abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204676151
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:01 schreef Rode_Wijn het volgende:
Hamilton (en zijn team) blinken altijd uit in waardeloze strategische beslissingen rondom pitstops. Dit seizoen sowieso al 2 gp's het geval en laten we niet vergeten vorig jaar in Abu Dhabi, het vergooien van de titel.
Abu Dhabi was een onmogelijke keuze. Elke keuze van Mercedes had achteraf gezien fout uit kunnen pakken. Terwijl RBR feitelijk alleen hoefde te counteren: de enige manier waarop ze nog zouden kunnen winnen, was om het tegenovergestelde te doen van Mercedes.

Zou Mercedes ervoor kiezen niet te stoppen, dan zou dat Verstappen de mogelijkheid geven wel te stoppen: resultaat Hamilton nog steeds op P1, maar Verstappen op vers rubber. Als Hamilton ervoor gekozen had wel te stoppen, was Verstappen waarschijnlijk niet gestopt en was Hamilton op dat moment P1 kwijt geweest. In dat scenario hadden er dan twee dingen moeten gebeuren: 1. de race mag niet eindigen onder de SC, 2. Hamilton moet Verstappen inhalen.

Met name die eerste voorwaarde was op dat moment dusdanig onzeker, dat buiten blijven de meest logische optie was. En achteraf kijk je dan inderdaad de stier in z'n kont.
pi_204676162
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ze wilden hem nog bijna op soft zetten bij Mercedes. Dat was denk ik de slimste optie geweest want dan verloor hij alleen positie aan George, die hij dan weer had kunnen passeren.
Russell had nu flink moeite om Hamilton te passeren met nieuwe mediums vs oude hards, was dat dan andersom zo makkelijk gegaan met nieuwe softs vs nieuwe mediums?
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 mei 2022 @ 10:16:50 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204676174
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:02 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Nee dat vraagt niemand want je weet niet hoeveel tijd je verliest met een safetycar stop, dat weet het team veel beter.
Ik bedoel een vraag als "is het gat groot genoeg?" :N
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204676180
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Abu Dhabi was een onmogelijke keuze. Elke keuze van Mercedes had achteraf gezien fout uit kunnen pakken. Terwijl RBR feitelijk alleen hoefde te counteren: de enige manier waarop ze nog zouden kunnen winnen, was om het tegenovergestelde te doen van Mercedes.

Zou Mercedes ervoor kiezen niet te stoppen, dan zou dat Verstappen de mogelijkheid geven wel te stoppen: resultaat Hamilton nog steeds op P1, maar Verstappen op vers rubber. Als Hamilton ervoor gekozen had wel te stoppen, was Verstappen waarschijnlijk niet gestopt en was Hamilton op dat moment P1 kwijt geweest. In dat scenario hadden er dan twee dingen moeten gebeuren: 1. de race mag niet eindigen onder de SC, 2. Hamilton moet Verstappen inhalen.

Met name die eerste voorwaarde was op dat moment dusdanig onzeker, dat buiten blijven de meest logische optie was. En achteraf kijk je dan inderdaad de stier in z'n kont.
Eens dat het voor RB een makkelijke keuze was nu, maar volgens mij was wel de vraag of Lewis ervoor was gebleven als hij wel was gestopt, zo zeker was het niet dat hij dan P1 zou verliezen
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 mei 2022 @ 10:18:12 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204676187
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Russell had nu flink moeite om Hamilton te passeren met nieuwe mediums vs oude hards, was dat dan andersom zo makkelijk gegaan met nieuwe softs vs nieuwe mediums?
Hamilton had drs van Bottas. Ik denk dat Russell Bottas veel eerder voorbij was gekomen als hij een aanval moest wagen, maar die plek kreeg hij natuurlijk cadeau.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204676194
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hij heeft helemaal geen punt. Hij heeft het hier namelijk zelf naar gemaakt, als het andersom gaat (team maakt een call) dan zeikt hij daar over.
Hmm, dus als iemand het fout aanpakt, dan moet zo iemand het fout blijven aanpakken?

Het team moet de strategie uitdokteren, daar hebben ze tientallen mensen voor.
pi_204676213
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:10 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ze wilden hem nog bijna op soft zetten bij Mercedes. Dat was denk ik de slimste optie geweest want dan verloor hij alleen positie aan George, die hij dan weer had kunnen passeren.
Dat is voor Mercedes als team toch niet echt een interessante optie? Qua punten levert dat immers niks extra op. Het levert wel extra risico's op.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 10:20:24 #208
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_204676215
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Misschien niet nee, maar ze hadden in ieder geval voordeel gehad op Bottas zodat ze een 5-6 mogelijk konden veiligstellen.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_204676251
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hij vroeg of het hem posities zou kosten.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 10:23:19 #210
pi_204676256
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een betere vraag is: hoeveel posities verlies ik als ik pit, en hoe oud zijn de banden van degene waaraan ik de positie verlies

Maar dat is alweer veel te veel informatie dus dat moeten ze aan de pitmuur lekker regelen. De enige vraag die de pitwall moet stellen is of Lewis op nieuwe banden wil. Dus die vraag had Lewis beter moeten beantwoorden.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_204676269
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:17 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Eens dat het voor RB een makkelijke keuze was nu, maar volgens mij was wel de vraag of Lewis ervoor was gebleven als hij wel was gestopt, zo zeker was het niet dat hij dan P1 zou verliezen
Jawel hoor. Als Hamilton in Abu Dhabi wel gestopt was en Verstappen niet, dan was-ie P1 op dat moment kwijt geweest.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 10:26:09 #212
pi_204676287
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Jawel hoor. Als Hamilton in Abu Dhabi wel gestopt was en Verstappen niet, dan was-ie P1 op dat moment kwijt geweest.
Volgens mij heeft iemand hier uitgerekend dat hij P1 had gehouden achteraf gezien, maar dat konden ze toen niet weten
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_204676315
quote:

[..]
Maar op veel betere banden. Dan was de situatie dus precies verkeerd om geweest. Moeilijke keuze dat zeker, maar opties waren er wel.
  maandag 9 mei 2022 @ 10:28:54 #214
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204676326
quote:

[..]
Ja maar niemand weet of Ver gestopt zou zijn. Speculaties. Strategie is een kwestie van risico's uitsluiten cq daar op anticiperen. En men heeft bij MERC daar achteraf gezien niet goed geanticipeerd op de risico's. Simpel zat.

En dat het dit seizoen al 2/5 gp's mis is gegaan met dat anticiperen rondom pitstops, zo uit mijn hoofd, wijst toch zoetjesaan op een trend.
pi_204676337
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Maar op veel betere banden. Dan was de situatie dus precies verkeerd om geweest. Moeilijke keuze dat zeker, maar opties waren er wel.
Maar ga je dat risico nemen als de kans ook aanwezig is dat de race niet meer was hervat of als het een rode vlag was geworden zodat ze beiden op nieuwe banden hadden gestaan?

Maar het was niet de bedoeling om die discussie opnieuw aan te zwengelen :D
  maandag 9 mei 2022 @ 10:30:21 #216
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_204676340
Over 10 jaar praten mensen nog steeds over Abu Dhabi vermoed ik zo.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 10:36:24 #217
pi_204676391
Even terug naar Miami: Mercedes heeft als team gemaximaliseerd gisteren. Prima gepresteerd met de beschikbare middelen.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 9 mei 2022 @ 10:37:48 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204676403
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:30 schreef beantherio het volgende:
Over 10 jaar praten mensen nog steeds over Abu Dhabi vermoed ik zo.
Over '74 en '78 wordt ook nog steeds gepraat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204676460
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Even terug naar Miami: Mercedes heeft als team gemaximaliseerd gisteren. Prima gepresteerd met de beschikbare middelen.
Hadden daar wel Bottas voor nodig die een fout maakte, afwachten of ze daar beiden voorbij waren gekomen..

Maar goed, dan is alsnog de vraag wat het zegt over Mercedes als plek 5 en 6 (op vrij kansloze achterstand van de top-4) het maximaal haalbare is. Ze hebben een stap gezet, maar geloof niet dat ze dat nog gaan dichten dit jaar
  maandag 9 mei 2022 @ 10:48:45 #220
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_204676478
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Klopt. Genieten.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 10:49:33 #221
pi_204676483
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:45 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Hadden daar wel Bottas voor nodig die een fout maakte, afwachten of ze daar beiden voorbij waren gekomen..
Als die een fout maakt, maakt die een fout
quote:
Maar goed, dan is alsnog de vraag wat het zegt over Mercedes als plek 5 en 6 (op vrij kansloze achterstand van de top-4) het maximaal haalbare is. Ze hebben een stap gezet, maar geloof niet dat ze dat nog gaan dichten dit jaar
Daar lijkt het niet op nee, maar daar konden ze gister niks aan doen.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_204676486
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hmm, dus als iemand het fout aanpakt, dan moet zo iemand het fout blijven aanpakken?

Dat klopt, maar als je kijkt naar Turkije vorig jaar, negeerde hij het advies van die tientallen mensen en dacht hij dat hij het zelf beter wist. Nu wil het team overleggen is het ook niet goed.
  maandag 9 mei 2022 @ 10:50:17 #223
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_204676490
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:45 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Ze lopen achter de feiten aan. Als ze de porpoising-problemen al weten op te lossen dan hebben ze nog steeds een flinke performance-achterstand op RBR en Ferrari.

Ik geloof niet meer dat ze nog mee gaan doen voor het kampioenschap en ik geloof ook eigenlijk niet meer dan ze nog overwinningen kunnen pakken dit seizoen. En tot voor kort leek me dat laatste nog niet uitgesloten.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 10:51:51 #224
pi_204676507
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Klopt. Genieten.
Tsja als je van dat soort dingen geniet. Vooral blijven doen ;)
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_204676520
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:18 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Maar dan moet Lewis die keuze qua strategie altijd aan het team laten en deze ook accepteren als het daarna niet de juiste blijkt te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')