Nee dat snap ik hoor, ik bedoel de andere broeken. Ik vind dit wel echt heel slecht.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:31 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.
De broek die ik nu ontvangen heb zou ik zelf niet weer verkopen; de zoom van de pijp is zelfs korter gemaakt, met de hand. En toch ook al best versleten op een aantal plekken. Is gemerkt als 'nieuw met prijskaartje', Nou dat zit er echt niet op. Door een verkoper met 4,5 ster...
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:31 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Ik heb er wel wat dingen op staan, maar tot nu toe niets verkocht. Veel krijg je er ook niet mee terug, want de verzendkosten zijn zo'n beetje de helft van het bedrag natuurlijk.
Bij Vinted betaal je zelf de retourkosten, staat duidelijk in de voorwaarden. Je kunt natuurlijk tot een overeenkomst met de verkoper proberen te komen, maar als iemand je willens en wetens een verkeerd/kapot artikel verkoopt is dat wellicht verspilde moeite. Tip: koop via Paypal, dan kun je ze via die weg 10 (of 12?) keer per jaar terugclaimen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Moet je de retourkosten betalen of voorschieten?
Als ze een broek gekocht heeft voor 5 euro plus 4 euro Vinted + verzendkosten, dan moet ze 'm alweer voor 9 euro verkopen wil ze die kosten er allemaal uit halen. Of weer verkopen voor 5 euro, maar dan ben je die 4 euro wel 'kwijt' voor niks zeg maar.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:57 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...
Een korter gemaakte broek zou ik trouwens nog best verkopen, wel met die mededeling erbij, duidelijke foto's, en de lengte van de broekspijpen duidelijk vermeld. Genoeg mensen die lengtemaat 28 of 30 zoeken, en dat in de winkel niet kunnen vinden. Dat de broek kapot is, is natuurlijk niet netjes, en dat de omschrijving niet klopt, is ook niet ok.
ja, dat snap ik. Maar omdat het in 2 verschillende alinea's stond, ging ik er van uit dat het over 2 verschillende dingen ging (eigen verkopen die niet vlotten en de ontvangen kapotte broek). Wellicht was het dan anders bedoeld...quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Als ze een broek gekocht heeft voor 5 euro plus 4 euro Vinted + verzendkosten, dan moet ze 'm alweer voor 9 euro verkopen wil ze die kosten er allemaal uit halen. Of weer verkopen voor 5 euro, maar dan ben je die 4 euro wel 'kwijt' voor niks zeg maar.
Ah zo. Ja ze reageerde op mijn 'kan je ze niet weer verkopen' dus ik had het wel gekoppeld.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Omdat dit in 2 verschillende alinea's stond, ging ik er van uit dat het over 2 verschillende dingen ging (eigen verkopen die niet vlotten en de ontvangen kapotte broek). Wellicht was het dan anders bedoeld...
Bedoelde ik inderdaad zoals Donna zegt; als je een mislukte aankoop weer verkoopt, ben je wel je eigen verzendkosten 'kwijt' natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2022 12:57 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? De koper betaalt altijd de verzendkosten bij Vinted, jij krijgt als verkoper het exacte overeengekomen verkoopbedrag uitbetaald...
Een korter gemaakte broek zou ik trouwens nog best verkopen, wel met die mededeling erbij, duidelijke foto's, en de lengte van de broekspijpen duidelijk vermeld. Genoeg mensen die lengtemaat 28 of 30 zoeken, en dat in de winkel niet kunnen vinden. Dat de broek kapot is, is natuurlijk niet netjes, en dat de omschrijving niet klopt, is ook niet ok.
[..]
Bij Vinted betaal je zelf de retourkosten, staat duidelijk in de voorwaarden. Je kunt natuurlijk tot een overeenkomst met de verkoper proberen te komen, maar als iemand je willens en wetens een verkeerd/kapot artikel verkoopt is dat wellicht verspilde moeite. Tip: koop via Paypal, dan kun je ze via die weg 10 (of 12?) keer per jaar terugclaimen.
Had ik pas ook, bij mij stuurt de verkoper het gewenste item na en mocht ik het verkeerd verzonden item houden. Dus is ff afwachten hoe je verkoper er mee omgaat denk ik.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:15 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik heb niet iets wat me niet bevalt, ik heb gewoon de verkeerde broek gekregen. De broek die ik heb ontvangen staat bij mn verkoper in een andere advertentie, dus ze zal gewoon de verkeerde ingepakt hebben.
Je krijgt zelf de volledige transactie terug inderdaad. Dan blijf ik het nog raar vinden dat een verkoper niet opdraait voor de retourkosten, als zij een fout hebben gemaakt of hebben gelogen over de staat van een item.quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:09 schreef Bosjetulpen het volgende:
[..]
Bedoelde ik inderdaad zoals Donna zegt; als je een mislukte aankoop weer verkoopt, ben je wel je eigen verzendkosten 'kwijt' natuurlijk.
Waarom zou ik die broek dan terugsturen, als ik retourskosten moet betalen? Of krijg ik zelf mijn volledige bedrag, inc verzendkosten terug?
De prijs van de broek is lager dan de verzend en retourskosten... dan zou ik alleen maar extra moeten betalen?
Ik vind die regeling maar raar bij een duidelijke fout of klacht. Krijg ik trouwens ook niet makkelijk terug gevonden in de spelregels hoor.
Dat is erg netjes opgelost dan ja. Met broeken heb ik de pech dat ik al een Lee broek had, en hem in dezelfde lengte en breedte maat via vinted bestelde, en die paste perfect. De 4 pogingen ofzo die ik erna deed faalden dan dus wel. Ik dacht, zolang het t zelfde merk is...quote:Op woensdag 8 juni 2022 13:18 schreef Bami het volgende:
[..]
Had ik pas ook, bij mij stuurt de verkoper het gewenste item na en mocht ik het verkeerd verzonden item houden. Dus is ff afwachten hoe je verkoper er mee omgaat denk ik.
Broeen via Vinted bevalt mij ook matig, maar tops en helemaal nu alle zwangerschapskleding is echt top. Scheelt zoveel in de kosten en voorkomt veel outfit frustratie bij mij voor de komende maanden.
[..]
Je krijgt zelf de volledige transactie terug inderdaad. Dan blijf ik het nog raar vinden dat een verkoper niet opdraait voor de retourkosten, als zij een fout hebben gemaakt of hebben gelogen over de staat van een item.
Ff mezelf gequotequote:Op vrijdag 3 juni 2022 19:37 schreef summer2bird het volgende:
Ik ga over een paar weken op vakantie. Pakketje is er nog steeds niet terwijl het op 20 mei is verzonden.
Ik begin nu toch wel een beetje te zweten over hoe dat moet als ik op vakantie ben en het arriveert
DPD trouwens
Chill!quote:Op maandag 13 juni 2022 10:28 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik kreeg geen reactie van de verkoper, dus heb ik het gemeld bij het support team. Die gaven de verkoper 2 dagen de tijd om een retour adres te sturen wat ook niet is gedaan. Dus nu krijg ik mijn geld terug en hoef ik de broek niet terug te sturen.
Hoe lang wacht je daarmee? Ik heb een verkoper die nu al drie dagen niet reageert op een aankoop.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:28 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ik kreeg geen reactie van de verkoper, dus heb ik het gemeld bij het support team. Die gaven de verkoper 2 dagen de tijd om een retour adres te sturen wat ook niet is gedaan. Dus nu krijg ik mijn geld terug en hoef ik de broek niet terug te sturen.
Ze hebben 5 dagen om het te versturen toch?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:38 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe lang wacht je daarmee? Ik heb een verkoper die nu al drie dagen niet reageert op een aankoop.
Ja klopt. Ik reageerde puur op de vraag van Semtex, die idd niet zoveel heeft te maken met de situatie van Bosjetulpen.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:07 schreef Mariposas het volgende:
Bosjetulpen heeft het over een ontvangen aankoop die niet klopte, volgens mij hebben jullie het nu over wat anders @:Semtex en @:donna . Over de reactie/verzendduur na aankoop.
Je hebt overigens wat langer dan 5 dagen. Je moet binnen 5 werkdagen verzenden. Maar als je het label hebt aangemaakt kan je het nog even rekken door op de “ik heb het al verzonden” knop te drukken. Zo heb ik vorige week iets ontvangen dat de verkoper pas na 9 dagen opstuurde.
Ik heb nog nooit nep ontvangen (voor zover ik weet) maar ik koop dan ook geen designer dingen.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 18:34 schreef Lyzio_NL het volgende:
Pas deze app ontdekt. Sommige dingen lijken te mooi om waar te zijn. Zit er veel neppe meuk tussen of valt dat reuze mee? Wat zijn jullie ervaringen?
Die melding heb ik bij alle berichten staan. Ook bij de berichten dat iemand een of andere artikel van mij op hun favorieten lijst hebben gezet.quote:Op zondag 19 juni 2022 18:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net wat gekocht op vinted, krijg ik deze melding van Mondial.
[ afbeelding ]
Weet iemand wat dit precies betekent?
Mijnes al vanaf 26 mei inderdaad. Had ze gemaild, het antwoord was; de status is onveranderd gebleven. Als de status veranderd kunnen we je meer vertellen over je pakket.quote:Op donderdag 16 juni 2022 20:47 schreef Bami het volgende:
![]()
Homerr pakketje is al sinds 1 juni onderweg. Maar vervolgens blijven ze, als ze eenmaal bezorgd zijn, maar 2 weken op het pakketpunt liggen. Laat ik nou vanaf maandag 3 weken op vakantie zijn.
Gelukkig zijn mijn bikini en rokje wel op tijd binnen.
Ik heb dat nog nooit meegemaakt en heb daar ook geen meldingen van of zoiets. Er staat alleen dat er vertraging is.quote:Op maandag 20 juni 2022 18:36 schreef Bosjetulpen het volgende:
Hoe doe jij dat dan als ze te laat zijn? Vinted geeft mij 25 en 26 juni de tijd om te melden dat mijn pakket er niet is en mijn geld terug te krijgen. Dat komt al aardig dicht in de buurt, maar ik zie wel dat het pakket al hier in nederland ligt.
Gelukkig!quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:50 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ha! Morgen zou de datum zijn dat ik kon klikken op geld terug want mn pakket is er niet, maar hij is net binnengekomen, jeejjjj. Op t randje!
Misschien had diegene per ongeluk de verkeerde als 'afgeleverd' gemarkeerd en gedacht van laat maar? Heel apart idd.quote:Op donderdag 23 juni 2022 18:47 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Gelukkig!
Ik kreeg vandaag een pakket retour wat ik op 28 april heb verzonden. Het pakket is destijds gemarkeerd als afgeleverd , heb m’n geld gekregen en een automatische positieve review. Erg vreemd, waarom zou je iets niet ophalen en het allemaal op z’n beloop laten.
Mijne was er dinsdag ook!quote:Op donderdag 23 juni 2022 15:50 schreef Bosjetulpen het volgende:
Ha! Morgen zou de datum zijn dat ik kon klikken op geld terug want mn pakket is er niet, maar hij is net binnengekomen, jeejjjj. Op t randje!
Ik heb er een die afgelopen donderdag is afgegeven (ook in spanje) en die ligt er nog steedsquote:Op zaterdag 25 juni 2022 17:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mondial relay is echt top.
Afgelopen dinsdag in Spanje is mijn pakje ingeleverd en vandaag ligt ie al bij mij
Oh.. Dan is het heel wisselend. Ik heb wel vaker een pakje via Mondial gehad en die waren er allemaal wel met een week. Maar deze heeft een record te pakkenquote:Op zaterdag 25 juni 2022 18:48 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik heb er een die afgelopen donderdag is afgegeven (ook in spanje) en die ligt er nog steeds
Helaas heb ik daar wel ervaring mee. Voor mezelf en voor de kinderen koop ik vaak Tommy Hilfiger en Ralph Lauren. Op de foto’s let ik er altijd wel goed op (is het logo hetzelfde, hoe is de maat label) maar soms let ik niet goed op en doe ik een miskoop. Goed opletten als je het binnen hebt en meteen actie ondernemen. Helaas is het wel het beleid van Vinted dat je het terug moet sturen op eigen kosten en dat is in sommige gevallen nog best duur.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 18:34 schreef Lyzio_NL het volgende:
Pas deze app ontdekt. Sommige dingen lijken te mooi om waar te zijn. Zit er veel neppe meuk tussen of valt dat reuze mee? Wat zijn jullie ervaringen?
Wat voor soort kattenspul moet ik dan aan denken? Gisteren nog allemaal kattenspeelgoed weggegooidquote:Op maandag 27 juni 2022 12:28 schreef valentijn101 het volgende:
Kattenspul dat gaat snel5 dingen binnen 5 minuten de deur uit
![]()
Een kattenholletje in de vorm van een bijenkorf. Een speelbaan waar ze balletjes doorheen kunnen meppen en een driehoek met gaten er in met een hengel er bij. Kattenspul gaat hard.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 16:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat voor soort kattenspul moet ik dan aan denken? Gisteren nog allemaal kattenspeelgoed weggegooid
Ik heb weer een bundel verkocht, mijn winkeltje draait lekker momenteel
Ik had na m'n gevoel moeten luisteren. Het zijn allemaal setjes lego, maar ze had veel los in de doos geflikkerd met een enorme kier aan de onderkant, dus ergens in een Homerr bus ligt nu alles wat ontbreekt.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:13 schreef Donna het volgende:
Ik heb wat gekocht van iemand die nieuw is op Vinted en mij allemaal vragen stelde na de aankoop. Ben benieuwd of het goed komt, heb eigenlijk al spijt.
Foto van de kier in de doos gemaakt? Zou hier niet mee akkoord gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:09 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik had na m'n gevoel moeten luisteren. Het zijn allemaal setjes lego, maar ze had veel los in de doos geflikkerd met een enorme kier aan de onderkant, dus ergens in een Homerr bus ligt nu alles wat ontbreekt.
Ja en ook dat het los in de doos lag. Ze had er 'niet schudden' opgeschreven. Ben je dan echt zo wereldvreemd?quote:Op dinsdag 28 juni 2022 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Foto van de kier in de doos gemaakt? Zou hier niet mee akkoord gaan.
Ja er stond compleet in alle advertenties, anders hoef ik het niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 21:12 schreef Mariposas het volgende:
Stond er in de advertentie dat de set compleet is? Zo ja, dan zou ik een melding maken. Zo niet, dan kun je niets anders dan een review geven. Echt vervelend zeg, zeker als het je dan nu 2 x achter elkaar gebeurt. . Zelf verkoop ik alleen Lego nieuw in doos, ik ben er een beetje bang voor dat iemand dan een melding gaat maken van een incomplete set en ik dan m’n geld misloop.
Ik verkoop trouwens wel Duplo sets maar die knoop ik dicht in een doorzichtig zakje en ik maak er een foto van voor verzending zodat je kunt zien dat de set compleet is verzonden.
Nee, kan je niks mee. Wachten.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 21:15 schreef Aure het volgende:
Mijn pakketje staat al 5 dagen op aangekomen in distributiecentrum (Homerr). Is deze vertraging bekend momenteel of moet ik er iets mee? Kan ik er überhaupt iets mee?
Homerr is zo belachelijk goedkoop omdat ze niet elke dag rijden.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 21:15 schreef Aure het volgende:
Mijn pakketje staat al 5 dagen op aangekomen in distributiecentrum (Homerr). Is deze vertraging bekend momenteel of moet ik er iets mee? Kan ik er überhaupt iets mee?
Ik vind Homerr niet zo heel veel goedkoper dan Mondial Relay en die is gewoon prima.quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Homerr is zo belachelijk goedkoop omdat ze niet elke dag rijden.
Je moet zo'n netwerk zien als het NS netwerk. Homerr zet 1 of 2x per week een trein in. Dus je pakketje blijft in hun hun tot het volgende vertrek.
DHL, UPS, PostNL vertrekken minstens elke dag, want die hebben meer passagiers. Maar ze moeten ook regelmatig vertrekken met half lege treinen omdat ze met hun grotere klanten afspraken hebben over de volgende dag gegarandeerd leveren. Daar profiteren Vinted klanten ook van, en die betalen er ook aan mee.
Ik denk niet dat MR overal next day service kan leveren, maar eens dat ze heel wat beter zijn dan Homerr.quote:Op woensdag 13 juli 2022 09:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind Homerr niet zo heel veel goedkoper dan Mondial Relay en die is gewoon prima.
Klopt, hier de laatste tijd 2 werkdagen naar Frankrijk.quote:Op woensdag 13 juli 2022 10:17 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb Homerr uitgezet. Naast dat t de enige vervoerder is die hier geen pakketpunt in het dorp heeft, kregen ze het ook steeds voor elkaar het pakket kwijt te raken of bij het verkeerde punt te bezorgen.
Zometeen weer 2 pakketten wegbŕengen voor Frankrijk, die gaan bijna altijd met MR, en zijn er behoorlijk snel.
Homerr schijnt iets milieuvriendelijker te zijn, dat is voor mij uberhaupt de voornaamste reden om Vinted te gebruiken dus voelt het logisch om ook Homerr te gebruiken.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Klopt, hier de laatste tijd 2 werkdagen naar Frankrijk.
Ben ook al een jaar gestopt met Homerr. Waarom zou je voor waardeloze Homerr kiezen als je net zo goedkoop met DHL kan verzenden. Of voor ¤0,20 meer met DPD. Of hebben jullie dan geen DHL in de buurt of al die verkopers niet? DHL is hier ontzettend breed verspreid.
DPD is nog geen ¤0,20 waard in zijn totaliteit. Zelden zo’n bagger bezorgdienst meegemaakt.quote:Op woensdag 13 juli 2022 13:26 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Klopt, hier de laatste tijd 2 werkdagen naar Frankrijk.
Ben ook al een jaar gestopt met Homerr. Waarom zou je voor waardeloze Homerr kiezen als je net zo goedkoop met DHL kan verzenden. Of voor ¤0,20 meer met DPD. Of hebben jullie dan geen DHL in de buurt of al die verkopers niet? DHL is hier ontzettend breed verspreid.
2 wekenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe lang heb je bij mondial de tijd om wat op te halen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |