abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204666877
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Laat me raden? Jij hebt culturele antropologie gestudeerd en probeert nu je studieschuld van 40k terug te betalen met een baan als barista?
Die mensen worden net als elke WO-afgestudeerde ingeschaald op minstens een hbo-schaal… Tenzij ze deeltijd werken verdienen ze dus niet minder
  zondag 8 mei 2022 @ 16:43:45 #152
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204666966
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 16:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Internationale mulitnational.
Ook toen ik bij zo'n bedrijf werkte waren de meeste vrouwen parttime.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204667042
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 16:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ook toen ik bij zo'n bedrijf werkte waren de meeste vrouwen parttime.
Kan aan het nivo liggen, mijn vrouw zit vrij hoog in de organisatie en dan is het toch wat anders allemaal.
pi_204667153
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 11:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Onze regeringen schreeuwen al jaren dat er huisvesting moet komen, ik heb daar niet zoveel vertrouwen meer in.

Wat gaat het volgende plan worden om arbeidsmigranten te huisvesten nog minder vierkante meters per bewoner doorvoeren en ipv een normaal dubbel stapelbed op die kleine slaapkamertjes een triple stapelbed. Een nog beter businessmodel voor de verpauperde vakantieparken en andere ontwikkelaars. :D

Och en dan komt er weer eens een stukje in de krant dat er toch echt veel misstanden zijn en wat is dan de reactie van deze bestuurders ze doen een plas en alles blijft zoals het was. Wat een visie toch.
De regering van het land heeft geen overlast van individuen die slechts gebrekkig Nederlands kunnen spreken, daardoor blijft alles zoals het was. De politici moeten eerst maar eens dezelfde ervaring krijgen waarover de hoogbegaafde Nederlanders al jaren klagen.
pi_204668705
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 16:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Kan aan het nivo liggen, mijn vrouw zit vrij hoog in de organisatie en dan is het toch wat anders allemaal.
Ik ben van mening dat als de man genoeg verdient de vrouwen al snel een paar stapjes langzamer gaan lopen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 8 mei 2022 @ 21:01:37 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204671065
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat we tienduizenden euro's belastinggeld hebben gespendeerd om iemand op te leiden in een vakgebied waar geen werk in is. En toch hebben ze een baan gevonden in een heel ander vakgebied, dan durf ik te stellen dat ze die baan ook hadden kunnen krijgen zonder die waardeloze opleiding.
Nou nee

Dat er weinig banen zijn waar humanistiek of culturele antropologie direct voor opleiden, betekent niet dat die mensen helemaal niets leren daar. In principe ontwikkelen ze zich gewoon net als andere studenten. Immers is studeren meer dan alleen bepaalde vaktheorie in je kop stampen. Het is ook het leren van werk-competenties en het ontwikkelen van zaken als creativiteit, doorzettingsvermogen, verantwoordelijkheidsgevoel en nog meer van die zaken.

Daarom hebben de alumni daarvan doorgaans ook geen banen die je met enkel je Havo-papiertje gaat krijgen. Genoeg werkgevers die vooral geinteresseerd zijn in het werk en denkniveau, en niet zozeer welk vakgebied dat is.
  zondag 8 mei 2022 @ 21:13:56 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204671385
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 13:57 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
3. We investeren in automatisering, houden nog maar 60 arbeidsplaatsen over en verklaren 40 arbeidsplaatsen boventallig.

Die keuze is talloze malen gemaakt en zal nog vele malen gemaakt worden in diverse bedrijfstakken.
Ja alleen groeit de welvaart door al die automatisering alleen maar waardoor we weer nieuwe dingen verzinnen om onszelf mee bezig te houden en waarmee dus weer vacature ontstaan.
pi_204671778
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 21:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja alleen groeit de welvaart door al die automatisering alleen maar waardoor we weer nieuwe dingen verzinnen om onszelf mee bezig te houden en waarmee dus weer vacature ontstaan.
Het is maar de vraag of dat zo blijft en of we dan arbeidsplekken hebben die geschikt zijn voor een grote laaggeschoolde laag die men nu schijnbaar weer wil importeren. Werkgevers willen graag importeren, zij de winsten en de samenleving de lasten.
  zondag 8 mei 2022 @ 22:24:27 #159
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_204672867
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:30 schreef Makrelis het volgende:
Als kinderopvang beter wordt geregeld dan kan in principe de arbeidsparticipatie van vrouwen omhoog zoals in Denemarken het geval is en daar speelt dit probleem dus veel minder.
Zijn te weinig mensen voor
quote:
Dat tekort neemt naar verwachting ook zonder de nieuwe plannen nog verder toe. In de kinderopvang neemt het aantal vacatures ten opzichte van het aantal werkzoekenden bijvoorbeeld met 46 procent toe de komende tien jaar, terwijl kinderopvangorganisaties nu al niet genoeg personeel hebben. Bouman: "De verhoging van de vergoeding voor de kinderopvang gaat tot meer vraag naar personeel leiden." En dus tot grotere tekorten.
https://nos.nl/artikel/24(...)r-beschikbare-mensen
  zondag 8 mei 2022 @ 22:36:05 #160
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_204673060
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 13:10 schreef Tijger_m het volgende:
Het kan ook anders.

Verbied het werken in deeltijd en je lost aardig wat van de noodzaak om handjes te importeren af. Ik ben benieuwd welke partij dit als wetsvoorstel gaan aanbieden.
Ouderen zouden ook langer moeten doorwerken
quote:
Arbeidsmigrant maar deel van oplossing

Arbeidsmigranten zouden een deel van de oplossing voor dit probleem kunnen zijn. In 2019 becijferde het CBS dat er alleen al uit de EU jaarlijks zo'n 50.000 arbeidsmigranten nodig zijn in Nederland voor werk dat niemand wil doen.

Toch zijn we er niet met alleen meer arbeidsmigranten, zelfs niet als het lukt heel veel mensen binnen te halen, stellen de onderzoekers. Ook mensen met een deeltijdbaan zoals veel vaders en moeders moeten meer gaan werken. Daarnaast wordt ouderen langer laten doorwerken door de onderzoekers genoemd als oplossing voor het probleem.

Die mensen zijn uiteindelijk vooral nodig in de zorg. "De vergrijzing zal leiden tot een toename van de zorgvraag die groter is dan de groei van de beroepsbevolking", stellen de onderzoekers.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)migranten-aantrekken
pi_204673458
De lage rente en coronasteun hebben onnatuurlijk veel onrendabele bedrijven in leven gehouden. De oplossing voor de arbeidstekorten is een aantal faillissementsronden om het overschot aan ondernemingen terug te brengen. Ook wordt het tijd om al dat personeel bij de GGD los te laten.

We hebben geen tekort aan werknemers maar een overschot aan bedrijven.
pi_204673656
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:30 schreef Makrelis het volgende:
Als kinderopvang beter wordt geregeld dan kan in principe de arbeidsparticipatie van vrouwen omhoog zoals in Denemarken het geval is en daar speelt dit probleem dus veel minder.
Waar denk je dat vrouwen die werkzaam zijn in de kinderopvang zelf hun kinderen laten :?
pi_204673873
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 21:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nee

Dat er weinig banen zijn waar humanistiek of culturele antropologie direct voor opleiden, betekent niet dat die mensen helemaal niets leren daar. In principe ontwikkelen ze zich gewoon net als andere studenten. Immers is studeren meer dan alleen bepaalde vaktheorie in je kop stampen. Het is ook het leren van werk-competenties en het ontwikkelen van zaken als creativiteit, doorzettingsvermogen, verantwoordelijkheidsgevoel en nog meer van die zaken.

Daarom hebben de alumni daarvan doorgaans ook geen banen die je met enkel je Havo-papiertje gaat krijgen. Genoeg werkgevers die vooral geinteresseerd zijn in het werk en denkniveau, en niet zozeer welk vakgebied dat is.
Geestelijke verzorging bij defensie, justitie, ouderenzorg, ggz. Leiden ze rechtstreeks voor op.

En ja, de rest van je post is precies zoals het inderdaad gebeurt.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 08-05-2022 23:21:55 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_204675386
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 21:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou nee

Dat klopt. Maar als het vakgebied voor die werkgevers niet zo belangrijk is, en in het vakgebied van de desbetreffende studie is geen of nauwelijks werk te vinden, dan kun je dus concluderen dat het een studie is die je opleid tot niks. Ga dan lekker elektrotechniek studeren, dan heb je een solide basis en kun je ook aan de slag waar je met je studie humanistiek een baan zou kunnen vinden, voor die werkgever telt immers alleen het werk en denk niveau, toch?

Maar als je daar ooit om wat voor reden dan ook weg moet, dan heb je in ieder geval nog een diploma elektrotechniek op zat waar je iets mee kan, en niet een zo goed als waardeloos diploma humanistiek.

Verder is het niet de taak van de maatschappij om luie werkgevers die niet in staat zijn het werk en denkniveau te bepalen zonder dat iemand een papiertje heeft dat niet aansluit bij het werk te faciliteren.

Dit soort denken heeft er toe geleid dat iedereen nu moet studeren en niemand meer met zijn handen kan werken. Ga maar een waardeloze flutstudie doen, want dan heb je in ieder geval hbo/uni op zak.... met je vrijetijdsmanagement...En dan werkgevers die denken dat zo iemand een betere kans van slagen heeft dan iemand die zijn studie in een echt vakgebied bijvoorbeeld niet af heeft gemaakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_204675394
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 23:16 schreef probeer het volgende:

[..]
Geestelijke verzorging bij defensie, justitie, ouderenzorg, ggz. Leiden ze rechtstreeks voor op.

En ja, de rest van je post is precies zoals het inderdaad gebeurt.
Nou, laat eens een vacature zien waar specifiek om een opleiding in de humanistiek wordt gevraagd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_204675417
De SP is gaan kijken wat arbeidsmigratie nou doet met het land wat leegloopt.
twitter
  maandag 9 mei 2022 @ 08:58:51 #167
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204675517
Goed en nu graag het plan van de SP om hier banen te kunnen gaan schrappen.
pi_204675611
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 22:24 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Zijn te weinig mensen voor
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)r-beschikbare-mensen
Kip en ei verhaal lijkt me.

Edit: Ik denk dat het wel zoden aan de dijk zet. Het is een eenvoudige rekensom. Per medewerker is er een veel hoger rendement per opgevangen kind dan dat mensen hun eigen kind opvangen.

quote:
Hoeveel pedagogisch medewerkers er op de groep aanwezig moeten zijn, wordt ook wel beroepskracht-kind-ratio genoemd, oftewel BKR. Deze BKR voor de kinderopvang geeft aan hoeveel kinderen één begeleider mag opvangen. Dit hangt af van de leeftijd van kinderen, het aantal aanwezige kinderen en de samenstelling van de groep.

Bij baby's van 0 tot 1 jaar mag één pedagogisch medewerker maximaal drie kinderen opvangen. Mochten er dus vier kinderen van tot 1 jaar zijn, dan moeten er twee leiders op een groep worden ingezet. Bij kinderen van 1 tot 2 jaar mag één pedagogisch medewerker vijf kinderen opvangen, en bij peuters tussen de 2 en 4 jaar oud mag één pedagogisch medewerker maximaal acht kinderen opvangen. Zodra er op één groep kinderen uit verschillende leeftijdscategorieën worden opgevangen, wordt de BKR daar op aangepast. Eén PM'er mag bijvoorbeeld drie baby's opvangen, maar als de groep bestaat uit twee baby's en twee dreumesen van 1 jaar, dan mag één PM'er vier kinderen alleen opvangen.

Op de buitenschoolse opvang mag één pedagogisch medewerker maximaal tien kinderen van 4 t/m 6 jaar opvangen, en bij kinderen van 7 t/m 12 jaar is dat aantal maximaal twaalf.

Het is dus afhankelijk van de leeftijd van de kinderen en van het aantal kinderen hoeveel pedagogisch medewerkers er op de groep aanwezig zijn.
Bron: https://www.monkeydonky.n(...)-in-de-kinderopvang/

[ Bericht 29% gewijzigd door Makrelis op 09-05-2022 09:29:24 ]
pi_204675652
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 08:58 schreef Hexagon het volgende:
Goed en nu graag het plan van de SP om hier banen te kunnen gaan schrappen.
https://www.sp.nl/onderwerp/arbeidsmigratie-reguleren

Geen onbeperkte economische groei prediken lijkt me een mooi uitgangspunt. Het schrappen van arbeidsplaatsen indien nodig kan door verdere automatisering.

Het wederom importeren van een hele lading laaggeschoold personeel om die uit te laten buiten door werknemers voor financieel gewin is een heilloze weg waarvan de samenleving de rekening betaald.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2022 09:17:14 ]
  maandag 9 mei 2022 @ 10:46:51 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204676468
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Geen onbeperkte economische groei prediken lijkt me een mooi uitgangspunt. Het schrappen van arbeidsplaatsen indien nodig kan door verdere automatisering.

Het wederom importeren van een hele lading laaggeschoold personeel om die uit te laten buiten door werknemers voor financieel gewin is een heilloze weg waarvan de samenleving de rekening betaald.
Goed, dan ben ik vevolgens benieuwd waar de SP al zijn nogal prijzige verkiezingsprogramma van wil gaan betalen en wie het moet gaat uitvoeren. Vooral al die extra banen in de zorg en extra sociale huurwoningen worden dan een uitdaging.
pi_204676527
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Goed, dan ben ik vevolgens benieuwd waar de SP al zijn nogal prijzige verkiezingsprogramma van wil gaan betalen en wie het moet gaat uitvoeren. Vooral al die extra banen in de zorg en extra sociale huurwoningen worden dan een uitdaging.
Alles is een uitdaging. Maar met de miljarden wat je van het stikstof potje af haalt kan je heel wat leuke dingen doen. Keuzes. Lees gerust het hele SP programma. En over dat stikstof; EenVandaag heeft weer een leuk item.
  maandag 9 mei 2022 @ 11:04:37 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204676600
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Alles is een uitdaging. Maar met de miljarden wat je van het stikstof potje af haalt kan je heel wat leuke dingen doen. Keuzes. Lees gerust het hele SP programma. En over dat stikstof; EenVandaag heeft weer een leuk item.
Ik hoop dat je het verschil tussen structureel geld, zoals zorgkosten, en incidenteel geld begrijpt. Om de hoeveelheid zorg die de SP wil de kunnen bekostigen moeten de inkomsten van de overheid structureel fors omhoog. Dus moet ook de economie groeien. En dan moeten er nog personeel voor hebben ook. Uit welke sectoren gaan we die dan precies weghalen?

Overigens zijn de door jou zo geliefde boeren ook grootafnemers van arbeidsmigranten. Mogen ze in dat geval wel gedwongen worden om te stoppen?
pi_204676607
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 08:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Nou, laat eens een vacature zien waar specifiek om een opleiding in de humanistiek wordt gevraagd.
Dat zeg ik toch. Geestelijk verzorger. Google zelf, ik heb nul behoefte dat voor je te gaan doen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 9 mei 2022 @ 11:20:53 #174
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204676727
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Arbeidsmigratie van buiten de Eu is op zich makkelijk te stoppen, maar ik denk dat we in Nederland ondertussen ook al wel wat zouden moeten willen doen aan arbeidsmigratie van binnen de Eu. Wat mij betreft voeren we bijv weer werkvergunningen in en dan niet als een wassen neus.

En ik zou ook wel willen dat er iets tegen uitzendbureaus in bijv de seizoens arbeid gedaan werd. Werkgevers verplichten om die mensen direct aan te nemen, met een specifiek tijdelijk contract. Zal wel wat aanpassingen in het arbeidsrecht vereisen, maar werkt denk ik wel goed tegen alle uitbuiting die je in die sector ziet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204676805
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 11:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik hoop dat je het verschil tussen structureel geld, zoals zorgkosten, en incidenteel geld begrijpt.
Ik hoop dat je begrijpt dat je 25 miljard best over heel wat jaren kan uitsmeren.

Hoe dan ook, de inspectie zegt het zelf. Arbeidsmigratie is een heilloze weg. Een race naar de bodem. Puur voor de bovenklasse om de onderklasse verder uit te buiten.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2022 11:34:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')