abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 mei 2022 @ 20:05:59 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204681626
Onlangs introduceerde Dela 'De 7 van je leven'.

"Muziek maakt van mooie momenten, levendige herinneringen. Welke liedjes brengen jouw mooiste herinneringen weer tot leven?"

Nu is 7 natuurlijk een strategisch gekozen getal van Dela, doorgaans worden er maar zo'n 4 tot 5 nummers gedraaid tijdens een uitvaart. Je zou dus kunnen stellen dat deze '7 van je leven' als handvat zou kunnen dienen voor je nabestaanden welke nummers er tijdens je uitvaart gespeeld moeten worden.

Ondanks het enorme reclame-aspect ben ik eens in gedachten na gegaan welke nummers er bij mijn leven horen. In mijn uiteindelijke lijstje mis ik toch wel wat nummers waar ik ook goede herinneringen aan heb, maar deze nummers kenmerken voor mij op dit specifieke moment mijn leven:

Ik voel me zo verdomd alleen – Danny de Munk
It’s my life – Jon Bon Jovi
I’m still standing – Elton John
You can Win if you want – Modern Talking
Something happened on the way to heaven - Phil Collins
You’re my first, my last, my everything – Barry White
Somehow i’ll find my way home – Jon and Vangelis

Sommige van deze nummers hebben me letterlijk door diepe dalen gesleept. Maar nu ben ik nieuwsgierig: Wat zouden jouw zeven van je leven zijn en waarom?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_204681832
Goed topic. :Y
Vraag me af hoeveel mensen een lijst zeven hebben en wat voor een nummers daarin staan.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  maandag 9 mei 2022 @ 20:19:24 #3
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204681856
Wat lege kut lijst met ruknummers
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 mei 2022 @ 20:25:03 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204681921
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:17 schreef laforest het volgende:
Goed topic. :Y
Vraag me af hoeveel mensen een lijst zeven hebben en wat voor een nummers daarin staan.
Het is natuurlijk best een goede strategie van Dela, laten we wel wezen. Ik heb de pest aan reclames maar deze zette me toch aan het denken. En nieuwsgierig dat ik ben wil ik dus ook graag weten wat andere mensen zouden kiezen als ze zelf hun uitvaartmuziek konden kiezen.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_204681949
quote:
13s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:19 schreef puzziepie het volgende:
Wat lege kut lijst met ruknummers
Welke nummers zou jij kiezen dan?
  maandag 9 mei 2022 @ 20:28:15 #6
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204681960
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:27 schreef laforest het volgende:

[..]
Welke nummers zou jij kiezen dan?
Ik heb zoveel muziek , maar allemaal totaal niet als wat in dat magere lijstje staat :)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204681980
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:25 schreef DJMO het volgende:

[..]
Het is natuurlijk best een goede strategie van Dela, laten we wel wezen. Ik heb de pest aan reclames maar deze zette me toch aan het denken. En nieuwsgierig dat ik ben wil ik dus ook graag weten wat andere mensen zouden kiezen als ze zelf hun uitvaartmuziek konden kiezen.
Dat wel, maar uiteindelijk krijg je er zelf niets van mee. Behalve de uitvaartsmuziek die ik zelf gecomponeerd heb mogen mijn familieleden de andere 6 nummers wel kiezen. Uiteindelijk moeten zij er naar luisteren. :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 mei 2022 @ 20:30:06 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204681984
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:28 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik heb zoveel muziek , maar allemaal totaal niet als wat in dat magere lijstje staat :)
Kies er zelf eens zeven die jouw leven reflecteren. Je kunt mijn lijstje wel mager noemen, maar dat kan ik met mijn muzieksmaak evengoed van het jouwe vinden. Overigens ligt mijn smaak veel breder dan alleen dit genre hoor. Smaken verschillen, en daar heb ik respect voor. Jij kennelijk niet.

maandag 9 mei 2022 @ 20:31:14 #9
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204681995
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:30 schreef DJMO het volgende:

[..]
Kies er zelf eens zeven die jouw leven reflecteren. Je kunt mijn lijstje wel mager noemen, maar dat kan ik met mijn muzieksmaak evengoed van het jouwe vinden. Overigens ligt mijn smaak veel breder dan alleen dit genre hoor. Smaken verschillen, en daar heb ik respect voor. Jij kennelijk niet.
Pardon?
Okay dat is een leuke aanname .
Zegt niet zoveel over mij.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204682003
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:28 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. Je brandt iemand keihard af op haar persoonlijke keuze, maar is die lijst van jou zoveel beter dan? Is dat niet aan ieder zelf te beslissen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 mei 2022 @ 20:33:01 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204682016
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:29 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat wel, maar uiteindelijk krijg je er zelf niets van mee. Behalve de uitvaartsmuziek die ik zelf gecomponeerd heb mogen mijn familieleden de andere 6 nummers wel kiezen. Uiteindelijk moeten zij er naar luisteren. :)
Daar heb je wel een punt, maar door zelf mijn muziek te kiezen, kan ik mijn nabestaanden wel een boodschap meegeven denk ik. Daarom ben ik dus al wel bezig met hoe en waar ik begraven wil worden (al twijfel ik nog over crematie) en welke muziek er gespeeld moet worden. De kans is groot dat ik een aantal nummers van dit lijstje kies.

maandag 9 mei 2022 @ 20:33:19 #12
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204682021
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:31 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag. Je brandt iemand keihard af op haar persoonlijke keuze, maar is die lijst van jou zoveel beter dan? Is dat niet aan ieder zelf te beslissen?
Ik dacht dat het om een standaard lijst ging, niet om een persoonlijke lijst van iemand . My bad
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 9 mei 2022 @ 20:36:00 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204682056
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:33 schreef puzziepie het volgende:

[..]
Ik dacht dat het om een standaard lijst ging, niet om een persoonlijke lijst van iemand . My bad
Nee. Deze nummers heb ik na lang nadenken gekozen. Dus geen standaard lijstje wat me is opgelepeld, maar wat ik echt persoonlijk heb uitgezocht. Het nummer van Danny de Munk kenmerkt mijn jeugd bijvoorbeeld, mijn ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of drie was en ik was letterlijk de vrouwelijke ciske de rat in mijn jeugd. En zo kan ik bij elk nummer wel een persoonlijke ervaring vertellen, maar dat is hoop ik niet nodig.

maandag 9 mei 2022 @ 21:27:40 #14
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_204682844
OK, het is ook niet mijn lijstje, maar het is nu duidelijk dat het om persoonlijke lijstjes gaat en laten we het ook zo verder behandelen…
pi_204685296
Dit is mijn voorlopige lijst. Niet noodzakelijk de volgorde van de lijst, maar hoe ze in me opkwamen.

1. Mijn eigen gecomponeerde begrafenismuziek voot viool, viola, chello, en contrabas.

2. Shostakovich - String Quartet 8 - 1st movement

3. Erik Satie - Gnossienne 1 (piano met viool versie van Daniel Hope)

4. Mozart - Divertimento KV 138 - First movement allegro

5. Tchaikovsky - Wals uit Zwanenmeer

6. Hanns Eisler - Wie die Krähe (van Die Mutter)

7. Mozart - E Susanna non vien – Dove sono i bei momenti uit Le nozze di Figaro (Barbara Frittoli versie November 2010)

Doe ik er ook 2 video's bij

pi_204685549
Ik wil geen uitvaart. Treuren is zonde van je tijd. Mijn nabestaanden maken er gewoon een leuke dag van, met een live-jazzbandje. Dansen, eten en drinken.
Een impressie:

pi_204685612
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 20:29 schreef laforest het volgende:

[..]
Ja dat gaat hier niet op, hè? Ze moeten gewoon luisteren naar m'n superieure smaak. Niet dat er iemand komt.
pi_204685617
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:13 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik wil geen uitvaart. Treuren is zonde van je tijd. Mijn nabestaanden maken er gewoon een leuke dag van, met een live-jazzbandje. Dansen, eten en drinken.
Een impressie:

Dat is inmiddels zo fucking cliché.
  Redactie Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 08:36:27 #19
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204685717
Ik geloof niet in 7 platen en in dat je per se platen die jouw leven bepaald hebben op je uitvaart zou moeten draaien. Wel is het mooi om er een bepaalde persoonlijke herkenning in te steken zou ik zeggen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:35:00 #20
487165 Tussle266
Albumversie
pi_204686610
Ik ben best wel geobsedeerd door lijstjes, maar mes op de keel zeven platen noemen die mijn leven samenvatten blijk ik niet te kunnen. Je leert ook iedere dag iets hier.
All Day I Dream About Stemlijsten
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:35:41 #21
487165 Tussle266
Albumversie
pi_204686618
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik geloof niet in 7 platen en in dat je per se platen die jouw leven bepaald hebben op je uitvaart zou moeten draaien. Wel is het mooi om er een bepaalde persoonlijke herkenning in te steken zou ik zeggen.
Er gaat een lijst van 2000 rond om uit te kiezen mocht het einde voor jou daar zijn toch?
  Redactie Sport dinsdag 10 mei 2022 @ 10:36:52 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204686627
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:35 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Er gaat een lijst van 2000 rond om uit te kiezen mocht het einde voor jou daar zijn toch?
Daar ga ik vanuit van wel. Vapour Trail is eigenlijk wel een vereiste.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 mei 2022 @ 10:37:29 #23
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204686632
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:35 schreef Tussle266 het volgende:
Ik ben best wel geobsedeerd door lijstjes, maar mes op de keel zeven platen noemen die mijn leven samenvatten blijk ik niet te kunnen. Je leert ook iedere dag iets hier.
Ik vond het ook lastig hoor. En eigenlijk zou ik er nog wel zeven extra bij kunnen zetten.

pi_204686668
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 06:48 schreef laforest het volgende:
Dit is mijn voorlopige lijst. Niet noodzakelijk de volgorde van de lijst, maar hoe ze in me opkwamen.

1. Mijn eigen gecomponeerde begrafenismuziek voot viool, viola, chello, en contrabas.

2. Shostakovich - String Quartet 8 - 1st movement

3. Erik Satie - Gnossienne 1 (piano met viool versie van Daniel Hope)

4. Mozart - Divertimento KV 138 - First movement allegro

5. Tchaikovsky - Wals uit Zwanenmeer

6. Hanns Eisler - Wie die Krähe (van Die Mutter)

7. Mozart - E Susanna non vien – Dove sono i bei momenti uit Le nozze di Figaro (Barbara Frittoli versie November 2010)

Doe ik er ook 2 video's bij

Mooie lijst maar saaiste begrafenis EVER
-nee-
pi_204686677
Space Oddity bij binnenkomst, daarna Moon men van Rick en Morty op repeat :@
-nee-
pi_204686724
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Mooie lijst maar saaiste begrafenis EVER
Dat is mijn probleem niet. :7

Maar wat versta je onder een saaie begravenis? :?
pi_204686784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:48 schreef laforest het volgende:

[..]
Dat is mijn probleem niet. :7

Maar wat versta je onder een saaie begravenis? :?
Veel klassieke muziek. Ligt niet aan jou natuurlijk, maar ik kom uit een gereformeerd milieu en alle begrafenissen waren lange zitten met saaie speeches waarin geen kloot werd verteld omdat refo's geen kut meemaken met tussendoor lange klassieke stukken die helemaal niks zeggen over de overledene, behalve dat deze hele zondagen bij de stereo boos op de wereld zaten te zijn. :7

Mooie muziek hoor, maar als je dood gaat stuur ik met alle liefde een kaartje maar de uitvaart sla ik over :@
-nee-
pi_204686821
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:53 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Veel klassieke muziek. Ligt niet aan jou natuurlijk, maar ik kom uit een gereformeerd milieu en alle begrafenissen waren lange zitten met saaie speeches waarin geen kloot werd verteld omdat refo's geen kut meemaken met tussendoor lange klassieke stukken die helemaal niks zeggen over de overledene, behalve dat deze hele zondagen bij de stereo boos op de wereld zaten te zijn. :7

Mooie muziek hoor, maar als je dood gaat stuur ik met alle liefde een kaartje maar de uitvaart sla ik over :@
Okay, duidelijk. :Y
Dan is mijn vraag: wat is voor jou een betere/minder saaie begrafenis? En welke 7 nummers zou jij kiezen?
pi_204686888
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:56 schreef laforest het volgende:

[..]
Okay, duidelijk. :Y
Dan is mijn vraag: wat is voor jou een betere/minder saaie begrafenis? En welke 7 nummers zou jij kiezen?
Ik heb daar geen goed antwoord op eigenlijk. Veel van Bowie. Space Oddity, ashes to ashes ( :P ), the man who sold the world.. Verder denk ik dat het met drie speeches wel klaar moet zijn, niemand gaat graag naar een begrafenis, dan hoeft het ook niet lang te duren. De naborrel wil ik wel een playlistje voor maken :+
-nee-
pi_204686902
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:23 schreef FlauwKapsel het volgende:

[..]
Ja dat gaat hier niet op, hè? Ze moeten gewoon luisteren naar m'n superieure smaak. Niet dat er iemand komt.
Zie mijn lijst. :7
Mijn smaak ís superieur en 7 nummers is dan ook wel erg weinig. Een uitvaartsweek zou leuk zijn. :Y
pi_204686931
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:02 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ik heb daar geen goed antwoord op eigenlijk. Veel van Bowie. Space Oddity, ashes to ashes ( :P ), the man who sold the world.. Verder denk ik dat het met drie speeches wel klaar moet zijn, niemand gaat graag naar een begrafenis, dan hoeft het ook niet lang te duren. De naborrel wil ik wel een playlistje voor maken :+
Naborrelen is wel iets wat ik hoop dat er gaat gebeuren. Gewoon leuke herinneringen ophalen enzo.
pi_204686935
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:03 schreef laforest het volgende:

[..]
Zie mijn lijst. :7
Mijn smaak ís superieur en 7 nummers is dan ook wel erg weinig. Een uitvaartsweek zou leuk zijn. :Y
Festivalletje van maken _O_

Ooit eens een begrafenis meegemaakt van een vriend zijn vader, rijke zuid Amerikaanse familie. Drie dagen 2 verdiepingen van het hilton afgehuurd en versierd in dios los muertos stijl, echt een groot feest :D
-nee-
pi_204686948
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:07 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Festivalletje van maken _O_

Ooit eens een begrafenis meegemaakt van een vriend zijn vader, rijke zuid Amerikaanse familie. Drie dagen 2 verdiepingen van het hilton afgehuurd en versierd in dios los muertos stijl, echt een groot feest :D
:D
In Ierland ben ik bij een begrafenis geweest. Vrije kort ceremonie en daarna iedereen de kroeg in om vet te zuipen. _O-
pi_204687401
Goed topic! Mijn vader is zeer onlangs gestorven (4 mei was de uitvaart). Toen hebben we over 'zijn' muziek moeten nadenken en daarmee heb ik ook al een beetje over 'mijn' muziek nagedacht. Ik zou echt niet 7 nummers kunnen noemen en daarmee mijn leven en/of mijn muzieksmaak kunnen reflecteren. Maar als het om liedjes gaat die - op dit moment! - wel op mijn uitvaart zouden mogen worden gedraaid (zal hoogstwaarschijnlijk van moment tot moment zeer aan verandering onderhevig zijn, in willekeurige volgorde en 10 stuks ipv 7):

1. Geoffrey Oryema - Lapwony
2. Dire Straits - Walk of life
3. Van Morrison/John Lee Hooker - Gloria
'Wasted years' van die 2 samen mag eventueel ook:
4. Leonard Cohen -Dance me to the end of love
4. Acda en de Munnik- Slaap zacht, Elisabeth
5. Dermot Kennedy - Moments Passed
6. DJ Aphrodite - King of the Beats
7. The Prodigy - No good (Start the dance)
8. Bush - Letting the cables sleep (de NOW remix versie vind ik, denk ik, het mooist)
9. R.E.M. - Let me in
10. Eddie Vedder - Society

Daarnaast zou er eigenlijk op zéker iets van Nirvana en Tool in zo'n lijstje 'horen', maar ik zou zo even niet weten wélke nummers dat dan zouden moeten zijn (en ik heb er nóu al meer dan 7 genoemd :') )...
Tails tell tales
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 10 mei 2022 @ 12:13:58 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_204687534
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:58 schreef Forbry het volgende:
Goed topic! Mijn vader is zeer onlangs gestorven (4 mei was de uitvaart). Toen hebben we over 'zijn' muziek moeten nadenken en daarmee heb ik ook al een beetje over 'mijn' muziek nagedacht. Ik zou echt niet 7 nummers kunnen noemen en daarmee mijn leven en/of mijn muzieksmaak kunnen reflecteren. Maar als het om liedjes gaat die - op dit moment! - wel op mijn uitvaart zouden mogen worden gedraaid (zal hoogstwaarschijnlijk van moment tot moment zeer aan verandering onderhevig zijn, in willekeurige volgorde en 10 stuks ipv 7):

1. Geoffrey Oryema - Lapwony
2. Dire Straits - Walk of life
3. Van Morrison/John Lee Hooker - Gloria
'Wasted years' van die 2 samen mag eventueel ook:
4. Leonard Cohen -Dance me to the end of love
4. Acda en de Munnik- Slaap zacht, Elisabeth
5. Dermot Kennedy - Moments Passed
6. DJ Aphrodite - King of the Beats
7. The Prodigy - No good (Start the dance)
8. Bush - Letting the cables sleep (de NOW remix versie vind ik, denk ik, het mooist)
9. R.E.M. - Let me in
10. Eddie Vedder - Society

Daarnaast zou er eigenlijk op zéker iets van Nirvana en Tool in zo'n lijstje 'horen', maar ik zou zo even niet weten wélke nummers dat dan zouden moeten zijn (en ik heb er nóu al meer dan 7 genoemd :') )...
Nog gecondoleerd.. Ik mis ook wel wat nummers in mijn lijstje hoor. Zo hebben de nummer kijk omhoog van Nicks en Simon, paradise by the dashboardlight, old and wise (Alan parsons), I will survive (Gloria Gaynor), who wants to live forever (queen), the last seven days en La Sagrada Familia ook veel betekenis voor me.

De tekst van ipv kaarten van Jan Rot vind ik ook wel tof : Jan Rot · Album · 2022 · 21 songs.

Verder hoef ik geen bloemen op m'n uitvaart. Ik heb meer respect voor het Joodse gebruik om een steentje achter te laten.

En ja, ook ik hoop dat ze niet om mijn dood zullen treuren maar zullen vieren dat ik heb geleefd.

pi_204687614
Dank je wel! :*
Tails tell tales
  dinsdag 10 mei 2022 @ 12:43:31 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_204687812
Ik heb 'm zelf niet ingevuld maar ik wist wel van het bestaan van die site omdat we voor dela werken bij mij op het werk :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 10 mei 2022 @ 15:03:46 #38
487165 Tussle266
Albumversie
pi_204689130
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Vapour Trail is eigenlijk wel een vereiste.
Prima keuze wel. Misschien dat ik ook te moeilijk naar het maken van zo'n lijstje kijk. Ik zou eigenlijk geen enkel nummer aan een levensgebeurtenis kunnen koppelen, maar er zijn er voldoende die je zou kunnen nomineren voor het uitzwaaimoment.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 14:51:15 #39
469185 DJ11
Radio 49
pi_204734014
Goed topic. Ik ga eens nadenken over een lijstje. Er kan een subtiel, maar wezenlijk verschil zitten tussen 'de 7 van je leven' of nummers die je tijdens je uitvaart gedraaid wilt hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')