quote:Waarom het conflict tussen Isral en de Palestijnen (weer) escaleert
De dagenlange onrust in Jeruzalem en de Gazastrook bereikte maandagavond een kookpunt, toen Isral en de Palestijnse Hamasbeweging elkaar met raketten beschoten. Wat is er aan de hand in het gebied? En waarom is het juist nu weer onrustig?
De oorzaken voor het escalerende geweld zijn een lastig te ontwarren kluwen. In de kern komt het erop neer dat de huidige protesten worden aangejaagd door Palestijnse jongeren. Zij hebben weinig op met de gevestigde orde in de Palestijnse gebieden, waardoor de Palestijnse autoriteiten weinig grip op hen hebben.
De crisis van de afgelopen week begon met gewelddadige protesten in Jeruzalem. Die worden genspireerd door een slepende juridische strijd over de woninguitzettingen van zestig Palestijnse gezinnen in de oostelijke wijk Sheikh Jarrah. Joodse kolonisten claimen de grond waarop hun woningen staan. De kwestie ligt nu bij het Isralisch Hooggerechtshof, maar dat buigt zich er voorlopig niet over, vanwege het geweld.
Jeruzalem is formeel gescheiden in een westelijk Isralisch deel en een oostelijk Palestijns deel. In de praktijk is het oostelijke deel een lappendeken van Palestijnse gebiedjes en Joodse nederzettingen. Op de Tempelberg in de Oude Stad liggen joodse en islamitische heiligdommen, waar spanningen met grote regelmaat tot uitbarsting komen.
De protesten worden voornamelijk gecordineerd via sociale media en de beweging heeft geen duidelijke leiders. Dat maakt het verminderen van de spanningen lastig: de Isralische regering kan de Palestijnse Autoriteit (PA) wel bellen om te praten, maar als Palestijnse jongeren die negeren heeft dat weinig zin.
Tegelijkertijd probeert de terroristische groepering Hamas, die de scepter zwaait in de Gazastrook, de spanningen juist op te zwepen. Raketaanvallen op Isralisch grondgebied vanuit Gaza worden beantwoord met Isralische bombardementen.
Er wordt gevreesd voor een derde Intifada, een term voor brede volksopstanden tegen de Isralische bezetting in de Palestijnse gebieden. Hamas en Iran (waarover later meer) zien dat wel zitten, maar voor de andere belangrijke spelers in het conflict is zo'n opstand een minder aantrekkelijk vooruitzicht.
LEES VERDER BIJ BRON
https://www.nu.nl/buitenl(...)-weer-escaleert.html
quote:Hamas vuurt raketten af op Tel Aviv in antwoord op Isralische luchtaanval
Palestijnen hebben raketten afgevuurd op de Isralische hoofdstad Tel Aviv en omgeving. Volgens de Palestijnse beweging Hamas ging het om zo'n 130 projectielen.
In Tel Aviv gingen de sirenes af en waren explosies te horen. Een Isralische zender meldde zeker een dode. Ook is er sprake van gewonden. In Holon, pal ten zuiden van de stad, werd een bus geraakt. Alle vluchten vanaf luchthaven Ben Gurion in Tel Aviv zijn opgeschort.
Volgens Hamas was de actie bedoeld als vergelding voor een luchtaanval kort daarvoor van Isral op de Palestijnse Gazastrook. Daarbij stortte een torenflat in waarin een kantoor van Hamas was gevestigd. De personen in het appartementencomplex waren voor de aanval gewaarschuwd.
Het geweld tussen Isral en de Palestijnen is sinds enkele dagen opgelaaid omdat de Isralirs tientallen Palestijnen uit hun woningen in bezet Oost-Jeruzalem willen zetten om daar Joodse kolonisten te vestigen. De Palestijnen bestookten Isral al met honderden raketten. Isral op zijn beurt neemt Hamas-doelwitten in de dichtbevolkte Gazastrook onder vuur.
De jongste escalatie kostte al enkele tientallen mensen het leven, vooral aan Palestijnse kant.
https://www.nu.nl/buitenl(...)che-luchtaanval.html
Tegen wie ben je nu aan het ageren??quote:Op zondag 15 mei 2022 11:08 schreef GeerttreeG het volgende:
Er zij geen “twee” partijen.
Er is een onderdrukker en een volk dat wordt onderdrukt.
Word een beetje moe van deze “genuanceerde”. opstelling richting de Joodse IDF moordenaars die een christelijke veteraan journalist vol in het gezicht hebben geschoten.
En dan nog durven te wijzen naar de Palestijnen, die hun meest “celebrated” journalist zomaar doodschieten. As if (en nee , houd pallywood maar voor je)
Het is al door de IDF bevestigd dat het een Isralische kogel zou zijn. Kotsmisselijk word ik van deze “faux” geciviliseerde nuancering door mensen hier. Dat deden de Nazis en Afrikaners ook, zo geciviliseerd van buiten, rottend en inhumaan van binnen. Het echte duivelsgebroed is onzichtbaar en dat laten de Isralirs ook blijken.
In before de “ ja maar de pallies…!!!”, whataboutism bullshit.
Tegen iedereen die denkt dat dit een gelijke strijd is, waarbij beide partijen beschikken over dezelfde middelen. Het conflict is te vergelijken met Zuid Afrika in de jaren 70-80.quote:Op zondag 15 mei 2022 14:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tegen wie ben je nu aan het ageren??
Omschrijf de gelijkenissen eens.quote:Op zondag 15 mei 2022 15:16 schreef GeerttreeG het volgende:
[..]
Tegen iedereen die denkt dat dit een gelijke strijd is, waarbij beide partijen beschikken over dezelfde middelen. Het conflict is te vergelijken met Zuid Afrika in de jaren 70-80.
Iets genuanceerder: het is waarschijnlijker dat ie van de IDF-kant kwam dan van de Palestijnse kant.quote:Op zondag 15 mei 2022 09:59 schreef theunderdog het volgende:
https://www.bellingcat.co(...)f-shireen-abu-akleh/
Volgens Bellingcat kwam de kogel van een IDF soldaat.
1: Exact hetzelfde.quote:Op maandag 16 mei 2022 12:11 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Iets genuanceerder: het is waarschijnlijker dat ie van de IDF-kant kwam dan van de Palestijnse kant.
Maar dan ben ik toch benieuwd wat het totale verhaal is. Waarom is dit gebeurd? Wat speelt er allemaal mee?
Tegen iedereen die niet zo denkt als hij, vermoed ik.quote:Op zondag 15 mei 2022 14:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tegen wie ben je nu aan het ageren??
O boy...quote:Op maandag 16 mei 2022 23:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.timesofisrael.com/liveblog-may-16-2022/
IDF said considering use of attack helicopters during fierce firefights in West Bank
The IDF is considering using attack helicopters if Israeli troops encounter fire from dozens of Palestinian gunmen during military operations in the West Bank, according to Channel 12 news.
The report comes after a commando from an elite police counterterror unit was killed when Israeli forces came under heavy fire, during a raid Friday in the Jenin area.
[ afbeelding ]
Denk dat het behoorlijk zou helpen als men daar de 'bezetting' was loslaat.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:26 schreef Qarrad het volgende:
Komt nog bij dat er dagelijks in dat gebied (mislukte) aanslagen plaatsvinden. Pogingen tot aanrijdingen, steekpartijen, met een martelaars-testament en een messenset/bijl aangetroffen worden in de auto.
Ik ben bang dat dat door al die nederzettingen niet meer haalbaar is. 400k bijna tegenover bijna 3m rellende Palestijnen. Even los van of die nederzettingen er hadden moeten zijn (nee) gaat dat uitlopen op een ramp.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk dat het behoorlijk zou helpen als men daar de 'bezetting' was loslaat.
Uiteraard. Maar het gaat sowieso uitlopen op een ramp. Men weet het nu alleen wat te verlengen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat door al die nederzettingen niet meer haalbaar is. 400k bijna tegenover bijna 3m rellende Palestijnen. Even los van of die nederzettingen er hadden moeten zijn (nee) gaat dat uitlopen op een ramp.
Mensen die nog kunnen nadenken zijn er allang verdwenen. Van het Palestijnse bestuur hoef je per definitie niets te verwachten, en binnen de Israelische bestuur hebben radicaal-rechtse lui het voor het zeggen. Terwijl extreemrechts al zit aan te kloppen of ze ook binnen mogen komen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:40 schreef Qarrad het volgende:
2000 soldaten op 600 kolonisten daar lees ik
Maar inderdaad, dat gaat nooit goedkomen en gezien de puinhoop in het politieke landschap verwacht ik geen meesterzetten van die kant om eruit te komen.
Nou, momenteel is de coalitie een allegaartje van links, rechts, Palestijns, religieus, seculier, dat eigenlijk al overleden is maar het licht zelf nog niet uit heeft willen doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mensen die nog kunnen nadenken zijn er allang verdwenen. Van het Palestijnse bestuur hoef je per definitie niets te verwachten, en binnen de Israelische bestuur hebben radicaal-rechtse lui het voor het zeggen. Terwijl extreemrechts al zit aan te kloppen of ze ook binnen mogen komen.
Welnee. Ook een Lapid vindt de status quo wel best.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, momenteel is de coalitie een allegaartje van links, rechts, Palestijns, religieus, seculier, dat eigenlijk al overleden is maar het licht zelf nog niet uit heeft willen doen.
Ze zijn hun meerderheid al kwijt en dan tel ik de tijdelijke onthoudingen niet eens mee.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welnee. Ook een Lapid vindt de status quo wel best.
Het ging mij erom dat je deed alsof politieke diversiteit nog bestaat in Isral. Terwijl de feitelijke situatie gaat van rechts tot extreemrechts.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze zijn hun meerderheid al kwijt en dan tel ik de tijdelijke onthoudingen niet eens mee.
Even gezocht. Meretz en de Arbeidspartij bezetten 13 zetels in de coalitie. Marginaal maar aanwezig.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat je deed alsof politieke diversiteit nog bestaat in Isral. Terwijl de feitelijke situatie gaat van rechts tot extreemrechts.
Was gisteren. Orde van de dag.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:37 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/Simcha_/status/1526310242329427968
https://twitter.com/OGAride/status/1526476794089443328
Het is weer eens raak.
Aanwezig als in: 'ze zijn er nog'. Maar ze hebben 0 invloed.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Even gezocht. Meretz en de Arbeidspartij bezetten 13 zetels in de coalitie. Marginaal maar aanwezig.
Nou, qua invloed: er zijn al meerdere leden, ook van andere partijen, uit de coalitie gestapt. Elke zetel die nu nog wegloopt kan het einde zijn, ook van marginale partijen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aanwezig als in: 'ze zijn er nog'. Maar ze hebben 0 invloed.
Ik heb begrepen dat die nederzettingen op plaatsen zijn die in 1948 door Jordan was veroverd op Israel en in 1967 weer is terugveroverd.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat door al die nederzettingen niet meer haalbaar is. 400k bijna tegenover bijna 3m rellende Palestijnen. Even los van of die nederzettingen er hadden moeten zijn (nee) gaat dat uitlopen op een ramp.
De coalitie is troebel dankzij de ultra-orthodoxe.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, qua invloed: er zijn al meerdere leden, ook van andere partijen, uit de coalitie gestapt. Elke zetel die nu nog wegloopt kan het einde zijn, ook van marginale partijen.
Daarnaast zijn Michaeli (Arbeiderspartij) en Horowitz (Meretz) medeleiders van de coalitie. Een derde van de leiding bestaat dus uit linkse partijen.
Klopt. Maar volgens de Oslo Akkoorden moeten de Palestijnen zelfbestuur krijgen in: Bethlehem, Hebron, Jenin, Nablus, Qalqilya, Ramallah en Tulkarm.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat die nederzettingen op plaatsen zijn die in 1948 door Jordan was veroverd op Israel en in 1967 weer is terugveroverd.
Jij hebt nogal de neiging Isral te overschatten. Ik denk dat Nr 18 vrij correct is.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Artikel die toelicht hoe ze AI gebruiken om targets te vinden en wanneer en de AI zelfs voorstelt welke units ervoor ingezet worden.
Je hebt de website globalfirepower die Israel op nr18 zet qua sterkste legers vd wereld (en Egypte op nr12) maar denk dat ze eerder in de top 5 zitten voor korte oorlogen. (als het langer doorgaat dan gaan ze uiteraard onderuit vanwege een kleine bevolking en een economie die instort)
https://www.timesofisrael(...)cale-strike-on-iran/
In first, Israeli military to hold drill simulating widescale strike on Iran
During monthlong ‘Chariots of Fire’ exercise, air force will conduct maneuvers simulating attack on Iranian nuclear facilities; military ramps up list of wartime targets using AI
Wat is er platvloers aan? Denk dat het prima aangeeft hoeveel partijen er bestaan die zonder blikken of blozen iets tegen Israel zouden ondernemen, als ze de kans zouden krijgen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op. Gaan we nu echt zulke platvloerse propaganda posten?
De beveiliging van Isral is zodanig, dat de meerderheid van die partijen geen voet aan grond kunnen hebben in Israel. Het is alarmistisch gebrabbel.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is er platvloers aan? Denk dat het prima aangeeft hoeveel partijen er bestaan die zonder blikken of blozen iets tegen Israel zouden ondernemen, als ze de kans zouden krijgen.
Jij vindt het gebrabbel, de gemiddelde Israeli/Jood denkt daar zo goed als zeker anders over. Leven in een wereld waar er zo veel idioten zijn die jou iets aan willen doen alleen maar omdat je geboren bent.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:44 schreef theunderdog het volgende:
De beveiliging van Isral is zodanig, dat de meerderheid van die partijen geen voet aan grond kunnen hebben in Israel. Het is alarmistisch gebrabbel.
Nee, hoor. De gemiddelde Israeli denkt daar helemaal niet anders over. De meeste Israeli leven gewoon hun leven. Je moet je eigen angst niet projecteren op de mensen daar.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij vindt het gebrabbel, de gemiddelde Israeli/Jood denkt daar zo goed als zeker anders over. Leven in een wereld waar er zo veel idioten zijn die jou iets aan willen doen alleen maar omdat je geboren bent.
Ik geloof je niet op je woord.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:54 schreef theunderdog het volgende:
Nee, hoor. De gemiddelde Israeli denkt daar helemaal niet anders over.
'standwithus' komt uit Amerika, schat.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik geloof je niet op je woord.
En jij komt uit?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
'standwithus' komt uit Amerika, schat.
We gaan het zien h?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De coalitie is troebel dankzij de ultra-orthodoxe.
Met alle respect Qarrad. Maar het lijkt er toch sterk op dat je niet genoeg kennis beschikt over de politiek in Israel.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik creer niet dit soort propaganda.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door slashdotter3 op 23-05-2022 23:29:56 ]
Terwijl ze normaliter zo leuk met elkaar omgaan.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 21:17 schreef Qarrad het volgende:
Wordt overmorgen ook billenknijpen vrees ik. Die vlaggenmars is er dus en daar zitten niet de leukste mensen tussen en ze mogen ook een stuk door het oosten van de stad marcheren.
Ondertussen wordt er aan Palestijnse zijde opgeroepen om met slaapgerei te komen kamperen in het Al Aqsa-complex om dat te verdedigen. Misschien is er (niet ondenkbaar) vanuit extreemrechtse hoek is opgeroepen onder Joodse Israli's om daar te gaan rellen maar daar heb ik dan weer niks over gelezen dus het lijkt mij nodeloos de verhoudingen verder opstoken om ervoor te zorgen dat het deel van de route door Oost-Jeruzalem een puinzooi wordt.
Aha, dat verklaart dus de oproep om er te gaan logeren vanuit Palestijnse hoek. Ben Gvir is ook van de partij dus de bingo is wel compleet zo denk ik.quote:Zowel Joodse als Palestijnse nationalisten hebben opgeroepen om zondag massaal de Tempelberg, die voor zowel Joden als moslims heilig is, te bezoeken. De Palestijnen zijn ervan overtuigd dat Isral probeert de status-quo op de berg, met daarop de Al-Aksa moskee, te veranderen. Volgens ongeschreven afspraken mogen Joden de altijd al zwaarbeveiligde berg wel bezoeken, maar er niet bidden. Dat laatste gebeurt echter steeds vaker.
Hoe zullen de dierbare van Rabin hierna kijken?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 15:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Aha, dat verklaart dus de oproep om er te gaan logeren vanuit Palestijnse hoek. Ben Gvir is ook van de partij dus de bingo is wel compleet zo denk ik.
Een heilige berg. Daar valt niet tegenop te redeneren. In welke eeuw leven die mensen?quote:Op zaterdag 28 mei 2022 15:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Aha, dat verklaart dus de oproep om er te gaan logeren vanuit Palestijnse hoek. Ben Gvir is ook van de partij dus de bingo is wel compleet zo denk ik.
Dat 'rustig' is nu goed voorbij.quote:Op zondag 29 mei 2022 10:18 schreef Qarrad het volgende:
Vanochtend is het nog rustig, op wat stenen en vuurwerk na die vanaf de Tempelberg worden gegooid in een context waarin ik geen aanleiding zie op de beelden die er nu zijn in elk geval.
Maar goed, er wordt nog niet gemarcheerd (16.000 lopers geschat plus nog duizenden die gaan feesten maar die mogen niet bij de Klaagmuur in de buurt komen) en Ben Gvir is er nog niet.
Het is water naar de zee dragen. Je kunt niet tuig toelaten, om ze vervolgens te verwijderen.quote:Op maandag 30 mei 2022 10:31 schreef Qarrad het volgende:
Afhankelijk van welk medium je leest, is het rustig verlopen dan wel is de Al Aqsa bestormd.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-61611304
https://www.aljazeera.com(...)f-israeli-flag-march
https://www.google.com/am(...)ingen-westoever.html
https://bigyahu.com/racis(...)d-voor-jeruzalemdag/
Je ziet overal een hoop gegoochel met getallen en perspectief ("tienduizenden joodse mannen overspoelden Oost-Jeruzalem"/"Het was feestelijk") maar onder de streep valt dit me best mee. De relschoppers van beide kampen kregen niet veel voet aan de grond en werden verwijderd. Toen dat zooitje van Ben Gvir probeerde te bidden en met vlaggen begon te zwaaien op de Tempelberg werden ze eruit gezet. Enkele tientallen arrestaties is eigenlijk vrij tam voor Isralische begrippen.
Doel je nu op het Palestijnse tuig of het Isralische? Want beide smaken zijn verwijderd nadat ze zich niet konden gedragen.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is water naar de zee dragen. Je kunt niet tuig toelaten, om ze vervolgens te verwijderen.
Er valt niets te verwijderen, als je ze van te voren vernietigd. Terroristen horen niet in een land dat stelt alles te doen voor hun eigen veiligheid.quote:Op maandag 30 mei 2022 11:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Doel je nu op het Palestijnse tuig of het Isralische? Want beide smaken zijn verwijderd nadat ze zich niet konden gedragen.
Uitstekende bronquote:Op maandag 30 mei 2022 16:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Jerusalem: Molotov cocktail van Palestijnen door de achterruit van een Israelische bus
https://www.reddit.com/r/(...)lynch_israelis_in_a/
Buitengewoon sterke bron weer.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 22:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Israel topics op r/worldnews zijn nooit saai
https://www.reddit.com/r/(...)rael_of_palestinian/
The continued occupation by Israel of Palestinian territory and discrimination against Palestinians are the key root causes of recurrent tensions, instability and protraction of conflict in the region, according to the first report by the new United Nations Independent International Commission
comment
Weird that the occupation is the “key root” of recurrent conflict, when fedayeen attacks and murders were endemic from the very statehood of Israel before the occupation. During the British Mandate period even.
Sindsdien is nochtans behoorlijk uitgekomen wat ik aan zag komen. Kabinet is gevallen na de zoveelste reeks weglopers, links(ig) en/of Arabisch.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 15:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De coalitie is troebel dankzij de ultra-orthodoxe.
Met alle respect Qarrad. Maar het lijkt er toch sterk op dat je niet genoeg kennis beschikt over de politiek in Israel.
Dat is precies wat ik zei. Het kabinet is gevallen dankzij de ultra-orthodoxe en rechtsextremisten.quote:Op dinsdag 21 juni 2022 07:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sindsdien is nochtans behoorlijk uitgekomen wat ik aan zag komen. Kabinet is gevallen na de zoveelste reeks weglopers, links(ig) en/of Arabisch.
https://www.independent.c(...)ctions-b2105415.html
De laatste druppel was de verlenging van de speciale wet voor de Westoever, waar de oppositie van Netanyahu tegen stemde terwijl ze voor waren, zuiver om het laatste zetje te geven.
De club van Netanyahu staat er namelijk goed voor. Ik vrees met groten vreze dat er weer een stijf rechtse kliek aan de gang gaat en dat is geen goed nieuws voor de onderlinge verhoudingen.
Bedankt voor de nodige contextquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 19:40 schreef Qarrad het volgende:
Het gaat weer los helaas. De afgelopen weken was het al onrustig op de Westoever met diverse schotenwisselingen en een arrestatie van een kopstuk van de Islamitische Jihad aldaar. Nu is er vandaag nog een kopstuk van de Islamitische Jihad met een precisiebombardement omgebracht (derde poging overigens in de afgelopen jaren) in Khan Yunis waarbij nog meer actieve terroristen maar ook burgers zijn omgekomen en gewond geraakt.
Hamas en de Islamitische Jihad reageerden op de toenemende activiteit van het IDF op de Westoever en de arrestatie met dreigementen van nieuwe raketaanvallen vanuit Gaza, vandaag werd dat nog maar eens en dringender benoemd en waren er ook voorbereidingen van dat soort aanvallen te zien in Gaza.
De Gazastrook zat al een paar dagen op slot vanwege de oplopende spanningen en dreigementen waardoor er tekorten aan van alles aan het ontstaan waren en bijvoorbeeld de stroomvoorziening urenlang per dag afgesneden werd. Daar komen nu opnieuw bombardementen (preemptive volgens het IDF) bij.
Tot 80 km om Gaza is burgers opgeroepen om in de buurt van veilige ruimtes te blijven, overal staan installaties van de Iron Dome en er worden gericht reserves opgeroepen.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-62440155
https://www.reuters.com/w(...)tatement-2022-08-05/
https://www.aljazeera.com(...)as-tensions-escalate
Wanneer bouwen we er een grote muur omheen, en laten we die lui elkaar de tent uit vechten...quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 21:57 schreef Qarrad het volgende:
Nou en niet leuk spannend. In Gaza is nog niet eens iets opgebouwd na de vorige ronde en in Isral knijpen ze hem vooral of het niet weer overslaat naar de gemixte steden, wat de vorige keer een enorme schok was.
Op een gegeven moment was niet meer bij te houden wie er nu wie aan het lynchen was en dan had je nog de idioten die zelfs iets in de fik staken en de andere kant de schuld gaven om de boel nog verder aan te wakkeren.
In feite is Gaza al een gevangenis en als je het mij vraagt Isral ook met al die veiligheidsmaatregelen/controles.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 22:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wanneer bouwen we er een grote muur omheen, en laten we die lui elkaar de tent uit vechten...
Ja leuk. Maar we doen nog steeds alsof dat conflict onwijs belangrijk is voor de rest van de wereld. Meerdere lobbygroepen die zich ermee bemoeien, elke politieke partij in Nederland heeft er wel een mening over.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 22:51 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
In feite is Gaza al een gevangenis en als je het mij vraagt Isral ook met al die veiligheidsmaatregelen/controles.
Ik las van de week over een onderzoek dat nota bene op een universiteit was uitgevoerd. 75% van de mensen die zich als hartstochtelijk pro-Palestina beschreven konden het gebied niet eens aanwijzen op de kaart, vertellen sinds wanneer er nou iets gesticht was of zo en het aantal Israli's werd soms over de 100 miljoen geschat.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 22:58 schreef BMW1993 het volgende:
Op m'n facebook pagina allemaal boze moslimse mensen die Nederland hypocriet vinden, Israel valt moslims aan en de hypocrieten kijken weg, en gebeurt er iets in Oekrane, dan komt het in het nieuws.
Vooral de Marokkaanse facebookpaginas gaan helemaal los, met hoe verrot het westen is, en hoe hypocriet we wel niet zijn..
Het zijn vaak mensen die op hun facebook pagina alleen maar video's posten van radicale imams uit het buitenland.. die zijn behoorlijk geradicaliseerd.
Ik denk niet dat dat zo is, maar ze hebben zichzelf in een hoek geschilderd en zelfs als er iemand iets voor elkaar krijgt, dan knalt en fanaticus uit de zoveelste splintergroepering het wel aan gortquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 22:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar we doen nog steeds alsof dat conflict onwijs belangrijk is voor de rest van de wereld. Meerdere lobbygroepen die zich ermee bemoeien, elke politieke partij in Nederland heeft er wel een mening over.
Terwijl het meer dan duidelijk is. Machthebbers aan beide kanten willen geen vrede. Stik er dan lekker in?
Op die Marokkaanse Facebookpagina's zijn ze ook altijd heel begaan met de bezetting van de Westelijke Sahara en Noord-Cyprus. En de bezetting van Tibet en het mogelijke binnenvallen van Taiwan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 22:58 schreef BMW1993 het volgende:
Op m'n facebook pagina allemaal boze moslimse mensen die Nederland hypocriet vinden, Israel valt moslims aan en de hypocrieten kijken weg, en gebeurt er iets in Oekrane, dan komt het in het nieuws.
Vooral de Marokkaanse facebookpaginas gaan helemaal los, met hoe verrot het westen is, en hoe hypocriet we wel niet zijn..
Het zijn vaak mensen die op hun facebook pagina alleen maar video's posten van radicale imams uit het buitenland.. die zijn behoorlijk geradicaliseerd.
Je loopt echt achter. Aan beide kanten wordt men alsmaar radicaler aan de macht. Ze willen geen vrede.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 07:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat zo is, maar ze hebben zichzelf in een hoek geschilderd en zelfs als er iemand iets voor elkaar krijgt, dan knalt en fanaticus uit de zoveelste splintergroepering het wel aan gort
Komkom, dit is heel flauw he.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 07:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Op die Marokkaanse Facebookpagina's zijn ze ook altijd heel begaan met de bezetting van de Westelijke Sahara en Noord-Cyprus. En de bezetting van Tibet en het mogelijke binnenvallen van Taiwan.
En dan wanneer er complete chaos is, met Franse, Britse en Nederlandse troepen het gehele Israelische/Palestijnse grondgebied intrekken. Want mijn gevoel zegt toch echt dat dat allemaal van ons is.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:33 schreef nixxx het volgende:
Ik wacht eigenlijk op de dag dat Isral het echt helemaal zat is. Dat ze het hele leiderschap van alle groepen die ze volgen omleggen en als er raketten naar Isral gelanceerd worden meteen met zware artillerie terug schieten. Grenzen dicht, water en elektriciteit afsluiten, zoek het maar uit in Gaza.
Ik denk dat we ons lekker buiten het Midden-Oosten moeten houden. We hebben er tot nu toe naar mijn mening nog nooit iets positiefs bereikt. Als andere kant van de medaille dan ook de middenoosterse problemen en migranten daar laten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En dan wanneer er complete chaos is, met Franse, Britse en Nederlandse troepen het gehele Israelische/Palestijnse grondgebied intrekken. Want mijn gevoel zegt toch echt dat dat allemaal van ons is.
Het is prachtig daar. Wij hebben gewoon recht op ons grondgebied. Beetje dankbaarheid ook. Zonder de Britten hadden Joden dat land nooit gehad.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik denk dat we ons lekker buiten het Midden-Oosten moeten houden. We hebben er tot nu toe naar mijn mening nog nooit iets positiefs bereikt. Als andere kant van de medaille dan ook de middenoosterse problemen en migranten daar laten.
De Britten hebben juist de immigratie van Joden heel lang tegen proberen te houden en hebben het nodige uitgevochten met milities. Zelfs na de Kristallnacht werd het nog even aangedraaid qua restricties.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is prachtig daar. Wij hebben gewoon recht op ons grondgebied. Beetje dankbaarheid ook. Zonder de Britten hadden Joden dat land nooit gehad.
Je hebt gelijk dat het steeds verder polariseert en radicaliseert en dat proces is al decennia aan de gang en denk ik ook onvermijdelijk. Maar om mij te verwijten dat ik achter loop terwijl je zelf achter je eigen fantasien aan fladdert en deze als feiten durft te poneren is nogal nou ja, so youquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je loopt echt achter. Aan beide kanten wordt men alsmaar radicaler aan de macht. Ze willen geen vrede.
En daaruit moeten wij (het westen) conclusies trekken.
Klopt maar ik verwijt die Mocro's geen hypocrisie omdat ik dat principe begrijp.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Komkom, dit is heel flauw he.
Jij hebt toch eveneens interesse-voorkeuren? of ben jij werkelijk genteresseerd in de hele wereld?
Hoeveel invloed heeft Egypte op Islamic Jihad die geen speler is in het dagelijkse bestuur van Gaza (dat is Hamas) maar enkel een relschopper? Volgens mij weinigquote:Op zaterdag 6 augustus 2022 10:10 schreef Qarrad het volgende:
Egypte heeft een afvaardiging gestuurd om te bemiddelen.
Dit weerlegt niet wat ik zeg, hoor. Dat de Britten het in het begin hebben tegengehouden, doet niets af aan het feit dat Isral uiteindelijk land van de Joden is geworden dankzij de Britten.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 09:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De Britten hebben juist de immigratie van Joden heel lang tegen proberen te houden en hebben het nodige uitgevochten met milities. Zelfs na de Kristallnacht werd het nog even aangedraaid qua restricties.
De complottheorie over Britten die stiekem het land afpakten en dat het anders nooit was gelukt is er ook eentje die je steeds als feit geponeerd ziet worden op die Marokkaanse online omgeving. Die wordt al sinds 1948 nagebauwd.
Waar heb je het precies over??quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 09:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat het steeds verder polariseert en radicaliseert en dat proces is al decennia aan de gang en denk ik ook onvermijdelijk. Maar om mij te verwijten dat ik achter loop terwijl je zelf achter je eigen fantasien aan fladdert en deze als feiten durft te poneren is nogal nou ja, so you
Wat is dan de relevantie?quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 10:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Klopt maar ik verwijt die Mocro's geen hypocrisie omdat ik dat principe begrijp.
Hij heeft volkomen gelijk, de houding van Marokkanen is heel hypocriet.quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 08:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Komkom, dit is heel flauw he.
Zow!quote:Op zaterdag 6 augustus 2022 23:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Dus ze hebben de top 3 van PIJ uitgeschakeld?
- Bassem Saad: de commander van de Westbank tak die afgelopen maandag is opgepakt
- Jabari: the commander of the terror group in northern Gaza
- Khaled Mansour, the equivalent in southern Gaza
https://www.timesofisrael(...)-military-top-brass/
Senior IDF official says Israel believes it has killed entire PIJ military top brass
Jabari was killed in an Israeli airstrike on Friday afternoon, and Mansour several hours ago.
"According to all the information we have, [Mansour] was [struck] along with others," he says.
"The entire top brass of the PIJ military wing in Gaza were [struck]," Basiuk says.
[ twitter ]
Ja. Alleen is het wel zo dat daarvoor lobbyisten nog hadden gemeld dat ze daar weer wat terroristen de lucht in hadden geholpen.quote:Op zondag 7 augustus 2022 13:09 schreef Qarrad het volgende:
Van de 585 door de PIJafgeschoten raketten hebben 115 het niet gehaald en zijn in Gaza zelf neergekomen, en is 97% van de rest door de Iron Dome onschadelijk gemaakt. Een paar lichtgewonden tot nu toe aan Isralische kant.
Nou ja, en andersom is het dus dikke, zielige ellende met behalve militanten ook dode burgers en kapotte gebouwen.
Enkele kinderen zijn bij een inslag omgekomen. De Palestijnse zijde claimt dat het door een Isralische aanval was, IDF claimt dat ze daar niet eens actief zijn geweest en dat het een raket was die het niet haalde tot Isral van de PIJ zelf.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-62730164quote:Foreigners must tell the Israeli defence ministry if they fall in love with a Palestinian in the occupied West Bank, according to new rules.
If they marry, they will be required to leave after 27 months for a cooling-off period of at least half a year.
It is part of a tightening of rules on foreigners living in, or wanting to visit, the West Bank.
Palestinians and Israeli NGOs have accused Israel of "taking restrictions to a new level".
The new rules are due to come into force on Monday.
The regulations laid out in a lengthy document include a demand on foreigners to inform the Israeli authorities within 30 days of starting a relationship with a Palestinian ID holder.
New restrictions on Palestinian universities include a quota for 150 student visas and 100 foreign lecturers, while there are no such limits in Israeli ones.
Businesspeople and aid organisations say they will also be severely affected. The rules set strict limitations on the duration of visas and visa extensions, in many cases preventing people from working or volunteering in the West Bank for longer than a few months.
"This is about demographic engineering of Palestinian society and isolating Palestinian society from the outside world," says Jessica Montell, executive director of the Israeli non-governmental organisation HaMoked, which has petitioned the Israeli High Court against the regulations.
"They make it much more difficult for people to come and work in Palestinian institutions, volunteer, invest, teach and study."
'One state, two systems'
Israel captured the West Bank from Jordan in the 1967 Middle East War. Today, Cogat, a unit of the Israeli Ministry of Defence, is responsible for the administration of its occupation of the Palestinian territory.
The new 97-page Cogat order is titled Procedure for entry and residence of foreigners in the Judea and Samaria area - the biblical name Israel uses for the West Bank. It was first published in February, but its introduction has been delayed.
Qalandiya checkpoint in the West Bank
IMAGE SOURCE,GETTY IMAGES
Image caption,
Israel says the restrictions are necessary for its security
The document says it sets out to "define the levels of authority and the manner of processing for applications from foreigners who wish to enter the Judea and Samaria area".
It cites interim peace agreements reached in the 1990s, which required Israeli approval to grant residency to spouses and children of Palestinian residents of the West Bank and Gaza, and approve visitor permits.
The new rules do not apply to those visiting Israel as well as Palestinian-controlled parts of the West Bank, nor Jewish settlements. In such cases, entry involves the Israeli immigration authorities.
The PLO - the umbrella body representing the Palestinian people - has said they bring in "apartheid regulations that impose a reality of one state and two different systems".
The BBC contacted Cogat for a response but did not receive one. Israeli authorities say that restrictions on travel into the territory are needed for security reasons.
Oftewel, Isral voert zijn eigen variant van de "Apartheid" in, hoe krom wil je het hebben anno 2022quote:Op zaterdag 3 september 2022 20:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-62730164
Het lijkt erop dat een definitieve oplossing voor het Palestijnse vraagstuk in een steeds snellere versnelling begint te geraken.
Het is niet meer een verre stap om in desbetreffende wetten ook eigen onderdanen te verbieden om een relatie aan te gaan met Palestijnen.
De internationale gemeenschap mag niet denken dat 'het' nooit meer kan gebeuren. De Joodse Staat heeft een dermate groot overwicht over de Palestijnen gekregen dat hele nare, maar kennelijk menselijke, trekjes naar boven komen.
De holocaust kaart word weer getrokken...quote:Op zaterdag 3 september 2022 20:53 schreef Selenophilia het volgende:
Economie in Europa gaat ook al niet zo lekker, weer de joden de schuld geven dan maar.
Koekje van eigen deeg geven maar weer was meer mijn intentie. Ik ga niet opkomen voor dit apartheidsregime, ben je gek.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:40 schreef KvanDam1983 het volgende:
[..]
Doei,
en nu nog inhoudelijk? Israel doet iets wat fout is, dus hoezo is het "geef de joden maar weer de schuld"?
Ze zijn nu toch ook degene die fout zijn of niet? Het is een apartheidsregime aan het worden, en mensen zijn bang er iets van te zeggen.
Hij (zij?) heeft geen ongelijk. Isreal is heel erg druk bezig het de Palestijnen erg zuur te maken, op een manier die wel erg veel op Apartheid lijkt. Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen, want die arme Joden, en WW2, en zielig, en antisemitisme, en zo verder. Daar hopen ze op, tenminste. Die holocaust kaart wordt heel erg vaak van stal gehaald.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:38 schreef Selenophilia het volgende:
[..]
Hey nieuwe user! Welkom op Fok! Nou dag he.
Ik dacht eerder aan de Rabobankquote:Op zaterdag 3 september 2022 20:53 schreef Selenophilia het volgende:
Economie in Europa gaat ook al niet zo lekker, weer de joden de schuld geven dan maar.
quote:
Denk je? Nederland maakt zich alleen druk als t in andere landen gebeurt.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:15 schreef KvanDam1983 het volgende:
[..]
Serieus?
Als Nederland dit zou doen, of andere landen dan zou iedereen in opstand komen. En nu is het "moeten zij weten".. Bent u bang voor de joden en dat ze de antisemitische kaart gaan trekken?
Die zijn altijd al kritisch geweest op Isral. Zoals links sowieso veel kritischer durft te zijn over Isral. Het zijn altijd de rechtse machtspartijen geweest die onderbouwde kritiek direct antisemitisme noemden.quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Oftewel, Isral voert zijn eigen variant van de "Apartheid" in, hoe krom wil je het hebben anno 2022![]()
!!
Waar blijven al die anti-discriminatie clubs nu met hun grote bek??
Heb jij onder een steen gelegen de afgelopen 25 jaar? Al menig kritische anti-discriminatieclub de mond gesnoerd met 'ohohoh dat mag je niet zeggen, dat is antisemitisme!!!'quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Oftewel, Isral voert zijn eigen variant van de "Apartheid" in, hoe krom wil je het hebben anno 2022![]()
!!
Staat een voorbeeld van letterlijk in het stukje:quote:Op zaterdag 3 september 2022 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
!!
Ook in Isral zelf zijn er dus genoeg mensen die hier niets mee op hebben. En helaas zijn er ook hele groepen aan gekken die het een goed idee vinden.quote:"This is about demographic engineering of Palestinian society and isolating Palestinian society from the outside world," says Jessica Montell, executive director of the Israeli non-governmental organisation HaMoked, which has petitioned the Israeli High Court against the regulations.
Niet 'genoeg'. Want als dat zo was, dan werd dit niet gedaan. Israel is immers een democratie.quote:Op maandag 5 september 2022 18:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Staat een voorbeeld van letterlijk in het stukje:
[..]
Ook in Isral zelf zijn er dus genoeg mensen die hier niets mee op hebben. En helaas zijn er ook hele groepen aan gekken die het een goed idee vinden.
Er zijn ook zat artikelen te vinden online waarin dit uitvoerig besproken wordt.
In de letterlijke zin heb jij gelijk, ja. Ik bedoelde "genoeg" niet zo letterlijk als in "best veel".quote:Op dinsdag 6 september 2022 21:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet 'genoeg'. Want als dat zo was, dan werd dit niet gedaan. Israel is immers een democratie.
Je gaat dat echt met elkaar vergelijken, ja.quote:Op woensdag 7 september 2022 03:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In de letterlijke zin heb jij gelijk, ja. Ik bedoelde "genoeg" niet zo letterlijk als in "best veel".
Overigens is Nederland ook een democratie en gebeurt hier ook genoeg op politiek vlak waar de meerderheid niet achter staat.
Nee lieverd, dat vergelijk ik juist niet met elkaar. Ik probeerde te laten zien dat "het is een democratie, dus..." niet echt opgaat.quote:Op woensdag 7 september 2022 12:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je gaat dat echt met elkaar vergelijken, ja.
Het gaat precies wel op. Als 'meer dan genoeg' tegen waren , dan was dit niet gebeurd. Bovendien kun je zelfs wel flink twijfelen aan die aantallen. Want het land verschuift steeds meer naar radicaal tot zelfs extreem-rechts.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee lieverd, dat vergelijk ik juist niet met elkaar. Ik probeerde te laten zien dat "het is een democratie, dus..." niet echt opgaat.
Ik zei niet "meer dan genoeg" maar ik zei "genoeg" als in "best veel", dus niet in de letterlijke zin. Toen maakte jij de best wel rake opmerking dat als het echt letterlijk "genoeg" was, dat dit dan niet zou gebeuren. Ik ben het zelfs eens met je zorg over de verschuiving en polarisering in dat al vrij schrizofrene land.quote:Op woensdag 7 september 2022 14:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat precies wel op. Als 'meer dan genoeg' tegen waren , dan was dit niet gebeurd. Bovendien kun je zelfs wel flink twijfelen aan die aantallen. Want het land verschuift steeds meer naar radicaal tot zelfs extreem-rechts.
https://www.aljazeera.com(...)n-occupied-west-bankquote:Tayeh’s uncle, Mohammed Hassan Tayeh said that the shooting was unprovoked, and that his nephew had been “in an open area, exposed to the soldiers” when he was shot by a sniper.
https://www.israelhayom.c(...)owing-ied-on-troops/quote:The IDF said that during the counterterrorism activity, a Palestinian who threw an explosive at Israeli soldiers was killed.
Je was gewoonweg feitelijk onjuist. Liberaal-links tot liberaal rechts is vrijwel dood in dat land. Uit statistisch onderzoek blijkt dat een overgrote meerderheid van de bevolking af wil van de Palestijnen.quote:Op woensdag 7 september 2022 15:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zei niet "meer dan genoeg" maar ik zei "genoeg" als in "best veel", dus niet in de letterlijke zin. Toen maakte jij de best wel rake opmerking dat als het echt letterlijk "genoeg" was, dat dit dan niet zou gebeuren. Ik ben het zelfs eens met je zorg over de verschuiving en polarisering in dat al vrij schrizofrene land.
Dus nu kunnen we nog even stoeien over semantiek en punten die jij wil maken alsof ik tegenover je sta, of we kunnen weer door met nieuws over dit conflict, zoals dat er elke dat wel iets naars of engs gebeurt, zoals pogingen tot aanslagen of verdere inperking van de rechten van de Palestijnen.
Ik ga liever voor optie 2.
Oh je probeert weer door te drukken dat jij de enige bent die alles tot in detail goed ziet. Dat kun je lekker in je eentje gaan doen, ik reageer er niet meer op.quote:Op woensdag 7 september 2022 19:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je was gewoonweg feitelijk onjuist. Liberaal-links tot liberaal rechts is vrijwel dood in dat land. Uit statistisch onderzoek blijkt dat een overgrote meerderheid van de bevolking af wil van de Palestijnen.
Voor de goede orde: ik begrijp deze gevoelens. Maar dat neemt niet het feit weg dat Israel helaas een cultureel-rechts land is geworden, dat stappen neemt om radicaal tot zelfs extreem rechts te worden.
Je bent bijzonder agressief. Om geen enkele reden. Je interesse in dit conflict lijkt een vorm van projectie te zijn.quote:Op woensdag 7 september 2022 20:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh je probeert weer door te drukken dat jij de enige bent die alles tot in detail goed ziet. Dat kun je lekker in je eentje gaan doen, ik reageer er niet meer op.
Ik heb het erover dat als dit in NL gebeurde heel de wereld (vooral Amerika) in alle staten zou zijn. Zoals toen NL een oorlog ging voeren in Nederlands Indie en Amerika zich ermee moest bemoeien. NL is het eerste land ter wereld dat door de NAVO op de vingers is getikt.quote:Op zondag 4 september 2022 03:21 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Denk je? Nederland maakt zich alleen druk als t in andere landen gebeurt.
Dat viel te verwachten. Isral vervolgt eigen soldaten bijna nooit. Beetje zoals Rusland.. Ze zouden hun eigen Boeken wat beter moeten opvolgen. Dan zouden ze die soldaten wel degelijk vervolgen en berechten.quote:Op woensdag 7 september 2022 20:16 schreef Qarrad het volgende:
Israel concludeert dat een Israelische soldaat "hoogstwaarschijnlijk" verantwoordelijk is voor de dood van de journaliste van Al Jazeera, Shireen Abu Aqla.
Teleurstellend genoeg wordt er geen vervolging of opvolging ingesteld.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-62793579
Welke boeken?quote:Op woensdag 7 september 2022 21:16 schreef KvanDam1983 het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat als dit in NL gebeurde heel de wereld (vooral Amerika) in alle staten zou zijn. Zoals toen NL een oorlog ging voeren in Nederlands Indie en Amerika zich ermee moest bemoeien. NL is het eerste land ter wereld dat door de NAVO op de vingers is getikt.
[..]
Dat viel te verwachten. Isral vervolgt eigen soldaten bijna nooit. Beetje zoals Rusland.. Ze zouden hun eigen Boeken wat beter moeten opvolgen. Dan zouden ze die soldaten wel degelijk vervolgen en berechten.
Heel leuk dat het online besproken wordt, maar dat is niet waar ik op doel.quote:Op maandag 5 september 2022 18:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Staat een voorbeeld van letterlijk in het stukje:
[..]
Ook in Isral zelf zijn er dus genoeg mensen die hier niets mee op hebben. En helaas zijn er ook hele groepen aan gekken die het een goed idee vinden.
Er zijn ook zat artikelen te vinden online waarin dit uitvoerig besproken wordt.
Ouch...quote:Op donderdag 20 oktober 2022 05:15 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)n_attack_on_israeli/
CCTV footage of a Palestinian attack on Israeli settelement
Heel slecht van me, maar de manier waarop hij het frame binnen komt gelopen lijkt echt heel erg op de danspasjes hierinquote:Op donderdag 20 oktober 2022 05:15 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)n_attack_on_israeli/
CCTV footage of a Palestinian attack on Israeli settelement
quote:The security service realized that all the main operatives of the organization were hiding in the same apartment in the Kasbah, this was due to fears that they would be liquidated, as well as the fact that they could protect each other.
Israel weet dat de Palestijnen geen vrede willen (zie de 3 No's van Arafat) dus wat boeit het dat ze 'nog bozer' worden en verder radicaliseren?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:42 schreef Qarrad het volgende:
En even serieus: Isral is zichzelf op de Westoever compleet in een hoek aan het schilderen zeg maar. Ze hebben zeven kleuren in de onderbroek van de vorige ronde massale rellen waarbij de Israelische Arabieren ook goed los gingen. Er is geen enkele manier waarop ik de geest nog terug in de fles zie gaan, helemaal niet als Netanyahu straks zou winnen.
Ze hebben nu al dagelijks mesaanvallen, pogingen tot aanrijding, beschietingen, zo nu en dan een echte plof en autorijden in die regio en nog meer delen van het land is op sommige stukken solliciteren naar rotsen door je voorruit (onlangs zelf een stadsbus waarvan de chauffeur zijn rit met n functionerend oog eindigde).
Ik las dat er 129 Palestijnen (nog voor deze groep) om zijn gekomen dit jaar. Dat helpt ook niet om er nog uit te komen, zo'n offensief waarbij er zo nu en dan een journalist of andere burger meegenomen wordt. Ondertussen radicaliseert de jeugd aan beide kanten waar je bijstaat en slinkt de groep steeds verder die normaal met elkaar verder denkt te kunnen.
Zelfs al zou Isral op dit moment alle discriminerende ongelijkheid afschaffen dan was het toch niet meer in goede banen te leiden (met de kanttekening dat het vanaf het begin misschien wel onmogelijk was om het vlot te trekken).
Week? Dag...quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Elke week is er wel iets
https://www.timesofisrael(...)est-bank-settlement/
Israeli man killed, 4 others hurt in shooting attack on West Bank settlement
One man in serious condition after attack near Kiryat Arba, Palestinian man also hurt; IDF says gunman shot dead by civilian guard, troops searching area for 2nd suspect
Dat is ook wel noodzakelijk om de bevolking gemotiveerd te houden om het leger in te gaan. Bij vuurgevechten vallen nu eenmaal soms onschuldige slachtoffers. Shireen had ook wat verder uit de buurt kunnen blijven.quote:Op woensdag 7 september 2022 20:16 schreef Qarrad het volgende:
Israel concludeert dat een Israelische soldaat "hoogstwaarschijnlijk" verantwoordelijk is voor de dood van de journaliste van Al Jazeera, Shireen Abu Aqla.
Teleurstellend genoeg wordt er geen vervolging of opvolging ingesteld.
https://www.bbc.com/news/world-middle-east-62793579
Dat is wel heel erg toevallig. Simpelweg een terrorist, mooi dat hij de kogel gekregen heeft.quote:Op zaterdag 24 september 2022 20:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Palestijn maakt een fout die hem het leven kost. Hij verliest de controle over z'n voertuig, misschien omdat hij het gas ipv rem pedaal indrukte.
Nah, hij was een 30er met een vrouw en jonge kinderen en eigenaar van een bedrijf. Dat is niet het profiel van een zelfmoord terrorist (20er met niets te verliezen).quote:Op zondag 30 oktober 2022 17:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg toevallig. Simpelweg een terrorist, mooi dat hij de kogel gekregen heeft.
Kwam dit net tegen:quote:
Ja dit dus. Alleen de grotere aanslagen halen bij ons de media, of als er een optelsom wordt gemaakt. Deze week was het iets van "Tot nu toe zijn er dit jaar 129 Palestijnse doden gevallen, het hoogste aantal sinds..." en verderop "Er vielen tot nu toe 19 doden aan Isralische kant bij aanslagen".quote:Op woensdag 2 november 2022 10:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kwam dit net tegen:
https://qr.ae/pvzWU1
October 30. A car attack at the Almog crossroads (Route 1, on the way from Jerusalem to the Dead Sea). Five victims. The driver has been neutralized.
29th of October. A terrorist fired at the Israelis in Kiryat Arba. Ronen Hanania was killed and three people were injured. The terrorist has been eliminated.
25th of October. In the Arab village of Funduk (east of Qalqiliya), a terrorist armed with a knife wounded an Israeli and escaped.
22 of October. In East Jerusalem, a terrorist armed with a knife severely wounded an Israeli. The terrorist has been neutralized.
19 October. A terrorist opened fire at two guards at the entrance to Ma'ale Adumim, lightly wounding one of them. The terrorist has been neutralized.
October 14. The settlement of Beit El in Samaria was shelled. An Israeli is slightly wounded. One of the terrorists was killed, the second was detained.
October 11. Shooting at the Ganot crossroads in Samaria. Senior Sergeant Ido Baruch (21) was wounded and later died in hospital.
October 8th. Shooting at an intersection near a checkpoint in Shuafat. Two servicemen and a civilian guard were wounded. One of the injured, Military Police Sergeant Noah Lazar (18), died in hospital.
4th of October. At the Ofra intersection, the driver of a car with Palestinian license plates tried to run over the police. A police officer was injured. The driver has been arrested.
2 October. A serviceman was wounded near Shechem. A search is on for the shooter.
2 October. A resident of Nablus stabbed a guard at the Ramon prison with scissors. An Israeli woman was lightly wounded. The attacker has been arrested.
2 October. The terrorists fired on a bus and a taxi car with Israeli license plates south of the village of Alon More (Samaria). An Israeli taxi driver was slightly injured.
Likud is waarschijnlijk gevaarlijker dan dit soort openlijk fascistische partijen omdat ze dezelfde denkbeelden hebben maar toch een aura van legitimiteit om zich heen hebben. Geen idee waarom verder. Oprichter van Likud is een veroordeeld terrorist die internationaal gezocht werd, gewoon letterlijk de zionistische Bin Laden, met dito argumentatie om zijn terrorisme goed te praten. Met als belangrijk verschil dat dat walgelijke figuur premier van Israel werd en zijn opvolger eveneens een veroordeeld terrorist was.quote:Op dinsdag 1 november 2022 23:20 schreef Qarrad het volgende:
En waarschijnlijk Netanyahu terug als regeringsleider... Wat ik misschien nog wel erger vind is de groei van de partij van Ben Gvir, Joodse Kracht, vaak omschreven als "ultrarechts" maar dus gewoon ronduit racistisch en uitgaand van joodse suprematie. Hij is zo rechts dat hij het leger zelfs niet in mocht.
Hoe dan ook denk ik niet dat deze uitslag (als hij klopt) heel erg de-escalerend gaat werken.
Dit heeft betrekkelijk weinig met het conflict Israel - palestina te maken.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Aanslag op Iraanse oppositie in Londen verijdeld na waarschuwing van Israel
Dreiging was zo groot dat de politie 7 pantserwagens voor de deur geparkeerd heeft
https://www.timesofisrael(...)k-local-journalists/
Israel tipped off UK about Iranian plan to attack local journalists
Information led to police alerting two reporters from regime-critical Iran International network that they were in danger, foiling plot, says Kan broadcaster
[ twitter ]
True!quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit heeft betrekkelijk weinig met het conflict Israel - palestina te maken.
quote:Israel's outgoing Interior Minister Ayelet Shaked has refused to grant asylum to a refugee who is likely to face female genital mutilation, despite the fact that the request was unanimously supported by her ministry's consultative committee on refugee policy.
Shaked’s detailed decision acknowledges that the Israeli Supreme Court has ruled that female genital mutilation can be grounds for the granting of refugee status in some instances. However, she stated that the Geneva Convention Relating to the Status of Refugees is not designed to address all of the difficulties and hardships suffered by hundreds of millions of people in developing countries. A threshold of some kind is required as sufficient grounds for persecution to provide a basis for refugee status, Shaked stated.
The minister made it clear that she condemns all forms of female genital mutilation but said that it was not reasonable for Israel to recognize all forms of a cultural practice with an impact on hundreds of millions of people as grounds for refugee status in Israel.
As a matter of principle, female genital mutilation is not one specific practice, she wrote. There are a number of different forms of the practice, and they need to be distinguished from one another, she said.
In practice, Shaked stated, some of them are similar or milder than ceremonial male circumcision. Only a portion of them have the potential to inflict sufficient serious harm that could be considered persecution.
Shaked’s decision states that there is a worrying trend in the Western world that seeks to blur any distinctions among various female genital mutilation practices and that also draws a parallel between female and male circumcision to ban Jews from practicing male ritual circumcision.
Israel signed the Geneva convention on refugees, but it was never ratified by the Knesset. In addition, the Israeli law on entry into the country explicitly states that those who enter Israel illegally should be expelled as quickly as possible. It is therefore argued that the interior minister should construe Israel’s obligations narrowly.
The Hotline for Refugees and Migrants condemned Shaked’s decision and said it was “shameful” that she would consider the decision the basis for what the organization claimed was “a final round of public relations before she leaves the ministry.”
In the specific case before the committee, Shaked stated that the committee was mistaken because it based its decision primarily on the high proportion of females in the West African country of Sierra Leone who are circumcised, mostly as children.
The practice has wide support in the country, Shaked claimed, and there is greater support for it among women than men, including women who have undergone it. In any event, she said, it would be unlikely that a woman seeking asylum in Israel from Sierra Leone would be forced to undergo it in her home country.
Ik vind het een vreselijke beslissing. Als er eentje in slaagt binnen te komen mag ze niet blijven omdat er teveel zijn die dat niet lukt die hetzelfde risico lopen.quote:Op dinsdag 29 november 2022 17:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Heel spijtig voor die vrouw maar ook wel begrijpelijk voor Israel. Als je daaraan gaat beginnen dan zijn er nog 100en miljoenen soortgelijke gevallen die je binnen moet laten of op z'n minst de zaak van in behandeling moet nemen.
Een soortgelijke situatie was er tussen 2005~2014, ze werden overspoeld met 55k Afrikanen totdat er een groot was gebouwd: https://en.wikipedia.org/wiki/African_immigration_to_Israel.
============
https://www.haaretz.com/i(...)36-affd-c7f79eee0000
Israel's Interior Minister Rejects Asylum Request of a Woman Facing Female Genital Mutilation
Against her ministry's recommendation, Ayelet Shaked said that a distinction needs to be made among its various forms and that asylum cannot be given to any woman subject to a practice that is so widespread in the developing world
[..]
Nu is er eigenlijk ook iets te zeggen vind ik voor die status quo waarbij de Waqf alles bepaalt waaronder dat alleen moslims op die berg mogen bidden en ik vind er ook wat van om dit als provocatie te zien, maar dat maakt dit nog steeds net zozeer een provocatie als wanneer Pegida een punt komt maken bij een moskee: het losgeslagen gekrijs bewijst het punt maar maakt de provocateur niet meer dan dat.quote:Mr Ben-Gvir's visit was his first public act since the government, led by Prime Minister Benjamin Netanyahu, was sworn in five days ago.
The hilltop site is the most sacred place in Judaism and the third holiest in Islam. It is known to Jews as the Temple Mount, site of two Biblical temples, and to Muslims as Haram al-Sharif, the site of Muhammad's ascent to Heaven. The entire compound is considered to be al-Aqsa Mosque by Muslims.
Jews and other non-Muslims are allowed to go to the compound but not pray, though Palestinians see visits by Jews as attempts to change the delicate status quo.
...
Opnieuw de twee kanten: ik vind het niet okay dat het alleenrecht om er te bidden wordt geclaimd door de islamitische organisaties maar hun angst dat dit de aanzet is om de hele handel over te nemen is terecht.quote:Muslim prayer continued to be the only form of worship allowed there, although a bar on Jewish visits was lifted. Palestinians argue that in recent years, steps have been taken that undermine the status quo, with Orthodox Jewish visitors often seen praying quietly without being stopped by Israeli police.
The number of visits by Jews has swelled in the past few years, something Palestinians claim is part of a surreptitious attempt to take over the site.
quote:A settler in Kiryat Araba, one of the most right-wing settlements in the illegally occupied West Bank, which is not recognised under international law, Ben-Gvir has been convicted of incitement to racism, destroying property, possessing a “terror” organisation’s propaganda material and supporting a “terror” organisation – Meir Kahane’s outlawed Kach group, which he joined when he was 16.
Ben-Gvir was also notorious for displaying on his wall a picture of Baruch Goldstein, the American Israeli who massacred 29 Palestinian worshippers at the Ibrahimi Mosque in Hebron in 1994.
Het was al een raar verhaal maar deze claim ookquote:Op zaterdag 3 december 2022 01:15 schreef slashdotter3 het volgende:
En het verhaal met foto van de Israelische politie
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Die vraag is ook andersom te stellen gezien de regering die Isral gekozen heeftquote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk geen Palestijnen die proberen vrede te sluiten met Israel?
Nou inderdaad...quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die vraag is ook andersom te stellen gezien de regering die Isral gekozen heeft
Als je enig histories besef had, zou je weten dat Isral lang het streven heeft gehad vrede te sluiten met de Palestijnen en daarna met de Arabische buurlanden. Dit faalde. Isral heeft daarom het roer omgegooid en is vrede met de buurlanden gaan sluiten.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 14:30 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Die vraag is ook andersom te stellen gezien de regering die Isral gekozen heeft
Isral en vrede, laat me niet lachen, stelletje landje pikkersquote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je enig histories besef had, zou je weten dat Isral lang het streven heeft gehad vrede te sluiten met de Palestijnen en daarna met de Arabische buurlanden. Dit faalde. Isral heeft daarom het roer omgegooid en is vrede met de buurlanden gaan sluiten.
Goed argument.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Isral en vrede, laat me niet lachen, stelletje landje pikkers
Vredesakkoorden met Egypte, Jordanie, SA, UAE, Maritiem akkoord met Libanon.quote:
Zegt niks over het landje pikken van de Palestijnen, daar ging het om tochquote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vredesakkoorden met Egypte, Jordanie, SA, UAE, Maritiem akkoord met Libanon.
Maar ga rustig door met ongenformeerd zijn
West Bank, Sinai, Golan?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zegt niks over het landje pikken van de Palestijnen, daar ging het om toch
quote:https://qr.ae/prysvx
Q:Why should Palestinians who have lived in Jerusalem for hundreds of years be evicted from their homes so that Jews from Brooklyn can live in them?
A: I will answer in the most honest but blunt way possible.
Some of you will like my answer but some won’t.
The fact is:
The Palestinian Lost the war and Wars have consequences.
After World War II, millions of German Citizens were removed from German lands that were lost to expand Russia and Poland. The land of Prussia ceased to exist, their old Prussian capital Knigsberg renamed by Russia to Kaliningrad.
Furthermore millions of ethnic German speaking people who were citizens of various Eastern European countries and had ancestors living in those lands for two thousand years were expelled. It did not matter that they were NEVER citizens of Germany and had nothing to do with Germany’s wars of aggression, they were ethnically cleansed from across Eastern Europe. Guilt by ethnic association.
Millions of Hindus and Muslims lost their homes with the creation of Pakistan and India.
Hundreds of thousands of Jews who were citizens of Arab countries and who were NEVER associated with Israel were expelled after the creation of Israel. Guilt by religious associations.
Poland and Russia will never return land to Germany. That’s just the reality. I know ethnic Prussian who point out how they are forgetting by history.
The US will never allow a creation of an independent Native American country from their American lands. The US will never return the Southwest to Mexico either. That’s just the reality.
The Arabs who conquered and colonized the Maghreb, will not pack up and leave North Africa and return the land to the Berber. That’s just reality.
Pontus Greek whose ancestors had spend their lives as a community for two thousand years by the Black Sea and have NEVER been citizens of Greece were expelled to Greece or massacres by the Ottomans starting in 1913. Guilty by linguistics association.
Furthermore the Turks will never return Constantinople to the Greeks. That’s just the reality.
Neither the Iraq, Syria, Turkey or Iran will NEVER give up their sovereign land for an independent Kurdish homeland, no matter how many thousands of years the Kurds may have lived on that land. That’s just the reality.
During the Yugoslav Civil War of the 1990s, many communities who had lived in various villages for hundreds if not a thousand years were displaced simply for their ethnicity or faith. Borders created, population changed. Now several of those newly independent Yugoslav nations are now happy NATO members but thousands of Serbian families have never regained their lost properties.
Wars have consequences.
When Jordan ruled East Jerusalem, they did not create an independent Palestine. They took legal responsibility of the Arab population by making them citizens.
“East Jerusalem” as a concept is a double edge sword for the Palestinians. The Palestinian claim “East Jerusalem” for their future capital (historically those that lose a war do not get what they want).
The UN Partition Plan of 1947 NEVER envisioned “East Jerusalem” as a “Palestinian capital” nor a divided city.
The unified city of Jerusalem was meant to be administered “Internationally”.
The Jews accepted this plan. The Palestinians and the rest of the Arab League had a chance for peace in 1948 but they rejected this compromise and chose war. They lost. Badly.
“East Jerusalem” was simply the portion of the city that Jordan could only captured and annexed.
Palestinians and their supporters by accepting the concept of a “East Jerusalem” (a concept only created through Jordanian rule) they are thus legitimizing Jordan’s two decade rule of the West Bank and consequently all its legal aspects, this includes accepting that Jordanian Citizenship was valid and Jordan their sovereign nation. If not, then the concept of “East Jerusalem” isn’t valid.
Let us be honest here. Jordan intended to annex the whole of Palestine and ethnically cleansed the land of Jews. They largely failed in their conquest. The people of the West Bank who were under Jordanian control were given Jordanian Citizenship except the Jews.
For nearly two decades, West Bank Palestinian were born as Jordanian citizens. All young Palestinian today from the West Bank have parents or grandparents who carried Jordanian citizenship.
When Jordan granted the Palestinian citizenship, Jordan proclaimed to the international community that they took and claimed full legal international responsibility of that population. Under international law all Palestinians in the West Bank had a right not to be made stateless by Jordan regardless if Jordan lost the West Bank.
Jordan can not simply void the citizenship they granted to the Palestinian in the West Bank since there has never been an independent Palestine.
The Palestinian/Jordanians expelled the Jewish families who had lived in the city for hundreds of years, destroyed all Jewish synagogues in the city and desecrated and destroyed the Jewish cemetery. There was no outcry from the Arab world. That was the reality.
Wars have consequences.
Jerusalem was won by Israel in the Six Day War of 1967, it’s their capital now. How they managed it is their sovereign right.
Syria did not recognize the existence of Israel as a sovereign nation and did not recognize an actual “national border” with Israel. Portions of the Golan Heights even fell under the 1949 Armistice Demilitarized Zone, zones that Syria prior to 67, insisted were under no national sovereignty.
Cease fire line are not national borders, without a national border that two nations mutually recognized, this open up disputes over territories. Syria had originally hoped to claimed more territory than just the Golan Heights and have complete access to the Sea of Galilee.
Because Syria did not recognize Israel or an Israeli national sovereign border, the Golan Height and surrounding areas were disputed territory.
Syria could’ve made peace with Israel, clearly defined each other’s sovereign national border. But Syria did not and has not, it repeatedly chose war and repeatedly lost.
For those Palestinian and Arabs that demonize Israel as a “colonial-settler state”, (Jews are in fact indigenous to the Levant) they seem to have no issue with the Republic of Turkey or the “Arab Nations” of the Maghreb.
It’s been 74 years and counting since the Arab-Israeli War of 48 and many are only now starting to understand and realize that the war is over.
This is the reason why Arabs nations are finally making peace with Israel. They are finally realizing that they have gained nothing for fighting for Palestine. Sacrificing their sons for someone else’s war make no sense.
Countries that have made peace have gained from not wasting precious financial resources on a someone else’s no-win war.
Peace can not be achieved if one side does not accept it has lost. The American understood this and accepted their loss in Vietnam. The Soviets understood this and accepted their loss in Afghanistan.
Wars have consequences.
Time for the Palestinian to accept the reality that they lost and that the longer the Palestinian insist on prolonging this conflict over disputed lands, the smaller their Palestinian State will become until it is only Gaza. The war is lost, time to make peace and build a nation.
Deze heb ik op Fok al eerder voorbij zien komen, met name in relatie tot de Westelijke Sahara en de Koerden. Bij een pro-Palestina-demonstratie werden de Koerdische vlaggen letterlijk van de ruggen afgerukt door de deelnemende Turken. Tot zover de Oemmah...quote:For those Palestinian and Arabs that demonize Israel as a “colonial-settler state”, (Jews are in fact indigenous to the Levant) they seem to have no issue with the Republic of Turkey or the “Arab Nations” of the Maghreb.
Even hoor, maar vul voor "US Army" eens iets willekeurig anders in... en het resultaat is hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 10:37 schreef slashdotter3 het volgende:
De US Army heeft al jaaaaaren een policy dat ze meehelpen aan films als het positieve reclame oplevert, iets waar Michael Bay constant gebruik van maakt. Het is logisch dat ze niet meehelpen aan iets wat hun zwart maakt.
Ik vind dat eigenlijk meer de correcte toepassing van vrijheid van meningsuiting.quote:Maar Israel betaalde al die tijd voor film projecten waarin ze bekritiseerd worden en door de anti Israel gemeenschap dankbaar gebruikt wordt? Dat is nog eens jezelf in de voet schieten![]()
Tsja, ik vind het jammer.quote:https://www.timesofisrael(...)l-not-receive-funds/
New culture minister: Films ‘offensive’ to Israel will not receive funds
Miki Zohar says creators free to produce any content they wish, but if they want financial backing, they’ll need to pledge their work is not what he deems to be anti-Israeli
organizations that want to boycott Israel often point to locally produced works critical of the government and its policies toward Palestinians as proof that their claims of Israeli abuse are justified.
“In the end, the public will decide whether they come to see a film or not, but we will not compromise on the financing issue. We will not fund offensive content against IDF soldiers and the State of Israel.”
Dat slaat nergens op.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 22:34 schreef Chadi het volgende:
Russen terug naar Rusland en de zionisten terug naar Europa.. Zoiets..
Je weet dat er nooit een soevereine Palestijnse staat is geweest?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Je weet dat er nooit een soevereine Palestijnse staat is geweest?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 18:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Uiteraard wel. Je hebt het hier niet over een land, met rationeel beleid. Isral bestaat bij de gratie van paranoia, ideologisch fanatisme en religie.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:57 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Even hoor, maar vul voor "US Army" eens iets willekeurig anders in... en het resultaat is hetzelfde.
[..]
Ik vind dat eigenlijk meer de correcte toepassing van vrijheid van meningsuiting.
[..]
Tsja, ik vind het jammer.
De vrijheid van meningsuiting moet een basisrecht zijn. En ik snap dat het financiren van, en toestaan van twee verschillende dingen zijn, maar het was toch iets waar Isral in voorop liep. Ik hoop dus niet dat het daadwerkelijk verbieden van Isralkritische werken, de volgende stap zal zijn.
De haat zit dieper bij de Palestijn daar ben ik wel van overtuigd.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 07:47 schreef opgebaarde het volgende:
Israel zou de Palestijnen nog meer kunnen discrimineren en hun vrijheden verder kunnen beperken, misschien dat de Palestijn dan wel wat meer compassie met zijn bezetter toont
Hoe worden ze gediscrimineerd? Dat er gebieden worden afgenomen staat wel vast.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 07:47 schreef opgebaarde het volgende:
Israel zou de Palestijnen nog meer kunnen discrimineren en hun vrijheden verder kunnen beperken, misschien dat de huidige of volgende generaties Palestijnen dan wel wat meer compassie met zijn bezetter toont
Hoe? Vraag je nu serieus hoe ze worden gediscrimineerd?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 07:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
De haat zit dieper bij de Palestijn daar ben ik wel van overtuigd.
Het liefste zouden de omringende landen de Isralirs willen uitmoorden.
[..]
Hoe worden ze gediscrimineerd? Dat er gebieden worden afgenomen staat wel vast.