abonnement Unibet Coolblue
pi_205837844
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 22:15 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Serieus?

Als Nederland dit zou doen, of andere landen dan zou iedereen in opstand komen. En nu is het "moeten zij weten".. Bent u bang voor de joden en dat ze de antisemitische kaart gaan trekken?
Denk je? Nederland maakt zich alleen druk als t in andere landen gebeurt.
#GoBankrupt4Ukraine
pi_205839145
Steeds weer een stapje verder... Eng land .
  zondag 4 september 2022 @ 11:29:11 #153
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_205839215
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Oftewel, Israël voert zijn eigen variant van de "Apartheid" in, hoe krom wil je het hebben anno 2022 :') :')!!

Waar blijven al die anti-discriminatie clubs nu met hun grote bek??
Die zijn altijd al kritisch geweest op Israël. Zoals links sowieso veel kritischer durft te zijn over Israël. Het zijn altijd de rechtse machtspartijen geweest die onderbouwde kritiek direct antisemitisme noemden.
Zeer stabiel genie.
pi_205839271
Niet zo gek, Israël was dan ook het enige land dat openlijk het apartheidsregime van Zuid Afrika steunde.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205839283
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Oftewel, Israël voert zijn eigen variant van de "Apartheid" in, hoe krom wil je het hebben anno 2022 :') :')!!

Waar blijven al die anti-discriminatie clubs nu met hun grote bek??
Heb jij onder een steen gelegen de afgelopen 25 jaar? Al menig kritische anti-discriminatieclub de mond gesnoerd met 'ohohoh dat mag je niet zeggen, dat is antisemitisme!!!'
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 5 september 2022 @ 18:47:46 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205857858
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2022 21:04 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Oftewel, Israël voert zijn eigen variant van de "Apartheid" in, hoe krom wil je het hebben anno 2022 :') :')!!

Waar blijven al die anti-discriminatie clubs nu met hun grote bek??
Staat een voorbeeld van letterlijk in het stukje:

quote:
"This is about demographic engineering of Palestinian society and isolating Palestinian society from the outside world," says Jessica Montell, executive director of the Israeli non-governmental organisation HaMoked, which has petitioned the Israeli High Court against the regulations.
Ook in Israël zelf zijn er dus genoeg mensen die hier niets mee op hebben. En helaas zijn er ook hele groepen aan gekken die het een goed idee vinden.

Er zijn ook zat artikelen te vinden online waarin dit uitvoerig besproken wordt.
pi_205872426
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Staat een voorbeeld van letterlijk in het stukje:
[..]
Ook in Israël zelf zijn er dus genoeg mensen die hier niets mee op hebben. En helaas zijn er ook hele groepen aan gekken die het een goed idee vinden.

Er zijn ook zat artikelen te vinden online waarin dit uitvoerig besproken wordt.
Niet 'genoeg'. Want als dat zo was, dan werd dit niet gedaan. Israel is immers een democratie.
  woensdag 7 september 2022 @ 03:00:36 #158
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205874222
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2022 21:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Niet 'genoeg'. Want als dat zo was, dan werd dit niet gedaan. Israel is immers een democratie.
In de letterlijke zin heb jij gelijk, ja. Ik bedoelde "genoeg" niet zo letterlijk als in "best veel".

Overigens is Nederland ook een democratie en gebeurt hier ook genoeg op politiek vlak waar de meerderheid niet achter staat.
pi_205877681
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 03:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
In de letterlijke zin heb jij gelijk, ja. Ik bedoelde "genoeg" niet zo letterlijk als in "best veel".

Overigens is Nederland ook een democratie en gebeurt hier ook genoeg op politiek vlak waar de meerderheid niet achter staat.
Je gaat dat echt met elkaar vergelijken, ja.
  woensdag 7 september 2022 @ 14:47:22 #160
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205878668
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 12:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je gaat dat echt met elkaar vergelijken, ja.
Nee lieverd, dat vergelijk ik juist niet met elkaar. Ik probeerde te laten zien dat "het is een democratie, dus..." niet echt opgaat.
pi_205878753
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee lieverd, dat vergelijk ik juist niet met elkaar. Ik probeerde te laten zien dat "het is een democratie, dus..." niet echt opgaat.
Het gaat precies wel op. Als 'meer dan genoeg' tegen waren , dan was dit niet gebeurd. Bovendien kun je zelfs wel flink twijfelen aan die aantallen. Want het land verschuift steeds meer naar radicaal tot zelfs extreem-rechts.
  woensdag 7 september 2022 @ 15:55:14 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205879376
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 14:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het gaat precies wel op. Als 'meer dan genoeg' tegen waren , dan was dit niet gebeurd. Bovendien kun je zelfs wel flink twijfelen aan die aantallen. Want het land verschuift steeds meer naar radicaal tot zelfs extreem-rechts.
Ik zei niet "meer dan genoeg" maar ik zei "genoeg" als in "best veel", dus niet in de letterlijke zin. Toen maakte jij de best wel rake opmerking dat als het echt letterlijk "genoeg" was, dat dit dan niet zou gebeuren. Ik ben het zelfs eens met je zorg over de verschuiving en polarisering in dat al vrij schrizofrene land.

Dus nu kunnen we nog even stoeien over semantiek en punten die jij wil maken alsof ik tegenover je sta, of we kunnen weer door met nieuws over dit conflict, zoals dat er elke dat wel iets naars of engs gebeurt, zoals pogingen tot aanslagen of verdere inperking van de rechten van de Palestijnen.

Ik ga liever voor optie 2.
  woensdag 7 september 2022 @ 16:05:10 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205879457
Palestijnse jongen (20 of 21). Palestijnse kant zegt dat hij niks deed, Israelische dat hij met een explosief gooide.

quote:
Tayeh’s uncle, Mohammed Hassan Tayeh said that the shooting was unprovoked, and that his nephew had been “in an open area, exposed to the soldiers” when he was shot by a sniper.
https://www.aljazeera.com(...)n-occupied-west-bank

quote:
The IDF said that during the counterterrorism activity, a Palestinian who threw an explosive at Israeli soldiers was killed.
https://www.israelhayom.c(...)owing-ied-on-troops/
pi_205881947
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 15:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik zei niet "meer dan genoeg" maar ik zei "genoeg" als in "best veel", dus niet in de letterlijke zin. Toen maakte jij de best wel rake opmerking dat als het echt letterlijk "genoeg" was, dat dit dan niet zou gebeuren. Ik ben het zelfs eens met je zorg over de verschuiving en polarisering in dat al vrij schrizofrene land.

Dus nu kunnen we nog even stoeien over semantiek en punten die jij wil maken alsof ik tegenover je sta, of we kunnen weer door met nieuws over dit conflict, zoals dat er elke dat wel iets naars of engs gebeurt, zoals pogingen tot aanslagen of verdere inperking van de rechten van de Palestijnen.

Ik ga liever voor optie 2.
Je was gewoonweg feitelijk onjuist. Liberaal-links tot liberaal rechts is vrijwel dood in dat land. Uit statistisch onderzoek blijkt dat een overgrote meerderheid van de bevolking af wil van de Palestijnen.

Voor de goede orde: ik begrijp deze gevoelens. Maar dat neemt niet het feit weg dat Israel helaas een cultureel-rechts land is geworden, dat stappen neemt om radicaal tot zelfs extreem rechts te worden.
  woensdag 7 september 2022 @ 20:07:45 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205882718
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 19:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je was gewoonweg feitelijk onjuist. Liberaal-links tot liberaal rechts is vrijwel dood in dat land. Uit statistisch onderzoek blijkt dat een overgrote meerderheid van de bevolking af wil van de Palestijnen.

Voor de goede orde: ik begrijp deze gevoelens. Maar dat neemt niet het feit weg dat Israel helaas een cultureel-rechts land is geworden, dat stappen neemt om radicaal tot zelfs extreem rechts te worden.
Oh je probeert weer door te drukken dat jij de enige bent die alles tot in detail goed ziet. Dat kun je lekker in je eentje gaan doen, ik reageer er niet meer op.
  woensdag 7 september 2022 @ 20:16:10 #166
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205882895
Israel concludeert dat een Israelische soldaat "hoogstwaarschijnlijk" verantwoordelijk is voor de dood van de journaliste van Al Jazeera, Shireen Abu Aqla.

Teleurstellend genoeg wordt er geen vervolging of opvolging ingesteld.

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-62793579
pi_205883282
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 20:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh je probeert weer door te drukken dat jij de enige bent die alles tot in detail goed ziet. Dat kun je lekker in je eentje gaan doen, ik reageer er niet meer op.
Je bent bijzonder agressief. Om geen enkele reden. Je interesse in dit conflict lijkt een vorm van projectie te zijn.
pi_205883864
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2022 03:21 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Denk je? Nederland maakt zich alleen druk als t in andere landen gebeurt.
Ik heb het erover dat als dit in NL gebeurde heel de wereld (vooral Amerika) in alle staten zou zijn. Zoals toen NL een oorlog ging voeren in Nederlands Indie en Amerika zich ermee moest bemoeien. NL is het eerste land ter wereld dat door de NAVO op de vingers is getikt.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 20:16 schreef Qarrad het volgende:
Israel concludeert dat een Israelische soldaat "hoogstwaarschijnlijk" verantwoordelijk is voor de dood van de journaliste van Al Jazeera, Shireen Abu Aqla.

Teleurstellend genoeg wordt er geen vervolging of opvolging ingesteld.

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-62793579
Dat viel te verwachten. Israël vervolgt eigen soldaten bijna nooit. Beetje zoals Rusland.. Ze zouden hun eigen Boeken wat beter moeten opvolgen. Dan zouden ze die soldaten wel degelijk vervolgen en berechten.
  donderdag 8 september 2022 @ 07:35:18 #169
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_205886873
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2022 21:16 schreef KvanDam1983 het volgende:

[..]
Ik heb het erover dat als dit in NL gebeurde heel de wereld (vooral Amerika) in alle staten zou zijn. Zoals toen NL een oorlog ging voeren in Nederlands Indie en Amerika zich ermee moest bemoeien. NL is het eerste land ter wereld dat door de NAVO op de vingers is getikt.
[..]
Dat viel te verwachten. Israël vervolgt eigen soldaten bijna nooit. Beetje zoals Rusland.. Ze zouden hun eigen Boeken wat beter moeten opvolgen. Dan zouden ze die soldaten wel degelijk vervolgen en berechten.
Welke boeken?
pi_205904478
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2022 18:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Staat een voorbeeld van letterlijk in het stukje:
[..]
Ook in Israël zelf zijn er dus genoeg mensen die hier niets mee op hebben. En helaas zijn er ook hele groepen aan gekken die het een goed idee vinden.

Er zijn ook zat artikelen te vinden online waarin dit uitvoerig besproken wordt.
Heel leuk dat het online besproken wordt, maar dat is niet waar ik op doel.

Zo gauw de Sinterklaas periode weer zijn intrede doet staan de woke-clubjes weer vooraan om ons te verketteren alsof het de grootste afslachting in onze geschiedenis was. Waar zijn als die gasten nu, staan ze nu ook op de Dam te schreeuwen, kruisingen te blokkeren of voor de ambassade om dit te veroordelen??


Ik neem aan dat ik je het antwoord daarop niet hoef voor te kauwen....
pi_205908604
Is toch een drama... ik kan er niet bij dat dit nodig is, of dat dit überhaupt wordt overwogen. :{

Kan me de reacties wel voorstellen, ja. Maar vergeet niet dat de verstandhouding tussen de verschillende bevolkingsgroepen. Die is uniek in de haat en het wantrouwen onderling. :{
De ene helft van de bevolking wil de andere helft echt letterlijk dood hebben... :{

Wat daar gebeurt kunnen wij niet bij met ons verstand. :N
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 15 september 2022 @ 16:47:02 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 24 september 2022 @ 20:53:32 #173
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206089723
Palestijn maakt een fout die hem het leven kost. Hij verliest de controle over z'n voertuig, misschien omdat hij het gas ipv rem pedaal indrukte. Hij ramt een politie auto en wordt daarna doodgeschoten.

Wat het waarschijnlijk maakt dat het gewoon een fout was:
• een auto die een andere auto ramt daar ga je niemand mee doden, dat levert hooguit een whiplash op.
• er is geen pistool of mes gevonden.
• hij was een 36 jarige leraar met 3 kleine kinderen, niet het profiel van een zelfmoord terrorist

van Haaretz:
• hij is winkeleigenaar en was op weg om spullen te bezorgen en had z'n vrouw gebeld dat hij over een paar uur thuis zou zijn.

======================================
https://www.timesofisrael(...)attack-is-shot-dead/
Palestinian in West Bank rams into cop car in alleged attack, is shot dead
Military says soldier fired at driver who plowed into police vehicle; Palestinians assert the man had lost control of his vehicle, was not an assailant



twitter


========================================
https://www.haaretz.com/i(...)37-a383-6fbbc2e80000

Abu Kafiyya's cousin Radwan Abu Kafiyya said Mohammed, who was married with three children, was on his way to Nablus to deliver equipment to the store he owns. According to him, Mohammed spoke with his family about an hour before the incident to tell them that he was on his way to Nablus and would return home a few hours later. "This is a completely normal person," he said.

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 25-09-2022 01:56:34 ]
  donderdag 20 oktober 2022 @ 05:15:49 #174
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206384351
quote:
11s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 05:15 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)n_attack_on_israeli/
CCTV footage of a Palestinian attack on Israeli settelement
Ouch... ;(

Deze man had al een soldate doodgeschoten een paar dagen geleden. Hij probeerde het weer maar deze keer liep het af met zijn eigen dood.
Intolerant voor intolerantie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')