abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:45:48 #101
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204686706
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je draait het nu om, ik vroeg aan jou waar er niet inhoudelijk zou zijn gereageerd? Ik zie namelijk enkel enorm inhoudelijke en constructieve posts. Hihi.
[..]
Naast dat ze liegt, is dit natuurlijk allemaal acceptabel als het van Links komt. Sterker nog, het is vermeend fascisme als Links wordt gestopt in een van hun vele gewelddadige uitbarstingen. Dat zagen we tijdens de zomer van BLM-terreur in 2020 ook, toen er over "fascisme" werd gesproken toen Trump na wekenlange rellen in Portland, de National Guard had ingeschakeld. Want Linksen moet je natuurlijk gewoon rustig laten rellen en begrip opbrengen voor hun misplaatste woede.

De dubbele standaard die deze mensen altijd weten te creëren is echt ongezien.
Iets wegwuiven omdat het bij een fact checker vandaan komt is nou niet bepaald inhoudelijk te noemen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:50:32 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204686753
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom mag hij niets zeggen over de verheerlijking van zo’n wanstaltig figuur als Che Guevara? Heb jij toevallig ook zo’n T-shirt?
Ik heb een Arafat sjaal telt dat ook?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 10 mei 2022 @ 10:53:17 #103
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204686785
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Iets wegwuiven omdat het bij een fact checker vandaan komt is nou niet bepaald inhoudelijk te noemen.
Daar zijn inhoudelijke vragen over gesteld. Bijvoorbeeld waarom de persoon in kwestie een deskundige zou zijn? Je kunt natuurlijk op een mening wel het label 'feit' plakken, maar dat maakt het nog geen feit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204686847
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je draait het nu om, ik vroeg aan jou waar er niet inhoudelijk zou zijn gereageerd? Ik zie namelijk enkel enorm inhoudelijke en constructieve posts. Hihi.
[..]
Naast dat ze liegt, is dit natuurlijk allemaal acceptabel als het van Links komt. Sterker nog, het is vermeend fascisme als Links wordt gestopt in een van hun vele gewelddadige uitbarstingen. Dat zagen we tijdens de zomer van BLM-terreur in 2020 ook, toen er over "fascisme" werd gesproken toen Trump na wekenlange rellen in Portland, de National Guard had ingeschakeld. Want Linksen moet je natuurlijk gewoon rustig laten rellen en begrip opbrengen voor hun misplaatste woede.

De dubbele standaard die deze mensen altijd weten te creëren is echt ongezien.
Yep ook dit zal wel weer genegeerd of zelfs gerechtvaardigd worden. Ik mag hopen voor haar dat mocht Roe v Wade verdwijnen dat de linksen niet massaal gaan rellen door het hele land. Zij is dan volgens de regels direct verantwoordelijk voor het geweld.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 11:01:01 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204686874
Ach, daar komt ze toch wel mee weg, en alle journalisten activisten in de MSM zullen klaar staan de rellen, het vandalisme en geweld te bagatelliseren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204686897
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:50 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik heb een Arafat sjaal telt dat ook?
We hebben het over de verheerlijking van Che Guevara. Een racistische communist die verantwoordelijk is voor het uitmoorden van talloze Cubanen en mede verantwoordelijk is voor de 60 jaar lange onderdrukking van het Cubaanse volk.
Vind jij het goed dat zo’n man verheerlijkt word terwijl hij eigenlijk niets goeds heeft gedaan voor Cuba of de mensheid in zijn geheel?
pi_204686905
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:01 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, daar komt ze toch wel mee weg, en alle journalisten activisten in de MSM zullen klaar staan de rellen, het vandalisme en geweld te bagatelliseren.
Ik verwacht eerlijk gezegd ook niet anders, weer een reden erbij dat de MSM absoluut niet vertrouwd dient te worden.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 11:17:15 #108
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204687022
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar zijn inhoudelijke vragen over gesteld. Bijvoorbeeld waarom de persoon in kwestie een deskundige zou zijn? Je kunt natuurlijk op een mening wel het label 'feit' plakken, maar dat maakt het nog geen feit.
Bij de eerste reactie nam je gelijk de schrijver van het artikel in twijfel, niet de argumenten waar die mee kwam of de bronnen die gebruikt werden...
Onikaan ni ov dovah
pi_204687141
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 10:13 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Call to arms? A fight to victory? Hoe moeten we dit beoordelen? Er werd mij verteld dat dit soort woorden een oproep tot geweld betekenen. Dat betekent dus dat elke rel die er straks plaats gaat vinden het directe gevolg is van de uitspraken van Lightfoot?
Wat vind je er zelf van? Beschouw je deze woorden als een oproep tot geweld?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204687155
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Wat vind je er zelf van? Beschouw je deze woorden als een oproep tot geweld?
Ik niet, ik geloof er niets van dat dit een oproep tot geweld is. Maar mijn standpunten zijn wat dit betreft bekend.
De vraag is eerder vind jij dit een oproep tot geweld?
pi_204687474
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik niet, ik geloof er niets van dat dit een oproep tot geweld is. Maar mijn standpunten zijn wat dit betreft bekend.
De vraag is eerder vind jij dit een oproep tot geweld?
Nee, dat vind ik niet. Uiteraard weet ik waar je heen wil hiermee, maar Trumps opruiende praat voorafgaand aan de bestorming van het Capitool is wat mij betreft ook niet het probleem, laat staan de kern.

Als Trump al vervolgd zou worden (wat niet gaat gebeuren) zou dat moeten zijn omdat hij Pence en gouverneurs onder druk heeft gezet de verkiezingsuitslagen niet te certificeren en andere middelen probeerde aan te wenden om de verkiezingen ongeldig te verklaren, met als doel zelf aan de macht te blijven.

Is Trump (mede-)verantwoordelijk voor de bestorming van het Capitool? Absoluut, zonder zijn aanhoudende leugens over grootschalige verkiezingsfraude had die idioterie nooit plaatsgevonden. Maar dat betekent naar mijn idee niet dat hij daar strafrechtelijk voor kan worden gevolgd, laat staan voor de woorden die hij voorafgaand aan de bestorming heeft gebruikt.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 12:51:05 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204687883
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
We hebben het over de verheerlijking van Che Guevara. Een racistische communist die verantwoordelijk is voor het uitmoorden van talloze Cubanen en mede verantwoordelijk is voor de 60 jaar lange onderdrukking van het Cubaanse volk.
Vind jij het goed dat zo’n man verheerlijkt word terwijl hij eigenlijk niets goeds heeft gedaan voor Cuba of de mensheid in zijn geheel?
Ehm je kan niet verantwoordelijk stellen voor wat Castro deed na zijn dood, eind jaren 60.
Waarvan hij al hele poos er van niet meer in Cuba was.

Ik verheerlijk hem niet, maar Arafat was ook alles behalve een heilige als je dan een ban legt op T-shirts met Che er op leg dan ook een ban met de Arafat sjaal.

En nu dus de Z in Rusland als we dan toch bezig zijn

En Trump voor het opjutten van de 6jan ongeregeldheden.
pi_204687902
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, dat vind ik niet. Uiteraard weet ik waar je heen wil hiermee, maar Trumps opruiende praat voorafgaand aan de bestorming van het Capitool is wat mij betreft ook niet het probleem, laat staan de kern.

Als Trump al vervolgd zou worden (wat niet gaat gebeuren) zou dat moeten zijn omdat hij Pence en gouverneurs onder druk heeft gezet de verkiezingsuitslagen niet te certificeren en andere middelen probeerde aan te wenden om de verkiezingen ongeldig te verklaren, met als doel zelf aan de macht te blijven.

Is Trump (mede-)verantwoordelijk voor de bestorming van het Capitool? Absoluut, zonder zijn aanhoudende leugens over grootschalige verkiezingsfraude had die idioterie nooit plaatsgevonden. Maar dat betekent naar mijn idee niet dat hij daar strafrechtelijk voor kan worden gevolgd, laat staan voor de woorden die hij voorafgaand aan de bestorming heeft gebruikt.
Ik vind het jammer dat Fok! een erg slechte zoekfunctie heeft want ik zou toch zweren dat jij van mening was dat Trumps woorden bij dat protest een directe aanleiding was van de bestorming van het capitool.
Ik weet ieder geval dat onder andere @theguyver en @Kijkertje en @illusions hier in mee gingen.
pi_204687909
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Bij de eerste reactie nam je gelijk de schrijver van het artikel in twijfel, niet de argumenten waar die mee kwam of de bronnen die gebruikt werden...
Waarbij het dan wederom opvallend is dat de trouwe rechtse sektevolgers iemand die al een dubieuze status heeft en een flutfilm maakt wel serieus nemen en nergens in twijfel trekken. Over dubbele standaarden gesproken. _O-
  dinsdag 10 mei 2022 @ 12:57:55 #115
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204687949
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik vind het jammer dat Fok! een erg slechte zoekfunctie heeft want ik zou toch zweren dat jij van mening was dat Trumps woorden bij dat protest een directe aanleiding was van de bestorming van het capitool.
Ik weet ieder geval dat onder andere @:theguyver en @:kijkertje en @:Illusions hier in mee gingen.
Onderzoek loopt nog!

De grootschalige fraude .... Eh niet!
pi_204688116
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ehm je kan niet verantwoordelijk stellen voor wat Castro deed na zijn dood, eind jaren 60.
Waarvan hij al hele poos er van niet meer in Cuba was.

Ik verheerlijk hem niet, maar Arafat was ook alles behalve een heilige als je dan een ban legt op T-shirts met Che er op leg dan ook een ban met de Arafat sjaal.

En nu dus de Z in Rusland als we dan toch bezig zijn

En Trump voor het opjutten van de 6jan ongeregeldheden.
Niemand heeft het over in de ban doen van communistische kledij. DeSantis spreekt slechts zijn afschuw uit over zo weinig historisch besef van de studenten over de communisten.

Overigens wel typisch dat @Kijkertje onder andere dat niet zo relevant vind maar liever wijst naar nazis. Beiden zijn slecht overigens maar het lijkt net of het communisme niet benoemd mag worden.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 13:15:45 #117
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204688118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarbij het dan wederom opvallend is dat de trouwe rechtse sektevolgers iemand die al een dubieuze status heeft en een flutfilm maakt wel serieus nemen en nergens in twijfel trekken. Over dubbele standaarden gesproken. _O-
Dubieuze status? Rechtse sekte? Flutfilm?
  FOK!mycroftheld dinsdag 10 mei 2022 @ 13:16:12 #118
128465 Wrapster
Lekker wikkelen
pi_204688121
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Of jij weet niet hoe je de zoekfunctie moet gebruiken. Is genoeg te vinden: KoosVogels in BNW / Presidentiële verkiezingen Verenigde Staten #24 - Bye Bye Trump
Maakt de lekkerste wraps :9
pi_204688139
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 13:16 schreef bondage het volgende:

[..]
Of jij weet niet hoe je de zoekfunctie moet gebruiken. Is genoeg te vinden: KoosVogels in BNW / Presidentiële verkiezingen Verenigde Staten #24 - Bye Bye Trump
Dankjewel
pi_204688150
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
'Verschrikkelijk tegenstond'?

Trump claimt dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen, dat de uitslag doorgestoken kaart is. Miljoenen Amerikanen zijn daar nu heilig van overtuigd, met dank aan de giftige retoriek van de president. Hier komt de VS niet zomaar van terug. Trump heeft een kiem gezaaid, met in potentie levensgevaarlijke gevolgen. De woorden van president hebben geleid tot de bestorming van het Capitool en de kans is groot dat het alleen maar erger wordt.

Trump gaat de boeken in als de slechtste president die de VS ooit heeft gekend.
Ik wist het niet zeker Koos maar hier claim je wel degelijk dat zijn woorden een directe aanleiding zijn voor de bestorming van het capitool.
pi_204688184
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 13:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik wist het niet zeker Koos maar hier claim je wel degelijk dat zijn woorden een directe aanleiding zijn voor de bestorming van het capitool.
Ik stelde hierboven dan ook dat hij er niet voor kan worden vervolgd, niet dat zijn woorden geen rol speelden bij de bestorming van het Capitool.

Het is heel simpel: zonder Trumps constante stroom leugens over verkiezingsfraude en zijn opruiende woorden op dag zelf, had de bestorming van het Capitool nooit plaatsgevonden. Welke conclusies je daar verder aan verbindt, is voor een ieder om zelf te bepalen.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 13:27:48 #122
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204688241
Hihi, woedend zal Amerikaans Links zijn. En als dit zo zal blijven zullen steden in heel de VS weer te maken krijgen met Pyromane Progressieven.
quote:
Report: Supreme Court Majority Still Supports Overturning Roe

A Supreme Court majority in favor of overturning Roe v. Wade was reportedly still in agreement long after a draft of the majority opinion was written in February.

The draft, which was leaked to the public last week, does not represent the final decision of the Supreme Court in the case of Dobbs v. Jackson Women’s Health. Justices are still able to suggest changes to the majority opinion or switch their votes altogether until the court publishes its decision in the case.

As recently as two weeks ago, however, the reported majority in favor of striking down Roe was still together, sources told The Washington Post. “[T]hree conservatives close to the court” told WaPo that “the majority of five justices to strike Roe remains intact,” a question that has stirred those on both sides of the debate that has erupted around the future of abortion law in the U.S. in the wake of the leaked draft.

Chief Justice John Roberts is not siding with the majority, telling his colleagues in December that he planned to write an opinion upholding both Mississippi’s restrictions on abortion, in question in Dobbs, as well as Roe to the extent possible. The majority of the court disagreed with the chief justice and were “more interested in an opinion that overturned the precedents,” WaPo reported, citing a source “close to the most conservative members of the court.”

The leak of the draft decision on May 2 sparked outcry across the political spectrum. Conservatives generally decried the leak of the document, unprecedented in recent history and a significant breach of trust among the nine justices of the high court. Leftists rallied to protest the contents of the draft and claimed that the end of Roe could spell the end of abortion access in the U.S. Notably, ending Roe would revert the question of legal access to abortion back to the states, where laws would vary widely.

Over the weekend, protesters demanding the Supreme Court uphold Roe demonstrated outside of the private residences of Justice Brett Kavanaugh and Roberts. Earlier in the week, the pro-abortion group Ruth Sent Us doxed the five conservative members of the Supreme Court, posting their streets on online and calling for protests.

Last week, former Attorney General Bill Barr said that the Roberts may need to appoint a special counsel to uncover who leaked the draft of the decision. The leaker, Barr said, could be charged with obstruction of justice.

“I think the chief would have had the option, and perhaps he still will, to appoint a special counsel. Not in the classical criminal sense, but the court can appoint a counsel and he could bring in a former U.S. attorney or someone with a criminal law background. And I’m sure he would get the support he needed from the FBI or any other law enforcement agency,” Barr said.
pi_204688514
twitter

_O- _O_
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_204688905
quote:
BREAKING: Missouri Senate Passes Election Integrity Bill — Bans Drop Boxes, Ballot Harvesting and Zuckerbucks – Requires Photo ID for Voting

The Missouri Senate on Monday passed an extensive election integrity bill.

The new law requires a photo ID for voting.

Senator Bob Onder announced on Facebook that the new election law bans drop boxes, ballot harvesting, and Zuckerbucks.

Missouri House Bill HB1878 was passed tonight by the Missouri State Senate.
bron

In Missouri hebben de film 2000 mules gezien.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 14:37:31 #125
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204688913
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 13:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Niemand heeft het over in de ban doen van communistische kledij. DeSantis spreekt slechts zijn afschuw uit over zo weinig historisch besef van de studenten over de communisten.

Overigens wel typisch dat @:kijkertje onder andere dat niet zo relevant vind maar liever wijst naar nazis. Beiden zijn slecht overigens maar het lijkt net of het communisme niet benoemd mag worden.
Eh maar je hebt het wel over de beeltenis van Che Guevara.
De vraag is dan waar trek je de grens.

Want in feite kan je bijna alles wel verbieden, Nederland heeft een slavernij verleden dus Nederlandse vlag verbieden?

Is che momenteel relevant?
Nee, totaal niet hij word gezien als verzets strijder en tja de foto was een goeie verkoop prent.
Wat hij verder uitgevroten (executies bevolking en politieke tegenstanders) heeft als verzets strijder en tijdelijk politicus van Cuba weten er niet zo veel

De. Bekende vlag hijsen op Iwo jima is een bekend symbool maar daarvoor zijn duizenden Japanners gestorven.
Dus zou je zeggen dit kan ook echt niet..

Dus ja nogmaals waar ga je die grens trekken.

Word men in Cuba pissed als je met een Che T-shirt rondloopt?
Nee.
De rest van de wereld ook niet maar alleen chivaz stoort zich er aan.
Dus verbieden dan maar?

En nou gedraag je dus exact als de kleine meerderheid gepeupel waar dus de republikeinen zo keihard tegen is de woke groep..

Grappig hoe het zo 180° kan draaien.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 14:40:11 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204688930
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:36 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
bron

Sorry ik heb mijn bril niet op ,waar staat dit in het nieuws bericht?

Kan je het even citeren?
pi_204689001
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:37 schreef theguyver het volgende:

[..]
Eh maar je hebt het wel over de beeltenis van Che Guevara.
De vraag is dan waar trek je de grens.

Want in feite kan je bijna alles wel verbieden, Nederland heeft een slavernij verleden dus Nederlandse vlag verbieden?

Is che momenteel relevant?
Nee, totaal niet hij word gezien als verzets strijder en tja de foto was een goeie verkoop prent.
Wat hij verder uitgevroten (executies bevolking en politieke tegenstanders) heeft als verzets strijder en tijdelijk politicus van Cuba weten er niet zo veel

De. Bekende vlag hijsen op Iwo jima is een bekend symbool maar daarvoor zijn duizenden Japanners gestorven.
Dus zou je zeggen dit kan ook echt niet..

Dus ja nogmaals waar ga je die grens trekken.

Word men in Cuba pissed als je met een Che T-shirt rondloopt?
Nee.
De rest van de wereld ook niet maar alleen chivaz stoort zich er aan.
Dus verbieden dan maar?

En nou gedraag je dus exact als de kleine meerderheid gepeupel waar dus de republikeinen zo keihard tegen is de woke groep..

Grappig hoe het zo 180° kan draaien.
Het gaat niet over grenzen trekken of communisme verheerlijkende kledij verbieden.
DeSantis had het over het gebrek aan historisch besef bij studenten die dat soort kledij dragen.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 14:51:15 #128
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204689023
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het gaat niet over grenzen trekken of communisme verheerlijkende kledij verbieden.
DeSantis had het over het gebrek aan historisch besef bij studenten die dat soort kledij dragen.
Niemand boeit dat nog die knakker is al 50 +jaar dood.

Mensen lopen ook met een Amerikaanse vlag op hun tshit rond hoeveel doden heeft de VS wel niet op hun geweten?
Gaan ze daar ook les over geven?
pi_204689039
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 13:27 schreef HowardRoark het volgende:
Hihi, woedend zal Amerikaans Links zijn. En als dit zo zal blijven zullen steden in heel de VS weer te maken krijgen met Pyromane Progressieven.
[..]

Laten we tegen die tijd erop wijzen dat woorden er toe doen en dat een ieder die opruiende taal bezigt direct verantwoordelijk gehouden dient te worden voor het onvermijdelijke geweld wat deze uitspraak teweeg zal brengen.
pi_204689048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Niemand boeit dat nog die knakker is al 50 +jaar dood.
Het boeit de Cubanen in Florida zeer zeker evenals de miljoenen slachtoffers van het communisme dat dit soort “helden” vereert worden door simpele zielen.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 14:55:20 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204689062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het boeit de Cubanen in Florida zeer zeker evenals de miljoenen slachtoffers van het communisme dat dit soort “helden” vereert worden door simpele zielen.
Oh die lui die door de VS in de steek werden gelaten bij de invasie van Cuba?
https://nl.wikipedia.org/(...)kensbaai?wprov=sfla1
pi_204689101
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:55 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oh die lui die door de VS in de steek werden gelaten bij de invasie van Cuba?
https://nl.wikipedia.org/(...)kensbaai?wprov=sfla1
Wat heeft dit te maken met DeSantis die terecht opmerkt dat studenten die communisme verheerlijkende kledij dragen een gebrek hebben aan historisch besef?
  dinsdag 10 mei 2022 @ 15:26:44 #133
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204689363
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 13:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dubieuze status? Rechtse sekte? Flutfilm?
Flut film zeker ja, als ze zulke harde claims maken die hun bewijs niet rechtvaardigen.
Onikaan ni ov dovah
pi_204689450
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
historisch besef, wederom een erg selectieve eenzijdige benadering. Hoe histerisch waren de emotionele maga republikeinen toen er commentaar op oude beelden die fout in hun burgeroorlog waren en de Dukes of hazard vlag was. _O-
pi_204689458
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 15:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]
historisch besef, wederom een erg selectieve eenzijdige benadering. Hoe histerisch waren de emotionele maga republikeinen toen er commentaar op oude beelden die fout in hun burgeroorlog waren en de Dukes of hazard vlag was. _O-
??????
  dinsdag 10 mei 2022 @ 15:51:10 #136
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204689631
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 14:36 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
bron

Dat concept ballot harvesting blijft natuurlijk belachelijk. Moet je nagaan dat hier in Nederland allerlei FVD'ers of GroenLinks'en, je stembiljet kwamen ophalen bij de deur. Het is wel opvallend dat Democraten zo gek zijn op dat systeem, hoe zou dat toch komen vraag je je af ...
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 15:35 schreef Chivaz het volgende:

[..]
??????
Hihi, ik heb ook geen idee waar hij het over heeft. Maar dat is een beetje de norm bij zijn posts.
pi_204689751
Typisch weer de niet actieve herinneringen waarvan maga rechts steeds vaker last heeft. Zoals we laatst ook bij majorie en het verhoor van de j6 commissie konden aanschouwen. :D
pi_204689784
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:03 schreef Basp1 het volgende:
Typisch weer de niet actieve herinneringen waarvan maga rechts steeds vaker last heeft. Zoals we laatst ook bij majorie en het verhoor van de j6 commissie konden aanschouwen. :D
Je kan ook gewoon uitleggen wat je bedoelt ipv wild om je heen te slaan.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 16:14:11 #139
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204689879
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 15:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat concept ballot harvesting blijft natuurlijk belachelijk. Moet je nagaan dat hier in Nederland allerlei FVD'ers of GroenLinks'en, je stembiljet kwamen ophalen bij de deur. Het is wel opvallend dat Democraten zo gek zijn op dat systeem, hoe zou dat toch komen vraag je je af ...
[..]
Hihi, ik heb ook geen idee waar hij het over heeft. Maar dat is een beetje de norm bij zijn posts.
Democraten zijn gek op ballot harvesting? :? Hoe kom je daar nou weer bij?
Onikaan ni ov dovah
pi_204689974
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon uitleggen wat je bedoelt ipv wild om je heen te slaan.
De observeerbare waarheid ontkennen en het wild om zich heen slaan noemen om weer eens iets te overdrijven is ook alweer zo'n typische magavolk bezigheid. :D
pi_204690008
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De observeerbare waarheid ontkennen en het wild om zich heen slaan noemen om weer eens iets te overdrijven is ook alweer zo'n typische magavolk bezigheid. :D
Wat we hier zien is een ernstig geval van TDS. Zelfs na een oproep om zich zelf nader te verklaren gaat de persoon in kwestie door met wild om zich heen te slaan.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 16:39:52 #142
323401 Kijkertje
met filter
pi_204690088
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Eric Holder sprak hier gisteren over met Lawrence O'Donnell:

twitter

Eric Holder (een institutionalist) is van gedachten veranderd over het aanklagen van Trump:

twitter

[ Bericht 9% gewijzigd door Kijkertje op 10-05-2022 16:45:51 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204690103
Helder draadje:

twitter
pi_204690118
Zijn dat woorden van Eric "Fast and Furious" Holder?
pi_204690132
pi_204690181
Puike gast, die d'Souza.

quote:
Dinesh D'Souza, Recently Pardoned by Trump, Shares Tweet With #burntheJews

D'Souza is a conservative author and filmaker who recently sparked controversy suggesting student victims of the Parkland, Florida shooting showed grief that was 'politically orchestrated' and 'phony & inauthentic'
  dinsdag 10 mei 2022 @ 16:48:26 #147
323401 Kijkertje
met filter
pi_204690224
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:42 schreef QuidProJoe het volgende:
En hup ad hominem! De inhoud is alweer te moeilijk?

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204690291
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
En hup ad hominem! De inhoud is alweer te moeilijk?

[ afbeelding ]
Aangezien je zo getriggerd bent ga ik er gemakshalve van uit dat het inderdaad om die Eric Holder gaat.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 17:20:07 #149
323401 Kijkertje
met filter
pi_204690690
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:52 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Aangezien je zo getriggerd bent ga ik er gemakshalve van uit dat het inderdaad om die Eric Holder gaat.
En dat jij alweer niks inhoudelijks te melden hebt ....
  dinsdag 10 mei 2022 @ 17:28:38 #150
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204690816
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:43 schreef QuidProJoe het volgende:
[ afbeelding ]
Op de inhoud van de kritiek ingaan is zeker geen optie?
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 mei 2022 @ 17:40:37 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204690928
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
Helder draadje:

[ twitter ]
Leuke mening, vast en zeker dat deze twitteraar als 'post-conservative' totaal unbiased is.
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:39 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Eric Holder sprak hier gisteren over met Lawrence O'Donnell:

[ twitter ]

Eric Holder (een institutionalist) is van gedachten veranderd over het aanklagen van Trump:

[ twitter ]
Nou, als ze het bij MSNBC zeggen, de ideologische tegenhanger van Fox News, dan moet het wel zo zijn natuurlijk. Immers, Fox News betreft 'misinformatie', maar bij MSNBC brengen ze 'de feiten', toch? Hihi.
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 17:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Kun je 'inhoudelijk' hier definiëren?
  dinsdag 10 mei 2022 @ 17:45:52 #152
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204690998
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 17:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Leuke mening, vast en zeker dat deze twitteraar als 'post-conservative' totaal unbiased is.
[..]
Nou, als ze het bij MSNBC zeggen, de ideologische tegenhanger van Fox News, dan moet het wel zo zijn natuurlijk. Immers, Fox News betreft 'misinformatie', maar bij MSNBC brengen ze 'de feiten', toch? Hihi.
[..]
Inhoudelijk over de kritiek op die film zou fijn zijn.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 mei 2022 @ 18:02:59 #153
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204691144
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 15:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat heeft dit te maken met DeSantis die terecht opmerkt dat studenten die communisme verheerlijkende kledij dragen een gebrek hebben aan historisch besef?
Ehm alles!
Ooit gehoord van mount Rushmore?
Gaat ie dan ook vertellen dat 2 van die presidenten gezamenlijk meer dan 200 slaven hadden.

Ik bedoel er bestaan ook T-shirts met het gezicht van George en Thomas ze staan zelfs op bankbiljetten en noem maar even op!

Maar nu ga je dus zeggen dat mensen dus geen T-shirt mogen dragen van een verzetsstrijder van een ander land omdat een paar mensen zich er aan storen??

Als afro Amerikaan zou ik pissed zijn dat men nog steed slaven bezitters verheerlijkt.
En niet zo'n beetje ook!
pi_204691182
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 16:42 schreef QuidProJoe het volgende:
Wapensmokkel faciliteren en zorgen dat die wapens in de handen van drugskartels vallen is lang niet zo erg als oproepen tot vreedzaam protest.
pi_204691235
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:02 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ehm alles!
Ooit gehoord van mount Rushmore?
Gaat ie dan ook vertellen dat 2 van die presidenten gezamenlijk meer dan 200 slaven hadden.

Ik bedoel er bestaan ook T-shirts met het gezicht van George en Thomas ze staan zelfs op bankbiljetten en noem maar even op!

Maar nu ga je dus zeggen dat mensen dus geen T-shirt mogen dragen van een verzetsstrijder van een ander land omdat een paar mensen zich er aan storen??

Als afro Amerikaan zou ik pissed zijn dat men nog steed slaven bezitters verheerlijkt.
En niet zo'n beetje ook!
Lees je überhaupt wel iets wat ik post? Nogmaals niemand spreekt over een verbod slechts over een gebrek aan historisch besef bij jongeren die lopen in communisme verheerlijkende kledij.
Waarom probeer je er van alles erbij te halen wat niets te maken heeft met wat DeSantis te melden had over die jongeren?
Vind je het soms vervelend dat DeSantis het had over jongeren die vol trots rondlopen in communistische kledij? Ik snap je oprecht niet.
pi_204691259
Over de mening van Eric Holder kan ik heel kort zijn, ik deel die mening niet.
pi_204691336
quote:

[..]
Prima dat je dat aanhaalt als tegenwerping, maar waarom gaat die vlieger dan niet op voor d'Souza? De extreme partijdigheid van nota bene de maker van die film vind je dan schijnbaar weer geen enkel probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 10-05-2022 18:36:16 ]
pi_204691379
twitter

Wat vinden de usual suspects er eigenlijk van dat rechters nu worden gedoxxed en dat er nu mensen bij hun huizen verschijnen die komen om te protesteren?
Ik ben ook wel erg benieuwd wat men er van vind dat de president niet eens een statement heeft met betrekking tot het doxxen en protesteren bij rechters thuis.
Hetzelfde geld uiteraard voor Psaki die ook geen afkeurend woord over had voor de misdragingen van het pro abortus kamp.
pi_204691486
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:21 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Wat vinden de usual suspects er eigenlijk van dat rechters nu worden gedoxxed en dat er nu mensen bij hun huizen verschijnen die komen om te protesteren?
Ik ben ook wel erg benieuwd wat men er van vind dat de president niet eens een statement heeft met betrekking tot het doxxen en protesteren bij rechters thuis.
Hetzelfde geld uiteraard voor Psaki die ook geen afkeurend woord over had voor de misdragingen van het pro abortus kamp.
Natuurlijk is dat belachelijk. Ga demonstreren op een centrale locatie en laat die rechters met rust. Biden moet zich daar ook tegen uitspreken. Al begrijp ik dat hij dat ook heeft gedaan.

Maar ik zou dan niet Carlson aanhalen, die nog altijd volhoudt dat de bestorming van het Capitool een gezellig uitje was van bezorgde burgers. De selectieve verontwaardiging van die man is stuitend.
pi_204691495
Wat Koos zegt.
pi_204691965
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat belachelijk. Ga demonstreren op een centrale locatie en laat die rechters met rust. Biden moet zich daar ook tegen uitspreken. Al begrijp ik dat hij dat ook heeft gedaan.

Maar ik zou dan niet Carlson aanhalen, die nog altijd volhoudt dat de bestorming van het Capitool een gezellig uitje was van bezorgde burgers. De selectieve verontwaardiging van die man is stuitend.
Ik weet niet of hij het een gezellig uitje noemde maar hij gaat ieder geval niet mee in de fantasie dat het een couppoging was.
pi_204691967
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 17:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Jeetje. Dat is nogal een opmerking van iemand die constant off-subforum post.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 19:45:17 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204692400
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Prima dat je dat aanhaalt als tegenwerping, maar waarom gaat die vlieger dan niet op voor d'Souza? De extreme partijdigheid van nota bene de maker van die film vind je dan schijnbaar weer geen enkel probleem.
Heb ik het over die man gehad dan? Ik heb die hele film niet eens gezien.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik weet niet of hij het een gezellig uitje noemde maar hij gaat ieder geval niet mee in de fantasie dat het een couppoging was.
Het was ook geen couppoging natuurlijk. Dat was het enkel voor de journalisten en lezers van de Linkse MSM fabeltjesfabrieken, net zoals dat de BLM-rellen 'mostly peaceful' waren.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 19:46:02 #164
323401 Kijkertje
met filter
pi_204692420
quote:

[..]
[..]
[..]
Weer een ad hominem. Inhoudelijk is ingaan op de inhoud, zo moeilijk is het niet hoor. Zoals hier ingaan op de argumenten waarom een president wel/niet aangeklaagd moet worden :)
pi_204692493
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Waarom moest Pence dan de stemmen van de kiesmannen niet tellen uit door Biden gewonnen staten?
  dinsdag 10 mei 2022 @ 19:53:39 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204692559
En nu dus press secretary, hihi. Maar gelukkig was de MSM er als de kippen bij om even te benadrukken dat ze zwart is en LGBTQ. Want zoals we weten, in het universum van de Blauwe stemmer zijn seksuele oriëntatie, geslacht en huidskleur leidend voor de mens.

dinsdag 10 mei 2022 @ 21:02:55 #167
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_204694039
Net weer even een rondje gefietst door 7 gemeentes en precies op 25 locaties waar normaal een stemlocatie is daar stop ik 30 seconden op maximaal enkele meters afstand en dan fiets ik weer door.

Oja, en ik doe latex handschoenen aan en een mondkapje op als ik dat rondje fiets. Ook om 2 uur 's nachts als ik niemand tegenkom.

Heel normaal gedrag. Iedereen doet dat. Niks verdachts aan.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 21:35:36 #168
323401 Kijkertje
met filter
pi_204695428
twitter
  dinsdag 10 mei 2022 @ 21:48:05 #169
323401 Kijkertje
met filter
pi_204696050
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:13 schreef Chivaz het volgende:
Nooit? Ook niet als hij zich duidelijk schuldig heeft gemaakt aan wetsovertredingen?
  dinsdag 10 mei 2022 @ 21:53:19 #170
323401 Kijkertje
met filter
pi_204696344
Let op ouders! Voor je het weet zien je kinderen dat er ook gays zijn :{w

twitter
pi_204696454
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Heb ik het over die man gehad dan? Ik heb die hele film niet eens gezien.
Waarom ben je er dan telkens als de kippen bij om je 'af te vragen' of de auteur van een factcheck over die film wel deskundig is?

En toen ik vanmiddag een tweet postte van een of andere kerel die de docu bekritiseert, begon je te janken over de vermeende partijdigheid van die persoon.

Tegelijkertijd horen we je niet over de deskundigheid of partijdigheid van d'Souza. Dat is verder prima - je hebt de film naar eigen zeggen immers niet gezien - maar waarom dan telkens zo fanatiek reageren als er kritiek wordt geuit op die docu?
  dinsdag 10 mei 2022 @ 21:55:46 #172
323401 Kijkertje
met filter
pi_204696458
twitter

twitter
  dinsdag 10 mei 2022 @ 22:17:02 #173
323401 Kijkertje
met filter
pi_204697388
twitter
  dinsdag 10 mei 2022 @ 23:06:42 #174
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204699160
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 21:02 schreef Ixnay het volgende:
Net weer even een rondje gefietst door 7 gemeentes en precies op 25 locaties waar normaal een stemlocatie is daar stop ik 30 seconden op maximaal enkele meters afstand en dan fiets ik weer door.

Oja, en ik doe latex handschoenen aan en een mondkapje op als ik dat rondje fiets. Ook om 2 uur 's nachts als ik niemand tegenkom.

Die rijke fantasie helpt hier ook niet echt. Wat je hier noemt zit helemaal niet in die data.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 11 mei 2022 @ 00:00:36 #175
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204700343
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Lees je überhaupt wel iets wat ik post? Nogmaals niemand spreekt over een verbod slechts over een gebrek aan historisch besef bij jongeren die lopen in communisme verheerlijkende kledij.
Waarom probeer je er van alles erbij te halen wat niets te maken heeft met wat DeSantis te melden had over die jongeren?
Vind je het soms vervelend dat DeSantis het had over jongeren die vol trots rondlopen in communistische kledij? Ik snap je oprecht niet.
https://mobile.twitter.co(...)c%2F2645616%2F4%2F25

Hier gaat het toch over.
Nou ik leg jou net dus uit dat de VS dus ook een niet zo heilige achtergrond heeft.

Dus als je moeilijk gaat doen over de hamer en sikkel en een afbeelding van Che Guevara.

Dat je ook best ff stil mag gaan staan als je kijkt naar een afbeelding van een van de founding fathers die gewoon rijk was door de grote hoveelheid slaven wat die wel niet had.

Dat de VS veel Cubanen heeft laten stikken door een mislukte invasie in Cuba.

Een geschiedenis lesje van mij.
Want denk ook niet dat veel van de jeugd dit nog weet. :)
En jij waarschijnlijk ook niet.
  woensdag 11 mei 2022 @ 01:02:02 #176
323401 Kijkertje
met filter
pi_204700915
twitter

twitter

twitter

'The only thing that stops a bad guy with a hurricane gun is a good guy with a hurricane gun' :D

Reacties:

twitter

twitter

:D

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 11-05-2022 04:51:59 ]
  woensdag 11 mei 2022 @ 01:18:18 #177
323401 Kijkertje
met filter
pi_204700948
De fake electors in Georgia werken mee in het onderzoek naar Trump's pogingen de verkiezingsuitslag in zijn eigen voordeel om te zetten

twitter

twitter
  woensdag 11 mei 2022 @ 01:39:09 #178
323401 Kijkertje
met filter
pi_204701003
Aaaawww ...

twitter

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 21:02 schreef Ixnay het volgende:

Of je het nou wel of niet HEEL VERDACHT! vindt, het is nog steeds geen bewijs van fraude :{w

Er kunnen nl andere verklaringen voor zijn zoals deze bv:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 02:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Dat soort detail zit dus helemaal niet in die data... En ja, als je genoeg mensen bekijkt ga je een paar vinden die een prima reden hebben om bij die (druk bezochte) locaties in de buurt te komen. Post en pakketbezorgers bijvoorbeeld, of wat dacht je van medewerkers van de stembureaus zelf.
[..]
Nou, wat een bewijs zeg :D
Iemand die 's avonds/ 's nachts controleert of de dropboxes niet vernield zijn of zo? Dat zou ook meteen een masker en latex handschoenen verklaren.

[ Bericht 21% gewijzigd door Kijkertje op 11-05-2022 03:27:22 ]
  woensdag 11 mei 2022 @ 04:22:07 #179
323401 Kijkertje
met filter
pi_204701116
twitter

Goh waar kennen we dat van :D

Ik heb de tel niet bijgehouden maar volgens de RAP zijn 25 van Trump's kandidaten over de schreef gegaan:

twitter
  woensdag 11 mei 2022 @ 04:24:52 #180
323401 Kijkertje
met filter
pi_204701118
MTG heeft een autootje aangeschaft. Heeft ze wel verdiend natuurlijk :+

twitter
  woensdag 11 mei 2022 @ 04:31:46 #181
323401 Kijkertje
met filter
pi_204701123
twitter
  woensdag 11 mei 2022 @ 04:41:45 #182
323401 Kijkertje
met filter
pi_204701129
Dit is wel erg bedreigend! ;(

twitter
  woensdag 11 mei 2022 @ 05:10:32 #183
323401 Kijkertje
met filter
pi_204701134
Nog wat MAGA-logica :|W

twitter

twitter
  woensdag 11 mei 2022 @ 05:29:53 #184
323401 Kijkertje
met filter
pi_204701143
twitter

Ach ja dat was te verwachten van Tulsi Gabbard ....

[ Bericht 24% gewijzigd door Kijkertje op 11-05-2022 05:38:21 ]
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:29:25 #185
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204702038
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 21:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Waarom ben je er dan telkens als de kippen bij om je 'af te vragen' of de auteur van een factcheck over die film wel deskundig is?

En toen ik vanmiddag een tweet postte van een of andere kerel die de docu bekritiseert, begon je te janken over de vermeende partijdigheid van die persoon.

Tegelijkertijd horen we je niet over de deskundigheid of partijdigheid van d'Souza. Dat is verder prima - je hebt de film naar eigen zeggen immers niet gezien - maar waarom dan telkens zo fanatiek reageren als er kritiek wordt geuit op die docu?
Omdat het fascinerend is om te aanschouwen, dat mensen die de film ook niet hebben gezien, blind afgaan op het gedicteerde. Er zijn slechts vragen gesteld over waarom die journalisten een deskundige zijn op dat gebied. En die vragen maken bij sommigen flink wat los, ik zou ook vooral daar het fanatisme zoeken.
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 22:17 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Kun je 'basic decency' hier definiëren? Sommige progressieven in de comment sectie zijn het stellig oneens met deze column. Wat veel aangeeft over de gemiddelde WaPo lezer.
quote:
83s.gif Op woensdag 11 mei 2022 05:29 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Wat is eigenlijk jouw mening over Tulsi? Afgaande op een aantal nachtelijke posts ben je geen fan van haar, waarom niet eigenlijk? Ze is politiek gezien behoorlijk linksgeoriënteerd.
pi_204702382
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat het fascinerend is om te aanschouwen, dat mensen die de film ook niet hebben gezien, blind afgaan op het gedicteerde. Er zijn slechts vragen gesteld over waarom die journalisten een deskundige zijn op dat gebied. En die vragen maken bij sommigen flink wat los, ik zou ook vooral daar het fanatisme zoeken.
Als je de betreffende factchecks had gelezen, had je gezien dat de journalisten die verantwoordelijk zijn voor deze stukken vertrouwen op de deskundigheid van anderen. In deze artikelen komen experts aan het woord die hun visie geven op de vermeende 'schokkende onthullingen' die de film doet. Je hele argument slaat dus als een lul op een drumstel, want de deskundigheid van de journalist is in deze helemaal niet relevant.

Verder is het vreemd dat je loopt op te winden over de deskundigheid van de auteurs van de factchecks, maar niet 'slechts vragen' stelt over de deskundigheid van d'Souza.
pi_204702394
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 00:00 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://mobile.twitter.co(...)c%2F2645616%2F4%2F25

Hier gaat het toch over.
Nou ik leg jou net dus uit dat de VS dus ook een niet zo heilige achtergrond heeft.

Dus als je moeilijk gaat doen over de hamer en sikkel en een afbeelding van Che Guevara.

Dat je ook best ff stil mag gaan staan als je kijkt naar een afbeelding van een van de founding fathers die gewoon rijk was door de grote hoveelheid slaven wat die wel niet had.

Dat de VS veel Cubanen heeft laten stikken door een mislukte invasie in Cuba.

Een geschiedenis lesje van mij.
Want denk ook niet dat veel van de jeugd dit nog weet. :)
En jij waarschijnlijk ook niet.
Nee het heeft niets te maken met het geen wat DeSantis had gezegd noch heeft het iets te maken met het event en het voegt niets toe aan de discussie.
pi_204702427
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Kun je 'basic decency' hier definiëren? Sommige progressieven in de comment sectie zijn het stellig oneens met deze column. Wat veel aangeeft over de gemiddelde WaPo lezer.
[..]
Wat is eigenlijk jouw mening over Tulsi? Afgaande op een aantal nachtelijke posts ben je geen fan van haar, waarom niet eigenlijk? Ze is politiek gezien behoorlijk linksgeoriënteerd.
Dit dus, behalve Ixnay en QPJ heeft niemand hier de film gezien maar de fact checks worden op voorhand geloofd.
True the vote heeft nu ook een fact check die de fact checkers checked op hun website staan.
Misschien een idee om eerst de film te kijken om dan vervolgens met fact checkers te schermen. Alleen zo kunnen we beoordelen of het geen wat de fact checkers en de makers van de film er nu naast zitten of niet.
pi_204702499
quote:
83s.gif Op woensdag 11 mei 2022 05:29 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Buiten het feit dat Tulsi haar morele plicht vervuld door te waarschuwen over deze stompzinnige proxy oorlog met Rusland is dit niet illegaal.
Ik merk trouwens dat het bezoek van Kerry aan Iran onder Trump wel werd gezien als een heldendaad.
Even voor de duidelijkheid, Kerry word als een held gezien omdat hij achter de rug van Trump met de Iraniërs is gaan praten.
Maar Tulsi Gabbard die terecht kritiek uit op het gevoerde beleid word hier nog net niet van landverraad beschuldigd omdat ze het lef heeft te waarschuwen voor een proxy oorlog met een nucleaire macht.
pi_204702505
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit dus, behalve Ixnay en QPJ heeft niemand hier de film gezien maar de fact checks worden op voorhand geloofd.
True the vote heeft nu ook een fact check die de fact checkers checked op hun website staan.
Misschien een idee om eerst de film te kijken om dan vervolgens met fact checkers te schermen. Alleen zo kunnen we beoordelen of het geen wat de fact checkers en de makers van de film er nu naast zitten of niet.
Gast, Dinesh D'Souza is een notoire verspreider van onzin en leugens. Hij is daarnaast extreem partijdig en heeft nooit de intentie gehad om op objectieve onderzoek te doen naar de verkiezingen. Zijn conclusie stond op voorhand vast. Waarom zou je een film van iemand met zo'n track record ook maar enigszins serieus nemen? Een 'docu' van Alex Jones kun je op voorhand ook gewoon afserveren.

Daar komt bij dat de docu niet eens een klein rimpeltje in het water veroorzaakt. Er is geen aangifte gedaan, geen verzoek om een aanvullend onderzoek. Conservatieve media zwijgen de film dood, hetzelfde geldt voor prominente Republikeinen. Zelfs MAGA-Reps hoor je er nauwelijks over. En dan zijn er natuurlijk nog de factchecks die geen spaan heel laten van de film.

Kom op Chivaz, gebruik godverdomme je verstand. Ik weet dat je heel graag wilt geloven dat 2000 Mules de smoking gun waar Trump-wappies al anderhalf jaar op hopen, maar dat is het gewoon niet.
pi_204702536
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Gast, Dinesh D'Souza is een notoire verspreider van onzin en leugens. Hij is daarnaast extreem partijdig en heeft nooit de intentie gehad om op objectieve onderzoek te doen naar de verkiezingen. Zijn conclusie stond op voorhand vast. Waarom zou je een film van iemand met zo'n track record ook maar enigszins serieus nemen? Een 'docu' van Alex Jones kun je op voorhand ook gewoon afserveren.

Daar komt bij dat de docu niet eens een klein rimpeltje in het water veroorzaakt. Er is geen aangifte gedaan, geen verzoek om een aanvullend onderzoek. Conservatieve media zwijgen de film dood, hetzelfde geldt voor prominente Republikeinen. Zelfs MAGA-Reps hoor je er nauwelijks over. En dan zijn er natuurlijk nog de factchecks die geen spaan heel laten van de film.

Kom op Chivaz, gebruik godverdomme je verstand. Ik weet dat je heel graag wilt geloven dat 2000 Mules de smoking gun waar Trump-wappies al anderhalf jaar op hopen, maar dat is het gewoon niet.
Ik heb de film niet gezien, ik ga er dan ook geen waardeoordeel over geven.
Ik ga ook de factcheckers niet op voorhand geloven, ik heb sterk het idee dat ook die een politieke agenda hebben.
Als ik tijd heb zal ik de film een keertje bekijken geheel zonder vooroordelen.
pi_204702542
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Buiten het feit dat Tulsi haar morele plicht vervuld door te waarschuwen over deze stompzinnige proxy oorlog met Rusland is dit niet illegaal.
Ik merk trouwens dat het bezoek van Kerry aan Iran onder Trump wel werd gezien als een heldendaad.
Even voor de duidelijkheid, Kerry word als een held gezien omdat hij achter de rug van Trump met de Iraniërs is gaan praten.
Maar Tulsi Gabbard die terecht kritiek uit op het gevoerde beleid word hier nog net niet van landverraad beschuldigd omdat ze het lef heeft te waarschuwen voor een proxy oorlog met een nucleaire macht.
Vernietigen van 'Russische staat' is niet het doel.

De reden dat het westen Oekraïne steunt heeft enerzijds een morele component - land wordt zonder directe aanleiding binnengevallen door een agressieve buur, die daarbij duizenden burgerslachtoffers maakt.

Daarnaast hoopt het westen dat de oorlog in Oekraïne dusdanig kostbaar wordt voor de Russen (in personele, materiële en financiële zin) dat Poetin zich voortaan wel twee keer bedenkt voordat hij een ander land binnenvalt.
pi_204702575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:13 schreef Chivaz het volgende:
De stap naar een echte inhoudelijke discussie is dat je dan uitlegt waarom niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_204702589
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ga ook de factcheckers niet op voorhand geloven, ik heb sterk het idee dat ook die een politieke agenda hebben.
Zonder vooroordelen? Jij bent (net als ik) niet deskundig ten aanzien van het procesverloop van de Amerikaanse verkiezingen, waardoor je je makkelijk laat overtuigen door een handige documaker die de indruk wil wekken dat er een groot schandaal is gepleegd. We hebben de afgelopen anderhalf jaar al gezien dat je gevoelig bent voor elke zogenaamde 'onthulling' die zou moeten wijzen op grootschalige verkiezingsfraude, terwijl dat achteraf keer op keer niet gerechtvaardigd bleek.

Als ik jou was zou ik vooral niet vertrouwen op je eigen oordeel.
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:50:30 #195
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_204702770
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De (on)nauwkeurigheid van geolocatie data is toch al duidelijk genoeg? Ga anders een keer geocachen, dan kom je er snel genoeg achter wat voor foutmarge die locatie kan hebben.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 11 mei 2022 @ 11:14:38 #196
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204703007
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee het heeft niets te maken met het geen wat DeSantis had gezegd noch heeft het iets te maken met het event en het voegt niets toe aan de discussie.
Nope spiegel voor houden is erg lastig.

Ik ga mijn Che Guevara poster weer ophangen.
pi_204703047
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Vernietigen van 'Russische staat' is niet het doel.

De reden dat het westen Oekraïne steunt heeft enerzijds een morele component - land wordt zonder directe aanleiding binnengevallen door een agressieve buur, die daarbij duizenden burgerslachtoffers maakt.

Daarnaast hoopt het westen dat de oorlog in Oekraïne dusdanig kostbaar wordt voor de Russen (in personele, materiële en financiële zin) dat Poetin zich voortaan wel twee keer bedenkt voordat hij een ander land binnenvalt.
Het is voor ons en de VS ook erg kostbaar. In ons eigen land betalen we ons blauw aan energie en jij vind het blijkbaar best komisch dat er mensen zijn die in de koude maanden de verwarming niet durven aan te zetten.
In de VS zelf gaat het verre van goed, de inflatie rijst de pan uit, een regelrechte crisis aan de zuidelijke grens en de proxy oorlog kost miljarden terwijl de eigen bevolking ligt te creperen.
De fantasie dat wij het moeilijk gaan maken voor de Russen zonder het riskeren van een verdere escalatie is nogal naïef te noemen.
Wat mij betreft zoeken ze het maar uit in Oekraïne ik voel mijzelf niet verantwoordelijk en ik voel totaal geen broederschap met Oekraïne of het Oekraïense volk.
Laat Oekraïne onder de Russische invloedssfeer blijven en laten we ons pas gaan druk maken als een navoland word aangevallen.
pi_204703055
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:14 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nope spiegel voor houden is erg lastig.

Ik ga mijn Che Guevara poster weer ophangen.
Top!
  woensdag 11 mei 2022 @ 11:22:59 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204703077
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Als je de betreffende factchecks had gelezen, had je gezien dat de journalisten die verantwoordelijk zijn voor deze stukken vertrouwen op de deskundigheid van anderen. In deze artikelen komen experts aan het woord die hun visie geven op de vermeende 'schokkende onthullingen' die de film doet. Je hele argument slaat dus als een lul op een drumstel, want de deskundigheid van de journalist is in deze helemaal niet relevant.

Verder is het vreemd dat je loopt op te winden over de deskundigheid van de auteurs van de factchecks, maar niet 'slechts vragen' stelt over de deskundigheid van d'Souza.
Als je de "fact-check" van AP had gezien, die hier driftig werd gedeeld. Zijn daar vijf vermeende onjuiste claims bestreden, waar er bij twee claims, één zin van zogenaamde "experts" is terug te vinden. Dus zo'n hele "fact-check" voornamelijk het werk van de journalist zelf, die zich daarmee dus opgooit als deskundige.
pi_204703264
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je de "fact-check" van AP had gezien, die hier driftig werd gedeeld. Zijn daar vijf vermeende onjuiste claims bestreden, waar er bij twee claims, één zin van zogenaamde "experts" is terug te vinden. Dus zo'n hele "fact-check" voornamelijk het werk van de journalist zelf, die zich daarmee dus opgooit als deskundige.
Politifact haalde meerdere deskundigen aan in haar factcheck. Verder kun je je als journalist natuurlijk verdiepen in de materie wanneer je aan een onderwerp werkt en bepaalde claims daardoor zelf checken. Veel zaken zijn vrij eenvoudig uit te zoeken.

Maar vooral jouw selectieve verontwaardiging is weer bijzonder om te aanschouwen. Je laat je heel bewust niet uit over D'Souza, terwijl jouw 'deskundigheid-argumenten' net zo goed van hem op toepassing zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')