Vrij duidelijk bedoelt ie hier in elk geval Aran Bade mee, die gisteren geïrriteerd verslag deed bij RTL boulevard, omdat ie eigenlijk niets kon laten zien.quote:Op zondag 1 mei 2022 16:33 schreef Funhouse het volgende:
Volgens Wiwi William is Nederlandse media niet blij met de TikTok deal
[ twitter ]
Ik krijg een vermoeden dat William met de Nederlandse reporters RTL Boulevard/Aran Bade bedoelt.quote:Op zondag 1 mei 2022 16:33 schreef Funhouse het volgende:
[ twitter ]
Stiekem denk ik de Nederlandse delegatie/Avrotros ook niet, hoe ze mooi zelf die beelden deelden gisteravond.quote:Op zondag 1 mei 2022 16:33 schreef Funhouse het volgende:
[ twitter ]
Ben trouwens wel in de war waarom gisteren werd gezegd dat Armenië hun hele staging moest omgooien? Klinkt alsof ze zo goed als alle staging zelf hebben meegenomen.quote:The set also rotates (through manpower, rather than an actual rotating stage), which provides a very cool ending.
Dit is echt fucking mooiquote:Op zondag 1 mei 2022 17:14 schreef koffieleuk het volgende:
Armenië gaat absoluut door, geen twijfel
https://eurovision.tv/gallery/armenia-first-rehearsal-2022
Volgens het officële statement van de EBU, waar gans Eurovisie-fan-publiek nog steeds op wacht, niet.quote:Op zondag 1 mei 2022 17:54 schreef Niels93 het volgende:
Ik lees nu pas alles bij, maar de bogen kunnen ze dus niet meer fixen?
Die vliegt even op en neer van Turijn naar Groningen?quote:Op zondag 1 mei 2022 19:18 schreef Momo het volgende:
Arme Ihor, die nu ook weer optredens heeft in Italie met Go_A. Ook 4 mei tweede rehearsal met Kalush en dan bevrijdingsdag in Nederland op 5 mei.
Hij was er wel bij in Den Haag en nu ook in Rome en hij speelt ook meerdere instrumenten tijdens hun show, dus ze kunnen hem niet zo maar missen.quote:Op zondag 1 mei 2022 19:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Die vliegt even op en neer van Turijn naar Groningen?
(Ik ga 5 mei trouwens naar het bevrijdingsfestival. Als ik door alle drukte heen kom, kan ik wel even kijken of hij er ook echt is)
Ik kan me niet voorstellen dat hij voor een kleine schnabbel even op en neer gaat vliegen. Ik weet ook eigenlijk niet of je hier wel toestemming voor krijgt.quote:Op zondag 1 mei 2022 19:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij was er wel bij in Den Haag en nu ook in Rome en hij speelt ook meerdere instrumenten tijdens hun show, dus ze kunnen hem niet zo maar missen.
Gerard Joling deed het jaren terug ookquote:Op zondag 1 mei 2022 19:38 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat hij voor een kleine schnabbel even op en neer gaat vliegen. Ik weet ook eigenlijk niet of je hier wel toestemming voor krijgt.
Kunnen ze hem dan niet beter permanent op de LED-kant zetten?quote:Op zondag 1 mei 2022 20:40 schreef Dave het volgende:
[ twitter ]
Hier staat een link naar een krantenartikel, waar kennelijk in staat dat de bogen wel bewogen gaan worden, maar alleen voor gasten/intervalacts maar niet voor de deelnemers omdat het met de hand moet. (Als ik Google translate mag geloven)
Het wordt weer tijd voor een gifje van onze grote vriendquote:Op zondag 1 mei 2022 20:40 schreef Dave het volgende:
[ twitter ]
Hier staat een link naar een krantenartikel, waar kennelijk in staat dat de bogen wel bewogen gaan worden, maar alleen voor gasten/intervalacts maar niet voor de deelnemers omdat het met de hand moet. (Als ik Google translate mag geloven)
Dan kunnen alle belichtingsplannen van Nederland (o.a.) regelrecht de prullenbak in. Want aan de ledkant zijn niet de spots die nu heel erg bepalend zijn. Dus…. Wat mij betreft blijft het zo. 😊quote:Op zondag 1 mei 2022 20:41 schreef molloot200 het volgende:
^ Dan hadden ze toch beter de bogen standaard op Led kunnen laten staanWtffffff, ik snap er niks van
Nee, voor de totale show is de LED-kant gewoon handiger. Qua afwisseling van beeld en zo. Dan gaat daar mijn voorkeur naar uit dan dat Nederland z'n zin krijgt eigenlijk.quote:Op zondag 1 mei 2022 20:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dan kunnen alle belichtingsplannen van Nederland (o.a.) regelrecht de prullenbak in. Want aan de ledkant zijn niet de spots die nu heel erg bepalend zijn. Dus…. Wat mij betreft blijft het zo. 😊
Ja, gouden bolletjes.quote:Op zondag 1 mei 2022 21:46 schreef Mlita het volgende:
Gebruikt S10 eigenlijk de leds? Is niet goed te zien toch?
Lees dat ook veel ja. Ook dat Griekenland Nederland zou overschaduwen.quote:Op zondag 1 mei 2022 20:49 schreef Fred_B het volgende:
Opvallend veel positieve reacties op Griekenland in de sociale media trouwens. Ik vond het zelf redelijk in lijn met hoe je zou verwachten dat zo’n nummer gestaged wordt, maar blijkbaar komt dat erg goed over.
Ook Armenië valt wel goed. Dat begrijp ik wel, want dit blijft uiteraard goed hangen. Leuk liedje en leuke zangeres erbij en gaan met die banaan. Ik vraag me alleen af of ze nog meer impact zouden maken met teksten op dat wc-papier. Vergelijkbaar met Italië 2018. Met de situatie in Oekraïne en potentiële dreiging richting Armenië kan je zo eenvoudig scoren.
Is niet een kwestie van je zin niet krijgen. Die spotlights ZIJN hun vormgeving. En die kun je met geen mogelijkheid vervangen met een beeld op een ledscherm. En ook niet met lampen van elders in het decor.quote:Op zondag 1 mei 2022 21:41 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nee, voor de totale show is de LED-kant gewoon handiger. Qua afwisseling van beeld en zo. Dan gaat daar mijn voorkeur naar uit dan dat Nederland z'n zin krijgt eigenlijk.
Dan te bedenken dat Diodato en Il Volo dit niet eens nodig hebben.quote:Op zondag 1 mei 2022 20:54 schreef Funhouse het volgende:
Fijn dat het podium wel gedraaid kan worden voor de interval acts zoals Mika en Laura Pausini, die zijn natuurlijk veel belangrijker dan de deelnemende landen
Maar er zijn nu landen met halve graphics. Oekraïne kunnen hun animaties niet laten zien. Hey Ho Lets Go kwam niet volledig om het scherm, Saudade ook niet. Het gewoon schandalig dat dit zo gaat. Je kunt dat niet zomaar allemaal negeren.quote:Op zondag 1 mei 2022 22:07 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Is niet een kwestie van je zin niet krijgen. Die spotlights ZIJN hun vormgeving. En die kun je met geen mogelijkheid vervangen met een beeld op een ledscherm. En ook niet met lampen van elders in het decor.
Er is vast over nagedacht om het op deze manier te doen en niet andersom. De ledschermen geven een achtergrond, maar zijn veel minder bepalend voor een lichtplan. En makkelijker te vervangen qua sfeerbeeld door de spotlight die immers in allerlei kleuren kunnen schijnen.
Dus nee, de LED-kant is niet per se handiger. Als dat zo was, hadden ze die namelijk wel voor gezet, zeker nu blijkt dat het handmatig wel gedraaid kan worden (maar nooit binnen de 40 seconden changement tijd die tussen de liedjes beschikbaar is).
Zuur is het wel inderdaad, maar ik denk niet dat ze in de tijd van de postcards die bogen kunnen draaien (van zwart naar het led scherm en andersom). Voor de interval acts krijg je daarvoor eerst nog een recap van 6 minuten. Misschien dat dat wel genoeg tijd is.quote:Op zondag 1 mei 2022 20:54 schreef Funhouse het volgende:
Fijn dat het podium wel gedraaid kan worden voor de interval acts zoals Mika en Laura Pausini, die zijn natuurlijk veel belangrijker dan de deelnemende landen
Dat het blijkbaar een bewuste keuze is om het zo te laten is op zich wel opvallend ja.quote:Op zondag 1 mei 2022 22:07 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Is niet een kwestie van je zin niet krijgen. Die spotlights ZIJN hun vormgeving. En die kun je met geen mogelijkheid vervangen met een beeld op een ledscherm. En ook niet met lampen van elders in het decor.
Er is vast over nagedacht om het op deze manier te doen en niet andersom. De ledschermen geven een achtergrond, maar zijn veel minder bepalend voor een lichtplan. En makkelijker te vervangen qua sfeerbeeld door de spotlight die immers in allerlei kleuren kunnen schijnen.
Dus nee, de LED-kant is niet per se handiger. Als dat zo was, hadden ze die namelijk wel voor gezet, zeker nu blijkt dat het handmatig wel gedraaid kan worden (maar nooit binnen de 40 seconden changement tijd die tussen de liedjes beschikbaar is).
Ik zeg ook niet dat het niet enorm K*T is dat het decor in feite nog maar een kwart van de mogelijkheden heeft die het oorspronkelijk zou hebben. Want dat is zeker zo. Maar er is echt wel een afweging gemaakt om voor deze opstelling te kiezen en niet andersom. En dat heeft te maken met het feit dat het vele male lastiger is om een toneelbeeld dat uitgaat van de spotjeskant om te zetten naar iets met de LEDkant, dan andersom. Want believe me, dan hadden ze daar wel voor gekozen.quote:Op zondag 1 mei 2022 22:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar er zijn nu landen met halve graphics. Oekraïne kunnen hun animaties niet laten zien. Hey Ho Lets Go kwam niet volledig om het scherm, Saudade ook niet. Het gewoon schandalig dat dit zo gaat. Je kunt dat niet zomaar allemaal negeren.
Eigenlijk best lastig om te zeggen, we hebben van iedereen zo’n 5 seconden gezien en het enige commentaar komt van Eurovision zelf dus tot nu toe is alles nog goedquote:Op zondag 1 mei 2022 22:39 schreef Thrts het volgende:
Hey! Heb het hele weekend niks meegekregen van de repetities, wat waren uitschieters? Wat viel tegen en hoe was S10??
Dit denk ik ookquote:Op maandag 2 mei 2022 09:43 schreef Nexum het volgende:
Goedemorgen, Cyprus zal de winnende rehearsal hebben vandaag
Ja Finland zou iets bijzonders hebben. Verwacht er meer van dan alleen die grote ballonnen op het podium die ze lieten zien tijdens rehearsals in hun eigen land. Servië is ook wel echt de wildcard van dit jaar. NQ of een top 5 in de finale?, veel hangt er van af of ze de boodschap kan overbrengen. Georgie verwacht ik ook wel iets over de top van. En dan nog edgelord Achille Lauro van San Marino en Cyprus heeft ook altijd wel goede stagingquote:Op maandag 2 mei 2022 09:48 schreef aarontje112 het volgende:
Best wel benieuwd naar vandaag, zitten denk ik meer verrassingen tussen dan in semi 1
En ook heel benieuwd hoe Australië gaat uitpakken! En of Azerbeidzjan weer iets speciaals gaat doenquote:Op maandag 2 mei 2022 09:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja Finland zou iets bijzonders hebben. Verwacht er meer van dan alleen die grote ballonnen op het podium die ze lieten zien tijdens rehearsals in hun eigen land. Servië is ook wel echt de wildcard van dit jaar. NQ of een top 5 in de finale?, veel hangt er van af of ze de boodschap kan overbrengen. Georgie verwacht ik ook wel iets over de top van. En dan nog edgelord Achille Lauro van San Marino en Cyprus heeft ook altijd wel goede staging![]()
Bron: eurovision.tvquote:🇫🇮 Finland take to the stage…
Finland’s set is covered with with huge, floating black balloons, and the band have brought bright yellow wet weather clothing to the Turin stage. Maybe they’re planning a dip in the waterfall?
As you’d expect from The Rasmus, this is a really confident performance that packs a powerful visual punch with the yellow lighting. They’re like a swarm of rock bees, and we’re very much awake.
The Rasmusquote:Op maandag 2 mei 2022 10:22 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik hoop dat de vocals van de Rasmus in orde zijn. Maar dat weten we waarschijnlijk pas over een paar dagen.
Vandaag erg benieuwd naar Georgië
Zag al wat foto's van hun outfits langskomen, lijkt wel op het sfeertje van de videoclipquote:Op maandag 2 mei 2022 10:22 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Ik hoop dat de vocals van de Rasmus in orde zijn. Maar dat weten we waarschijnlijk pas over een paar dagen.
Vandaag erg benieuwd naar Georgië
haha eens, maar iets te veel nostalgie voor mij om compleet te haten. Ik hoop vooral dat ze niet met slechte vocals ten onder gaan.quote:Op maandag 2 mei 2022 10:23 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
The RasmusJammer van de inzending, wat een klote plaat
![]()
quote:Op maandag 2 mei 2022 10:26 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Zag al wat foto's van hun outfits langskomen, lijkt wel op het sfeertje van de videoclip
Misschien is het die veelbesproken danser van Edsilia in 2007quote:Op maandag 2 mei 2022 10:27 schreef koffieleuk het volgende:
Las trouwens dat Azerbeidzjan een danser gaat hebben, ik zie nu gelijk hun staging van 2015 voor me.
Lijkt me geen verrassingquote:10:33 CEST
8 MINUTEN GELEDEN
🔥 BIG PYRO FINNISH 🔥
Of COURSE Finland have fireworks and smoke jets in the final chorus – it’s pure rock 'n’ roll.
Nee, het zou merkwaardig zijn als ze met een zakje knalerwten en wat Bengaalse lucifers zouden eindigen.quote:Op maandag 2 mei 2022 10:43 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Eurovision.tv
[..]
Lijkt me geen verrassing
De Eurovision blog is lekker informatief vandaagquote:🇮🇱 Israel take to the stage…
Great vocal? Tick. Super-polished dance routine? Tick. Hot dancers in white outfits? Tick. Fully fabulous pop banger? Tick tick tick. Eurovision level complete.
Oh de ironie.quote:Op maandag 2 mei 2022 10:29 schreef koffieleuk het volgende:
Michael Ben David in het maagdelijk wit zo te zien, lijkt hetzelfde te zijn als met dat eerste live-optreden bij X-Factor.
Wat een mooi contrast, die zwarte bogen.quote:Op maandag 2 mei 2022 11:23 schreef molloot200 het volgende:
[ afbeelding ]
https://eurovision.tv/gallery/finland-first-rehearsal-2022
Finland galerij
Gewoon NF performance dusquote:🇷🇸 Serbia take to the stage…
As with previous performances from Konstrakta, the staging involves some quality furniture, intense hand-washing, and some nice towel choreography from her five backing singers.
This song and performance is entirely different from anything else in Eurovision this year and has a really interesting, hypnotic quality. Also how clean are Konstrakta’s hands going to be after all these rehearsals?
De filmpjes die zij maken worden ook nergens gedeeld viel me op. Mogen ze pas weer Twitteren als de eerste 4 TikTok dagen voorbij zijn ofzoquote:Op maandag 2 mei 2022 11:23 schreef Momo het volgende:
[ instagram ]
Green green room, ben benieuwd hoe dat eruit ziet in het donker
Ben benieuwd of bepaalde landen nog op zoek gaan naar een groot scherm. Kan mij goed voorstellen dat animaties op het LED scherm een belangrijk onderdeel zijn van de staging.quote:Op maandag 2 mei 2022 11:54 schreef Mlita het volgende:
Israël schijnt inderdaad schermen te hebben die ze voor de boog hebben geplaatst lees ik op Twitter
quote:Next up…🇦🇿 Azerbaijan!
Azerbaijan are on stage next, for Nadir Rustamli’s first rehearsal of Fade To Black. Nadir won The Voice of Azerbaijan just three weeks before he was confirmed as the Azerbaijan representative at Eurovision, so it’s been quite a year for him.
Some big steps are currently being assembled on stage…
Oeps ik zeg al niks meerquote:Op maandag 2 mei 2022 12:04 schreef koffieleuk het volgende:
Over Azerbeidzjan (van de Eurovision.tv blog):
Some big steps are currently being assembled on stage…
En dus nog een danser. Ben benieuwd.
*iets over nog een trap na geven*quote:
Ik hoop dat ze het lekker dicht op de artiest houden. Amper veraf-shots. Überhaupt die hele LED-wand is niet nodig wat mij betreft.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze het strakke camerawerk van de NF kunnen evenaren.
Zal ik de blog maar delen?quote:
quote:🇦🇿 Azerbaijan take to the stage…
Nadir sings this powerful ballad from a set of steps that are set up like stadium bleachers, using interesting camera angles as he moves through a routine with a contemporary dancer. The steps then split in half so they can face each other.
It’s REALLY clever, and the moves and lighting really help to give this song extra impact. That’s going to look amazing on TV and in the arena next Thursday – well played, Azerbaijan.
Was oprecht wel m'n gedachte jaquote:
Ze moesten ook wel, want dat nummer is zo forgettable dat ze het met alleen het nummer niet zouden redden. Sowieso heeft Azerbeidzjan altijd wel effectieve stagings (eigenlijk minus 2018, en toen kwalificeerden ze niet).quote:Op maandag 2 mei 2022 12:15 schreef koffieleuk het volgende:
Maar oprecht, denk dat Azerbeidzjan on par is met hun staging van 2013. Klinkt écht veelbelovend.
Maar zie zo niet iets van Engelse vertaling of zoiets om het verhaal uit te leggen. Vind echt lastig inschatten hoe dit het gaat doen.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:18 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
De choreografie is toch iets veranderd, die tweede foto "was niet" in de NF.
Klopt. Maar dat zouden ze ook toe kunnen voegen als een soort ondertiteling gewoon op het scherm. Net als Ermal Meta & Fabrizio Moro toen hadden. Die letters zweefden ook niet door de zaal, maar waren gewoon alleen op de tv te zien. Zou hier zomaar kunnen zijn.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar zie zo niet iets van Engelse vertaling of zoiets om het verhaal uit te leggen. Vind echt lastig inschatten hoe dit het gaat doen.
Ja zou nog kunnen. Denk wel dat dit uitleg nodig heeft. Weet niet of de lokale Cornald dit goed kan in elk land. Zie Hans #realist al weer helemaal los gaan over covid op twitter alvastquote:Op maandag 2 mei 2022 12:28 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat zouden ze ook toe kunnen voegen als een soort ondertiteling gewoon op het scherm. Net als Ermal Meta & Fabrizio Moro toen hadden. Die letters zweefden ook niet door de zaal, maar waren gewoon alleen op de tv te zien. Zou hier zomaar kunnen zijn.
Weekend is voorbij.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:40 schreef molloot200 het volgende:
[ tiktok ]
De Tiktoks verschijnen snel vandaag
Ja, heel nicequote:
Ik vind het enigszins storend als dit de finale haalt omdat de staging een heel matig nummer op laat leven.quote:
quote:Op maandag 2 mei 2022 13:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik vind het enigszins storend als dit de finale haalt omdat de staging een heel matig nummer op laat leven.
Allemaal mee eens.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:40 schreef Momo het volgende:
Azerbaijan heeft een mooie staging, Australie gaat over de top waarschijnlijk, vrees een beetje wat Polen gaat doen.
Dan vind ik Hold Me wel sterker. Zie het hooguit een Zero Gravity doen.quote:
Dat sloeg ook echt helemaal nergens op inderdaad.quote:
En hopelijk krijgen ze genoeg UV straling anders zijn ze volgende week zaterdag zo:quote:Op maandag 2 mei 2022 13:47 schreef Dave het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb al moeite om de 3 en halve plant die ik in de woonkamer heb staan water te geven.
En hopelijk krijgen ze geen last van een fruit/rouwvliegjes-plaag, of hoe die kleine vliegbeesten ook mogen heten. Had ik een paar jaar geleden last van, duurt een paar weken voor je er van af bent.
Waar is deze van. Zit op m'n werk en dan kan ik er mss even tweetje van maken.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:47 schreef Dave het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb al moeite om de 3 en halve plant die ik in de woonkamer heb staan water te geven.
En hopelijk krijgen ze geen last van een fruit/rouwvliegjes-plaag, of hoe die kleine vliegbeesten ook mogen heten. Had ik een paar jaar geleden last van, duurt een paar weken voor je er van af bent.
Nu wil ik tumbleweeds in de greenroom.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:50 schreef Momo het volgende:
[..]
En hopelijk krijgen ze genoeg UV straling anders zijn ze volgende week zaterdag zo:
[ afbeelding ]
Bij Junior dit jaar vond ik de staging wel heel mooi van Polen (liedje wat minder, maar daar gaat het even niet om).quote:Op maandag 2 mei 2022 13:40 schreef Momo het volgende:
Azerbaijan heeft een mooie staging, Australie gaat over de top waarschijnlijk, vrees een beetje wat Polen gaat doen.
Van de Eurovision blog van vandaag. Nog vóór de eerste repetitie van de dag in de blog gezetquote:Op maandag 2 mei 2022 13:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar is deze van. Zit op m'n werk en dan kan ik er mss even tweetje van maken.
Eurovision blogquote:🇬🇪 Georgia take to the stage…
Our first live band of the day, and the clowns are restricted to the graphic backdrop, so we’re all breathing normally here in the arena.
This whole performance is joyfully eccentric, with elements of Victorian circus, steampunk and neon graphic design woven through a really catchy pop song. On paper it shouldn’t really work, but it totally does.
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat geen enkel land zo'n geweldige interval acts had en gaat hebben als Nederland. Die show in Rotterdam was pure klasse.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:53 schreef Funhouse het volgende:
Ik gok dat dit een interval/opening act is:
[ instagram ]
deze middag *quote:Op maandag 2 mei 2022 13:48 schreef molloot200 het volgende:
[..]Circus Mircus is toch aan de beurt?
In deze foto van Servië lijkt er ook 1 kapot te zijn in de onderste ring met lampenquote:Op maandag 2 mei 2022 13:58 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
Die stage valt straks uit elkaar aan het eind van de finale op 14 mei
Dank! Gevonden.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Van de Eurovision blog van vandaag. Nog vóór de eerste repetitie van de dag in de blog gezet
Ik mag hopen dat ze dat soort dingen nog gaan maken ja...quote:Op maandag 2 mei 2022 14:00 schreef Funhouse het volgende:
[..]
In deze foto van Servië lijkt er ook 1 kapot te zijn in de onderste ring met lampen
[ afbeelding ]
Eerst zien, dan gelovenquote:Op maandag 2 mei 2022 14:00 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
In de Italiaanse kranten zeggen ze dat het nog steeds gefixt gaat worden. Maar niet eerder dan tijdens de tweede repetitie. Fingers crossed dan maar.
Wat Nederland kan dat kunnen niet veel landen. Het is niet voor niets dat vrijwel alle grote concerten en festivals ter wereld door Nederlanders worden georganiseerd qua staging etc.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:01 schreef Em31 het volgende:
Misschien maar goed dat ze geen AR lijken te gebruiken dit jaar, dat zoiets het ineens half zou doen live
'Onze' AR was vorig jaar ingevlogen uit Duitsland. Wat ze daar kunnen, kunnen we blijkbaar in Nederland nietquote:Op maandag 2 mei 2022 14:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat Nederland kan dat kunnen niet veel landen. Het is niet voor niets dat vrijwel alle grote concerten en festivals ter wereld door Nederlanders worden georganiseerd qua staging etc.
Niet helemaal. De software geloof ik ja, de rest niet, althans dat hoorde ik uit die interviews.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
'Onze' AR was vorig jaar ingevlogen uit Duitsland. Wat ze daar kunnen, kunnen we blijkbaar in Nederland niet
Was gewoon samen met een Nederlands team hoor, sowieso die het ontworpen hadden.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
'Onze' AR was vorig jaar ingevlogen uit Duitsland. Wat ze daar kunnen, kunnen we blijkbaar in Nederland niet
Ongetwijfeld, maar de technologie was Duits. Ik denk dat als de RAI ze een belletje had gegeven ze hier ook wel hadden willen helpen.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Was gewoon samen met een Nederlands team hoor, sowieso die het ontworpen hadden.
Ah, je had 'm al gevonden zie ik! Sorry, bron vergeten.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar is deze van. Zit op m'n werk en dan kan ik er mss even tweetje van maken.
Kan zeker!quote:Op maandag 2 mei 2022 14:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank! Gevonden.
En done. Kan wel zo toch?![]()
[ twitter ]
Oh vast, maar om nou te doen dat Nederland daar niets mee te maken had vind ik het andere uiterste. Er is ergens een filmpje of een deel in een documentaire en dat waren toch behoorlijk wat Nederlanders die er ook maanden mee bezig waren.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar de technologie was Duits. Ik denk dat als de RAI ze een belletje had gegeven ze hier ook wel hadden willen helpen.
Volgens mij is 'plinth' het favoriete woord van de persoon die de liveblog doetquote:🇲🇹 Malta take to the stage…
Emma’s staging features a huge plinth, a shiny grand piano, a sparkly disco ball dress and some really powerful vocals. She also uses the B Stage for the first time today, accompanied by four backing dancers.
This is a really great performance, and we can also confirm that Emma sings ‘I am what I am’ seventeen times in three minutes. You can’t really argue with this kind of commitment to self-actualisation.
Denk een beetje in de trant van Frankrijk 2019?quote:Op maandag 2 mei 2022 14:37 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Eurovision.tv
[..]
Ik weet niet waarom maar ik had geen dansers bij Malta verwacht.
quote:Op maandag 2 mei 2022 14:36 schreef Funhouse het volgende:
Van de liveblog:
[..]
Volgens mij is 'plinth' het favoriete woord van de persoon die de liveblog doet
Ik vrees dat Malta na vorig jaar alleen nog budget heeft voor een plinthenladdertje.quote:Op maandag 2 mei 2022 14:36 schreef Funhouse het volgende:
Van de liveblog:
[..]
Volgens mij is 'plinth' het favoriete woord van de persoon die de liveblog doet
Het ziet er in elk geval stijlvol uit. Ik vrees nog altijd dat het niet genoeg is, maar Oostenrijk ziet er met die DJ ongemakkelijk uit en is live geen zekerheidje, dus misschien kunnen ze die plek opvullen. Maar ik denk dat het maximum aantal qualifiers vóór Oekraïne in de show twee is, en dan komen Albanië, Zwitserland en Letland toch eerder in aanmerking.quote:
quote:They’ve wheeled Malta’s sparkly piano off the stage, and replaced it with a giant metal cage. Toto, we’re not in Valletta anymore.
Ik vind het er maar leeg uitzien. Als ik onderdeel was van de Litouwse delegatie zou ik ook behoorlijk boos zijn over het podium.quote:
Weet niet wat ik had verwacht, maar het lijkt eropquote:Op maandag 2 mei 2022 14:56 schreef Funhouse het volgende:
Georgië foto's: https://eurovision.tv/gallery/georgia-first-rehearsal-2022
Vrolijke kleurenquote:Op maandag 2 mei 2022 14:56 schreef Funhouse het volgende:
Georgië foto's: https://eurovision.tv/gallery/georgia-first-rehearsal-2022
Ja, bij Midnight Gold maakte dat wel een verschil!quote:Op maandag 2 mei 2022 15:07 schreef koffieleuk het volgende:
Verwacht bij Georgië nog wel iets van trippy camera-effecten of zo.
quote:Also there’s a tiny Circus Mircus puppet show, because of course there is.
quote:🇸🇲 San Marino take to the stage
So, where to start? Achille Lauro in a sparkly mesh body stocking, luxury feather boa and cowboy hat and boots? The bonus fur pom-poms? The final chorus sung atop a red velvet bucking bronco?
This is glam rock, but make it COUTURE. I’m not sure the Eurovision stage has ever seen anything like it, and that’s definitely a good thing.
Oh man, dit ziet er zo wel erg leeg uit. Hoop dat Nederland dat op de juiste manier in beeld weet te brengen, want hier word je niet heel blij van.quote:
Dat spookte ook wel even door mijn hoofd. Ook omdat zulke teksten na onze repetitie ook in Twitter-commentaren te lezen waren.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh man, dit ziet er zo wel erg leeg uit. Hoop dat Nederland dat op de juiste manier in beeld weet te brengen, want hier word je niet heel blij van.
Dat neem ik nog niet zo serieusquote:Op maandag 2 mei 2022 15:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat spookte ook wel even door mijn hoofd. Ook omdat zulke teksten na onze repetitie ook in Twitter-commentaren te lezen waren.
Ik realiseer me wel dat we vorig jaar in AHOY behalve een goed functionerend decor ook echt waanzinnig mooi licht hadden hangen dat in mijn herinnering toch veel meer variatie bood dan wat ik nu zo voorbij zie komen.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat neem ik nog niet zo serieuswant niemand heeft de beelden gezien. Alleen je ziet in dat filmpje van Avrotros dat er ook een steadicam stukje is, dan kun je volgens mij de achtergrond nog beter helemaal zwart laten dan een paar lampen aan zoals je hier bij Litouwen ziet.
Maar goed, Marnix Kaart is ook niet gek dus we wachten het nog even af
quote:15:36 CEST
9 MINUTEN GELEDEN
🔥 Achille PYRO 🔥
As if this whole performance wasn’t hot enough already, San Marino have added ALL the smoke and flames. This is more pyro than we’ve from all the other acts combined, and It’s suddenly got VERY warm in here.
Ja ik vind op de foto’s tot nu toe veel toch op elkaar lijken. De landen die de grote props mee hebben gebracht lijken er hierdoor echt uit te springen (Slovenië, Armenië, Azerbaijan…)quote:Op maandag 2 mei 2022 15:42 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik realiseer me wel dat we vorig jaar in AHOY behalve een goed functionerend decor ook echt waanzinnig mooi licht hadden hangen dat in mijn herinnering toch veel meer variatie bood dan wat ik nu zo voorbij zie komen.
Heel erg Anja Nissen, zowel qua staging als verwacht resultaat.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:33 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Is zo hier te zien
https://eurovision.tv/gallery/malta-first-rehearsal-2022
Hiermee gaat ze het niet redden denk ik.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:33 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Is zo hier te zien
https://eurovision.tv/gallery/malta-first-rehearsal-2022
quote:Op maandag 2 mei 2022 15:53 schreef Greys het volgende:
Het lijkt toch idd wel of ze vandaag iig meer met licht proberen te verdoezelen dat dat daarachter niet werkt. Ik vind dat je er hier niet zo veel van merkt. Hopelijk woensdag ook beter bij de nieuwe rehearsals van de 1e semi.
[ twitter ]
bij Servië is het stukke deel echt storend inderdaad. Ik hoop dat ze toch een manier kunnen vinden want dit haalt wel heel erg die staging naar beneden.quote:Op maandag 2 mei 2022 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hier was het dan wel weer goed te zien vond ik
Oeh, hier zit misschien wel een opstaan-terwijl-de-piano-doorspeelt momentje inquote:Op maandag 2 mei 2022 16:05 schreef Funhouse het volgende:
Jammer van het lied want het ziet er allemaal prima uit
[ tiktok ]
Vooral die eerste foto is slim gedaan, ziet er mooi uitquote:Op maandag 2 mei 2022 15:53 schreef Greys het volgende:
Het lijkt toch idd wel of ze vandaag iig meer met licht proberen te verdoezelen dat dat daarachter niet werkt. Ik vind dat je er hier niet zo veel van merkt. Hopelijk woensdag ook beter bij de nieuwe rehearsals van de 1e semi.
[ twitter ]
Wowquote:Op maandag 2 mei 2022 16:09 schreef koffieleuk het volgende:
https://eurovision.tv/gallery/san-marino-first-rehearsal-2022
Ik vraag me nog altijd af hoe ze dat doen.quote:Op maandag 2 mei 2022 16:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oeh, hier zit misschien wel een opstaan-terwijl-de-piano-doorspeelt momentje in
quote:🇦🇺 Australia take to the stage…
Sheldon’s at the bottom of two flights of giant steps, and his outfit is the opposite of Achille Lauro’s – there’s ACRES of it, with a huge fur-trimmed white wedding train that drapes to the floor. He’s also wearing his silver sparkly face and hand jewellery, keeping up the 2022 Eurovision standard for incredible outfits.
This is a powerful vocal performance from Sheldon – those big notes are blowing the roof off the Pala Alpitour right now.
Zou opzich wel kunnen ja! Maar dat zien we snel genoeg.quote:Op maandag 2 mei 2022 16:23 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
Heeft hij de trappen van Azerbaijan gebruikt?
Het enige dat ik nog mis is een hele lange paardenstaart waarmee hij in de rondte zwiept.quote:
Everybody's got a little outlaw in 'em.quote:
Klinkt als de videoclip aestheticquote:Op maandag 2 mei 2022 17:02 schreef Nexum het volgende:
De geruchten over de schelp en aphrodite outfit zijn waar
Klinkt goedquote:Op maandag 2 mei 2022 17:02 schreef Nexum het volgende:
De geruchten over de schelp en aphrodite outfit zijn waar
Terechte klacht.quote:Op maandag 2 mei 2022 17:08 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
Best wel irritant dat ze steeds naar die gallerij verwijzen voordat de link werkt.
Haha wtf.quote:Op maandag 2 mei 2022 16:09 schreef koffieleuk het volgende:
https://eurovision.tv/gallery/san-marino-first-rehearsal-2022
battle of the stairsquote:Op maandag 2 mei 2022 17:08 schreef koffieleuk het volgende:
Foto's van Australië aanstaande.
https://eurovision.tv/gallery/australia-first-rehearsal-2022
Ik weet nog niet wat ik hiervan moet denken. Het ziet er voor mij in deze hoek nog niet uit als een schelp. En de kleuren had ik anders gehoopt. Ben benieuwd naar de rest van de foto’s.quote:
Dat sluit ik nog niet helemaal uit. De tweede semi heeft 18 deelnemers. Daarbij zetten we vast met potlood een streep door Israël, Georgië, Malta, Ierland, Noord-Macedonië en Montenegro. Dan zijn er nog 12. Dan is het een kwestie van de benodigde circa 110 punten pakken en San Marino en Roemenië verslaan. Polen slaagt daar zelfs in als Ochman drie minuten in een hamsterrad rent. Australië heeft aan de vlag voldoende voor de jury. En Azerbeidzjan, gaat met deze act het denk ik ook nog net redden, maar is wel de meest kwetsbare, met relatief weinig regionale support.quote:Op maandag 2 mei 2022 17:16 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
[..]
battle of the stairs
Polen, Azerbaijan en Australië gaan niet alle drie door. Van wat ik gezien heb heeft Azerbaijan de betere staging dan Australië, beide nummers zijn een beetje op hetzelfde niveau voor mij. Eens zien of Polen ook met een trap komt.
Ik denk dat Israël, Georgië, noord Macedonië en zelfs Malta nog wel kans maken op de finale. Ik zou het sterk vinden als alledrie de sad boys ballads doorgaan, maar het kan natuurlijk. Ik denk inderdaad dat Polen een (zo goed als) zekerheidje is. Ik denk alleen dat hoewel de stemmen van Azerbaijan en Australië erg goed zijn, de nummers zijn vrij mediocre (in mijn mening dan). En nu hebben ze ook nog allebei staging met een trap. De hele eerste helft van de semi lijkt best competitieve staging te hebben. En dan hebben we nog de helft te gaan.quote:Op maandag 2 mei 2022 17:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat sluit ik nog niet helemaal uit. De tweede semi heeft 18 deelnemers. Daarbij zetten we vast met potlood een streep door Israël, Georgië, Malta, Ierland, Noord-Macedonië en Montenegro. Dan zijn er nog 12. Dan is het een kwestie van de benodigde circa 110 punten pakken en San Marino en Roemenië verslaan. Polen slaagt daar zelfs in als Ochman drie minuten in een hamsterrad rent. Australië heeft aan de vlag voldoende voor de jury. En Azerbeidzjan, gaat met deze act het denk ik ook nog net redden, maar is wel de meest kwetsbare, met relatief weinig regionale support.
Wel heel opvallend het verschil tussen semi 1 en 2 nuquote:Op maandag 2 mei 2022 17:49 schreef aarontje112 het volgende:
Is er trouwens ooit een semi final geweest met zulke immense props bij bijna elk optreden? 2018 had er ook aardig wat, maar niet van deze categorie geloof ik
Ja absoluut.quote:Op maandag 2 mei 2022 19:00 schreef Dave het volgende:
Beetje geil op zo’n stier rijden is minder provocerend dan in je kruis grijpen?
Snap er niets meer vanquote:Op maandag 2 mei 2022 19:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nouja het is allemaal nog een verassing
Ineens zin in San Marinoquote:
Hmm ja, amateuristisch dat ze sowieso in deze situatie zitten nu, maar er zitten wel wat punten in dit draadje die dan wel logisch zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:16 schreef Mandy040986 het volgende:
Dit draadje is ook wel interessant. Er zou blijkbaar voor de niet-LED kant zijn gekozen omdat veel landen het prima vinden werken voor hun eigen performance zoals het nu is, of geen LED gebruiken, waaronder de Big-5 en de EBU reference group.
[ twitter ]
Als alles werkt wel ja......quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:51 schreef Momo het volgende:
Eerder waren er toch filmpjes dat die ringen gewoon snel draaien? Binnen een halve minuut zeg maar...
Versneld afgespeeld misschien.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:51 schreef Momo het volgende:
Eerder waren er toch filmpjes dat die ringen gewoon snel draaien? Binnen een halve minuut zeg maar...
Eerst deed de motor het nog, nu staan er tien sterke mannen te duwen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:42 schreef Greys het volgende:
En hoe zijn ze daar niet eerder achter gekomen dat dat draaien te lang duurt?
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:32 schreef aarontje112 het volgende:
[ twitter ]
Weet niet of deze hier eerder al gepost is![]()
Ik hoop het, ik wil Ierland nog steeds naar de finale hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:28 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
ze benoemen extra dat de vocals goed zijn, zou ze haar zaken op orde hebben gekregen?
Is dit van de Eurovision zelf? Want die gaan natuurlijk nooit zeggen dat iemand slecht bij stem isquote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:28 schreef AnnethingIsPossible het volgende:
ze benoemen extra dat de vocals goed zijn, zou ze haar zaken op orde hebben gekregen?
Zeker, maar als de vocals echt slecht zijn hoeven ze er natuurlijk niets over te zeggen. Ik denk dat er hooguit 3 acts zijn geweest waar ze iets hebben gezegd over de vocals. Lijkt me vreemd als ze dit nadrukkelijk benoemen als de vocals net zo zijn als bij de pre party's. Maar we weten het natuurlijk niet tot de tweede repetitie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is dit van de Eurovision zelf? Want die gaan natuurlijk nooit zeggen dat iemand slecht bij stem is
Noord-Korea en Rusland zijn er niks bij
quote:10:49 CEST
JUST NOW
🇲🇰 North Macedonia take to the stage…
This is a really classy, stripped-back performance from Andrea – she’s alone on stage, dressed all in black, supported by nothing more than pulsing graphics and dramatic lighting. She also uses the lift bridges over the water feature as graphic screens, which is only the second time we’ve seen them used this way so far – Moldova was the first. It’s really impactful, and the staging definitely gives Andrea’s powerful voice space to shine.
ja zeker na al het staging geweld van gisteren.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:59 schreef aarontje112 het volgende:
Afgaande op de beschrijvingen blijven Ierland en Macedonië non-qualifiers gok ik..
bron: Eurovision liveblogquote:10:59 CEST
JUST NOW
Did we mention that Ireland had 🔥 PYRO 🔥 ??
Apologies, Eurofans – we had to leave the arena briefly during Brooke’s final run-through, but we could definitely hear fireworks going off. Also the words 'live live blog’ replace 'bye bye boy’ perfectly, and now this is our official signature tune.
Van Eurovision.tvquote:Stefan kicks this performance off on the B Stage, with just a guitar for company and a retro filter on the visual. But as the song builds he goes mobile, covering the whole stage in three minutes and making a really nice connection with the audience.
We wondered if he might bring the two cowboys from the Estonian national final, but he delivers a really great performance all on his own, and the Estonian delegation seem very happy with how ihe comes across. And rightly so.
Het voegt vrij weinig toe het op de voet te volgen hè.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:37 schreef Cyan9 het volgende:
Er is vandaag weinig rehearsal animo, of niet?
Klopt, maar voorgaande dagen was hier wat meer leven. Misschien zijn de landen van vandaag niet zo interessant.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het voegt vrij weinig toe het op de voet te volgen hè.
Morgen gaan we echt los.
Cee en ik zijn bv vandaag gewoon nog aan het werk.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:37 schreef Cyan9 het volgende:
Er is vandaag weinig rehearsal animo, of niet?
Ierland en Noord-Macedonië zijn non-qualifiers. Estland lijkt na de Eurojury ook sowieso niet meer in aanmerking te komen voor de Top 10 en Roemenië 2023 zal het ook wel niet wordenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Klopt, maar voorgaande dagen was hier wat meer leven. Misschien zijn de landen van vandaag niet zo interessant.
Ik ook, but that doesn't stop me.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Cee en ik zijn bv vandaag gewoon nog aan het werk.Morgen gaan we los.
Dat heeft met die kapotte motor te maken, denk ik zo.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:42 schreef Greys het volgende:
En hoe zijn ze daar niet eerder achter gekomen dat dat draaien te lang duurt?
😊 Ik heb hier gisteren precies hetzelfde gezegd. Daar hoef je niet voor naar Reddit. 😊quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:53 schreef Mlita het volgende:
Ik las op Reddit dat het meer te maken heeft met de techniek en dat er aan de led zijde dan helemaal geen lampen meer achter de artiesten zijn en dat nog veel grotere gevolgen heeft (voor alle artiesten) dan dit stuk led dat ontbreekt (maar wel weer met licht kan worden opgevuld)
Het lijkt erop dat er niet echt iets kapot is. Maar dat het te traag is om het te redden tussen twee acts steeds. En ze het niet sneller kunnen laten gaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:55 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dat heeft met die kapotte motor te maken, denk ik zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |