En hoe zie jij het?quote:Op zondag 8 mei 2022 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, de bedrijven in die sector zullen dat vast anders zien.
Dat is een rimpeling in het water. Veruit de meeste mensen die met dat diploma op zak rondlopen hebben dat gewoon gefinancierd gekregen.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je vergeet even te vermelden dat tot dit jaar studenten dat dan ook zelf betaalden omdat ze hun studieschuld moesten terugbetalen.
Ik zie het als dat bedrijven hier niet akkoord mee zullen gaan.quote:
Leuk dat Fok!-user Kapitein_Scheurbuik een mening heeft, maar dat is pas echt iets waar de hele wereld niets aan heeft en dus ook straal negeert.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het punt.
Een studie vrijetijdskunde, humanisme of genderstudies heb je precies helemaal niks aan.
Nou vooruit, de studie humanisme heet in de praktijk humanistiek. Verandert niets aan mijn stelling.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PS: Er bestaat geen studie humanisme of vrijtijdskunde. Maar dat wist je vast wel. Er bestaat wel een studie (HBO) vrijetijdsmanagement wat zich vooral bezig houdt met mensen opleiding voor de hotel industrie wat volgens mij gewoon nuttige banen zijn met een goed salaris.
De praktijk laat toch wat anders zien, negeerde je me maar. Dan zou je dit topic minder vervuilen met je letterdiaree.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Leuk dat Fok!-user Kapitein_Scheurbuik een mening heeft, maar dat is pas echt iets waar de hele wereld niets aan heeft en dus ook straal negeert.
De praktijk laat zien dat mensen steeds hoger opgeleid zijn en dat er steeds meer werk is in Nederland en steeds minder werklozen. Dus de praktijk laat vooral zien dat wat jij zegt totale bullshit is.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De praktijk laat toch wat anders zien, negeerde je me maar. Dan zou je dit topic minder vervuilen met je letterdiaree.
Laat me raden? Jij hebt culturele antropologie gestudeerd en probeert nu je studieschuld van 40k terug te betalen met een baan als barista?quote:Op zondag 8 mei 2022 15:17 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De praktijk laat zien dat mensen steeds hoger opgeleid zijn en dat er steeds meer werk is in Nederland en steeds minder werklozen. Dus de praktijk laat vooral zien dat wat jij zegt totale bullshit is.
Kom aan, zeg, dit soort opmerkingen zijn toch nergens voor nodig?quote:Op zondag 8 mei 2022 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Laat me raden? Jij hebt culturele antropologie gestudeerd en probeert nu je studieschuld van 40k terug te betalen met een baan als barista?
want de toon van het bericht waar ik op reageer is normaal?quote:Op zondag 8 mei 2022 15:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom aan, zeg, dit soort opmerkingen zijn toch nergens voor nodig?
Nee, dat kan ik me voorstellen. Wat was je verwachting toen je daar aan begon? Dat lijkt me nou bij uitstek een studie die je maar uit eigen zak moet betalen.quote:Weet je waar pas geen zak mee te verdienen is? Militaire Historie aan de KMA doen zoals ik gedaan heb
Bij de KMA krijg je zelfs geld toe! Dat was best prettig, moet ik zeggen, mijn latere IT studie had dergelijke luxe niet.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
want de toon van het bericht waar ik op reageer is normaal?
[..]
Nee, dat kan ik me voorstellen. Wat was je verwachting toen je daar aan begon? Dat lijkt me nou bij uitstek een studie die je maar uit eigen zak moet betalen.
Dat betreft hoofdzakelijk vrouwen. Ik moet de eerste nog tegenkomen die 45 jaar lang 36-40 uur gewerkt heeft.quote:Op zondag 8 mei 2022 13:10 schreef Tijger_m het volgende:
Het kan ook anders.
Verbied het werken in deeltijd en je lost aardig wat van de noodzaak om handjes te importeren af. Ik ben benieuwd welke partij dit als wetsvoorstel gaan aanbieden.
Mijn moeder. Altijd voltijd gewerkt vanaf haar 16e tot aan haar dood en geregeld meer dan 40 uur. Maar zoals gezegd, overleden dus de kans dat je haar tegenkomt is vrij klein.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:33 schreef halfway het volgende:
[..]
Dat betreft hoofdzakelijk vrouwen. Ik moet de eerste nog tegenkomen die 45 jaar lang 36-40 uur gewerkt heeft.
Maar wat zou je met die opleiding kunnen? Een soort Rob de Wijk worden? Die heeft dat volgens mij ook ooit gestudeerd.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bij de KMA krijg je zelfs geld toe! Dat was best prettig, moet ik zeggen, mijn latere IT studie had dergelijke luxe niet.
Mijn verwachtig is perfect uitgekomen, overigens, ik heb er wat van geleerd en ben officier in de Landmacht geworden wat zwaar onderbetaald word maar wel leuk was. Ok, meestal leuk....soms.
Heh, de KMA is de Koninlijke MIlitaire Academie in Breda. Dat is, even heel simpel en kort gezegd, hoe je officier word in Nederland (er zijn nog andere wegen). Nu is het onderdeel van de NLDA, de Nederlandse Defensieacademie dus.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar wat zou je met die opleiding kunnen? Een soort Rob de Wijk worden? Die heeft dat volgens mij ook ooit gestudeerd.
Maar was je doel dan officier worden?
Neoliberalisme is dan ook volkomen ruk.quote:
Stukken van die studie kun je dankzij Poetje ook wel bij het vuilnis zetten. Alles over het machtige Russische leger :-)quote:Op zondag 8 mei 2022 15:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kom aan, zeg, dit soort opmerkingen zijn toch nergens voor nodig?
Weet je waar pas geen zak mee te verdienen is? Militaire Historie aan de KMA doen zoals ik gedaan heb
Heh, was begin jaren 80 dus ja, niet zo relevant meer nuquote:Op zondag 8 mei 2022 16:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
Stukken van die studie kun je dankzij Poetje ook wel bij het vuilnis zetten. Alles over het machtige Russische leger :-)
Ben ik benieuwd in welke sector die werken want ik ken zo snel eigenlijk geen enkele vrouw die fulltime werkt en eigenlijk maar weinig die het in het verleden wel gedaan hebben.quote:Op zondag 8 mei 2022 15:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn moeder. Altijd voltijd gewerkt vanaf haar 16e tot aan haar dood en geregeld meer dan 40 uur. Maar zoals gezegd, overleden dus de kans dat je haar tegenkomt is vrij klein.
Mijn vrouw werkt voltijd en heeft nooit anders gedaan. Haar beste vriendin. Al haar vrouwelijke collega;s werken voltijd. Tja...mischien is het probleem wie jij tegenkomt
Kan je uitleggen waarom dat met elkaar in verband staat?quote:Op zondag 8 mei 2022 15:17 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De praktijk laat zien dat mensen steeds hoger opgeleid zijn en dat er steeds meer werk is in Nederland en steeds minder werklozen. Dus de praktijk laat vooral zien dat wat jij zegt totale bullshit is.
Je kent mij tochquote:Op zondag 8 mei 2022 16:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd in welke sector die werken want ik ken zo snel eigenlijk geen enkele vrouw die fulltime werkt en eigenlijk maar weinig die het in het verleden wel gedaan hebben.
Internationale mulitnational.quote:Op zondag 8 mei 2022 16:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd in welke sector die werken want ik ken zo snel eigenlijk geen enkele vrouw die fulltime werkt en eigenlijk maar weinig die het in het verleden wel gedaan hebben.
Net zoals je totale gebrek aan inzicht in de arbeidsmarkt, heb je ook al geen mensenkennis. Maar gelukkig heb je wel een rotsvast geloof in je eigen onderbuik!quote:Op zondag 8 mei 2022 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Laat me raden? Jij hebt culturele antropologie gestudeerd en probeert nu je studieschuld van 40k terug te betalen met een baan als barista?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |