abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2022 @ 23:53:23 #251
323401 Kijkertje
met filter
pi_204855178
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 25 mei 2022 @ 00:30:06 #252
323401 Kijkertje
met filter
pi_204855282
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 25 mei 2022 @ 01:00:12 #253
323401 Kijkertje
met filter
pi_204855333
twitter
pi_204855350
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 14:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een recht die wij helaas niet hebben.
Hadden ze dat recht nou maar gehad in Texas:

https://www.ksat.com/news(...)chool-district-says/

Oh...wacht...
  woensdag 25 mei 2022 @ 02:44:09 #255
323401 Kijkertje
met filter
pi_204855428
Intussen in Georgia:

twitter

twitter

Of course. The MACHINES are RIGGED! :O

twitter

Dat zou mooi zijn ^p^

twitter

Best genant :+

twitter

twitter

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 25-05-2022 04:19:04 ]
  woensdag 25 mei 2022 @ 04:36:41 #256
323401 Kijkertje
met filter
pi_204855473
twitter
pi_204856860
Typisch, de lijken zijn nog niet koud en het is al gepolitiseerd.
  woensdag 25 mei 2022 @ 10:38:17 #258
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204857087
quote:
81s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 23:44 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Wat probeer je hier nu mee te zeggen? Enkel een :') als posticon gaat het em niet doen. Je moet echt dit soort posts wat meer onderbouwen hoor meid.
quote:
81s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 23:46 schreef Kijkertje het volgende:
Thoughts and prayers! :')

[ twitter ]
[ twitter ]
Wat is er mis met op zo'n manier stilstaan bij deze verschrikkelijke aanslag? Wederom, een totaal gebrek aan onderbouwing.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:13 schreef Chivaz het volgende:
Typisch, de lijken zijn nog niet koud en het is al gepolitiseerd.
Dat kun je aan de Democraten wel overlaten natuurlijk. Elke crisis is voor hun een kans. En al moet men onschuldige slachtoffers van een aanslag gebruiken voor politiek gewin, dan doen ze dat zonder enig probleem.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204857281
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat probeer je hier nu mee te zeggen? Enkel een :') als posticon gaat het em niet doen. Je moet echt dit soort posts wat meer onderbouwen hoor meid.
[..]
Wat is er mis met op zo'n manier stilstaan bij deze verschrikkelijke aanslag? Wederom, een totaal gebrek aan onderbouwing.
[..]
Dat kun je aan de Democraten wel overlaten natuurlijk. Elke crisis is voor hun een kans. En al moet men onschuldige slachtoffers van een aanslag gebruiken voor politiek gewin, dan doen ze dat zonder enig probleem.
Ik heb Bidens speech nog niet gezien maar ik durf te wedden dat er veel met het vingertje gewezen word naar Republikeinen, de NRA de wapenindustrie en geen woord over het recht op wapenbezit.
pi_204857459
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb Bidens speech nog niet gezien maar ik durf te wedden dat er veel met het vingertje gewezen word naar Republikeinen, de NRA de wapenindustrie en geen woord over het recht op wapenbezit.
En dat recht is kinder en andere levens waard, tienduizenden per jaar. Keer op keer op keer omdat sommige mensen denken dat je met een bevolking met wapens de regering omver kan werpen in een democratie.

Van mij mogen ze maar een ieder dit soort idiotie in Nederland propageert moet nog eens even heel erg goed na gaan denken.
pi_204857487
Dode kinderen zijn de brandstof voor de Linkse wereld. Of het nu door voorwapens of abortus gebeurt schijnt niets uit te maken. De Azteken zijn er niets bij.
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:23:24 #262
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204857514
Linksen, zucht, wat moet je er ook mee. Zo hypocriet, zo weinig zelfreflectie.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204857555
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 10:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee, dan Republikeinen. Die wijzen liever naar 'gewelddadige video games' en pleiten voor het omvormen van basisscholen tot Fort Knox.

Maar van wat ik heb gezien, was de speech van Biden buitengewoon aangrijpend. Hij richtte zich op het leed van ouders die hun kind hebben verloren. Ook benadrukte hij andermaal het belang van stringente wapenwetgeving, maar dat ligt voor de hand. Daar pleiten de Democraten immers al jaren voor.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204857565
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:20 schreef QuidProJoe het volgende:
Dode kinderen zijn de brandstof voor de Linkse wereld. Of het nu door voorwapens of abortus gebeurt schijnt niets uit te maken. De Azteken zijn er niets bij.
Suggereerde jij nou laatst dat Sandy Hook een hoax was?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 25 mei 2022 @ 11:55:59 #265
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204857812
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, dan Republikeinen. Die wijzen liever naar 'gewelddadige video games' en pleiten voor het omvormen van basisscholen tot Fort Knox.

Maar van wat ik heb gezien, was de speech van Biden buitengewoon aangrijpend. Hij richtte zich op het leed van ouders die hun kind hebben verloren. Ook benadrukte hij andermaal het belang van stringente wapenwetgeving, maar dat ligt voor de hand. Daar pleiten de Democraten immers al jaren voor.
Republikeinen? Je bedoelt dat één iemand die het daar op Fox News over had. En je kunt verder de wapenwetten aanscherpen (zou ik geen tegenstander van zijn overigens), maar je zit dan alsnog met honderden miljoenen wapens die al in het land zelf zijn.
pi_204857858
Hi hi de rechts conservatieven weten weer niet in welke bocht ze zich moeten wringen om het compleet debiele wapenbeleid in de VS maar te blijven goed praten. Bloed aan de handen alle mensen die hier dit beleid normaal blijven vinden.
pi_204859129
'Je mag deze schietpartij niet politiseren', keihard gelachen. Dit is het resultaat van politieke beslissingen en politiek wegkijken van problemen. Alles aan deze schietpartij is verbonden met politiek.

Doen alsof dit een of ander niet te voorkomen tragedie is krankzinnig.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:33:20 #268
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204859288
Helaas, maar er is nul verband met de politiek. Er wordt slechts krampachtig geprobeerd een verband te creëren door Amerikaans Links, in de hoop dat dit hen dit gewin gaat opleveren door de politieke tegenstander te demoniseren. En dat op de dag dat de approval rating van Biden tot een dieptepunt zakt. Het is veelzeggend.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:33:55 #269
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204859293
quote:
10s.gif Op woensdag 25 mei 2022 04:36 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Ja meer guns dat helpt.
Is het niet gewoon verstandiger niet de leraren maar dan ook de kinderen alvast vol automatische wapens te geven?

BTW in de VS hr.. aub niet in Nederland.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_204859337
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:33 schreef HowardRoark het volgende:
Helaas, maar er is nul verband met de politiek. Er wordt slechts krampachtig geprobeerd een verband te creëren door Amerikaans Links, in de hoop dat dit hen dit gewin gaat opleveren door de politieke tegenstander te demoniseren. En dat op de dag dat de approval rating van Biden tot een dieptepunt zakt. Het is veelzeggend.
Tuurlijk wel. Het is een politieke keuze om wapens niet te verbieden, het is een politieke keuze om te bezuinigen op mentale gezondheidszorg, het is een politieke keuze om wapens te verkopen aan iedereen met een geldig ID-bewijs.

Dat niet zien is gewoon wegkijken.
  woensdag 25 mei 2022 @ 14:44:52 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204859384
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Tuurlijk wel. Het is een politieke keuze om wapens niet te verbieden, het is een politieke keuze om te bezuinigen op mentale gezondheidszorg, het is een politieke keuze om wapens te verkopen aan iedereen met een geldig ID-bewijs.

Dat niet zien is gewoon wegkijken.
Dus omdat er sommige criminelen/terroristen een wapen gebruiken voor een aanslag, moet je wapens maar gewoon afschaffen? Ook al kan 99.9999% van de bezitters er normaal mee omgaan?

Jij bent zeker ook iemand die is voor de afschaffing van messen omdat er de laatste jaren in Nederland een enorme toename is in steekincidenten?

Zo Links weer om het probleem bij objecten te leggen in plaats van individuen. Misschien moeten auto's ook maar worden afgeschaft, stel je voor dat er straks weer eens iemand op een groep mensen inrijdt zoals in Waukesha het geval was. Beter het zekere voor het onzekere nemen, geen auto's neem.
pi_204859528
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2022 14:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dus omdat er sommige criminelen/terroristen een wapen gebruiken voor een aanslag, moet je wapens maar gewoon afschaffen? Ook al kan 99.9999% van de bezitters er normaal mee omgaan?
Dat kan, of je kan strengere backgroundchecks invoeren, een beperking op het aantal wapens dat iemand mag bezitten, een beperking op het type, een registratieplicht voor iedereen die een wapen heeft, noem het maar op. Dat niet doen is een politieke keuze, en dat kost jaarlijks duizenden mensen het leven. Moeilijker is het niet.
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:11:53 #273
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204859596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat kan, of je kan strengere backgroundchecks invoeren, een beperking op het aantal wapens dat iemand mag bezitten, een beperking op het type, een registratieplicht voor iedereen die een wapen heeft, noem het maar op. Dat niet doen is een politieke keuze, en dat kost jaarlijks duizenden mensen het leven. Moeilijker is het niet.
Strengere backgroundchecks ben ik helemaal voor. Niet elke gek zou natuurlijk zomaar een wapen moeten kunnen kopen, maar dan heb je het dus over toegankelijkheid, niet over een verbod. In Zwitserland is er bijvoorbeeld ook een behoorlijk aantal burgers dat wapens bezit. Toch zie je daar eigenlijk nooit aanslagen met wapens, wat ook aangeeft dat wapens als object niet het probleem zijn. Dus geschreeuw over een wapenverbod is wat dat betreft zinloos. En degenen die dit opperen kunnen ook nooit duidelijk onderbouwen hoe zoiets in de praktijk zou moeten worden uitgevoerd.
pi_204859647
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Strengere backgroundchecks ben ik helemaal voor. Niet elke gek zou natuurlijk zomaar een wapen moeten kunnen kopen, maar dan heb je het dus over toegankelijkheid, niet over een verbod.
Zwitserland is altijd wel een leuk voorbeeld; die gasten lopen met voornamelijk oude buksen rond voor de jacht, vind je het gek dat daar minder slachtoffers mee gemaakt worden dan met een AR-16 die je in de Wallmart van het rek trekt. Een ander leuk voorbeeld is Australië, die wel een wapenverbod hebben doorgevoerd. Dat heeft gewoon succes gehad.

Het is mogelijk, maar vraagt politieke wil. Stop dan bijvoorbeeld de verkoop van wapens, zodat er in ieder geval niets bijkomt. Begin een inkoopprogramma. Er zijn legio opties om de hoeveelheid wapenbezit terug te dringen, maar dat vraagt politieke wil. Die is er niet, en dat kost elke dag weer mensenlevens.
  woensdag 25 mei 2022 @ 15:36:21 #275
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204859847
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 15:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Zwitserland is altijd wel een leuk voorbeeld; die gasten lopen met voornamelijk oude buksen rond voor de jacht, vind je het gek dat daar minder slachtoffers mee gemaakt worden dan met een AR-16 die je in de Wallmart van het rek trekt. Een ander leuk voorbeeld is Australië, die wel een wapenverbod hebben doorgevoerd. Dat heeft gewoon succes gehad.

Het is mogelijk, maar vraagt politieke wil. Stop dan bijvoorbeeld de verkoop van wapens, zodat er in ieder geval niets bijkomt. Begin een inkoopprogramma. Er zijn legio opties om de hoeveelheid wapenbezit terug te dringen, maar dat vraagt politieke wil. Die is er niet, en dat kost elke dag weer mensenlevens.
Nee hoor, in Zwitserland kunnen burgers een verscheidenheid aan wapens aanschaffen. Van handwapens tot semi-automatische en automatische wapens. Het verschil zit voornamelijk dat er in Zwitserland een sterke nadruk ligt op training, er ook een dienstplicht is waarin iedereen kennis maakt met wapens. En je kunt niet zomaar een wapen kopen, er is een registratie en backgroundcheck. Kortom, training, stuk algemene discipline en obstakels mbt toegankelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')