abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2022 @ 08:54:47 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204776159
quote:
Vandaag in onze onregelmatige reisrubriek Is het een vogel, is het een vliegtuig, nee het is een D66'er zonder vliegschaamte: Daan Bonenkamp, hoofd voorlichting van D66 in Den Haag. Eerder schreef hij speeches voor Pechtold, tegenwoordig is hij de klaplaaf van Kaag die bedenkt dat Jan Paternotte moet zeggen dat hij "buikpijn" heeft als er weer een integriteitskwestie uit de groene partijbroek hangt. Intern is hij bekend als een van de "Pechtold-boys". Iemand stuurde ons wat vakantiekiekjes van de IG van Daan, waardoor dat ene topic over het vlieggedrag van Rob Jetten bij dezen is opgewaardeerd tot een heuse reisrubriek met voornoemde werktitel. Want iedereen mag van ons vliegen zo veel ie wil, maar D66'ers toch echt iets minder vaak. We zien roadtrips, skitrips, feesttrips, Scandinavische koffie, Franse romantiek (middenin coronatijd natuurlijk) en Italiaanse wijn met mevrouw Bonenkamp (D66 & Shell), maar vooral het bijschrift onder de kiek van Daan op een Canadese gletsjer is een onvervalste "en nu is het een topic" winnaarrr in de categorie Doe Wat Wij Zeggen, Niet Wat Wij Doen: Op de gletsjer, wat een topervaring! Nu het nog kan. Rond het jaar 2100 is ie verdwenen. #IcefieldsParkway #AthabascaGlacier #roadtrip #Canada 🇨🇦😎

etcetera, etcetera, etcetera...

Eerst verbaasde me ik een beetje over het inconsequente gedrag van D66'ers irt enerzijds overal op social media klimaatangst prediken en anderzijds zo graag foto's plaatsen van hun vakantietripjes rond de wereld (Zie ook Rob Jetten). Nu ik er iets langer over nadenk zie ik in dat het van hetzelfde laken een pak is.
Wat dit type 'mensen' heel graag doet is aandacht en bewondering trekken en in deze tijd gaat dat dan vooral via de social media.
Dus tijdens een klimaatprotest op hun insta-account een plaatje van een ijsbeer op een smeltende ijsschots zetten of leuke, bijna in scene gezette plaatjes van een bezoekje aan Milaan hebben beiden dezelfde doelstelling, namelijk het binnenhalen van aandacht en waardering van anderen. Kijk eens hoe klimaatbetrokken ik ben! Of kijk eens hoe modieus en interessant in ben met mijn bezoekjes wereldwijd.
En hieronder dan een hele r
https://www.geenstijl.nl/(...)rob-jetten/#comments
The End Times are wild
pi_204776188
Volgens mij ben je jaloers...
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:00:18 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204776207
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 08:57 schreef laforest het volgende:
Volgens mij ben je jaloers...
Nee, de combinatie van deugen en zelf andersom doen irriteert me. Hij heeft wel een aantrekkelijke vriendin, maar die is net zo mooi in Volendam
The End Times are wild
pi_204776222
En dat achterlijke Engels erbij. :')

"Back to het #Binnenhof!". :r
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_204776237
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:00 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, de combinatie van deugen en zelf andersom doen irriteert me. Hij heeft wel een aantrekkelijke vriendin, maar die is net zo mooi in Volendam
Zo zie ik dat niet. Ja, als bevolking moeten we minder vliegen, maar niet iedereen hoeft niet/nooit meer te vliegen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:08:57 #6
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204776258
Links lukken, rechts vullen is al zo oud als de politiek. D66 is daar wel echt heer en meester in moet ik zeggen. Met Groen Links als goede 2e. Met Halsema indertijd in haar aftands versleten bak

https://www.autoblog.nl/a(...)e-in-verkiezingstijd
pi_204776262
Wacht even... dus er zijn verdomme gewoon D66'ers die op vakantie gaan?! :(

Waar gaat het heen met deze wereld? Straks blijkt nog dat er GroenLinksers zijn die wel eens auto rijden, PVV'ers die wel eens shoarma eten en VVD'ers die integer zijn. Er zijn zelfs FvD'ers die gevaccineerd zijn tegen corona. Stelletje schijnheiligen allemaal. :(
pi_204776264
Nietszeggende mensen met nietszeggende functies die wel zélf denken dat ze heul interessant zijn.

Daarbij D66, een boven iedereen verheven partij die geleid wordt door de meest verschrikkelijke partijleider sinds mensenheugenis.

Zum kotzen
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:12:12 #9
500074 Rode_Wijn
pi_204776274
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:10 schreef Sodemieters het volgende:

Waar gaat het heen met deze wereld? Straks blijkt nog dat er GroenLinksers zijn die wel eens auto rijden, PVV'ers die wel eens shoarma eten en VVD'ers die integer zijn. Er zijn zelfs FvD'ers die gevaccineerd zijn tegen corona. Stelletje schijnheiligen allemaal. :(
Ah de eerste goedprater is gespot
pi_204776283
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:10 schreef Sodemieters het volgende:

_O_

Het zijn net echte mensen! :o
pi_204776287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:11 schreef Toine51 het volgende:
Nietszeggende mensen met nietszeggende functies die wel zélf denken dat ze heul interessant zijn.
Klaarblijkelijk toch interessant genoeg voor TS om er een topic over te openen en interessant genoeg voor jou om erop te reageren.

En kennelijk zijn er dus mensen die het internet afspeuren om te kijken of ze ergens van een relatief onbekende politicus wat vakantiekiekjes kunnen vinden. Zouden dat zelf mensen zijn met een heel interessant leven zijn, die speurders?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2022 09:16:27 ]
pi_204776291
Wat is het probleem?

Hij zit bij een partij dat de feiten noemt omtrent dit gebeuren (vliegen is slecht voor het milieu). Maar zegt daarmee helemaal niet dat hij als individu zich daar wat van aantrekt.

Bovendien: Canada kan niet met de trein he.
pi_204776296
Weinig divers om het prototype Arische vrouw te nemen.
pi_204776303
Kijk, het zou anders zijn als deze meneer echt heel erg op de activisten-rol zat. Dan was het wel wat vreemd. Maar dat valt toch wel mee??
pi_204776307
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Weinig divers om het prototype Arische vrouw te nemen.
Deze dame is Joods..
pi_204776311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:14 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Klaarblijkelijk toch interessant genoeg voor TS om er een topic over te openen en interessant genoeg voor jou om erop te reageren.

En kennelijk zijn er dus mensen die het internet afspeuren om te kijken of ze ergens van een relatief onbekende politicus wat vakantiekiekjes kunnen vinden. Zouden dat zelf mensen zijn met een heel interessant leven zijn, die speurders?
Dat noemt men D66 bashen.
pi_204776315
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Deze dame is Joods..
Ook dat nog. En dat bij D66. Laat Kaag en haar Palestijnse man het maar niet horen.
pi_204776321
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ook dat nog. En dat bij D66. Laat Kaag en haar Palestijnse man het maar niet horen.
Waarom zouden die dat niet mogen horen?
pi_204776326
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204776334
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Deze dame is Joods..
Aiiii. Daar ging ik wel nat. Hoe weet je zoiets? Het is niet bepaald een bn'er.
pi_204776335
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:17 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat noemt men D66 bashen.
Idd, dat kan nooit teveel zijn
pi_204776343
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Aiiii. Daar ging ik wel nat. Hoe weet je zoiets? Het is niet bepaald een bn'er.
Geen idee. Maar was grappig geweest, toch?
pi_204776344
Wel gaaf hoe Kaag een soort van universele boeman is geworden voor boosrechts trouwens.
pi_204776347
Oh ze zijn dus gewoon mensen. Gelukkig dat je dit noemt, ik dacht altijd dat d66 mensen robots waren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204776350
Verder is dit maar een vrij treurig topic trouwens.
pi_204776352
Met vakantie. Schandalig! :')
pi_204776353
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
Wel gaaf hoe Kaag een soort van universele boeman is geworden voor boosrechts trouwens.
Eens. Maar wat weer niet moet zorgen voor het zien van elke kritiek als een fenomeen van boosrechts.
pi_204776361
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:14 schreef laforest het volgende:

[..]
_O_

Het zijn net echte mensen! :o
Niet begrijpen dat beleidsmakers ons de maat nemen, maar zelf het niet zo nauw nemen met diezelfde maat....

Gaat niet alleen on deze nietsnut, maar om wel meer prominenten uit Den Haag.
pi_204776419
Het verhaal klopt wel. Ik heb D66ers onder mijn beste vrienden en collega's. En verdomd -- juist dat zijn degenen die werkelijk de hele wereld rondvliegen. Zuid-Amerika, Azië, etcetera. Meerdere keren per jaar. En uiteraard ook iedere winter minstens twee keer op wintersport.

Ze schamen zich daar, lacherig, wel een beetje voor. En dan volgt er meestal toch een soort excuus om zichzelf op de borst te kloppen, in de trant van "maar ik eet al tien jaar minder vlees".
pi_204776424
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Geen idee. Maar was grappig geweest, toch?
Ik moest wel grinniken.
pi_204776432
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Niet begrijpen dat beleidsmakers ons de maat nemen, maar zelf het niet zo nauw nemen met diezelfde maat....

Gaat niet alleen on deze nietsnut, maar om wel meer prominenten uit Den Haag.
Wie begrijpt dat niet dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:33:41 #32
500074 Rode_Wijn
pi_204776434
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:15 schreef theunderdog het volgende:
Wat is het probleem?

Hij zit bij een partij dat de feiten noemt omtrent dit gebeuren (vliegen is slecht voor het milieu). Maar zegt daarmee helemaal niet dat hij als individu zich daar wat van aantrekt.

Bovendien: Canada kan niet met de trein he.
O deze man ging verplicht naar Canada. Dat heb ik gemist. Ik dacht namelijk dat het over een 13 in dozijn campervakantie ging. Die kunnen ook heel goed zonder vliegen worden afgelegd. Als je tenminste echt vindt dat vliegen zo slecht is. Dan is het een minimale aanpassing
pi_204776438
Uiteindelijk is dat toch waar het allemaal op neer komt : als mensen weten we dat het anders moet, maar we willen persoonlijk wel gewoon een leuk leven blijven hebben. En terecht.

Het zou pas kwalijk worden als hij met zijn vinger naar andere mensen gaat wijzen. Maar voor zover ik lees, doet hij dat niet.

Het wordt pas eng als D66 mensen niet meer gaan reizen en leuke dingen doen. Want dan gaan ze dat vroeg of laat ook aan de samenleving opdringen. Door dit soort foto's wordt dat lastig, wat mij weer gerust stelt en ik dus voorlopig hetzelfde kan/mag blijven doen zonder al te grote consequenties.

En we gaan weer rustig door met leven :)
pi_204776441
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het verhaal klopt wel. Ik heb D66ers onder mijn beste vrienden en collega's. En verdomd -- juist dat zijn degenen die werkelijk de hele wereld rondvliegen. Zuid-Amerika, Azië, etcetera. Meerdere keren per jaar. En uiteraard ook iedere winter minstens twee keer op wintersport.

Ze schamen zich daar, lacherig, wel een beetje voor. En dan volgt er meestal toch een soort excuus om zichzelf op de borst te kloppen, in de trant van "maar ik eet al tien jaar minder vlees".
Probleem dat D66 heeft is dat ze moreel enorm van de toren blazen maar vervolgens alles doen wat woke verboden heeft. Alsof je een dierenpartij politicus hebt die zijn insta vol vlees barbecue foto's heeft en iemand van Denk die voor de grap Korans verbrand.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:35:30 #35
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204776443
D66 :')

Maar goed, wat @Kettlebell zegt: "Uiteindelijk is dat toch waar het allemaal op neer komt : als mensen weten we dat het anders moet, maar we willen persoonlijk wel gewoon een leuk leven blijven hebben"
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:36:36 #36
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204776448
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:31 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

Herkenbaar.
pi_204776454
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:33 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
O deze man ging verplicht naar Canada. Dat heb ik gemist. Ik dacht namelijk dat het over een 13 in dozijn campervakantie ging. Die kunnen ook heel goed zonder vliegen worden afgelegd. Als je tenminste echt vindt dat vliegen zo slecht is. Dan is het een minimale aanpassing
Waarom?

Vliegen is feitelijk slecht voor het milieu. Dat wil toch niet zeggen dat je dat erg vindt?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:38:41 #38
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204776459
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:34 schreef Kettlebell het volgende:
Uiteindelijk is dat toch waar het allemaal op neer komt : als mensen weten we dat het anders moet, maar we willen persoonlijk wel gewoon een leuk leven blijven hebben. En terecht.

Het zou pas kwalijk worden als hij met zijn vinger naar andere mensen gaat wijzen. Maar voor zover ik lees, doet hij dat niet.

Het wordt pas eng als D66 mensen niet meer gaan reizen en leuke dingen doen. Want dan gaan ze dat vroeg of laat ook aan de samenleving opdringen. Door dit soort foto's wordt dat lastig, wat mij weer gerust stelt en ik dus voorlopig hetzelfde kan/mag blijven doen zonder al te grote consequenties.

En we gaan weer rustig door met leven :)
Ik denk dat er een hoop mensen gaan emigreren de aankomende jaren.
pi_204776461
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik denk het niet.
pi_204776464
Ik vind het eigenlijk wel grappig als mensen die zelf geen vinger uitsteken voor het klimaat/milieu een ander de maat nemen als die zich niet 100% van de tijd er voor in zetten.

Dus TS, wat doe je zelf zoal niet/wel?
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:47:35 #41
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204776547
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:39 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik denk het niet.
Prima voorbeeld van een D’66 antwoord.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:48:05 #42
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_204776553
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:39 schreef babylon het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel grappig als mensen die zelf geen vinger uitsteken voor het klimaat/milieu een ander de maat nemen als die zich niet 100% van de tijd er voor in zetten.

Dus TS, wat doe je zelf zoal niet/wel?
Ik vind er niks lolligs aan, wat doe jij voor het milieu?
pi_204776559
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Neejoh. De maatschappij stabiliseert zichzelf altijd wel weer.

Uiteindelijk zijn de meeste mensen godzijdank redelijk en gemiddeld en willen de meeste mensen gewoon hun leven leven zonder te veel bemoeienis of aan hen opgedrongen gedachtegoed. Als woke-links deze hysterie te ver doorvoert, zal daar vroeg of laat in (kamer)verkiezingen wel mee worden afgerekend door de grote zwijgende middengroep.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:49:27 #44
500074 Rode_Wijn
pi_204776566
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom?

Vliegen is feitelijk slecht voor het milieu. Dat wil toch niet zeggen dat je dat erg vindt?
Als je partij eerst een vliegtaks invoert vanwege de milieubelasting en je daarna zonder schaamte of extra neer te leggen als lid van die partij voor de onzin gaat vliegen en daar ook nog mee te koop loopt, dan komt dat nogal hypocriet en nep over. Wat heeft het dan voor waarde, zo'n partij. Het is in de categorie Thom de Graaf die zich doodleuk als burgemeester laat benoemen. Gewoon lastig uit te leggen en bestwel opportunistisch. Waar is je ideaal dan precies? Wat vindt je nu werkelijk, als mens?

Het ideaalbeeld is maar al te vaak toch die camper in Canada en dat jurkje in Italie (was er niets originelers denk ik dan) en natuurlijk een zacht aan de billen wrijvend pluche. Maakt niet uit hoe, als het maar gebeurd. En dat zie je in de hele linie en historie van D66 (maar ook meer politieke partijen) helaas veelvuldig voorkomen.
pi_204776576
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:49 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Als je partij eerst een vliegtaks invoert vanwege de milieubelasting en je daarna zonder schaamte of extra neer te leggen als lid van die partij voor de onzin gaat vliegen en daar ook nog mee te koop loopt, dan komt dat nogal hypocriet en nep over. Wat heeft het dan voor waarde, zo'n partij. Het is in de categorie Thom de Graaf die zich doodleuk (voor meerdere termijnen) als burgemeester laat benoemen. Gewoon lastig uit te leggen en bestwel opportunistisch. Waar is je ideaal dan precies? Wat vindt je nu werkelijk, als mens?

Het ideaalbeeld is maar al te vaak toch die camper in Canada en dat jurkje in Italie (was er niets originelers denk ik dan) en natuurlijk een zacht aan de billen wrijvend pluche. Maakt niet uit hoe, als het maar gebeurd. En dat zie je in de hele linie en historie van D66 (maar ook meer politieke partijen) helaas veelvuldig voorkomen.
Het is niet hypocriet. Hypocriet is als je het stiekem doet.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:51:02 #46
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204776579
Het gaat D66 natuurlijk om onnodige vliegvakanties, zoals uw vakantie naar de Costa del Sol!
pi_204776587
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
Dezelfde figuren die roepen dat Pim gedemoniseerd werd lijken er in het geval van Kaag ineens een stuk minder moeite mee te hebben.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 09:51:45 #48
500074 Rode_Wijn
pi_204776592
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is niet hypocriet. Hypocriet is als je het stiekem doet.
Dit is dan een nieuwe definitie voor mij van hypocriet. Maar schijnbaar is dit nog het enige wat je tegen kon werpen. Waarmee ik ons debatje dus glansrijk als koning afsluit.

Proost
pi_204776596
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:49 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Als je partij eerst een vliegtaks invoert vanwege de milieubelasting en je daarna zonder schaamte of extra neer te leggen als lid van die partij voor de onzin gaat vliegen en daar ook nog mee te koop loopt, dan komt dat nogal hypocriet en nep over. Wat heeft het dan voor waarde, zo'n partij. Het is in de categorie Thom de Graaf die zich doodleuk (voor meerdere termijnen) als burgemeester laat benoemen. Gewoon lastig uit te leggen en bestwel opportunistisch. Waar is je ideaal dan precies? Wat vindt je nu werkelijk, als mens?

Maar die vliegtaks betaalt hij zelf toch ook voor zijn tickets? Ik vind naar Barcelona vliegen voor een paar tientjes ook achterlijk. Dingen die het milieu onevenredig belasten moeten weer wat meer een luxegoed worden.

Nadeel wat daar natuurlijk wel aan kleeft is dat het weer de armere mensen zijn die hard geraakt worden en die straks bepaalde dingen niet meer kunnen doen. Dat staat dan ook weer in een lastige verhouding met social justice / D66 standpunten dat iedereen gelijke mogelijkheden en gelijke kansen moet houden.

Wat dat betreft schuren die belangen altijd langs elkaar heen en zal vooral een partij als D66 die zich op het snijpunt begeeft wel een keer kleur moeten bekennen.
pi_204776597
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 09:51 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Dit is dan een nieuwe definitie voor mij van hypocriet. Maar schijnbaar is dit nog het enige wat je tegen kon werpen. Waarmee ik ons debatje dus glansrijk als koning afsluit.

Proost
Het was nooit een debat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')