abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204612666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 00:53 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ze kunnen sowieso in een klap Moskou van de kaart vegen, en dat kost dan toch 11 miljoen Russische levens. En ik zou die Russische grootspraak sowieso maar met een korreltje zout nemen, want ze zetten zich momenteel behoorlijk voor joker met dat prutsleger wat ze hebben.
Zie je wat er in deze post gebeurd (en spreek nu specifiek iemand aan maar heb het meer over de tendens die ik telkens zie in discussies)? Dat is in minder aggressive gepresenteerde vorm ook wat op de Russische TV gebeurd maar dan van de andere kant. Praten over dit soort aanvallen met kernwapens bestaat deels uit angst (al dan niet verpakt in bravoure) en uiteindelijk uit het MAD principe.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 01:05:23 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204612671
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:04 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Zie je wat er in deze post gebeurd (en spreek nu specifiek iemand aan maar heb het meer over de tendens die ik telkens zie in discussies)? Dat is in minder aggressive gepresenteerde vorm ook wat op de Russische TV gebeurd maar dan van de andere kant. Praten over dit soort aanvallen met kernwapens bestaat deels uit angst (al dan niet verpakt in bravoure) en uiteindelijk uit het MAD principe.
Het maakt nogal een verschil of je begint met kernwapens of dat je ermee terugslaat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204612674
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:00 schreef Tijger_m het volgende:

De rest van de wereld ook. En grotere. Een nucleaire aanval op Finland is WO 3 en St Petersburg met 5 miljoen inwoners ligt nog geen 150km van een NAVO land af, Finse gevechtsvliegtuigen kunnen de stad in een kwartier bereiken.

Je weet echt niet waar je over praat, he?
WW3 is al gaande.
pi_204612675
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 00:54 schreef Za het volgende:

[..]
Bij toeval ga ik 5 mei naar de Antillen voor een poosje. Mocht het los gaan ben ik ietsje verderop.
Ik heb er wel over nagedacht om naar Brazilie te gaan maar eigenlijk weinig zin in.

Als de pleuris uitbreekt zit je in het slechtste geval vast op dat eiland en kan je daar niet meer weg, ondertussen honger je langzaam dood. Zo'n eiland heeft veel te veel mensen en veel te weinig land voor landbouw.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204612677
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:04 schreef Panthera. het volgende:

[..]
Russisch TV programma dreigt met een nucleaire aanval op het VK en claimt dat een Sarmat raket het hele VK vernietigd. Russisch TV programma vertelt er niet bij dat er 120 kernkoppen op zee (onder) zijn van het VK die dan zonder pardon op Ruslands 10 grootste steden afgevuurd gaan worden waarmee Rusland gewoon effectief ophoudt te bestaan omdat alles gecentraliseerd is.

Dreigen is hardstikke leuk maar de realiteit van MAD is minder leuk.
pi_204612678
Als je je vraagtekens zet bij de de westerse inmenging van een oorlog om een vreselijk vies goor kutland als Oekraïne bij te staan dan ben je meteen een Kremlinaanhanger uiteraard.
graag verwijderen
  dinsdag 3 mei 2022 @ 01:09:26 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204612680
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:08 schreef UitStraling het volgende:
Als je je vraagtekens zet bij de de westerse inmenging van een oorlog om een vreselijk vies goor kutland als Oekraïne bij te staan dan ben je meteen een Kremlinaanhanger uiteraard.
Ja, dat is ook niet goed. Iets meer balans in de berichtgeving en discussie zou wel mogen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204612681
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:06 schreef sirdanilot het volgende:

Ik heb er wel over nagedacht om naar Brazilie te gaan maar eigenlijk weinig zin in.

Als de pleuris uitbreekt zit je in het slechtste geval vast op dat eiland en kan je daar niet meer weg, ondertussen honger je langzaam dood. Zo'n eiland heeft veel te veel mensen en veel te weinig land voor landbouw.
Het heeft totaal geen landbouw zelfs.

Bij toeval was dit al gepland, we zien wel.
pi_204612684
quote:
Nah, gewoon een ******* met een grote bek :P :+

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2022 01:11:13 ]
pi_204612686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het maakt nogal een verschil of je begint met kernwapens of dat je ermee terugslaat.
In het betreffende filmpje op de Russische TV gaat het om we zouden dit kunnen doen of we zouden dat kunnen doen. Ik zie daar ook wel iets in als we kunnen terugslaan als nodig. Rusland gebruikt z’n kernwapen dreigement aan de lopende band om bepaalde dingen te voorkomen.

Verder helemaal eens met je punt overigens. Ik vind het vreselijk dat we het hierover hebben verder. Ik snap werkelijk niet waarom dood en macht zo aantrekkelijk is voor bepaalde lieden in het Kremlin.
pi_204612688
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, dat is ook niet goed. Iets meer balans in de berichtgeving en discussie zou wel mogen.
Zoals een erg wijze man ooit zei "If you're not with us, you're against us " 8-) :P
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_204612690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Russisch TV programma dreigt met een nucleaire aanval op het VK en claimt dat een Sarmat raket het hele VK vernietigd. Russisch TV programma vertelt er niet bij dat er 120 kernkoppen op zee (onder) zijn van het VK die dan zonder pardon op Ruslands 10 grootste steden afgevuurd gaan worden waarmee Rusland gewoon effectief ophoudt te bestaan omdat alles gecentraliseerd is.

Dat is precies wat ik bedoel inderdaad :P
pi_204612691
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nah, gewoon een ******* met een grote bek :P :+
Defending horseshit cause it smells a little better than pigshit.

It's still shit.
graag verwijderen
  dinsdag 3 mei 2022 @ 01:14:09 #254
117098 Hathor
Effe niet
pi_204612692
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:06 schreef Za het volgende:

[..]
WW3 is al gaande.
Nee. Het is nog steeds een regionaal conflict.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204612695
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:11 schreef Panthera. het volgende:

[..]
In het betreffende filmpje op de Russische TV gaat het om we zouden dit kunnen doen of we zouden dat kunnen doen. Ik zie daar ook wel iets in als we kunnen terugslaan als nodig. Rusland gebruikt z’n kernwapen dreigement aan de lopende band om bepaalde dingen te voorkomen.

Verder helemaal eens met je punt overigens. Ik vind het vreselijk dat we het hierover hebben verder. Ik snap werkelijk niet waarom dood en macht zo aantrekkelijk is voor bepaalde lieden in het Kremlin.
En niemand lijkt er van onder de indruk, dat zal best wel pijn doen. Poetin verbood Finland en Zweden om NAVO lid te worden, hij riep over nucleaire wapens, ze doen het toch. Hij riept dat ze geen hulp mochten sturen naar Oekraine want nukes, iedereen doet het toch.

Tja. Sta je dan met je kernwapens, ja, je kan ze gebruiken maar dan houdt je glorieuze grote Rusland heel snel op met bestaan. Je wordt niet direct aangevallen maar het is duidelijk ook geen wapen waar men bang voor is om de reden die ik net schets, je kunt ze niet gebruiken en er winst mee behalen.
pi_204612697
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:11 schreef Panthera. het volgende:

Dat het zo uit de hand loopt ligt niet aan het Kremlin. De onderhandelingen liepen goed op gegeven moment, Zelensky was bereid een neutrale positie te behouden en geen lid te worden van de NAVO.
Het erkennen van Donetsk en Loegantsk als onafhankelijke Staten was nog een formaliteit.

Maar toen, vanwege de sancties, en Rusland niet bij zijn tegoeden kon waren ze genoodzaakt een andere weg te bewandelen door hun gas in Roebels te verkopen.
Vanwege het bevriezen van de tegoeden van de oligarchen uit Rusland waren de Saudis not amused, hun zou hetzelfde kunnen overkomen immers. Doordat bondgenoot China, een deal maakte met olie voor yuan, India, gas voor Roebels en steeds meer Europese landen dat ook doen, heeft de VS een probleem.

Daar zit de escalatie, IMO.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 01:17:59 #257
117098 Hathor
Effe niet
pi_204612699
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En niemand lijkt er van onder de indruk, dat zal best wel pijn doen. Poetin verbood Finland en Zweden om NAVO lid te worden, hij riep over nucleaire wapens, ze doen het toch. Hij riept dat ze geen hulp mochten sturen naar Oekraine want nukes, iedereen doet het toch.

Tja. Sta je dan met je kernwapens, ja, je kan ze gebruiken maar dan houdt je glorieuze grote Rusland heel snel op met bestaan. Je wordt niet direct aangevallen maar het is duidelijk ook geen wapen waar men bang voor is om de reden die ik net schets, je kunt ze niet gebruiken en er winst mee behalen.
En laat dat glorieus ook maar achterwege, het is niet meer dan een ongeorganiseerde bende struikrovers.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 01:19:09 #258
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204612704
Hoe reëel is de kans dat Moldavië aangevallen word?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204612705
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:17 schreef Za het volgende:

[..]
Dat het zo uit de hand loopt ligt niet aan het Kremlin. De onderhandelingen liepen goed op gegeven moment, Zelensky was bereid een neutrale positie te behouden en geen lid te worden van de NAVO.
Het erkennen van Donetsk en Loegantsk als onafhankelijke Staten was nog een formaliteit.

Maar toen, vanwege de sancties, en Rusland niet bij zijn tegoeden kon waren ze genoodzaakt een andere weg te bewandelen door hun gas in Roebels te verkopen.
Vanwege het bevriezen van de tegoeden van de oligarchen uit Rusland waren de Saudis not amused, hun zou hetzelfde kunnen overkomen immers. Doordat bondgenoot China, een deal maakte met olie voor yuan, India, gas voor Roebels en steeds meer Europese landen dat ook doen, heeft de VS een probleem.

Daar zit de escalatie, IMO.
Je hoeft me niet te quoten, ik reageer niet op jou.
pi_204612708
quote:

[..]

Als je niets meer te verliezen hebt heeft het erg veel zin om ergens een klein kernwapen in te zetten in de Donbass of net daarbuiten, eens kijken op welk punt precies de westerse wereld bereid is zichzelf en de wereld op te blazen voor een stel Oekraïners, zo ingewikkeld is het allemaal toch niet lijkt me?
graag verwijderen
  dinsdag 3 mei 2022 @ 01:21:08 #261
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_204612709
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik krijg een beetje het gevoel alsof dit Hitler is die geloofde ook in wonder wapens.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_204612712
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:19 schreef cherrycoke het volgende:
Zolang er geen doorgang is voor Rusland door Oekraine heen is klein.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 01:23:25 #263
117098 Hathor
Effe niet
pi_204612715
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:21 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als je niets meer te verliezen hebt heeft het erg veel zin om ergens een klein kernwapen in te zetten in de Donbass of net daarbuiten, eens kijken op welk punt precies de westerse wereld bereid is zichzelf en de wereld op te blazen voor een stel Oekraïners, zo ingewikkeld is het allemaal toch niet lijkt me?
Eens kijken of Rusland bereid is zelfmoord te plegen door het inzetten van zulke wapens, want dat zij er ook allemaal aangaan moge duidelijk zijn.
pi_204612716
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:19 schreef cherrycoke het volgende:
Het zou een onwijs domme zet zijn en kan alleen maar resulteren in opnieuw een blamage en een militaire ramp voor Rusland. Redelijk kans dus.
Цой жив
pi_204612719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:21 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Tja, als Rusland per se zijn zogenaamde eigen burgers op wil blazen in de Donbass dan moeten ze dat vooral doen.

Maar je snapt toch wel dat zelfs als de wereld dan geen kernoorlog begint dit het einde is voor Rusland? Dan gaat alles dicht voor ze en gaat er geen vrachtwagen of container meer naar Rusland, zelfs China zal dan de boel minimaliseren. En Rusland is dan wel groot maar self-sufficient is het bepaald niet.
pi_204612720
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:06 schreef Za het volgende:

[..]
WW3 is al gaande.
Wat is jouw definitie van 'wereldoorlog'?
Цой жив
pi_204612721
quote:

[..]

Yes, alleen als er werkelijk niks te verliezen is en als alle ratio verdwenen is. Dat moet wel een punt van aandacht blijven, geen reden om dit risico op te zoeken (waarbij ik niet zeg dat dit nu nodeloos gedaan wordt).

Ik ben wel benieuwd overigens, Finland moet een reeele risico inschatting gemaakt hebben voor hun plannen (dan heb ik het niet over kernwapens, Rusland gaat voor Finland no way een kernwapen gebruiken). Er is blijkbaar genoeg reden om aan te nemen dat ook op andere vlakken er verdedigd kan worden (bijv. interne inmenging, cyber, etc. etc.).
pi_204612722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Eens kijken of Rusland bereid is zelfmoord te plegen door het inzetten van zulke wapens, want dat zij er ook allemaal aangaan moge duidelijk zijn.
Wie heeft er het meeste te verliezen denk je? En welke factie bestaat uit 40+ democratische landen in plaats van een enkele dictator?
graag verwijderen
  dinsdag 3 mei 2022 @ 01:27:52 #269
117098 Hathor
Effe niet
pi_204612727
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:26 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wie heeft er het meeste te verliezen denk je? En welke factie bestaat uit 40+ democratische landen in plaats van een enkele dictator?
Iedereen heeft het meeste te verliezen, denk jij dat de Russen bereid zijn zelfmoord te plegen? Want dat is het dus gewoon.
pi_204612728
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 01:24 schreef Zwoerd het volgende:

Wat is jouw definitie van 'wereldoorlog'?
Hetgeen heden gaande en aanstaande is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')