas jij ook in dat hokje. Hoe Nederlands je ook bent opgevoed... je hebt ook Turks bloed in je. Dus door allochtonen te haten, haat je waarschijnlijk ook jezelf.
Je hoeft ook niet trots te zijn op jouw Turkse roots, maar probeer in elk geval het haten uit jouw systeem te krijgen.
En dat zal voor jou waarschijnlijk al moeilijk genoeg zijn, maar zeker niet onmogelijk.

Heb je het er wel eens met jouw moeder overgehad? Zo ja, wat vindt zij van jouw "probleem?" En hoe oud/jong ben je eigenlijk (of is 1993 jouw geboortejaar)?
De reden dat ik dat vraag is, dat je onder je 30e makkelijker qua gedrag & gedachten nog iets bij kan bijsturen, dan iemand die een jaar 50 is.

En ja, ik haat die allochtone straatcriminelen ook, of ze nu Arabisch, Turks, Antilliaans of uit Engeland, of Polen komen. Maar ook Nederlandse criminelen natuurlijk. Maar vooral om hun crimineel gedrag. Met de niet-criminelen heb ik niet zo snel problemen. Ik bekijk iedereen zoals ze zijn. Dat voelt wel zo prettig, naar hun... maar ook naar mezelf. Gewoon dat ik mezelf niets te verwijten heb (of in elk geval niet op racistisch vlak). :Y

P.S. Een jaar of 12 geleden had ik nog een relatie met een Nederlandse vrouw, die 's winters ook een hoofddoek droeg, niet dat ze religieus was, maar gewoon omdat het haar ding was.
Wat lul jij. Hij heeft het niet over criminelen.
  maandag 23 mei 2022 @ 01:07:41 #28
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_204835984
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 00:54 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Wat lul jij. Hij heeft het niet over criminelen.
En wat was dit dan?

quote:
Daar buiten om, ben ik in 2010 tijdens het zomercarnaval in Rotterdam beroofd, en bedreigd met een mes door 100% een groepje van Marokkaanse komaf, ik hoorde aan zijn 'toon' hoe hij sprak dat het een berbers accent was.
Misschien moet jij eerst zijn tekst zelf aandachtig lezen, voordat je hysterisch reageert. |:(
De tekst maar half lezen wijst op totaal geen betrokkenheid bij de T.S' probleem. :')
pi_204836008
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 01:07 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
En wat was dit dan?
[..]
Misschien moet jij eerst zijn tekst zelf aandachtig lezen, voordat je hysterisch reageert. |:(
De tekst maar half lezen wijst op totaal geen betrokkenheid bij de T.S' probleem. :')
En daarom haat hij een vrouw met een hoofddoek in een supermarkt :') Wel fijn dat je hem even waarschuwt dat het ook gewoon een hollands meisje kan zijn die ‘s winters een hoofddoek draagt, was wel lullig geweest als hij haar een duw had gegeven. Bedankt voor je betrokkenheid.
  maandag 23 mei 2022 @ 01:37:43 #30
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_204836036
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 01:25 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
En daarom haat hij een vrouw met een hoofddoek in een supermarkt :') Wel fijn dat je hem even waarschuwt dat het ook gewoon een hollands meisje kan zijn die ‘s winters een hoofddoek draagt, was wel lullig geweest als hij haar een duw had gegeven. Bedankt voor je betrokkenheid.
Nee dat heb ik nergens beweert, dat maak jij ervan in jouw bizarre hersenschimmen. Stop met het invullen van andermans gedachten en reacties met jouw zwartgallige wereldbeeld.

Laat het los, laat het gaan.
  maandag 23 mei 2022 @ 01:46:48 #31
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_204836049
In Rotterdam Zuid wonen :') zegt genoeg man
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  maandag 23 mei 2022 @ 01:47:35 #32
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_204836052
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 01:25 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
En daarom haat hij een vrouw met een hoofddoek in een supermarkt :') Wel fijn dat je hem even waarschuwt dat het ook gewoon een hollands meisje kan zijn die ‘s winters een hoofddoek draagt, was wel lullig geweest als hij haar een duw had gegeven. Bedankt voor je betrokkenheid.
Dit, en later gaan klagen dat hoofddoekjes hem niet mogen
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 mei 2022 @ 01:54:36 #33
269689 crew  Viv
pi_204836061
@BMW1993 , het heeft er alle schijn van dat je plaatsvervangend boos bent op iedereen met een migratieachtergrond, terwijl je eigenlijk boos bent op je vader.

Als hij niet open staat voor een gesprek hierover want "kinderen horen altijd respect te hebben voor hun vader", dan kan ik me indenken dat je dit niet makkelijk naast je neer kunt leggen.

Als je gedrag/gedachten wil "afleren", zal je bij jezelf na moeten gaan wat er precies aan ten grondslag ligt. En daar zo nodig professionele hulp bij zoeken, met de huisarts als eerste stap. :)
  maandag 23 mei 2022 @ 02:08:09 #34
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_204836076
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 01:46 schreef corehype het volgende:
In Rotterdam Zuid wonen :') zegt genoeg man
Op Zuid.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_204836268
Racisme is niet t probleem, een (mogelijk) jeugdtrauma is eerder het probleem.
pi_204836366
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 01:37 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Nee dat heb ik nergens beweert, dat maak jij ervan in jouw bizarre hersenschimmen. Stop met het invullen van andermans gedachten en reacties met jouw zwartgallige wereldbeeld.

Laat het los, laat het gaan.
Nou vertel,
wat is de toegevoegde waarde van je ps. reactie dan?
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 09:15:46 #37
441859 crew  Lenny77
pi_204836759
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 01:25 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
En daarom haat hij een vrouw met een hoofddoek in een supermarkt :') Wel fijn dat je hem even waarschuwt dat het ook gewoon een hollands meisje kan zijn die ‘s winters een hoofddoek draagt, was wel lullig geweest als hij haar een duw had gegeven. Bedankt voor je betrokkenheid.
Nuja, het start met die agressieve vader, later het incident met de buitenlandse jongens en het mes. Ook is ie op het internet gaan rondneuzen in de statistieken van criminaliteit en toen is het allemaal in een cirkel naar onder gegaan en is die lijn doorgetrokken naar die onschuldige vrouw die gewoon haar boodschappen is aan het doen, of dat gezin dat langs de kant van de straat loopt.
Dus ja, de psychische start is weldegelijk begonnen bij geweld door buitenlandse mensen maar is ondertussen helemaal uit de bocht gevlogen.
En nu kan jij ook wel in de aanval gaan (je hebt natuurlijk gewoon gelijk dat die vrouw er helemaal niets mee te maken heeft, maar dat geeft TS ook toe) ofwel erkennen dat TS doorheeft dat ie een probleem heeft en hier ook erg graag iets aan wil doen. Op zich toch een zeer goede hulpvraag?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 23 mei 2022 @ 09:21:21 #38
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_204836780
Ik woon ook op Zuid en heb een migratieachtergrond. DM me maar om eens een kop koffie (of Marokkaanse muntthee :P) te gaan drinken.
pi_204836925
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 01:54 schreef Viv het volgende:
@:BMW1993 , het heeft er alle schijn van dat je plaatsvervangend boos bent op iedereen met een migratieachtergrond, terwijl je eigenlijk boos bent op je vader.

Als hij niet open staat voor een gesprek hierover want "kinderen horen altijd respect te hebben voor hun vader", dan kan ik me indenken dat je dit niet makkelijk naast je neer kunt leggen.

Als je gedrag/gedachten wil "afleren", zal je bij jezelf na moeten gaan wat er precies aan ten grondslag ligt. En daar zo nodig professionele hulp bij zoeken, met de huisarts als eerste stap. :)
Gewoon dit.
Beetje vage reacties van leden die zagen op criminelen en ik had ook een vriendin met hoofddoek maar is niet gelovig en Nederlands heeft TS gewoon geen ene flikker aan.
pi_204836929
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 09:21 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik woon ook op Zuid en heb een migratieachtergrond. DM me maar om eens een kop koffie (of Marokkaanse muntthee :P) te gaan drinken.
Met knakworst smaak?
pi_204837067
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 00:38 schreef Also-von-Oder het volgende:
Beste BMW1993,

Probeer eerst te stoppen met het haten van allochtonen.
Dat geeft TS toch zelf ook aan dat hij dit wilt... :')

Hij vraagt aan ons hoe.
pi_204837223
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:19 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ik heb een begeleider, die komt 1 keer per maand om te kijken of ik mezelf goed verzorg.
Want ik heb nogal problemen om mijn huis schoon te houden wegens luiheid.

Maar dat is verder een hele linkse vrouw, dus daarom kaart ik dit probleem wat ik meedraag bewust niet aan.
Laat dat je verder niet tegenhouden om het issue waar je klaarblijkelijk mee zit aan te pakken. Realiseer je ook dat niet-racistisch zijn niet hetzelfde is als "links" zijn. Het risico bestaat anders dat je je huidige radicaliserende ideeën over niet-Westerse allochtonen gaat rechtvaardigen omdat je niet links wilt zijn. Je kunt namelijk ook kritisch zijn op het immigratiebeleid zonder racistisch gedachtegoed uit te dragen.
pi_204838655
Waarom afleren? Is gewoon tribalisme en zo oud als de mens, alleen noemen we het “racisme” opeens.

Persoonlijk kijk ik puur naar gedrag, als 9 van de 10x weer zo’n Allah snackbar figuur de boel zit te verkloten, dan ja krijg ik vanzelf een hekel aan de overige, of ze nog zo aardig zijn of niet.

Je vertrouwt anderen uit een andere stam niet meer.
  maandag 23 mei 2022 @ 13:43:54 #44
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204838760
Ik snapte je posts de laatste tijd al niet meer, inderdaad. Ik vind je voorbeelden eigenlijk ook extreem. Niet zo zeer gewelddadig - afgezien van het bewust opbotsen tegen de vrouw met hoofddoek - maar de emoties die bij je loskomen.

Wat zie je wanneer je jezelf aankijkt in de spiegel? Jouw vader/verwekker is Turks - je hebt ook Turks bloed. Haat je jezelf ook? Of haat je het feit dat je verwekker geen goede vader was voor jou?
M.i. zit het hem in het laatste en projecteer je die haat op andere onschuldige mensen.
Hier kan je aan werken. Een eerste gesprek met een psycholoog lijkt me een goede stap om te nemen. Het is goed dat je er zelf er in ieder geval van bewust bent. Je herkent het gedrag en zo te lezen merk je zelf ook wanneer je te ver gaat.

Zelfacceptatie lijkt mij hier the key. Je moet eerst van jezelf houden voordat je anderen kan liefhebben. Liefhebben als in: respectvol omgaan, geen haat dragen jegens iemand op basis van (uiterlijke) kenmerken.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 23 mei 2022 @ 13:45:41 #45
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204838768
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Waarom afleren? Is gewoon tribalisme en zo oud als de mens, alleen noemen we het “racisme” opeens.

Persoonlijk kijk ik puur naar gedrag, als 9 van de 10x weer zo’n Allah snackbar figuur de boel zit te verkloten, dan ja krijg ik vanzelf een hekel aan de overige, of ze nog zo aardig zijn of niet.

Je vertrouwt anderen uit een andere stam niet meer.
Jou kan ik een psych ook aanraden.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 23 mei 2022 @ 14:00:51 #46
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_204838879
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Waarom afleren? Is gewoon tribalisme en zo oud als de mens, alleen noemen we het “racisme” opeens.

Persoonlijk kijk ik puur naar gedrag, als 9 van de 10x weer zo’n Allah snackbar figuur de boel zit te verkloten, dan ja krijg ik vanzelf een hekel aan de overige, of ze nog zo aardig zijn of niet.

Je vertrouwt anderen uit een andere stam niet meer.
Als je mensen in groepen indeelt, dan kijk je dus niet puur naar gedrag. Je neiging is niet gek, maar betekent wel dat je vanaf het moment dat je je conclusie getrokken hebt, de volgende niet meer op gedrag beoordeelt, maar verwachtingen van gedrag hebt op basis van het uiterlijk.

En ja dat is leuk als je zo wil leven en er niet te veel last van hebt. Als je jezelf kan terugtrekken in een bubbel waar je je verwachtingen niet hoeft bij te stellen, dan scheelt dat. Ik vrees dat TS niet het geluk van die mogelijkheid heeft.
pi_204839000
Niet alle niet Westerse mensen zijn slecht maar helaas zijn ze wel vaker in de criminaliteit actief. Als voorbeeld kunnen we alleen al kijken naar Opsporing Verzocht.

Maar haten gaat te ver ondanks dat men wel de boel willen gaan overnemen. Maar dat heeft Nederland over haarzelf afgeroepen door zulk soort hierheen te halen......

Verder zou ik zelf moeite hebben om tussen zulk soort te wonen en de verpaupering aan te zien. Tenzij ik zelf crimineel wil zijn want dan voel ik me er wel thuis tussen.

Maar Nederland heeft de bijbelse God uit de Grondwet gehaald en de meeste Nederlanders zijn goddeloos geworden en dan is een gevolg dat andere soorten hierheen komen met hun demonen en afgoden.

En een land dat het zo bont heeft gemaakt zoals Nederland verdient een geweldige draai om de oren en op Opsporing verzocht zien of zagen we dat al een beetje. En de overheid heeft lak aan de veiligheid van de Nederlanders .
pi_204839192
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:00 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Als je mensen in groepen indeelt, dan kijk je dus niet puur naar gedrag. Je neiging is niet gek, maar betekent wel dat je vanaf het moment dat je je conclusie getrokken hebt, de volgende niet meer op gedrag beoordeelt, maar verwachtingen van gedrag hebt op basis van het uiterlijk.

En ja dat is leuk als je zo wil leven en er niet te veel last van hebt. Als je jezelf kan terugtrekken in een bubbel waar je je verwachtingen niet hoeft bij te stellen, dan scheelt dat. Ik vrees dat TS niet het geluk van die mogelijkheid heeft.
Heel Nobel allemaal, maar dit werkt net zo goed in landen waar ze vandaan komen.
De westerling word wantrouwend aangekeken, niet overal en altijd, net zoals ik dat ook echt niet bij ieder individu doe.

Dit is gewoon mens eigen.

Daarnaast is het ook geen profilering meer, nee, het is dat andere stukje wat vast zit aan dat “tribale” manier van denken en zijn als mens.

Namelijk dat je deduceert en concludeert.
Als iemand van stam Y vaak X doet, ga je al heel gauw Y met X associëren.

Dat is een doodnormale manier van redeneren door de hersenen.

Kan je wel zo redelijk mogelijk willen wijzen op hoe dit wellicht niet eerlijk is naar letterlijk ieder mens uit stam Y, maar dat veranderd de mens niet qua hoe hij of zij nou eenmaal is.

Ik durf te wedden dat ook jij hier niet immuun voor bent als je in de latere uurtjes op straat zou lopen en er twee Marokkanen opeens uit een steegje komt lopen in jouw richting.

Daarom zeg ik : why bother?

Beetje frictie tussen de stammen is juist goed, de verschillen bevorderen ontwikkeling.
Die eenheidsworst er doorheen willen drukken, onderdrukt dat juist. (Zeg maar dat gezwets van “cultural appropriation”)
  maandag 23 mei 2022 @ 15:06:00 #49
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_204839298
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Heel Nobel allemaal, maar dit werkt net zo goed in landen waar ze vandaan komen.
De westerling word wantrouwend aangekeken, niet overal en altijd, net zoals ik dat ook echt niet bij ieder individu doe.

Dit is gewoon mens eigen.

Daarnaast is het ook geen profilering meer, nee, het is dat andere stukje wat vast zit aan dat “tribale” manier van denken en zijn als mens.

Namelijk dat je deduceert en concludeert.
Als iemand van stam Y vaak X doet, ga je al heel gauw Y met X associëren.

Dat is een doodnormale manier van redeneren door de hersenen.

Kan je wel zo redelijk mogelijk willen wijzen op hoe dit wellicht niet eerlijk is naar letterlijk ieder mens uit stam Y, maar dat veranderd de mens niet qua hoe hij of zij nou eenmaal is.

Ik durf te wedden dat ook jij hier niet immuun voor bent als je in de latere uurtjes op straat zou lopen en er twee Marokkanen opeens uit een steegje komt lopen in jouw richting.

Daarom zeg ik : why bother?

Beetje frictie tussen de stammen is juist goed, de verschillen bevorderen ontwikkeling.
Die eenheidsworst er doorheen willen drukken, onderdrukt dat juist. (Zeg maar dat gezwets van “cultural appropriation”)
De westerling wordt wereldwijd echt heel positief bekeken. Absurd positief als je het mij vraagt, maar dat komt ook doordat ze met geld worden geassocieerd.

Ik zei niet voor niets dat je neiging niet gek is. Wat ik betwistte was jouw opmerking dat je puur naar gedrag kijkt. Dat doe je dus niet meer en je gebruikt deze redenering om de valkuilen niet te corrigeren maar goed te praten. Ik heb de neiging ook absoluut, net als ieder mens, maar ik probeer mezelf dus wel te corrigeren, omdat ik me ook heel bewust ben van de negatieve uitwerking ervan.

Maar ik heb ook enigszins geaccepteerd dat veel mensen liever wel zo denken (zeker niet alleen in het Westen nee), maar TS heeft er last van. Niet in de laatste plaats omdat hij zelf een migratieachtergrond heeft (en identiteitscrises kunnen mensen heel erg schaden), dus dat is voor mij wel reden om er wel aan te werken.

Overigens zie ik niet wat "dat gezanik" over cultural appropriation met je punt te maken heeft. Dat bestrijdt juist de eenhoudsworst, omdat er hele strikte normen worden gehanteerd in hoe je je mag uiten, afhankelijk van je afkomst. Waarmee ook conclusies getrokken worden die te kort door de bocht zijn, die mensen weigeren te corrigeren, omdat dat tegen hun wereldbeeld gaat.
pi_204839730
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 15:06 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
De westerling wordt wereldwijd echt heel positief bekeken. Absurd positief als je het mij vraagt, maar dat komt ook doordat ze met geld worden geassocieerd.

Ik zei niet voor niets dat je neiging niet gek is. Wat ik betwistte was jouw opmerking dat je puur naar gedrag kijkt. Dat doe je dus niet meer en je gebruikt deze redenering om de valkuilen niet te corrigeren maar goed te praten. Ik heb de neiging ook absoluut, net als ieder mens, maar ik probeer mezelf dus wel te corrigeren, omdat ik me ook heel bewust ben van de negatieve uitwerking ervan.

Maar ik heb ook enigszins geaccepteerd dat veel mensen liever wel zo denken (zeker niet alleen in het Westen nee), maar TS heeft er last van. Niet in de laatste plaats omdat hij zelf een migratieachtergrond heeft (en identiteitscrises kunnen mensen heel erg schaden), dus dat is voor mij wel reden om er wel aan te werken.

Overigens zie ik niet wat "dat gezanik" over cultural appropriation met je punt te maken heeft. Dat bestrijdt juist de eenhoudsworst, omdat er hele strikte normen worden gehanteerd in hoe je je mag uiten, afhankelijk van je afkomst. Waarmee ook conclusies getrokken worden die te kort door de bocht zijn, die mensen weigeren te corrigeren, omdat dat tegen hun wereldbeeld gaat.
Positief bekeken, “white privilige”.

Daarnaast, jij noemt het valkuilen, ik noem het realisme.

Iedereen kiest voor de eigen groep, echt iedereen.

Van Molukkers tot hindoes, van moslims of Arabieren tot afrikanen etc.

Blijkbaar mag iedereen dit behalve de blanke, dan is het ineens racisme.
  maandag 23 mei 2022 @ 21:00:13 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_204843333
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 22:39 schreef Rock92 het volgende:
Verhuis naar een plaats waar weinig tot geen allochtonen zijn.
Niet naar Spanje gaan maar naar oos of noor euopeze landen.
En verder: je negat8eve herinneringen ombuigen/ruimte geven voor positieve door bijvoorbeeld naar de moskee te gaan en met een vriendelijke turkse imam te praten. Want ze zijn gelukkig echt niet allemaal slecht. Verre van hopelijk.
En dan zelf allochtoon worden? Ik woon als blonde Nederlandse in Duitsland en word al af en toe met de nek aangekeken omdat ik niet Duits ben. Geen aanrader als je al problemen hebt met je identiteit

@TS: ik zou toch gaan praten met een professional. Het lijkt wel of je de woede naar je vader projecteert op andere mensen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_204843494
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
En dan zelf allochtoon worden? Ik woon als blonde Nederlandse in Duitsland en word al af en toe met de nek aangekeken omdat ik niet Duits ben. Geen aanrader als je al problemen hebt met je identiteit

@:ts: ik zou toch gaan praten met een professional. Het lijkt wel of je de woede naar je vader projecteert op andere mensen.
Ik vraag me dan wel af; waaraan merkt men dat je geen Duitser van origine bent.
  maandag 23 mei 2022 @ 21:14:47 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_204843509
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 21:13 schreef Rock92 het volgende:

[..]
Ik vraag me dan wel af; waaraan merkt men dat je geen Duitser van origine bent.
Accent bijvoorbeeld
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 23 mei 2022 @ 22:10:41 #54
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_204844013
Tenminste geeft TS toe dat ie een probleem heeft. De meesten durven DAT niet eens.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  dinsdag 24 mei 2022 @ 01:47:05 #55
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_204844783
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 01:25 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
En daarom haat hij een vrouw met een hoofddoek in een supermarkt :') Wel fijn dat je hem even waarschuwt dat het ook gewoon een hollands meisje kan zijn die ‘s winters een hoofddoek draagt, was wel lullig geweest als hij haar een duw had gegeven. Bedankt voor je betrokkenheid.
Ach arme... wat schrijf je ineens toch weer voor wartaal?

Wat ik maar wilde zeggen is dat hij geen enkel mens met een hoofddoek kan haten... omdat het niet 100% islamitisch is. Een van mijn oma's droeg dit ook. En als ook maar iemand mijn oma (of zelfs ook maar mijn toenmalige vriendin) had aangevallen omdat ze een hoofddoek droegen... Nou laat het mij vriendelijk uitdrukken...
Dan zou ik echt heel eerlijk gezegd... Wellicht zo hard terug slaan... dat niemand ooit mijn geliefden nog ooit zou durven aan te vallen.

Nee, ik kan het niet bij voorbaat beloven. Maar het gaat wel behoorlijk realiteit kunnen worden!
pi_204845324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 01:47 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Ach arme... wat schrijf je ineens toch weer voor wartaal?

Wat ik maar wilde zeggen is dat hij geen enkel mens met een hoofddoek kan haten... omdat het niet 100% islamitisch is. Een van mijn oma's droeg dit ook. En als ook maar iemand mijn oma (of zelfs ook maar mijn toenmalige vriendin) had aangevallen omdat ze een hoofddoek droegen... Nou laat het mij vriendelijk uitdrukken...
Dan zou ik echt heel eerlijk gezegd... Wellicht zo hard terug slaan... dat niemand ooit mijn geliefden nog ooit zou durven aan te vallen.

Nee, ik kan het niet bij voorbaat beloven. Maar het gaat wel behoorlijk realiteit kunnen worden!
:') :') :') :') :') :') :')
Wat zou je dan erbij schreuwen? Joh!!! Doe normaal!!!!! Ze is geen moslim!!!!!
Maar goed, zonder dollen. Zo lijkt het alsof je hem adviseert geen vrouwen met hoofddoek lastig te vallen omdat er ook niet moslims tussen kunnen zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2022 08:24:51 ]
  dinsdag 24 mei 2022 @ 09:07:00 #57
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_204845575
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 08:21 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
:') :') :') :') :') :') :')
Wat zou je dan erbij schreuwen? Joh!!! Doe normaal!!!!! Ze is geen moslim!!!!!
Maar goed, zonder dollen. Zo lijkt het alsof je hem adviseert geen vrouwen met hoofddoek lastig te vallen omdat er ook niet moslims tussen kunnen zitten.

"Je kan een boek niet op de kaft beoordelen." Dat geldt zowel voor het feit dat niet iedereen met een hoofddoek moslim is, als dat iemand die moslims of lichtgetint is allerlei negatieve kwaliteiten zou bezitten.
pi_204845921
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:07 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
"Je kan een boek niet op de kaft beoordelen." Dat geldt zowel voor het feit dat niet iedereen met een hoofddoek moslim is, als dat iemand die moslims of lichtgetint is allerlei negatieve kwaliteiten zou bezitten.
Joh
pi_204845927
Zou facepalm doen maar dat is zo 2010.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 13:52:36 #60
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204848166
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:37 schreef GewoonUitNL het volgende:

Goed dat je dit aankaart, het feit dat je weet dat dit niet goed is, is de eerste stap naar de oplossing. Tevens is het een teken van oprechtheid dat je je eigen tekortkomingen erkent, dus respect! Graag bied ik mijn steentje aan en wellicht dat het helpt. Wellicht is het relevant om te vermelden dat ik zelf Nederlandse ouders heb, ben opgegroeid met voornamelijk Marokkanen en Turken en later in mijn leven moslim ben geworden.

Allereerst lijkt het erop dat je een probleem hebt met twee soorten mensen: Mensen met een migratieachtergrond en moslims. Je vader heeft een migratieachtergrond en noemt zichzelf waarschijnlijk ook moslim. Als ik lees over jouw ervaring met je Mehmey dan is het erg begrijpelijk dat je gefrustreerd bent en woede hebt tegenover hem. Het klopt namelijk dat een vader in de islaam recht heeft op gehoorzaamheid en respect van zijn kind, maar daarentegen is het ook het recht van een kind dat zijn vader hem opvoedt; en jij hebt door hem geen vader gehad die jou opgevoed heeft zoals het hoort. Aangezien hij jullie geen contact hebben, en ik denk ook niet dat je veel contact hebt met mensen die de eigenschappen van 'het buitenlander zijn' en 'het moslim zijn' met hem delen. Als je dan iemand tegenkomt met diezelfde eigenschappen, dan wil je je frustraties jegens die uiten. Helemaal als je je ervaring met die groep Marokkanen en het continu lezen van 'anti buitenlander berichten' daarbij optelt. Maar gelukkig weet je dat dit niet juist is, en dat klopt zeker.

Als het gaat om het neerkijken op of het opkijken tegen met een andere kleur, dan is dit totaal niet reëel. Net zoals jij niet hebt gekozen dat je Turks/Nederlands bent, heb ik er niet voor gekozen dat ik Nederlands ben en heeft een ander niet gekozen voor zijn afkomst, geboorteland of dergelijke. Je hebt goede Nederlanders en slechte Nederlanders en je hebt goede Marokkanen en slechte Marokkanen etcetera. In mijn jeugd ben ik ook gepest door sommige Marokkanen, maar ook een groot deel peste mij niet. Ga ik dan allebei over één kam scheren terwijl een hele grote groep mij niks slechts hebben aangedaan? Sterker nog, zeker sinds ik moslim ben, ken ik heel veel goede Marokkanen die ik zou vertrouw met mijn pincode en voor me door het wereldse vuur zouden gaan. Daarnaast vind je het zelf ook niet leuk en onrechtvaardig als iemand jou beoordeelt op je afkomst zonder dat hij jou kent, dat dien je dus ook niet bij een ander te doen; in dat opzicht is hij dus net als jij.

Als het gaat om moslims, dan moeten we een onderscheid maken tussen iemand met een migratieachtergrond en iemand die zich toeschrijft aan de islaam en daarmee moslim is. Zo ben ik een voorbeeld van het feit dat deze twee niet verweven zijn. Maar ook jegens hen is het niet eerlijk als we hen op één stapel gooien; je hebt goeie en slechte moslims. En als ik de daden van je vader en die van die groep Marokkanen lees, dan zijn dat zeker geen daden die een goede moslim welke de islaam juist volgt zou doen! Een vrouw mishandelen, onschuldige mensen beroven en bedreigen, naar clubs gaan waar muziek en alcohol is, liegen, seks voor het huwelijk etcetera. De islaam verbiedt deze zaken en nodigt uit naar het goede: Het enkel en alleen aanbidden van De Schepper, het nastreven van de waarheid en daar handelen, liefdadigheid; barmhartigheid voor kinderen, respect voor ouderen, goedheid naar de buren, glimlachen, niet boos worden, behulpzaamheid, het respecteren van een ander zijn bezit en dergelijke.

Probeer te accepteren dat Mehmet zo is/was, en als je rust wil; vergeef hem dan. Wat betreft mensen die 1 van die twee eigenschappen hebben, overpeins wat ik heb getypt, zoek ze op en praat met ze; veel zijn niet zoals jij hebt ervaren. Mocht je met een moslim willen praten, dan sta ik daar open voor. Wil je met iemand met een migratieachtergrond willen praten, dan ken ik er genoeg die daartoe bereid zijn.

Met vriendelijke groeten,

Abdoellaah
Bedankt voor je bericht, ook wel eens verfrissend om eens de wereld van deze kant te bekijken. :)
En dat klopt, diegene die voor m'n huis zitten in auto's met lachgasballonnen en harde dreun muziek, hebben niets met het geloof te maken, maar zijn gewoon hangjongeren. Dank!

Ik ga m'n best doen om minder in hokjes te denken.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 14:02:01 #61
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204848271
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:21 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Je hebt in feite geen vader gehad en dat is zeer triest. Maar er zijn ook Nederlandse mannen die hun gezin verlaten, dus dat is niet per se een Turks probleem.

Ten eerste moet je trots zijn op je moeder, die jou alleen en heeft opgevoed, en op je Nederlandse afkomst. Maar daarnaast moet je ook proberen trots te zijn op je Turkse afkomst, ook al is je vader zelf een klootzak. Misschien heb je nog Turkse neven, nichten, halfboers, etc. die wel normaal zijn. Ben je bijvoorbeeld wel eens naar Turkije geweest om je familie daar op te zoeken?

Wat betreft jouw weerzin tegen het opzichtelijke uiterlijke vertoon van moslims, met hun jurken, baarden, hoofddoeken, etc. - die vind ik volkomen logisch en begrijpelijk. Het is bijzonder vreemd dat mensen in Nederland doen alsof ze in Saudie Arabië zijn met hun woestijnbestendige kleding. Ja, ja, onder het mom van godsdienstvrijheid, uiteraard. Hun goed recht, ik weet het wel, maar het ziet er gewoon belachelijk uit - een knappe jonge vrouw met haar mooie haar in zo'n onderdanige hoofddoek of nog erger.

Enfin, dat kun je toch niet veranderen. Laat het gaan. Ga zeker niet over tot geweld of provocatie, daar heb je alleen jezelf mee. Beter heb je medelijden met zulke mensen die niet, zoals jij, in staat zijn tot zelfstandig nadenken en die niet vrij zijn in hun beslissingen.
Bedankt voor je bericht.

Mijn halfzus is helemaal Turks, en die is erg vriendelijk. Ik heb haar 4 keer ontmoet, maar daarna is het verwaterd.
Maar mijn halfbroer wou niks van mij weten, hij ging ook in verkeerde kringen om vertelde m'n halfzus, dus daar ben ik niet rouwig om.

En je hebt gelijk, ik moet meer trots op mezelf zijn, gewoon hoe ik ben.

Ik werkte vroeger bij de Albert Heijn, en de klanten dachten altijd dat ik Turks of Iraans was.
Ik vond dat altijd zo erg, dat ik een tijdje m'n haar ging blonderen, ik wou er niets van weten.

En als ik dan tegen m'n collega's klaagde over buitenlanders zeiden ze standaard 'gast doe niet zo hypocriet je bent zelf een turk''.. Had een behoorlijke identiteitscrisis.

Dit is ook een mooi punt waar ik aan kan werken de komende tijd, gewoon blij zijn met jezelf.
Het gaat niet om je uiterlijk, maar om je daden. :)
  dinsdag 24 mei 2022 @ 14:09:00 #62
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204848301
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:58 schreef DoubleDip het volgende:
Misschien vooral bedenken dat een persoon die jij ziet niet representatief is voor de groep als geheel. Niet elke Marokkaan is een crimineel en niet elke dame met hoofddoek is een Islamist (aanhanger van de radicale Islam). Daarentegen snap ik wel dat je ongelukkig wordt van het feit dat je als Hollander tussen de hoofddoeken en jurken loopt. Zou ik ook niet blij van worden, maar goed, je woont in Rotterdam Zuid dus helaas moet je het hiermee doen.

Ik zou me vooral richten op wat die persoon aan het doen is en niet hoe iemand er uit ziet. Dat laatste is doorgaans niet echt relevant. Het kassameisje draagt misschien een hoofddoek, maar ze helpt jou, dat is haar taak en daar is niets mis mee zolang ze haar werk maar doet en niet onbeleefd is of iets dergelijks. Alleen draagt ze toevallig een hoofddoek, iets wat een privézaak is. Of kijk je ook zo naar mensen met een keppeltje of kruisje om hun nek?

Tenslotte, mag ik je er aan herinneren dat je zelf net zo goed een niet-Westerse achtergrond hebt en eigenlijk de groep veracht waar je zelf toe behoort? Misschien nuanceert je eigen verhaal dit ook: jouw verhaal over je vader en zijn gedrag maken duidelijk dat jij er ook weinig aan kon doen, terwijl je voor een rechts-extremist gewoon “die Turk” bent en dus fout als je je eigen gedachtengoed volgt.

Ik zou morgen je huisarts bellen en vragen om doorverwijzing naar een psycholoog. Nu zijn het nog gedachten, maar je zal niet de eerste zijn die een ander echt iets aandoet. Ik neem aan dat je niet in dat rijtje wilt komen.
Klopt, ik wil niet in dat rijtje komen, en daarom dacht ik, maak nu eens een topic aan.
Eens goed om te lezen hoe de gemiddelde mens erover denkt, ipv alleen lezen op extremere fora..

Ik merk nu al een beetje dat het helpt om dit topic door te lezen, dus ik ben tot nu toe blij dat ik deze keus gemaakt heb.

Ik ga ook binnenkort naar de sportschool een kleinere gemeente wat verder, om weer een beetje een doel in het leven te hebben.
Alleen maar nieuws lezen maakt een mens ook niet gelukkig.
pi_204848388
Niet in Rotterdam Zuid wonen.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 14:24:46 #64
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204848407
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 23:03 schreef Selenophilia het volgende:
“Hoe gaan jullie met het immigratie vraagstuk om, en als jullie bijvoorbeeld eens met de kinderen naar de McDonald's gaan, en je ziet achter de kassa een meisje met een hoofddoek, of mensen in het restaurant met een migratieachtergrond, hoe zorgen jullie ervoor dat dit niet je gemoedstoestand beïnvloed?

Dus het is een kwestie van ervoor zorgen dat dit niet je gemoedstoestand beïnvloed?
Je bent ervan overtuigd dat iedereen een hekel heeft aan mensen met een migratie-achtergrond maar denkt dat anderen er beter mee om kunnen gaan?
Jij hebt professionele hulp nodig. En snel.
Mijn moeder zit met haar vriend nu in Spanje en die vertelde dat er allemaal kleedjes zijn met illegale die spullen verkopen aan de boulevard En vertelde dat er zelfs een heleboel Spanjaarden zijn die massaal dingen kopen van die lui.

Ik heb echt uren in bed zitten liggen om het te 'verwerken' gezien ik dacht dat iedereen net zoals mij dacht omtrent immigratie, het voelde een beetje alsof ik heel erg teleurgesteld was in Spaanse mensen en begon uit boosheid tegen de bank te slaan.



Maar inderdaad, ik heb die denkbeelden, ik heb te veel rechts nieuws gelezen, die Spanjaarden kopen gewoon wat omdat ze de spullen mooi vinden, wie er achter die kraam staat zal ze een worst zijn denk ik nu.

Die Spanjaarden bedoelen het vast goed, en zijn vast geen slechte mensen, ze hebben alleen te weinig kennis over migratie, want als je veel bij deze mensen koopt, zal dat een aanzuigende werking hebben voor anderen mensen uit Afrika die graag ook naar Europa willen komen.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 14:27:47 #65
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204848433
Wat zijn dat voor gekke berichtjes van je moeder? Denkt zij net zo als jij over buitenlanders?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 14:28:24 #66
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204848439
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:27 schreef arvensis het volgende:
Wat zijn dat voor gekke berichtjes van je moeder? Denkt zij net zo als jij over buitenlanders?
Vroeger was ze enorm links, maar omdat ik zoveel cijfers heb laten zien over de criminaliteit e.d is ze door mij beïnvloed, en denkt ze nu precies het zelfde als mij erover.
pi_204850496
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:20 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ja echt wel! Ik verpest m'n eigen leven op deze manier. :P
Niet weten dat je zelf 2e generatie allochtoon bent :')
Ook al heb je een Westerse moeder :P

CBS:
quote:
"Iemand met een migratieachtergrond is een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Er wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie)."
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 17:36:01 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_204850567
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:22 schreef Bananenpap het volgende:
Niet in Rotterdam Zuid wonen.
Niets mis met Rotterdam zuid. Er wonen ook veel leuke en normale mensen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_204850895
Heb je ook een hekel aan jezelf?
pi_204870571
In Rotterdam hebben ze het niet zo op Turken omdat onder Zuidplein vroeger vrouwen liepen te tippelen voor heroine voor Koerdische Turken.

Op andere plaatsen in Nederland zijn mensen de Turken zat, omdat ze zowat nooit Nederlandse vrienden hebben en er steeds weer ingeleverd moet worden aan mensen die vooral met hun eigen gemeenschap en het land wat ze een halve eeuw geleden vandaan zijn gegaan altijd voor laten gaan op de rest van de samenleving hier.

Maar we mogen dus wel opdraaien voor mensen die nooit onze vrienden zullen worden.
pi_204889470
Ben je er nog?
pi_204910054
Wel respect dat je het als probleemgedrag erkent.
pi_204911858
Probeer niet met haat te leven.
Het is echt niet erg dat je bepaalde groepen niet mag, dat heb ik ook. Maar ik ga die mensen niet lastig vallen, leef je leven en let niet teveel op een ander.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_204919485
Het is zelfhaat geprojecteerd naar die buitenlanders toe

De reden dat je zo boos word is omdat jezelf terugziet in hen

Iedereen heeft het hier over hulp zoeken maar de overgrote meerderheid van de psychiaters en psychologen zijn ordinaire kwakzalvers die geen idee hebben wat ze nu aan het doen zijn

Ik heb het met de ts te doen hoor :N
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_204919574
Turken die zich als Italianen voordoen. Hoe cliché.
pi_204919575
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:47 schreef Horzula het volgende:
In Rotterdam hebben ze het niet zo op Turken omdat onder Zuidplein vroeger vrouwen liepen te tippelen voor heroine voor Koerdische Turken.

Op andere plaatsen in Nederland zijn mensen de Turken zat, omdat ze zowat nooit Nederlandse vrienden hebben en er steeds weer ingeleverd moet worden aan mensen die vooral met hun eigen gemeenschap en het land wat ze een halve eeuw geleden vandaan zijn gegaan altijd voor laten gaan op de rest van de samenleving hier.

Maar we mogen dus wel opdraaien voor mensen die nooit onze vrienden zullen worden.
Sof Koerden of Turken beter zijn dan wienander. :N
pi_204920272
Ik ben zelf ook van buitenlandse afkomst. En ik heb een zeer grondige hekel aan zwarten. Met name de mannen. Als ik die vervelende smoelen op straat zie dan word ik al kwaad. Want overal waar je ze tegenkomt gedragen zij zich hetzelfde. En is het wachten op datzelfde gelazer. Objectief gezien en als je naar statistieken kijkiis dit ook waar.

De reden is dat ik vervelende ervaringen heb gehad met zwarte mannen. Waardoor ik net zoals jij steeds meer ben gaan nadenken over multiculturalisme. De meesten zullen afkeuren hoe ik denk. Maar als zij zelf goede ervaringen hebben met zwarten maar ik niet. Moet ik de wereld dan zien zoals zij deze zien?

Je kunt niet ontkennen wie je bent en hoe je zo bent geworden. Dmv je eigen (in dit geval vervelende) ervaringen. Voorkeuren hebben mag. En oof dit nu gaat over mensen en hun afkomst of over andere zaken.

Ik woon nu in een stad tegen de grens met Duitsland. Ten opzichte van grote steden is het aantal zwarten hier iets van 3%. Op een inwonersaantal van 120000 is dit nogsteeds een paar duizend mensen waar ik niet van houd. Maar dat is beter dan waar ik eerst woonde (in Amsterdam Zuid).

Ik zou je kunnen aanraden om te gaan verhuizen naar een plek waar je minder van (bepaalde) buitenlanders tegenkomt. Mischien dat je alles iets anders ervaart en mischien zelfs tot andere gedachten komt?

[ Bericht 2% gewijzigd door Belugastroop op 31-05-2022 09:34:33 ]
pi_204925410
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 01:03 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Sof Koerden of Turken beter zijn dan wienander. :N
Slechter, volgens de statistieken... maar dat was allemaal niet waar, tot Pim Fortuyn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:06 schreef Belugastroop het volgende:
Ik ben zelf ook van buitenlandse afkomst. En ik heb een zeer grondige hekel aan zwarten. Met name de mannen. Als ik die vervelende smoelen op straat zie dan word ik al kwaad. Want overal waar je ze tegenkomt gedragen zij zich hetzelfde. En is het wachten op datzelfde gelazer. Objectief gezien en als je naar statistieken kijkiis dit ook waar.
Ben fan van de grote zwarte penissen, en ik vind dat we met Antillianen en Surinamers iets te maken hebben.

Wat jij hebt, heb ik met Marokkanen een beetje.... but I will give you* one more chance.

*. Marokkanen.

[ Bericht 26% gewijzigd door Horzula op 31-05-2022 19:54:14 ]
pi_204925811
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 19:48 schreef Horzula het volgende:

[..]
Slechter, volgens de statistieken... maar dat was allemaal niet waar, tot Pim Fortuyn.
[..]
Ben fan van de grote zwarte penissen, en ik vind dat we met Antillianen en Surinamers iets te maken hebben.

Wat jij hebt, heb ik met Marokkanen een beetje.... but I will give you* one more chance.

*. Marokkanen.
Wtf? Ga weg joh.
pi_204925903
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 20:16 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Wtf? Ga weg joh.
Is het niet waar dan, Kapsel?
pi_204925949
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 20:23 schreef Horzula het volgende:

[..]
Is het niet waar dan, Kapsel?
Dat na "Ben fan van". Wat ontzettend goor. Tevens heb ik weinig met Marokkanen.
pi_204926152
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 20:29 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Dat na "Ben fan van". Wat ontzettend goor. Tevens heb ik weinig met Marokkanen.
We kunnen niet allemaal zolderkamermaagd zijn.

Zelfs niet op FOK!.
pi_204926202
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:06 schreef Belugastroop het volgende:
Ik ben zelf ook van buitenlandse afkomst. En ik heb een zeer grondige hekel aan zwarten. Met name de mannen. Als ik die vervelende smoelen op straat zie dan word ik al kwaad. Want overal waar je ze tegenkomt gedragen zij zich hetzelfde. En is het wachten op datzelfde gelazer. Objectief gezien en als je naar statistieken kijkiis dit ook waar.

De reden is dat ik vervelende ervaringen heb gehad met zwarte mannen. Waardoor ik net zoals jij steeds meer ben gaan nadenken over multiculturalisme. De meesten zullen afkeuren hoe ik denk. Maar als zij zelf goede ervaringen hebben met zwarten maar ik niet. Moet ik de wereld dan zien zoals zij deze zien?

Je kunt niet ontkennen wie je bent en hoe je zo bent geworden. Dmv je eigen (in dit geval vervelende) ervaringen. Voorkeuren hebben mag. En oof dit nu gaat over mensen en hun afkomst of over andere zaken.

Ik woon nu in een stad tegen de grens met Duitsland. Ten opzichte van grote steden is het aantal zwarten hier iets van 3%. Op een inwonersaantal van 120000 is dit nogsteeds een paar duizend mensen waar ik niet van houd. Maar dat is beter dan waar ik eerst woonde (in Amsterdam Zuid).

Ik zou je kunnen aanraden om te gaan verhuizen naar een plek waar je minder van (bepaalde) buitenlanders tegenkomt. Mischien dat je alles iets anders ervaart en mischien zelfs tot andere gedachten komt?
Dit is echt niet goed hoor. Vergelijkbaar met de bizarre haatgevoelens van deze TS, maar hij ziet echter wel in dat het zeer ongezond is.

Vind het echt richting het gevaarlijke neigen, zoek svp hulp
pi_204926381
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 20:51 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dit is echt niet goed hoor. Vergelijkbaar met de bizarre haatgevoelens van deze TS, maar hij ziet echter wel in dat het zeer ongezond is.

Vind het echt richting het gevaarlijke neigen, zoek svp hulp
Wat een onzin! Die haatgevoelens mogen best. Je moet er alleen niet zomaar mensen voor gaan vermoorden en dat soort dingen.
pi_204928242
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 21:09 schreef Horzula het volgende:

[..]
Wat een onzin! Die haatgevoelens mogen best. Je moet er alleen niet zomaar mensen voor gaan vermoorden en dat soort dingen.
Racisme vind je prima?

Dat is namelijk precies wat het is, iemand niet als individu zien maar beoordelen op de kleur van zijn huid.

Een heel gevaarlijk pad om te bewandelen.
pi_204928301
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:50 schreef archito het volgende:

[..]
Racisme vind je prima?

Dat is namelijk precies wat het is, iemand niet als individu zien maar beoordelen op de kleur van zijn huid.

Een heel gevaarlijk pad om te bewandelen.
Een -dit wordt hier NIET gezegd!- dikke neus heeft weinig met huidskleur te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lenny77 op 05-06-2022 10:36:11 ]
pi_204928863
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:50 schreef archito het volgende:

[..]
Racisme vind je prima?

Dat is namelijk precies wat het is, iemand niet als individu zien maar beoordelen op de kleur van zijn huid.

Een heel gevaarlijk pad om te bewandelen.
Vraag even aan allochtonen hoe ze denken over andere groepen. Turken over Koerden. Turken over Marokkanen. Surinamers over Marokkanen. Etc.
  woensdag 1 juni 2022 @ 05:48:17 #88
493128 PornfIakes
Cereal killer
pi_204928901
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:00 schreef BMW1993 het volgende:

Hoe gaan jullie met het immigratie vraagstuk om, en als jullie bijvoorbeeld eens met de kinderen naar de McDonald's gaan, en je ziet achter de kassa een meisje met een hoofddoek, of mensen in het restaurant met een migratieachtergrond, hoe zorgen jullie ervoor dat dit niet je gemoedstoestand beïnvloed?

Dus mijn vraag is eigenlijk, hoe gaan jullie hiermee om, en hebben jullie tips zodat mijn leven een betere kwaliteit krijgt.

Alvast dank!
Goede vraag, is eigenlijk iets dat op de automatische piloot gaat. Ik ben opgegroeid in een heel wit gezin in een nog wittere wijk, maar owee hè.. Als ik het ook maar in m’n hoofd durfde te halen om mensen om hun etniciteit, geloofsovertuiging of cultuur te profileren.. In wat voor opzicht dan ook - had ik de poppen echt aan het dansen hoor.

En eerlijk gezegd, het heeft wel gewerkt. Desondanks dat weet dat ik mensen eigenlijk niet mag ontzien van hun kleur of cultuur omdat dat een onderdeel van hen is- doe ik het stiekem toch. Ik kijk naar de ander zonder diegene eerst 40 categorieën en stempels in m’n hoofd toe te eigenen. Niet altijd iets dat wordt gewaardeerd en soms juist weer veel te naïef alleen is het bovenal echt een verademing.

Misschien helpt het als je jezelf juist gaat confronteren met de mensen die dit gevoel “naar boven” halen bij je? En dan uiteraard niet in de zin van dat zij hier last van ondervinden, maar dat jij jezelf en je stereotyperende gedachten het tegendeel gaat bewijzen door jezelf open te stellen voor de persoon die daadwerkelijk schuil gaat achter het door jou gegenereerde vooroordeel?
  woensdag 1 juni 2022 @ 05:53:18 #89
493128 PornfIakes
Cereal killer
pi_204928908
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 00:00 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Een dikke neus heeft weinig met huidskleur te maken.
Tokkie gedrag ook, dat zie je ook terug komen in allerlei vormen, kleuren en maten. :')


quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 09:06 schreef Belugastroop het volgende:
Ik ben zelf ook van buitenlandse afkomst. En ik heb een zeer grondige hekel aan zwarten. Met name de mannen. Als ik die vervelende smoelen op straat zie dan word ik al kwaad. Want overal waar je ze tegenkomt gedragen zij zich hetzelfde. En is het wachten op datzelfde gelazer. Objectief gezien en als je naar statistieken kijkiis dit ook waar.

De reden is dat ik vervelende ervaringen heb gehad met zwarte mannen. Waardoor ik net zoals jij steeds meer ben gaan nadenken over multiculturalisme. De meesten zullen afkeuren hoe ik denk. Maar als zij zelf goede ervaringen hebben met zwarten maar ik niet. Moet ik de wereld dan zien zoals zij deze zien?

Je kunt niet ontkennen wie je bent en hoe je zo bent geworden. Dmv je eigen (in dit geval vervelende) ervaringen. Voorkeuren hebben mag. En oof dit nu gaat over mensen en hun afkomst of over andere zaken.

Ik woon nu in een stad tegen de grens met Duitsland. Ten opzichte van grote steden is het aantal zwarten hier iets van 3%. Op een inwonersaantal van 120000 is dit nogsteeds een paar duizend mensen waar ik niet van houd. Maar dat is beter dan waar ik eerst woonde (in Amsterdam Zuid).

Ik zou je kunnen aanraden om te gaan verhuizen naar een plek waar je minder van (bepaalde) buitenlanders tegenkomt. Mischien dat je alles iets anders ervaart en mischien zelfs tot andere gedachten komt?
Ok, maar heb je nog nooit eens een nare ervaring gehad met een man/vrouw op leeftijd dan? Of destijds met je vriendjes/klasgenootjes van vroeger? Een optredende ambtenaar in functie met net iets teveel hoogmoed? En kun je deze groepen wel uitstaan dan? Ondanks je ervaring?

Het feit dat jij een hele bevolkingsgroep gelijk dissertieert komt niet door de mensen maar gewoon door het feit dat je het doodeng vindt om het bij jezelf te moeten gaan zoeken :') Want diep van binnen weet je héél goed waar het probleem zich bevindt.

[ Bericht 32% gewijzigd door Lenny77 op 05-06-2022 10:37:01 ]
pi_204929646
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 05:03 schreef Horzula het volgende:

[..]
Vraag even aan allochtonen hoe ze denken over andere groepen. Turken over Koerden. Turken over Marokkanen. Surinamers over Marokkanen. Etc.
Ik heb toch niet gezegd dat Turken, Surinamers en Marokkanen zelf niet racistisch kunnen zijn?
Zwakke reactie om met een whataboutisme te komen.
pi_204933940
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 08:45 schreef archito het volgende:

[..]
Ik heb toch niet gezegd dat Turken, Surinamers en Marokkanen zelf niet racistisch kunnen zijn?
Zwakke reactie om met een whataboutisme te komen.
Het is meer om aan te geven dat zij dit onmogelijke ideaal ook niet (kunnen) naleven.
pi_204936041
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 05:53 schreef PornfIakes het volgende:

[..]
Tokkie gedrag ook, dat zie je ook terug komen in allerlei vormen, kleuren en maten. :')
[..]
Ok, maar heb je nog nooit eens een nare ervaring gehad met een man/vrouw op leeftijd dan? Of destijds met je vriendjes/klasgenootjes van vroeger? Een optredende ambtenaar in functie met net iets teveel hoogmoed? En kun je deze groepen wel uitstaan dan? Ondanks je ervaring?

Het feit dat jij een hele bevolkingsgroep gelijk dissertieert komt niet door de mensen maar gewoon door het feit dat je het doodeng vindt om het bij jezelf te moeten gaan zoeken :') Want diep van binnen weet je héél goed waar het probleem zich bevindt.

Je snapt m'n punt niet. Het gaat altijd over een 'ander kleurtje' maar negers zien er ook op andere vlakken op hun eigen manier uit. Ik heb er nergens een oordeel over gegeven.
pi_204967149
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 00:38 schreef Also-von-Oder het volgende:
Beste BMW1993,

Probeer eerst te stoppen met het haten van allochtonen. Want feitelijk pas jij ook in dat hokje. Hoe Nederlands je ook bent opgevoed... je hebt ook Turks bloed in je. Dus door allochtonen te haten, haat je waarschijnlijk ook jezelf.
Je hoeft ook niet trots te zijn op jouw Turkse roots, maar probeer in elk geval het haten uit jouw systeem te krijgen.
En dat zal voor jou waarschijnlijk al moeilijk genoeg zijn, maar zeker niet onmogelijk.

Heb je het er wel eens met jouw moeder overgehad? Zo ja, wat vindt zij van jouw "probleem?" En hoe oud/jong ben je eigenlijk (of is 1993 jouw geboortejaar)?
De reden dat ik dat vraag is, dat je onder je 30e makkelijker qua gedrag & gedachten nog iets bij kan bijsturen, dan iemand die een jaar 50 is.

En ja, ik haat die allochtone straatcriminelen ook, of ze nu Arabisch, Turks, Antilliaans of uit Engeland, of Polen komen. Maar ook Nederlandse criminelen natuurlijk. Maar vooral om hun crimineel gedrag. Met de niet-criminelen heb ik niet zo snel problemen. Ik bekijk iedereen zoals ze zijn. Dat voelt wel zo prettig, naar hun... maar ook naar mezelf. Gewoon dat ik mezelf niets te verwijten heb (of in elk geval niet op racistisch vlak). :Y

P.S. Een jaar of 12 geleden had ik nog een relatie met een Nederlandse vrouw, die 's winters ook een hoofddoek droeg, niet dat ze religieus was, maar gewoon omdat het haar ding was.
Was dat voor of na die Russische dokter?
  zondag 5 juni 2022 @ 23:49:09 #94
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_204973253
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 09:58 schreef Gespierdepaal het volgende:

[..]
Was dat voor of na die Russische dokter?
Voor.
pi_204980016
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:28 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Vroeger was ze enorm links, maar omdat ik zoveel cijfers heb laten zien over de criminaliteit e.d is ze door mij beïnvloed, en denkt ze nu precies het zelfde als mij erover.
Het is alsof je je moeder hebt leren roken en er kanker van heeft gekregen, en nu wil je zelf stoppen met roken.
  maandag 6 juni 2022 @ 23:55:31 #96
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204981587
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2022 05:48 schreef PornfIakes het volgende:

[..]
Goede vraag, is eigenlijk iets dat op de automatische piloot gaat. Ik ben opgegroeid in een heel wit gezin in een nog wittere wijk, maar owee hè.. Als ik het ook maar in m’n hoofd durfde te halen om mensen om hun etniciteit, geloofsovertuiging of cultuur te profileren.. In wat voor opzicht dan ook - had ik de poppen echt aan het dansen hoor.

En eerlijk gezegd, het heeft wel gewerkt. Desondanks dat weet dat ik mensen eigenlijk niet mag ontzien van hun kleur of cultuur omdat dat een onderdeel van hen is- doe ik het stiekem toch. Ik kijk naar de ander zonder diegene eerst 40 categorieën en stempels in m’n hoofd toe te eigenen. Niet altijd iets dat wordt gewaardeerd en soms juist weer veel te naïef alleen is het bovenal echt een verademing.

Misschien helpt het als je jezelf juist gaat confronteren met de mensen die dit gevoel “naar boven” halen bij je? En dan uiteraard niet in de zin van dat zij hier last van ondervinden, maar dat jij jezelf en je stereotyperende gedachten het tegendeel gaat bewijzen door jezelf open te stellen voor de persoon die daadwerkelijk schuil gaat achter het door jou gegenereerde vooroordeel?
Ik heb het deze week geprobeerd.

Ik was op de Haagse markt en ik wist oprecht niet meer welke tram terug naar het centrum ging.
En ik zag 2 Marokkaanse jongens staan, met dito nektasje en petje. En een oud Nederlands vrouwtje.

Normaliter had ik het aan die oma gevraagd, gewoon omdat het vertrouwder aanvoelt.
Maar nu ben ik uit m'n comfort zone gegaan, en het aan zo'n Marokkaanse gozer gevraagd.

Hij reageerde een beetje met een geïrriteerde stem, maar vertelde wel welke tram ik moest pakken.

Het heeft dus niet helemaal geholpen om van m'n vooroordelen af te komen, juist omdat hij zichtbaar geïrriteerd was dat ik hem aansprak, terwijl ik het op een vriendelijke manier vroeg.

Dus tja, ik kan het nog eens proberen, maar dan bij een meisje met een hoofddoek. Maar de kans is wel dat als zij ook negatief reageert dat mijn vooroordelen over deze groep juist sterker worden.
pi_204982823
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:28 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Vroeger was ze enorm links, maar omdat ik zoveel cijfers heb laten zien over de criminaliteit e.d is ze door mij beïnvloed, en denkt ze nu precies het zelfde als mij erover.
Je geeft hier al antwood op je eigen vraag uit de TT... :)

Afleren werkt excact hetzelfde als aanleren... ;)

Het is maar net waar je de focus op legt en hoelang en met welke gedachte 8)7 je elkaars hersenen volpropt...
Waar je mee omgaat raak je mee besmet.

Dus je kunt er net zo gemakkelijk vanaf als dat je er aan gekomen bent. Met zoeken naar andere positief gestemde cijfers... Ook daar kun je elkaar mee volproppen... O+
  dinsdag 7 juni 2022 @ 13:43:55 #98
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_204984861
Heel goed dat iemand dit onderwerp eens aanspreekt. Het is ook zo makkelijk om je te laten gaan, in boosheid, op bepaalde kenmerken van iemand, of een groep. Dar kan een volk zijn, of een huidskleur, een taal of accent, maar ook kleur van het haar of dik of mager enz. En leuk is het niet als je de neiging daartoe hebt. Daarom ook mijn duimpje omhoog omdat je dit thema aanroert.

Mijn idee, antwoord, suggestie is ... ga net wel in contact met die mensen. Leer ze beter kennen. Noemde je niet een meisje met hoofddoek aan de kassa ergens? Maar ik denk als je de groep mensen die je niet mag en die je discrimineert beter leert kennen, er personen uit leert kennen, je zult merken dat er een aantal eigenlijk best aardig zijn. Tuurlijk, overal en in iedere groep zitten minder leuke en soms echt verkeerde mensen. Maar het gaat om het betreffende individu. Die moet je beoordelen. En niet door vanwege het gedrag van enkelen een hele groep beoordelen. Je hebt bv. voetbal supporters en hooligans. Leuke vrouwen maar ook bitches. Limburgers die niet van carnaval houden.

Serieus, als je bij jezelf bemerkt je hebt de neiging, naar iemand toe te discrimineren, bedenk dan even bij jezelf, ik ken diegene niet, misschien is hij / zij heel aardig.

-O- *O* ^O^ :G :R
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 7 juni 2022 @ 13:51:05 #99
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_204984911
quote:
Anno 2022 gaat het best wel slechts met me, ik ben laatst in de supermarkt bewust tegen een vrouw met hoofddoek op gebotst, ik zag haar lopen en de woede borrelde op, en liep bewust heel hard tegen haar aan.

En dit soort incidenten gebeuren steeds vaker, of niet stoppen voor mensen met een migratieachtergrond op het zebrapad, op de fiets een moslim familie uitschelden die in het park aan het picknicken zijn.
Today on 'Things That Didn't Happen'.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 15:40:50 #100
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204985739
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2022 13:43 schreef LeesFoknl het volgende:
Heel goed dat iemand dit onderwerp eens aanspreekt. Het is ook zo makkelijk om je te laten gaan, in boosheid, op bepaalde kenmerken van iemand, of een groep. Dar kan een volk zijn, of een huidskleur, een taal of accent, maar ook kleur van het haar of dik of mager enz. En leuk is het niet als je de neiging daartoe hebt. Daarom ook mijn duimpje omhoog omdat je dit thema aanroert.

Mijn idee, antwoord, suggestie is ... ga net wel in contact met die mensen. Leer ze beter kennen. Noemde je niet een meisje met hoofddoek aan de kassa ergens? Maar ik denk als je de groep mensen die je niet mag en die je discrimineert beter leert kennen, er personen uit leert kennen, je zult merken dat er een aantal eigenlijk best aardig zijn. Tuurlijk, overal en in iedere groep zitten minder leuke en soms echt verkeerde mensen. Maar het gaat om het betreffende individu. Die moet je beoordelen. En niet door vanwege het gedrag van enkelen een hele groep beoordelen. Je hebt bv. voetbal supporters en hooligans. Leuke vrouwen maar ook bitches. Limburgers die niet van carnaval houden.

Serieus, als je bij jezelf bemerkt je hebt de neiging, naar iemand toe te discrimineren, bedenk dan even bij jezelf, ik ken diegene niet, misschien is hij / zij heel aardig.

-O- *O* ^O^ :G :R
Dat is waar. :)

En ook de Marokkanen hier in Rotterdam Zuid zijn misschien niet representatief voor de gehele Marokkaanse bevolking, het zijn voornamelijk de laagopgeleide uit de regio Rif..

Als Rotterdam Zuid vol zat met Marokkanen met een HBO niveau uit de modernere steden daar, dan had ik misschien een hele anderen ervaring met deze groep gehad..

Wat dat betreft kan je beter onderscheid maken in 'laag opgeleid' en 'hoog opgeleid' dan in afkomst.

Ik ga zo proberen te denken, en m'n hersenen dit aanleren. Want uiteindelijk is haat niet gezond. Niet voor je omgeving, en zeker ook niet voor jezelf.
pi_204986431
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:19 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ik heb een begeleider, die komt 1 keer per maand om te kijken of ik mezelf goed verzorg.
Want ik heb nogal problemen om mijn huis schoon te houden wegens luiheid.
Kijk, de ware allochtoon zit toch in je. Je ontkomt er niet aan. LOL! 🤣
pi_204986948
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 19:19 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Ik heb een begeleider, die komt 1 keer per maand om te kijken of ik mezelf goed verzorg.
Want ik heb nogal problemen om mijn huis schoon te houden wegens luiheid.


Maar dat is verder een hele linkse vrouw, dus daarom kaart ik dit probleem wat ik meedraag bewust niet aan.

Verder heb ik vroeger wel bij een psycholoog gelopen, maar dat hielp vrij weinig helaas..
Oké dus je bent zelf een vieze stinkturk, oké, probleem opgelost.

Grapje natuurlijk. Maar goed dat je iets probeerde op de markt. Die jongens dat klinkt alsof ze geen contact wilden met anderen, kan best zijn dat ze daarom geïrriteerd waren. Of omdat je een Turk bent.
  dinsdag 7 juni 2022 @ 18:45:47 #103
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_204987230
Racisme is zinloos

Dat allochtonen vaker in aanraking komen met politie is een feit dat op zichzelf helemaal niets zegt over de oorzaak van die problematiek. Het is al decennia duidelijk dat er nauwelijks verschillen bestaan tussen mensen van verschillende rassen, sterker nog, veel wetenschappers vinden begrip 'ras' outdated. Net als mensen opdelen in groepen met blauwe ogen en groene ogen: heeft geen utiliteit.

Rechtse populisten gooien graag met dit soort cijfers (bv ook iq/land van herkomst) om daarmee te insinueren dat er een genetisch verschil bestaat tussen lichtgetinten en blanke mensen. Zonder dat te zeggen natuurlijk. 'het zijn gewoon feiten.'

Check onderstaande video eens (heel uitgebreid maar dan snap je het in detail.)

Verder heeft jouw probleem alles met je vader te maken. Ik heb een hekel aan een kerel die Robert en bij andere mensen die toevallig ook Robert heten heb ik gelijk een zure smaak in de mond. Heeft niks met de andere Roberts net als dat jouw negatieve associaties niets te maken met mensen die er toevallig Turks uitzien.


:')
pi_204989291
Als mensen zeggen dat ze geen racistische gedachten kunnen hebben, liegen ze! Het menselijk werkt nou eenmaal zo om dingen in categorieën te plaatsen. Waarin mensen van elkaar verschillen op dat vlak, is in hoeverre ze zich daarvan bewust zijn en met hun ratio zichzelf kunnen corrigeren en hun perceptie kunnen bijstellen.

Als ik bijvoorbeeld beroofd wordt door een Marokkaanse man, dan voel ik mij automatisch meer gespannen en onveiliger tegenover iedereen met een Marokkaanse achtergrond. Als ik daarover rationeel ga nadenken, dan is het voor mij totaal onlogisch om te veronderstellen dat iedere Marokkaan mij op dezelfde manier zou bedreigen als die ene man waarmee ik toevallig een negatieve ervaring mee heb. Het is veel logischer dat de mensen in Nederland met een Marokkaanse achtergrond net zo divers zijn en van elkaar verschillen als de autochtone Nederlanders of welke bevolkingsgroep dan ook. En ze zijn ook allemaal anders hoe ze omgaan met hun culturele achtergrond, net zoals autochtone Nederlanders ook allemaal op hun eigen manier omgaan met hun culturele achtergrond.

Bij discriminatie en racisme gaat het altijd om mensen die het niet kunnen opbrengen om hun eigen verantwoordelijkheden onder ogen te komen en liever al hun frustraties projecteren op een zondebok.


Moet je dit filmpje zien. Al die mensen zijn boos en ze weten volgens mij niet eens waarover. Waarschijnlijk omdat ze een kutleven hebben en zich een waardeloze loser voelen. Maar de confrontatie met zichzelf is te pijnlijk, dus laten ze zich opfokken door die zwartepieten-discussie en daarbij hebben ze niet door dat ze zichzelf ontzettend voor lul zetten.
pi_205055366
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2022 20:00 schreef Tyr80 het volgende:
Intelligentie is voor een groot deel het maken van onderscheid door middel van op basis van kennis / ervaring herkende kenmerken.

Wees niet te hard voor jezelf.
jij begint ook te schuimbekken wanneer je moslims op straat ziet? _O-
pi_205055683
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Waarom afleren? Is gewoon tribalisme en zo oud als de mens, alleen noemen we het “racisme” opeens.

Persoonlijk kijk ik puur naar gedrag, als 9 van de 10x weer zo’n Allah snackbar figuur de boel zit te verkloten, dan ja krijg ik vanzelf een hekel aan de overige, of ze nog zo aardig zijn of niet.

Je vertrouwt anderen uit een andere stam niet meer.
TS kan nog steeds kritisch zijn op het migratiebeleid van Nederland, maar op dit moment beïnvloedt deze obsessie zijn leven op een zeer negatieve manier. Volgens mij wil hij vooral van dat laatste af.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205873634
Hoe gaat het inmiddels met onze huisturk? Al een psych opgezocht, @BMW1993?
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 8 september 2022 @ 22:22:49 #108
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205899696
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 september 2022 23:32 schreef arvensis het volgende:
Hoe gaat het inmiddels met onze huisturk? Al een psych opgezocht, @:bmw1993?
Dat niet.. Probeer er wel minder mee bezig te zijn.

Uiteindelijk merk ik dat ik er hartproblemen van krijg, continu een hoge bloeddruk, snel boos of agressief.

Daarom probeer ik iets minder met asielzoekers bezig te zijn, het lukt nog niet heel erg..
Maar goed, de wil is aanwezig.
  donderdag 8 september 2022 @ 22:37:18 #109
451005 Grems
Clown World
pi_205900016
De vernietiging van de Westerse wereld moeten aanschouwen is inderdaad vrij triest, verhuizen een optie?
  donderdag 8 september 2022 @ 23:11:53 #110
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205900692
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 22:37 schreef Grems het volgende:
De vernietiging van de Westerse wereld moeten aanschouwen is inderdaad vrij triest, verhuizen een optie?
Mooi verwoord.

Ik wil in de toekomst misschien verhuizen naar Hongarije, maar ook daar zullen ze mij weer als een 'buitenstaander' zien.. Dus of je daar gelukkig van gaat worden weet ik niet.

Sowieso wil ik Rotterdam uit binnen nu en vijf jaar, en dan ergens in een dorp gaan wonen.
Dat zal misschien ook helpen om weer wat gelukkiger te worden.
  vrijdag 9 september 2022 @ 10:50:21 #111
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205903829
Het beste is gewoon in aanraking te komen met mensen van een andere komaf die in jouw sociale klasse zitten.

Althans dat werkte voor mij.

Iedereen heeft wel een beeld over Poolse mensen maar tijdens mijn Erasmus uitwisselingsprogramma kom je mensen tegen die op de Uni zitten en die ineens niet met 3 wodka flessen achter de kiezen wegrijden van hun sta-caravan.

Dat zelfde geldt ook voor mij met iemand echt van kleur. Op mijn werk in aanraking mee gekomen en ook thuis uitgenodigd en op z’n baby shower.
En dan zie je dat heel zijn familie gewoon van hetzelfde niveau is er dan ook niks mis is.

De mensen die jou een negatief beeld geven zijn maar een minderheid in “hun populatie”. Maar zoals vaker heeft de minderheid de meeste aandacht.
En dat bepaald mede jouw beeld erover. Kan jij niks aan doen en kan helaas de meerderheid in hun populatie ook niks aan doen. De meerderheid hier op aan kijken is fout.
Sowieso is een wij/zij denken ingebakken in veel culturen dus krijg je dat bijna standaard mee.
Ikzelf heb hier ook mee te maken, geen racisme, maar ik ben Brabander en de rest van Nederland denkt dat wij hier heel het jaar door als Maaskantje leven en 1 week in het jaar alles kapot zuipen en alles wat los en vast zit neuken.
Terwijl ik zelf maar 1 iemand ken (verre achterneef) die zo uit Maaskantje gewandeld zou kunnen zijn.
Carnaval is voor mij gewoon stappen met een pak aan. Niks meer en niks minder.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205903854
TS zet je computer eens een hele poos uit en ga sporten, een goed boek lezen, een lekkere maaltijd koken, een leuke hobby zoeken of naar een mooi feest. Daar wordt je echt veel gelukkiger van dan de hele dag statistieken over buitenlanders opzoeken
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 10 september 2022 @ 00:33:23 #113
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205914851
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2022 10:52 schreef Nielsch het volgende:
TS zet je computer eens een hele poos uit en ga sporten, een goed boek lezen, een lekkere maaltijd koken, een leuke hobby zoeken of naar een mooi feest. Daar wordt je echt veel gelukkiger van dan de hele dag statistieken over buitenlanders opzoeken
Goed idee, morgen (zaterdag) ga ik je advies opvolgen. :) en natuurlijk proberen vol te houden.
Moet inderdaad wat met m'n vrije tijd gaan doen, alleen het nieuws en inderdaad statistieken bekijken ga je niet gelukkig van worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')