quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:08 schreef UitStraling het volgende:
Als je je vraagtekens zet bij de de westerse inmenging van een oorlog om een vreselijk vies goor kutland als Oekraïne bij te staan dan ben je meteen een Kremlinaanhanger uiteraard.
Zoals een erg wijze man ooit zei "If you're not with us, you're against us "quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dat is ook niet goed. Iets meer balans in de berichtgeving en discussie zou wel mogen.
Dat is precies wat ik bedoel inderdaadquote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Russisch TV programma dreigt met een nucleaire aanval op het VK en claimt dat een Sarmat raket het hele VK vernietigd. Russisch TV programma vertelt er niet bij dat er 120 kernkoppen op zee (onder) zijn van het VK die dan zonder pardon op Ruslands 10 grootste steden afgevuurd gaan worden waarmee Rusland gewoon effectief ophoudt te bestaan omdat alles gecentraliseerd is.
Dreigen is hardstikke leuk maar de realiteit van MAD is minder leuk.
Defending horseshit cause it smells a little better than pigshit.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, gewoon een ******* met een grote bek![]()
![]()
Nee. Het is nog steeds een regionaal conflict.quote:
En niemand lijkt er van onder de indruk, dat zal best wel pijn doen. Poetin verbood Finland en Zweden om NAVO lid te worden, hij riep over nucleaire wapens, ze doen het toch. Hij riept dat ze geen hulp mochten sturen naar Oekraine want nukes, iedereen doet het toch.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:11 schreef Panthera. het volgende:
[..]
In het betreffende filmpje op de Russische TV gaat het om we zouden dit kunnen doen of we zouden dat kunnen doen. Ik zie daar ook wel iets in als we kunnen terugslaan als nodig. Rusland gebruikt z’n kernwapen dreigement aan de lopende band om bepaalde dingen te voorkomen.
Verder helemaal eens met je punt overigens. Ik vind het vreselijk dat we het hierover hebben verder. Ik snap werkelijk niet waarom dood en macht zo aantrekkelijk is voor bepaalde lieden in het Kremlin.
Dat het zo uit de hand loopt ligt niet aan het Kremlin. De onderhandelingen liepen goed op gegeven moment, Zelensky was bereid een neutrale positie te behouden en geen lid te worden van de NAVO.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:11 schreef Panthera. het volgende:
Verder helemaal eens met je punt overigens. Ik vind het vreselijk dat we het hierover hebben verder. Ik snap werkelijk niet waarom dood en macht zo aantrekkelijk is voor bepaalde lieden in het Kremlin.
En laat dat glorieus ook maar achterwege, het is niet meer dan een ongeorganiseerde bende struikrovers.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En niemand lijkt er van onder de indruk, dat zal best wel pijn doen. Poetin verbood Finland en Zweden om NAVO lid te worden, hij riep over nucleaire wapens, ze doen het toch. Hij riept dat ze geen hulp mochten sturen naar Oekraine want nukes, iedereen doet het toch.
Tja. Sta je dan met je kernwapens, ja, je kan ze gebruiken maar dan houdt je glorieuze grote Rusland heel snel op met bestaan. Je wordt niet direct aangevallen maar het is duidelijk ook geen wapen waar men bang voor is om de reden die ik net schets, je kunt ze niet gebruiken en er winst mee behalen.
Je hoeft me niet te quoten, ik reageer niet op jou.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:17 schreef Za het volgende:
[..]
Dat het zo uit de hand loopt ligt niet aan het Kremlin. De onderhandelingen liepen goed op gegeven moment, Zelensky was bereid een neutrale positie te behouden en geen lid te worden van de NAVO.
Het erkennen van Donetsk en Loegantsk als onafhankelijke Staten was nog een formaliteit.
Maar toen, vanwege de sancties, en Rusland niet bij zijn tegoeden kon waren ze genoodzaakt een andere weg te bewandelen door hun gas in Roebels te verkopen.
Vanwege het bevriezen van de tegoeden van de oligarchen uit Rusland waren de Saudis not amused, hun zou hetzelfde kunnen overkomen immers. Doordat bondgenoot China, een deal maakte met olie voor yuan, India, gas voor Roebels en steeds meer Europese landen dat ook doen, heeft de VS een probleem.
Daar zit de escalatie, IMO.
Als je niets meer te verliezen hebt heeft het erg veel zin om ergens een klein kernwapen in te zetten in de Donbass of net daarbuiten, eens kijken op welk punt precies de westerse wereld bereid is zichzelf en de wereld op te blazen voor een stel Oekraïners, zo ingewikkeld is het allemaal toch niet lijkt me?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En niemand lijkt er van onder de indruk, dat zal best wel pijn doen. Poetin verbood Finland en Zweden om NAVO lid te worden, hij riep over nucleaire wapens, ze doen het toch. Hij riept dat ze geen hulp mochten sturen naar Oekraine want nukes, iedereen doet het toch.
Tja. Sta je dan met je kernwapens, ja, je kan ze gebruiken maar dan houdt je glorieuze grote Rusland heel snel op met bestaan. Je wordt niet direct aangevallen maar het is duidelijk ook geen wapen waar men bang voor is om de reden die ik net schets, je kunt ze niet gebruiken en er winst mee behalen.
Ik krijg een beetje het gevoel alsof dit Hitler is die geloofde ook in wonder wapens.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Russisch TV programma dreigt met een nucleaire aanval op het VK en claimt dat een Sarmat raket het hele VK vernietigd. Russisch TV programma vertelt er niet bij dat er 120 kernkoppen op zee (onder) zijn van het VK die dan zonder pardon op Ruslands 10 grootste steden afgevuurd gaan worden waarmee Rusland gewoon effectief ophoudt te bestaan omdat alles gecentraliseerd is.
Dreigen is hardstikke leuk maar de realiteit van MAD is minder leuk.
Zolang er geen doorgang is voor Rusland door Oekraine heen is klein.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:19 schreef cherrycoke het volgende:
Hoe reëel is de kans dat Moldavië aangevallen word?
Eens kijken of Rusland bereid is zelfmoord te plegen door het inzetten van zulke wapens, want dat zij er ook allemaal aangaan moge duidelijk zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je niets meer te verliezen hebt heeft het erg veel zin om ergens een klein kernwapen in te zetten in de Donbass of net daarbuiten, eens kijken op welk punt precies de westerse wereld bereid is zichzelf en de wereld op te blazen voor een stel Oekraïners, zo ingewikkeld is het allemaal toch niet lijkt me?
Het zou een onwijs domme zet zijn en kan alleen maar resulteren in opnieuw een blamage en een militaire ramp voor Rusland. Redelijk kans dus.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:19 schreef cherrycoke het volgende:
Hoe reëel is de kans dat Moldavië aangevallen word?
Tja, als Rusland per se zijn zogenaamde eigen burgers op wil blazen in de Donbass dan moeten ze dat vooral doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:21 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als je niets meer te verliezen hebt heeft het erg veel zin om ergens een klein kernwapen in te zetten in de Donbass of net daarbuiten, eens kijken op welk punt precies de westerse wereld bereid is zichzelf en de wereld op te blazen voor een stel Oekraïners, zo ingewikkeld is het allemaal toch niet lijkt me?
Yes, alleen als er werkelijk niks te verliezen is en als alle ratio verdwenen is. Dat moet wel een punt van aandacht blijven, geen reden om dit risico op te zoeken (waarbij ik niet zeg dat dit nu nodeloos gedaan wordt).quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie heeft er het meeste te verliezen denk je? En welke factie bestaat uit 40+ democratische landen in plaats van een enkele dictator?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eens kijken of Rusland bereid is zelfmoord te plegen door het inzetten van zulke wapens, want dat zij er ook allemaal aangaan moge duidelijk zijn.
Iedereen heeft het meeste te verliezen, denk jij dat de Russen bereid zijn zelfmoord te plegen? Want dat is het dus gewoon.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wie heeft er het meeste te verliezen denk je? En welke factie bestaat uit 40+ democratische landen in plaats van een enkele dictator?
Gekrenkte trots. Ze willen zo graag volhouden dat ze nog een wereldmacht zijn, maar de enige manier om dit te laten zien is hun nucleaire arsenaal, op elk ander vlak stellen ze helemaal niks meer voor.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:11 schreef Panthera. het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom dood en macht zo aantrekkelijk is voor bepaalde lieden in het Kremlin.
Dat Johan Derksen stopt? Er is vanalles gaande, kom even met een normaal duidelijk antwoord.quote:
Ja, dat is de crux wel zo'n beetje.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:28 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Gekrenkte trots. Ze willen zo graag volhouden dat ze nog een wereldmacht zijn, maar de enige manier om dit te laten zien is hun nucleaire arsenaal, op elk ander vlak stellen ze helemaal niks meer voor.
Ja fair enough - het is gewoon een karaktertrek waar ik me niks bij kan voorstellen. Ik zit liever gewoon aan de rand van een zwembad met een cocktail in m’n hand. En Putin ook aan z’n eigendommen te zien, maar toch maakt hij zich maar druk hierom.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:28 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Gekrenkte trots. Ze willen zo graag volhouden dat ze nog een wereldmacht zijn, maar de enige manier om dit te laten zien is hun nucleaire arsenaal, op elk ander vlak stellen ze helemaal niks meer voor.
Het staat iedereen hier vrij iemand te quoten en inhoudelijk te reageren op posts van anderen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:19 schreef Panthera. het volgende:
Je hoeft me niet te quoten, ik reageer niet op jou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |